10 تغییری که Ubisoft باید در Splinter Cell 6 اعمال کند

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
59112338265871161818.png







سری بازی های Splinter Cell نه تنها یکی از سردمداران ژانر Stealth است،بلکه یکی از بزرگترین فرنچایز های این صنعت به شمار می رود.در حالی که بسیاری از طرفداران با Splinter Cell: Conviction و استایل جدیدی که این بازی در این سری به وجود آورد مشکل دارند و با در نظر گرفتن این نکته که Conviction کمتر از عناوین گذشته اش هاردکور بود(به عنوان مثال در مقایسه با Chaos Theory) با این حال باز هم بازی فوق العاده ای بود.ولی از تمام این صحبت ها گذشته،هنوز مشکلات فراوانی داشت.
همه ی ما می دانیم بالاخره Splinter Cell 6ـی در کار خواهد بود(با وجود صحبت های جید ریموند،مطمئنیم)و همه ی ما می خواهیم که این بار با یک بازی خارق العاده طرف باشیم.چیزی در حد Chaos Theory و برای این منظور Ubisoft باید تغییرات زیادی را در فرمول جدید بازی اعمال کند و چیزهای زیادی را به آن بیافزاید؛المان های موفق Conviction را با المان های امتحان پس داده ی سری کلاسیک در هم بیامیزد تا بار دیگر شاهد یک Splinter Cell بی نظیر باشیم.لیست زیر شامل 10 چیزی است که ممکن است باعث شود Splinter Cell 6 به چیزی تبدیل شود که همه ی ما از زمان CT منتظر آن هستیم.

10.هوش مصنوعی بهتر

01500152023831602497.jpg





SC: Conviction در برخی موارد AI واقعا احمقی داشت!دشمن ها از کنار گاردهای مرده ی خودی بدون توجه به آن ها عبور می کردند.آن ها در حالی که دقیقا در خط دیدشان بودیم ما را نمی دیدند،چون ما در یک سایه ی احمقانه بودیم.همانند بچه ها دقیقا به سمت صدای شلیک گلوله می آمدند.انتظار می رود یک بازی مخفی کاری دارای AI واقع گرایانه باشد و امیدواریم Ubisoft روی این مشکل خوب کار کند.

9.مکانیزم مخفی کاری حرفه ای تر

83336718789579395711.jpg




مخفی کاری در Conviction خیلی سبُک و آسان بود و شباهتی به Splinter Cell های گذشته که دارای صدها المان برای مخفی کاری،ابزار و وسایل(Gadget) کار آمد و چندین و چند راه برای از پا درآوردن دشمنان بود،نداشت.بیشتر شبیه یک Splinter Cellـه رژیمی بود!!هر چقدر که بازی سطحی تر شد،بیشتر ما را نا امید کرد که چرا یکی از بزرگترین فرنچایزهای مخفی کاری به همین سادگی المان های فوق العاده ی عنوان های قبلی خود را نادیده می گیرد!ما خواهان یک گیم پلی مخفی کاری حرفه ای،عمیق و پیچیده همانند سری کلاسیک،در SC 6 هستیم.که مطلقا درخواست زیادی نیست،هست؟

8.روایت داستانی بهتر

57406704438865984821.jpg




داستان SC: Conviction یک داستان بی نقص برای افراد حرفه ای و فن های قدیمی سری بود،ولی برای افرادی که تازه با این سری آشنا شدند(مثل اکثر مخاطبان Conviction)،به سادگی می شود گفت اصلا با عقل جور در نمی آمد.بسیاری از اتفاقاتی که در بازی رخ می داد،شامل ارجاع هایی به افراد و حوادثی می شد که در سری های قبلی وجود داشته است.شاید نوشتن داستانی که شامل ارجاع های به جا و مناسب به سری های قبلی باشد،بتواند این مشل را تا حدودی در SC 6 حل کند.

7.کمپین طولانی تر

53326602140331325354.jpg




کمپین در SC: Conviction به طرز خنده داری کوتاه بود.گیمر های متوسط ظرف 6 ساعت و گیمر های حرفه ای و خوره ی مخفی کاری ظرف کمتر از 5 ساعت می توانستند آن را به پایان برسانند.حتی روی سخت ترین درجه.نکته اینجاست؛در حالی که شاهد یک کمپین کوتاه،قوی و بسیار سریع بودیم(یکی از دلایلی که SC: Conviction زودتر از چیزی که انتظار داشتیم تمام شد)،کمپین طوری بود که ما را تشنه تر می کرد و به طور ناگهانی پایان یافت-نه از نظر داستانی،بلکه طوری بود که بعد از اتمام انتظار داشتیم طولانی تر باشد.انتظار می رود SC 6 دارای کمپینی طولانی تر،چیزی حدود 10-8 ساعت یا بیشتر باشد.همچنین سازنده باید مواظب باشد تا این افزایش مدت زمان بازی تاثیر منفی روی سرعت گیم پلی نداشته باشد.

6.باز هم Co-op،این بار فوق العاده تر

49143422988387912377.jpg




Co-op یکی از بهترین چیزهایی بود که به SC: Conviction اضافه شد و یکی از دلایلی بود که SC: Conviction را یک پله بالاتر از یک بازی عالی بُرد؛بازی که ارزش پولی که برای آن می دهید را دارد.به جرات می توان گفت مد Co-op حتی بهتر از بخش تک نفره ی بازی بود.داستان منحصر به فرد،کاراکتر های منحصر به فرد و یک پایان بی نظیر باعث می شد که شاهد یک بخش خارق العاده باشیم.بسیار خوشحال می شویم که در SC 6 نیز شاهد ادامه ی این روند باشیم؛شاید ادامه ای مستقیم بر داستان بخش Co-opـه SC: Conviction.

5.مد های بهتر برای بخش چند نفره

11870590764061843036.jpg




بخش چند نفره در SC: Conviction خوب بود،ولی نه به اندازه ی کافی،مخصوصا نه به اندازه ای که به عمر مفید بازی بیافزاید یا اینکه در مقابل غول های بخش چند نفره قرار دهد.نهایتا یک چیز تفننی بود.Splinter Cell یک بازی آنلاین محور نیست،اما داشتن یک بخش آنلاین تکامل یافته شامل مد ها و مپ های جدید و شاید یک سیستم رنکینگ،میتواند SC 6 را حتی ارزشمند تر کند.

4.Gadget های بیشتر

65919745795010781538.png





این که Sam Fisher در SC: Conviction از چیزهای به ظاهر بی اهمیت که ممکن است همه ی ما هر روز از کنار آن عبور کنیم ولی به آن توجه نکنیم،به عنوان ابزاری کارآمد در روند داستان و مخفی کاری استفاده می کرد خیلی خوب بود.ولی خیلی بهتر است که در SC 6 شاهد بازگشت ابزار و وسایل و تکنولوژی های دیوانه وار و پیچیده ی Sam باشیم.در صدر آن ها می خواهیم شاهد بازگشت Multi Vision Goggle افسانه ای Sam به روزهای اوجش باشیم.

3.یک گیم پلی وسیع تر

90413786271591694472.jpg




SC: Conviction بعضی مواقع خیلی محدود به نظر می رسید که اصلا خوش آیند نیست.به شما یک هدف داده میشد و بیشتر مواقع تنها یک یا دو راه برای انجام کار پیش رو داشتید.SC 6 باید دارای تنوع مراحل و گیم پلی وسیع تر باشد.قرار نیست سازنده ها به طرز دیوانه واری مراحل را بزرگ کنند و یک Deus Ex به ما تحویل بدهند،چون به هر حال Splinter Cell هویت خاص خودش را دارد.اما کمی گیم پلی باز تر خوش آیند خواهد بود.

2.Sam Fisher ـی جوان

03486353345675034248.jpg




Sam Fisher یک کرکتر فوق العاده است؛چه پیر چه جوان.اما بازی کردن در نقش Sam Fisher در بهار جوانی و قوای بدنی اش عالی خواهد بود.SC 6 می تواند یک Prequel باشد،شاید،و این به تبع به معنی یک Sam جوان است.مشخص نیست Ubisoft چگونه همه چیز را به طور مناسب در کنار هم قرار می دهد،ولی بازی کردن دوباره در نقش Sam Fisher پیر ولی روی فرم(یا حتی جوان) می تواند تجربه ی بهتری را به ارمغان بیاورد.

1.داستانی کمتر شخصی

90508117103379891322.jpg




بسیاری از شما ممکن است از داستان شخصی تری که به نسبت Splinter Cell های گذشته در SC: Conviction روایت شد لذت برده باشید،و صادقانه،داستان واقعا جالب و احساسی بود،ولی اصلا Splinter Cell نبود.ما می خواهیم تا Splinter Cell از داستان های شخصی دور شود و دوباره داستانی حماسی و سیاسی-جاسوسی داشته باشد تا فرنچایز را دوباره به روز های اوجش برگرداند.شاید جنگی دیگر؟نزاعی داخلی؟شاید مشکلاتی با Third Echelon؟هر چیزی،فقط مطمئن شوند داستان مطابق روح Splinter Cell باشد.

==============================================
==============================================


سال گذشته بود که جید ریموند از Ubisoft Toronto طی ویدئوی تلویحا خبر از در دست ساخت بودن ششمین قسمت از فرنچایز Splinter Cell داد.چندی پیش طی صحبتی که Elias Toufexis صداگذار Andriy Kobinدر SC: Conviction داشت،ایشان اذعان داشتند که کار ساخت Splinter Cell 6 به خوبی پیش می رود و بازی احتمالا در سال 2012 عرضه خواهد شد.همچنین ایشان اطلاعاتی از داستان بازی فاش کردند.داستان بازی مستقیما به حوادث SC: Conviction مرتبط است و اینکه بازی به شدت چالش براگیز شده و چندین المان گیم پلی تغییر کرده است.Andriy Kobin جزو معدود افرادی بود که در SC: Conviction از زیر دست Sam و بازجویی هایش جان سالم به در برده بود و احتمالا شاهد حضور پر رنگ او در SC 6 خواهیم بود.

منبع
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
چن تا از نکته هاش واقعا غیر ممکنه ، یوبی اگه می خواست المان های کلاسیک رو حفظ می کرد ، مطمئن باشین بر نمی گرده المان های کلاسیک .
کاشکی یه مورد دیگه هم اضافه می کردن ؛ قرار ندادن DRM در بازی و پورت نکردن بازی به صورت کاملا احمقانه از رو کنسول به PC .
 

shaaheen

کاربر سایت
Aug 28, 2009
496
نام
شاهین
سری splinter cell از جمله سری هایی که هر چقدرم ازش انتقاد بشه برای من اهمیتی نداره.انقد عاشق این بازیم که به تقریبا به هیچ کدوم از نقص های conviction توجهی نکردم و اصلا نفهمیدم نقصی داره.
مرسی دوست عزیز از متنت.
 

DRIVER

کاربر سایت
Sep 6, 2006
569
نام
مهیار
به نظرم منم نمی نونن هر دو بخش داستان و گیم پلی رو با هم بیارن و یکیشو باید فدای اون یکی کنن که خوب ترجیه میدم به گیم پلی بازی اهمیت بدن.
بخش co-opـش واقعا لذت بخش بود و برام جالب بود حتما باید توی این شماره بیشترش کنن :D


در صدر آن ها می خواهیم شاهد بازگشت Multi Vision Goggle افسانه ای Sam به روزهای اوجش باشیم.
:((
 

Dark War

کاربر سایت
Jan 9, 2011
2,522
نام
امير حسين
از همه بيش تر اميدوارم سيستم مخفيكاري بازي رو بهتر و مثل شماره هاي قبلش كنن.
آخه مخفيكاري در اين شماره فقط از طريق چهارتا لوله ي بي مصرف صورت مي گرفت:d مثلا تو دفتر رياست جمهوري 6 تا لوله بود، تو دفتر نخست وزير 8 تا لوله بود، تو دفتر.....
 

TOP Game

کاربر سایت
Feb 4, 2008
2,332
نام
Mohamad®eza
این فرنچایز نابود شد رفت... این نسل فقط مخصوص نابود کردن فرنچایز قدیمی بود! با این وضعیت واسه فروش بیشتر هم که شده مطمئن باشید یوبی نسخه ششم رو تبدیل به شوتر دوست داشتنی خواهد کرد!
 

RAAD

کاربر سایت
Sep 1, 2011
30
مقاله ای خیلی خوبی بودش ولی این مقاله رو فقط گیمر های قدیمی درک میکنند و کسانی که از اولین نسخه با اسپلینتر سل بودند

به نظره من بازی هم مخفی کاریش بیشتر بشه مثلما خیلی جذاب تر خواهد شد اخه الان توی این سبک اصلا بازی خوبی نیست یک متال جر بودش که الان با این نسخه جدیدش با رایدن فقط باید نابود کنیم یک دیوس ایکس هم هستش که به نظره من اصلا حسه مخفی کاری به ادم دست نمیده کلان این سبک برای سوم شخص هستش و نه اول شخص
 

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
بفرمائید یک عدد SC PT بدن تحویلتون بره دیگه ...

من به شخصه بجزء مدت زمان و هوش مصنوعی بدی که SCC داشت و قبل از بازی هم به سینا گفتم و هی برای من از IGN و... مثل فرخ مدرک میاورد ولی بعد عرضه دیدیم چقدر ضایع بود، با همه چیز بازی زندگی کردم توی 10 بازی برترم هست که این نسل بازی کردم :D.
خیلی عالی بود فقط مشکلش این سیاه و سفید شدن و کاهش شدید المان های مخفی کاری بود، مثلا صدای پا و... اصلا اثر نداشت که باز میزارم به پای همون هوش مصنوعی بد.
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
به نظرم SC6 باید بیشتر المان های مخفی کاری و هوش مصنوعی رو بهتر کنه تا بقیه موارد.
Conviction بیشتر به جای اینکه مخفی کاری بود، شوتر کامل بود. اما با داستان مخالفم. به نظرم داشتان بازی در کنار 30 یا 30 بودن یه کم تم شخصی هم داشته باشه عالی میشه.
 

essi belmont

کاربر سایت
Feb 22, 2011
268
نام
احسان
با 10 و 9 به شدت موافقم ولی در مورده 2 خوشبین نیستم
سم تو کانویکشن خیلی با جذبه و ابهت بود.فکر نکنم جوونش کنن
در مورده 1 هم باید بگم اون داستانی که میگی یکم به نظره من کلیشه ای هست
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
به نظرم منم توی Conviction بازی خیلی ساده و اکشن شده بود و المان های مخفی کاریش به طرز مسخره ایی کمتر شده بود ( در ضمن اون برفکا چی بود؟! :D ) امیدوارم توی نسخه 6 مخفی کاریش بیشتر بشه

ممنون سینا جان برای متن خوبت
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر