در همایش و اجلاس GamesBeat آقای Phil Harrison (رئیس قسمت بازی کلود گوگل یعنی Stadia) و خانم Amy Hening پنلی را داشتند که در آن در مورد آینده صنعت بازی صحبت کردند. یکی از موضوعات بحث، بازی های تحت کلود و تکنولوژی های مربوطه بود که چه مزایا و تغییراتی را برای گیمرها و سازندگان به وجود خواهد آورد. همینطور اینکه اگر سازندگان تمام محاسبات مورد نیاز خود را بر روی دیتا سنتر های گوگل پیاده سازی کنند، دیگر نیازی نیست تابع محدودیت های سخت افزاری محیط های بسته ای مانند کنسول و یا PC باشند. این فرصت را خواهند داشت تا جاه طلبی بیشتری پیدا کنند و تجربیات فوق العاده قدرتمندی را به وجود آورند. هریسون در این مورد گفت:
"در حال حاضر انتقال ساخت بازی ها بر اساس کلود تغییر پایه ای و اساسی ایجاد خواهد کرد. ولی در همین حال این تغییر کار ساده و راحتی نیست و سخت است. این راهی نیست که برای همه استودیو ها آسان باشد."
ولی استودیو و افرادی که بتوانند این تغییر را انجام دهند و درک کنند، میتوانند تجربیاتی را خلق کنند که بر روی پلتفرم های محدود کنونی مانند کنسول امکان پذیر نیستند. به طور مثال هریسون بیان کرد که بازی های مولتی پلیر میتوانند اسکیل و ابعاد بسیار بزرگ تری داشته باشند. او همچنین بیشتر در این مورد هیجان دارد که بازار مصرفی چطور به ارزش بازی ها بها خواهد داد. ارزشی که جدا از بازار های فیزیکی و دیجیتالی است. همچنین به گفته هریسون Stadia امکانات زیادی را در اختیار همه قرار خواهد و به طور مثال به موردی مانند اینکه شما لینک بازی را به دوستتان بفرستید و او چند ثانیه بعد بدون دانلود بازی بتواند به شما ملحق شود، اشاره کرد. هریسون امیدوار این حجم از امکانات باعث شود تا پلیرها و سازندگان با سرعت بیشتر جذب بازی های تحت کلود شوند.
خانم Henning همچنین از هریسون در مورد چگونگی مدل تجاری Stadia برای مصرف کنندگان سوال کرد که مجددا مانند زمان رونمایی Stadia در GDC، هریسون گفت که جزئیات بیشتر در تابستان در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرد که چطوری میتوانند Stadia را تجربه کنند:
"پلتفرم ما در پایه های خود به نوعی ساخته شده تا تمام موارد و گزینه های متفاوت را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد"
Source
"در حال حاضر انتقال ساخت بازی ها بر اساس کلود تغییر پایه ای و اساسی ایجاد خواهد کرد. ولی در همین حال این تغییر کار ساده و راحتی نیست و سخت است. این راهی نیست که برای همه استودیو ها آسان باشد."
ولی استودیو و افرادی که بتوانند این تغییر را انجام دهند و درک کنند، میتوانند تجربیاتی را خلق کنند که بر روی پلتفرم های محدود کنونی مانند کنسول امکان پذیر نیستند. به طور مثال هریسون بیان کرد که بازی های مولتی پلیر میتوانند اسکیل و ابعاد بسیار بزرگ تری داشته باشند. او همچنین بیشتر در این مورد هیجان دارد که بازار مصرفی چطور به ارزش بازی ها بها خواهد داد. ارزشی که جدا از بازار های فیزیکی و دیجیتالی است. همچنین به گفته هریسون Stadia امکانات زیادی را در اختیار همه قرار خواهد و به طور مثال به موردی مانند اینکه شما لینک بازی را به دوستتان بفرستید و او چند ثانیه بعد بدون دانلود بازی بتواند به شما ملحق شود، اشاره کرد. هریسون امیدوار این حجم از امکانات باعث شود تا پلیرها و سازندگان با سرعت بیشتر جذب بازی های تحت کلود شوند.
خانم Henning همچنین از هریسون در مورد چگونگی مدل تجاری Stadia برای مصرف کنندگان سوال کرد که مجددا مانند زمان رونمایی Stadia در GDC، هریسون گفت که جزئیات بیشتر در تابستان در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرد که چطوری میتوانند Stadia را تجربه کنند:
"پلتفرم ما در پایه های خود به نوعی ساخته شده تا تمام موارد و گزینه های متفاوت را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد"
Source