گزارش: Horizon: Zero Dawn در سال جاری میلادی از طریق Steam و Epic Games Store به PC خواهد آمد

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
797864.jpg

منابعی مورد اعتماد به وبسایت Kotaku اعلام کرده اند که ساخته تحسین شده استودیو Guerrilla Games برای PlayStation 4 یعنی Horizon: Zero Dawn امسال به کامپیوترهای شحصی خواهد آمد.
به گفته 3 منبع آگاه به برنامه های Sony، این شرکت در حرکتی بی سابقه عنوان Horizon: Zero Dawn را به PC خواهد آورد تا به سنت عرضه انحصاری ساخته های استودیوهای داخلی خود بر روی کنسول های PlayStation پایان داده و آینده عناوین اختصاصی خود را طور دیگری رقم بزند. اکنون سه سال از عرضه Horizon می گذرد و این بازی برای اولین بار به پلتفرم دیگری خواهد آمد. منابع Kotaku از عرضه همزمان این بازی بر روی Steam و Epic Games Store خبر داده اند (البته این مسئله هنوز نهایی نشده است). از زمان تصاحب استودیو Guerrilla در سال 2005 توسط Sony...

Continue reading...
 
آخرین ویرایش:

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
خوب نيست اخه اينجوري
الان همين سگا كه تمام اي پي هاش تقريبا روي اكس باكس اومده ياكوزاها رو شما نگاه كن
بعد ff و Nier هم كه ماله square هست و بازم به سوني ربطي نداره
اره مثلا نسلهاي قبل تقريبا تمام ip ژاپني روي سوني بود ولي الان خودش هم اون تمركزي كه روي استوديوهاي امريكاييش داره رو مثلا رو جاپان استوديوش نداره
حتي كوجيما رو هم كه از كونامي اورد باز هم يه اي پي ژاپني نساخت و رفت سمت هاليوود

در اينكه براي ژاپني بازها سوني هنوز هم بهتر از ماكرو هست بحثي نيست
اما موفقيت سوني بدون شك با توجه به متا و goty و فروش تقريبا همش مربوط به ip ها استوديوهاي امريكا ميشه براي همين هم headquarter پلي استيشن تو امريكاست

خوب دیگه ،ٍ Square Einx یه Publisher ژاپنی هست بی دلیل که IP هاش را انحصاری نگه نمیداره روی PS4 ، معلومه که قرارداد داره با Sony ، یا Nioh 2 که الان یکی از بهترین عنوان های action RPG هست هنوز time exclusive هست ، نمیشه منکر عملکرد خوبه

استودیوهای first party سونی در غرب شد و بحث اصلی من این نیست که کدام استودیو بهترین هست ، چیزی که در کل میخوام بگم این هست که Sony و هم Nintendo به خوبی روی استودیوهای ژاپنی کنترل دارن و این یک امتیاز بزرگ در رقابت برای هر دو platform هست
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
بازیهای مثل بلاد و دارک سولز و اینا با موس و کیبرد راحت تره؟
من تاحالا سمت بازیها هم نرفتم تاحالا
ببین خیلی بستگی داره چه گیم پدی داشته باشی بر فرض من سر خرید دسته الیت خیلی مقاومت می کردم موس 1 ملیونی داشتم اما برای 550 تومن دسته خیلی مقاومت می کردم به نظرم برای گیم پد خیلی بود بس که این سیاست های کثیف ذهن ادم رو شست و شو می دن که ادم برای موس یا کیبورد چند ملیونم بده طبیعه اما برای گیم پد نه تا اینکه اخرم گفتم دسته دوم می خرم اگه راضی بودم بعد اکش می خرم خریدم و شد یکی از بهترین خریدهای عمرم طوری که الان بعضی از بازی های اول شخص هم حتی با گیم پد می رم البته اکش هم نخریدم:D چون دسته ای که خریدم هیچ فرقی با اک نداشت دسته های روی کنسول هم نمی دونم چرا کیفیت ساخت بالاتری دارن

خلاصه اینکه یاد گرفتم همه چیز رو خودم تجربه کنم در حد توانم و خیلی نذارم حرف دیگران مخصوصا غول های صنعت روم تاثیر بذارن.
 
  • Like
Reactions: jetalpha

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
خوب دیگه ،ٍ Square Einx یه Publisher ژاپنی هست بی دلیل که IP هاش را انحصاری نگه نمیداره روی PS4 ، معلومه که قرارداد داره با Sony ، یا Nioh 2 که الان یکی از بهترین عنوان های action RPG هست هنوز time exclusive هست ، نمیشه منکر عملکرد خوبه

استودیوهای first party سونی در غرب شد و بحث اصلی من این نیست که کدام استودیو بهترین هست ، چیزی که در کل میخوام بگم این هست که Sony و هم Nintendo به خوبی روی استودیوهای ژاپنی کنترل دارن و این یک امتیاز بزرگ در رقابت برای هر دو platform هست
Nioh كه ماله تيم نينجائه كه نسل قبل براي اكس باكس نينجا گايدن رو زدن.
تو بين پابليشرهاي ژاپني كه هيچ نفوذ خاصي نه رو bandai namco و konami و capcom نداره و square هم كه تنها اي پي اش كه هنوز روي اكس باكس نيومده همين ff7 re هست
در قياس با نينتندو سوني خوب ضعيف تره تو ژاپن

حالا من گفتم سوني تو نسل ٨ براي ژاپني بازها خيلي خوب بود

اما بحث اينه كه عامل موفقيت سوني تو نسل هشت واقعا به عنوانهاي ژاپنيش بر نمي گرده يعني بر مي گرده ها ولي ٣٠ درصد كلا :D
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
Nioh كه ماله تيم نينجائه كه نسل قبل براي اكس باكس نينجا گايدن رو زدن.
تو بين پابليشرهاي ژاپني كه هيچ نفوذ خاصي نه رو bandai namco و konami و capcom نداره و square هم كه تنها اي پي اش كه هنوز روي اكس باكس نيومده همين ff7 re هست
در قياس با نينتندو سوني خوب ضعيف تره تو ژاپن

حالا من گفتم سوني تو نسل ٨ براي ژاپني بازها خيلي خوب بود

اما بحث اينه كه عامل موفقيت سوني تو نسل هشت واقعا به عنوانهاي ژاپنيش بر نمي گرده يعني بر مي گرده ها ولي ٣٠ درصد كلا :D

خب دوست عزیز منم نگفتم عامل فروش بالای کنسول PS4 صرفاً و فقط و فقط بخاطر حضور بیشتر عنوان های ژاپنی هست اگر دقت کنید و برگردید به پست من ، دلایل موفقیت Sony را در 3 عامل بیان کردم :

1- سرویس دهی بهتر (نسبت به XBOX One در ابتدای Launch)

2- Marketing قوی

3- رابطه ی بهتر با publisher و developer های ژاپنی

ولی این هم بخاطر شما اضافه کردم :D

4- داشتن first party های قوی و عامه پسند
 

ce7en44

کاربر سایت
Mar 4, 2009
8,473
نام
مسلم
دربارهٔ منبع شایعه جدید بلادبورن که دوستان زیاد حرف زدن لازم نیست دوباره بگم چقدر منبع و خبری که کار کرده بود ضعیف و غیر اصولی بود. حالا اینکه سونی بخواد بعداً بلادبورن رو برای PC منتشر کنه یا نه یه بحث دیگه‌ست.
ولی الان دیدم در مورد اومدن بازی‌های انحصاری سونی روی PC بحث میشه. اینکه احتمالاً هورایزن آخرین بازی نخواهد بود و قطعاً بعداً آثاری رو همچنان ببینیم که برای کامپیوتر بیان (بازی‌های ضعیف مثل Predator یا حتی بازی‌های خیلی خوبی مثل هورایزن) اما بحث اینا به نظرم قطعاً سونی رویکرد مایکروسافت رو برای بازی‌های انحصاریش دنبال نمیکنه که همه بازی‌هاش رو همون روز اول عرضه، روی PC منتشر کنه، مگر اینکه یه حماقت عجیبی انجام داده باشه. دلیلی هم که برای حرف دارم صرفاً مربوط به ارزش خود بازی‌های انحصاری و تاثیرشون در جذب مخاطب نیست (هرچند تاثیر این مورد رو هم نمیشه نادیده گرفت). دلیل این حرفم دقیقاً سیاست خود سونی برای کنسول نسل بعدیش هست.
اول اینکه، هرمان هلست توی مصاحبه خودش به صراحت گفت همه بازی‌ها قرار نیست برای PC منتشر بشه. هرچند این حرف رسمی خود هرمان هلست بود ولی میتونیم بگیم شاید صرفاً از نظر تجاری و تبلیغاتی اون حرف رو زده. اما دلیل اصلی حرفم چیه؟ سونی اگر قصد داشت همه بازی‌هاش رو همزمان برای PC منتشر کنه، نمیومد یه معمار کنسول PS5 رو اینطوری طراحی کنه و رویکرد خاص و متفاوتی رو دنبال کنه. سونی این ریسک رو کرده که GPU و بقیه اجزای سیستمش ضعیف‌تر باشه اما SSD کنسولش سرعت بسیار بالایی داشته باشه که نسبت به همه پلتفرم‌های دیگه مزیت حساب بشه. هرچند SSD‌ برای هر دو کنسول نسل بعد تاثیر زیادی داره، اما همونطور که بارها گفته شده مزیت SSD سونی این اجازه رو به استودیو‌های فرست پارتی سونی میده که در طراحی بازی‌هاشون رویکردی رو اتخاذ کنند که شاید در پلتفرم‌های دیگه به راحتی دیده نشه و از این نظر آزادی عمل داشته باشن.
حالا تصور کنید اگر همه استودیوهای فرست پارتی از همون اول بخوان همه بازی‌هاشون رو برای PC ها منتشر کنن باید بیخیال این آزادی عمل و ویژگی‌ خاص بشن. پس علاوه بر تاثیر خود بازی‌های انحصاری، از این نظر احمقانه‌ است که سونی حداقل در حال حاضر بخواد چنین سیاستی رو انجام بده چون عملاً مخالف رویکردیه که در معماری PS5 انجام دادن.
عرضه هورایزن هم دقیقاً از چند منظر میتونه به نفع سونی باشه. همین که فروشش رو روی PS4 کرده و بعد چند سال میتونه فروش بیش‌تری روی PC‌ داشته باشه و هم اینکه دقیقاً میتونه یه تبلیغات خیلی خوب برای نسخه بعدی باشه.
یه سوال
چرا اینقدر سرعت SSD براتون مهمه؟ سرعت SSD فقط باعث لود شدن سریعتر بازی ها میشه، وقتی هم که لود شد دیگه فقط سرعت رم و cpu مهمه و مطمئناً هر چقدر هم که سرعت SSD بیشتر بشه بازم به پای سرعت رم و cpu نمیرسه و اینطوری نیست که مثلاً تاثیری توی افزایش کارایی رم و cpu داشته باشه مگه اینکه اینطور در نظر بگیریم اطلاعات مدام بین حافظه SSD و رم جابجا بشن که اون هم از نظر برنامه نویسی درست نیست و فقط اضافه کاری داره و یا مثلاً مثل معماری سیستم عامل ویندوز page file داشته باشه و البته اون هم فقط برای مواقعی هست که مثلاً چند تا نرم افزار به صورت همزمان اجرا میشن و هر کدوم که یه مدت استفاده نشه وارد page file میشه تا حافظه رم بیخود اشغال نشه که فکر نکنم برای PS5 کارایی داشته باشه چون ملت کنسول رو فقط برای بازی میگیرن نه اینکه مثلاً همزمان موسیقی و وب گردی و بازی و ... انجام بدن. برای آپشن های گرافیکی هم که تمامش توسط کارت گرافیک انجام میشه و حافظه و سرعت گرافیک اهمیت بیشتری داره. پس به جای هزینه بیشتر روی SSD بهتر نیست باقی مشخصات رو افزایش بده؟
 

Timey Wimey

عضو تحریریه
Aug 15, 2014
260
نام
محمد زمانی
یه سوال
چرا اینقدر سرعت SSD براتون مهمه؟ سرعت SSD فقط باعث لود شدن سریعتر بازی ها میشه، وقتی هم که لود شد دیگه فقط سرعت رم و cpu مهمه و مطمئناً هر چقدر هم که سرعت SSD بیشتر بشه بازم به پای سرعت رم و cpu نمیرسه و اینطوری نیست که مثلاً تاثیری توی افزایش کارایی رم و cpu داشته باشه مگه اینکه اینطور در نظر بگیریم اطلاعات مدام بین حافظه SSD و رم جابجا بشن که اون هم از نظر برنامه نویسی درست نیست و فقط اضافه کاری داره و یا مثلاً مثل معماری سیستم عامل ویندوز page file داشته باشه و البته اون هم فقط برای مواقعی هست که مثلاً چند تا نرم افزار به صورت همزمان اجرا میشن و هر کدوم که یه مدت استفاده نشه وارد page file میشه تا حافظه رم بیخود اشغال نشه که فکر نکنم برای PS5 کارایی داشته باشه چون ملت کنسول رو فقط برای بازی میگیرن نه اینکه مثلاً همزمان موسیقی و وب گردی و بازی و ... انجام بدن. برای آپشن های گرافیکی هم که تمامش توسط کارت گرافیک انجام میشه و حافظه و سرعت گرافیک اهمیت بیشتری داره. پس به جای هزینه بیشتر روی SSD بهتر نیست باقی مشخصات رو افزایش بده؟
نه توی اون پست قصد داشتم بحث فرسایشی مزایای SSD رو مطرح کنم و نه توی این پست چنین قصدی دارم و کلاً موضوع چیز دیگه‌ای بود. هرچند در مورد SSD و اینکه تنها باعث سریع‌تر لود شدن نیست چه توی این فروم بحث شده (شاید یکی از بحث‌های خوبش توی تاپیک آنریل انجین ۵ باشه که حتی در مورد تاثیرش روی رزولوشن تکسچر هم بحث شد) و چه توسعه‌دهنده‌های مختلفی در موردش حرف زدن. این نکته رو هم دوباره ذکر کنم (توی پست قبلی هم گفتم) وجود SSD فقط برای سونی مفید نیست، دقیقاً هم برای ایکس باکس و هم رایانه‌های شخصی تاثیرگذاره و حالا این رو میتونید منتظر بمونید تا عملکرد و تاثیرش رو ببینید. من توی پست قبلی نه حرفی از افزایش کارایی رم و CPU زدم و نه حرف از اینکه SSD قراره چه میدونم توی رزولوشن یا فریم ریت تاثیر داشته باشه (که مشخصاً کارش این نیست). کلاً بحث گرافیکی نبود. به همین خاطر هم بود که من دقیقاً از واژهٔ «آزادی عمل» بازیسازها استفاده کردم. علاوه بر یه مسائلی که توی تاپیک‌های دیگه دوستان اشاراتی داشتن و الان نمیخوام تکرار کنم، بحثی که من اینجا گفتم اساساً مربوط به طراحی مراحل بود که میتونه آزادی عمل‌هایی به بعضی از استودیوهای فرست پارتی سونی بده و خیلی تاثیر بذاره.
حالا با در نظر گرفتن این حرف‌ها، به‌خصوص تاثیر توی گیم دیزاین و همینطور لول دیزاین بازی، به سوال آخر میرسیم. این سوال آخری که پرسیدی هم درسته و هم خیلی جالبه. جالب از این نظر که نمیدونم من بد منظور رو رسوندم یا بد متوجه پست قبلی شدی. بحث سخت افزاری نبود و در مورد اومدن تمام بازی های آینده سونی روی PC بود. SSD سونی اون آزادی عمل اضافه رو میتونه برای یه سری استودیوهاش بیاره و دقیقاً بحث منم همین بود که اگه سونی نخواد از این ویژگی کنسولش استفاده کنه کار احمقانه‌ای کرده و همونطور که گفتی، چرا باید معماری کنسول رو با یه SSD خیلی خاص داشته طراحی کنه و نه یک سیستم قدرتمندتر از نظر GPU و CPU. دقیقاً کاری که مایکروسافت انجام داده و از نظر سخت‌افزاری هم روی کاغد مشخصاً قویتره.
توی پست قبلی دقیقاً با همین سوال آخر اون موضوع و نتیجه رو مطرح کردم. مشخصاً اگه سونی میخواست دقیقاً رویکرد مایکروسافت رو توی عرضه بازی‌های انحصاری‌اش در پیش بگیره، میومد مشابه مایکروسافت یه SSD معقولی در نظر میگرفت اما باقی مشخصات کنسولش رو افزایش میداد اما به جاش اومده معماری کنسولش رو جور دیگه‌ای طراحی کرده.

آخر سر باز هم بگم، بحث اصلاً روی مزایای SSD نیست (که کم و بیش برای همه پلتفرم‌های نسل بعد تاثیر داره) و ربطی هم به این تاپیک نداره، موضوع درباره‌ٔ این بود که چرا سونی به خاطر تصمیمی که در سخت‌افزارش گرفته، قرار نیست همه بازی‌ها رو زمان عرضه یا حتی مدت کمی بعد انتشار روی PC‌ عرضه کنه.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,190
نام
∂αнмα
رو PC ما یـ چیزی داریم به نام RAM نسل بعدی احتمالا حجم استفادشون تا 128 گیگابایت بره اون وقت که خود بازی کامل رو رم کش بشه :D دیگه نیازی به استریم کردن فایلا به صورت آنی از رو هارد هم نیست :-" در کل سونی و استدیو هاش هرچقدر میخوان از SSD کنسول استفاده کنن به پورت PC بازی که رسیدن دستشون برا هزار تا اپشن بازـه زیاد جای نگرانی نیست

پ.ن : SSD کنسولا تا دو سال دیگه تبدیل به رنج میانه بازار میشن سوای تمام اینا بازار PC اینجور نیست که تغییر نسل رو به خودش نبینه اگه قرار باشه SSD تو بازیا اجباری بشه خیلی راحت تبدیل به یـ Norm میشه پس نمیشه گفت PC قرار دست و پای استدیو های سونی رو ببنده
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
رو PC ما یـ چیزی داریم به نام RAM نسل بعدی احتمالا حجم استفادشون تا 128 گیگابایت بره اون وقت که خود بازی کامل رو رم کش بشه :D دیگه نیازی به استریم کردن فایلا به صورت آنی از رو هارد هم نیست :-" در کل سونی و استدیو هاش هرچقدر میخوان از SSD کنسول استفاده کنن به پورت PC بازی که رسیدن دستشون برا هزار تا اپشن بازـه زیاد جای نگرانی نیست

پ.ن : SSD کنسولا تا دو سال دیگه تبدیل به رنج میانه بازار میشن سوای تمام اینا بازار PC اینجور نیست که تغییر نسل رو به خودش نبینه اگه قرار باشه SSD تو بازیا اجباری بشه خیلی راحت تبدیل به یـ Norm میشه پس نمیشه گفت PC قرار دست و پای استدیو های سونی رو ببنده
رو PC ما یـ چیزی داریم به نام RAM نسل بعدی احتمالا حجم استفادشون تا 128 گیگابایت بره اون وقت که خود بازی کامل رو رم کش بشه :D دیگه نیازی به استریم کردن فایلا به صورت آنی از رو هارد هم نیست :-" در کل سونی و استدیو هاش هرچقدر میخوان از SSD کنسول استفاده کنن به پورت PC بازی که رسیدن دستشون برا هزار تا اپشن بازـه زیاد جای نگرانی نیست

پ.ن : SSD کنسولا تا دو سال دیگه تبدیل به رنج میانه بازار میشن سوای تمام اینا بازار PC اینجور نیست که تغییر نسل رو به خودش نبینه اگه قرار باشه SSD تو بازیا اجباری بشه خیلی راحت تبدیل به یـ Norm میشه پس نمیشه گفت PC قرار دست و پای استدیو های سونی رو ببنده
آره به شرطی که 120 گیگ رم به اندازه همون 10،20 گیگ رم اقتصادی باشه...

در مورد ssd هم توصیه میکنم یه بار کامل حرفای رئیس اپیک رو بخونید، اصلا بحثssd نیست... بحث استراکچر ps5 ه
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,190
نام
∂αнмα
آره به شرطی که 120 گیگ رم به اندازه همون 10،20 گیگ رم اقتصادی باشه...
128 گیگ های اند محسوب میشه واسه اقتصادیش میشه 32 و 64 ....

در مورد ssd هم توصیه میکنم یه بار کامل حرفای رئیس اپیک رو بخونید، اصلا بحثssd نیست... بحث استراکچر ps5 ه
این استراکچری که میگی تکنولوژی فضایی و ناشناخته نیستی که کسی باهاش آشنا نباشه همون ساختار x86 ـه با یـ سری اپشن اضافه که باعث میشه بعضی جاها سربار CPU و RAM رو کم کنه (روی کاغذ) اگه چیز خیلی متفاوتی بود که خود سرنی در نمیومد بگه ما میخوایم بازی سازی رو برا سازنده ها اسون کنیم ؟ داره همون بازیا PS4 رو به صورت سخت افزاری بکوارد اجرا میکنه یعنی از نظر ساختار سخت افزاری عملا همون سخت افزاره فقط قدرتش بیشتر ـه
در مورد این SSD هم بگم که SSD های بازار قرار به عنوان حجم اضافه شونده روی کنسول سوار بشن یعنی عینا SSD فوق خفن دست نیافتنی PS5 قرار ـه روی PC روز اول موجود باشه پس اینم هیچی

PC خیلی زود تر از چیزی که فکرش رو بکنی با سخت افزار کنسولا هماهنگ میشه هرجایی هم که از نظر تفاوت ساختاری کم اورد شیفت میکنه رو قدرت خام تا بوده همین بوده
 
آخرین ویرایش:

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,173
نام
سبحان
128 گیگ های اند محسوب میشه واسه اقتصادیش میشه 32 و 64 ....


این استراکچری که میگی تکنولوژی فضایی و ناشناخته نیستی که کسی باهاش آشنا نباشه همون ساختار x86 ـه با یـ سری اپشن اضافه که باعث میشه بعضی جاها سربار CPU و RAM رو کم کنه (روی کاغذ) اگه چیز خیلی متفاوتی بود که خود سرنی در نمیومد بگه ما میخوایم بازی سازی رو برا سازنده ها اسون کنیم ؟ داره همون بازیا PS4 رو به صورت سخت افزاری بکوارد اجرا میکنه یعنی از نظر ساختار سخت افزاری عملا همون سخت افزاره فقط قدرتش بیشتر ـه
در مورد این SSD هم بگم که SSD های بازار قرار به عنوان حجم اضافه شونده روی کنسول سوار بشن یعنی عینا SSD فوق خفن دست نیافتنی PS5 قرار ـه روی PC روز اول موجود باشه پس اینم هیچی

PC خیلی زود تر چیزی که فکرش رو بکنی با سخت افزار کنسولا هماهنگ میشه هرجایی هم که از نظر تفاوت ساختاری کم اورد شیفت میکنه رو قدرت خام تا بوده همین بوده
همین الان با raid 0 روی اس اس دی های موجود تو بازار که تازه pcie 3 هم هستن میشه به راحتی به سرعت خوندن ۷.۵ گیگ بر ثانیه هم دست پیدا کرد...
حالا باید دید این اس اس دی که سونی استفاده کرده کاستوم هست و خودشون اومدن چیزی رو تغییر دادن که باعث برتری به اس اس دی های فعلی بشه یا نه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ce7en44

Timey Wimey

عضو تحریریه
Aug 15, 2014
260
نام
محمد زمانی
رو PC ما یـ چیزی داریم به نام RAM نسل بعدی احتمالا حجم استفادشون تا 128 گیگابایت بره اون وقت که خود بازی کامل رو رم کش بشه :D دیگه نیازی به استریم کردن فایلا به صورت آنی از رو هارد هم نیست :-" در کل سونی و استدیو هاش هرچقدر میخوان از SSD کنسول استفاده کنن به پورت PC بازی که رسیدن دستشون برا هزار تا اپشن بازـه زیاد جای نگرانی نیست

پ.ن : SSD کنسولا تا دو سال دیگه تبدیل به رنج میانه بازار میشن سوای تمام اینا بازار PC اینجور نیست که تغییر نسل رو به خودش نبینه اگه قرار باشه SSD تو بازیا اجباری بشه خیلی راحت تبدیل به یـ Norm میشه پس نمیشه گفت PC قرار دست و پای استدیو های سونی رو ببنده
شاید کنسول‌ها نسل و استانداردها رو توی گیم ببرن جلو اما مشخصاً PC قوی‌ترین سخت‌افزار هست و این هیچ وقت عوض نمیشه. منظور کسی هم واقعاً این نیست که PC ها قراره ضعیف‌تر باشن و فلان :D اصلاً همون اس اس دی رو هم سونی قول داده که موقع انتشار PS5، اس اس دی هایی توی بازار باشن که بتونن به عنوان اس اس دی کمکی توی کنسول کار کنه. اتفاقاً همین قضیه که قراره SSD یه چیز عادی بشه توی نسل بعد برای PC، یکی از خوبی‌های نسل بعده. اینا دو مورد مهمه یکی اینکه طراحی کاستوم کنسول‌ها در اجزا مختلفشون که هر کدوم با اهدافی که داشتن یه مسیر رو انتخاب کردن و مورد دوم اینکه این قضیه که گفتی و درسته، چه وقت رنج میانه بازار بشه. همین که قرار باشه تا دو سال دیگه رنج میانه بازار بشه، با حرف پست اول من که میگم «در حال حاضر» سونی قصد نداره همه بازی‌ها رو منتشر کنه، تضادی نداره. اتفاقاتی که بعدها بیوفته اون دیگه زمان و برنامه‌های اون موقع شرکت‌ها تعیین میکنه. همونطور که سیاست عرضه بعضی بازی‌های سونی توی اوایل همین نسل با اواخرش فرق داشته. اگر هم بعدها دیگه سرویس‌های استریم خیلی رایج بشن کلاً معادلات بازی‌های انحصاری عوض میشه و شکل جدیدی به خودشون میگیرن.
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
تو بحث سخت افزار من تا حالا معجزه ندیدم و مطمئن باشید شما هم نمی بینید، PC گیمرها در جریانن، فرضا قبل انتشار یه api جدید چیزایی در موردش می خونید که قراره معجزه کنه و ... اما بعد به کار گیری می بینید که باز بحث قدرت خام سخت افزاریه و معجزه در کار نیست.

تو بحث سخت افزار معجزه وجود نداره، به نظرم فعلا خیلی رو حرف های قشنگ قشنگ فلان سازنده حساب نکنید (خصوصا اگه کلاشی باشه مثل تیم سوئینی) تا بعد ناامید نشید. مهم ترین جزء یه سخت افزار اول پردازنده مرکزی و در ادامه رم و پردازنده گرافیکی هستند و خواهند بود. قدرت سیستم یعنی قدرت همین قطعات و n تا ssd هم باشه نمی تونه تغییر خاصی تو قدرت سیستم ایجاد کنه.
 

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,058
نام
سهند
الان رسما خجالت کشیدم :D واقعا نمیدونم چرا خوشم نیومد ولی حتما موقعیت پیش بیاد دوباره بازیش میکنم :D انشالله ب راه راست هدایت بشم
آقا تنها نیستی . من بار اول خریدم بلادبورن رو ماه های اولش که اومد حال نکردم رفتم فروختم . بعدش میدیدم بچه ها باهم کواپ میرن بازم وسوسه شدم رفتم نسخه گوتیشو پیدا کردم خریدم اما بازم همون حس ...ی بهم دست داد موقع مرگهای بازی و اعصابم بهم میریخت دوباره فروختمش ولی در کل بلادبورن بازی ای هست که هرکسی باید بازیش کنه . حالا اونیکه پلاتش کرده باید پرستیده بشه بماند :D
 
  • Like
Reactions: kamyy and hitman68

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,058
نام
سهند
تو بحث سخت افزار من تا حالا معجزه ندیدم و مطمئن باشید شما هم نمی بینید، PC گیمرها در جریانن، فرضا قبل انتشار یه api جدید چیزایی در موردش می خونید که قراره معجزه کنه و ... اما بعد به کار گیری می بینید که باز بحث قدرت خام سخت افزاریه و معجزه در کار نیست.

تو بحث سخت افزار معجزه وجود نداره، به نظرم فعلا خیلی رو حرف های قشنگ قشنگ فلان سازنده حساب نکنید (خصوصا اگه کلاشی باشه مثل تیم سوئینی) تا بعد ناامید نشید. مهم ترین جزء یه سخت افزار اول پردازنده مرکزی و در ادامه رم و پردازنده گرافیکی هستند و خواهند بود. قدرت سیستم یعنی قدرت همین قطعات و n تا ssd هم باشه نمی تونه تغییر خاصی تو قدرت سیستم ایجاد کنه.
مسلما معجزه و قدرت غول چراغ جادو نمیبینیم . اما اینکه nتا آبجکت بدون لود در محیطهای بزرگتر از قبل ببینیم که نتیجه اش میتونه game changer باشه رو منکر میشی؟
 

Legioner 2

کاربر سایت
May 20, 2020
255
نام
حسام
من نمیدونم دلیل اینهمه علاقه ای که اینجا فن های pc واسه ریلیز این بازی دارنو
این بازی توی سبک rpg واقعا سطحی بود
نمیخوام ترول کنم ولی واقعا وقتی با عناوین سطح اول این سبک مقایسش میکنم خیلی ضعف داره و همه چیزش ساده و سطحی هست
هوش مصنوعیشم که اونایی که بازی کردن میدونن چه قد تو دیوار
اما گرافیکش واقعا عالی بود
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر