پیش نمایش بازی God of War : Ghost Of Sparta

sontafe

کاربر سایت
Feb 8, 2008
90
نام
صادق
همانطور که شما دوست داران بازی God of War : Ghost of Sparta می دانید ، این بازی حدود 6 روز دیگر عرضه خواهد شد . GOW یک بازی اکشن - ادونچر می باشد که توسط استادیو Ready at Dawn ساخته می شود و SCE Santa Monica Studio این بازی را به صورت انحصاری برای PSP یا همان Play Station Portable عرضه می کند. Ghost of Sparta دومین نسخه سری بازی خدای جنگ است که برای این کنسول عرضه می گردد و می توان گفت این نسخه ششمین نسخه از سری بازی خدای جنگ می باشد که تا به حال عرضه شده است. در این نسخه هسته اصلی داستان بازی خدا های یونانی و تمرکز بیشتر بر روی زندگی کراتوس می باشد .

995953_20100615_embed001.jpg



گیم پلی بازی تقریبا با نسخه قبلی یکی می باشد البته از لحاظ ساختار و هسته اصلی بازی ، نوع مبارزات و جنگیدن های کراتوس در این نسخه افزایش یافته است و ضعف های نسخه قبل را به خوبی بر طرف کرده است ، magical powers ، navigational abilities و تنوع طلبی بیش از حد اسلحه ها گزینه هایی می باشند که در نسخه قبلی این بازی وجود نداشتند و در Ghost of Sparta اضافه شده اند تا لذت بازی را برای بازی بازان دوچندان کنند و تجربه ای جدید را در این ضمینه فراهم سازند و بار دیگر سری بازی خدای جنگ را به یک عنوان برتر در این سبک معرفی کنند. سیستم مبارزاتی کراتوس به نحو خوبی تغییر کرده است شما می توانید با لذت فراوان دشمنان خود را از زمین بلند کرده و به زمین ، صخره ها و هر جای دیگر که در دسترس می باشد بکوبید و آن ها را نابود سازید یا اینکه مبارزات هوایی بسیار جذاب تر از قبل شده اند.معمول ترین و قدیمی ترین قدرت مجیکال موجود در بازی را می توان Eye of Atlantis معرفی کرد که همانند نسخه قبل در این نسخه نیز وجود دارد و می توانید برای افزایش قدرت ، آن را بروز کنید. تریلری از این بازی مشاهده کردم که بسیار جالب بود گرافیک بازی نسبت به نسخه قبل تغییر چندانی نکرده است ، مبارزات بسیار زیاد می باشند و حرکت های کراتوس بسیار جذاب می باشند به طوری که با انجام این حرکات می توان خشونت و عصبانیت را در چهره کراتوس مشاهده کنید ، هیولا های بازی بسیار بزرگ و ترسناک می باشند . در یکی از مراحل که به نظرم شبیه به یکی از مراحل بازی DMC 4 طراحی شده بود کراتوس در مقابل راهی قرار داشت که سراسر آتش از روبرو به سوی وی می آمد ، کراتوس سپری را انتخاب کرد و با گرفتن آن در مقابل خود و محافظت از خود در برابر آتش از آن راه عبور کرد شاید بگید چرا DMC یا کدام مرحله این بازی ؟؟؟؟؟ اگر به یاد داشته باشید در این بازی اگر اشتباه نکنم در مرحله دوم جایی که باید 5 شی را باید پیدا می کردید و در جای خود قرار می دادید یکی از آن ها در راهی بود که گلوله های آتشین به سوی نیرو پرتاب می شدند و نرو با استفاده از همان شی ها راه خود را باز می کرد. در کل گیم پلی بازی بسیار جذاب و گرافیک و نورپردازی مطلوب می باشد و بازی باز را راضی نگه می دارد. در بعضی از سکانس ها شخصیتی جدید در حال کمک به وی بود که طبق تریلری که از وی مدتی پیش شخش شده بود برادر کراتوس می باشد که داموس نام دارد که در این نسخه وی را پس از مدت ها پیدا می کند و داموس در بعضی از بخش ها به کراتوس کمک می کند.


همانطور که قبلا هم گفته شد داستان بازی به زندگی اصلی کراتوس بر می گردد و به حوادثی که در شهر آتلانتیس رخ داده است اشاره می کند شهری که در بازی God of War III به آن اشاره شد. کراتوس در این نسخه دو دشمن اصلی دارد که باید در طول بازی آن ها را از بین ببرد ، اولین دشمن او پادشاه میداس افسانه ای ( King Midas) و دومین که به هیولای دریا مشهور است اسکیلا ( Scylla) می باشد . در کل داستان اتفاقات بین سه شخصیت مادر کراتوس ، برادر کراتوس (داموس) و وی را نمایش می دهد و این که چرا کراتوس برادر خود را گم کرده است و خیال هایی که بر اثر این اتفاق به سراغش می آیند و اورا عذاب می دهند.

995953_20100615_embed002.jpg



این بازی در تاریخ 4 May 2010 در وب سایت رسمی PS تایید شد و استادیو سازنده این بازی Ready At Dawn به بازیبازان و دوست داران این عنوان قول داده است تا بهترین امکانات را در این نسخه برای این بازی در نظر بگیرد همچنین اعلام شده که این بازی از لحاظ مدت زمانی گیم پلی آن 25 درصد بیشتر از نسخه Chains of Olympus است که این خبر خوبی برای طرفداران می باشد. در نمایشگاه E3 2010 دمویی از این بازی منتشر شد که حاوی مبارزات کراتوس با دشمنان خود در دریا و زمین بود و اولین ملاقات وی را با اسکایلا به نمایش گذاشت همچنین در دمو کراتوس دارای سلاح جدیدی به نام Arms of Sparta بود که یک سپر و یک نیزه می باشد یا اینکه دشمنان در این نسخه بسیار متنوع و زیاد می باشند.نا گفته نماند که بازی GOW : Ghost of Sparta توانست 9 جایزه را در E3 2010 از آن خود کند که برخی از این جوایز عبارتند از : جایزه بهترین بازی کنسول های دستی ، جایزه بهترین بازی کنسول PSP و جایزه بهترین بازی نمایش داده شده برای PSP توسط رسانه های مختلف همچنین این بازی نامزد سه جایزه دیگر هم بود. این را هم ذکر کنم که با توجه به نمرات داده شده سایت ها و مجلات مختلف به این بازی می توان نوید یک بازی جذاب و سراسر هیجان را به طرفداران این بازی و دوست داران PSP داد و شاید این عاملی باشد تا بتواند فروش این کنسول دستی را دو برابر کند.


امتیازات بازی GOW : Ghost of Sparta از سایت های مختلف و معتبر دنیا : سایت IGN یه این بازی نمره 9 داده است ، سایت 1UP یه این بازی A- داده است ، سایت Eurogamer نمره 7 از 10 ، Joystick نمره 4.5 از 5 داده است و سایت Gametrailers نمره 9.4 از 10 را به این بازی جذاب و دیدنی داده است.

29565774165500863418.jpg


نویسنده : محمد صادق تواضعی​
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر