پروژه EPEG شاهراه بعدی اتصالات جهانی.

L.o.s

کاربر سایت
Oct 4, 2011
796
نام
مسعود
من یه سوالی دارم این زیر ساخت خصوصیه شده یا هنوز دولتیه؟؟ چرا هی سود ,سود میکنه.مشکوک میزنه.انگار شرکت خصوصیه.
 

!mohsen

کاربر سایت
Oct 20, 2011
559
این برای ایران نیست!برای کشورهای حاشیه خاورمیانه هست تو متن خبر یه کلمه از ایران دیدین!
من خودم زمان اولی که در مورد این پروژه صحبت میکردن تو تلویزیون دیدم یارو گفت ترافیک کشور رو نمیخوایم روی این بگزاریم و این بیشتر برای کشورهای دیگر خاور میانه هست(ندیدین تو خبر هی در مورد ارز آوری صحبت کرده!)یه خط هم مخصوص ایران قرار هست بکشن!
که احتمالا خط دیگه n اسل دیگه به بهره برداری میرسه!
برای خودم هم سوال شد چرا ایران ترافیکش رو روی این خط نمی اندازه تنها جواب قانع کننده برام این بود که مسئولان نمیخوان وضع اینترنت کشور بهتر بشه!
 

L.o.s

کاربر سایت
Oct 4, 2011
796
نام
مسعود
بزرگراه ارتباطی ایران و اروپا پنجم خردادماه جاری با حضور مقام‌های ارشد نظام افتتاح می‌شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا مهندس محمود خسروی - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت - اظهار کرد: اجرای پروژه EPEG از سال گذشته و با سرمایه گذاری مشترک ایران، روسیه، عمان و CABLE&WIRLESS آغاز شد و بر اساس زمانبندی پیش‌بینی شده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بیشترین سهم در این کنسرسیوم متعلق به ایران بوده و بالاترین مسافت مسیر پروژه توسط ایران عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این مطلب که با اجرای این پروژه، یکی دیگر از زیرساخت‌های تبدیل ایران به هاب منطقه‌ای اجرایی می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این پروژه، مسیر جایگزین برای ارتباطات حساس دنیا تامین خواهد شد.

خسروی در خصوص مزایای اجرای این پروژه برای کشور تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای اجرای پروژه EPEG، درآمدزایی است که به واسطه ترانزیت ارتباط میان ایران و اروپا برای کشور محقق می‌شود.

وی ادامه داد : از دیگر مزایای اجرای این پروژه می‌توان به اشتغال‌زایی در حوزه ارتباطات و پایداری بیش از پیش ارتباطات و کاهش هزینه‌ها درون کشور اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص دیگر پروژه‌هایی که پنجم خردادماه افتتاح می شود اظهار کرد: بهره‌برداری از پنج هزار کیلومتر فیبر نوری که توسط متخصصان داخلی اجرایی شده از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح است.

وی افزود: با اجرای این پروژه مسیر پشتیبان برای شاهراه‌های ارتباطی آماده خواهد شد و از سوی دیگر مسیرهایی که پیش از این به دلیل عدم وجود فیبر نوری امکان دسترسی به ارتباطات اینترنتی را نداشته‌اند از این فناوری بهره‌مند خواهند شد.

خسروی با اشاره به ایجاد امکانات جدید برای برقراری ارتباط تلفنی به بستر اینترنت نیز گفت: بهره‌برداری از یک درگاه بین‌المللی جدید که به واسطه آن ظرفیت برقراری ارتباط تلفنی بر بستر اینترنت تا ۴۰۰ درصد افزایش خواهد یافت نیز از دیگر پروژه‌هایی است که با حضور مقام‌های ارشد نظام به بهره‌برداری خواهد رسید.
منبع
 

™MASOUD2

کاربر سایت
Apr 24, 2013
91
نام
مسعود
بزرگراه ارتباطی ایران و اروپا فردا افتتاح میشود


وایمکس نیوز- مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه با اجرای این پروژه، یکی دیگر از زیرساخت های تبدیل ایران به هاب منطقه ای اجرایی می شود، تصریح کرد: با اجرای این پروژه، مسیر جایگزین برای ارتباطات حساس دنیا تامین خواهد شد.
محمود خسروی اظهار داشت: اجرای پروژه EPEG از سال گذشته و با سرمایه گذاری مشترک ایران، روسیه، عمان و CABLE&WIRLESS آغاز شد و بر اساس زمانبندی پیش بینی شده به بهره برداری می رسد که بیشترین سهم در این کنسرسیوم متعلق به ایران بوده و بالاترین مسافت مسیر پروژه توسط ایران عملیاتی شده است.
خسروی درباره مزایای اجرای این پروژه برای کشور تصریح کرد: یکی از اصلی ترین دستاوردهای اجرای پروژه EPEG، درآمدزایی است که به واسطه ترانزیت ارتباط میان ایران و اروپا برای کشور محقق می شود؛ از دیگر مزایای اجرای این پروژه می توان به اشتغال زایی در حوزه ارتباطات و پایداری بیش از پیش ارتباطات و کاهش هزینه ها درون کشور اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره دیگر پروژه هایی که پنجم خردادماه افتتاح می شود، اظهار داشت: بهره برداری از پنج هزار کیلومتر فیبر نوری که توسط متخصصان داخلی اجرایی شده از دیگر پروژه های آماده افتتاح است.
وی افزود: با اجرای این پروژه مسیر پشتیبان برای شاهراه های ارتباطی آماده خواهد شد و از سوی دیگر مسیرهایی که پیش از این به دلیل عدم وجود فیبر نوری امکان دسترسی به ارتباطات اینترنتی را نداشته اند از این فناوری بهره مند خواهند شد.
خسروی با اشاره به ایجاد امکانات جدید برای برقراری ارتباط تلفنی به بستر اینترنت نیز گفت: بهره برداری از یک درگاه بین المللی جدید که به واسطه آن ظرفیت برقراری ارتباط تلفنی بر بستر اینترنت تا 400 درصد افزایش خواهد یافت نیز از دیگر پروژه هایی است که با حضور مقام های ارشد نظام به بهره برداری خواهد رسید.
 

L.o.s

کاربر سایت
Oct 4, 2011
796
نام
مسعود
یعنی باید اتفاق خاصی بیفته فردا ؟ پینگمون بشه 80 ؟ من که چشمم آب هم نمیخوره .

"یکی از اصلی ترین دستاوردهای اجرای پروژه EPEG، درآمدزایی است که به واسطه ترانزیت ارتباط میان ایران و اروپا برای کشور محقق می شود"
می خوان پول در بیارن به منو شما چیزی نمی رسه. :(
 

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
این پروژه امروز راه افتاده نت من از مرز که میگذره میپکه . پینگ از 150 شده 300 تایم اوت هم داره . یعنی من دلم خوش بود حداقل یه بار اینا یه دست آورد رو رونمایی میکنن میخوام بهتر نشه چیزی ولی دیگه چرا همینی هم که هست **** توش ؟ :(
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
آخه اینترنت 10 گیگم داشته باشیم وقتی نتونیم یک بازی آنلاین و یک ویدئو از یوتوب و یا دو سایت دانلود فیلم باز کنیم به چه درد میخوره
الان چند روزه دارم با استیم سر و کله میزنم میخوام با کله برم تو دیوار اصلا نمیزاره باز کنم خیر سرم یک مگ دارم
 

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
خیلی خوب میشه با تمام مشکلات سیاسی که دارن و هر روز اینترنت رو به هزار ساز میرقصونن - خدشون یه کم تامل کنن . یعنی آخر حماقت و نادانی هست اگر کل Gate Way ها رو نبندن و اینترنت کل کشور رو از این خط تغذیه نکنن . عرب های اونور آبی از این استفاده میکنن و حتی هند و ما نتونیم ...
طبق گفته های خودشون ایران از این به بعد Hub منطقه هست و یه نوع ISP شده برای کشور های همسایه . به اون ها اینترنت روی فیبر نوری ارئه میده و خوش به حال اونا .
ولی تا الان هم نگفتن که نمیخوان از این خط اینترنت نگیرن ولی نگفتن هم میگیرن .
از مسئولین محترم تقاضا دارم حتما این کار رو انجام بدم چونکه با راه اندازی این پروژه تمامی کشور های منطقه به این وصل میشن و اگر ما استفاده نکنیم از ته جدول Net Index هم مزنیم بیرون .

اینم تو خود سایت پروژه بود :
EPEG consortium primarily sells bandwidth to wholesale carriers — 10 Gbps wavelength. A bandwidth can be purchased either as an Indefeasible Right of Use (IRU), or as a standard leases.
یعنی اینکه کشورها میتونن از این خط اینترنت بخرن (مادام العمر) یا اجاره کنن .

The detailed design of the EPEG segment from the Russian/Ukraine border to Frankfurt has been completed and installation is due to commence in near future.
کار خطوط پروژه تموم شده و هنوز اون رو وصل نکردم (اینترنتی توش نیست فعلا) و در آینده نزدیک راه اندازه میشه (با پشتکار آلمانی هم 1 ماهه یا شاید خیلی کمتر) . پس تا وقتی راه اندازی نشده من دیگه چیزی نمیگم .
اگرم این اطلاعات تاریخ گذشته یا اشتباه هست ممنون میشم اطلاع رسانی کنید .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر