گزارش همکاری Bloober Team با Take-Two برای ساخت یک بازی جدید

MJ_KING

کاربر سایت
Sep 14, 2023
359
نام
محمد جواد جعفری
طبق گزارش‌ها، استودیو Bloober Team دو بازی معرفی نشده را در دست ساخت دارد که یکی از آن‌ها با نام رمز « Project C»، یک IP کاملا جدید است که با همکاری ناشر معروف Take-Two Interactive توسعه می‌یابد.

bloober-300x169.webp


بازی دیگر هم یک اقتباس ویدیوگی از یکی از IPهای شرکت Skybound Entertainment (تاسیس شده توسط رابرت کرکمن، خالق کمیک‌های The Walking Dead) است که با نام رمز « Project R» توسعه می‌یابد و برای انتشار در سال 2025 برنامه‌ریزی شده است.

در حال حاضر Bloober جزئیات را فاش نخواهد کرد اما همانطور که گزارش سالانه آن‌ها نشان می‌دهد، علاوه بر توسعه Silent Hill 2 Remake، بخشی از تمرکز استودیو بر روی این دو پروژه قرار دارد.

استودیو در گزارش سالانه خود نوشت: « Project C که با همکاری بخش خصوصی (Take-Two Interactive) روی آن کار می‌کنیم، در حال حاضر به خوبی پیشرفت کرده است و ما از پیشرفت فعلی بسیار خرسندیم.»

در ادامه این گزارش گفته می‌شود که بازی مذکور در اواخر امسال معرفی خواهد شد و آن‌ها «بی صبرانه منتظر نشان دادن کار منحصربه‌فرد خود» هستند.

درمورد Project R هم مشخص نیست که سال 2025 سال انتشار این بازی است یا تاریخ رونمایی رسمی آن. طبق چیزی که Bloober به سهامداران خود گفته است، ظاهرا آنان در دسامبر 2023 قراردادی را با شرکت Skybound Entertainment به امضا رساندند که به این استودیو اجازه ساخت یک بازی براساس یکی از IPهای نامعلوم شرکت مذکور را می‌داد.

تا زمان نگارش این مطلب، استودیو Bloober Team هیچ اظهار نظری درمورد این گزارش نکرده است.
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,976
خو‌دشون فهمیدن ریمیک سایلنت هیل۲ شون به جایی نمیرسه هنوز ریلیز نشده و اعتبارشون به خطر نیفتاده افتادن تو پروداکشن یه چیز دیگه با همکاری یه ناشر حسابی
اون ریمیک با چیزایی که من دیدم یه میانگین 7 نهایت بگیره و بعد محو بشه
احتمال زیادم آخرین همکاریشون با کونامی باشه بعد اینکه صابون اینا به تنشون خورده
برای ریمیک سایلنت هیل ۳ کونامی کارو میده دست همون استدیوی نابغه ای که رو ریمیک MGS3 کار میکنن یا یه جا تو سطح اونجا
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,789
نام
مراد حلیمی
این استودیو هم مثه شرکت های دانش بنیان ایرانیه:D
با همه همکاری میکنه، از همه جا بودجه میگیره ، از همدیگه هی تعریف میکنن ولی از خروجی خبری نیس یا اونقدر بی کیفیته که کسی حسابشم نمیکنه :D :D

.
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,212
نام
محمد
آقا یه پیش زمینه میدید قضیه این استودیو و هیتی که همه بهش دارن چیه ؟ من بازی ترسناک بازی نمیکنم به جز observer که داستانش خیلی قشنگ بود چیزی از این استودیو بازی نکردم .
 

OceanSky

Kindred Blades
کاربر سایت
Aug 8, 2018
656
آقا یه پیش زمینه میدید قضیه این استودیو و هیتی که همه بهش دارن چیه ؟ من بازی ترسناک بازی نمیکنم به جز observer که داستانش خیلی قشنگ بود چیزی از این استودیو بازی نکردم .
پیش زمینه ی کوتاه اینکه این استودیو در حد و اندازه و سطحی نیست که بازی مثل SH2 رو ریمیک کنه.

سایلنت هیل 2 یه اثر کالت کلاسیکه، یا میشه گفت یکی ستون های اصلی صنعت بازی، منظورم از این ستون، اینکه این بازی جز آیپی هایی هست که جدا از کیفیتش فن بیس عظیمی داره مثل سری MGS- GOW- TLoU- GTA - RE. به صورت کلی، کسایی که حتی گیمر نیستن این آیپی هارو میشناسن و حتی درباره اش ویدیو میسازن. مخصوصا داستان و شخصیت های SH2. حتی من میخوام پام رو از این فراتر بذارم، شاید بقیه آیپی های شناخته شده رو عده ای مخالف خفن بودنش باشن ولی این موضوع برای Silent Hill 2 قفله.

از این بگذریم، من در این حد پیگیر نبودم کونامی رفته سراغ بلوبر یا برعکس ولی به هر حال فن های سری اصلا بلوبر رو در حد این بازی نمیدونن. انتظار میرفت بعد این همه سال یه استودیوی با کیفیت تری رو ریمیک کار میکرد دقیقا کاری که کپکام با سری RE کرد. سایلنت 2، یه بازی توی سبک ترس روانشناختی هست یعنی نیاز هست تیم توسعه در حد تیم اصلی که 25 سال پیش سایلنت هیل 2 رو ساختن شناخت کامل از همه قسمت های بازی و جزییات داستانی داشته باشن که از تریلر معرفی کسایی که با این بازی زندگی کردن و احتمالا خیلی ریز بین تر از توسعه دهنده های بلوبر تیم هستن شروع کردن به ایراد گرفتن. برای یه سری فن مثل من حتی وقتی که بازی هنوز به صورت رسمی معرفی نشده بود، مثل روز روشن بود که نتیجه ضعیف خواهد بود، یه سری شک داشتن که هر دفعه بیشتر بلوبر بازی رو نشون داد بیشتر نظرشون برگشت.

حالا چیزی که بیشتر از همه باعث حرص سایلنت فنا میشه، اینکه بلوبر اصلا زیر بار نمیره و طوری رفتار میکنن که قرار هست ریمیک درخور عرضه کنن و خیلی تاکید دارن "حتما از این ریمیک لذت میبرین" درحالی که ساخته های قبلیشون مثل Medium به قدری بدساخت هستش که منی که اهل نصفه ول کردن بازیها نیستم نتونستم تمومش کنم. با سایلنت هیل باید مثل ریمیک Demon's Souls رفتار میشد نه اینطور. واقعا حیف. داستان POP: Sands of Time که گویا کنسل شده هم دقیقا همینه. یوبیسافت و کونامی بودجه ی خیلی کمی رو برای این ریمیک ها در نظر گرفتن و نتیجه اش، بازی رو سپردن دست یه سری استودیو متوسط که نتیجه نهایی محصول یه چیز چپکی که بیشتر شبیه Fan-Madeهستن.

Take-Two دوسال پیش با استودیو Supermassive همکاری کرد که نتیجه اش شد یه بازی مثل The Quarry کیفیت خوبی هم داشت. تفاوتش اینجاست Supermassive games تو کاری که انجام میدن خوب هستن. یعنی فن بیس سری Dark Pictures راضی هستن ازشون ولی بلوبر فن بیسی هم نداره. اینکه چطور به اینها بودجه و فرصت میدن خیلی عجیبه!
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,487
نام
مــاکــان
پیش زمینه ی کوتاه اینکه این استودیو در حد و اندازه و سطحی نیست که بازی مثل SH2 رو ریمیک کنه.

سایلنت هیل 2 یه اثر کالت کلاسیکه، یا میشه گفت یکی ستون های اصلی صنعت بازی، منظورم از این ستون، اینکه این بازی جز آیپی هایی هست که جدا از کیفیتش فن بیس عظیمی داره مثل سری MGS- GOW- TLoU- GTA - RE. به صورت کلی، کسایی که حتی گیمر نیستن این آیپی هارو میشناسن و حتی درباره اش ویدیو میسازن. مخصوصا داستان و شخصیت های SH2. حتی من میخوام پام رو از این فراتر بذارم، شاید بقیه آیپی های شناخته شده رو عده ای مخالف خفن بودنش باشن ولی این موضوع برای Silent Hill 2 قفله.

از این بگذریم، من در این حد پیگیر نبودم کونامی رفته سراغ بلوبر یا برعکس ولی به هر حال فن های سری اصلا بلوبر رو در حد این بازی نمیدونن. انتظار میرفت بعد این همه سال یه استودیوی با کیفیت تری رو ریمیک کار میکرد دقیقا کاری که کپکام با سری RE کرد. سایلنت 2، یه بازی توی سبک ترس روانشناختی هست یعنی نیاز هست تیم توسعه در حد تیم اصلی که 25 سال پیش سایلنت هیل 2 رو ساختن شناخت کامل از همه قسمت های بازی و جزییات داستانی داشته باشن که از تریلر معرفی کسایی که با این بازی زندگی کردن و احتمالا خیلی ریز بین تر از توسعه دهنده های بلوبر تیم هستن شروع کردن به ایراد گرفتن. برای یه سری فن مثل من حتی وقتی که بازی هنوز به صورت رسمی معرفی نشده بود، مثل روز روشن بود که نتیجه ضعیف خواهد بود، یه سری شک داشتن که هر دفعه بیشتر بلوبر بازی رو نشون داد بیشتر نظرشون برگشت.

حالا چیزی که بیشتر از همه باعث حرص سایلنت فنا میشه، اینکه بلوبر اصلا زیر بار نمیره و طوری رفتار میکنن که قرار هست ریمیک درخور عرضه کنن و خیلی تاکید دارن "حتما از این ریمیک لذت میبرین" درحالی که ساخته های قبلیشون مثل Medium به قدری بدساخت هستش که منی که اهل نصفه ول کردن بازیها نیستم نتونستم تمومش کنم. با سایلنت هیل باید مثل ریمیک Demon's Souls رفتار میشد نه اینطور. واقعا حیف. داستان POP: Sands of Time که گویا کنسل شده هم دقیقا همینه. یوبیسافت و کونامی بودجه ی خیلی کمی رو برای این ریمیک ها در نظر گرفتن و نتیجه اش، بازی رو سپردن دست یه سری استودیو متوسط که نتیجه نهایی محصول یه چیز چپکی که بیشتر شبیه Fan-Madeهستن.

Take-Two دوسال پیش با استودیو Supermassive همکاری کرد که نتیجه اش شد یه بازی مثل The Quarry کیفیت خوبی هم داشت. تفاوتش اینجاست Supermassive games تو کاری که انجام میدن خوب هستن. یعنی فن بیس سری Dark Pictures راضی هستن ازشون ولی بلوبر فن بیسی هم نداره. اینکه چطور به اینها بودجه و فرصت میدن خیلی عجیبه!
خب باید دید بلوبر با چه بودجه ای بازی میسازه و چقدر فروش میکنه.
مطمئنا برای ناشرها این مهمه.
فکر کنم چون لهستانی هستن مثل 4A Games و... کلا خوراکشون مدیریت بودجه و فروش پرسودتره که این خیلی برای ناشرها جذابه.
البته 4A کلاس کاریش چند لول بالاتره ولی خب میخواستم بحث نسبت بودجه به فروش رو مثال بیارم براش چون از اونها هم قبلا مباحث بودجه بازیهاشون رو تو خبرها داشتیم که خیلی استودیوی اقتصادیی هستن.

از این لحاظ مدیوم واقعا بازی موفقی بود.
========
الان دیدم مثل اینکه بودجه مدیوم کلا 7 میلیون یورو بوده:

The Medium Budget Is Around €7 Million; Bloober Aims to Make It the Hottest Game of Late 2020

اگه خبر درستی باشه پس میشه گفت دقیقا همین عامل میتونه دلیلی باشه که ناشرها باهاش حال میکنن.

بعد انتشار هم که کمتر از یک هفته بودجه ساختش رو درآورد:

The Medium Has Covered Its Development Cost In A Few Days

 
آخرین ویرایش:

dizzy

کاربر سایت
Dec 24, 2017
622
آقا یه پیش زمینه میدید قضیه این استودیو و هیتی که همه بهش دارن چیه ؟ من بازی ترسناک بازی نمیکنم به جز observer که داستانش خیلی قشنگ بود چیزی از این استودیو بازی نکردم .

بیشتر جو سازیه وگرنه بازیاشون خوبن با بودجه ی کمی که دارن . به خصوص داستان واتمسفر و گرافیک جزو نکات برجسته ساخته هاشونه . فقط بازی هاشون چون گیم پلی محدود به راه

رفتن داره ازش ایراد گرفته میشه که با medium و silent hill دارن بهتر میشن . یه سری هم موضوعاتی مثل trauma که توی اکثر بازیاشون هست و نوع نگاه اینها بهش را دوست ندارن

نمیخوام اسپویل کنم ولی توی medium در مورد یکی از شخصیت ها یه سری برداشت های کاملن غلط انجام شده بود که باعث شده بود که خیلی جنجال برانگیز بشه که مشخص بود اصلن

داستانو نفهمیده بودن. درکل بیشتر هیتی که بهشون وارد میشه خیلی پایه و اساس درست حسابی نداره. نمیگم بهترینن ولی اصلن در این حدی که پایین میارنشون نیستن
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,684
نام
mohammad
آقا یه پیش زمینه میدید قضیه این استودیو و هیتی که همه بهش دارن چیه ؟ من بازی ترسناک بازی نمیکنم به جز observer که داستانش خیلی قشنگ بود چیزی از این استودیو بازی نکردم .
اتفاقا اینا تو داستان واقعا کارشون رو بلدن، مشکل اینه خیلی تو توهم هستند!!!
اینا دنبال رشد ارگانیک خودشون نیستن، می تونستن با بازی های کوچک و خلاقانه و آرت محور خیلی جایگاه بهتری از الانشون داشته باشند ولی راه رو اشتباه رفتن!!!!!

در مورد ریمیک sh2 هم، پروژه عظیمیه، ولی خودمونیم، خوده SHاورجینالاهم اصلا unique selling pointشون گیمپلی نبود، و عملا کلانکی بودن!!!! حتی با ریمیک بلوپوینتی هم قرار نبود این بازی گذشته خودشو تکرار کنه، SH به خاطر داستان و اتمسفر خاص و دستاوردهای فنیشون شناخته شده بودند!!!!

SH2ریمیک،اگه می خواست دقیقا همون گیمپلی نسخه اصلی رو داشته باشه، محال بود همون نمرات نسخه اصلی رو تکرار کنه!!!!
و اینا بدتر اومدن گیمپلی رو RE استایل کردن، شوخیشم زشته اینا در حد کپکام بخوان گیمپلی بفهمن!!! خودمونیم کپکام یک کمپانی مانند نینتندو هست، حاضره از هر بخشی بزنه که اولویت اصلیش فان بودن گیمپلی باشه! خوب معلومه تو خوده ژاپنم هر استدیویی راحت نمی تونه حتی شبیه کپکام باشه، چه برسه به اینا...! نتیجه بازی شده سایلنت هیلی که جای اینکه تمرکز کنه رو بعد فنی و اتمسفر! سعی کردن یک RE در بیارن که حتی RE خوبی هم از نمایش ها حس نمیشه!
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,976
آقا یه پیش زمینه میدید قضیه این استودیو و هیتی که همه بهش دارن چیه ؟ من بازی ترسناک بازی نمیکنم به جز observer که داستانش خیلی قشنگ بود چیزی از این استودیو بازی نکردم .
قضیه کلا اینه که ریمیک SH2 ساختن کار اینا (و‌ هیچ سازنده غربی دیگه ای نیست-مثل این کپی فیلمای هالیوود توسط بالیوود میشه وقتی بازی ژاپنی رو بدی استدیو غربی بسازه) ولی اینا زیر بار نمیرن و ادعاهای الکی دارن، که در نهایت نتیجه نهایی رو داغونتر میکنه.
بازی که زمان خودش اند گرافیک بوده حساب کن استدیوی لهستانی که از سر و ته کار میزنه هزینه بیاد پایین بسازه!!!
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,974
نام
محمد حسین
اینکه مقصر هست یا نیست، بلوبر نباید وقتی توان ساخت یچیزی در حد سایلنت نداره قبول کنه
بازیای قبلیش تو بهترین حالت بین متوسط تا خوب بودن،اما در مورد این بازی یه ایپی جدیده که ماله خود بلوبره و private division ناشره
___________
این استودیو مشکلش رو ادعاهای بزرگشه ولی نه توان مالی دارن،نه توان انسانی کافی با توجه به اینکه هر سال تقریبا ریلیز دارن (حدودا 200 نفرن)
استودیو 4a هر چند سال یه عنوان میده ولی اینا از 2014 با احتساب سایلنت 11 بازی دادن.
تقریبا همشون هم متوسط بودن
 
  • Like
Reactions: m.a.t

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر