نقد و بررسی the sky crawlers: innocent aces

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

cover_large.jpg



خزنده‌هاي آسمان Innocent Aces‌ یک بازی هواپیمایی عالی


ساختن يك بازي اكشن هوايي مانند ‌Ace Combat‌ براي كنسول ‌Wii‌ كار ساده‌اي نيست اما با گیم پلی و ویژگی ها بینظیر wii خروجی بازی واقعا جزو بهترین بازیا میشن . مدت زماني نسبتا طولاني كه استوديوي ‌XSEED‌ صرف ساخت بازي ‌Innocent Aces‌ كرده اعلام کرد تعدادي از بهترين افراد فعال در گروه ‌Project Aces‌ شركت نامكو (كه سري معروف ايس‌كامبت از محصولات آن‌هاست) در ساخت اين بازي دست داشته‌اند و از همان اول مي‌شد انتظار يك اكشن بسيار خوش ساخت را داشت.


large.jpg



سبك بازي كاملا مشابه با ايس‌كامبت است. اما از همان اول دو نكته اينوسنت‌ايسز را از پدرش جدا مي‌كند. نكته‌ اول سيستم كنترل مخصوص اين بازي است كه با دسته‌هاي ‌Wii‌ جفت‌و‌جور شده و نكته‌ دوم قابليت مانورهاي هوايي است. بازي از همان اول در قالب هفت–هشت ماموريت تمريني شما را با تمام اين خصوصيات آشنا مي‌كند و حتي قبل از اين‌كه بفهميد كي هستيد و داستان چيست بايد اين مراحل آموزشي را طي كنيد. البته طي كردن اين دوره‌ها براي بازي كردن اينوسنت‌ايسز كاملا اجباري است.

The Sky Crawlers: Innocent Aces will feature…


بازي با تركيب وي‌موت و نانچاك انجام مي‌شود. با چرخاندن وي‌موت و عمودي كردن آن نيروي پيشران موتور هواپيما را افزايش داده و شتاب مي‌گيرد. حركت دادن هواپيما و چرخاندن آن با تكان دادن نانچاك انجام مي‌شود. بازي در ثبت حركات دسته‌ها حساسيت خوبي دارد و خيلي سخت‌گير نيست زيرا اگر مي‌خواست مانند بازي‌هاي ديگر كوچك‌ترين حركت دست شما را ثبت كند كنترل هواپيما خيلي مشكل مي‌شد. البته مي‌شود كنترل بازي را به‌صورت كلاسيك در آورد و با دسته‌هاي گيم‌كيوب و كلاسيك ‌Wii‌ هم آن‌را بازي كرد. ‌ ‌

يك سيستم مانورهاي هوايي در اين بازي معرفي مي‌شود كه باعث شده روند بازي به هيچ‌وجه تكراري نباشد.


large.jpg

ساختار مراحل، رادار، جنگ با هواپيماها و حتي علامتي كه در هنگام قفل شدن روي هدف ديده مي‌شود همه از بازي ايس‌كامبت گرفته شده‌اند، بنابراين اگر اهل اكشن‌هاي هوايي و اين سري بازي معروف نامكو باشيد به سرعت با روند بازي اينوسنت‌ايسز آشنا خواهيد شد. براي هر كاري كه انجام مي‌دهيد درجه گرفته و مقداري جايزه و پول به شما تعلق مي‌گيرد. گرفتن درجه‌هاي بالاي ‌B‌ كار ساده‌اي نيست. ‌ ‌

سازنده‌هاي اينوسنت‌ايسز به خوبي مي‌دانستند كه با تقليد از يك بازي خوب مانند ايس‌كامبت، موفقيت بازي‌شان تضمين شده خواهد بود. با اين حال نوآوري در بازي هميشه مي‌تواند باعث محبوبيت بيشتر بشود. به همين منظور يك سيستم مانورهاي هوايي در اين بازي معرفي مي‌شود كه باعث شده روند بازي به هيچ‌وجه تكراري نباشد.


large.jpg

دو نوع مانور هوايي وجود دارد. نوع اول مانور تاكتيكي است كه به‌صورت خودكار صورت مي‌گيرد. هواپيماهاي دشمن در اينوسنت‌ايسز بسيار سريع پرواز مي‌كنند و تغيير مسير مي‌دهد. دنبال كردن هواپيماها به روش سنتي كار مشكلي است. اما اگر بتوانيد چند ثانيه در نزديكي هواپيماي دشمن دور زده و او را دنبال كنيد، دستور مانور تاكتيكي فعال مي‌شود. با زدن اين دستور هواپيماي شما با يك چرخش سينمايي زيبا كه تا پايان بازي يكنواخت نمي‌شود، پشت سر هواپيماي دشمن قرار گرفته و موقعيت مناسبي براي شليك فراهم مي‌شود. مانور تاكتيكي سه تراز دارد كه بسته به اين‌كه چند ثانيه بتوانيد در تعقيب دشمن بمانيد تراز آن بيشتر شده و هواپيماي شما در موقعيت بهتري قرار مي‌گيرد.


large.jpg

اوايل بازي با استفاده از اين روش مي‌شود به‌راحتي دشمن‌ها را نابود كرد اما در ادامه خلبان‌هاي دشمن‌، قدرت استفاده از مانور تاكتيكي را پيدا مي‌كنند و پيش از اين‌كه متوجه بشويد ناگهان خودشان را پشت سر شما مي‌رسانند. اين‌جاست كه مانورهاي دستي به كار مي‌آيند. مانورهاي دستي يك سري حركات ويژه هستند كه پيش تعريف شده‌اند و شما با فشار يك دكمه آن‌ها را اجرا مي‌كنيد. اين مانورها شامل يك سري تغيير مسيرهاي سريع مانند دور زدن 180درجه‌اي، ارتفاع گرفتن و سقوط، حركات مارپيچ و غيره مي‌شوند كه مي‌شود آن‌ها را پيش تعريف كرد و به كليدهاي مختلف دسته، نسبت داد و در مواقع لازم به كار برد.

استفاده از مانورهاي هوايي در مراحل پاياني جزو ملزومات بازي است و به‌دليل وجود اين مانورها تجربه‌ پرواز با هواپيماهاي اينوسنت‌ايسز با همه‌‌ بازي‌هاي اكشن هوايي ديگر فرق دارد. بازي 18 مرحله دارد كه پيش از هر ماموريت با يك سيستم اطلاع‌رساني بسيار كامل، موقعيت شما، ياران خودي و دشمن نمايش داده مي‌شود. سرعت اكشن‌ها در طول ماموريت‌ها بالاتر از عناوين مرسوم اين سبك مانند ايس‌كامبت است.

داستان و درون‌مايه بازي اينوسنت‌ايسز از يك انيمي معروف به‌نام ‌Sky Crawlers‌ گرفته شده و در طول مراحل مقدار زيادي كارتون با كيفيت بسيار بالا برايتان پخش مي‌شود كه داستان را روايت مي‌كنند. داستان جالب است اما براي فهميدنش بايد زحمت زيادي بكشيد و در طول مراحل و ميان‌پرده‌ها به صحبت‌هاي راديويي گوش بدهيد. ‌ ‌

بازي اينوسنت‌ايسز يك اكشن هوايي خوش‌ساخت و لذت‌بخش است و حتي اگر به خلباني و شبيه‌سازهاي هواپيما هم علاقه نداشته باشيد مي‌توانيد از انجام آن و اجراي مانورهاي هوايي لذت ببريد. كنسول ‌Wii‌ توانست از هر سبكي يك عنوان درخشان براي خود داشته باشد، حالا يك اكشن هوايي خوب را هم به كارنامه‌اش اضافه كرده است.

انجام این بازی رو به همه شما یشنهاد می کنم


large.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر