نقد و بررسی Rabbids: Travel in Time

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

cover_large.jpg



Publisher:
Ubisoft

Developer:
Ubisoft

Genre:
Other

Tags:
Time Travel

Players:
4

Release Date:
21st Nov 2010

Controller Support:
MotionPlus

Feature Support:
Wi-Fi Connection

صدا گذاری یکی از ارکان اصلی این سری بوده که توانسته تا حس طنز بازی را قوت بخشیده و خصوصیت های جذابی را برای خرگوش ها به وجود آورد. در این زمینه شاهد پیشرفت های خوبی هستیم که به صورت عمده مربوط به موسیقی های بازی می شود. وجود تعداد زیادی موسیقی موجود در بازی که از نمونه های واقعی گرفته شده اند خود دلیل خوبی برای بازی کردن Mini Game های مرتبط با موسیقی در این عنوان است.

در کنار این موضوع TIT نسبت به عناوین قبلی سری از لحاظ گرافیکی نیز پیشرفت کرده است. وجود جزئیات بیشتر در محیط های بازی و طراحی بهتر مدل های شخصیت ها در کنار رنگ بندی خوب محیط همه از مواردی هستند که به ایجاد یک جو شاداب و جذاب در بازی کمک کرده اند.

با شروع این نسل و بالا رفتن هزینه های ساخت یک بازی، استدیوهای سازنده دیگر قادر به انجام ریسک های بزرگ نبوده و به همین دلیل این رویه را پیش گرفته اند که تمرکز اصلی خود را بر روی عناوین جواب پس داده و معروف خود بگذارند تا بتوانند با به دست آوردن سود بیشتر آینده کاری خود را تضمین کنند. بر خلاف نسل های قبلی که هر ساله شاهد IPهای جدیدی بودیم در این سال ها با این مسئله رو به رو هستیم که از هر کدام از سری بازی های معروف صنعت بازی های کامپیوتری چندین و چند نسخه عرضه شده و این روند به صورت هر ساله دنبال می شود.

یکی از نمونه های این بحث سری بازی های Raving Rabbids است که در ابتدا به صورت مهمان سری بازی های Rayman وارد نسل جدید شد اما با وجود بازخوردهای بسیار خوب بازیبازها به محبوبیتی دست پیدا کرد که باعث شده تا Rayman را کنار گذاشته و این شخصیت دوست داشتنی را به کلی حذف کنند. در اصل ساختار جالب گیم پلی این سری و طنز بسیار قوی Rabbid ها باعث شد تا به نوعی فروش این سری تضمین شده باشد. با این حال شاهد پنجمین عنوان از سری بازی های RR هستیم که با عنوان TIT) Travel In Time) قصد دارد تا روایت جدیدی از این خرگوش های با مزه را برای بازیبازها بازگو کند.

large.jpg

بازگشت به آینده

این بار خرگوش های این عنوان تصمیم گرفته اند که به کمک ماشین لباس شویی پیشرفته خود که در زمان حرکت می کند به زمان های مختلف رفته و تغییراتی در تاریخ ایجاد کنند. داستانی که ایده بسیار جالبی برای یک گیم پلی سرگرم کننده است . راز موفقیت این سری در Mini Game های جذاب آن بود که هر کدام حاوی نکات طنز فراوانی بودند. بازی هایی که باعث می شدند تا بازیبازها در کنار یکدیگر لحظه های فوق العاده ای را پشت سر بگذارند. این مکانیک گیم پلی بازی در تمامی عناوین سری به جز Rabbids Go Home مورد استفاده قرار گرفته و جواب هم داده بود. این در حالی است که حالت ماجراجویی گونه Go Home نیز دارای ارزش های خود بود که بشخصه از بازیش لذت بردم . مشکلی که گریبان گیر TIT شده مربوط به عدم وجود ایده های جدید برای طراحی Mini Game های مختلف است .

در اینجا بایستی به این مسئله نیز اشاره شود که سیستم تشویق بازی به نوعی طراحی شده که بازیباز جوایزی را دریافت می کند.

بعد از معرفی Motion Plus بعضی از عناوین Wii با استفاده از این قابلیت عملکرد بهتری را به نمایش گذاشته اند. شاید استفاده از این قابلیت برای این عنوان که در آن Mini Game های ساده ای که با کنترل معمولی نیز قابل بازی هستند کاری بی جهت به نظر برسد، اما اینگونه نبوده و بایستی به این مسئله اشاره کرد که تنها Mini Game این عنوان که از قابلیت های Motion Plus استفاده می کند بهترین نمونه موجود دربازی است (ماهیگیری) که از لحاظ ساختار نیز نسبت به دیگر موارد، طراحی بهتری دارد. البته در چند Mini Game دیگر هم امکان استفاده از Motion Plus می توانست آنها را جذاب ترکند که متأسفانه وجود ندارد.

large.jpg

نکات مثبت:

مدل سازی و جزییات گرافیکی بهتر نسبت به نسخه های قبلی، ایده اولیه داستان، مینی گیم ای تحت عنوان Hookarium

نکات منفی:

تکراری شدن بازی

large.jpg
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
ممنون از نقد زیبا و Rabidi احسان جان:d

ولی یه نکته : بابا پس کی بازی هایی ک من گفتم رو نقد می کنید؟:(:x

فدات :x


خوب دارم رو نقدا کار میکنم من که همه بازیا رو بازی نکردم روی اون بازیایی که تجربشون کردم میتونم کار کنم
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
فدات :x


خوب دارم رو نقدا کار میکنم من که همه بازیا رو بازی نکردم روی اون بازیایی که تجربشون کردم میتونم کار کنم

فدات خیلی زحمت میکشی نقدا خیلی خوبی میزاری

آره خوب بازیایی رو که بازی کردی نقد همشونو بزار
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر