نقد و بررسی Need for Speed The Run

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

cover_large.jpg


درون Need for Speed: The Run یک راننده خوب وجود داره. بازی میتونه هیجان انگیز باشه و در قسمت های متععد بازی رو نگه میدارید و میگویید ” خیلی باحال بود! ” اما در کنار این مسابقه های عالی داستان بی مزه, هوش مصنوعی ضعیف و کم بودن گزینه ها وجود داره.


Black Box بیش از یک دهه است که در حال ساخت بازی های Need for Speed هستند و سرگرمی های زیادی به بازی آوردند. مسابقه در یخ و برف, سر خردن سر پیچ ها و دوری از پرت شدن از صخره و حرکت در میان بزرگراه های شلوغ.
گیم پلی و مناظر بازی در هر مرحله به طور مداوم تغییر میکند. توازن خوبی میان نوع مسابقه ها وجود دارد. شما The Run رو از یک مسابقه استاندارد ۸ ماشینی شروع میکنید و سپس به مسابقه های زمانی(طی کردن مسیر قبل از زمان تعیین شده), دریفت کشی در کوه و تعقیب پلیس ادامه پیدا میکند. خیلی کم پیش میاد که دو تا مسابقه مثل هم را در یک قسمت تکرار بشه. رانندگی میتونی احساس شناور بودن بده, اما ماشین های مختلف احساس مختلفی میدهند و این به شما بستگی داره که چه ماشینی رو انتخاب میکنید.

screenshot_41220_thumb_wide610.jpg









هیجان، مسأله ای برای زندگی

آیا تا به حال شده است که ساعت ها بنشینید و فکر کنید که هیجان در چه چیزی خلاصه می شود؟ در نگاه اول به جواب های کوتاه دست پیدا می کنید. برای مثال دیدن یک فیلم ترسناک یا رفتن به شهربازی و گرفتن بلیت یک ترن هوایی(رولر کوستر)؛ اما ممکن است در این بین به رانندگی کردن برسید. مطمئناً یکی از پرطرفدارترین مسائل هیجان انگیز برای مردم، رانندگی است. البته ممکن است به هر دلیلی شما از رانندگی کردن با یک اتومبیل حرفه ای باز بمانید، بنابراین می توان با مراجعه کردن به یک بازی ویدئویی، این هیجان را از درون ذهن خالی کرد.



داستان این بازی حول شخصی به نام Jack می گردد که یک راننده بسیار حرفه ایست. او بارها در اداره پلیس شیکاگو و لاس وگاس بازداشت شده و جالب اینجاست که همیشه به خاطر سرعت سرسام آور اتومبیل هایش این اتفاق افتاده؛ اما دیگر او همانند یک گرگ زخمی است و از تمام پلیس ها نفرت دارد. با اینکه بیشتر جوانی اش را در زندان گذرانده، حال می خواهد روند خرابکاری هایش را ادامه بدهد و با یک ماشین نه چندان حرفه ای به سراغ دیگر راننده های ایالات امریکا می رود. حال دیگر به خود بازیباز بستگی دارد که بتواند با اتومبیل اولیه خود، به اتومبیل های بزرگ دست پیدا کند یا نه. بیشتر جریانات داستانی بازی در بین San Francisco و New York جریان دارد. جَک قرار است که در بین این دو ایالت به مسابقه بپردازد. برخی از مراحل بازی نیز در کوهستان های برفی به وقوع می پیوندد. بر خلاف نسخه Hot Pursuit، تمامی مراحل این بازی به مسابقات اصلی خلاصه نمی شوند و بازیباز می تواند به انجام مراحل فرعی نیز بپردازد. البته این بخش خیلی کوتاه تر از مراحل اصلی بازی خواهند بود.


1204613534001_l.jpg

رقابت با دیوانه ها!

گیمپلی این نسخه با توجه به قسمت های قبلی پیشرفت قابل توجهی کرده است. یکی از اضافات جدید بخش گیم پلی پیاده شدن کارکتر از ماشین می باشد. ممکن است کمی عجیب باشد اما سازندگان این بازی با این حرکت خود سعی کرده اند که بازی را به گونه ای وارد سبک Open-Word کنند. اما توقع یک GTA را نداشته باشید. این پیاده شدن ها و اتفاقات پیرامون آن به صورت QTE به وقوع می پیوندند که نظیر آن را در بازی Heavy Rain مشاهده نمودیم.

روند پیشروی مراحل بازی نسبت به قبل پیشرفته تر شده است. در نسخه قبلی شما با انجام دادن چند مسابقه به صورت متوالی و جمع آوری پوینت ها صاحب یک درجه رانندگی می شدید اما در این نسخه می توان به صورت لحظه ای سطح رانندگی را افزایش داد. این بدین معنیست که بازیباز می تواند با انجام حرکات نمایشی و همچنین دقت بیشتر در رانندگی، لول دست فرمان خود را افزایش بدهد.

هوش مصنوعی رقیبان فرقی نکرده تا حدی ضعیف هم شده . در این نسخه برایTakedown کردن اتومبیل های رقیبان احتیاج به مراحل خاص ندارید و در هر مرحله از بازی می توانید این کار را انجام دهید. جالب اینجاست که اگر اتومبیل های رقیبان Takedown شود، دیگر نمی توانند به دور بازی برگردند.البته شایان ذکر است که این روند بر روی اتومبیل شما هم صورت می گیرد. در این نسخه هیچ گونه حد و مرزی برای اتومبیل های رقیبان تعیین نشده است؛ این بدین معنیست که امکان دارد در برخی مسابقات شما با یک اتومبیل حرفه ای حاضر شوید و دیگر رانندگان با اتومبیل های معمولی به رقابت بپردازند و عکس آن نیز امکان پذیر است.

در این نسخه پلیس ها نیز حضور خواهند داشت ولی کمی متفاوت تر از همیشه.آن ها به صورت گسترده در تمام نقاط ایالت حضور دارند که بیشترشان برای بازیباز مزاحمت ایجاد می کنند. یکی از مسائل عجیب تر که قبلاً نظیرش را مشاهده نکردیم قابلیت Takedown کردن اتومبیل بازیباز به وسیله هلیکوپتر های پلیس می باشد! وقتی اتومبیل شما در سیستم GPS آن ها ظاهر شود، سریعاً شما را پیدا نموده و از فاصله ای نه چندان دور شروع به تیر اندازی می کنند. تنها از یک راه می توان آن ها را گمراه کرد و آن هم رفتن به درون تونل ها و جاده های فرعی می باشد. یکی دیگر از جزئیات جدید این بازی، سیستم درگیری با پلیس ها می باشد. اگر شما در نسخه های قبلی توسط پلیس متوقف می شدید، دیگر راهی برای فرار نبود اما در این نسخه اگر پلیس اتومبیل شما را متوقف سازد شما می توانید با درگیر شدن با پلیس ها از دست آن ها فرار کنید. علاوه بر آن می توان در همین حین اتومبیل پلیس را سرقت نمود و با سرعت هرچه تمام تر از آن منطقه دور شد.


Survival نام بخشیست که به تازگی وارد سری بازی های NFS شده. در این بخش بازیباز در جاده های کوهستانی قرار می گیرد و تنها کاری که باید انجام دهد فرار کردن از دست بهمن های مرگبار است. علاوه بر این، بخش هایی همانندTime Attack و Cop Pursuit در بازی خواهد بود که در هر کدام از آن ها شما باید به انجام مسابقات خاص بپردازید. Rival Battles نام یکی دیگر از بخش های مسابقه ای بازی است. مطمئناً شما در نسخه Hot Pursuit با هیچ کدام از این بخش ها روبرو نشدید. همچنین تمامی این مسابقات با جوایز بسیار بالایی همراه هستند؛ مثلاً در برخی مسابقات Cop Pursuit اگر بازیباز بتواند برنده شود بیش از ۲۰ میلیون دلار پول به دست می آورد!


NFS-RUN-Audi-R8_656x369.jpg

همانند همیشه سازندگان برای این بازی یک نسخه Limited Edition هم در نظر گرفته اند. این نسخه شامل چند کلاس بیشتر از اتومبیل ها می شود و همچنین یک پک کامل از اتومبیل های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱ را دارا است. همچنین تصویر باکس شات آن نمایانگر یک Lamborghini Aventador است. در بخش چند نفره این نسخه نیز یک پک از ماشین های انحصاری وجود دارد که نسخه معمولی شامل آن ها نمی شود. علاوه بر آن برخی از اتومبیل های GT نیز در این بسته وجود خواهند داشت همانند Nissan Skyline.

طعم واقعی ریسینگ

نورپردازی ها در بازی به شدت جذابیت می آفرینند. نور خورشید در مراحلی که در روزها جریان دارند به خوبی قابل دیدن است. رنگ بندی محیط ها نیز بسیار طبیعی تر از قبل است. یکی از جالبترین نکات ، طراحی بهمن هاست.همان گونه که گفتیم در برخی اوقات مراحل بازی در کوه های برفی جریان دارد.این بهمن ها هنگامی ایجاد می شوند که هلیکوپترهای پلیس به سمت کوه ها روانه می شوند و به دلیل صدای زیاد، قسمتی از برف قله سرآزیر می شود که بسیار طبیعی شکل می گیرند.

need-for-speed-the-run-nfs-wii-3ds-ios-mobile-screenshots-1.jpg









 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر