نقد و بررسی IRON MAN 2

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

S2IP8P.png




Publisher:
SEGA

Developer:
SEGA

Genre:
Action, Adventure

Tags:
Film Franchise, Super Hero

Players:
1

Release Date:
4th May 2010

[FONT=&amp] Iron Man 2 [/FONT][FONT=&amp]خیلی جذاب به نظر میرسه .[/FONT][FONT=&amp] پرواز میکنید شلیک هر نوعانرژی از کف دستان یک مرد ربات شکل واقعا حیرت آوره .[/FONT][FONT=&amp] Iron Man [/FONT][FONT=&amp]خیلی خوش استیل و انعطافپذیر طراحی شده و میتونه باهاش اعماق آسمان رفته و ناگهان یک سقوط آغاز راتجربه کنید و در نزدیکی زمین دوباره با زدن[/FONT][FONT=&amp] Boost [/FONT][FONT=&amp]به پرواز خود ادامه دهی . در [/FONT][FONT=&amp] Iron Man 2[/FONT][FONT=&amp]سعی دارد ویژگی هایشخصیتی این قهرمان را نشان دهد، اما در این راه موفق نبوده و گاه دچار سردرگمی میشود. شعبه[/FONT][FONT=&amp] San Francisco [/FONT][FONT=&amp]شرکت[/FONT][FONT=&amp] SEGA [/FONT][FONT=&amp]پس از ساختن این نسخه ازبازی، بلافاصله تعطیل شد و حالا می توان به راحتی به عمق فاجعه پی برد که سازندگانبا این آگاهی که قرار است پس از پایان ساخت تعطیل بشوند[/FONT][FONT=&amp] IM2 [/FONT][FONT=&amp]را ساخته اند. واضح استکه در طی ساخت[/FONT][FONT=&amp] IM2 [/FONT][FONT=&amp]فکر و ایده هایی برای ساخت یک عنوان خوب بوده، امابه درستی از آن استفاده نشده و اصولا کم کاری و بی انگیزگی سازندگان لطمه بدی بهبدنه اصلی بازی زده است. جدا از این مسائل، باید تلاش سازندگان در خلق یک بازی خوبرا تحسین کرد، ولی ضربه اصلی که باعث ضعف بازی شده را نمی توان تقصیر سازنده هایآن دانست، چون زمان کم ساخت وعجله[/FONT][FONT=&amp] SEGA [/FONT][FONT=&amp]برای عرضه این بازی بافیلم آن به وضوح در نقص ها و نیمه کاری های[/FONT][FONT=&amp] IM2 [/FONT][FONT=&amp]دیده می شود[/FONT][FONT=&amp].[/FONT]



scrn_ironMan2_02.jpg



[FONT=&amp]داستان

[/FONT]

[FONT=&amp]بازی از جایی آغاز می شودکه[/FONT][FONT=&amp] Iron Man [/FONT][FONT=&amp]از[/FONT][FONT=&amp] Dataspine [/FONT][FONT=&amp]سیستم اطلاعاتی قدیمی[/FONT][FONT=&amp] (J.A.R.V.I.S) [/FONT][FONT=&amp]دفاع می کند. در همینلحظات بمب های[/FONT][FONT=&amp] EMP [/FONT][FONT=&amp]که پرتاب شده بودند، منفجر می شوند و[/FONT][FONT=&amp]Iron Man [/FONT][FONT=&amp]را از کار می اندازند.چند ساعت بعد تونی استارک[/FONT][FONT=&amp] (Tony Stark) [/FONT][FONT=&amp]پیامی مبنی بر چگونگیدفاع از[/FONT][FONT=&amp] Dataspine [/FONT][FONT=&amp]ضبط می کند. او در این پیغام می گوید که[/FONT][FONT=&amp]Roxxon [/FONT][FONT=&amp]آموزش دیده بود که زره[/FONT][FONT=&amp]Iron Man [/FONT][FONT=&amp]را کپی برداری کند. از آنماجرا مدتی می گذرد و[/FONT][FONT=&amp]IronMan [/FONT][FONT=&amp]دوباره قدرت خود را بهدست می آورد و [/FONT][FONT=&amp]Roxxon [/FONT][FONT=&amp]در پس تمام اتفاقی کهافتاده، قرار داشته است. از این رو[/FONT][FONT=&amp] Iron Man [/FONT][FONT=&amp]تصمیم می گیرد[/FONT][FONT=&amp]Dataspine [/FONT][FONT=&amp]را نابود کند تا[/FONT][FONT=&amp]Roxxon [/FONT][FONT=&amp]نتواند به آن دسترسی پیداکند[/FONT][FONT=&amp]. [/FONT][FONT=&amp]اما ....

[/FONT]
[FONT=&amp]
[/FONT]
[FONT=&amp]گرافیک[/FONT][FONT=&amp]
[/FONT]


[FONT=&amp]به محض ورود به[/FONT][FONT=&amp]IM2 [/FONT][FONT=&amp]با مشاده کردن گرافیککم کار کرد شده بازی دلسرد می شوید. بافت ها و طراحی محیط خیلی خوب کار نشده اند[/FONT][FONT=&amp]. حتی خود شخصیت[/FONT][FONT=&amp] IM[/FONT][FONT=&amp]هم از کمترین جزئیات ممکنبرخوردار است. لباس یک دست و بدرنگ آن اصلا شبیه به فیلم نیست. جزئیات دشمنان، بهخصوص ربات ها خیلی ضعیف هستند و صورت های آدم ها هم دقیقا مثل عناوین نسل قبل هستند.ایرادهایی مثل[/FONT][FONT=&amp] Pop-In[/FONT][FONT=&amp]های زیاد و انیمیشن های ضعیف دشمنان، ضعف هایگرافیکی است. حتی بعضی انیمیشن های شخصیت اصلی در بعضی حرکات خیلی ضعیف کار شدهاند. گذشته از این موارد، داستان بازی خیلی ضعیف است و اصولا بسیار سردرگم و حتیگاه هیچ ربط و ثباتی با فیلم ندارد[/FONT][FONT=&amp]. SEGA [/FONT][FONT=&amp]در مورد شخصیت سازی[/FONT][FONT=&amp] IM[/FONT][FONT=&amp]سعی کرده به اصول اصلی آنپایبند باشد. حقه ها و حرکت های جالب این شخصیت از کتاب کمیک آن گرفته تا فیلم سعیشده در بازی باشد و نبردها خیلی شبیه به فیلم های این اثر کار شده اند. محیط ها همخیلی لخت و هم خیلی بی رنگ طراح شده اند. محیط های داخلی افتضاح هستند، ولی مشکلاتو ضعف محیط های باز به علت دید زیاد آن معلوم نیستند. از ایرادهای گرافیکی می توانبه افت فریم زیاد آن اشاره کرد که در مواقع انفجار و تخریب واقعا اعصاب خرد کن میشوند[/FONT][FONT=&amp]. Pop-In [/FONT][FONT=&amp]زیادی در گرافیک دیده می شود و انیمیشن های تمامشخصیت ها افتضاح هستند. حرکات[/FONT][FONT=&amp] IM [/FONT][FONT=&amp]اصلا حس این که یک لباسآهنی به تن دارید را منتقل نمی کنند. حداقل کاری که سازندگان می توانستند در اینبخش انجام دهند، این بود که شخصیت[/FONT][FONT=&amp] IM [/FONT][FONT=&amp]را[/FONT][FONT=&amp] Motion-Capture [/FONT][FONT=&amp]کنند که متاسفانه این کارهم انجام نشده است[/FONT][FONT=&amp].[/FONT]



Iron_Man_(VG)_(2008)_-_Nintendo_DS,_PC,_PS2,_PS3,_PSP,_Wii,_Xbox_360





[FONT=&amp]موسیقی/صداگذاری

[/FONT]


[FONT=&amp]در زمینه صدا و موسیقی[/FONT][FONT=&amp]IM2 [/FONT][FONT=&amp]همانند بقیه بخش ها بسیارضعیف است. البته موسیقی هایی که از روی فیلم لایسنس شده اند، بسیار شنیدنی هستند،ولی تم هایی که خود سازندگان ساخته اند زیاد جذاب و حداقل در حد موسیقی فیلم نیست.صداگذاری محیط بد کار نشده، ولی صدای انفجار و شلیک گلوله های انرژی برای انتقالبیشتر قدرت آن می توانست بهتر از این ها کار شود. در زمینه صداگذاری شخصیت ها،بعضی از آن ها توسط بازیگران فیلم انجام شده اند که نسبتا خوب هستند.[/FONT][FONT=&amp]


[/FONT]
[FONT=&amp]گیم پلی[/FONT]
[FONT=&amp]
[/FONT]
[FONT=&amp]شما در انجام حرکات،آزادی کامل دارید و از پرواز کردن گرفته تا حرکت با پاهای پیاده این آزادی عمل راحس می کنید. پرواز کردن کمی گیج کننده است. [/FONT][FONT=&amp] قضیه وقتی بدترمی شود که دوربین کاملا پشت شخصیت ثابت است و به هنگام پرواز اصلا دید خوبی نسبتبه محیط و جهتی که پرواز می کنید، ندارید. انیمیشن های ضعیف این بخش اصلا حس تعلیقو شناور بودن در هوا را القا نمی کند و احساس می کنید[/FONT][FONT=&amp] IM [/FONT][FONT=&amp]همانند یک عروسک با طنابآویزان است و به اطراف حرکت می کند. تیراندازی و شلیک گلوله های انرژی در حینپرواز کار را حتی سخت تر هم می کند. شما می توانید به صورت معمولی با[/FONT][FONT=&amp] RT[/FONT][FONT=&amp]گلوله های درشت انرژی وبا[/FONT][FONT=&amp] LT [/FONT][FONT=&amp]تیرهایریز شلیک کنید. سازندگان برای راحتی کار، سیستم[/FONT][FONT=&amp] Lock In [/FONT][FONT=&amp]را طراحی کرده اند که بازدن[/FONT][FONT=&amp] RB [/FONT][FONT=&amp]روی دشمن قفل می شود. قفل کردن روی دشمن واقعا بد طراحی شده، نه تنهااین کار اصلا موثر نیست و حرکات شما را محدود می کند، بلکه با زوم شدن تصویر اصلا دیدخوبی ندارید و در کل پرواز کردن به حالتی غیرممکن می شود. نبرد با سلاح های[/FONT][FONT=&amp] IM[/FONT][FONT=&amp]خوب است، ولی در عمل خیلیضعیف و پر از ایراد کار شده است. سازندگان اصلا نتوانستند نوعی توازن بین گیم پلیو نحوه کنترل آن ایجاد کنند. شلیک گلوله های انرژی در فیلم های[/FONT][FONT=&amp]IM2 [/FONT][FONT=&amp]خیلی هیجانی است، ولی دربازی اصلا آن قدرت و انرژی را نشان نمی دهد[/FONT][FONT=&amp]. [/FONT][FONT=&amp]مخصوصا تیرهای کوچکی که با[/FONT][FONT=&amp] LT [/FONT][FONT=&amp]شلیک می شوند، گاهی اصلابه چشم نمی آیند. نبردهای نزدیک، پتانسیل خوبی برای جذاب شدن داشته، ولی بازهم درعمل[/FONT][FONT=&amp] SEGA [/FONT][FONT=&amp]نتوانسته آن را اجرا کند. [/FONT][FONT=&amp] هوا یا زمین[/FONT][FONT=&amp] IM[/FONT][FONT=&amp]حرکات سریع و کوبنده ایانجام می دهد که خیلی هیجانی تر و جالب تر از شلیک انرژی طراحی شده است. شما میتوانید [/FONT][FONT=&amp]یک سپر مغناطیسی درست کنید و از ضربه ها دفاع کنید. واقعا اگر رویکاغذ، تئوری های مبارزات [/FONT][FONT=&amp]SEGA [/FONT][FONT=&amp]رابررسی کنیم، می بیینیم[/FONT][FONT=&amp] IM2 [/FONT][FONT=&amp]هدف و پتانسیل بالاییداشته، ولی خیلی ضعیف کار شده است. مثلا: همین دفاع و حمله [/FONT][FONT=&amp]خیلی تاکتیکی است، ولینحوه کنترل[/FONT][FONT=&amp] IM [/FONT][FONT=&amp]دقیقا در نقطه مخالف قرار گرفته و تمام المان های این بخش را نابودمی کند. انواع و اقسام زیادی از دشمنان را مشاهده می کنید، مثلا از ربات های کوچکگرفته تا یک غول مکانیکی که همانند ربات های[/FONT][FONT=&amp] Metal Gear Solid 4 [/FONT][FONT=&amp]هستند، به شما حمله میکنند. انسان ها و ماشین های جنگی آن ها مثل: هلیکوپتر و تانک هم به شما حمله میکنند که نابود کردن آن ها خیلی لذت بخش است. متاسفانه هوش مصنوعی تمام دشمنانافتضاح است. آن ها همانند بازی های چند نسل قبل ناگهان در صفحه ظاهر شده و شروع بهشلیک کردن می کنند که با توجه به قدرت های زیاد[/FONT][FONT=&amp] IM [/FONT][FONT=&amp]عملا به آسانی نابود میشوند. در مواقعی غول های بزرگتر فقط به خاطر داشتن[/FONT][FONT=&amp] Health Bar [/FONT][FONT=&amp]بیشتر شکست دادنشانطولانی می شود[/FONT][FONT=&amp]. IM2 [/FONT][FONT=&amp]گیم پلی باز و آزادی دارد.[/FONT][FONT=&amp]

[/FONT]

14487_4bceb594125ab.jpg






[FONT=&amp]نتیجه گیری

[/FONT]
[FONT=&amp]در کل باید گفت که استودیوی San Francisco ایده ها و دیدگاه خوبینسبت به ساخت IM2 داشته، ولی متاسفانه نتوانسته به خوبی آن را اجرا کند. عواملیمثل وقت کم و خبر بسته شدن استودیو برای سازندگان، دلایلی بودند که باعث شده IM2 بازی خوبی ازآب در نیاید. اگر فیلم IRON MAN 2 رو دیدید و [/FONT][FONT=&amp]دنبال یک بازی متوسط برای تجربه [/FONT][FONT=&amp]IRON MAN [/FONT][FONT=&amp]بودن دارید این بازی حتما بازی کنید و از دستش ندید.

در نقد ها قبلیم هم گفتم بازی هایی که از روی فیلم ها و انیمیشن ها ساخته میشن زیاد خوب از آب در نمیان غیر از چند عنوان خاص که عالی شدن.

افرادی که طرفدار یه کاراکتر و شخصیت هستن از بازی هایی که از اون فیلم و شخصیت ساخته میشود استقبال میکنن اون بازی ها را تهیه میکنن و از بازی لذت میبرن مثل علاقه مندان به [/FONT]
[FONT=&amp]IRON MAN حتما از این بازی که در حد متوسط هست لذت میبرن [/FONT]



ironman2.jpg


 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر