نقد و بررسی DmC: Devil May Cry - Vergil's Downfall

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
71797036550156263434.jpeg


DmC: Devil May Cry - Vergil's Downfall
Ninja Thory
Capcom
PC,PS3,Xbox 360

نکات مثبت: گیم پلی سریع، طراحی ورجیل، صداگذاری مناسب و غول آخر جالب و قابل تامل
نکات منفی : عدم داستان سرایی مناسب، نبودن تعادل مناسب ما بین شخصیت اصلی و غول ها

بعد از آنکه ریبوت بازی با موفقیت خوبی رو به رو شد و از آنجایی که به نحوی داستان بازی بازیبازان را به خود جذب کرده بود Capcom از این فرصت استفاده کرد و دست به ساخت و توسعه محتوایی زد که اینبار روایتگر اتفاقاتی هر چند کوتاه و مختصر از Vergil است که نشان می دهد وی بعد از اتفاقات نسخه اصلی با چه رخ داد هایی رو به رو می شود.

حوادث و اتفاقات DLC جدید بازی DmC روایتگر اتفاقاتی است که Vergil پس از مبارزه ناموفق خود با Dante با آنها رو به رو می شود. هرچند داستان و روایت بازی بسیار کوتاه در حد 2 تا 3 ساعت است ولی برای خود جذابیت و گیرایی خاصی دارد. سه مرحله اصلی در بازی وجود دارد که در 6 بخش مختلف تقسیم شده است. بر اساس زخم هایی که Vergil به دلیل مبارزه با دانته برداشته است اقدامات مختلفی برای بهبودی نیاز دارد. هر یک از سه بخش اصلی به خوبی تقسیم شده اند و تعادل خوبی بین آنها شاهد هستیم. می توان داستان بازی را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد ولی اگر تنها از یک بعد به بازی نگاه کنیم، داستان Vergil Downfall روایت تلاش دوباره vergil برای بازیابی قدرت از دسته رفته و آبروی رخته شده است. اینبار شما باید دست به شورش بزنید و تمام موجودات دنیای Limbo را تحت سیطره بگیرید و آنها را مطیع خود کرده و برای رسیدن به مقاصد از آنها استفاده کنید. بازی از همان ابتدا که شروع می شود پیچیدگی خاصی ندارد و تا انتها نیز همان سادگی باقی می ماند با این تفاوت که سوالاتی ذهن بازیباز را بعد از اتمام مراحل مشغول می کند. اینکه چه کسی بود که Vergil را راهنمایی می کرد، او چه هدفی داشت؟ آیا خود Vergil توانایی رسیدن به آرامش را نداشت...


36358845499059175192.jpg

اصولا" بحث در مورد گیم پلی عنوانی همانند DmC بسیار هیجان انگیز است زیرا با اصول و کاربرد های مختلفی رو به رو هستیم. در تعریف گیم پلی Downfall می توان اینگونه گفت که همانند نسخه اصلی عالیست و جذابیت کافی برای جذب مخاطب را دارد. هر چند تعداد کم مراحل مجال استفاده از تمام فنون و قابلیت های Vergil را نمی دهد ولی همان که بتوان بازی را با ویژگی های جدید تجربه کرد ارزش آن را بیشتر می کند. برخلاف قابلیت های Dante در این DLC شخصیت اصلی بازی از سلاح های مختلفی برای مبارزه بهرهمند نیست. نشان تفاوت این نسخه با DmC عدم اختصاص دادن شمشیر های مختلف برای Vergil است. در ابتدای بازی فقط توان استفاده از قابلیت های محدودی را دارید با این وجود خیلی زود به دلیل محدودیت زمانی بازی قابلیت های جدید در اختیار بازیباز قرار می گیرد. به جای استفاده از شمشیر های مختلف برای Vergil برای او از قابلیت تغییر کاربر سلاح استفاده شده است. همانند دانته، ورجیل نیز می تواند از قدرت های مختلفی استفاده کند و قابلیت های شمشیر خود را تغییر دهد. با استفاده از کلید E در نسخه مخصوص PC می توان شمشیر Yamato را که به سرعت و قدرت شهرت دارد به شمشیر مخرب و قدرتمند تر از حالت عادی تبدیل کرد و آن را همانند گرز مخرب بر سر دشمنان فرود آورد، در کنار فنون و حرکات مختلفی که برای این مدل از شمشیر Yamato در نظر گرفته شده است حالت سریع ولی نسبتا" کم قدرت شمشیر را داریم که همانند داس که برای دانته مورد استفاده قرار می گرفت عمل می کند. رابط کاربری تغییر نکرده است و همان اصول را در این DLC هم شاهد هستیم. امکان آپدیت و به کار بردن آیتم های مختلف همانند سابق پابرجاست. یکی از نکات جالب بازی این است که شما در طول خط داستانی بازی با شخصیت های اصلی DmC رو به رو می شوید. هر یک از آنها دلیل خاص خود را برای حضور دارند. نکته ای که در DownFall مطرح می شود حضور مادر Vergil و Dante است که می تواند یکی از نقاط مثبت بازی باشد هر چند حضور وی تاثیر چندانی در شیوه روایت بازی ندارد. سازندگان بازی می توانستند برای جذابیت بیشتر بازی از حرکات و فنون پدر vergil یعنی Sparda استفاده کنند تا ارزش تکرار بازی را بر اساس قابلیت های جدیدی که می توانست روح تازه ای بر پیکرده بازی بدمد بیشتر کنند. نکته ای که وجود دارد عدم حضور Sparda در DownFall است زیرا حضور وی می توانست محرک جدیدی برای تکرار بازی باشد. سرعت و انعطاف پذیری همانند گذشته نقش پر رنگی در بازی دارد و اغلب فنون بازیباز ما بین زمین و آسمان در گردش است.

محیط و طراحی هنری بازی تغییرات گسترده ای نکرده است، در حقیقت تغییر خاصی در این زمینه مشاهده نمی شود با این وجود بر اساس محیطی که شخصیت اصلی بازی در آن حضور دارد شاهد محیط هایی با طراحی های مختلفی هستیم. در Downfall دشمنان جدیدی حضور دارند که طراحی مخصوص به خود را دارا می باشد. نقش و نگاره های خاصی در بازی وجود دارد. میدان نبرد نهایی بازی زیبا و قابل تامل طراحی شده است. Vergil نیز همانند دانته از طراحی هنری زیبایی برخوردار است. نقش و نگار روی لباس وی و شمشیر Yamato جذابیت خاصی دارد. درخشش شمشیر yamato حس خاصی را منتقل می کند حسی که با هر بار بیرون کشیدن شمشیر از جایگاه خود می توان آن را به خوبی حس کرد. در کل مشکل خاصی در گرافیک و طراحی بازی وجود ندارد هر چند در طول بازی گاهی اوقات با صحنه هایی رو به رو می شوید که واقعا" سوال برانگیز می شوند. صداگذاری شخصیت ها در بازی به خوبی صورت گرفته است. برخورد Yamato با دشمنان به خوبی حس خورد شدن آنها را به بازیباز منتقل می کند. در محیط بر اساس سرعت گیم پلی موزیک خاصی پخش می شود و گاهی اوقات شاهد موزیک متن هایی هستیم که ما را مجبور می کند برای چند لحظه دست از کشتار دشمنان برداریم و فقط به حسی که موزیک منتقل می کند توجه کنیم.
در کل می توان اینگونه توضیح داد که اگر واقعا" به Vergil و ماجرای وی بعد از مبارزه با دانته علاقه داریدDownfall را حتما" امتحان کنید. بازی از ویژگی های خوبی برای نشان دادن ارزش های پنهانش برخوردار است که آنها در طول ماجرای Vergil به شما نشان خواهد داد.

جذابیت:10/9
گیم پلی10/9
داستان :10/8
گرافیک و صداگذاری :10/8
امتیاز کلی : 9
 
  • Like
Reactions: The Nostalgic Gamer

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر