نقد بازی SHANK

محمد رضا mr

کاربر سایت
Jun 9, 2009
1,744
نام
محمدرضا
به نام خداوند جان و خرد
سلام.

امروزه با عرضه شدن بازی های 3D آنهم با گرافیک و جزئیات بالا بازیهای 2D فراموش شده اند!ولی بازی Shank به خوبی این مطلب را ثابت کرد که بازیهای 2D هنوزهم فراموش نشده اند و طرفداران خودشان را دارند!Shankبازی بسیار زیباییست که بر روی دو کنسول XBOX360وPS3وهمینطورهم PCعرضه شده است.(البته نسخه ی PC دیرتر منتشر شده به همین دلیل هم بازی الآن دارد نقد می شود!


f4cmhfonxvujhb4h74bj.jpg


این بازی به صورت دو بعدی طراحی شده است و از نظر گرافیکی بسیار عالی کار شده است البته منظورم این نبود که فکر کنید با UNCHARTED2طزفید!منظورم این بود که گرافیک بازی به طوری دوست داشتنی طراحی شده است که از بازی سیر نمی شوید مثلا رنگ آمیزی فوق العاه است طرز راه رفتن ، دویدن ، پرش ، مبارزه و... بسیار عالی طراحی شده است طراحی زیبای دشمنان نیز از جمله نکات مثبت این بازی است.
طراحی کمبو ها در این بازی بسیار عالیست و از دیدن این همه کمبوی مختلف در یک بازی 2D تعجب خواهید کرد!


cgwo1shhu5w4fmxge57w.png

حالشو ببر!!!!


واقعا تحسین برانگیز است که در یک بازی دوبعدی انقد کمبوی جالب قرار دارد!شلیک کردن با اسلحه ها هم در بازی خیلی حال می دهد!!:d:dدر این بازی شما (کاراکتر اصلی)یک چاقوی کوچک دارد که برای ضربه ی سریع از آن استفاده می کند و همینطور هم دارای چند اسلحه که برای ضربه ی سنگین استفاده می شوند و همگی عالی طراحی شده اند اما همه ی اینها یک طرف اصلحه ها هم یک طرف که شلیک کردن با آنها بسیار زیبا طراحی شده است شما در بازی کلا سه اصلحه بدست خواهید آورد.البته در بازی مواد منفجره نیز وجود دارد و بسیار خوب طراحی شده است همینطورهم انفجار آنها بسیار زیباست!در بازی به کمک وسایل زیادی می توانید انفجار ایجاد کنید از جمله نارنجک های خود کاراکتر و بشکه ها یا کپسول های حاوی مواد منفجره که با شلیک کردن به آنها BBBBBBBOOOOOOMMMM!!


nq0ixrwwibxn9mi5hws.png

انفجار رو برو!!
ازنظر طراحی کاراکتر دشمنان معمولی ، BOSSها و MINI BOSSهای بازی هم SHANK سربلند است کاراکترهای بازی همگی خوب طراحی شده اند و از جزئیات معقولی بهره مندند به طوری که شما از مبارزه با آنها لذت خواهید برد و تا رسیدن به BOSS های بعدی لحظه شماری خواهید کرد البته حق هم دارید!!از جمله دشمنان شما عبارتند از سگ ها ،دشمن های هم اندازه ی خود ،MINI BOSSها و BOSSهای بزگ.
از نظر گیم پلی هم بازی در سطح خوبی قرار دارد.کنترل کاراکتربسیار راحت و روان است مخصوصا در مواقعی که درگیر مبارزات نفسگیر هستید این ویژگی خوب و مثبت بازی به زیبایی به چشم می خورد و متوجه کارآمدی و لزوم آن برای بازی می شوید.
ار نظر فریم هم نمی توان به بازی زیبای SHANK ایراد به خصوصی گرفت و از این نظر نیز سر بلند است و بازی روی روی سیستم های پایین نیز اجرا می شود(منظور نسخه ی PCاست).(به شخصه با سیستم پینتیوم 4 خودم بازی رو خیلی روون تموم کردم بدون کوچکترین مشکلی)
و اما همه ی اینها را گفتیم تا به اینجا رسیدیم که به نظر بنده زیباترین بخش گیم پلی بازیست و آن هم قسمت های سکوبازی آن است!!که واقعا زیبا و عالی طراحی شده اند و انسان را حیرت زده می کنند و به جرئت می گویم که اگر این بازی برای خیلی ها اعتیاد آور است یکی از مهمترین دلیل های اعتیادآور بودش سکو بازی بسیار زیبا و عالی آن است مثلا شما می توانید از طناب آویزان شوید و شلیک کنید!یا به کمک خنجر خود از دیوار بالا بروید و شلیک کنید!یا از یک سر پایینی سر بخورید و شلیک کنید!یا در حال پرش شلیک کنید!یا...


n8ayszgbmguhrrv6goxo.png

حرکت رو دریاب!!!


این قابلیت فوق العاده ی بازی با برخی از کمبوهای بازی مخلوط شده و صحنه های عالی را به وجود می آورد!!


gjxafv9dib2j9q7ynn9c.png

این کمره یا فنره!!!!!


و حالا میرسیم به یکی دیگر از قسمتهای مهم گیم پلی که آن طراحی اکشن ها و مبارزات است که در بازی SHANK به خوبی رعایت شده و از مبارزه با BOSSهای بازی بسیار لذت خواهید برد.در بازی SHANKهریک از این BOSSها را به گونه ای متفاوت خواهید کشت!!


bfoagajtimagmonp4dfb.jpg

مبارزه رو بچسب!!!


و اما در مورد یکی دیگر از اصول گیم پلی که مدت زمان آن است:
متاسفانه درباره ی بازی SHANK در این باره مقداری کوتاهی شده و بازی SHANK زیاد گیم پلی طولانی ندارد و به شخصه بازی را در عرض 4 ساعت به اتمام رساندم!البته منظورم گیم پلی خالص بود نه اینکه شخصی در یکی از BOSSهای بازی یک هفته گیر کند!!

حالا نوبت به صداگذاری بازی می رسد که باید گفت صداگذاری هم در بازی SHANK بد نیست و صدای کاراکتر اصلی بازی و همینطور هم کاراکترها و BOSSهای دشمن و اسلحه ها بد طراحی نشده است.
حال باهم به بررسی برخی از نکات مثبت و منفی بازی می پردازیم:

نکات مثبت:
-گرافیک جالب
-کمبوهای عالی
-فریم خوب
-قسمت های سکوبازی واقعا فوق العاده

نکات منفی:
-مدت زمان کم بازی
-خشونت زیاد(البته از نظر بعضی ها که نکته ی مثبت هست ولی من در کل عرض میکنم!!)
-گاها سر درد گرفتن پس از زیاد بازی کردن

به پایان یکی دیگر از نقدهایمان رسیدیم.
ممنون که مرا تا اینجا همراهی کردید.
منتظر نظرات سازنده ی شما هستم.
موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
ممنون - خیلی نقد خوبی بود مخصوصا که چاشنی طنز هم توش بود مثل این جمله ها :

این کمره یا فنره!!!!!

شخصی در یکی از BOSSهای بازی یک هفته گیر کند!!

به همین دلیل هم بازی الآن دارد نقد می شود!

البته حق هم دارید!!

:)):)):))
 
  • Like
Reactions: S.T Infamous

Modern Samurai

کاربر سایت
Aug 31, 2007
1,333
نام
نوین
ممنون
-خشونت زیاد(البته از نظر بعضی ها که نکته ی مثبت هست ولی من در کل عرض میکنم!!)
-گاها سر درد گرفتن پس از زیاد بازی کردن
-خشونت که نکته ی مثبته!
- هر بازی رو زیاد بازی کنی سردرد میگیری دیگه! :d
 

Ahmad 007

کاربر سایت
Jan 4, 2010
58
نام
احمد رضا
سلام ؛ خیلی ممنون از نقد ، بسی لذت بردیم :)

خداییش یکی از بهترین بازهای عمرم بود ، مخصوصا با این گیم پلی و گرافیک جذاب >:d<

در کل همه باید تجربش کنن !
 

Aʍir Rәzʌ

کاربر سایت
May 12, 2008
4,749
خیلی نقد خوبی بود، واقعاً نسبت به COD : BO پیشرفت کرده بود و بدون تعارف خیلی خوشم اومد، اگر همین روند رو ادامه بدی یکچیزی میشی! :d

در ضمن توی نکات منفی، خشونت و سردرد گرفتن، چونکه مربوط به علایق و ویژگی های فرد بازیباز میشن نمیشه توی یک نقد ازشون یاد کرد که برای همه ی اقشار جامعه است.

موفق باشی :x
 

محمد رضا mr

کاربر سایت
Jun 9, 2009
1,744
نام
محمدرضا
خیلی نقد خوبی بود، واقعاً نسبت به COD : BO پیشرفت کرده بود و بدون تعارف خیلی خوشم اومد، اگر همین روند رو ادامه بدی یکچیزی میشی! :d

در ضمن توی نکات منفی، خشونت و سردرد گرفتن، چونکه مربوط به علایق و ویژگی های فرد بازیباز میشن نمیشه توی یک نقد ازشون یاد کرد که برای همه ی اقشار جامعه است.

موفق باشی :x
ممنون از همتون
جناب امیر رضاجان شما که خودت یه چیزی شدی:d:dاز اعتبارت معلومه منم انشاال.. مثل شما یه چیزی میشم!>:d<:d:d
به خودت نگیری ها شوخی بود.:-*
 

METRO_2034

کاربر سایت
Oct 29, 2010
2,910
ممنون عالی بود:)

دوستان به هیچ وجه بخش CO-OP این بازی رو از دست ندید فوق العادست ..;):d
روی PC هم میشه با دوتا گیم پد بازی کرد:x
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,292
نام
امیر حسین
بازیش شاید کوتاه باشه ولی روی هارد اگر بخواید بازی کنید نیاز به اعصاب فولادین می خواید! یا هم اینکه کلا چیزی به نام اعصاب رو وقتی بازی میکنید بزارید کنار و فکر کنید چنین چیزی وجود نداره اصلا که بخواد خورد بشه :d دقیقا همین کاری رو که من کردم! :d برای همین وقت خیلی زیادی هم میگیره! یکهو میری تا آخر مرحله یک سوتی کوچولو میدی از اول مرحله باید شروع کنی! :d

نقد هم خوب بود ولی خیلی کوتاه بود! :d یکم بیشتر در مورد تنوع سلاح ها و قابلیت هاشون توضیح میدادی بهتر بود :d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر