مصاحبه ی اختصاصی بازیسنتر با Obsidian

koorosh

کاربر سایت
Jun 22, 2007
3,167
نام
El Duderino
سلام !

alphaprotocola2.jpg


یه مصاحبه اختصاصی از طرف بایسنتر با یکی از سازنده های بازی و رئیس بخش ارتباطات استودیوی Obsidian اقای Matthew Rorie انجام گرفته که به مسائل خیلی جالبی هم درش اشاره شده، پیش نهاد میکنم از دستش ندید !

1. قبل از هر چیز میخوام ازتون در مورد جمعیت استودیوی Obsidian سوال کنم، علت پرسیدن این سوالم اینه که به نظر میرسه در حال حاضر 3 یا 4 پروژه هستن که شما دارید روشون کار میکنید و باید فشار زیادی بر روی کارمندان استودیو باشه !

درحال حاضر ما سه پروژه داریم که داریم روشون کار میکنیم، این پروژه ها شامل Alpha protocol, Fallout: New Vegas و یک پروژه ی جدید میشن که ما هنوز ازش پرده برداری نکردیم، ما درحال حاضر حدود 100 کارمند در استودیو داریم که مشغول انجام وظایفشون هستند !

2. در مورد Alpha protocol، این بازی طوری به نظر میرسه که همه میتونند عاشقش بشند، شما چی کار کردید تا بتونید رضایت گیمر های حرفه ای و غیر حرفه ای رو به طور همزمان جلب کنید ؟

خوب، ما قطعا امیدواریم هرکسی بتونه به نوعی با بازی ارتباط بر قرار کنه و اون رو دوست داشته باشه، ولی بخش بزرگی از این موضوع مربوط میشه به انتخاب هایی که شما میتونید در بخش طراحی کرکتر بازی بکنید، موضوعی که به شما اجازه میده بازی رو به صورت مخفی کاری دنبال کنید و یا کسی که دوست داره در ماموریت هاش از تعداد زیادی وسایل مخصوص جاسوسی استفاده بکنه و یا حتی بیشتر به عنوان کسی که دوست داره کاملا صاف و مستقیم مسیرش رو با تفنگ های سنگین و با سرو صدا رد کنه !
و همچنین مقدار زیادی شاخصه های RPG در بازی وجود داره، مثل نامه هایی که شما میتونید بهشون پاسخ بدید و یا Intel یی که میتونید خریداری کنید، موضوعاتی که برای گیمر های غیر حرفه ای عادی و معمولی هستند ولی گیمر های حرفه ای عاشقشون میشند !

3. میتونید با ما در مورد طول بازی Alpha Protocol صحبت کنید ؟ و ایا هیچ فرق شاخص و خاصی در طول بازی با انتخاب کلاس های متفاوت به وجود میاد ؟

ما انتظار داریم که بازی حدودا شامل 25 ساعت گیمپلی باشه، و همچنین دربازی اگه شما به عنوان یک کرکتر کاملا اکشن بازی کنید و یا یک مخفی کار که به آرومی مسیر خودشو به سمت جلو باز میکنه اختلافات زمانیی وجود خواهد داشت ! کرکتر هایی که بازی رو به صورت مخفی کاری انجام میدهند احتمالا مقداری بازی رو طولانی تر تجربه خواهند کرد، و فقط به این دلیل که اون ها به ارومی حرکت میکنند و در تمام مناطق باید منظر باشند تا محافظ ها و پلیس ها از اون ها رد بشند تا بتونن به طور مخفیانه در بازی پیشرفت کنند !

4. شخصا کلاس مورد علاقه ی شما در بازی چیه ؟

من معمولا دوست دارم به طور کاملا مستقیم و صاف در بازی پیشرفت کنم و از assault riffle ام برای حل مشکلات کمک بگیرم، و اگر شما چنین کارکتری رو با مقدار زیادی زره مخلوط کنید شما تبدیل به یک تانک متحرک خواهید شد ! و وقتی من چنین انتخاب هایی کردم نمیتونم پشت هچ کس با اون همه صدایی که تولید میکنم قایم بشم ولی وقتی شما میتونید اون افراد رو از وسط اتاق HeadShot کنید این مساله اهمیت زیادی نداره !

5. همین حالا که ما داریم صحبت میکنیم میتونید بگید چند درصد از بازی تکمیل شده ؟ و ایا استودیو به فکر عرضه ی یک دمو برای بازی هست ؟

درحال حاضر ما در بخش نهایی ساخت بازی به سر میبریم و تا اون جایی که موضوع مربوط به دمو باشه ما هنوز چیزی اعلام نکردیم !

6. و سوال اخر در مورد Alpha Protocol، هیچ برنامه ایی برای ساخت DLC برای بازی بعد عرضه وجود داره ؟

متاسف ام ولی بازم یک مورد که ما هنوز در موردش صحبت نکردیم !

بیاید در مورد سری Fallout صحبت کنیم !


7. فقط به عنوان یک ادامه و نه تکنیکی، شما فکر میکنید Fallout 3 بازی موفقی بود ؟ برای مثال مثل خیلی جاهای دیگه تعداد خیلی زیاد فن واقعی سری Fallout در ایران وجود دارند که واقعا از شماره ی 3 متنفر اند !
(و اگر شما با این موضوع موافقید فکر میکنید مشکل چی بود ؟)

به شخصه صحبت میکنم، من از این بازی لذت بردم ! من در منطقه ی واشینگتون دی سی بزرگ شدم و جالب بود تا ببینم تمام جاهایی که به خاطر میاوردمشون در بازی تبدیل به یک منطقه ی جنگی post-apocalyptic شدند !

8. یک نگاه به کتاب تاریخ، وقتی که بازی fallout: van buren کنسل شد شما ناراحت و نا امید شدید ؟ و ایا فکر میکنید این یک حرکت اشتباه بود ؟


زمانی که بازی Van Buren کنسل شد من در Interplay نبودم، ولی میدونم مقدار زیادی نامیدی و ناراحتی در اون زمان شکل گرفت ! اما هرچند اگر بخوایم طرف مثبت قضیه رو هم ببینیم اتفاقاتی شبیه به اون باعث شدند تا صاحبان Obsidian تشویق بشند تا از اون جا جدا بشند و استودیوی خودشون رو تشکیل بدند ! موضوعی که باعث عرضه تعداد زیادی بازی های خوب در 5 سال گذشته شده !

9. رابطه ی شما با BioWare درحال حاضر به چه صورته، میتونید با ما در این مورد صحبت کنید ؟ و ایا این شانس وجود داره که ما در اینده هم شاهد کار هایی چون Neverwinter Nights 2 از Obsidian باشیم ؟

ما با BioWare درحال حاضر یک رابطه ی تجاری نداریم ولی میدونم که تمام صاحبان محترم ما از از روز های Interplay با هم دوست هستند. و ما مشخصا از بازی کردن بازی های RPG های اون ها لذت میبریم و امیدوارم که اون ها همین نظر رو در مورد ما داشته باشند، و اما در مورد بازی های NWN2، تمام ما یک تاثیر بسیار قوی بر روی D&D universe داشتیم و امیدوارم که قادر باشیم در اینده هم بر روش کار کنیم !

10. فرای پیشرفت های تکنیکی، فکر میکنید این نسل از بازی ها تا این لحظه چیز جدیدی برای عرضه و وارد کردن در روح و ساختار بازی های ویدئوی داشته ؟ و بازی محبوب شما از بقیه ی کمپانی ها در این نسل چیه ؟


خوب من فکر میکنم پیشرفت های گرافیکی به نوعی دست در دست پیوند خوردند با عمق، معنا و دست پیدا کردن به نقطه ی احساسی در بازی ها ! وقتی کرکترها از نظر بصری کاملا شبیه به واقعیت باشند شما راحت تر میتونید با اون ها ارتباط بر قرار کنید و داستان بازی رو باور کنید !(هرچند قطعا این امکان وجود داره که بازی رو به نوعی طراحی کرد که ساختار خودش و نه ساختار تکنیکیش همون تاثیر بزرگ و خاص رو بر روی بازیباز بزاره)

انتخاب کردن بازی محبوبم در این نسل، هوممم.. واقعا سخته، ولی فکر میکنم در نهایت یکی از بازی های محبوب من احتمالا Assassin's Creed بود ! این بازی از هیچ نظر کامل نبود (خیلی وقتا ارزو میکردم میتونستم چیز هایی مثل cutscene ها و یا بخش های اموزشی رو رد کنم) ولی وقتی که زمان پرتاب کردن ملت از بالای پشتبوم ها میرسید من جدا خیلی از بازی لذت میبردم !

11. و به عنوان سوال اخر، با تمام مشکلات مثل غیر قانونی بودن، و خیلی از اوقات غیر دستیابی بودن و از این جور مشکلات Obsidian تعداد زیادی طرف دار در ایران داره، چیز خاصی هست که بخواید به اون ها بگید ؟

ممنون که بازی های ما رو انجام میدید و امیدوارم که وقتی Alpha prtotocol و Fallout new Vegas عرضه شدند از اون بازی ها هم لذت ببرید ! و اگر مایل به چت کردن بودید بیاید و از messageboard های ما دیدن کنید !

خیلی ممنون از وقتی که بهمون دادید !


خواهش میکنم.
 
آخرین ویرایش:

RPG'er

کاربر سایت
Aug 26, 2009
348
مصاحبه خیلی عالی بود. ولی منبع خاصی هم داره؟ یعنی منظورم اینه که مصاحبه به زبان انگلیسی جایی هست؟ چجوری تونستید با Roire ارتباط برقرار کنید؟
راجع به Alpha protocol هم باید بگم یکم به نظر از deus ex تقلید کرده، ولی ان شاءالله که بازی خوبی دربیاد.
 

The Jackal

کاربر سایت
Nov 29, 2008
425
نام
امير
تشکر
مصاحبه ی خیلی کامل و خوبی بود...مدت زیادی بود از این تاپیک های پر و پیمون ندیده بودم....
َAlpha protocol...Time.....
 

koorosh

کاربر سایت
Jun 22, 2007
3,167
نام
El Duderino
ممنون !
ولی منبع خاصی هم داره؟
منبعش ایمیل هه بندست لذا نه...
البته حالا یکم با تاخیر بنا به دلایلی خود مصاحبه اصلی به صورت جدا تو یه تایپک دیگه قرار میگیره...
 

only_crysis

کاربر سایت
Apr 21, 2009
1,693
نام
مازیار
خداییش ایول.حداقل با این مصاحبه ها اونا هم میفهمن که تو ایران هم گیمر وجودداره(حالا کاری به قانونی و غیرقانونی بودنش ندارم)
ولی داشتید که! خوده طرف هم میخواد با بزن بکش بره تا آخرش.:cheesygri
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,049
نام
آریا
خسته نباشی کوروش ! خیلی جالب بود !
تا قبل از این فکر میکردم همه کسانی که توی ساخت RPG دخیل هستن , به شخصیتهای آروم و متفکر (!) علاقه دارن ولی ایشون مثل اینکه عاشق کشت و کشتاره :D
 

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
بسیار عالی بود، خسته نباشی.

--

آریا وقتی ما طرفدارا همه عاشق قوچی قوچی کردنیم میخوای اونجا کسی نباشه؟ :D یه نگاه به بایو ور بنداز خودت میفهمی :D
 

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,292
نام
محمد
ممنون که بازی های ما رو انجام میدید و امیدوارم که وقتی Alpha prtotocol و Fallout new Vegas عرضه شدند از اون بازی ها هم لذت ببرید ! و اگر مایل به چت کردن بودید بیاید و از messageboard های ما دیدن کنید !
بیچاره مثل اینکه خبر نداره این ور چه خبره و الا الان دوستمون رو زیر بار فحش گرفته بود:biggrin1:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر