مراسم PlayStation Experience 2017

بهترین استودیوی بازیسازی جهان ؟

  • Bethesda

  • Capcom

  • CD Projekt RED

  • From Software

  • Kojima Productions

  • Naughty Dog

  • Santa Monica

  • Sucker Punch

  • Take Two Interactive


Results are only viewable after voting.

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,633
anyd_playstation-experience-2017-logo-image-block-01-us-10aug17.png

PlayStation Experience رویداد بزرگ سالانه برای صنعت بازی های ویدئویی ، ارائه شده توسط Sony Interactive Entertainment است که برای نشان دادن و تبلیغ بازی های PlayStation و محصولات مرتبط با آن استفاده می شود. این رویداد برای عموم باز است ، و پانل های مختلف و بسیاری از بازی های منتشر نشده ، با نسخه های قابل پخش نمایش داده می شود .

امسال نیز برای چهارمین بار افتخار داریم که در کنار شما عزیزان ، اخبار و حواشی این رویداد بزرگ را تا آخرین روز پشتیبانی و از نقطه نظرات مثبت دوستان بهره ببریم ، این رویداد باشکوه به عنوان قلب صنعت گیم ، برای دوستداران هنر و اهالی فن ، اجراهایی بزرگ و متفاوت خواهد داشت . با اینحال فراموش نکنیم این مراسم ، یک دور همی بزرگ برای خانواده ی PS نیز هست .
از این رو به تمثیل هر سال ، اعلامیه ای برای تک تک گیمرهای غیر مشابه که حضورشون و ابراز وجودشون باعث دلگرمیه دارم :
zt29_2222png.png

برای شروع ، چی بهتر از اینکه خاطرات سالهای قبل رو زنده کنیم ، بصورت خلاصه و خاطره انگیز .​




برخی عناوین جدید
در صورت تایید حضور عناوین زیر و غیره در PSX ، اطلاع رسانی می شود .
gwwz_untitled-1.png


gq8e_untitled-2.png


ygge_untitled-4.png


z44r_untitled-5.png


qj4l_untitled-3.png


j6gy_untitled-6.png


همایشهای E3 ، TGS ، PGW پیش زمینه ای برای برنامه های بزرگتر در PSX می باشد .
کمربندهای خودتونو محکم ببندین ، و برای یک ماجراجویی بزرگ دیگه با ما همراه باشین .
اخبار مهم PSX :
۱۰۰ بازی قابل پخش در PSXوجود خواهد داشت ، 86 عدد برای PS4 و 19 عنوان روی VR میتونن امتحان بشن .
2ts4_psx-755x425-600x338.jpg
لیست :

PlayStation 4 Games

[*]20XX
[*]A Duel Hand Disaster: Trackher
[*]Aegis Defenders
[*]At Sundown
[*]Boundary
[*]Brawlhalla
[*]Call of Duty: WWII
[*]Chasm
[*]Children of Morta
[*]Code :Hardcore
[*]Crossing Souls
[*]Dead by Daylight
[*]Dead Rising 4: Frank’s Big Package
[*]Deadbolt
[*]Destiny 2 – Expansion I: Curse of Osiris
[*]Detroit: Become Human
[*]DJ Max Respect
[*]Dragon’s Crown Pro
[*]EarthNight
[*]Fantasy Strike
[*]Far Cry 5
[*]fault milestone one
[*]Fight Knight
[*]Fighting EX Layer
[*]Flipping Death
[*]Fortnite Battle Royale
[*]Frantics
[*]Gang Beasts
[*]Gran Turismo Sport
[*]Guacamelee! 2
[*]Guns of Icarus Alliance: PS4 Edition
[*]Hidden Agenda
[*]Horizon Chase Turbo
[*]Hover
[*]Iconoclasts
[*]Immortal: Unchained
[*]Kingdom Come: Deliverance
[*]Knights and Bikes
[*]Knowledge Is Power
[*]Lost Soul Aside (PSX 2017 Special Version)
[*]Marvel vs. Capcom: Infinite
[*]MLB The Show 17
[*]Monster Hunter: World
[*]Moonlighter
[*]Mothergunship
[*]Mulaka
[*]Night in the Woods
[*]No Heroes Here
[*]Omen of Sorrow
[*]Pig Eat Ball
[*]Pinstripe
[*]Riverbond
[*]Russian Subway Dogs
[*]School Girl/Zombie Hunter
[*]Shadow of the Colossus
[*]Shape of the World
[*]SkullPirates
[*]Sonic Forces
[*]Sonic Mania
[*]Strange Brigade
[*]Street Fighter V: Arcade Edition
[*]Super Daryl Deluxe
[*]Super Meat Boy Forever
[*]Tera
[*]That’s You!
[*]The Adventure Pals
[*]The Cat and the Coup
[*]The Church in the Darkness
[*]The Forest
[*]The Gardens Between
[*]The Night Journey
[*]The Swords of Ditto
[*]Tokyo Xanadu EX+
[*]Tower 57
[*]Trove
[*]Uncharted: The Nathan Drake Collection
[*]Uncharted 4: A Thief’s End
[*]Uncharted: The Lost Legacy
[*]Under Night In-Birth EXE:Late[ST]
[*]Vane
[*]Walden, a game
[*]War Theatre
[*]Way of the Passive Fist
[*]World End Economica
[*]Yakuza 6: The Song of Life
[*]YIIK: A Postmodern RPG
PlayStation VR Games

[*]Anamorphine
[*]Bow to Blood
[*]Bravo Team
[*]Dark Eclipse
[*]Farpoint
[*]Golem
[*]Gungrave
[*]Knockout League
[*]League of War: VR Arena
[*]Medusa and Man
[*]Moss
[*]Resident Evil 7 biohazard
[*]Shooty Fruity
[*]Sprint Vector
[*]The American Dream
[*]The Inpatient
[*]The Persistence
[*]X Animal
[*]Xing: The Land Beyond

جشن 10 سالگی آنچارتد با حضور عوامل ساخت و اونت هایـ منحصر به فرد در PlayStation Experience به پایان خواهد رسید .
lsvy_img_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7%DB%B1%DB%B1%DB%B1%DB%B8_%DB%B1%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B7.jpg


حضور Media Molecule برای 8م تا 10م ، نمیتونن برای نمایش Dreams صبر کنن . دست پرم هستن گویا . ایشا.. که همینطور باشه و ارزش این همه صبر فقط تحسین خواهد بود .
o5cc_screenshot_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7%DB%B1%DB%B1%DB%B2%DB%B2-%DB%B1%DB%B4%DB%B3%DB%B2%DB%B0%DB%B0_crop_540x710.png

اطلاعات جدیدی از DMC V لیک شد .

  • ظاهرا به جای استفاده از سیستم شماره ای، این بار اسم بازی DMC V هست. مثل MGS 1-4 و MGSV
  • بازی قراره سال مالی 2019 عرضه بشه. از آپریل 2018 تا مارچ 2019. برنامه این بوده که بازی نوامبر 2018 عرضه بشه اما ممکنه تا اوایل 2019 عقب انداخته بشه.
  • بازی قرار بوده PSX معرفی بشه اما سونی بعد از دریافت بازخوردها راجع به نمایش E3، سعی میکنه PSX رو کوچک تر برگزار کنه و در عوض تمرکز رو روی E3 2018 بذاره.
  • بازی در حال حاضر 2 سال هست که در دست ساخته. وقتی عرضه بشه این زمان به 3 سال میرسه که بالاترین زمان ساخت رو توی DMC ها داره. مراحل اولیه ساخت بازی از 2015 و بعد از تموم کردن کار روی 4SE شروع شده.
  • یه جورایی پای انحصاری بودن کنسول سونی وسطه. ظاهرا سونی در تأمین هزینه ساخت بازی دست داشته اما مدت زمانش مشخص نیست. میتونه کامل انحصاری PS4 باشه، میتونه انحصاری کنسولی باشه (PS4 + PC) یا میتونه انحصاری زمانی باشه. اگر بازی معرفی بشه، توی یکی از رویدادهای سونی این اتفاق میوفته و به خاطر همین بوده که ملت فکر میکردن قراره PSX باشه.
  • تریلر بازی خیلی وقته که ساخته و آماده شده. 1 دقیقه و 50 ثانیه مدت زمانش هست (اما امکان داره بیشتر هم بشه و چیزهای جدیدی بهش اضافه بشه چون از ساختش مدت زمانیه که میگذره.) بیشتر تمرکز روی داستان، شخصیت ها و کات سین ها هست. یه ستینگ شهر مانند توی تریلر نشون داده میشه که بی شباهت به Fortuna city از DMC4 نیست.
  • بازی به طور کلی قراره خیلی جاه طلبانه تر از عناوین قبلی باشه و مخاطبان بیشتری رو هدف قرار بده.
  • این شماره قراره طولانی ترین زمان کات سین ها رو داشته باشه.
  • ایتسونو و تیمش که روی DMC های قبلی و Dragon's Dogma کار کردن باز ساخت این بازی رو بر عهده دارن.
  • Yuji Shimomura به عنوان کارگردان کات سین ها قراره حضور داشته باشه. ایشون قبلا کارگردانی کات سین های 3 و 4 و Bayonetta رو بر عهده داشته.
  • نقش دانته رو مثل همیشه Rueben Langdon ایفا میکنه.
  • نقش نیرو Rueben Langdon مثل قبل بر عهده داره.
  • ورجیل هم که مسلما بر عهده Dan Southworth هست.
  • هنوز هیچ خبری راجع به بازیگران نقش های Lady و Trish نیست.
  • Onyay Pheori ساند ترک های بازی رو بر عهده داره. ایشون موسیقی لانچ تریلر 4SE رو ساختن.
  • داستان بازی بعد از 4 شروع میشه.
  • بیشتر از یک کرکتر قابل بازی در بازی وجود داره. دانته که نقش اوله و نیرو احتمالا دومین نفر. تا الان 3 نفر قابل بازی تایید شدن.
  • قراره جلوه جدید از دانته ببینیم. جلوه ای که جدی تر از هر زمان دیگه هست (نه مثل 2). دانته همچنان شوخی ها و مسخره بازی های خودش رو داره و با دشمنانش بازی میکنه اما این بار قضیه براش شخصی تره.
  • تأیید شده که کرکتر سومی هم وجود داره و "خیلی قویه". میتونه جدید باشه و میتونه هم جدید نباشه.
  • خبری از اینکه ورجیل قابل بازی یا نه در دست نیست. اما حضورش در بازی تایید شده و هنوز مشخص نیست بعد از مرگش توی 1 چطوری به زندگی برگشته.
  • تریش نقش اساسی در داستان داره اما معلوم نیست که قابل بازیه یا نه.
  • صحنه ای در بازی هست که نیرو و ورجیل به هم میرسن و رابطه شون تایید میشه (قبل توی Art Book 3142 این قضیه که نیرو پسر ورجیله تأیید شده بود)
  • در طول صحنه های کلیدی در داستان، تعویض کرکتر ها رو شاهد خواهیم بود.
  • شخصیت منفی بازی Prince of Darkness هست. این اسم در واقع یه لقبه. قبلا به Mundus گفته میشده اما ممکنه الان به یه نفر دیگه رسیده باشه.
  • این شماره ممکنه پایان داستان فرزندان اسپاردا باشه.
  • قابلیت Lock On همچنان توی بازی وجود داره.
  • بازی قراره 60 فریم بر ثانیه اجرا بشه مثل شماره های قبلی.
  • لول دیزاین بازی باز تر از گذشته شده اما مثل سری سولز یا بازی های OW نیست. حرکات خارج از مبارزات ساده تر شدن تا ذات باز بازی همخوانی داشته باشه. ساختار بازی بازتر شده تا تجربه روون و نرمی داشته باشه. حس غوطه ور شدن توی دنیای بازی برای تیم مهم بوده این بار.
  • لول دیزاین و گشت و گذار در بازی مثل بایونتا شده اما بدون QTE ها. تا الان چیزی در این رابطه وجود نداشته.
  • Stamina Bar توی بازی نیست.
  • این بازی مثل بازی های سبک Musou نیست که با گله ای از دشمنان وارد مبارزه بشید. اما جاهایی هست که بر خلاف اون چیزی که توی شماره های قبلی دیدیم، با دشمنان به مراتب بیشتری وارد مبارزه میشیم.
  • یه جور قابلیت آنلاین توی بازی هست اما چند نفره و PVP و این چیزا نیست.
  • سیستم جاخالی دادن (Dodge) این بار از پایه ساخته شده و خیلی نرم تر از قبل انجام میشه (کلا کلمه "نرم و روون" رو قراره زیاد بشنوید)
  • در طول مبارزات بزرگ دوربین به عقب برده میشه. سازنده ها از دوربین جدید و داینامیک بازی راضین و بهش افتخار میکنن.
  • انیمیشن ها خیلی بهتر شدن تا سفت و چغر به نظر نمیرسن. تمرکز ویژه ای روی فیزیک لباس ها وجود داره (ممکنه شمشیر دانته از وسط پالتوش بیرون نزنه این دفعه). مبارزات خیلی نرم و روون هستن و انیمیشن های زیبایی دارن.
  • سیستم رنکینگ بعد از مراحل همچنان وجود داره. انتخاب چپتر ها و اینا همگی در بازی هستن.
  • باس های بازی به طرز چشمگیری گولاخ شدن. یکی از باس های بازی بین قسمت های مختلفی از بازی سوییچ میکنه.
  • سیستم استایل برای دانته همچنان حضور داره با این تفاوت که دشمنان بسته به استایل انتخابی بازیکن، رفتار متفاوتی نشون میدن=P~
  • سیستم استایل های ساده تر شده تا برای بازیکن ها راحت تر در دست باشه (ظاهرا ساده تر شدن به این خاطر بوده که بازیکن ها راحت از 4 بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن.
  • بعضی از استایل ها برتری خاصی نسبت به بعضی از دشمن های خاص دارن (مثل 3 و DmC).
  • تعامل با محیط بر خلاف شماره های قبلی این بار بیشتر وجود داره. ظاهرا این موضوع مکمل سیستم مبارزات بوده و قرار نیست خرابش کنه.
  • یه جور تغییر و تبدیل شدن محیط توی بازی وجود داره اما مثل DmC و به ابعاد اون نیست.
  • با اینکه بازی OW نیست اما یه سری الهام ها از DD گرفتن.

جزئیات و زمان برگزاری پنل‌ها اعلام شد :

PlayStation Experience 2017 Panel Lineup
PlayStation VR Game Panel
11:00am Saturday, December 9

We can’t wait to tell you more about this one! Experience a candid conversation between two legends as they discuss developing their new PS VR title and lessons from VR development.

Media Molecule Presents Dreams
12:30pm Saturday, December 9

Join Media Molecule studio directors Siobhan Reddy, Mark Healey, and Alex Evans alongside a very special guest to take an in-depth look at the development of Dreams during their exclusive Saturday panel at 12:30pm.

IGN Ranks the Top 10 PlayStation Games of all Time
2:00pm Saturday, December 9

IGN’s Podcast Beyond crew is here to figure out the 10 best PlayStation games ever, and they need your help! Uncharted 2 or The Last of Us? Metal Gear Solid, Final Fantasy VII, or Castlevania: Symphony of the Night? Journey or Shadow of the Colossus? Is it too soon for Horizon Zero Dawn to make the list? Help us build the best of the best that PlayStation has to offer. Help us celebrate 20+ years of PlayStation at PSX!

Ghost of Tsushima: From Concept to Reveal
3:30pm Saturday, December 9

It’s been a month since we announced our newest title, Ghost of Tsushima. Here at Sucker Punch, we’ve watched so many reaction videos and read many of your comments with smiles on our faces, so we thought PSX was a great opportunity to share a little more with you all.

Join us on Saturday at 3:30pm as Nate Fox (Creative Director), Jason Connell (Creative/Art Director), Billy Harper (Animation Director), Ryuhei Katami (Associate Producer, Sony Interactive Entertainment) and moderator Brian Altano (IGN) discuss how we approached making the debut trailer and what inspired us to make this game. We’ll share epic concept art that’s driving the tone and visuals for the game, and share a little about our reference trips to Japan and working with new team members that are helping make Ghost of Tsushima even better. Also be sure to stop by our signing session after the panel and come say hi. Stay tuned for more info on time and location.

Uncharted 10th Anniversary Celebration
5:00pm Saturday, December 9

Join us as we celebrate the Uncharted 10th Anniversary at PSX 2017 with an unprecedented gathering of the cast from throughout the series! Nolan North, Emily Rose, Richard McGonagle, Claudia Black, Laura Bailey, Troy Baker, Graham McTavish, and Robin-Atkin Downes reflect on the series and share their memories with guest moderator Greg Miller (Kinda Funny). We’ll also be hosting a special signing session with the cast prior to the panel. Keep an eye on the PlayStation Experience app for time and location!

The Last of Us Part II: Meet the Cast
6:30pm Saturday, December 9

Join Naughty Dog and the cast of The Last of Us Part II as they discuss the making of the cutscene teaser trailer that was revealed just a few short weeks ago at Paris Games Week. Director and writer, Neil Druckmann, co-writer Halley Gross, and key members of the game’s cast discuss the writing process, casting, performance capture, and more. For those attending the event, there will also be asigning session following the panel.

نتایج نظر سنجی بازیسنتر :
پایان نظرسنجی بخش اول
انتظار نمایش و معرفی کدام یک از عناوین را دارید ؟


h5ux_1.png



نتایج کامل دور ابتدایی
  1. Bloodborne 2
    33 رای
    30.0%

  2. Crash Team Racing
    16 رای
    14.5%

  3. Devil May Cry 5
    43 رای
    39.1%
  4. *
    Death Stranding
    48 رای
    43.6%

  5. Final Fantasy 7 Remake
    11 رای
    10.0%
  6. *
    Ghost of Tsushima
    41 رای
    37.3%

  7. Red Dead Redemption 2
    35 رای
    31.8%

  8. Syphon Filter
    7 رای
    6.4%

  9. MineCraft 4K
    5 رای
    4.5%
  10. *
    (Tomb Raider (New
    10 رای
    9.1%

  11. The Order 1887
    17 رای
    15.5%

  12. Wild
    7 رای
    6.4%

پایان نظر سنجی بخش دوم :
منحصر به فردترین عنوان از دیدگاه شما کدام است ؟

gb7_1111111111.png

تشکر میکنم برای شرکت در نظرسنجی ، The Last of Us Part II فقط میتونست به صدر نشینی Death Stranding خاتمه بده .

نظر سنجی جدید ایجاد ، تشکر از آرمین عزیز برای تفییر در نظرسنجی : به دلیل پر شدن لیست استودیوهای خاطره ساز ، Evolution Studios خدا بیامرز و سازنده Twisted Metal ، حذف انتخاب شدند .
بهترین خاطرات شما ، مدیون کدامیک از استودیوهاست ؟
نتایج کامل بخش دوم :
  1. Dreams
    34 رای
    21.5%

  2. Days Gone
    5 رای
    3.2%

  3. Detroit : Become Human
    28 رای
    17.7%
  4. *
    Death Stranding
    59 رای
    37.3%

  5. God Of War
    37 رای
    23.4%

  6. Ghost of Tsushima
    40 رای
    25.3%

  7. Ni No Kuni II: Revenant Kingdom
    13 رای
    8.2%

  8. Red Dead Redemption 2
    30 رای
    19.0%

  9. Shenmue 3
    5 رای
    3.2%
  10. *
    Spider Man
    16 رای
    10.1%
  11. *
    The Last Of Us : Part 2
    68 رای
    43.0%

  12. WiLD
    13 رای
    8.2%

پایان نظر سنجی بخش سوم :
بهترین خاطرات شما ، مدیون کدامیک از استودیوهاست ؟

yv50_568686.png


از همراهیتون سپاسگزارم ، به قسمت حساس رقابت نیمه نهایی رسیدیم ، دور حذفی خواهد بود ، سرگروههای دوره ی قبل در این نظرسنجی حضور ندارند چون به دور نهایی صعود کردند .
تشکر ویژه از armin_shadow عزیز

صنعت گیم از دیدگاه شما ، به وجود کدامیک از مجموعه ها نیاز مبرم دارد ؟
نتایج کامل بخش سوم :
  1. A Hideo Kojima Game
    44 رای
    26.3%
  2. *
    Bend Studio
    8 رای
    4.8%
  3. *
    Capcom
    91 رای
    54.5%

  4. Guerrilla Games
    12 رای
    7.2%

  5. Insomniac
    7 رای
    4.2%

  6. Japan Studio
    16 رای
    9.6%

  7. Media Molecule
    0 رای
    0.0%
  8. *
    Naughty Dog
    97 رای
    58.1%

  9. Polyphony Digital
    7 رای
    4.2%

  10. Santa Monica
    68 رای
    40.7%

  11. Sucker Punch
    7 رای
    4.2%

  12. Quantic Dream
    19 رای
 
آخرین ویرایش:

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
آها یه چیزی در مورد انحصاری بودن بازی یادم رفت بگم.

کپکام زیاد در مورد DMC مطمئن نبوده برای همین دنبال یه شرکت دیگه میگشته تا در کنار اون روی بازی سرمایه‌گذاری کنه. کپکام میره سروقت سونی و سونی هم قبول میکنه. اگه سونی قبول نمیکرد میرفتن سروقت مایکرو، اون قبول نمیکرد میرفتن سروقت نینتندو و اونم قبول نمیکرد شاید اصلا بازی رو بیخیال میشدن. دلیلش هم این نیست که کپکام پول نداره. متاسفانه این موضوع به اشتباه توی اینترنت جا افتاده. کپکام اتفاقا پول داره، اینقدر هم داره که راحت میتونست خودش در کنار MHW و RE7 بیاد DMCV رو بدون هیچ نگرانی بسازه. مشکل اینه که کپکام دوست نداره ریسک کنه. بخاطر همینه که بودجه بازی‌هاش پایین هستن و خیلیاشون قراردادهای انحصاری با شرکتای دیگه دارن.

کپکام پول داره و نمیخواد خرج کنه. DMCV هم برای همین یه قرارداد انحصاری با سونی داره. (هرچند احتمال زیاد انحصاری زمانیه و روی PC هم میاد)
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
خب فکر کنم فردا پس فردا اسکوار یه ff انحصاری برای سونی ساخت بشه کثافت کاری وخیانت به فن بیس :|:-?:-j):-&
بین اینکه یه کمپانی پول بده یه بازی رو انحصاری خودش کنه تا اینکه خود اون کمپانی اون بازی رو انحصاری یه پلتفرم کنه تفاوت خیلی زیادیه و در هر 2 صورت یه گروه بزرگ از طرفداران اون بازی نادیده گرفته میشن (چون از اون بازی حمایت کردن و انتظارات به خصوصی از اون کمپانی دارن) چون چه شما بخوای چه نخوای، با عرضه اون بازی روی پلتفرم های دیگه، طرفداران جدیدی پیدا میشن و به طرفداران قدیمی اضافه میشن که خب البته شما متوجه این موضوع نیستی چون فکر میکنی فقط خودت طرفدار اون بازی هستی (خصوصا شما که خیلی ادعای FF فن بودن داری و فکر میکنی طرفدار جدید باید از شما مجوز طرفدار شدن این سری رو بگیره) و منم انتظار ندارم متوجه باشید چون نمیخوایید و نمیتونید باشید.
کلا من از آدمای کشوری که سرانه مطالعه-شون رقت انگیزه و فقط یاد گرفتن حاضر جواب باشن انتظار خاصی ندارم چون تجربه نشون داده مردم حوصله خوندن یه جمله رو هم ندارن چه برسه به درک یه مطلب که خودش نیروی مضاعف میطلبه. انتظار خوندن با دقت نوشته های یه نفر و درک مطلبی که میخواد بگه به طرز احمقانه ای خوشبینانه-س پس از شکلک گذاشتن لذت ببرید. نمیدونم چرا اصلا این پست رو گذاشتم چون مطمئنم این رو هم نمیخونید.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,290
نام
امیر حسین
بین اینکه یه کمپانی پول بده یه بازی رو انحصاری خودش کنه تا اینکه خود اون کمپانی اون بازی رو انحصاری یه پلتفرم کنه تفاوت خیلی زیادیه و در هر 2 صورت یه گروه بزرگ از طرفداران اون بازی نادیده گرفته میشن (چون از اون بازی حمایت کردن و انتظارات به خصوصی از اون کمپانی دارن) چون چه شما بخوای چه نخوای، با عرضه اون بازی روی پلتفرم های دیگه، طرفداران جدیدی پیدا میشن و به طرفداران قدیمی اضافه میشن که خب البته شما متوجه این موضوع نیستی چون فکر میکنی فقط خودت طرفدار اون بازی هستی (خصوصا شما که خیلی ادعای FF فن بودن داری و فکر میکنی طرفدار جدید باید از شما مجوز طرفدار شدن این سری رو بگیره) و منم انتظار ندارم متوجه باشید چون نمیخوایید و نمیتونید باشید.
کلا من از آدمای کشوری که سرانه مطالعه-شون رقت انگیزه و فقط یاد گرفتن حاضر جواب باشن انتظار خاصی ندارم چون تجربه نشون داده مردم حوصله خوندن یه جمله رو هم ندارن چه برسه به درک یه مطلب که خودش نیروی مضاعف میطلبه. انتظار خوندن با دقت نوشته های یه نفر و درک مطلبی که میخواد بگه به طرز احمقانه ای خوشبینانه-س پس از شکلک گذاشتن لذت ببرید. نمیدونم چرا اصلا این پست رو گذاشتم چون مطمئنم این رو هم نمیخونید.
خوب علی، حالا از کجا معلوم اینجا سونی پول داده که بازی انحصاری بشه؟
بحث پول دادنش هست، ولی هم سر SF V و هم DMC V به گوش میرسه که کپکام میخواسته این اتفاق بیفته! وقتی خود ناشر دنبال چنین چیزیه و گویا نمیخواد خودش همه ی سرمایه ی ساخت بازی رو بده، مشکل از بقیه ست؟ یعنی سونی/نینتندو/مایکرو در چنین حالت هایی باید چنین فرصتی رو از دست بدن و بگن ما شما رو تحریم میکنیم که بازیتون برای همه بیاد؟ یا بگن ما تو ساخت بازی مشارکت میکنیم ولی هیچ مزایایی برامون نداشته باشه؟

من نمیگم DMC و SF بازی هایی هستن که فروشی ندارن یا فروششون اما و اگر داره! ولی حداقل سر DMC واقعا به نظر نمیاد کپکام میلی به ساختش داشته باشه! (یه جورایی اوضاعش مثل بایونتا به نظر میاد! حالا چرا اینجوریه کپکام باید جوابگو باشه!)
علی دانته هم که اطلاعات بازی رو لیک کرده، این مورد رو داره تایید میکنه:D

و سونی هنوزم از SF V با جامی که هر سال داره توی PSX برگزار میکنه داره حمایت میکنه:-" و فقط زمان ساخت دخیل نبوده:-"
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
بین اینکه یه کمپانی پول بده یه بازی رو انحصاری خودش کنه تا اینکه خود اون کمپانی اون بازی رو انحصاری یه پلتفرم کنه تفاوت خیلی زیادیه و در هر 2 صورت یه گروه بزرگ از طرفداران اون بازی نادیده گرفته میشن (چون از اون بازی حمایت کردن و انتظارات به خصوصی از اون کمپانی دارن) چون چه شما بخوای چه نخوای، با عرضه اون بازی روی پلتفرم های دیگه، طرفداران جدیدی پیدا میشن و به طرفداران قدیمی اضافه میشن که خب البته شما متوجه این موضوع نیستی چون فکر میکنی فقط خودت طرفدار اون بازی هستی (خصوصا شما که خیلی ادعای FF فن بودن داری و فکر میکنی طرفدار جدید باید از شما مجوز طرفدار شدن این سری رو بگیره) و منم انتظار ندارم متوجه باشید چون نمیخوایید و نمیتونید باشید.
کلا من از آدمای کشوری که سرانه مطالعه-شون رقت انگیزه و فقط یاد گرفتن حاضر جواب باشن انتظار خاصی ندارم چون تجربه نشون داده مردم حوصله خوندن یه جمله رو هم ندارن چه برسه به درک یه مطلب که خودش نیروی مضاعف میطلبه. انتظار خوندن با دقت نوشته های یه نفر و درک مطلبی که میخواد بگه به طرز احمقانه ای خوشبینانه-س پس از شکلک گذاشتن لذت ببرید. نمیدونم چرا اصلا این پست رو گذاشتم چون مطمئنم این رو هم نمیخونید.

سرانه مطالعه به پرتاب کردن فکت و تز اخلاقیات تو دنیای تجارت چه ارتباطی با هم دران ؟؟ درست مَثَل شقایقه ........:D

هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره و هیچ ناشری هم برای هیچ کنسولی داوطلبانه بازی نمیسازه !

در مورد اون فن ff بودنم دقیقا چون خودت همچین ذهنیتی داری (درست مثل همین دویل می کرای ) فکر میکنی بقیه هم همینطورن
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
خوب علی، حالا از کجا معلوم اینجا سونی پول داده که بازی انحصاری بشه؟
بحث پول دادنش هست، ولی هم سر SF V و هم DMC V به گوش میرسه که کپکام میخواسته این اتفاق بیفته! وقتی خود ناشر دنبال چنین چیزیه و گویا نمیخواد خودش همه ی سرمایه ی ساخت بازی رو بده، مشکل از بقیه ست؟ یعنی سونی/نینتندو/مایکرو در چنین حالت هایی باید چنین فرصتی رو از دست بدن و بگن ما شما رو تحریم میکنیم که بازیتون برای همه بیاد؟ یا بگن ما تو ساخت بازی مشارکت میکنیم ولی هیچ مزایایی برامون نداشته باشه؟

من نمیگم DMC و SF بازی هایی هستن که فروشی ندارن یا فروششون اما و اگر داره! ولی حداقل سر DMC واقعا به نظر نمیاد کپکام میلی به ساختش داشته باشه! (یه جورایی اوضاعش مثل بایونتا به نظر میاد! حالا چرا اینجوریه کپکام باید جوابگو باشه!)
علی دانته هم که اطلاعات بازی رو لیک کرده، این مورد رو داره تایید میکنه:D

و سونی هنوزم از SF V با جامی که هر سال داره توی PSX برگزار میکنه داره حمایت میکنه:-" و فقط زمان ساخت دخیل نبوده:-"
باو امیر چی رو با چی قاطی میکنی:D من میگم این بحث حمایت مالی و اینا همش کشکه و همونطور که علی گفت، کپکام هم پولش رو داشته هم جرات ریسک کردنش رو. وگرنه چجوریه که ریسک تغییر دادن RE رو با RE7 به جون میخرن که یه بازی خیلی بزرگ تر از DMC هست و کارنامه-ش اواخر خراب شده بوده ولی ریسک DMC رو که یه بازی به ابعاد کوچک هست و تیم سازنده-ش هم کاملا قابل اعتماد هست، نمیپذیره؟ حمایت مالی ای از طرف سونی یا نبوده یا اگرم بوده من تاثیرش رو نمیبینم توی بازی یا اینکه فقط بازی رو fund کرده ولی حق دخالت توی ساختش رو نداشته (لول) یا اینکه سونی کلا براش مهم نبوده کپکام داشته با بازی چکار میکرده وگرنه نمیگذاشته بازی اینطوری عرضه بشه. خودتم قبول داری قضیه عجیبه و یه سری چیزا با هم همخونی ندارن. این مقاله رو بخون:
Capcom Explains Street Fighter 5 PS4 and PC Exclusivity
We wanted to really unify the community
الان این حرف جک نیست؟:D یکپارچه کردن کامیونیتی با انحصاری کردن بازی؟:D در حالیکه چاره-ش فقط یه Cross Play بوده؟:D
یه جا دیگه میگه:
Ultimately, the support we were able to get – not just in terms of community building support, but also technological support and advice – Sony was able to provide to us
میگه جدا از حمایت از ساخت کامیونیتی (اصن مگه کامیونیتی بازی پاشیده بوده؟)، حمایت فنی و مشاوره ای هم میخواستن که سونی میتونسته اینا رو محیا کنه.
کلا میخوام بدونم تو اصن میفهمی اوضاع از چه قراره؟:D بحث اصلی من سر اینه. یه سری میگن (بر اساس توییت های Ono و خبرهای قدیمی) کلا کپکام قصد نداشته SFV رو به این زودی یا کلا بسازه و سونی میاد پیششون و بهشون پیشنهاد fund کردن بازی رو میده و انحصاری کنسول خودش میکنه. یه سری هم میگن کپکام رفته پیششون و ازشون خواسته که بازی رو fund کنن. که این مورد دومی بنا به دلایلی که بالا گفتم، خیلی عجیب به نظر میاد.

اون جام کپکام کاپه که قبل از ظهور PSX هم بوده و همچنان هست و همیشه هم دقیقا توی همین دسامبر و حول و حوش تاریخ برگزاری PSX برگزار میشده. حالا کپکام دیده PSX هست و گفته توی همون برگزار کنیم بره:D ربطی به حمایت سونی هم نداره و از 1 سال قبل استارتش مسابقات مقدماتی و انتخابیش میخوره:D
سرانه مطالعه به پرتاب کردن فکت و تز اخلاقیات تو دنیای تجارت چه ارتباطی با هم دران ؟؟ درست مَثَل شقایقه ........:D

هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره و هیچ ناشری هم برای هیچ کنسولی داوطلبانه بازی نمیسازه !

در مورد اون فن ff بودنم دقیقا چون خودت همچین ذهنیتی داری (درست مثل همین دویل می کرای ) فکر میکنی بقیه هم همینطورن
همونطور که گفتم، ارسال همچین پستی از طرفت یه حرکت کاملا قابل پیش بینی بود. خوشحالم از اینکه نشون دادی واقعا همونطوری که میگم، هستی:D
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,290
نام
امیر حسین
باو امیر چی رو با چی قاطی میکنی:D من میگم این بحث حمایت مالی و اینا همش کشکه و همونطور که علی گفت، کپکام هم پولش رو داشته هم جرات ریسک کردنش رو. وگرنه چجوریه که ریسک تغییر دادن RE رو با RE7 به جون میخرن که یه بازی خیلی بزرگ تر از DMC هست و کارنامه-ش اواخر خراب شده بوده ولی ریسک DMC رو که یه بازی به ابعاد کوچک هست و تیم سازنده-ش هم کاملا قابل اعتماد هست، نمیپذیره؟ حمایت مالی ای از طرف سونی یا نبوده یا اگرم بوده من تاثیرش رو نمیبینم توی بازی یا اینکه فقط بازی رو fund کرده ولی حق دخالت توی ساختش رو نداشته (لول) یا اینکه سونی کلا براش مهم نبوده کپکام داشته با بازی چکار میکرده وگرنه نمیگذاشته بازی اینطوری عرضه بشه. خودتم قبول داری قضیه عجیبه و یه سری چیزا با هم همخونی ندارن. این مقاله رو بخون:
Capcom Explains Street Fighter 5 PS4 and PC Exclusivity

الان این حرف جک نیست؟:D یکپارچه کردن کامیونیتی با انحصاری کردن بازی؟:D در حالیکه چاره-ش فقط یه Cross Play بوده؟:D
یه جا دیگه میگه:

میگه جدا از حمایت از ساخت کامیونیتی (اصن مگه کامیونیتی بازی پاشیده بوده؟)، حمایت فنی و مشاوره ای هم میخواستن که سونی میتونسته اینا رو محیا کنه.
کلا میخوام بدونم تو اصن میفهمی اوضاع از چه قراره؟:D بحث اصلی من سر اینه. یه سری میگن (بر اساس توییت های Ono و خبرهای قدیمی) کلا کپکام قصد نداشته SFV رو به این زودی یا کلا بسازه و سونی میاد پیششون و بهشون پیشنهاد fund کردن بازی رو میده و انحصاری کنسول خودش میکنه. یه سری هم میگن کپکام رفته پیششون و ازشون خواسته که بازی رو fund کنن. که این مورد دومی بنا به دلایلی که بالا گفتم، خیلی عجیب به نظر میاد.

اون جام کپکام کاپه که قبل از ظهور PSX هم بوده و همچنان هست و همیشه هم دقیقا توی همین دسامبر و حول و حوش تاریخ برگزاری PSX برگزار میشده. حالا کپکام دیده PSX هست و گفته توی همون برگزار کنیم بره:D ربطی به حمایت سونی هم نداره و از 1 سال قبل استارتش مسابقات مقدماتی و انتخابیش میخوره:D

همونطور که گفتم، ارسال همچین پستی از طرفت یه حرکت کاملا قابل پیش بینی بود. خوشحالم از اینکه نشون دادی واقعا همونطوری که میگم، هستی:D
ولله علی داره میگه کپکام نمیخواسته ریسک کنه! بعد تو به حرف علی اشاره میکنی که کپکام جرات ریسک کردنش رو داشته؟ بحث خواستن با توانستن خیلی فرق داره! :D (به عنوان مثال خیلی ناشرها میتونند IPهای جدید بسازن،ولی نمیخوان بازی های قدیمیشون رو ادامه میدن!:D)

شاید یک کمپانی سر IPـها(و استودیوهای) مختلفش، تصمیمات متفاوتی بگیره! مثلا سونی رو داریم که به یامائوچی Xسال وقت میده و انگار اصلا براش مهم نیست چی تحویل بده و چقدر خرج کنند و ...،ولی برای بقیه ی استودیوهاش اجازه ی چنین اشتباهاتی رو نمیده!
شاید RE چنین وضعی رو داره برای کپکام، قابلیت ریسک کردن رو سرش دارن و هر سبکی رو براش امتحان میکنند! بازی های ترسناک اول شخص هم که این نسل(و مخصوصا اوایل نسل) حسابی روی بورس بودن! ممکن بود یک سری طرفدار قدیمی از دست بدن،ولی خیلی طرفداران جدید هم میتونستن جذب کنند!

در مورد یکپارچه کردن! Cross-Play رو سونی باهاش کنار نمیاد پس کنسله! :D (نمیگم دلیل منطقیش این بوده ها نه! فقط صرفا جهت اطلاع رسانی:D )
جدای از این اولین باره که توی مصاحبه ها دلایل چرت و پرت برای تصمیماتی که گرفته میشه شنیدی؟ :D ، بشین مصاحبه های فیل اسپنسر رو دوباره بخون برای مثال:D

در مورد مسابقات هم درسته قبلش بوده،ولی وقتی توی PSXـه،این احتمال هست که خیلی از خرج ها هم گردن سونی باشه! بالاخره میزبان بدون خرج که نمیشه!(فکر کنم مقدار جایزه هم بالاتر رفت از اون سال)

دو موردی هم که گفتی، خوب باز این مشکل هر کدومش که باشه یک طرف مشکل از کپکامه! چه سونی پیشنهاد داده باشه چه کپکام، این وسط زور دست سونی مطمئنا نیست که بگه الا بلا باید بازی ساخته بشه!
بعد من باور نمیکنم بخوان این نسل SF ندن، یا مثلا تا اواسط/اواخر نسل نخوان بسازنش! همین الانشم همچین زود نیمده!
بعد موردی که هست همین کامیونیتی دهن ما رو سرویس نکردن قبل از عرضه ی بازی که مهم مسابقاته و گیمرهای حرفه ای؟ بخش آفلاین مهم نیست؟ کاراکتر و محتویات کم مشکلی نیست و با پول توی بازی میشه همه چی رو خرید و ... ؟ والله اینا چیزایی بود که همین کامیونیتی حمایت کردن ازش و معتقد بودن خیلی هم خوب جواب میده! شاید کپکام و سونی هم همین فکرها رو داشتن،اگرم نداشتن با این بازخورد خودتون خیالشون راحت شده بود جواب میده! که دیدیم چقدر جواب داد!
البته برای سونی درس نشده ها! همین عمل رو عینا دوباره سر GTS در اورده! :| ،باز هم درس نشده و یه عده از همین کامیونیتی میگفتن حمایت تا قیامت!
اصلا عمل مسخره ایه که بگیم چون تمرکز رو آنلاینه،نمیشه رو آفلاین تمرکز داشت! اصلا یکی بهم توضیح بده چه مواردی(سیستم مولتی پلیر) SF V و GTS دارن که مثلا توی SF دیگری یا GT7 نمیشده پیاده بشه! بی شوخی برام سؤاله! تو تاپیک فروشم پرسیدم،گفتن برای دوباره تو پاچه کردن GT7 به ملت بوده(منطقیه:)) ) ولی نه دلیل فنی میخوام:D

در کل فعلا برو یقه ی خود کپکام رو بگیر که نمیخواد ریسک کنه! این رو هم حداقل سر DMC V ، منابع معتبر(علی دانته) دارن میگن و حرف من نیست! :D من هیچ ادعایی ندارم و اینسایدر و اینا هم نیستم! بر اساس خبر دارم نظرم رو میگم:D
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,383
دوستان در نظر بگیرید که فروش بازی ها تعیین‌کننده است
RE یه سری پر فروش و بسیار پر طرفدار
RE 5 10.6
RE 6 8.2
RE 4 7.5

کپ کام انتظار فروش 10 میلیونی RE7 داشت
مقایسه کنید با DMC
DMC 4 3
DMC 3 2.3
DmC 2.2
در حال حاضر ساخت یه بازی بزرگ حداقل 40 تا 50 میلیون هزینه داره منهای هزینه سرسام‌آور تبلیغات
مشخص کپ کام انگیزه برای ساخت نسخه جدید نداشته
اینجاست که سونی وارد میشه با یه بازار عظیم که تا عرضه بازی به 100 میلیون می رسه و تبلیغات گسترده سود کپ کام تضمین میکنه
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
کپکام هم پولش رو داشته هم جرات ریسک کردنش رو.
نه علی، متاسفانه کپکام این دومی رو نداشته. سر DMC نمیخواستن ریسک کنند چون نسبت به فروشش مطمئن نیستن. (بخاطر اینکه واقعا احمقند)

این قضیه انحصاری بودن DMCV بیشتر شبیه اون جریان بایونتا ۲ میمونه تا Rise of Tomb Raider. سونی نیومد پیش کپکام، کپکام رفت پیش سونی.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
@Dante Never Cry
@Akiba

آخه برای من سخته به خودم بقبولونم کپکام واقعا نمیخواسته ریسک کنه و نیاز به پارتنر داشته! برام سواله که این حمایت مالی چجوری قراره این ریسک رو از بین ببره؟ اگر این نیاز به حمایت مالی قراره مثل SFV باشه که اصن فایده نداره. کپکامی که ریسک غربی کردن DmC رو میپذیره و علیرغم اون حجم از انتقادات، از تصمیمش دفاع میکنه و بازی رو عرضه میکنه؟ بعدم فروش DMC4 خیلی خوب بوده. یادمه گفتن از فروش DmC هم راضی بودن و نسخه DE هم فروش خوبی داشته. مگر اینکه همونطور که میگی واقعا احمق باشن که این خودش جواب تمام بحث های ماست:D

احساس میکنم بحث خیلی ادامه پیدا کرده و بچه ها الان شاکی میشن:D اگر خواستیم بحث کنیم بریم کامیونیتی.
============
مثل اینکه Soul Calibur VI حتمیه و اون لیکر ادعا میکنه که یا توی TGA یا PSX معرفی میشه. میگه که بازی تمرکز ویژه ای روی بخش داستانی داره و 2تا شخصیت مهمان هم توی بازی هست که یکیش از سری Fire Emblem هست و یکیش هم دوباره Link از Zelde:D پلتفرم های هم PS4, PC و Switch ذکر شدن و طرف در مورد نسخه X1 چیزی نمیدونه.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
بیخیال بابا این حرفا چیه کپ کام جرات ریسک کردن نداشته و ... اکتیویژن هم جرات ریسک کردن نداشته که نسخه دیجیتالی ریمستر MW رو یک ماه انحصاری زمانی PS4 کرد؟

چیزی که مشخص هست چرک بازیهای کپ کام به همراه فرصت طلبی سونی هست . حقیقتا برای فرانچایزی که حداقل ده سالی هست که مولتی پلفترم شده همچین چیزی نمیپسندم. امیدوارم فوقش در حد قرارداد DLC های انحصاری و این دست چیزایی که این نسل برای سونی خیلی مهم شده، باشه
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
کپکام که روابط حسنه ای با ماکرو داره منم بعید میدونم فقط انحصاری سونی باشه احتمالا همون انحصاری زمانی باشه البته تاریخشم دیره و فعلا باید تازه منتظر نمایشش تا E3 بعد بود ..
 

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
555
نام
Mehdi
@Dante Never Cry
@Akiba

آخه برای من سخته به خودم بقبولونم کپکام واقعا نمیخواسته ریسک کنه و نیاز به پارتنر داشته! برام سواله که این حمایت مالی چجوری قراره این ریسک رو از بین ببره؟ اگر این نیاز به حمایت مالی قراره مثل SFV باشه که اصن فایده نداره. کپکامی که ریسک غربی کردن DmC رو میپذیره و علیرغم اون حجم از انتقادات، از تصمیمش دفاع میکنه و بازی رو عرضه میکنه؟ بعدم فروش DMC4 خیلی خوب بوده. یادمه گفتن از فروش DmC هم راضی بودن و نسخه DE هم فروش خوبی داشته. مگر اینکه همونطور که میگی واقعا احمق باشن که این خودش جواب تمام بحث های ماست:D

احساس میکنم بحث خیلی ادامه پیدا کرده و بچه ها الان شاکی میشن:D اگر خواستیم بحث کنیم بریم کامیونیتی.
============
مثل اینکه Soul Calibur VI حتمیه و اون لیکر ادعا میکنه که یا توی TGA یا PSX معرفی میشه. میگه که بازی تمرکز ویژه ای روی بخش داستانی داره و 2تا شخصیت مهمان هم توی بازی هست که یکیش از سری Fire Emblem هست و یکیش هم دوباره Link از Zelde:D پلتفرم های هم PS4, PC و Switch ذکر شدن و طرف در مورد نسخه X1 چیزی نمیدونه.
یه سوال سری قبلا هم کاراکتر مهمانی که متعلق به سونی/مایکروسافت/نینتندو باشه داشته یا نه؟ اگه داشته انحصاری پلتفرم خودشون بودن دیگه:-/ یا نه؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر