مدیرعامل «Take-Two» : عناوین تکنفره داستان محور نمرده اند

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,316
هفته گذشته در نمایشگاه «E3» , شاهد معرفی موج جدیدی از بازی های چندنفره برای پلتفرم های محتلف بودیم. شرکت هایی همچون «Bethesda Softworks» که به خاطر عناوین تکنفره خود به محبوبیت خاصی بین بازیکنان دست یافته اند نیز تمایل زیادی برای عرضه محصولات خود برای این بازار پرسود نشان داده اند. مدیر عامل شرکت «Take-Two» در مصاحبه ای که با وبسایت «Gamesbeat» داشت , از اهمیت وجود بخش داستانی قوی در بازی ها سخن گفت.



jzar_zelnickmedia_mg_0925.jpg



طبق اظهارات «Strauss Zelnick» , او ارزش زیادی برای بخش داستانی در عناوین مختلف قائل بوده و نظریه اینکه عناوین تکنفره در حال مردن هستنتد را قبول ندارد. «Zelnick» در ادامه گفت: در صنعت ممکن است افردا زیادی از این گونه عقیده ها برخوردار باشند. برخی معتقد هستند که همه چیز باید یک بازی بتل رویال ورایگان باشند تا بتواند به سوددهی برسد. در حالی که اصلا این چنین نیست. من فکر میکنم بیشتر ناشرین و سازنده ها به سود قسمت چند نفره و زمان ساخت کمتر آن ها توجه کرده و نمیخواهند با سختی های ساخت کاراکتر ها و داستان درخور مواجه شوند. این گونه رویکرد نسبت به ساخت بازی به هیچ عنوان جوابگو نخواهد بود. هنگامی که ما «GTAV» را عرضه کردیم بخش آنلاینی برای آن در کار نبود و مردم جذب بخش تکنفره این عنوان شدند و این بخش باعث جذب شدن مردم برای بخش چندنفره نیز شد. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این عناوین در حال مردن هستند وجود ندارد. چراکه مردم هنوز هم در حال تجربه «GTAV» هستند.

Read the whole post here.
 
آخرین ویرایش:

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
كلا يه عده دائم سايتهاي خبري خارجي رو رفرش ميكنن يه خبري ببينن كه صحبت اون بنده خدا مايكروسافتي رو نقض كنه سريع خبر بزنن فرند خارجي اي هم ندارن نميدونن che خبره فنبوي رو بخداش رسوندن كم مونده خود خدابياد حرفهاي اون مدير مايكروسافت رو تاييد كنه اينا كماكان قبول نميكنن بخاطر اينكه افلاين دوست دارن وحقايق رو نميبينن يه ضرب المثل هست كه ادمي خوابيده رو ميشه بيدار كرد ولي ادمي كه خودشو بخواب زده نه
 

HITMAN 2000

کاربر سایت
Mar 22, 2018
170
چه جالب خبرای از این دست تو این فروم زیاد ترجمه میشه. همینطور اتفاقی. :D

اولا که مقایسه GTA با بقیه بازیهای سینگل مع الفارق هست. بیشتر نقطه قوت این سری OW بودنشه نه داستانش. الان دیگه همه بازیهای سینگل از ماریو تا گاو تا توم رایدر OW یا Semi-OW شدن.

بجز حالا استثنایی مثل Wolfenstein که البته اونم به پشتوانه مالی یه شرکتی داره ساخته میشه که خودش بخاطر بازیهای OW یعنی Fallout و TES انقدر پولدار شد که بتونه همچین کارایی کنه. =))

بعلاوه بالانس کردن گیمپلی بازیهای آنلاین و ارایه آپدیت و محتوی جدید بکلی پروسه وقتگیریه کی گفته آنلاین-محور ساختن آسون تره؟؟

این مدیر take-two بواسطه اسکناس هایی که بخاطر آنلاین GTA چاپ کرده حسابی کیفوره نمیفهمه چی میگه. خدایی بدون بخش آنلاین GTA V تا الان تو لیست پرفروشترین ها میموند؟ عمرا!
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
عجب دوباره این بحث باز شد ولی خب عنوان های تکنفره راه اشتباهی در این نسل پیش گرفتند که باعث شد اینطوری الان مقابل بازیهای مالتی پلیر محور کم بیارند. البته این اقا یکی از بهترین بازیهای تاریخ رو مثال زده ولی خب مشکل اکثریت که چه عرض کنم بسیاری از بازیهای تکنفره به هوش مصنوعی و طراحی مراحل برمیگرده که اکثر تو همون نسل هفتم و حتی نسل ششم باقی موندند و صرفا جلوه های گرافیکی پیشرفت کرده در حالی که بازیهای مولتی پلیر با بهره گیری از نعمت پلیر واقعی به عنوان دشمن عملا مشکلی در چالش برانگیز بودند ندارند و اکثر هم با تمرکز بر روی چند نقشه محدود لوکیشن هایی در خدمت گیمپلی خلق میکنند. و تو اکثره بازیهای مولتی پلیر اصلا گرافیک اهمیت چندانی نداره!

یکی از کسایی که از انتهای نسل قبل متوجه این مسله شد کوجیما بود که بخش عمده تمرکزش رو گذاشت روی هوش مصنوعی و طراحی دقیق پایگاه دشمن ها در MGS V و نتیجه اش هم گرفت تا حدی و راحت به فروش چند میلیونی در چند ماه اول عرضه اش رسید اونم برای سری ایی که عمدتا انحصاری یک پلتفرم بوده. (البته هنوز هستند کسایی که میگن چرا مپ خالیه :)) )

یک برتری که بازیهای مولتی پلیر دارند اینکه جامعه پلیرهای بازی همش با سازنده ها از طریق فروم در ارتباط هستند و هرجا هر مشکلی باشه گوشزد میکنند در حالی که برای بازیهای سینگل پلیر این چنین نیست! یکسری تستر محدود در طول توسعه بازی با سازنده ها در ارتباط اند

در کل امیدوارم شرایط کنونی باعث نشه دوباره منتقدها تحت جو به یکسری بازیهای ضعیف مثل ولفنشتاین 2 اعتبار بدند! که وضعیت رو از اینی که هست بدتر میکنه
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,755
نام
علی
هنگامی که ما «GTAV» را عرضه کردیم بخش آنلاینی برای آن در کار نبود و مردم جذب بخش تکنفره این عنوان شدند و این بخش باعث جذب شدن مردم برای بخش چندنفره نیز شد
ممنون :) ولی بعضی از اساتید اینجا یه جور دیگه میگفتن :-"
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
منظور اون تيكه زمان ps2 بود بعله اون زمانم كالاف هم انلاين نداشت از بس بخش انلاين براشون سوداور بوده dlc هاي داستاني رو كنسل كردند
اكتي مياد توي bo4 بخش campaign رو حذف ميكنن اساتيد اعلام ميكنن اكتي ورشكست شد بعد اكتي مصاحبه ميكنه ميزان pre order هاي بازي از نسخه هاي قبلي هم بيشتر بوده من dg حرفي ندارم كسي iq نيم هم باشه ميفهمه
 
  • Like
Reactions: g4mer

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
بعضی از دوستان خودشون رو آپدیت نکردن. اون پیر دلخسته اون رهبر بزرگ بعد از e3 موضعه شون در مورد بازیهای سینگل داستان محور عوض شد. دیگه اعتقادشون این نیست که وضعیت پیچیده ای دارن ایشون طی فرمایشات گوهر بارشون چندین بار خودشون رو ملزم به حمایت از این بازیا دونستن.
الان وقتشه با یه چرخش 180 درجه حمایتتون رو از اون پیرخردمند اعلام کنید.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,671
نام
محمد
benjohnبعضی از دوستان خودشون رو آپدیت نکردن. اون پیر دلخسته اون رهبر بزرگ بعد از e3 موضعه شون در مورد بازیهای سینگل داستان محور عوض شد. دیگه اعتقادشون این نیست که وضعیت پیچیده ای دارن ایشون طی فرمایشات گوهر بارشون چندین بار خودشون رو ملزم به حمایت از این بازیا دونستن. الان وقتشه با یه چرخش 180 درجه حمایتتون رو از اون پیرخردمند اعلام کنید.​
یه نفر از مایکروسافت همچین حرفی زده بود که خب ملت تو بازیسنتر همیشه دنبال سوژه گرفتن هستن. وگرنه فیل اسپنسر همیشه گفته که دنبال بازی های تک نفره هست، فقط برای دیدن این بازی ها باید منتظر باشید :D تا قبل از ای ۳ هم اکثرمون فکر میکردیم صرفا داره وعده الکی میده که خب نشون داد واقعا یه خبرهایی هست. در کل مایکروسافت فقط ۱ نفر نیست که بگیم هر کی حرفی زد از طرف فیل اسپنسر این حرف رو میزنه و حالا هم یه شبه تصمیمش عوض شده و میخواد رو بازی های داستانی سرمایه گذاری کنه :D در ضمن این قضیه مرگ بازی های تک نفره هم فکر کنم منظورشون صحبت های یک نفر تو EA باشه که دقیقا همچین حرفی زده بود.
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,038
نام
مازیار
هنگامی که ما «GTAV» را عرضه کردیم بخش آنلاینی برای آن در کار نبود و مردم جذب بخش تکنفره این عنوان شدند و این بخش باعث جذب شدن مردم برای بخش چندنفره نیز شد
ممنون :) ولی بعضی از اساتید اینجا یه جور دیگه میگفتن :-"
دقیقا وقتی این تیکه رو خوندم یاد اون بحثا افتادم! دیگه خود مدیر عامل t2 باید میومد جوابشون رو بده !
بنازم
 

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
555
نام
Mehdi
عجب دوباره این بحث باز شد ولی خب عنوان های تکنفره راه اشتباهی در این نسل پیش گرفتند که باعث شد اینطوری الان مقابل بازیهای مالتی پلیر محور کم بیارند. البته این اقا یکی از بهترین بازیهای تاریخ رو مثال زده ولی خب مشکل اکثریت که چه عرض کنم بسیاری از بازیهای تکنفره به هوش مصنوعی و طراحی مراحل برمیگرده که اکثر تو همون نسل هفتم و حتی نسل ششم باقی موندند و صرفا جلوه های گرافیکی پیشرفت کرده در حالی که بازیهای مولتی پلیر با بهره گیری از نعمت پلیر واقعی به عنوان دشمن عملا مشکلی در چالش برانگیز بودند ندارند و اکثر هم با تمرکز بر روی چند نقشه محدود لوکیشن هایی در خدمت گیمپلی خلق میکنند. و تو اکثره بازیهای مولتی پلیر اصلا گرافیک اهمیت چندانی نداره!

یکی از کسایی که از انتهای نسل قبل متوجه این مسله شد کوجیما بود که بخش عمده تمرکزش رو گذاشت روی هوش مصنوعی و طراحی دقیق پایگاه دشمن ها در MGS V و نتیجه اش هم گرفت تا حدی و راحت به فروش چند میلیونی در چند ماه اول عرضه اش رسید اونم برای سری ایی که عمدتا انحصاری یک پلتفرم بوده. (البته هنوز هستند کسایی که میگن چرا مپ خالیه :)) )

یک برتری که بازیهای مولتی پلیر دارند اینکه جامعه پلیرهای بازی همش با سازنده ها از طریق فروم در ارتباط هستند و هرجا هر مشکلی باشه گوشزد میکنند در حالی که برای بازیهای سینگل پلیر این چنین نیست! یکسری تستر محدود در طول توسعه بازی با سازنده ها در ارتباط اند

در کل امیدوارم شرایط کنونی باعث نشه دوباره منتقدها تحت جو به یکسری بازیهای ضعیف مثل ولفنشتاین 2 اعتبار بدند! که وضعیت رو از اینی که هست بدتر میکنه
فن MGS V باشی و بگی منتقدها یه بازی دیگه رو الکی تحویل گرفتن :D لول :))
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
فن MGS V باشی و بگی منتقدها یه بازی دیگه رو الکی تحویل گرفتن :D لول :))

بر فرض تخیلات ذهنی شما اوکی MGS V رو منتقد ها الکی تحویل گرفتند! ولی گیمرها هم الکی تحویل گرفتند که در چند ماه اول عرضه شیش میلیون نسخه بفروش میره و بعد از اون هم در سال مالی بعدی چند میلیون نسخه؟ البته من تا اخر مارچ 2017 امار رو پی گیر بودم که فروش MGS V حداقل +8 میلیون نسخه بوده!

میشه کمی از استقبال گیمر ها نسبت به بازی ولفنشتاین 2 تعریف کنید؟ :-"

@KiLL3R/4/Ev3r احمد حداقل یک سر کامنت های من رو درباره هیلو 5 میخوندی تو تاپیکش بعد اینطوری تیکه مینداختی :))
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
نمیدونم کدوم نادونی گفته بازی های سینگل پلیر دارن از بین میرن من که بشخصه فقط برا عناوین سینگل پول میدم برعکس مولتی ها بعد چندسال توسط خود سازنده به گند کشیده میشن نمونش همین اورواچ که با هیرو جدیدش تکی گند زد به کل بازی تا اون حد که بازی رو فروختم چون دیگه جذابیتی نداشت انچارتد4 هم همینجوری شد مولتی اول فوق العاده بود کم کم با اپدیتای غیر ضروری نابودش کردن
 

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
555
نام
Mehdi
بر فرض تخیلات ذهنی شما اوکی MGS V رو منتقد ها الکی تحویل گرفتند! ولی گیمرها هم الکی تحویل گرفتند که در چند ماه اول عرضه شیش میلیون نسخه بفروش میره و بعد از اون هم در سال مالی بعدی چند میلیون نسخه؟ البته من تا اخر مارچ 2017 امار رو پی گیر بودم که فروش MGS V حداقل +8 میلیون نسخه بوده!

میشه کمی از استقبال گیمر ها نسبت به بازی ولفنشتاین 2 تعریف کنید؟ :-"

@KiLL3R/4/Ev3r احمد حداقل یک سر کامنت های من رو درباره هیلو 5 میخوندی تو تاپیکش بعد اینطوری تیکه مینداختی :))
اگه به فروشه که بیایم هر سال امثال COD و Pokemon رو گوتی اعلام کنیم چکاریه :D MGS V یه بازی ناقص و پر از مراحل تکراریه که اگه هر اسم دیگه‌ای جز کوجیما پشتش بود متاش دور و بر 80 می‌چرخید. حالا چپتر 2 که همه ازش مینالن رو کاری نداریم.من یادمه توی چند ساعت اول بازی توی 3 ماموریت مختلف دقیق توی 1 پایگاه و از توی 1 اتاق باید یه زندانی رو نجات میدادم :)) البته فقط یکیشون ماموریت اصلی بود، ولی در هر حال بازی موفق شد تعریف جدیدی رو از تکراری بودن ارائه بده :D
فروش بیش‌تر از هر چیزی به مارکتینگ و اسم برند ربط داره (البته اخیرا توییچ هم نقش مهمی ایفا میکنه :D). مافیا 3 رو داشتیم با اینکه از لحاظ کیفی افت وحشتناکی داشت، اگه درست یادم باشه از انتظارات هم بهتر عمل کرد. اینکه چون بتزدا عملا از DOOM به بعد بازی‌هاش رو بازاریابی نکرد (و ولفنشتاین یه شوتر اول شخص بدون مولتی‌پلیره) بازی از لحاظ مالی شکست خورد، دلیل به ضعیف بودنش نیست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر