فیل اسپنسر رو با آیت الله مقایسه میکنید!!!!!! چه حرفیه آخه. انگار دوستان توی این یک ساله ی اخیر خواب بودن؟ این همه اخراجی از کپانی های دیگه رو نادید گرفتید؟ نمیدونید تا الان چند نفر اخراج شدن؟ از Epic و سونی و یوبی و EA و کلی استودیو کوچیک و بزرگ؟ تمامی کمپانی ها دارن ضربه میخورن. کسی از بسته شدن این استودیو ها خوشحال نیست ولی الان که داذید تعجب میکنید و خیلی ناراحتید و جا خوردین، باید بگم یک سال اخیر کجا بودین؟ این همه استودیوی خوب داغون شدن. صنعت گیم مثل قبل پولساز نیست، خرج بازی ها زیاد و درآمد کم شده. یه سری بازی های خاص دارن به شدت میفروشن، و یه سری بازی هم دارن میخورن زمین. الان کار به جایی رسیده که یه بازی بد بسازی، احتمال شکست و بسته شدن استودیوت هست.
1.مشکلات کمپانی های چند میلیاردی صنعت گیم ارتباطی به شرکت 3 تریلیون دلاری مایکروسافت نداره
2.فیل اسپنسر بتزدا روی خرید و با انحصاری کردن / عرضه روی گیم پس فروش بازی ها رو نابود کرد
3. فیل اسپنسر N بار در N تا مصاحبه ادعا می کرد فروش بازی ها اهمیتی نداره
گیم پس فروش بازی ها رو کاهش نمیده
تعداد پلیر و دانلود مهم
4. همون فیل اسپنسر امروز به بهانه فروش فاجعه بازی ها ( همون بازی های که خودش به زور انحصاری XBOX / گیم پس کرد و فروش اشون نابود کرد
) استودیو ها رو تعطیل کرده
5. فیل اسپنسر / مایکروسافت در 4 سال اخیر 100 میلیارد دلار برای خرید استودیو / ناشر / گیم پس / انحصاری ها و... هزینه کرده در حالی که هزینه سالانه استودیو تانگو ( حقوق اعضای استودیو و بودجه بازی ها ) قطعا کمتر از حقوق فیل اسپنسر
6.از همون روز اول مثل روز روشن چنین اتفاقی می افته
10 ها بار گفتم مایکروسافت توان مدیریت یه استودیو 100 نفره و IP های خودش نداره چه برسه بزرگترین IP های صنعت گیم
مایکروسافت شکست می خوره اما در مسیر اش بخش بزرگی از صنعت گیم هم نابود می کنه
7.Hi-Fi Rush یه بازی بد و شکست خورده نبود
بازی که روی SWITCH به یه موفقیت تجاری عظیم می رسید به خاطر تصمیم های ابر فاجعه فیل اسپنسر ( انحصاری XBOX + عرضه روی گیم پس ) به یه شکست تجاری تبدیل شد