مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,394
نام
سید محمد حسین
1715088641675.png

به گزارش جیسون شرایر و به نقل از بلومبرگ مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است
علت این امر از طرف مت بوتی طی ایمیلی "الویت دهی در عرضه عناوین و منابع" عنوان شده

استدیوهای تعطیل شده عبارتند از:
Arkane Austin (Redfall)
-Tango Gameworks (The Evil Witihin, Ghostwire Tokyo)
-Alpha Dog Studios
-Roundhouse Studios

منبع:
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,391
نام
Majid
1715117242985.png

با این وضع اگه فردا هلبلید بیاد متا 99 بگیره باز بخاطر پرسود نبودن در استودیو تخته بشه اصلا تعجب نمیکنم دیگه :|
باورم نمیشه دیگه کسی قرار نیست Hi-fi rush 2 رو بسازه! یکی از بهترین بازیای نسل بود برام:-< لعنت بهتون.
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,382
فیل اسپنسر رو با آیت الله مقایسه میکنید!!!!!! چه حرفیه آخه. انگار دوستان توی این یک ساله ی اخیر خواب بودن؟ این همه اخراجی از کپانی های دیگه رو نادید گرفتید؟ نمیدونید تا الان چند نفر اخراج شدن؟ از Epic و سونی و یوبی و EA و کلی استودیو کوچیک و بزرگ؟ تمامی کمپانی ها دارن ضربه میخورن. کسی از بسته شدن این استودیو ها خوشحال نیست ولی الان که داذید تعجب میکنید و خیلی ناراحتید و جا خوردین، باید بگم یک سال اخیر کجا بودین؟ این همه استودیوی خوب داغون شدن. صنعت گیم مثل قبل پولساز نیست، خرج بازی ها زیاد و درآمد کم شده. یه سری بازی های خاص دارن به شدت میفروشن، و یه سری بازی هم دارن میخورن زمین. الان کار به جایی رسیده که یه بازی بد بسازی، احتمال شکست و بسته شدن استودیوت هست.
1.مشکلات کمپانی های چند میلیاردی صنعت گیم ارتباطی به شرکت 3 تریلیون دلاری مایکروسافت نداره
1715116819791.png

2.فیل اسپنسر بتزدا روی خرید و با انحصاری کردن / عرضه روی گیم پس فروش بازی ها رو نابود کرد
3. فیل اسپنسر N بار در N تا مصاحبه ادعا می کرد فروش بازی ها اهمیتی نداره :-??گیم پس فروش بازی ها رو کاهش نمیده :-??تعداد پلیر و دانلود مهم :-??
4. همون فیل اسپنسر امروز به بهانه فروش فاجعه بازی ها ( همون بازی های که خودش به زور انحصاری XBOX / گیم پس کرد و فروش اشون نابود کرد :-??:-??:-??:-??:-?? ) استودیو ها رو تعطیل کرده
5. فیل اسپنسر / مایکروسافت در 4 سال اخیر 100 میلیارد دلار برای خرید استودیو / ناشر / گیم پس / انحصاری ها و... هزینه کرده در حالی که هزینه سالانه استودیو تانگو ( حقوق اعضای استودیو و بودجه بازی ها ) قطعا کمتر از حقوق فیل اسپنسر 8-|
6.از همون روز اول مثل روز روشن چنین اتفاقی می افته :-??:-??:-??:-?? 1715117427374.png
10 ها بار گفتم مایکروسافت توان مدیریت یه استودیو 100 نفره و IP های خودش نداره چه برسه بزرگترین IP های صنعت گیم :-?? مایکروسافت شکست می خوره اما در مسیر اش بخش بزرگی از صنعت گیم هم نابود می کنه

7.Hi-Fi Rush یه بازی بد و شکست خورده نبود
1715118095753.png
بازی که روی SWITCH به یه موفقیت تجاری عظیم می رسید به خاطر تصمیم های ابر فاجعه فیل اسپنسر ( انحصاری XBOX + عرضه روی گیم پس ) به یه شکست تجاری تبدیل شد :-??
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,882
نام
مهراد
کاربری که همه میشناسیم و میدونیم کیه و اینجا معروفه به اسمشو نبر، مجددا رفت تو غار و احتمالا تا زمان نمرات هلبلید 2 (تازه اونم اگر متاش یه چیزی نزدیک به 90 باشه) نمیاد بیرون. وگرنه شما تا شوکیس ایشون رو نخواهید دید. برای شوکیس و حرفای اسپنسر و کروکی کشیدن سارا باند و اینا میاد که بگه فقط همین 4 تا استودیو بودن و بگ استیشن 5 فن ها باید حالا حالا در خواب ببینن که استودیو های گنده مایکروسافت بسته بشن و خنده های هیستریک.

ولی خب مایکروسافت فعلا تو یک سرخوشی بی نظیری از فروش بازی هاش روی پلی استیشنه و کاد رو هم شده با فیچر های اختصاصی برای فن های دو آتیشه پلی استیشن منتشر میکنه عشق کنن. درآمدش هم فقط از بازی های سالانه ای که ملت معتادشون هستن و میخرن و تجربه میکنن تا سال بعد تامین میکنه. کی دیگه براش مهمه یه بازی سینمازده رو 6 سال توسعه بدن آخرم رو گیمپس ملت برن تو منوی بازی پلیر به حساب بیان و بعد حذفش کنن؟ همه بازی ها رو برای پلی استیشن منتشر میکنه، شده Day1 حالشو میبره.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,531
نام
مــاکــان
حالا میگم آرکین هیچی ، تنگوی بنده خدا رو نگه داشتن و با عشق بازی رو پورت کردن برای پلی استیشن ، حالا که کلی تمجید و... دارن میشنون و طرفدارهای جدیدی هم پیدا کردن با تیپا انداختنشون بیرون.
پلیرهای پلی استیشن هم الان واقعا خودشون پادرهوا موندن که چی شد اصلا چه برسه به ایکس باکس.
=======
در مورد نینجاتئوری و هل بلید مطمئنا مایکرو از همین الان تصمیمش رو گرفته که میخواد با اونها چی کار کنه و مطمئنا موفقیت بازی یا عدم اون تاثیری تو تصمیمی که گرفتن نمیزاره.
مثال زنده یا درست ترش مرده همین تنگوی بیچاره.

اگه زبونم لال قراره که NT رو هم پرت کنه بیرون در اونصورت من فقط امیدوارم که هل بلید خیلی خیلی موفق بشه و طرفدارها رو راضی کنه تا مایکرو با اخراج این استودیو به مراتب هزینه بیشتری در اعتماد عمومی بپردازه و نزول جایگاهش بین پلیرها بارها بیش از این ریزش داشته باشه.
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,288
همون دو صفحه اول تاپیک اندازه یک سال سوژه داره:D نمیدونم چرا انقد با اعتماد به نفس تحلیل های آبدوغ خیاری میکردن این عزیزان. یعنی یه حرف درست از این همه پست در نیومده از اونجا، بغیر یه نفر که دقیق پیشبینی کرده:D
بازم سندی دیگه برای اینکه به مایکرو نباید اعتماد کرد
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
15,022
نام
نـــــــویـــــــــد
اینکه فقط اسم ردفال رو میارید و کاری به گذشته‌ی این استودیو و بازی مثل Prey ندارید، منظورتون اینه که از وقتی اومدن زیر چتر مایکروسافت باهاشون آشنا شدید یا چی؟ :-/ اینا یه استودیو تازه تاسیس نبودن که اولین بازیشون ردفال باشه و فلاپ بشه و بعدم واسه کسی اهمیت نداشته باشه تخته شدنشون. ازون‌ور استودیویی که پشت های‌فای راش هم بوده درش تخته شده. دیگه اینو که همین تازگیا احتمالا باید بازی کرده باشید و بشناسید! حالا Evil Within و Ghostwire Tokyo هم به درک! یه بار بیخیال ماله کشی بشید. این تعصب روی مایکروسافت و کنسولش رو، یه جای بهتر ازش استفاده کنید.
 

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,624
شما به عنوان یکی از حامیان رده بالای مایکروسافت (البته در عین بی طرفی) که سینماتیک ساخته اونارو بازی می‌دونستی ولی سینماتیکای دیگه رو میکوبوندی، حسابی با آخرین ساخته نینجا تئوری کیف کن که احتمالا آخرین بازی اونا خواهد بود! :Laughing:
چه سروده‌ها که در وصف مایکروسافت به عنوان یه بی‌طرف نگفتی. چرا الان اعصاب خودتو خرد میکنی مگه بی‌طرف نبودی؟:no:
همین کارا رو میکنید یه نفر هم میخواد به راه راست هدایت بشه نمیزارید
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,288
یه بنده خدایی اینجا بود قبلا، هر چی میشد سریع پای بسته شدن japan studio سونی رو وسط میکشید و با یه سوز غمناکی شروع میکرد به مداحی براش که مثلا بگه سونی چقد جنایتکاره:D
حالا الان بیاریش اینجا مطمئنم اولین چیزی که میگه اینه که من اصلا فن مایکرو نیستم به من چه:D خلاصه که اینجور مواقع همه این فن نماها تمام این استودیوها رو با گوه یکی میکنن و میندازنشون دور فقط برای اینکه وجه مایکروسافت رو حفظ کنن که جلو سونی کم نیارن
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,560
مایکروسافت با Gamepass عملا قدم توی باتلاقی گذاشت که راه برگشتی نداره. شما نمیتونی انتظار داشته باشی توی یکی دو سال گذشته 100 میلیارد دلار ناقابل خرج خرید مگاپابلیشر کنی و نه تنها از انتشار بازی هاشون روی موفق ترین و سودده ترین کنسول بازار جلوگیری کنی (کامیونیتی که بر خلاف ایکس باکس کیفیت براش مهمه و واقعا پول خرج بازی میکنه) و تازه بیای بازی ها تریپلAشون رو هم day-one روی سرویس گیم پسی منتشر کنی.
تنها راهی که براشون باقی مونده با این وضعیت اینه که رسما اعلام کنن مولتی پلتفرم شدن و نه تنها بازی های آینده شون روز عرضه برای PS منتشر میشه بلکه توی سیاست عرضه بازی ها day-one روی سرویس گیم پس هم تجدید نظر خواهند کرد.
با این وضعیت بخوان ادامه بدن نتیجه اش میشه اخراج 2000+ نفر توی ماه های گذشته و تخته کردن در استودیوهای خلاقی مثل تانگو و در نهایت بستن در Xbox.
حرفی که جیم رایان زد و خیلی ها به حرفش خندیدن اون زمان

IMG_20240508_013704_525.jpg
 

dizzy

کاربر سایت
Dec 24, 2017
622
بستن این دوتا استودیوبعد از خبر تعطیلی japan studio یکی از بزرگترین توهین هایی بود که میشد به جامعه ی gaming کرد . این تصمیم هم مقصرش فقط فیل درازگوش نیست ، اون یه

شومن دلقکه ، تصمیم یه مجموعه ست
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,658
نام
Mehrdad
یه بنده خدایی اینجا بود قبلا، هر چی میشد سریع پای بسته شدن japan studio سونی رو وسط میکشید و با یه سوز غمناکی شروع میکرد به مداحی براش که مثلا بگه سونی چقد جنایتکاره:D
حالا الان بیاریش اینجا مطمئنم اولین چیزی که میگه اینه که من اصلا فن مایکرو نیستم به من چه:D خلاصه که اینجور مواقع همه این فن نماها تمام این استودیوها رو با گوه یکی میکنن و میندازنشون دور فقط برای اینکه وجه مایکروسافت رو حفظ کنن که جلو سونی کم نیارن
یه نگاه ریز به تاپیک اصلی اکوزیشن زنیمکس انداختم، دیدم در پاسخ به پست های نگران (به شدت نگران و پنیک شده) من یه حالت از دماغ فیل افتاده گرفتند و میگن روشن فکر بازی در نیار :D (از همون روز اول نگران انحصاری شدن بودم چون معلوم بود انحصاری میشن، همچنین نگران خراب شدن زیر دست مایکرو بودم به دلیل سابقه بد)

قشنگ یادمه خیلیاشون، تا قبل خرید زنیمکس و بی جی اس، رسما هیتر بی جی اس بودن و مخصوصا طرفدار ابسیدین بودن و وگاس رو میزدن تو سر اف 3 و چهار و اسکایریم حتی (احتمالا چون مایکرو ابسیدین رو خریده بود) و این وسط با یک تیر 2 نشون میزدن، یعنی هم ابسیدین رو میبردن بالاتر از بی جی اس، هم اهمیت "متا" رو زیر سوال میبردن که به صورت تاکتیکی به نفعشون در مواجهخ با سونی فن ها باشه (البته یک سری واقعا متا باز نبودن و نیستند، اما همه اینطور نبودن و خیلی ها فقط تاکتیکی بی اهمیت جلوه میدادن، همون دیگی که برای من نجوشه...)

و بعد از اضافه شدن بی جی اس، همینا، یهو شدن سوپرابرخفن فن بتزدا :D البته یکمی باهوش و با تجربه تر هاشون حواسشون بود و یه شبه تغییر رویکرد ندادن و هنوزم حواسشون هست که هروقت لازم میشه چهارتا فحش به بی جی اس بدن، تا ژست "بی طرفی" رو حفظ کنند و فن بوی درون رو پنهان :D

*یه مدت اوایل میگفتن مایکرو بتزدا رو خریده که استارفیلد رو از دست "انحصار" سونی نجات بده :D که مثل دفلوپ نشه، تا رسیدیم به "واتور دت مینز" که یهو همه یادشون اومد معلومه بازی رو خریده که انحصاری کنه :D البته از حق نگذریم، بعضی از سوپرفن ها، از همون روز اول پز "انحصاری" شدن رو میدادن و تعارف نداشتن :D

حالا نتیجه انحصاری شدن هم دارن از نزدیک میبینن...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر