لذت رانندگی: 10 بازی برتر سبک Racing بر اساس وبسایت متاکریتیک

کدام سری بازی برتر است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    64

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste

1644370016646.png


بازی‌های مسابقه‌ای در طول سال‌ها، بسیار بهبود پیدا کرده‌اند. در اینجا به بهترین بازی‌های ساخته‌شده در این ژانر از نظر متاکریتیک می‌پردازیم.بازی‌های مسابقه‌ای نوعی از بازی هستند که فقط بر روی داستانی با حجم زیادی از پیچش داستانی حولِ مسابقه دادن و البته برنده شدن، تکیه ندارد. برای همین هست که بعضی از این بازی‌ها در مسابقات E-sports بازی می‌شوند. هدف این بازی‌ها در خودشان و نیز نیرویی است که «بازی را هدایت می‌کند.» بازی‌های مسابقه‌ای تاریخچه‌ای طولانی دارند و اولین بازی‌های این ژانر در دهه ۷۰ میلادی ساخته شدند - که گرن تارک ۱۰ برای آتاری یکی از این اولین بازی‌ها بود.

بعدها، در دهه پیشِ رو عنوان‌های زیاد دیگری نیز پدیدار شدند و امروزه، اگر کسی بخواهد یک بازی مسابقه‌ای را تجربه کند، کوهی از گزینه‌ها را جلوی خودش می‌بیند که باید از بین آن‌ها انتخاب کند.در سرتاسر تاریخ همه نوع از بازی‌های مسابقه‌ای وجود داشتند که برخی از آن‌ها سعی می‌کردند تا حد ممکن واقعی باشند و برخی دیگر از آن‌ها سعی می‌کردند کارهای جدید و نوآورانه انجام دهد. در زیر به ۱۰ بازی برتر از نظر متاکریتیک می‌پردازیم.





1644370048626.png


۱۰. Wipeout

بازی وایپ‌اوت ایکس‌ال، که با نام وایپ‌اوت ۲۰۹۷ هم شناخته می‌شود، با امتیاز ۹۳ در متاکریتیک ابتدای این لیست قرار می‌گیرد. این بازی در سال ۱۹۹۶ توسط استودیوی سایگنوسیس (که حالا دیگر تعطیل شده) برای پلی‌استیشن و بعدها برای ویندوز و سگا ساترن عرضه شد. همانطور که امتیاز ۹۳ در متاکریتیک می‌تواند نشان دهد، این بازی مورد تشویق منتقدین قرار گرفت و بسیاری از ناشران در آن زمان برای گرافیک، کنترل‌ها و گیم‌پلیِ بازی، آن را تحسین کردند.

با اینکه وایپ‌اوت ۲۰۹۷ بازی خوبی است، اما گرافیک آن بر اساس معیارهای امروز خیلی قدیمی است و رانندگی بی‌هدف هم بارها قبل از آن در بازی‌ها دیده شده بود. این بازی در سال ۱۹۹۶ بازی خوبی محسوب می‌شد اما در عصر بازی‌های مسابقه‌ای شبیه‌ساز واقعیتِ امروزی، فقط یک بازی قدیمی فراموش‌شده محسوب می‌شود.





1644370072921.png


۹. Test drive Le Mans

رانندگی آزمایشی در لِمانز، یکی دیگر از بازی‌های پلی‌استیشن است که در این لیست قرار می‌گیرد. این بازی که در سال ۱۹۹۹ و بعدها برای دریم‌کست و گیم بوی کالر منتشر شد، همانطور که از اسمش معلوم است، یک بازی مسابقه‌ای ساخته‌شده بر اساس مسابقه ۲۴ساعته مشهور لِمانز در فرانسه است. بازی در متاکریتیک امتیاز ۹۳ را دارد، اما در نظرات بعدیِ بعد از انتشار نسخه دریم‌کست، مورد تشویق منتقدان قرار گرفت.نسخه پلی‌استیشن ۲ و دریم‌کست گرافیک بهتری نسبت به نسخه اصلی دارد و تجربه این بازی و مسیر بوگاتی، جاده آتلانتا، مسیر سوزوکی، پارک دونینگتون و مسیر کاتولونیا حتی امروز هم لذت‌بخش است.




1644370107717.png


۸. Mario Kart super circuit

این بازی یکی از بازی‌های نینتندو است که در سال ۲۰۰۱ برای کنسول گیم بوی ادونس منتشر شد. این بازی سومین قسمت از سری بازی‌های ماریو کارت و اولین نسخه از آن است که بر روی یک کنسول دستی منتشر می‌شد. این بازی گیم‌پلی مشابه با نسخه‌های قبلی دارد - هر بازیکن در مسیرهای مختلف سوار بر یک ماشین کارتینگ با تیم‌های دیگر مسابقه می‌دهد‌.

شخصیت‌های موجود در بازی همان شخصیت‌هایی هستند که در نسخه‌های قبلی این مجموعه دیده شد و به سه گروه تقسیم می‌شوند : پیچ، یوشی و تاد سبک‌وزن محسوب می‌شوند، ماریو و لوییجی میان‌وزن و باوزر، دانکی‌کونگ و واریو هم سنگین‌وزن. مثل بازی‌های قبلی این لیست، این بازی هم در متاکریتیک امتیاز ۹۳ را دارد.





1644370130948.png


۷. Gran Turismo 2

گران توریسمو ۲ یک بازی است که در سال ۱۹۹۹ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن منتشر شد. این بازی، یک بازی مسابقه‌ای معمولی است که در آن بازیکنان باید با رانندگان دیگری رقابت کنند که توسط هوش مصنوعیِ بازی کنترل می‌شوند. از لحاظ گرافیک و گیم‌پلی، بازی خیلی شبیه به نسخه قبلی خود است، با این تفاوت که در آن ماشین‌،ها مسیرها و مسابقات جدید قرار گرفته است.

بازی امتیاز رضایت‌بخش ۹۳ در متاکریتیک دارد و در عین حال در زمان انتشار خود، امتیازهای بالای دیگری نیز در نشریات دیگر دریافت کرد. جدا از مورد تشویق منتقدین قرار گرفتن، این بازی یک موفقیت تجاری عظیم نیز بود، چرا که بیشتر از ۹ میلیون نسخه از این بازی فروخته شد و در نهایت به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های سونی تبدیل شد.





1644370162567.png


۶. Real Racing 2

این بازی یک بازی موبایلی است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این بازی در اصل یک بازی مسابقه‌ای کلاسیک‌ است که توانست زندگی واقعی را به طرز موفقیت‌آمیزی شبیه‌سازی کند. «حالت حرفه رانندگی» بخشی از بازی است که در آن بازیکن فقط می‌تواند از بین دو ماشین فولس‌واکن Gold GTI Mk6 یا ولوو C30 انتخاب کند، تا وقتی که برای ماشین‌های قوی‌تر مثل نیسان جی‌تی‌-آر، لوتوس اوورا، جگوار XK یا فورد جی‌تی آماده شود.

مسیرها و پیست‌های بازی اما تخیلی هستند و وجود خارجی ندارند.این بازی توانست هم از نظر دریافت نظرات مثبت و هم از نظر تجاری، از نسخه اول خود پیشی بگیرد و از بسیاری از ناشرین امتیاز کامل و از متاکریتیک امتیاز ۹۴ را بگیرد.





1644370202799.png


۵. Burnout 3: Takedown

این بازی در سال ۲۰۰۴ برای پلی‌استیشن ۲ و ایکس‌باکس منتشر شد. در این بازی، بازیکن‌ها در مقابل رقبای دیگر مسابقه می‌دهند و بازی به خاطر استفاده از شتاب‌دهنده‌ها که باعث افزایش چشمگیر سرعت ماشین و همینطور توانایی از دور خارج کردنِ رقبا که شامل ضربه زدن به بازیکن‌های رقیب تا زمان تصادف آنها می‌شود، مشهور است.

این بازی به محض انتشار مورد تشویق منتقدین قرار گرفت که بسیاری از آن‌ها، آن را بهترین بازی مسابقه‌ای تمام تاریخ می‌دانستند و در حال حاضر هم امتیاز ۹۴ را از متاکریتیک دریافت کرده. این بازی همچنین تعداد زیادی جایزه «بهترین بازی سال» را هم از سازمان‌های زیادی از قبیل جایزه بازی‌های ویدئویی اسپایک، جایزه منتقدان بازی و جایزه جوی‌استیک طلایی دریافت کرده است.





1644370237434.png


۴. Jet car stunts

این بازی در این لیست نقش یک مزاحم را دارد، چرا که امتیاز ۹۴ را در متاکریتیک دریافت کرده که نشان‌دهنده تحسین عمومی این بازی از سوی منتقدین است، اما این امتیاز بر پایه تنها ۶ اظهار نظر داده شده است. همچنین این بازی از سوی بازیکنان امتیاز ۶.۲ را دریافت کرده است که نشان‌دهنده نظرات متوسط یا نامشخص آن‌ها درباره بازی است که البته این امتیاز برای این بازی واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

این بازی در سال ۲۰۰۹ برای سیستم‌عامل ios منتشر شد، بنابراین گرافیک آن خیلی هم بالا نیست اما حداقل از دیدن آن لذت می‌برید. این گرافیک را با گیم‌پلی معتادکننده شامل پرش‌های عظیم، پشتک‌های روی هوا، پلت‌فرم‌های معلق، مانورهای عجیب‌وغریب و محیط‌های غیرممکن ترکیب کنید تا به بازی‌ای دست پیدا کنید که ارزش تجربه کردن‌ را دارد.






1644370274439.png


۳ . Need for speed: Shift

بازی جنون سرعت: تغییر سال ۲۰۰۹ برای پلتفرم‌های متعددی منتشر شد. نسخه‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس ۳۶۰ امتیازهایی حول‌وحوش ۸۰ در متاکریتیک دریافت کردند، اما این نسخه IOS بازی بود که مثل یک جواهر درخشید. این نسخه امتیاز ۹۴ را از بین شش نظر ثبت‌شده در متاکریتیک دریافت کرد - که برای نظر دادن منصفانه کافی نیست، به خصوص وقتی که امتیاز پایین ۴‌.۲ از کاربران را هم در نظر بگیریم.

جنون سرعت: تغییر قطعاً بازی بدی نیست، اما امتیاز ۹۴ در متاکریتیک احتمالاً امتیاز بالایی برای آن است. با این وجود، به عنوان بهترین بازی IOS در سال ۲۰۰۹ جایزه‌ای دریافت کرد و مثل بقیه‌ بازی‌های جنون سرعت، تجربه این بازی واقعاً تجربه‌ای جالب است.





1644370319833.png


۲. Gran Turismo 3: A-spec

این بازی امتیاز ۹۵ را در متاکریتیک دارد. امتیازی که آنقدر بالاست که در سایت متاکریتیک به عنوان‌ یکی از بازی‌‌هایی معرفی شده که بازی کردن آن ضروری است. البته این‌ها اغراق نیست، این بازی به محض انتشار امتیاز‌های کاملی را از بسیاری ناشران دریافت کرد و در عین حال، با فروش بیش از ۱۴ میلیون نسخه، به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد و امروزه به عنوان یکی از بهترین‌ بازی‌های ساخته‌شده تا به امروز شناخته می‌شود.

مکان‌های بازی همگی خیالی هستند و بازیکن باید برای کامل کردن بازی، همه این مراحل را برنده شود‌. برای رسیدن به این هدف چندین ماشین فرمول یک بدون مجوز، لامبورگینی دیابلو، پورشه 911 GT3 و ماشین‌های دیگری در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد.





1644370357749.png


۱. Gran Turismo

گرن توریسمو اولین بازی از مجموعه‌ای با همین نام است. این بازی بعد از ۵ سال تحت توسعه بودن، در سال ۱۹۹۷ برای پلی‌استیشن منتشر شد و در حال حاظر امتیاز تحسین‌برانگیز ۹۶ را در متاکریتیک دارد که آن را به پرامتیازترین بازی مسابقه‌ای در این سایت تبدیل می‌کند.

بازی گرن توریسمو به محض انتشار مورد تحسین عمومی قرار گرفت و بازی‌های مسابقه‌ای دیگر را تحت تاثیر خود قرار داد و باعث ایجاد مجموعه‌ای شد که شامل ۱۰ دنباله و اسپین‌آف است. اگر کسی بخواهد این بازی را در زمان حال بازی‌ کند، می‌تواند از ۱۴۰ ماشین و ۱۱ مسیر مسابقه در این بازی استفاده کند و همینطور دو حالت مختلف نیز در این بازی وجود دارد: آرکید و شبیه‌سازی.




 

XBOX4ever

کاربر سایت
Nov 1, 2021
8
سبک همه ریسینگ ها که یکی نیست
مثلا Simulator از نوع سبک و فان مثل King of the road داریم تا Hardcore Simulator/realism مثل Gran Turismo
یا سبک Arcade از سری Need for Speed که خودش به مسابقات خیابانی و آرکیدهای اوپن ورلد تقسیم میشه داریم تا Forza Horizon
سبک دیگه Kart racing هست مثل Mario kart
یه سبک دیگه Futuristic racing هست مثل بازی F-Zero_X
بعضی از ریسینگ ها بینابین اینا قرار میگیرن مثل Nascar یا Project CARS که بین Simulator و Arcade قرار دارن
 

ashe

Gold User
Jan 6, 2006
822
نام
سید محمد حسین
این gt7 تو این نمایش های اخیرش واقعا منو برد به حس و حال gt های قدیمی .واقعا به شدت منتظرشم حتی بیشتر از horizon fw و الدن رینگ
 
  • Like
Reactions: mqg1387

TEK ZXEN

کاربر سایت
May 2, 2019
335
Assetto Corsa رو یادتون نره که خیلی فیزیک واقع گرایانه ای داره. با LFS مقایسه اش کردم که خیلی بی هیجانه ، هیجان خالص در کنار شبیه سازی رو ترکیب کردن.گرافیک خوبی هم داره.
 

TDKR

کاربر سایت
May 1, 2012
378
مثل همیشه عالی بهزاد جان خسته نباشی
به نظر بنده حقیر جای نسخه های 2010 hot pursuit با underground 2 از NFS خالیه تو لیست نسخه های بدی نبودن
این لیست بهترین ریسینگ های تاریخ یا لیستی برا اساس نظر کسی نیست
که بگیم جای فلان بازی خالیه و باید باشه.
این فقط لیست سایت متا براساس نمره هستش.
مثلا nfs shift نسخه موبایل شاید تو 100ریسینگ تاریخ هم جای نداشته باشه ولی فقط با 6نمره خوب اومده تو لیست10تای اول.
ولیfh5که به نظرم کامل ترین و بهترین ریسینگ تاریخه تو لیست نیست:D

2نسل قبلی هم منتقدان خیلی سخت به ریسینگ ها نمره بالا دادن و فقط سری فورتزا و ماریو کارت تونستن متا بالای 90بگیرن.

تولیست بالا به نظرم gt3و burnout واقعا از بهترین ریسینگ های تاریخ هستن
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
البته دوستان این مقاله از نمره ی 93 شروع کرده.بالاترین نمره سری فورزا 92 هست.جالب هست که هم سری موتور اسپورت و هم سری هورایزن تونستند به عدد 92 برسند کار بزرگی هم هست. چون تو این لیست نیستند هیچی از ارزش هاشون هم کم نمیشه .ولی خب نویسنده ی این سایت با عدد 93 شروع کرده

پ.ن: قطعا اگر نظر شخصی بود یک نسخه از سری موتور اسپورت و یک نسخه از سری هورایزن قرار میگرفت.اما اینجا بر اساس یک عدد از یک سایتی به اسم متاکریتیک هست :D
 

Big_Solid_Snake

کاربر سایت
Jan 6, 2021
67
نام
amir
این لیست بهترین ریسینگ های تاریخ یا لیستی برا اساس نظر کسی نیست
که بگیم جای فلان بازی خالیه و باید باشه.
این فقط لیست سایت متا براساس نمره هستش.
مثلا nfs shift نسخه موبایل شاید تو 100ریسینگ تاریخ هم جای نداشته باشه ولی فقط با 6نمره خوب اومده تو لیست10تای اول.
ولیfh5که به نظرم کامل ترین و بهترین ریسینگ تاریخه تو لیست نیست:D

2نسل قبلی هم منتقدان خیلی سخت به ریسینگ ها نمره بالا دادن و فقط سری فورتزا و ماریو کارت تونستن متا بالای 90بگیرن.

تولیست بالا به نظرم gt3و burnout واقعا از بهترین ریسینگ های تاریخ هستن
اشتباه از من بود اول که نظرم گذاشتم کلا تیتر نخوندم نظرسنجیم ندیدم مستقیم رفتم از 1 خوندم به اخوی تعجب کردم اسمی از خوبای ریسینگ نامبرده نشده تاریخم ثابت کرده متا مهم نیست دیگه از دید متا هم بخوای بگی در حق خیلی از بازی ها کم لطفی شده یکیشم که خودت مثال زدی فورزا 5 تو لیست نبود
متاکرتیکم متاش بزاره در کوزه ابشو بخوره
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر