ولی بشدت Unbalance ـه، خب از نظر سلاح سرد (Melee) ما همون اول کار براحتی میتونیم یک دسته Orc هایی رو بکشیم که چندتاشون Strength 400 دارن -حالا حدس بزنید ما چند تا STR داریم؟ 100 تای ناقابل
- با همین حساب در عوض اواخر بازی وقتیStrength 500 و HP 1200 داشته باشیم یه گله گرگ معمولی -که از همون اول کار توی جاده ها میچرخن- اگه به موقع حمله کنند ترتیب کاراکتر لِول بالایی که 100 ساعت روش وقت گذاشتم رو میدن
حالا بعنوان یه Mage اول کار از در و دیوار میبازیم، (تا حدودای وسط بازی Mana Regeneration نیست
) ولی بعد از اون هیچی حریفتون نمیشه، با یه Summon مختصر یه لشگر رو معطل میکنید یا گردن گلفت ترین جونورها هر وقت دلتون خواست freeze میشن
حالا اینا به کنار... اگه انتظار بالا نداشته باشیم حال میده، مخصوصا اینکه باعث شد بعد چند ماه با قلیون تجدید میثاقی بکنیم
البته هنوز هم میگم بر خلاف اسمش حتی یه ذره اتمسفر Gothic نداره
***
Darkensabg واقعا Old School ـه، طرفدارهای قدیمی D&D چیزای جالبی توش پیدا پیدا میکنن، مبارزه نوبتی هم وامدار Dungeon and Dragons ـه، ولی این خوشحالی برای من که خیلی زود تموم شد، یه جورایی حس کردم بازی خیلی کمبود داره مخصوصا اینکه مث Gothic کلاسها اصلا Balance نیستن (مثلا یه Mage باید کلی xp خرج کنه تا توی یه spell پیشرفت کنه بعد که spell بهتر گیر اومد باید بره سراغ طلسم جدید ولی warrior از اول تا آخر میتونه رو یه روند جالب و هماهنگ پیشرفت کنه) اما به هر حال 20 تا کلاس اول کار خیلی متنوع طراحی شدن ولی بر عکس Gothic سیر پیشرفت توی بیشتر این کلاسها هیچ هیجانی نداره و عامل اصلی بازیهای RPG -حس rewarding ناشی از پیشرفت کاراکتر و ارتباط با NPC ـها- اینجا نقش پررنگی نداره
ولی مطمئنا ارزش 8-7 ساعت امتحان کردن رو داشت