خبر رسمی سونی 900 نفر از نیروی کار پلی استیشن را اخراج کرد!

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,711
نام
Ebrahim
td3f971N.jpg
طبق گفته‌های جیسون شرایر، کمپانی ۹۰۰ نفر از کارمندان پلی استیشن در سراسر دنیا (۸ درصد از نیروی کار) را اخراج کرده است و از طرفی دیگر، استودیو لندن پلی استیشن نیز به زودی تعطیل خواهد شد و همچنین استودیو FireSprite، بیشترین تعداد اخراجی ها را داشته است.

Sony Announces Reduction In Global Workforce; Proposes Closure Of London Studio And Layoffs At Firesprite - PlayStation Universe
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,269
نام
امیر حسین
هر چی این ۲ سال برای ما خوب بود برای افراد شاغل تو این حوزه بد بوده.

بازی انلاین اصلا بد نیست. نمیدونم چرا دشمنی با این بازیها وجود داره در صورتی که تعدادشون هم خیلی زیاد نیست و اتفاقا من این سیاست سونی رو دوست داشتم منتها پروژه بالای ۱۰ تا دیگه گنده گویی بود. هل دایورز+ماراتون و Concord همین ۳ تا بنظرم کافی هستند تا هر چی بودجه است خرج پشتیبانی ازشون بشه تا اینکه ایده های ریسکی دنبال بشه و اخرش هم مثل مولتی لست کنسل بشه.

خرید بانجی هم اتفاقا از نظر من بد نبوده. سونی تو ساخت بازی انلاین و شوتر اول شخص کمبود داشته و بانجی میتونه اینکار رو انجام بده. کارنامه اش هم خوبه. از الان من بازم میگم ماراتون بازی خوبی درمیاد اگه کم نزارن.

متاسفانه فقط ۲ ماه از سال جدید گذشته بیش از ۳۰۰۰ هزار نفر تا حالا از کار برکنار شدند.
بازی آنلاین بد نیست
و هر ناشری بالاخره باید توی این بخش دستی داشته باشه

ولی همینطور که گفتی وقتی میان میگن دو سه سال آینده 10~12تا GAAS داریم
همه اون استودیوهایی که IPهای سینگل پلیرشون محبوبن میان GAAS بسازن و ... اینجاست که باعث میشه ملت جبهه بگیرن!

همین هل دایورز تو اون SOPه کذایی که فقط GAAS نشون دادن، تنها بازیی بود که جالب میزد
ولی سر اون بازی ها و نمایش های بی سر و ته، اینم اونطور که باید دیده نشد همونجا و به قولی تر و خشک با هم سوختن

---

بانجی خوب یا بدش رو نمیدونم، ولی فعلا که گویا پیش خرید اکسپنشن آخرش جالب نیست...
و از وقتی هم اومدن فقط یه مشت خبر بد از سمتشون اومده
بازی موفقی دارن، ولی خدا داند موفقیت تا کی ادامه پیدا کنه
 

VecchiaSignora

کاربر سایت
Sep 11, 2010
4,807
خیلی خوبه هرازگاهی سونی کمپانی مورد علاقه ام سرش به سنگ بخوره. مخصوصا زمانی که قصد داره از ماهیت خودش فاصله بگیره و تبدیل به یه آش شله قلمکار بشه و از هر چیزی تو صنعت گیم بخواد یه تیکه شو مال خودش بکنه.

ما پلی استیشن رو بخاطر بلاک باستر هاش دوست داریم و حمایت کردیم. میانگین فروش چنین بازیی هم فوق العاده بوده روی کنسول های سونی. هورایزن یک، اسپایدی، گاد آور و انچارتد همه تو نسل قبل 20 میلیون و بیشتر فروختند و این نشون میده بازی خوب رو فن های سونی حمایت می کنند و تنها نمیزارند. یه بازی مثل گوست اگر اشتباه نکنم 300-400 میلیون دلار(عدد دقیق رو مطمئن نیستم) سود خالص واسه سونی داشته که این واسه یه گیم انحصاری سود فوق العادیه. یا GOW 2018 هزینه ساختش 200 میلیون نهایتا بوده باشه ولی بالای یک میلیارد دلار فروش داشته.

حالا اینکه سونی سودهای چنین هنگفتی رو بجای اینکه هزینه گسترش IP های سینگل پلیرش کنه رفته از 2019 به چیز گاو زده و خرج تاسیس استودیوهای گس ساز کرده یه خیانت بزرگ به فن هاش بوده که الان نتیجه ش رو بعد 5 سال داره میبینه که به غلط کردم افتاده و داره برمیگرده به سمت همون بازار هدف خودش و بلاک باستر سازی.

پنج سال ابتدایی این نسل میتونست از اینم بهتر جلو بره برای ما فن ها اگر سیاست اشتباه سونی و تمرکز 60 درصدی بودجه ش روی گس سازی نبود. حالا هم جای خوشحالیه که سرشون به سنگ خورده و بیش از این با جیب و اعصاب فن های وفادارش بازی نمیکنه.

میشه امیدوار بود از 2025 سیلی از بازی های سینگل پلیر روانه کنسول های سونی بشه.
 

DoomedToKill

کاربر سایت
Oct 1, 2020
1,963
نسل 7 یک بازی 50 میلیون هزینه میبرد، رو مثلا 50 میلیون کنسول فروخته میشد، نسل 8 یک بازی 100 میلیون هزینه میبرد، باز هم مثلا روی 50 میلیون کنسول فروخته می‌شد، ولی وقتی هزینه ساخت بازی باز هم چند برابر میشه و به 200 300 میلیون میرسه نباید انتظار داشت که دوباره رو 50 میلیون کنسول آنچنان سودآور باشه
ریلیز همزمان Helldivers 2 رو PC عملا درآمد بازی رو 2 برابر کرد، یکی از ساده ترین راه ها برای درآمد بیشتر سونی اینکه بازیهاش همزمان رو PC ریلیز کنه، واقعیتی که باید قبول بشه، اگر نسل 7&8 بیس فروش کنسولی برای سونی کافی بود و رو هیچ پلتفرم دیگه ای ریلیز نمیکرد، الان زمان و اعداد عوض شده و وقتی هزینه ساخت بازی به 300میلیون میرسه سودآوری حاصل از تک بازار کنسولی رو نمیشه انتظار داشت
با این اخبار میشه احتمال داد که نسل بعد بازیها 100 دلار قیمت بخورن
 

PlayStationStudios

کاربر سایت
Sep 16, 2020
884
نسل 7 یک بازی 50 میلیون هزینه میبرد، رو مثلا 50 میلیون کنسول فروخته میشد، نسل 8 یک بازی 100 میلیون هزینه میبرد، باز هم مثلا روی 50 میلیون کنسول فروخته می‌شد، ولی وقتی هزینه ساخت بازی باز هم چند برابر میشه و به 200 300 میلیون میرسه نباید انتظار داشت که دوباره رو 50 میلیون کنسول آنچنان سودآور باشه
ریلیز همزمان Helldivers 2 رو PC عملا درآمد بازی رو 2 برابر کرد، یکی از ساده ترین راه ها برای درآمد بیشتر سونی اینکه بازیهاش همزمان رو PC ریلیز کنه، واقعیتی که باید قبول بشه، اگر نسل 7&8 بیس فروش کنسولی برای سونی کافی بود و رو هیچ پلتفرم دیگه ای ریلیز نمیکرد، الان زمان و اعداد عوض شده و وقتی هزینه ساخت بازی به 300میلیون میرسه سودآوری حاصل از تک بازار کنسولی رو نمیشه انتظار داشت
با این اخبار میشه احتمال داد که نسل بعد بازیها 100 دلار قیمت بخورن
گاد ۳ کلا ۵ میلیون نمیفروخت گادا جدید هرکدوم ۲۰ ۳۰ میلیون انچارتد بقیه هم همین مثلا کیلزون فکر نکنم ۳ ۴ میلم فروخته باشه یه نسخه هورایزون اندازه ۲۰ تا کیلزون فروخته! اتفاقا وضع سونی عالی ولی مشخصه طمع کردن برای چیزا بیشتر در آینده که فروش کنسول پلاس و ... ریزش کنه درست میشن سونی نیاز به شرایطی مثل نیمه اول نسل ۷ داره !
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,774
نام
مراد حلیمی
گاد ۳ کلا ۵ میلیون نمیفروخت گادا جدید هرکدوم ۲۰ ۳۰ میلیون انچارتد بقیه هم همین مثلا کیلزون فکر نکنم ۳ ۴ میلم فروخته باشه یه نسخه هورایزون اندازه ۲۰ تا کیلزون فروخته! اتفاقا وضع سونی عالی ولی مشخصه طمع کردن برای چیزا بیشتر در آینده که فروش کنسول پلاس و ... ریزش کنه درست میشن سونی نیاز به شرایطی مثل نیمه اول نسل ۷ داره !
طمع که نمیشه گفت البته - ذات سهامداری و بنگاه داری همینه.
سهامدار همیشه به دنبال فشار آوردن بر بنگاه اقتصادیشه تا سودشو حداکثر کنه. 1 میلیارد سود کنه فشار میاره بهشون تا 2 میلیارد سود دربیارن یا اگه 10 میلیارد سود کنه فشار میاره بهشون که 15 میلیارد سود کنن. مخصوصا وقتی هزینه بیشتری میکنه ( اگر هزینه های ثابت بود باز شاید به همین میزان سود قانع بودن)

از اونطرف هم چون رقبا دارن به میزان خیلی بیشتری رو این صنعت سرمایه گذاری میکنن سهامدارا هم انتظار دارن کمپانی سود بیشتری کسب کنه تا بیشتر سرمایه گذاری کنن

.
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,573
نسل 7 یک بازی 50 میلیون هزینه میبرد، رو مثلا 50 میلیون کنسول فروخته میشد، نسل 8 یک بازی 100 میلیون هزینه میبرد، باز هم مثلا روی 50 میلیون کنسول فروخته می‌شد، ولی وقتی هزینه ساخت بازی باز هم چند برابر میشه و به 200 300 میلیون میرسه نباید انتظار داشت که دوباره رو 50 میلیون کنسول آنچنان سودآور باشه
ریلیز همزمان Helldivers 2 رو PC عملا درآمد بازی رو 2 برابر کرد، یکی از ساده ترین راه ها برای درآمد بیشتر سونی اینکه بازیهاش همزمان رو PC ریلیز کنه، واقعیتی که باید قبول بشه، اگر نسل 7&8 بیس فروش کنسولی برای سونی کافی بود و رو هیچ پلتفرم دیگه ای ریلیز نمیکرد، الان زمان و اعداد عوض شده و وقتی هزینه ساخت بازی به 300میلیون میرسه سودآوری حاصل از تک بازار کنسولی رو نمیشه انتظار داشت
با این اخبار میشه احتمال داد که نسل بعد بازیها 100 دلار قیمت بخورن
هزینه های بازی سازی الکی رفته بالا، باید بودجه ها کم بشه ولی چون همه چشمشون به گرافیک و انیمیشن خفن و سبک سینماتیکه متاسفانه تغییری رخ نمیده. سونی واسه ایکس باکس و سوییچ هم ریلیز کنه بازم دردی رو از صنعت گیم دوا نمیکنه چون اونایی که مولتی پلتفرم ریلیز میکنن هم شاکی هستن از وضع موجود.
 
  • Smile
Reactions: S0lid Snake

PlayStationStudios

کاربر سایت
Sep 16, 2020
884
طمع که نمیشه گفت البته - ذات سهامداری و بنگاه داری همینه.
سهامدار همیشه به دنبال فشار آوردن بر بنگاه اقتصادیشه تا سودشو حداکثر کنه. 1 میلیارد سود کنه فشار میاره بهشون تا 2 میلیارد سود دربیارن یا اگه 10 میلیارد سود کنه فشار میاره بهشون که 15 میلیارد سود کنن. مخصوصا وقتی هزینه بیشتری میکنه ( اگر هزینه های ثابت بود باز شاید به همین میزان سود قانع بودن)

از اونطرف هم چون رقبا دارن به میزان خیلی بیشتری رو این صنعت سرمایه گذاری میکنن سهامدارا هم انتظار دارن کمپانی سود بیشتری کسب کنه تا بیشتر سرمایه گذاری کنن

.
میدونی چرا میگم طمع چون سونی عوض بزرگ تر کردن بخش بازیا داستانیش چیزی که اصلا باعث رسیدنش به نوک قله شده بود و کلا گسترش قدرتش در این زمینه اومد ۶۰ درصد بودجه و کلا هویتش برد طرف گس ! یعنی اومد قدرت خودش رها کرد و رفت طرف چیزی که در ظاهر با هزینه های به شدت کمتر چند ده برابر پول دربیاره! این یعنی طمع شدید وقتی گفتن ۱۲ گس داریم مشخص شد چه فاجعه ای رخ داده وچقدر وارد توهم شدن وگرنه به جاش مثلا بازیا داستانی گسترش میدادن کنارش هم مثلا ۲ تا بازی گس توسعه میدادن میشد گفت رشد بازار نه که هویتت رو عوض کنی این یعنی تلاش برای لقمه خیلی خیلی بزرگ تر و خیانت به فن بیس اصلیت
 

VecchiaSignora

کاربر سایت
Sep 11, 2010
4,807
خیلیا میگن چرا هزینه ها چند برابر شده وقتی همون بازیا با همون asset ها بیرون اومده.

یکی از دلایلش فکر میکنم استخدام های شدید diversity باشه که این چند ساله تو شرکت های غربی باب شده.
کارمندان رنگین پوست و LGBQ استخدام شون بدون توجه به توانایی ها ارجحیت داره به سفید پوستان و همین امر باعث شده نیروهای نخودی و زباله تو این شرکت ها سر به فلک بکشه و برای جبران این عقب موندگی مجبورند کارمندان بیشتری رو جذب کنند که قادر به انجام اون کار هستند و یا برون سپاری کنند همین باعث افزایش سرسام آور دستمزد ها میشه.

امیدوارم همینطور که ایلان ماسک توییتر رو از وجود چنین قارچ هایی پاک کرد بقیه شرکت ها هم شروع به اخراج چنین نیروهای سفارشی کنند.
متاسفانه شرکت مورد علاقه ام ناتی داگ دو دستی پریده تو بغل مافیای lg و طبیعتا داره چوبشم میخوره. مطمئنم اکثر استخدام های این چهار سالش هم تحت تاثیر دیدگاه های سیاسی بوده.

هر چه زودتر بساط این داستان ها جمع بشه میشه امیدوار بود صنعت و استودیو های مورد علاقه مون نجات پیدا کنن. وگرنه سرنوشت راکستدی در انتظار اکثرشونه.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,107
آقای Santiago Gutierrez بعد از ۱۸ سال از ناتی داگ اخراج شد.

سابقه وی در این ۱۸ سال:

IMG_20240301_115711_721.jpg

پیام او:

The sadness in the last two days of my layoff is not just about losing a job, it is more about losing a sense of purpose, a community, a team I love with the bottom of my heart.
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
آقای Santiago Gutierrez بعد از ۱۸ سال از ناتی داگ اخراج شد.

سابقه وی در این ۱۸ سال:

View attachment 330143

پیام او:

The sadness in the last two days of my layoff is not just about losing a job, it is more about losing a sense of purpose, a community, a team I love with the bottom of my heart.

عظمت یه استودیو رو با این خبر میشه فهمید! یک نفر و فقط یک نفر از ND اخراج میشه، سریع تبدیل میشه به خبر!
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,134
نام
حسین
خیلیا میگن چرا هزینه ها چند برابر شده وقتی همون بازیا با همون asset ها بیرون اومده.

یکی از دلایلش فکر میکنم استخدام های شدید diversity باشه که این چند ساله تو شرکت های غربی باب شده.
کارمندان رنگین پوست و LGBQ استخدام شون بدون توجه به توانایی ها ارجحیت داره به سفید پوستان و همین امر باعث شده نیروهای نخودی و زباله تو این شرکت ها سر به فلک بکشه و برای جبران این عقب موندگی مجبورند کارمندان بیشتری رو جذب کنند که قادر به انجام اون کار هستند و یا برون سپاری کنند همین باعث افزایش سرسام آور دستمزد ها میشه.

امیدوارم همینطور که ایلان ماسک توییتر رو از وجود چنین قارچ هایی پاک کرد بقیه شرکت ها هم شروع به اخراج چنین نیروهای سفارشی کنند.
متاسفانه شرکت مورد علاقه ام ناتی داگ دو دستی پریده تو بغل مافیای lg و طبیعتا داره چوبشم میخوره. مطمئنم اکثر استخدام های این چهار سالش هم تحت تاثیر دیدگاه های سیاسی بوده.

هر چه زودتر بساط این داستان ها جمع بشه میشه امیدوار بود صنعت و استودیو های مورد علاقه مون نجات پیدا کنن. وگرنه سرنوشت راکستدی در انتظار اکثرشونه.
فقط اومدن ترامپ میتونه به این وضع پایان بده. همونطور که خودشم بارها در این دو سال گفته اگه دوباره رئیس جمهور بشم این وضع تهوع آور رو تموم میکنم.

چیزی که برام جالبه اینه چرا انحصاریهای سونی رو این قضیه انقدر مانور میده. SM2، HORIZON، TLOU 8-| :-??
 
  • Like
Reactions: darkworld

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر