خبر رسمی سونی می‌خواهد حاشیه سود پلی‌استیشن را با عرضه عناوین انحصاری بر روی رایانه‌های شخصی بهبود بخشد

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,630
نام
alireza
helldivers22.jpg

آقای هیروکی توتوکی، رئیس سونی و رئیس پلی‌استیشن، می‌خواهد این شرکت در رابطه با بهبود حاشیه سود بخش بازی‌اش تهاجمی باشد، که به گفته او می‌توان تا حدی با تمرکز بیشتر با عرضه کردن بازی‌های فرست پارتی برای رایانه شخصی به آن دست یافت.

در طی یک جلسه پرسش و پاسخ از توتوکی پرسیده شد که چرا بخش بازی شاهد افزایش درآمد ناخالص است، اما نه در سود، و آیا طرح‌هایی برای بهبود این وضعیت برنامه‌ریزی شده است یا خیر. توتوکی پاسخ داد که دو عامل اصلی وجود دارد که او می‌خواهد روی آن تمرکز کند: سخت‌افزار و بازی‌های فرست پارتی.

در مورد سخت افزار، وی خاطرنشان کرد که به دلیل افزایش قیمت قطعات، کاهش هزینه در این چرخه کنسول نسبت به نسل‌های قبلی واقعاً دشوار است و اشاره کرد که قیمت کنسول‌ها کاهش نمی یابد.

سپس توتوکی به موضوع بازی‌های فرست پارتی پرداخت و روشن کرد که احساس می‌کند انتشار آن‌ها به صورت چند پلتفرمی (که ظاهراً به معنای رایانه شخصی است) همچنان راه‌گشاست. او توضیح داد: در گذشته، ما می‌خواستیم کنسول‌ها را محبوب کنیم و هدف اصلی ساخت یک عنوان فرست پارتی محبوب، کنسول بود. این درست است، اما یک نقطه مشترک در آن وجود دارد، بنابراین اگر محتوای فرست پارتی قوی داریم، نه تنها در کنسول ما بلکه در سایر پلتفرم‌ها، مانند رایانه شخصی، عرضه خواهیم کرد. این می تواند به بهبود سود عملیاتی کمک کند، بنابراین یکی دیگر از مواردی است که ما می خواهیم فعالانه روی آن کار کنیم. من شخصا فکر می‌کنم فرصت‌هایی برای بهبود حاشیه سود وجود دارد، بنابراین می‌خواهم برای بهبود عملکرد حاشیه سود خود تهاجمی عمل کنم.

سونی در حال افزایش تعداد بازی‌های فرست پارتی است که برای رایانه شخصی عرضه میکند، اگرچه معمولاً مدتی پس از انتشار بر روی PS5 عرضه می‌شوند. با این حال اوایل این ماه، Helldivers 2 برای PS5 و PC بطور همزمان منتشر شد. نتیجه، ثبت بالاترین رکورد کاربران همزمان در استیم، توسط استودیوی‌های پلی استیشن بود. تعداد کاربرانی که Helldivers 2 را همزمان بر روی رایانه شخصی بازی می‌کردند نسبت به آنچه که قبلاً توسط بازیهای سطح بالای سونی مانند God of War، Horizon Zero Dawn و The Last of Us Part I به دست آمده بود، بسیار بیشتر بود. در سال 2022، هرمن هالست، رئیس استودیو پلی‌استیشن گفت که فکر می‌کند بازی‌های آینده کنسول سونی، حداقل بعد از یک سال برای رایانه شخصی عرضه خواهند شد، البته عناوین لایو سرویس به طور همزمان برروی کنسول ps5 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهند شد.
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,201
نام
سامان
وقتی ps5 رو روشن میکنی و میبینی از ۲۰ نفر فرندات که آنلاینن،۲۱ نفر helldiver 2 بازی میکنن باید علاوه بر سرورای بازی نگران اینترنت ایران هم باشی تا یه وقت نپوکه :))
خوبه پس پشت در تنها نیستین! لااقل میتونین با هم صحبت کنین
آره واقعا میگن اینترنت جهانی هم دچار اختلال شده بخاطر این پدیده :-bd وقتشه یه عکس هم از سرعت اینترنتت بذاری از سونی تشکر کنی
 
  • Like
Reactions: sopranus

Killua Zoldyck

卍解・天鎖斬月
Gold User
Aug 30, 2014
169
نام
امیر
الان فک کنم تنها پلتفرمی که از سخت افزار داره سود کلان میکنه نینتندو به دلایل کاملا مشخص
و چیزی که باعث میشه الان کنسول هنوز فروش داشته باشه در مرحله اول ارزون بودنشه و زیاد دیگه انحصاری مطرح نیست بنظر من
و خب اعتبار اون برند هم قطعن موثره تو فروش
در نهایت پورت پی سی برای همه خوبه
چون اونی که کنسول میخواد و نمیخواد هزینه هنگفت کنه برای خرید پی سی راضیه و هم پی سی پلیرها راضی
جنگیم دیگه مطرح نیست و همه خوش و خرم
ولی قطعا سونی اگر میخواد تو زمینه فروش انحصاری های داستانیش خصوصن روی پی سی موفق باشه قطعن باید چندتا استودیو کاربلد برای پورت کردن بازی بخره تا فاجعه لست تکرار نشه
فاصله بین لانچ کنسول و پی سی هم باید کم شه که هایپ اون عنوان نخوابیده باشه
از اونورم که روند لایو سرویس های سونی با هل دایورز یه استارت خیلی خوب خورده و من به شخصه به ادامه این روند سونی به عنوان ناشر خیلی امیدوارم
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,957
نام
محمد حسین
دقیقا. برای همینم مایکروسافت داره مالتی پلتفرم میشه و میخواد با تز هر اسکرین، یه Xbox، بازی هاش رو برای همه پلتفرم های ممکن بده بیرون. سود تو فروش نرم افزاره. و اعداد و ارقام مثل تعداد پلیرها و مشترکین و ... فقط به درد فن بوی هاش میخوره که باهاش پز بدن. که البته دیگه در حد پز دادن هم نیست.
یه همچین اتفاقی برا همه میوفته، چون حاشیه سود یا با افزایش قیمت باید رخ بده یا با کاهش هزینه کرد و داشتن درآمد سابق.
فقط نینتندو چون یه بازار جدا ساخته که هزینه تولیدش کمه، میتونه دوام بیاره.
افتخار کردن به ارور لاگین بازی ندیده بودیم که اونم دیدیم! \m/
همین ماه پیش یه بازی aa تو حالت ارلی اکسس به 2.1 میلیون پلیر همزمان تو استیم رسید و سرورش جواب داد، پس یعنی انتظار چنین چیزی رو حتی داشتن و آآماده کردن
اگه یه بازی کامل و عرضه شده نتونه به 300-400 هزار نفر سرورش جواب بده، اولا نشون میده چنین انتظاری نداشتن
و ثانیا باعث زده شدن پلیر میشن.
در وهله سوم یه بازی گس سود مطلق توش معنی نداره برخلاف سینگل، چون دائما هزینه سرویس و هزینه تولید محتوا دارن و اگه نتونن بازی شکست میخوره.
_______
پس، چنین چیزی افتخار نیست، یه زنگ خطره که اگه سریع درستش نکنی، گیمرم ول میکنه و میره

2024-02-17_16-19-07.jpg

میشه یه همچین چیزی. تو یه گس فروش یه بخشه و نگه داشتنش برای فروش آیتم و ... بخش مهمتره و تو همین استیم که ماله والوه، والو با نگه داشتن گیمر و روزانه 1 میلیون پلیر همزمان داره پول پارو میکنه عمو گیب
که هاف لایف نمیده
 

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,584
شما که حرفت انقدر برش داره بهشون بگو یکم خرج سرور کنن اینجوری پشت در بسته نمونی منتشر کردن بازی جاهای دیگه پیشکش :D
البته ماکرو تا حالا تو همچین چالشی گیر نکرده ببینیم چی قراره بشه. آمار پلیرهای بازی هاش رو توی استیم بخوای پیدا کنی نفت درمیاد
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر