دور پنجم مقایسه ی گرافیکی XBOX 360 و PlayStation 3 توسط Gamespot

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

existence

کاربر سایت
Mar 30, 2009
213
بله! همون دستگاهی که دارید به خاطر چند تا بازی پورت شده میگید فلان رقیبش بهتره و واس خودتون حال می کنید! الان من مثلا بگم PC انگشت کوچیکه ی PS3 هم نمیشه, اول اینکه دروغ گفتم بعد هم به PC ظلم کردم! والا اولین باره که می شنوم "ظلم فقط در مورد انسان صورت می گیره!"
نه شما خودتو به دردسر ننداز! ;) بازی های مالتی همون طور که میلاد گفت به خاطر پورت شدن از 360 به PS3 هست که اکثرا نسخه ی 360 بهتر هست. وگرنه مثلا Dragon Age که خود سونی به BioWare توی ساختنش کمک کرده نسخه ی PS3ش بهتر هست.
پ.ن: شما برای پی بردن به قدرت PS3 (البته اگه براتون زحمتی نیست و مقدور هست) Uncharted 2 رو یه برانداز کامل بکنید. ;) یه کمم با احترام تر صحبت کنید چون ما با هم هیچ نسبتی نداریم! :blushing:
من به شما هیج جا توهین نکردم. فقط استدلالتون رو نقد کردم.
هیچ جا هم نگفتم رقیب PS3 بهتره. این gamespot بود که می گفت در بازی های multi رقیب PS3 بهتر عمل می کنه و من هم موافقم. چیزی که خود شما هم بهش اذعان کردید.
تا حالا فکر کردید چرا بازی های multi اغلب به صورت پورت شده برای PS3 عرضه میشه؟ مطمئنا ضعف هایی نسبت به XBOX360 داره که این اتفاق روی میده. اون ضعف ها الزاما مربوط به سخت افزار قوی تر یا ضعیف تر نیست.
لطفا بحث uncharted رو وسط نکشید. به جاش کمی پست های من رو با دقت بخونید. من دارم در مورد بازی های multi صحبت می کنم و به آیت الله العظما PS3 جسارتی نفرمودم!
 

saeedsam7

کاربر سایت
Feb 6, 2008
108
نام
سعید
آقای saeedsam7 عزیز خیلی ممنون بابت توضیحات کاملتون. :D
اول از همه بگم که من هیچی از برنامه نویسی و اینا نمی دونم خیالت رو راحت کنم. ولی دیگه اینترنت و اینا رو دارم و می تونم بفهمم چی به چیه! اول اینکه سایتی که دادی یه بلاگ خشک و خالی هست و البته XBOX Fan. بعدشم اون آماری که اونجا داده واقعا تخیلی هست! قدرت CPUی PS3 1/3 سی پی یوی XBOX 360؟! :confused: با این حساب چه جوری بازی های مالتی پلتفرم وجود دارن؟!
سلام
من این سایت رو دقیقاً دیشب سرچ کردم.اولین سایتی بود که پیدا کردم که اعداد و ارقام داشت .
فکر میکنم دقت نکردین به اعدارد درج شده در سایت:

قدرت پردازنده PS3
217.6 GFLOPS

قدرت پردازنده Xbox
115.2 GFLOPS


شما هر سایتی رو که جستجو بکنی این مقادیر رو زده حتماً. چون این اعداد ثیت شده اند و
پردازنده ps3 تقریباً دو برابر xbox هستش .
عرض من اینه که .با سرعت دوبرابر پردازنده Cell کنسول ps3 قدرتش دو برابر که نیست هیچ توی بر خی از موارد حتی کمتر از xbox هم هست .
قدرت این دو کنسول چندان تفاوتی با هم نداره .

امیدوارم دیگه کسی تو امضاش ننویسه ps3 قادر بازیهایی رو اجرا کنه(به خاطر قدرتش) که Xbox نمی تونه .

موفق باشید
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
سلام
من این سایت رو دقیقاً دیشب سرچ کردم.اولین سایتی بود که پیدا کردم که اعداد و ارقام داشت .
فکر میکنم دقت نکردین به اعدارد درج شده در سایت:

قدرت پردازنده PS3
217.6 GFLOPS

قدرت پردازنده Xbox
115.2 GFLOPS


شما هر سایتی رو که جستجو بکنی این مقادیر رو زده حتماً. چون این اعداد ثیت شده اند و
پردازنده ps3 تقریباً دو برابر xbox هستش .
عرض من اینه که .با سرعت دوبرابر پردازنده Cell کنسول ps3 قدرتش دو برابر که نیست هیچ توی بر خی از موارد حتی کمتر از xbox هم هست .
قدرت این دو کنسول چندان تفاوتی با هم نداره .

امیدوارم دیگه کسی تو امضاش ننویسه ps3 قادر بازیهایی رو اجرا کنه(به خاطر قدرتش) که Xbox نمی تونه .

موفق باشید

پردازنده مرکزی در کنسول XBOX 360 به نام رسمی Xenon توسط شرکت مایکروسافت و Waternoose توسط شرکت IBM نامیده می شود. این پردازنده به صورت سه هسته ای و بر اساس ساختار پردازنده پار پی سی (Power PC) طراحی شده اس. وبرای ps3 هم از چیپ این CPU دارای مشخصات زیر است هسته قدرتمند کامپیوتری با سرعت 2/3 GHz با فناوری منحصر به فرد 128 بیتی هفت عدد SPE با سرعت 2/3 GHz (CPU جانبی ) 512 کیلوبایت حافظه L2 هفت عدد SRAM 256 کیلوبایتی برای SPEها این پردازنده در حقیقت 8 پردازنده در یک پردازنده است به این معنی که یک هسته مرکزی وهفت پردازنده جانبی با همکاری یکدیگر کار میکنند. این تکنولوژی که برای نخستین بار در جهان مطرح شده است این پردازنده 128 بیتی قادر می سازد تا چندین کار را به طور همزمان و بدون اینکه لطمه ای به سایر کار ها بزند انجام دهد . در ضمن این نکته را فراموش نمی کنیم که قسمت اعظم کار پردازش گرافیک را یکی از قدرتمند ترین GPUهای دنیا بر عهده دارد .
 
آخرین ویرایش:

saeedsam7

کاربر سایت
Feb 6, 2008
108
نام
سعید
پردازنده مرکزی در کنسول XBOX 360 به نام رسمی Xenon توسط شرکت مایکروسافت و Waternoose توسط شرکت IBM نامیده می شود. این پردازنده به صورت سه هسته ای و بر اساس ساختار پردازنده پار پی سی (Power PC) طراحی شده اس. وبرای ps3 هم از چیپ این CPU دارای مشخصات زیر است هسته قدرتمند کامپیوتری با سرعت 2/3 GHz با فناوری منحصر به فرد 128 بیتی هفت عدد SPE با سرعت 2/3 GHz (CPU جانبی ) 512 کیلوبایت حافظه L2 هفت عدد SRAM 256 کیلوبایتی برای SPEها این پردازنده در حقیقت 8 پردازنده در یک پردازنده است به این معنی که یک هسته مرکزی وهفت پردازنده جانبی با همکاری یکدیگر کار میکنند. این تکنولوژی که برای نخستین بار در جهان مطرح شده است این پردازنده 128 بیتی قادر می سازد تا چندین کار را به طور همزمان و بدون اینکه لطمه ای به سایر کار ها بزند انجام دهد . در ضمن این نکته را فراموش نمی کنیم که قسمت اعظم کار پردازش گرافیک را یکی از قدرتمند ترین GPUهای دنیا بر عهده دارد .

سلام دوست عزیز
من با معماری این دو کنسول و پردازنده هاشون اشنا هستم .
اگه به دلیلی غیر از تکمیل توضیحات این پست رو زدین لطفاً واضحتر بگین .
ممنون
 

F.A7

کاربر سایت
Jul 22, 2009
691
نام
فرهاد
قدرت این دو کنسول چندان تفاوتی با هم نداره .
آهان پس تفاوتی نداره نه؟
اگه کیلزون تو ایکس باکس میبود نمیپکید؟؟
توی بر خی از موارد حتی کمتر از xbox هم هست .
Xbox تو سه چراغش مونده,قدرتش از PS3 هم بیشتره؟؟؟:laughing:
 

bayern_vahid

کاربر سایت
Dec 9, 2009
5,765
نام
وحید
درسته که ps3 پردازنده قویتری داره ولی در عمل بازدهی کمتری داره به دلیل ضعف توی دیگر قطعات سازندش همیشه هم نسبت به رقیب شکست خورده
 

Silent Death

کاربر سایت
Aug 21, 2009
1,158
نام
احمدرضا
درسته که ps3 پردازنده قویتری داره ولی در عمل بازدهی کمتری داره به دلیل ضعف توی دیگر قطعات سازندش همیشه هم نسبت به رقیب شکست خورده
پست های شما همیشه آدم رو به خنده وامیداره! ;) منظورت از همیشه چیه؟ حالا خوبه که PS3 حتی از نظر فروش (با حساب اینکه یک سال دیرتر نسبت به رقیب عرضه شده) هم چندان بد عمل نکرده. با حساب این بن های اخیر مایکروسافت و خریدن دوباره ی کنسول اکثریت بن شده ها در حال حاضر فروش XBOX 360 به 35 میلیون رسیده و PS3 هم حداقل 26 میلیون!
اگه PS3 مثل XBOX 1 زیر دست و پای رقیب له میشد لابد از نظر این آقا, سونی باید جول و پلاس رو جمع می کرد می رفت سوپر مارکت باز می کرد. :sick::sick::sick::laughing::laughing::laughing:
 

Skuul

کاربر سایت
Mar 18, 2007
3,015
نام
Milad
ps3 یا درست تر cell یه پردازنده فوق قدرتمند که میشه باهاش شاید زمین رو هم شبیه سازی کرد اما برای یک کنسول بازی نمی تونه فراتر از xbox باشه (ولی پا به پای xbox میتونه باشه ).
این مثال شما یعنی PS3 ضعیف تر هست!
من تفاوتی توی بازیهایی که ابتدا برای ps3 نوشته شدن و بعد به xbob پورت شدن هم تفاوتی ندیدم .
مثلاً tekken6 و بازیهایی که ماله ps3 بودن و در مراحل اخر برای xbox تائید شدن.
دوست عزیز بازی Tekken 6 اصلا از لحاظ گرافیکی جای بحث نداره که بخواهیم مقایسش کنیم.
هر چند همین بازی با گرافیک نسل قبلش اگه روی 360 رزلوشن صفحه رو بروی HD بزارید بازی حالت AA 2X رو از دست میده و نمیتونه ***** رو اجرا کنه!
شما اگه Burnout : paradise که Leadplatfirm این بازی PS3 بود رو بازی کرده باشید با اینکه در اوایل ساخت کنسول سونی هم بود به قول خیلی ها اشنایی نداشتن گرافیک تفاوت داشت با نسخه 360.
دلیل اینکه بیشتر بازیها برای 360 ساخته بعد روی کنسول سونی پورت میشه اینه که ساختن بازی روی 360 در حال حاضر راحت تره سازنده ها دیگه به خودشون زحمت نمیدن.
در پورت هم خوب معلومه دیگه......
به نظرم تا اومدن Crysis 2 میشه صبر کرد چون هم کامل از عمر کنسول ها گذشته و هم موتور CryEngine 3 چیزی به نام Leadplatform نداره و به صورت همزمان روی هر 3 پلت فرم ساخته میشه.
پدازنده سونی خیلی قویتر است اما مشکل در نوع برنامه نویسی اون هست.اینکه الان خیلیا به عنوان شبیه ساز و آپولو هوا کردن ازش استفاده میکنند هم به همین دلیله چون در پردازش اطلاعات و فرمول های ریاضی خیلی توانمند تر از CPU های موجود در بازار هست.(رنج قیمت که دیگه....)
اینکه چرا بعد از Killzone 2 تمام بازیهای خوده شرکت سونی به طرز فوق العاده ای از لحاظ گرافیکی پیشرفت کردند دلیل خاص خودشو داره.بعد از پروژه Shadow Of Colossus بود که ICO team هیچ پروزه ای نداشت سونی این استودیو رو مشغول کار بروی سخت افزار کنسولش کده بود که برای بازیهای دیگش ازش استفاده کنند.که توی KZ2 هم دیده شد و از اونجا بود که به کمک Naughty Dog هم اومد و در عرض 2 سال فکر نکنم هیچ بازیی اینقدر در نسخه بعدیش پیشرفت گرافیکی داشته باشه به عنوان مقایسه شما GeOW رو با GeOW2 مقایسه کنید درسته خیلی بهبود پیدا کرده بود اما اگه Uncharted رو با U2 مقایسه کنید به چندین برابر پیشرفت میرسید!در حال حاضر برای پردازش بارهای گرافیکی میان از SPE ها ساتفاده میکنند یعنی بخشی از پردازش گرافیکی از روی RSX برداشته به شیر میشه.از این رو توان پردازشی به طرز محسوسی بالا میره.دقت کرده باشین Cell قابلیت بالای انعطاف پذیری زیادی داره.
اما یک مسئله در چیپست گرافیکی هست از لحاظ عددی شاید پردازنده RSX Nvidia PS3 قوی تر باشه اما ATi R500 X360 یک مزیت داره نوع Shadring هست البته هر دو از Model Shadring 3.0 استفاده میکنند.
Triangle Setup
Xbox 360 - 500 Million Triangles/sec
PS3 - 250 Million Triangles/sec

Vertex Shader Processing
Xbox 360 - 6.0 Billion Vertices/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 2.0 Billion Vertices/sec (using only 16 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.5 Billion Vertices/sec (using only 12 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.0 Billion Vertices/sec (using only 8 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 1.0 Billion Vertices/sec

******ed Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 12.0 Billion Texels/sec

Vertex Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 4.0 Billion Texels/sec

Pixel Shader Processing with 16 ******ed Texels Per Cycle (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 16.0 Billion Pixels/sec

Pixel Shader Processing without Textures (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 24.0 Billion Pixels/sec

Multisampled Fill Rate
Xbox 360 - 16.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz)
PS3 - 8.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz)

Pixel Fill Rate with 4x Multisampled Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz / 4)
PS3 - 2.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz / 4)

Pixel Fill Rate without Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)
PS3 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)

Frame Buffer Bandwidth
Xbox 360 - 256.0 GB/sec (dedicated for frame buffer rendering)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with other graphics data: textures and vertices)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for textures and vertices)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for textures and vertices)

Texture/Vertex Memory Bandwidth
Xbox 360 - 22.4 GB/sec (shared with CPU)
Xbox 360 - 14.4 GB/sec (with 8.0 GB/sec subtracted for CPU)
Xbox 360 - 12.4 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for CPU)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with frame buffer)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for frame buffer)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for frame buffer)

Shader Model
Xbox 360 - Shader Model 3.0+ / Unified Shader Architecture
PS3 - Shader Model 3.0 / Discrete Shader Architecture
البته:
RSX figures were updated to represent GeForce 7 based architecture with 24 pixel pipelines, 8 vertex pipelines, 8 ROPS, 500MHz core, and 650MHz memory. In other words, it dropped from 550MHz/700MHz to 500MHz/650MHz.
RSX بیش از 300 میلیون ترانزیستور تشکیل شده اما R500(Xenos) از 105 میلیون ترازیستور.نکته در VRAM هست که در پردازنده سونی کم در نظر گرفته شده :
Code:
X360: 480MB maximum
PS3: 224MB dedicated
معمولا برای همینه در نورپردازی بهتر عمل میکنه و مشکل در کم او.ردن framebuffer در PS3 هست اما به لطف سرمایه گزاری های زیاد Guerilla اومد در Killzone 2 از تکنیک DeferredRendering استفاده کرد که بار روی رم هارو بسیار کاهش و عمق به سایه ها میداد در حالی که پردازش کمتری نیاز داشت.(حتی توی LBP هم استفاده شد)
همین جهت این مشکل رفع شده و حتی خیلی پیشرفت کرده نوعی که بهترین سایه هارو توی این بازی ها میبینیم.(GTA IV هم استفاده شده)
برای اطلاعات بیشتر از نحوه عملکرد و MSAA Quincunx (multisample anti-aliasing) فایل PDF زیر رو دانلود کنید:
Download
اگه سونی این پیشرفت هارو در اختیار بقیه بازیسازها قرار بده اون وقت تفاوت فاحشی بین بازیهای مولتی ایجاد میشه(هر چند این کار بعید به نظر میرسه)


____________________________________________________
ویرایش:
با حساب این بن های اخیر مایکروسافت و خریدن دوباره ی کنسول اکثریت بن شده ها در حال حاضر فروش XBOX 360 به 35 میلیون رسیده و PS3 هم حداقل 26 میلیون!
عزیزم:D PS3 3 ماه پیش خوده سونی گفت از 27 میلیون گذشته!خبرها حاکی از اینه که همین هفته گذشته 1 میلیون در یک هفته فروخته:D
اما به هر حال آخرین آمار که کسی نتونه بهش گیر بده 29 میلیون هستش.حالا باید صبر کرد تا چند روز دیگه که آمار دقیق تری بیاد(هفته دیگه NPD هم آمار میده)
X360 هم فروشش 34 میلیون هستش.
 
آخرین ویرایش:

saeedsam7

کاربر سایت
Feb 6, 2008
108
نام
سعید
آهان پس تفاوتی نداره نه؟
اگه کیلزون تو ایکس باکس میبود نمیپکید؟؟

Xbox تو سه چراغش مونده,قدرتش از PS3 هم بیشتره؟؟؟:laughing:

ممنون بابت جک .
همه خندیدیم:laughing:
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,135
نام
حسین
دیدم بحث گرمه منم اومدم:biggrin1:
دوستان بهتره با فن بازی بحث خراب نکنیم.
در مورد قدرت 100% کنسول سونی قویتره ولی در مورد بازدهی در صنعت گیم اصلا همچین چیزی نیست.

امسال سال عناوین بزرگ این نسل هست و امسال مشخص میکنه که کدام کنسول قدرتش بر دیگری چربش داره.
کنسول 360 با وجود بازیه بسیار بزرگی مثل ALAN WAKE که تا اینجای کار هیچ بازی از نظر وسعت و نورپردازی نتونسته گرافیکی به این زیبایی خلق کنه میتونه برگ برنده بزرگ مایکروسافت باشه.
بازیه HALO REACH که بنده به شخصه با دیدن تریلر این بازی میخکوب شدم:biggrin1:و از دیدن همچین گرافیکی از بازیی که هیچوقت گرافیک تکنیکی معیار مهمی براش نبوده حسابی امیدوار شدم.

کنسول ps3 با وجود بازیی مثل UNCHARTED 2 , KILLZNONE حسابی سرمست از اینکه تونسته بهترین گرافیک این نسل در اختیار داشته باشه ولی دوستان بهتره به دو نکته توجه کنند.
1-در بازیه کیلزون بیشتر تخریبها REAL TIME نبود و تقریبا تخریب پذیری بسیار ضعیفی داشت. چون بیشتر تخریبها از پیش نوشته شده بود.
2-در بازیه UNCHARTED 2 اون چیزی که حیرت انگیز بود گرافیک هنری بود نه تکنیکی و در ضمن باید گفت که محیط اطراف هیچ نقشی در بازی نداشت و محیط نزدیک از نظر تکنیکی در اندازه همون UNCHARTED 1 بود. و محیط نزدیک گرافیک به مراتب کمتری نسبت به محیط اطراف داشت.
سونی هم در سال اینده بزرگانی مانند GOW3 , HEAVY RAIN , GRAN TURISMO داره ولی من با دیدن تریلرها هیچ چیزه خاصی که گواهی بر برتری PS3 باشه ندیدم.همینطور که وقتی دموی GT5 کردم و دیدم که گرافیک FORZA3 به طور کلی خیلی بهتر بود مخصوصا در محیطهای اطراف مقداری متوجه شدم که قضیه به همین سادگیها نیست.
با توجه به تریلرها و اینکه سال بعد سال بسیار مشکلی برای هردو کنسول هست میشه گفت هردوکنسول قدرتی تقریبا در حد و اندازه های هم دارن و بیشتر به سازنده بر میگرده تا بتونه بهترین کیفیت ممکن ارائه بده.
در بازیهای مولتی هم همونطور که مشخصه در 90%مواقع برتری با 360 هست و اونهم جای بحث داره.

 

Silent Death

کاربر سایت
Aug 21, 2009
1,158
نام
احمدرضا
دوستان بهتره با فن بازی بحث خراب نکنیم.
:arrowd:
کنسول 360 با وجود بازیه بسیار بزرگی مثل ALAN WAKE که تا اینجای کار هیچ بازی از نظر وسعت و نورپردازی نتونسته گرافیکی به این زیبایی خلق کنه میتونه برگ برنده بزرگ مایکروسافت باشه.
بازیه HALO REACH که بنده به شخصه با دیدن تریلر این بازی میخکوب شدم:biggrin1:و از دیدن همچین گرافیکی از بازیی که هیچوقت گرافیک تکنیکی معیار مهمی براش نبوده حسابی امیدوار شدم.

کنسول ps3 با وجود بازیی مثل UNCHARTED 2 , KILLZNONE حسابی سرمست از اینکه تونسته بهترین گرافیک این نسل در اختیار داشته باشه ولی دوستان بهتره به دو نکته توجه کنند.
1-در بازیه کیلزون بیشتر تخریبها REAL TIME نبود و تقریبا تخریب پذیری بسیار ضعیفی داشت. چون بیشتر تخریبها از پیش نوشته شده بود.
2-در بازیه UNCHARTED 2 اون چیزی که حیرت انگیز بود گرافیک هنری بود نه تکنیکی و در ضمن باید گفت که محیط اطراف هیچ نقشی در بازی نداشت و محیط نزدیک از نظر تکنیکی در اندازه همون UNCHARTED 1 بود. و محیط نزدیک گرافیک به مراتب کمتری نسبت به محیط اطراف داشت.
سونی هم در سال اینده بزرگانی مانند GOW3 , HEAVY RAIN , GRAN TURISMO داره ولی من با دیدن تریلرها هیچ چیزه خاصی که گواهی بر برتری PS3 باشه ندیدم.همینطور که وقتی دموی GT5 کردم و دیدم که گرافیک FORZA3 به طور کلی خیلی بهتر بود مخصوصا در محیطهای اطراف مقداری متوجه شدم که قضیه به همین سادگیها نیست.
از نظر من این میشه فن بازی! :smile: بازی ای مثل Uncharted 2 که توی تاریخ متاکریتیک 5م یا 6م هست رو با بازی کردن با کلمات (تخریب Real Time و اینا یعنی چی اون وقت؟!) این طوری خراب کردن میگن فن بازی! :smile: مقایسه کردن دموی 219!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مگابایتی بازی با یه بازی کامل 6.6 گیگی رو میگن فن بازی! :smile:
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
گویا این تایپیک بوی الرحمانش داره در میاد یواش یواش ....
 

nariman-potter

کاربر سایت
Feb 22, 2009
327
نام
نریمان
گویا این تایپیک بوی الرحمانش داره در میاد یواش یواش ....
آره
برادران فن بوی خواهشا این یکی تاپیک که قصد داشت (فقط قصد داشت :biggrin1:) علمی بررسی بشه رو خرابش نکنین
این دفعه دیگه مدیرا Console vs. Console رو میبندنا
نه فقط این تاپیکو :biggrin1:
 

F.A7

کاربر سایت
Jul 22, 2009
691
نام
فرهاد
1-در بازیه کیلزون بیشتر تخریبها REAL TIME نبود و تقریبا تخریب پذیری بسیار ضعیفی داشت. چون بیشتر تخریبها از پیش نوشته شده بود.
2-در بازیه UNCHARTED 2 اون چیزی که حیرت انگیز بود گرافیک هنری بود نه تکنیکی و در ضمن باید گفت که محیط اطراف هیچ نقشی در بازی نداشت و محیط نزدیک از نظر تکنیکی در اندازه همون UNCHARTED 1 بود. و محیط نزدیک گرافیک به مراتب کمتری نسبت به محیط اطراف داشت.

من با بقیه حرفات کاری ندارم. (با اینکه درست نیستن)
این دو تا که نقل کردم خیلی جالب بودن.
1. اینی که گفتی میدونی یعنی چی؟ عمرا اگه بدونی! این یعنی اینکه تو Killzone تخریب شدن محیط به بازیکن هیچ بستگی نداشته باشه! تو Killzone همچین چیزی بود؟(شاید من که دارم هر روز Multi یه این بازی رو بازی میکنم نمیفهمم شما میفهمی.). فقط یک بار تو گیم پلی بازی همچین چیزی بود، اون هم یه مرحله که پشت تیر بار بودی و در هر صورت ساختمان روبرویی که مملو از هلگاست بود خراب میشد. همین! فکر نکنم اصلا بازی کرده باشی! چون این حرف رو نمیزدی. این بازی با وجود گرافیک سنگینی و فیزیک بالایی ( البته بعید نیست بیای فیزیک بازی هم نفی کنی!) که داره باز تخریب پذیریش بالاست و به غیر از Bad Company از همه بازی های هم سبک خودش برتره!
2.پس با این حساب همه ی سایت ها و مجلات کاسه کوزه اشون رو جمع کنن برن گدایی چون بلا استثنا همه Uncharted 2 رو بهترین گرافیک تکنیکی میدونن. انفجار های بازی و موج حاصل از اون رو تا حالا دیدی؟ نور پردازی چطور؟طراحی صورت Nathan با تعداد فضایی Polygon رو چطور؟ نکنه اینا طراحی هنری محسوب میشن؟
در مورد GT هم شما انتظار دارید پیستی که در واقعیت هم محیطش همینطوری هست رو بیان بکننش گلخونه!
تو همین دمو ی به قول دوستان 219 مگی طراحی اتومبیل و نور پردازی دینامیک از فورزا بهتره! حالا دوستانی هم که به چمن خیلی غلاقه دارن برن Harvest moon یا Sims بازی کنن بهتره!(البته اینا هم بازی کنین به اصل موضوع کاری ندارین به تخریب پذیری بازی گیر میدید LOL ). شما بجای اینکه حواستون جلو فرمون یا نهایتا ماشین باشه به طراحی چمن نگاه میکنن! (در ضمن بگم که من Forza رو بازی کردم )
تا اینجا بحث دوستان همه با سند یا بر اساس اطلاعات قبلی یا حداقل در مورد سخت افزار بوده. این شمایی که فن بوی بازی در میارید!
آخر عاقبت این گونه تاپیک ها غیر از دعوا چی میتونه باشه؟!اصلا به نظر من این تاپیک مقایسه ها کلا ممنوع بشه خیلی بهتره
میتونم بپرسم چرا؟
تو کل فروم های گیم دنیا اینجور بحث ها و جدل ها وجود داره. شما یه سر به همین گیم اسپات که این کار رو کرده بزنین متوجه میشین. قبول دارم جنبه هم مهمه ولی :arrowd:
کلا ایرانی جماعت از هر جا رد بشه باید به امر به معروف و نهی از منکر مشغول بشه
 
آخرین ویرایش:

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,292
نام
محمد
گویا این تایپیک بوی الرحمانش داره در میاد یواش یواش ....
آخر عاقبت این گونه تاپیک ها غیر از دعوا چی میتونه باشه؟!اصلا به نظر من این تاپیک مقایسه ها کلا ممنوع بشه خیلی بهتره
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر