دوربینهای و تجهیزات استفاده شده در المپیک لندن

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
53313048724771275370.jpg




Olympic Broadcasting Services London شعبه زیر مجموعه OBS و مسئول ضبط و پخش و پوشش دهی مسابقات المپیک لندن فرمت DVCPro HD رو به عنوان فرمت ضبط و پخش رسمی مسابقات المپیک لندن انتخاب کرده و این مسابقات با دوربینهای P2HD و P2 Portable Recorder های پاناسونیک ضبط و پخش میشن.



aj-hpx3100-slant_angle_left_open_300.jpg


یکی از دوربینهای استفاده شده در این مسابقات دوربین AJ-HPX3100 هست که دارای سه عدد سنسور 2/3 اینچی با تراکم 2.2 میلیون پیکسل برای هر سنسور هست , این دوربین قابلیت فیلمبرداری با فرمت AVCintra 100 رو هم داره و با نرخ داده ای برابر با 100 mbps تصویر برداری میکنه که کیفیتی قابل مقایسه با فرمتهای فشرده نشده تصویری داره ولی جالبه که در المپیک تنها از نصف توانایی این دوربین برای ضبط با فرمت AVCintra 50 و DVCPro HD استفاده میشه.
همچینین این دوربین مجهز به آداپتور بی سیم wi fi هست که تصاویر رو بدون نیاز به سیم به گیرنده های ایستگاه ضبط تلویزیونی ارسال میکنه این قابلیت آزادی عمل زیادی رو برای فیلمبردارها ایجاد کرده قیمت این دوربین بدون لنز و ادوات اضافی حدودا 21 هزار دلار آمریکاس.

aj-hpx3700g.jpg

دوربین دیگری که در این مسابقات از اونها استفاده شده دوربینهای سینمایی AJ-HPX3700 Varicam پاناسونیک هستند که به تعداد معدود برای این مسابقات ارسال شدن و دارای دوام فوق العاده بالایی میباشند از این دوربینها در سریالهای مستند حیات وحش مثل Human Planet شبکه ب-ی ب-ی س-ی و ... استفاده شده که دارای توانایی بالایی در نمایش اسلو موشن هست این دوربینها دارای توانایی بالایی در هر شرایط آب و هوایی و جوی مثل رطوبت بالا هستن و در دماهای فوق العاده بالا و فوق العاده پائین کارایی خودشون رو به بهترین شکل ممکن حفظ میکنن علاوه بر اون این دوربینها دارای لرزش گیرهای فوق العاده قوی ای هستن که امکان فیلمبرداری حتی بدون پایه و فیکساتور رو به راحتی فراهم میکنن از این دوربینها فیلم سازان مستقل در ساخت فیلمهای سینمایی و سازندگان سریالهای تلویزیونی هم به صورت گسترده استفاده میکنن این دوربینها قالبیت تصویر برداری به صورت RGB 4 : 4 : 4 رو هم داره که عمق و دقت رنگ فوق العاده بالا رو تضمین میکنه سرعت انتقال داده از این دوربینها 1.2Gbps هست و برای ضبط از کارتهای P2 سری E پاناسونیک هم میتونن استفاده کنن قیمت این دوربین بدون لنز و ادوات اضافه 60 هزار دلاره آمریکاس.
ag-3da1-angle_left_300.jpg

دوربین مهم دیگری که در این مسابقات از اون استفاده میشه دوربین سه بعدی AG-3DA1 از پاناسونیک هست که اخیرا ناسا هم در آخرین پرواز شاتل به فضا برای اولین فیلمبرداری سه بعدی از فضا از دو عدد از اونها استفاده کرده. قیمت هر کدوم از این دوربینها 21000 دلار آمریکا هست و جالبه که فقط 3 کیلوگرم وزن دارن و مصرف برق اونها هم تنها 19 وات هست که برای دوربینی با این قیمت و امکانات فوق العاده محسوب میشه.
و دوربین سه بعدی دیگر AG-3DP1 هست که دارای لنز دوقولی سه بعدی هست که اختصاصا برای این دوربین ساخته شده و دارای 2 ردیف سنسور 1/3 اینچی Full HD سه چیپ از نوع 3MOS هست قیمت این دوربین 35 هزار دلار آمریکاس.
AG-3DP1_5_300.jpg
AG-3DP1_3_300.jpg



به غیر از مسئولین برگزار کننده المپیک کمپانی NBC Sport Group که برنامه ای تحت عنوان NBC Olympic رو برای میلیون ها آمریکایی پوشش خبری میده طبق قرار دادی از دوربینهای سه بعدی پاناسونیک برای پوشش خبری مسابقات المپیک استفاده میکنه.


Header%20image_944x330_V5_2_v2.jpg


از دیگر تجهیزات ارسالی پاناسونیک به المپیک لندن میتوان به سیستمهای صوتی فوق پیشرفته RAMSA و مجموعا 1730 متر مربع نمایشگرهای LED بزرگ سایز , 2500 دوربین مدار بسته امنیتی و 12 هزار تلویزیون HD و 22 نمایشگر DLP پروژکتور با درخشش 20 هزار لومن که در افتتاحیه و اختتامیه از اونها استفاده میشه و 47 نمایشگر پلاسما 103 اینچی سه بعدی اشاره کرد.
منابع خبری:

The Panasonic AG-3DA1 3D Camera Blasts Off Into Space | www.creativeplanetnetwork.com

For Journalists

Panasonic's DVCPRO HD to Be Used As Official Recording Format for London 2012 Olympic Games | Headquarters News | Panasonic Global

Sport - Panasonic supports London Olympics

http://www.nasa.gov/mission_pages/station/research/experiments/3DA1_Camcorder.html

Panasonic delivers first-ever live 3D Olympic Games
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
26848594007635315092.jpg


از دیگر تجهیزات استفاده شده در مسابقات المپیک لندن Timekeeper یا وقت نگه دارهای شرکت امگا هستن , امگا با استفاده از تکنولوژی جدید و منحصر به فرد سطح بی سابقه ای از دقت و صحت رو ارائه کرده که میتونه حرکات ورزشکاران رو با دقت یک هزارم ثانیه اندازه گیری کنه برای شروع مسابقات تپانچه اعلام شروع به سیستم الکتریکی مجهز شده که بلافاصله بعد از شلیک تایمر وقت نگه دار رو فعال میکنه و در خط پایان هم علاوه بر خط نگه دارهای لیزیری دوربینهای فوق پیشرفته ای نصب شدن که به کمک اونها در هر ثانیه دو هزار عکس دیجیتال از ورزشکاران انداخته میشه تا در صورت لزوم مشخص بشه چه موقع و چه کسی از خط پایان عبور کرده.
 

hamid ps3

کاربر سایت
Jun 2, 2012
72
من کارم فیلمبرداریه تا اونجا که من میدونم NBA و NFL و NHL و Major League Baseball و ناسا و شبکه هایی مثل bbc و cnn و nbc و nhk ژاپن از مشتریای اصلی دوربینای پاناسونیکن به خصوص اکثر شبکه هایی که ضبط و پخش ntsc دارن خیلی دلایلم براش وجود داره اول که اولین دوربینای دنیا بودن که حافظه های solid state استفاده کردن برای همین قطعات مکانیکی ندارن و جلوی ضربه و حرارت خیلی مقاومن دوم: سرعت انتقال داده توشون خیلی بالاس و روی شبکه و ایستگاهای کاری و eng بازدهی بالا دارن سوم: فرمت ضبط ویدئو توشون از یه الگوریتم خیلی پیشرفته استفاده میکنه مثل فرمتای dvcpro یا avc intra و avc ultra که عوارض فشرده سازی تصویر خیلی کم توش دیده میشه چهارم: کیفیت تصویر بالاشونه مثلا تا همین اواخر کمتر برندی بود که 4:2:2 تصاویر رو استریم کنه یا سیستم کنترل گامای داینامیک داشته باشه مثا اگه فوتبال دیده باشی بعضی وقتا که یه طرف زمین نور زیاده یا آفتاب داره اکثر دوربینا جزئیات از دست میدن یا باید روی نور زیاد فوکاس کنن که جاهای سایه دار تاریک میشه یا باید رو جاهای سایه دار فوکاس کنن که جاهای پر نور جزئیات از دست میده واسه همین خوراک ضبط مسابقات ورزشی مخصوصا ورزشهای outdoor هستن.

79748035735439720678.jpg
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
بد نیست بدانید که در المپیک امسال، سرویس خبری رویترز از ۱۱ روبات برای ثبت تصاویری از زوایای خارق‌العاده، که شاید توسط انسان امکان پذیر نباشد، استفاده می‌کند. بنا به گزارش Wired کاری که رویترز می‌کند روشی نو و مبتکرانه است. این دوربین‌های رباتیکی که مجهز به جدیدترین محصول مهم کانن، یعنی 1-DX هستند به عکاسان این امکان را می‌دهد تا پشت یک کامپیوتر بنشینند، و از راه دور به وسیله یک Joystick حرکت دوربین را کنترل کنند. فابریتزیو بنش و پاول کوپچینسکی این سیستم مبتکرانه و پیشرو را طراحی و توسعه داده‌اند.

http://www.zoomit.ir/it-news/photography/item/2699-المپیک-رویترز-multiple-exposure

8.jpg


---------- نوشته در 09:53 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:41 PM ارسال شده بود ----------

612345696DM00017_Panasonic_-950x712.jpg


دوربین پاناسونیک لومیکس G5 آخرین دوربین عکاسی میکرو 4/3 پاناسونیک که دوربین کوچکی هم هست به عنوان دوربین رسمی المپیک لندن مورد استفاده عکاسان حرفه ای قرار گرفت Dean Mouhtaropoulos عکاس حرفه ای و عضو عکاسان Getty انجمن مورد تائید کمیته برگزاری مسابقات یکی از عکاسانی هست که به طور اختصاصی با دوربین G5 از مسابقات لندن عکاسی کرده دوربینهای میکرو 4/3 دوربینهایی هستن که سنسور کوچکی دارن ولی با وجود سنسور کوچکتر نسبت به دوربینهای SLR کیفیت عکسهای قابل قبولی ارائه میدهند کوچک بودن سنسور در این دوربینها به اضافه حذف آینه باعث کوچک شدن اندازه دوربین و مصرف باتری و مهمتر از همه قیمت فوق العاده کمتر میشه با وجود اینکه سنسور کوچک همیشه باعث افت کیفیت تصویر در دوربینهای عکاسی هست تکنولوژی های به کار رفته در این دوربین تونسته نواقص این سنسورها رو رفع کنه این اولین باری هست که کیفیت این دوربینها به حدی رسیده که فتوگرافرهای حرفه ای در رویدادی به این حجم و عظمت میتونن به این دوربینها اعتماد کنن.

612345690DM00032_Panasonic_-950x712.jpg


Closing Ceremony - Lumix Lifestyle - Share the experience

Pro shooter to cover London 2012 using Panasonic Lumix DMC-G5: Digital Photography Review

Olympic photographer to use Panasonic G5 | News | TechRadar
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر