در ferelden چه گذشت ؟ ( نقدی بر dragon age : origins )

dragonslayer

کاربر سایت
Jul 22, 2012
534
نام
محمدرضا
معمولا افرادی که به صنعت Game علاقه دارند بازی های زیادی را خریداری میکنند . مطمئنا خیلی از بازی ها را به صورت کامل بازی نمیکنند . چون خیلی از بازی ها واقعا غیر قابل تحمل هستند و بازیباز نمیتواند ان هارا تحمل کند ( البته در این جا سلیقه ی بازیباز نیز مهم است و بازی را که یک نفر نمیتواند تحمل کند میتواند برای شخصی دیگر حکم یک بازی خوب را داشته باشد ) . از بازی های که به دیدمان غیر قابل تحمل است بگذریم میرسیم به گروه بازی هایی که جز بازی های خوب میشناسیمشان . معمولا وقتی کسی یک بازی را لایق صفت خوب میداند راضی نیست یازی را تمام نکرده ول کند . بعضی از بازی های دیگر طوری هستند که یک بار تمام کردن ان مارا سیراب نمیکند و ما ان را برای دومین بار یا سومین بار انجام میدهیم یا که همه ی اچیومنت ها یا تروفی های ان را میگیرم . چنین بازی هایی نیز بالاخره پس از مدتی برایمان خسته کننده میشوند و بازی مذکور را کنار میگذاریم . ولی بازی هایی نیز هستند که در صورت علاقه ی بازیباز به ان برای بازیباز به هیچ گاه خسته کننده نمیشوند . بازی هایی که بازیباز از دنیای بی انتهای ان ها دل نمیکند . Dragon Age: origins از ان دسته بازی ها است.
dragon-age-origins-character-creator-107091,2.jpg


داستان
" جادوگران قصد تصاحب بهشت را داشتند اما فاجعه و مصیبت به بار اوردند . ان ها به پاس این کارشان تبعید شدند ولی پس از چندی بازگشتند با شکل و شمایلی جدید . ما به ان ها میگفتیم dark spawn ها . ان ها اینبار در کار خود موفق بودند . ان ها جهنم را برای ferelden به ارمغان اوردند . امپراطوری dwarf ها سقوط کرد و امید dwarf ها نا امید شد . Dark spawn ها به این قانع نبودند. ان ها با دشنه ای در دست قصد داشتند به قلب ferelden ضربه بزنند . هنوز هم مزارعی که اتش نگرفته بودند و خانه هایی که ویران نشده بودند و امید هایی که نا امید نشده بودند در ferelden زیاد بودند و dark spawn ها این را دوست نداشتند . Dark spawn ها اعلام جنگ کرده بودند. جنگی بزرگی در پیش بود جنگی که به blight معروف شده بود . جنگی که به مصیبت معروف شده بود . مردم از چنین جنگی واهمه داشتند اما در ته قلبشان هنوز هم امیدی وجود داشت . در چنین فضایی ; در فضای بیم و امید ; دلاورانی ظهور کردند . مردان یا زنانی که قلبی پاک داشتند , مردان یا زنانی که ندای وظیفه شان را شنیده بودند . مردان و زنانی که دیدن منظره ی عروسک یک دختر بچه زیر پای ارتش dark spawn را تحمل نمیکردند . چنین دلاورانی برای دفاع از ferelden جان فدا کردند و از ferelden دفاع کردند . ان ها امید به پیروزی داشتند و پیروز شدند . چنین افرادی grey warden نامیده میشدند . حالا سال هاست که از ان ماجرا میگذرد و grey warden ها افسانه شدند . Ferelden حالا در صلح و ارامش به سر میبرد ولی این صلح موقت است. شیپور جنگ دمیده شده و پنجمین blight در پیش است . افرادی که روزی ferelden را نجات دادند حالا به افسانه تبدیل شدند . حالا ان ها اندک هستند . Maker به همه ی ما کمک کن. "
داستان بازی تقریبا با چنین جملات حماسی شروع میشود ( با کمی تغییرات) . و در همان ابتدا به بازیباز ثابت میکند که قرار است اتفاق بزرگی در دنیای dragon age : origins رخ دهد .وقتی که بازی های بزرگی مثل mass effect بر روی داشتن پایان های متعدد مانور میدادند و دم از انتخاب های بزرگ درون بازی میزدند . بازی dragon age : origins عرضه شد و شگفتی ساز شد . بازی 6 background یا بهتر است بگویم 6 شروع مختلف داشت . این شروع های مختلف بستگی به انتخاب بازیباز دارد و ماجرای اشنایی کارکتر ساخته شده توسط بازیباز با Duncan و عضویت کارکتر در گروه grey warden را بیان میکند . داستان این 6 backgroundمتفاوت با این که کوتاه است بسیار جالب است . البته وابسته به انتخاب background در ابتدای بازی تغییرات کمی نیز در ادامه ی مسیر بازی اتفاق می افتد . همچنین همانند background ها انتخاب جنسیت کارکتر نیز تغییرات کمی روی روند بازی میگذارد و شاهد دیالوگ های متفاوتی از کارکتر خواهیم بود .
·Noble human
کارکتر انتخابی فرزند Teyrn of Highever یعنی یکی از قدرتمنتد ترین افراد ferelden هست . خاندان کارکتر شما سالهاست که بر املاک Cousland حکومت میکنند . نام پیش فرض برای قهرمان مرد Aedan Cousland و برای قهرمان زن Elissa Cousland است .شما Duncan را میبینید که به دنبال فردی مناسب برای عضویت در گروه grey warden است . ماجرا از جایی شروع میشود که برادر بزرگترکارکتر شما با سربازانش میخواهد برای مقابله با dark spawn ها در قلعه ی ostagar به ارتش شاه Cailan بپیوندد . در نتیجه املاک Cousland بی دفاع میماند و شبا هنگام افراد Arl Rendon Howe که یکی از بهترین دوستان پدرکارکترشما است به پدرتان خیانت میکند و به املاک Cousland حمله میکند . کارکتر شما وقتی از خواب بیدار میشود متوجه میشود شهر در حال سقوط است و افراد دشمن در تمام مناطق شهر پراکنده شده اند .کارکتر شما به همراه مادرش بدنبال پدرش میگردد و پس از کمی جستجو او را زخمی پیدا میکند . درمان پدرتان بی نتیجه است و مادر کارکتر شما نیز حاضر به ترک کردن پدرکارکتر شما نیست .کارکتر شما مجبور هستید پدر و مادر خود را در میان ارتش دشمن ترک کند و همراه Duncan شهر را ترک کرده و به گروه grey warden بپیوندد . ( در ضمن باید بگویم تنها background که با انتخاب ان میتوانید در پایان پادشاه یا ملکه بشوید noble human است ) .
·Mage
سال ها پیش جهان در دستان جادوگران بود و مردم ان ها را دوست داشتند اما حالا اوضاع تغییر کرده است مردم از جادوگران بیزارند . مردم فکر میکنند جادوگران خطرناک هستند . برای همین جادوگران برای حفاظت خود از دست مردم در Circle of Magi زندگی میکنند . این مراقبت دو منظوره است چون همان قدری که جادوگران باید از دست مردم در مراقبت باشند جهان نیز به مراقبت از دست جادوگران احتیاج دارد . به همین علت جادو گران با مراقبت شدید توسط Chantry و Templars هایش مراقبت میشوند و اگر جادوگری قصد فرار داشته باشد توسط Templars شکار میشود . جادوگران با مهبت استفاده از جادو به دنیا می ایند اما نیرویی همیشه ان ها را وسوسه مسکند . نیرویی که ان ها را وسوسه استفاده از قدرتشان برای منافع خود میکند . اما خیلی از جادوگران میتوانند در برابر این وسوسه مقاومت کنند البته خیلی از ان ها نیز توانایی مقاومت ندارند . یک جادوگر کاراموز پس از اموزش های لازم مورد ازمایش سختی قرار میگیرد و اگر از پس این ازمایش بر بیاید به یک جادوگر تبدیل میشود . داستان شماا نیز از همین جا شروع میشود شما پس از موفقیت در ازمایش به یک جادوگر تبدیل میشوید . کارکتر شما برای دیدن First Enchanter Irving میرود که در ان جا Duncan را میبیند . Duncan به دنبال فردی مناسب برای پیوستن به گروه grey warden است. پس از ترک کردن Duncan دوست کارکتر شما Jowan به دیدن کارکتر شما می اید و از کارکتر شما درخواست کمک میکند . او میگوید دیگر هیچ احساسی مثل شادی و ناراحتی و عشق ندارد او فکر میکند توسط First Enchanter Irving تبدیل به یک فرده نفرین شده شده است همچنین اوکارکتر شما را با معشوقه اش اشنا میکند و میگوید قصد فرار دارد. First Enchanter Irving از موضوع با خبر شده وکارکتر شما را مجبور به کمک کردن ظاهری به Jowan میکند. پس از کمی ماجرا Templars قصد دستگیری Jowan و معشوقه اش را دارند که Jowan با استفاده از blood magic افراد Templars را شکست میدهد . ( blood magic نوعی جادو است که در صورت استفاده از خون به جادوگر قدرت زیادی میدهد همچنین blood magic یک جادوی ممنوعه است ) . وقتی که معشوقه ی Jowan میفهمد که Jowan از blood magic استفاده میکند Jowan را ترک میکند . Jowan فرار میکند و معشوقه اش توسط Templar دستگیر میشود.کارکتر شما نیز به پیشنهاد Duncan به گروه grey warden میپیوندد . ( در ضمن باید بگویم تنها background که با انتخاب ان میتوانید هر دو نژاد الف و انسان را انتخاب کنید mage است ) .
بازی دارای چهار background دیگر نیزهست ولی به توضیح ان ها نخواهم پرداخت .فکر کنم همین توضیحات که در مورد داستان dragon age: origins دادم نشان دهد که بازیباز در dragon age : origins با چه داستان با عظمت و بزرگی روبرو است .dragon age به بازیباز انتخاب های بزرگی برای سرنوشت ferelden میدهد و او را نویسنده ی سرنوشت ferelden میکند . ( اگر شما هنوز بازی را انجام نداده اید بدانید که داستان هر background بین نیم تا یک ساعت است و متن بالا برای شما چیز مهمی را اسپویل نکرده است چون که این بازی بیش از پنجاه ساعت گیم پلی دارد ) .
Group_Portrait_by_Mwar.png

گیم پلی
بازی dragon age : origins وفادار ترین بازی به سبک نقش افرینی سنتی در نسل کنونی کنسول هاست . بازی در نسخه ی pc از دو دید سوم شخص و ایزومتریک قابل بازی است که این یک مزیت نسبت به کنسول هاست که فقط از دید سوم شخص برخوردارند . از بحث زاویه ی دید که بگذریم به انتخاب کلاس ها و ساختن کارکتر دلخواه میرسیم . ( که یکی از مهمترین بحث های بازی های نقش افرینی است ) . در این بازی 6 background برای شروع بازی وجود دارد که در بخش بررسی داستان به خوبی توضیح دادم اما موضوع مورد نظر من در این بخش از مقاله انتخاب کلاس هاست . dragon age : origins از سه کلاس warrior وmage وrogue تشکیل شده است که هر کدام style مبارزه ی مخصوص به خود را دارند . بر خلاف خیلی از بازی های دیگر که فقط ادعا داشتن چند کلاس قابل بازی را دارند و در اصل تنها کلاس قابل بازی کلاس warrior است . بازی dragon age : origins به قول خودوفا کرده و واقعا شما میتوانید سه کلاس با styleمبارزه ی مختلف را تجربه کنید . کلاس warrior را که همه با نحوه و style مبارزه اش اشنا هستند این کلاس معمولا یا از یک شمشیر بزرگ ( two handed ) یا از شمشیر و سپر ( weapon and shield ) یا از دو خنجر یا شمشیر کوچک ( dual weapon ) یا از تیر و کمان ( archery ) استفاده میکنند و به همین دلیل talents های قابل ارتقا برای کلاس warrior نیز بر همین مبنا طراحی شده است . پس از کلاس warrior نوبت به کلاس mage میرسد که معمولا نقش افرینی های دیگر در طراحی این کلاس به شدت مشکل دارند اما dragon age : origins به خوبی از پس طراحی این کلاس بر امده است. بر خلاف کلاس warrior و همچنین rogue کلاس mage به جای استفاده از talents ها از Spells استفاده میکنند . Spells تعداد زیادی دارند و این باعث بیشتر تنوع داشتن گیم پلی کلاس mage نسبت به سایر کلاس ها میشود . Spells در چهار نوع Primal و Creation و Spirit و Entropy قابل ارتقا هستند که واقعا کاربرد های متفاوتی از هم دارند از باریدن اتش بر روی دشمنان گرفته تا درمان کردن یا حتی زنده کردن افراد گروه یا طلسم مرگ برای دشمنان . پس از کلاس mage نوبت به کلاس rogue میرسد . در هر بازی نقش افرینی دیگری این کلاس تقریبا همان کلاس warrior است که نغییر نام داده است اما در dragon age : originsاوضاع فرق میکند و کلاس rogueواقعا به زیرک بودن بازیباز احتیاج دارد سلاح های در نظر گرفته برای این کلاس تیر و کمان یا استفاده از دو خنجر یا شمشیر کوچک است به همین علت در مبارزه ی تن به تن ضعیف است و باید به نیرنگ های خود که از طریق ارتقای به دست می اورد پناه ببرد از قبیل dirty fithing . همچنین استفاده از ذهر ها و بمب ها یرای این کلاس ضروری است . هر کلاس دارای تعدادی Specializations که در روند بازی توسط بازیباز پیدا یا خریداری شده و قابل ارتقا میباشد هر کدام از این Specializations توانایی های جالبی به gamer میدهد .علاوه بر ارتقای talent ها skill ها نیز قابل ارتقا هستند . هر skillچهار مرحله برای ارتقا دارد که پس از ارتقای هر چهار مرحله بیشترین مهارت در ان skill به دست می اید . در کل 8 skill در بازی وجود دارد که عبارتند از : Coercion ( گفت و گو ) و Stealing ( دزدی ) و Trap-Making ( ساخت تله ) و Survival ( جان سختی ) و Herbalism ( ساخت گیاهان دارویی ) و Poison-Making ( ساخت سم و بمب ) و Combat Training (مبارزه) و Combat Tactics ( فرماندگی مبارزه ) هستند . هر کدام از مهارت ها وابسته به کلاس مورد انتخاب بازیباز و نوع بازی کردن بازیباز ممکن است مورد نیاز بازیباز قرار بگیرد . این skill ها رابطه ی مستقیمی در گیم پلی بازی دارند و در صورت اشتباه شما در ارتقای ان ها ادامه ی بازی برای شما کمی سخت میشود . راستی سخن از سختی امد باید بگویم که dragon age : origins اصلا بازی اسانی نیست شاید این بازی در درجه ی سختی easy باز هم از خیلی از بازیها سخت تر باشد اما این سختی چاره دارد شما همان طور که باید مثل یک جنگ جو به درستی از سلاح هایتان استفاده کنید یا مثل جادوگر به درستی از جادوهایتان استفاده کنید . همچنین باید با استفاده از منوی tactic همانند یک ژنرال افراد خود را کنترل کنید (البته امکان بازی کردن در نقش هر کدام از هم گروهی هایتان نیز وجود دارد و به همین علت بازیباز در یک بار بازی کردن با بازی میتواند گیم پلی هر سه کلاس بازی اشنا شود ) . کار کردن با منوی tactic در ابتدا کمی پیچیده و سخت می اید اما پس از مدتی برای بازیبازدلچسب و اسان میشود . لازم به ذکر است که یکی دیگر از شرط های مبارزات در پیروزی انتخاب درست اعضای گروهتان است . بازیباز همیشه میتواند سه نفر از اعضای گروهش را به همراه داشته باشد . اعضای گروه از کلاس های مختلف و با روش مبارزه مختلف هستند و به همین علت بهتر است بازیباز در چینش اعضای گروهش دقت کند .
dao_screen_6.jpg

دیگر موارد
سازندگان به صداگذاری بسیار اهمیت داده اند و دوبلور ها خوبی را از جمله Tim Russ, Steve Valentine, Kate Mulgre, Mark Rolston و Claudia Black را برای صداگذاری بر روی شخصیت ها انتخاب کرده اند . ( حتما صدای Claudia Black را قبلا از زبان کلوی فریزر در سری uncharted شنیده اید . ) موسیقی متن بازی نیز مثل سایر اجزای ان عالی هستند این موسیقی ها توسط Inon Zur معروف ساخته شده است ( حتما اثار قبلی او را در بازی هایی مثل Prince of Persia: The Two Thrones یا Syberia II شنیده اید ) . بهتر است بدانید که اهنگ "I Am the One" از بازی dragon age : origins توانست جایزه ی برترین اهنگ ارجینال را برای یک بازی کامپیوتری از Hollywood Music in MediaTM Awards دریافت کند که مدرکی بر شاهکار بودن موسیقی این بازی است . از نظر پشتیبانی نیز سازنده ی بازی یعنی bioware خیلی خوب عمل کرده است و علاوه بر Expansion pack که با نام dragon age : origins – awakening بود و دارای ارزش داستانی بالا بود dlc های فراوانی نیز عرضه کرده است که از میان ان ها میتوان به dlc فوق العاده ی Leliana's Song اشاره کرد . در مورد گرافیک بازی چندان حرفی برای گفتن ندارم فقط این را میگویم که گرافیک فنی بازی در سطح خوبی قرار دارد ولی گرافیک هنری بازی عالی است .
نمره : 100
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: BatmanGame

cloud _ strife

کاربر سایت
Aug 8, 2009
460
نام
کاوه
در مجموع نقد خوبی بود، البته من خودم سابقه دست به قلم شدن و نوشتن ِ نقد در عرصه بازی هایِ کامپیوتری را ندارم( هر چند که نقد بازی ها را کم و بیش از سایت های مختلف، چه وطنی و چه غیر وطنی دنبال می کنم)، با این حال «عصر اژدها: ریشه ها» در کنار مس افکت 2، رقم زننده بهترین لحظات من در دنیای بازی های ِ کامپیوتری، در این نسل اند.
بازی که به نظر من متاسفانه به آن چه استحقاقش را داشت، نرسید و تا حدودی مورد بی لطفی قرار گرفت. به هر حال نقد را پسندیدم، نقد خوبی بود. از نظر نگارشی در سطح خوبی قرار داشت، هر چند که مطابق روال اکثر نقد هایی که در این سایت خوندم، نویسنده علاقه ای به استفاده از علائم نگارشی نداشت!:D

با شروع نقد موافق نیستم، به نظرم نویسنده یک مطلب ساده را بیش از حد کش داده و می شد تمام این حرف ها را با ایجاز بیشتری زد. حرف هایی که راوی در ابتدای بازی می زنه، واقعا زیباست. در عین سادگی و زیبایی، به راحتی حق مطلب را بیان می کند. نویسنده با آوردن این جملات و اشاره به این مفاهیم خوش ذوقی انجام داده.
با خوندن دوباره ی این جملات، ناخودآگاه یاد شروع بی نظیر بازی افتادم، یاد زمان هایی که در فرلدن سپری کردیم. وقتی برایِ اولین بار بازی را به اتمام رساندم، عزم ام را جزم کرده بودم که مطلبی درباره ی بازی بنویسم، اما هیچ گاه این امر محقق نشد، همون طور که هیچ وقت نتونستم درباره ی سری مس افکت مطلبی را بنویسم، کاری که بارها و بارها سعی در انجامش داشتم. به هر حال وقتی صحبت از عرصه بازی می شود، نا خودآگاه دستانم رغبت نزدیک شدن به کیبورد را نمی کنند.

من سه بار «عصر اژدها: ریشه ها » رو تموم کردم و هر سه بار وقتی با خودم فکر می کردم اگر قرار باشه چطور نوشته ام را آغاز کنم، ناخودآگاه ذهنم به جملات شروع بازی منعطف می شد، من بدون شک هر سه بار ( که هیچ بارش محقق نشد!!) همین جملات راوی را در شروع مطلب می نوشتم و در انتهای این جملات فقط می نوشتم : «...و افسانه آغاز می شود». و بعد ادامه نقد...
خلاصه این که من این گشایش را چندان نمی پسندم، بهتره با نقد کردن به مخاطب بفهمونی که بازی چقدر خوبه، نه این که این مطلب را زوری و با اسم بردن از بازی هایِ دیگر، در ذهن مخاطب بگذاری. به نظر من نقاد یک نقاشه که با هنرش از یک بازی( یا هر آن چیزی که سعی در نقدش داره) فوق العاده، یک تصویر فوق العاده رو نمایش می ده، مخاطب به تصویر نگاه می کنه. اگر تصویر زیبا نباشه، هر چقدر نقاش کارش را در بوق و کرنا کنه، فایده نداره. چند خط ابتدایی نقد هم، تقریبا مصداق همین کاره! :D البته خوشبختانه به موقع قطعش کردی، ولی سعی کن زیاد وارد این جور گشایش ها نشی.

در مورد داستان بازی خیلی حرف برای گفتن دارم، هر چند که در نقد به خوبی به این موضوع پرداخته است، اما به نظرم مطالبی در این بین جا افتاده است، مطالبی که بیانشان خالی از لطف نیست.
یکی از مهمترین ارکان یک بازی نقش آفرینی، «اِن پی سی» است.«اِن پی سی» کوتاه شده ی « non-player character» است ، البته در برخی از بازی های نقش آفرینی، مثل همین بازی و یا «شب هایِ نور وینتر 2»، این کاراکتر ها قابل کنترل اند. به طور خلاصه «اِن پی سی» به کاراکتر هایی گفته می شود که در طی بازی شما با آنها در حال تقابل اید. بدون شک «عصر اژدها: ریشه ها»، در این زمینه یکی از بهترین هاست. تک تک کاراکتر هایِ بازی، حتی کسانی که تحت فرمان شما نیستند، از king cailan و دانکن گرفته تا آدم هایی که در حین ماموریت هایِ فرعی با آنها رو به رو می شوید، تماما باور پذیرند و این باعث جریان یافتن «زندگی» در سرار بازی می شه، به طوری که دنیای بازی بسیار قابل لمس می شه و این کار زمانی ارزش بیشتری پیدا می کنه که ما به برخی از کار هایِ گذشته بایو ویر؛ یعنی «jade empire» و «شب هایِ نوروینتر 1 » نگاه می کنیم که اولی در این زمینه بسیار ضعیف و دومی متوسط است و این پیشرفت، کاملا قابل لمسه.

نکته ی دیگر نحوه ی روایت داستانه که در این بازی به نقطه ی اوج خودش می رسه، روایت داستان از لحظه ی شروع تا به انتها، تقریبا بی نقصه. اوج و فرود داستان کاملا حساب شده و به جاست، در مقاطعی سیر گذر داستان کند و در مقاطعی سریع می شه و عجیب اینجاست که تمامی این موارد کاملا در جای خودشون قرار دارن.

از نظر شخصیت پردازی، یکی از بهترین های این نسله، من اندک توضیحی در این باره در تاپیکی که پیرامون مسابقات کاراکتر ها زده شده، دادم و البته توضیح بسیار کمی درباره ی موریگان، که به نظرم با اختلاف بهترین شخصیت زن این نسل است. دیگر مطالب را تکرار نمی کنم، چون اگر قرار بر نوشتن باشه، می شه صفخه ها فقط درباره ی موریگان نوشت( که البته آخرشم با اقتدار در مساقه یکی مونده به آخر می شه!:D)

شما کلیات داستان را خیلی خوب نقد کردی و به چالش کشیدی، اما وارد مقوله هایی مثل روایت، شخصیت پردازی و تقابل شخصیت اصلی با اِن پی سی ها نشدی...( به خصوص مورد آخر که در این قبیل بازی ها از اهمیت واقعا بالایی برخورداره و به شخصیت اصلی بازی، شخصیت می ده. برای مثال بازی مثل اسکایریم در این زمینه واقعا ضعیفه، به طوری که کاراکتر قابل بازی هیچ وقت از یک موجود متحرک که برچسب اژدها زاد بودن برش زده شده، فراتر نمی ره )

فعلا تا همین جاشو داشته باشید، خیلی هم حرف درباره ی گیم پلی بازی دارم که در نقد زده نشده!:D :D به هر حال تا یکی دو روز آینده مفصل درباره اش حرف می زنم، چون معتقدم برایِ بررسی درست گیم پلای این بازی نیازه که ما یه گریزی به کارهایِ قبلی بایو ویر بزنیم.

پ.ن : بیا اینم نظر! :D بازم تاکید می کنم نقد واقعا عالی بود( تصویر درخوری از بازی به مخاطب ارائه داده بود)، همین که نویسنده در میان خیل بازی هایِ شوتر، سراغ همچین عنوانی رفته، واقعا جای تقدیر داره! :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: BatmanGame

azaz

کاربر سایت
Aug 25, 2011
34
نام
شهاب
بعد از witcher بازی Dragon age بهترین بازی نقش آفرینی که دیدم.
البته dragon age 2 از 1 هم بهتر شده.
تنها مشکل سبک مبارزه است که هیچ ربطی به مهارت شما نداره، و Ai هم برای همین خیلی ضعیف و ابتدایی طراحی شده.
ینی حتی از تکنیک کلیک در زمان مناسب یا coop combo هم استفاده نشده و بازی باز احساس میکنه هیچکارست، و فقط تدارکاتچی و مدیر برنامه کاراکتر هاش .
 

dragonslayer

کاربر سایت
Jul 22, 2012
534
نام
محمدرضا
بعد از witcher بازی Dragon age بهترین بازی نقش آفرینی که دیدم.
البته dragon age 2 از 1 هم بهتر شده.
تنها مشکل سبک مبارزه است که هیچ ربطی به مهارت شما نداره، و Ai هم برای همین خیلی ضعیف و ابتدایی طراحی شده.
ینی حتی از تکنیک کلیک در زمان مناسب یا coop combo هم استفاده نشده و بازی باز احساس میکنه هیچکارست، و فقط تدارکاتچی و مدیر برنامه کاراکتر هاش .
دوست عزیز نوع سیستم مبارزات بازی اشکال برای بازی dragon age حساب نمیشه چون که کلا این سیستم مبارزات مخصوص به بازی های نقش افرینی سنتی هست و dragon age یکی از معدود بازیایی که به این سیستم وفادار مونده و این خودش جای افرین داره .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر