درخواست کمک یک هلندی برای ادامه ی پروژه ی Cxbx = شبیه ساز Xbox

Dr.XJ

کاربر سایت
Sep 28, 2005
1,868
حيف كه اين بابا هلندي بود و فارسي نميفهميد ...
وگرنه خودم به زبون شيرين فارسيي كمكش ميكردم . :cheesygri

درسته واقعا
واقعا نمیشه به زبان انگلیسی کلماتی مثل firmware و Emulation و imitate و تکنیک های reverse engineering رو توضیح داد
بهترین راه برای توضیح دادن به یه کند ذهن عقب افتاده که هیچی از امولیشن نمیدونه اینه که بشه از طریق زبان مادری ما بهش این چیز ها رو یاد داد
بهتره بریم بهش آموزش زبان مادری خودمون رو بدیم تا بتونه از مقالاتی که روی اینترنت و البته شما استاد گرامی استفاده کنه
روی اینترنت میلیون ها مقاله به زبان فارسی هست که اگه کسی فارسی بلد باشه یه روزه میتونه امولاتور PS3 رو هم بسازه
مخصوصا با کمک شما
 

سرنوشت

کاربر سایت
Mar 22, 2007
696
واقعا چرا شبیه سازهای ایکس باکس متوقف شدند یعنی شبیه سازی ایکس باکس از پلی تو هم مشکلتره یا این که برنامه نویساش حرفه ای نیستن

سوال خیلی خوبی بود. من این سوالو ازشون پرسیدم و بنده رو از سر تا پا شستن. چون همیشه جوابشون این بود که کسی علاقه به شبیه ساز ایکس باکس نداره. گفتم آخه "چرا؟"
جوابشونم این شد.

1. بیشتر بازی های ایکس باکس واسه کامپیوتر پورت شده.
(توضیحات اضافی: یکی تو فورام که فکر می کرد خیلی بارشه گفتش که کنسول ایکس باکس مزخرفه چون تمام بازی هاش واسه کامپیوتر پورت شده. منم در جواب بهش گفتم که مگه مایکروسافت عقلشو از دست داده بیاد کنسول بسازه و تمام بازی هاشم به پی سی پورت کنه. تازه مگه سری بازی های Dead or Alive به کامپیوتر پورت شدن ؟ واقعا کم آورد)

2. اونطور که blueshogun می گفت (یکی از اعضایی که همراه همین هلندیه رو این پروژه کار می کنه ): "شبیه سازی کنسول ایکس باکس از پی اس 2 هم سخت تره" به دلایل تکنیکی که خودش توضیح داد.

3. ایکس باکس محبوبیتش نسبت به کنسول پی اس 2 کمتره.

4. تعداد افرادی که دارن رو این پروژه کار می کنن خیلی خیلی کمتر از پی اس تو هست.
شاید فقط 3 الی 4 نفر دارن رو این پروژه کار می کنن اما تو پروژه ی PCSX2 قریب به 40 نفر و بهتره بگم تقریبا تمام اعضای فورام دارن یه جورایی کمک می کنن.

و عوامل دیگه که یادم نمی یاد...



با تمام این اوصاف دارن Cxbx رو از ++C به دلفی پورت می کنن. پس شبیه ساز ایکس باکس (اگه این پروژه رو تا آخر حفظ کنن) اسمش می شه: Dxbx
یه چیزایی دادن واسه دانلود که نشون بدن پروژه چطور داره پیش میره اما حالا راه زیادی پیش رو داریم تا این پروژه تکمیل بشه. دلایلی هم که داره اونو از زبان ++C به دلفی تبدیل می کنن اینه که 1. اطلاعاتش زیادی در مورد زبان ++C نداره و در کل تخصصش زبان دلفیه.
2. تعداد افرادی که زبان دلفی می دونن بیشتر از ++C و یا +C هستش.
3. یادگیری دلفی از ++C آسون تره.


حيف كه اين بابا هلندي بود و فارسي نميفهميد ...
وگرنه خودم به زبون شيرين فارسيي كمكش ميكردم .

اولش اینکه واسه ایرانی ها بعیده که همچین حرفی بزنن. هیچ می دونستی که ایرانی ها بهتر از هر کشور دیگه ای می تونن زبان رو با لحجه ی American صحبت کنن یا حتی بهتره بگم یاد بگیرن. شما کی رو می شناسی که تو این دوره نیاد زبان یاد نگیره. قبلنا که یادگیری زبان بر اساس قاعده ی Grammar Translation Method بود و هر کسی برای یادگیری زبان مجبور بود که متون سنگین شکسپیر رو یاد بگیره و هیچگونه فرآیند Speaking و Listening وجود نداشت، مطمئنا اگه تو اون دوره بودی می گفتی گور بابای زبان. حالا که قاعده عوض شده و اصول یادگیری زبان بر مبنای Communication یا (برقراری ارتباط) یادگیری هم آسون تر شده. بذار اینطوری بگم تا زیاد پیچیده نشه. این روزا به کسی می گن زبان بلده که بتونه ارتباط برقرار کنه و دیگه لازم نیست که برای یادگیری زبان بره متون شکسپیر رو بخونه.

درسته واقعا
واقعا نمیشه به زبان انگلیسی کلماتی مثل firmware و Emulation و imitate و تکنیک های reverse engineering رو توضیح داد
بهترین راه برای توضیح دادن به یه کند ذهن عقب افتاده که هیچی از امولیشن نمیدونه اینه که بشه از طریق زبان مادری ما بهش این چیز ها رو یاد داد
بهتره بریم بهش آموزش زبان مادری خودمون رو بدیم تا بتونه از مقالاتی که روی اینترنت و البته شما استاد گرامی استفاده کنه
روی اینترنت میلیون ها مقاله به زبان فارسی هست که اگه کسی فارسی بلد باشه یه روزه میتونه امولاتور PS3 رو هم بسازه
مخصوصا با کمک شما
دکتر جان این حرفا چیه. اصلا به این چیزا نیست. شما نیاز نیست زبان بدونی و نیازی هم نیست به کسی زبان یاد بدی.
نمی دونم منظورتو درست متوجه شدم یا نه. ولی اگه منظورت اینه که نمی شه این واژه ها رو به فارسی تعبیر کرد که باید بگم اینم می شه.
مثلا همین واژه ی Firmware : شما چطور به Hardware می گی سخت افزار اما واسه Firmware نمی تونی معادل پیدا کنی؟ اگه هر کسی یخورده سواد انگلیسی داشته باشه (منظورم شما نیستی) می فهمه که از دو کلمه (افزار) ware + (سفت، سخت) hard ساخته شده.
مثلا معادلی که من واسه Firmware انتخاب می کنم "سفت افزار"ه. در نگاه اول شاید خنده دار باشه همونطوری که استاد مون بهمون گفتش: "زین پس به جای واژه ی ناملموس "پیتزا" بفرمایید "کش لقمه" و همه هم به ریش نداشته ش خندیدن. شاید در نگاه اول "سخت افزار" هم خنده دار بودش.

خیلی راحت می شه چنین اصطلاحاتی رو تعبیر کرد. مثلا هر جا پسوند ware- به گوشتون خورد بدونید که معانی زیر رو داره:

1. چیزایی که از مواد خاصی ساخته شده باشن مخصوصا برای استفاده در منزل:
مثل Glassware که ترجمه لغویش می شه "بلور افزار" که ما بهش می گیم (بلور آلات، بلور جات).

2. چیزایی که برای موارد بخصوصی به کار می رن مثلا سرویس های غذا:
مثل Tableware که می شه "سفره افزار" یعنی چی ؟ یهنی افزار و وسایلی که رو سفره ازشون استفاده می شه مثل بشقاب، لیوان، چاقو و غیره. که ما بهش می گیم (لوازم (مورد نیاز) سفره)

3. اینه که دیگه حتما می دونین. چیزایی که برای به کار انداختن کامپیوتر ازشون استفاده می شه.
مثل Software که می شه "نرم افزار" که خیلی هم خنده داره. کدوم یکی از این وسیله هایی که ما استفاده می کنیم نرم هستن. اصلا همین ترجمش غلطه.
معنیش اینطوری می شه Software یعنی افزارهایی که دم دستون باشن و راحت بتونید باهاشون کار کنید و در ارتباط باشین مثل همون قاشق و چنگال و بشقاب رو میز غذا خوری که باهاشون در ارتباطین اما شما با میز و سفره و پایه ی میز و غیرهدر ارتباط نیستین که می شه "سخت افزار". بهترین واژه ای که می شه به جای "نرم افزار" آورد "راحت افزار"ه. بهدلایلی که توضیح دادم.

Emulation هم که کاملا مشخصه. واژه ی عادی و تکنیکیش می شه "شبیه سازی" یعنی ما شبیه یک کنسول (یا هر چیز دیگه ای) رو تو کامپیوتر (یا هر جای دیگه) خلق می کنیم.

Imitate که وژه ی تکنیکی نداره. اصل کلمش می شه "تقلید کردن" حالا شاید بشه ازش به عنوان "کپی کردن" یاد کرد اگه جایی به عنوان واژه ی تکنیکی ازش استفاده می شه.

Reverse Engineering که می شه بگیم " بررسی معکوس (وارونه)"

منظورتو از "کند ذهن عقب افتاده " نگرفتم. منظورت اون هلندیه کند ذهن عقب افتاده ست ؟

در ضمن. اصلا ربطی به فارسی بلد بودن یا زبان دونستن نداره. اگه واقعا میلیون ها مقاله در موردش به زبان فارسی نوشته شده پس چرا تا حالا هیچ ایرانی نتونسته یه شبیه ساز کوچولویی مثل NES یا همون میکروی خودمون رو خلق کنه ؟
هیچ می دونستی شبیه سازی کردن ربطی به این نداره که شما زبان برنامه نویسی بدونی. یه سری تکنیک های خاصی داره که ماها و شماها نمی تونیم راه صد ساله رو یه روزه بریم. برنامه نویس های قدرتمندی به زانو نشستن و گقتن واقعا کار شبیه سازی مشکله چه برسه که ما ایرانی ها که تجربه شو نداشتیم بیاییم به همین راحتی چنین کاری رو انجام بدیم. نمی گم چیزی بارمون نیست ولی اصلا تن به کار نمی دیم و دنبالش نمی ریم. شاید براتون خنده دار باشه که چرا این تاپیک در مورد شخصیه که زبونمونو نمی فهمه، اما اینطور نیست که شما فکر می کنید. می دونستید که غیر از اینجا تو چند تا سایت خارجی دیگه هم درخواست کمک کردم.
اگه بخوایم بشینیم دست رو دست بذاریم بگیم که بابا اونا خودشون می سازن ما هم استفاده می کنیم. چرا یه همچین فکری تو اذهان ماهاست. اصلا ما یاد گرفتیم تمام چیزایی رو که خارجی ها می سازن بشینیم با کرک دانلود کنیم. شما کافیه برید کلمه ی "دانلود" رو سرچ کنید. هزارن هزار نرم افزار با کرک در اختیار شماست. نه حرفمو پس می گیرم. ما ها اینطوری نیستیم این نظام ما ها رو اینطوری بار آورده. لعنت به اینا که جلوی پیشرفت و تکنولوژی رو گرفتن.

اگه جسارتی کرد مخدمت شما ها عذر خواهی می کنم. قصد بدی نداشتم فقط می خواستم یه سری مطالب رو شن شه. و در ضمن اگه واقعا می تونید به زبان شیرین فارسی کمکی بکنید، مطمئن باشید که مترجمانی هم برای این کار ساخته شده اند.;)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر