درخواست کمک یک هلندی برای ادامه ی پروژه ی Cxbx = شبیه ساز Xbox

سرنوشت

کاربر سایت
Mar 22, 2007
696
یه هلندی (آی دیش هست: Shadoe_tj) تو این فورامی که براتون گذاشتم می خواد پروژه ی Caustik (مولف اصلی این شبیه ساز) رو ادامه بده و درخواست کمک کرده. شما هم اگه برنامه نویس هستین و اگه دلتون خواست می تونید عضو سایت شین و بهش PM بدین و اون هم بهتون می گه که چیکار کنید. ضمنا اگه می خواید در آینده ی نه چندان دور صاحب شبیه ساز ایکس باکس بشید، مطمئن باشید که تلاش این فرد یا افراد دیگر بی ثمر نخواهد بود. ضمنا اگه خودتون نمی تونید کمکی بکنید ، حداقل از کسای دیگه کمک بگیرین که شاید تجربه ی این کار رو داشته باشن. بلاخره ما هم باید از یه جایی شروع کنیم دیگه.

http://forums.ngemu.com/cxbx-official-forum/86697-who-wanne-help-cxbx-delphi-port.html

اینم سایت خصوصیش:

www.shadowtj.net
 

Reza684

کاربر سایت
Mar 25, 2007
357
نام
Reza
احسند به شما که درصدد کمک کردن به این دوستانتون هستید، من می تونم به عنوان یکی از تسترهای این گروه اگر قابل دونستند باشم.
want testing help?? contact me​

My Pc
__________________
» +AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3600 «
» GeForce 7600 GS 256: 400/800 / Shader Model 3.0 /128 bit «
» 1024MB RAM Dual Channel «​
 
آخرین ویرایش:

سرنوشت

کاربر سایت
Mar 22, 2007
696
رضا جون. مرسي که جواب دادي. انتظارشو نداشتم.
به هر ترتيب در حال حاضر به تستر نياز ندارن شايد بعدا نياز بشه ولي نه فعلا. اگه خبرش شد بهت مي گم که اولين نفر باشي. مگه نخوندي يکي که اين سوال رو پرسيده بود چي جوابشو داد ؟ گفت که فعلا کار تست رو خودم و چند تا بچه هاي ديگه انجام مي ديم. الان تنها چيزي که مي خوان اينه که بتونيد ليستي از ارقام XDK از بازي ها تهيه کنيد. و توسط يه فايل متني براش ايميل کنيد.

به هر حال اينو برا برنامه نويسا مي گم. همونطوري که خودشون گفتن XDK:

OpenXDK, the first and only legal development kit for Xbox, has been updated with many key improvements. OpenXDK is an attempt to bring a free and legal alternative to develop for the Xbox without having to deal with the legalities of using the official Microsoft XDK. What this means is that programs developed with OpenXDK will be legal and free for download as opposed to those made with pirated versions of the Microsoft XDK.

OpenXDK تنها ابزار برنامه نويسي براي ايکس باکسه. بذارين خلاصه کنم. از اونجاييکه OpenXDK منحصرا مال شرکت ايکس باکسه، کس ديگه اي حق استفاده از اونو نداره. اينا هم دارن سعي مي کنن که يکي مثل همونو بسازن که کار سختي هم هست که بااين کار استفاده از اون قانوني مي شه.

حالا نمي دونم کسي با اين حال اگه تو اين کار تبحر داره مي تونه عضوشون بشه و بهشون پی ام بده.

رضا جان. تو اون سايت بهم پي ام داده بوي ؟ من هر چي گشتم چيزي نبود. دمت گرم حداقل عضو سایت شدی. مرسی.

راستی رضا جان چندتا بازی ایکس باز تو هاردت داری ؟
 

Reza684

کاربر سایت
Mar 25, 2007
357
نام
Reza
ممنون.
من خودم 3 یا 4 بازی xbox رو دارم، ولی در مورد استخراخ xdk ها از geme ها میشه گفت مسلما همه ما اولین بار هست این کلمات رو می شنویم ولی هیچ اطلاعاتی ازش نداریم و حتی تهیه اون.
اگر نرم افزاری و یا روش یا آموزش تهیه اون باشه که بتوان از بازی ها xdk تهیه کرد من خودم شروع به کار می کنم و یکی از تیم استارترها خواهم بود.
ضمنن cpu که برای xbox تهیه شده منحصرا از Features x 86 پیروی می کنه که در اجرای و پردازش تصاویر معرکه هستند و میشه گفت نسل جدید cpu های dual core اون رو پشتیبانی می کنند واین کار رو کمی سخت می کنه که cpu های که معمولی هستند شاید این ویژگی رو نداشته باشند تا روی اجرای بهتر این امیلاتور کمک کنند.
به هر حال من می تونم اطلاعات بسیار کاملتری از از اجزای این کنسول ّبهتون بدم که حتی مدیر اصلی این پروژه هم به دنبالش می گرده که کمک زیادی در حل امیلاتورش داره ولی شما باید زحمت ترجمشون رو به انگلیسی بگشید.
ضمن ولی در کل این رو بگم که اصلا cpu بکار رفته در xbox غیر قابل مقایسه با cpu ps 2 نیست.
 
آخرین ویرایش:

سرنوشت

کاربر سایت
Mar 22, 2007
696
رضا جان. شرمنده دیگه دیر به دیر جواب می دم.
دو بار نوشتم هر دو بار پاک شد. دیگه واقعا اعصابم خورد شد. خیلی خلاصه بگم.
1. برای تست کردن 4 یا 5 تا بازی خیلی کمه.
2. اگه واقعا اطلاعاتت در این زمینه خوبه حاضرم کار ترجمه رو شروع کنم. بذار واسه دانلود هر چی که داری و اینو هم یادآوری کنم کسی که این پروژه رو تا به اینجا رسونده یکی از اعضای ماکیروسافت بوده . خود این کنسول هم که مایکروسافت ساخته پس بدون که طرف باید آدم خبره ای باشه. بابا تمام کسایی که تو اون سایت کار امولیت رو انجام می دن واقعا افرادی بودن که طی سالها تجربه به اینجا رسیدن و کسایی بودن که از امولیت کنسول قدیمی مثل میکرو شروع کردن تا به اینجا رسیدن.
3. اینو هم بگم که یکی شون گفت که فکر نکنید که چون ایکس باکس شاخصه های پی سی رو داره پس امولیت کردنش خیلی آسونه. همونطور که blue shogun گفت:

First of all, it's not that easy. Knowing whats in the Xbox is one thing, but having
documentation is another. You can "crack" open your Xbox, but it won't help you make an
emulator. If you don't have documentation on what you're emulating, you just can't do it...
period. There's enough documentation out there to make an emu that renders some fixed-
pipeline stuff, some vertex (but not) pixel shaders, and a little sound, but that's it.

Quote:
building x-box from "normal" pc components Thats not possible no matter what you do
because a PC and Xbox are far more different than what you'd initially think. HINTS: the
XBox's PIC is totally different from that of a PCs, the NV2A's MMIO addresses are completly different from an NV20 (GeForce 3), the MCP-X is not like an ordinary MCP, and the Xbox's modified version of the AC97 is not 100% compatible with a PC's. The hardware is the same, but just too different.

4. به هر حال حال قصد دارن این پروژه رو به دلفی تبدیل کنند چون
I wanna port it to delphi because there are lots of starting programmers who have the skill and time to build such emulator.

5. بابا طرف دیوونه ست. گفت که اگه از من یا هر کس دیگه ای می خواین که ایکس باکس 360
شبیه سازی کنیم، طرح کلی سیستم فایل 360 رو در اختیارم بذارید اون موقع می تونیم در موردش صحبت کنیم.
If you want me ... or ANNY1 else to build a xbox 360 emulator .... (pfffF)
then show me the file system schematics... then we talk again :P

http://forums.ngemu.com/cxbx-official-

forum/86697-who-wanne-help-cxbx-delphi-port-

2.html

یکی از دوستام تو دلفیش خیلی خوبه. ازش خواستم کاری واسه این پروژه انجام بده.
 

سرنوشت

کاربر سایت
Mar 22, 2007
696
اون دوستمو که می گفتم کارش تو دلفی خوبه، عضو سایت شد و داره کارشو شروع می کنه.
راستی ازشون خواستم که برای عضو گروه شدن چه کارایی لازمه چه ابزاری رو در اختیارم می ذارین و غیره، تمامشو پرسیدم. بعدش بهت می گم که چیکار کنی یا خودت می تونی به shadow_tj پی ام بدی و ازش بخوای چیکار باید بکنی.
 

سرنوشت

کاربر سایت
Mar 22, 2007
696
هنوز چیزی بهم نگفته. اگه کاری تونستی بکنی منو در جریان بذار خب.
راستی در مورد حرفام خوب فکر کردی ؟ منظورم اینه که اگه پروژه ای واسه ترجمه داری حاضرم انجام بدما .
 

Reza684

کاربر سایت
Mar 25, 2007
357
نام
Reza
با سلام
من مقاله ای در این مورد برای دوستان در این سایت تهیه کردم که امیدوارم اطلاعات دوستان تا حدودی بالا بره.
با اینکه بسیاری از دوستان اطلاعی در مورد کنسول Xbox ندارند و همچنین خصوصیات فنی و گرافیگی این دستگاه، نسبت به سایر کنسول ها به خصوص PS2 و همچنین علت ناقص شبیه سازی شدن و نا تمام رها شدن شبیه سازی این کنسول ها من این جا سعی می کنم که با ایجاد یک جدول تفاوت های عمده دو کنسول فوق رو (البته خصوصیات فنی و گرافیگی و ...) مختصرا خدمت شما عرض کنم.
درجدول زیر شما خودتون می تونید مشخصات فنی کنسول Microsoft Xbox را با کنسول PS2 Sony مقایسه کنید.
همنطور که در جدول زیر می بینید Xbox قویترین کنسول حداقل روی نمودار زیر هست. Processor کنسول Xbox بر اساس Intel Pentum 3 قرار گرفته که حافظه حافطه داخلی 64M و درایو DVD با یک هارد 8 گیگابایت را در خود جای داده است. بدون شک با جدول زیر به این نتیجه می رسید که Xbox چه از نظر سرعت پردازش و چه از نظر گرافیگ و بقیه موارد بدون رقیب بوده و در صدر کنسولهای کنسولهای زمان خودش جای گرفته بود و اگر از نظر ارائه بازی ها تا حالا نیز به خوبی پشتیبانی می شد می توانست تا سالها دیگر رقبای قدیمی خود یعنی یعنی PS2 Sony و Nintendo Geme Cube را از میدان کنسولها بدر کند.

2e6btdd.gif

ضمنن کپی رایت هم رعایت کنید برای اولی بار هست این اطلاعات در سایت بازی سنتر منتشر میشه، که اگه خواستید کپی کنید منبعش رو هم ذکر کنید.
مرسی.
 

Reza684

کاربر سایت
Mar 25, 2007
357
نام
Reza
اما يه نکته اي روديدم گفتم بد نيست بگم :
شرکت Midway خبر هايي رو مبني بر قطع پشتيباني مايکروسافت از کنسول Xbox و سازندگان بازي هاي اون داده؟ لذا فروش عناوين جديد طي دوران تعطيلات کريسمس سال جاري رو براي آن عملي دشوار ديده. اين در حالي هست که اونها به تمجيد از Sony و Nintendo براي پشتيباني از کنسول هاي قديمي خود مي پردازند.
پس با اين حال و با توضيحاتي که من در بالا دادم ميشه به اين نتيجه رسيد که ادامه پروژه Xbox آب در هونگ کوبيدن هست.
پس طبيعي هست که مايکروسافت پس از متحمل شدن زيان هاي بسيار در Xbox - تمرکز خودش را بر روي سيستم جديد? يعني Xbox 360 که تاکنون عايدي بالايي را دربر داشته گذاشته.
تا اوجايي که من فهميدم ميشه با روش مخصوصي و با تزريق داده در محلي از حافظه که محدوديت دسترسي به آن وجود دارد ميتوان کدهاي برنامه نويسي 360 دريافت نمود و حتي دسترسي کاملي به تمامي سخت افزارها ، اطلاعات و چگونگي کارکرد آنها رو پيدا کرد.
از طرفي ديگه هم ظهور 2 فن آوري جديد و رقيب هم از طرف 2 شرکت بزرگ ژاپني يعني SONY که انحصار فن آوري blu-ray Disc HD رو داره و TOSHIBA که اون هم فرمت رقيبي رو به نام HD-DVD رو ايجاد کرده بهتر هست که به کنسول هاي داراي فن آوري HD حمله کرد و وقتمون رو بيهوده تلف نکنيم.
همينطور در بازار سي دي رايتر ها و دي وي دي رام هاي blu-ray و HD-DVD اومده که ميشه سي دي هاي اين کنسول ها رو خواند و رایت کرد، حتي برنامه هاي HDClone و AnyDVD مدتي است دو فرمت فوق رو قادر به ايمچ گيري هستند و رو هارد ميشه ریخت.
پس بهتر به این دوستان خارجی مون هم گفته بشه آب در هونگ نکوبید و به فکر کنسول های جدید و محبوب باشید.;)
 

سرنوشت

کاربر سایت
Mar 22, 2007
696
سلام.. اولا از مطالب خوبتون ممنونم.

در مورد بند اول باید اینو بگم که تنها دلیلی که باعث شد پروژه ی ایکس باکس متوقف بشه این بود که چون بیشتر بازی هاش برای PC هم ساخته شده ، کسی تمایل نداره که رو این پروژه کار کنه. تنها دلیلش هم همینه. درسته که ایکس باکس کنسول قوی هستش ولی در مقایسه با پی اس 2 امولیت کردنش آسون تره , و همونطوری که خودت می دونی بازی Turok تقریبا کامل با cxbx اجرا می شه و halo هم با xeon. فعلا این دو تا بازی رو پی سی اجرا می شن. (ولی بعضی ها هم تو سایت اعتقاد داشتند که ایکس باکس سخت تره). به هر حال دلیلش اینی بود که گفتم.

در مورد بند دوم، متوجه نشم که گفتی "ادامه پروژه Xbox آب در هونگ کوبيدن هست" منظورت امولاتور ایکس باکسه. بابا مایکروسافت با پول پارو می کنه. بعیده به همین راحتی کم بیاره.
راستی این خبری رو که گفتی می شه منبع شو بدی. ممنون می شم.
"شرکت Midway خبر هايي رو مبني بر قطع پشتيباني مايکروسافت از کنسول Xbox و سازندگان بازي هاي اون داده؟ لذا فروش عناوين جديد طي دوران تعطيلات کريسمس سال جاري رو براي آن عملي دشوار ديده."
و در مورد این قسمت باهات موافقم:
"از طرفي ديگه هم ظهور 2 فن آوري جديد و رقيب هم از طرف 2 شرکت بزرگ ژاپني يعني SONY که انحصار فن آوري blu-ray Disc HD رو داره و TOSHIBA که اون هم فرمت رقيبي رو به نام HD-DVD رو ايجاد کرده بهتر هست که به کنسول هاي داراي فن آوري HD حمله کرد و وقتمون رو بيهوده تلف نکنيم."

ولی نه اینکه حمله کرد. فن آوری HD هم مزایای خودشو داره. اولا که از Blue-Ray ارزون تره و ثانیا اینکه می تونیم امیدوار باشیم که اگه یه روزی شبیه ساز x360 واسه pc ساخته شد، بتونیم راحت ازشون ایمیج تهیه کنیم و بازی هایی با گرافیک بالا داشته باشیم. می دونی چیه. چشمم آب نمی خوره که حالا حالا ها بشه رنگ شبیه ساز ps3 رو دید. ولی واسه x360 امیدش بیشتره.

اینجا هم متوجه نشدم که منظورت چی بود:
"پس بهتر به این دوستان خارجی مون هم گفته بشه آب در هونگ نکوبید و به فکر کنسول های جدید و محبوب باشید."

منظورت اینه که رو شبیه سازش کار نکنن ؟ اگه اینطوریه می خوای دلیلشو بهت بگم چرا ارزششو داره . هان. چطوره ؟

راستی رفتم با این shadow_tj صحبت کردم. قراره بهت پی ام بده بگه چیکار کنی.
و اینکه می تونی source این پروژه رو از سایت http://www.caustik.com/cxbx/index.htm تو قسمت source دانلود کنی.

مرسی.
 

Dr.XJ

کاربر سایت
Sep 28, 2005
1,868
رضا جان مطلبت واقعا خوبه
حیفه که تو این تاپیک بمونه چون خیلی ها به این تاپیک سر نمیزنن (چون تخصصیه)
اگه مطالب دیگه ای هم تو این زمینه داری یه تاپیک بزن و در این مورد صحبت کن
مثل "مقایسه قدرت کنسول ها" :)

یه سوال؟؟؟ شبیه ساز 360 یا شبیه ساز XboX 1 ???
:blink:
نه همون XBOX 1 ;)
 
آخرین ویرایش:

سرنوشت

کاربر سایت
Mar 22, 2007
696
در مورد ایکس باکس 360: تو همینجا به شماره ی 5 ی که توضیح دادم یه نگاه بنداز متوجه می شی. ولی فکر نکنم به این زودیا اقدام کنن.
 

javad316

کاربر سایت
Jan 9, 2007
91
واقعا چرا شبیه سازهای ایکس باکس متوقف شدند یعنی شبیه سازی ایکس باکس از پلی تو هم مشکلتره یا این که برنامه نویساش حرفه ای نیستن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر