خشونت، پایداری|ProToType2 Preview

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
75144869511497166646.jpg


Prototype 2
سازنده بازی : Radical Entertainment
ناشر : Activision
تاریخ عرضه : 24 آپریل 2012
سبک بازی : Action/Open World
ماد های بازی : Single-Player
پلتفرم ها : Xbox360/Win/PS3


در هر دوره از بازی های رایانه ای رویداد های مختلف بهانه ای شده است تا سازندگان با الهام گیری از آنها عناوین مختلف و درخور توجه ساخته و مخاطبین را با دنیایی رو به رو کنند که شاید به زودی در دنیا واقعی با آنها رو به رو شوند. با وجود رویداد های مختلف بررسی نتایجی که آزمایشات میکروبی می تواند در دنیای واقعی به وجود آورد دست مایه شرکت رادیکال شده است تا آنها با استفاده از این ایده عناونی تحت نام (Prototype) ساخته و مخاطبین را با دنیای عجیب ویروس ها آشنا کنند. البته آشنایی گیمر ها با ویروس ها قدمتی به مراتب بیشتر از چندین دهه دارد با این وجود بررسی نتایج انتشار ویروس های مختلف با رویکرد های مجزا باعث می شود که افراد بسیاری به فکر متوقف کردن چنین اقداماتی باشند. یکی از آنها الکس مرسر است که قربانی این ویروس ها شده و حالا سعی دارد تا خود را از بند ویروس خانمان سوز نجات دهد.


32742237950404080231.jpg


BlackNet

یکی از بزرگترین شبکه های اطلاعاتی (New York City ) شبکه ای به نام (BlackNet) است که توسط سازمان های دولتی بخصوص توسط ارتش آمریکا اداره می شود. این شبکه اطلاعات جامع و دقیقی از وقایع های مختلفی که در طول انتشار ویروس (BL) رخ داده است در خود جا داده. اطلاعات بسیار مفیدی از سه منطقه (قرمز،زرد،سبز) که اماکن اصلی بازی را تشکیل می دهند در (BlackNet) وجود دارد. ( Black Watch ) که وظیفه اداره این شبکه عظیم را بر عهده دارد با نیرو های مخفی و زیر زمینی برای جمع آوری اطلاعات همکاری می کند. ولی همین نیرو های خود جوش یکی از بزرگ ترین مشکلات (BW) هستند. هلر با استفاده از این گروه می تواند با هک کردن سیستم های امنیتی اطلاعات بسیار مفیدی از سه منطقه برای پیدا کردن برخی اهداف به دست آورد.

آشیانه های آلوده

محل ها و اقامتگاه های مختلفی در بازی وجود دارد که باعث می شود هلر خاطرات تلخ و شیرین را به یادآورد. این خاطرات نقش مهمی در طول جریان بازی بخصوص در روایت داستان دارد که باعث می شود نقش اقامتگاه های بازی پر رنگ تر و پر چالش تر از نسخه پیشین باشد. محیط شهر نیویورک در این بازی به سه بخش جدا گانه و مجزا از یکدیگر تقسیم شده است که هر کدام بسته به شرایط های مختلف کنش و واکنش های مختلفی دارند. به طور جامع بازی شامل سه منطقه مختلف با رویکرد های جداگانه است. مناطق بازی بر اساس میزان خطری که برای گیمر به وجود می آورند به منطقه خطرناک( منطقه قرمز) منطقه نیمه خطرناک( منطقه زرد) و منطقه امن( منطقه سفید) تقسیم می شود. منطقه سفید به اماکنی اطلاق می شود که به ویروس (BL) آلوده نشده است. این اماکن به دلایل امنیتی و اقدامات پیشگرانه سرسخت، عاری از هرگونه آلودگی است به طبع در این مکان خبری از مبارزات خونین و درگیری های نفس گیر نیست. البته شاید درگیری ها در این منطقه تنها به مبارزه با نیرو های امنیتی خلاصه شود. در این منطقه بیشترین کاری که هلر انجام می دهد استفاده از افراد مختلف برای رسیدن به هدف واحد است که در هر لحظه برای رسیدن به آن مشتاق تر می شود. یکی از اهداف مهم هلر در این منطقه به دست آوردن اطلاعات در مورد الکس مرسر و چگونگی کشته شدن خانواده اوست. منطقه زرد یا نیمه خطرناک به اماکنی گفته می شود که به طور کامل توسط ویروس آلوده کننده آلوده نشده است. البته میزان آلودگی در این منطقه به حدی خواهد بود که هلر و حتا گاهی اوقات مرسر با دشمنان ریز و درشت بسیاری مبارزه خواهند کرد. محیط بازی ترکیبی از موجودات و حیوانات مختلف است، به گونه ای که هر دو نوع مبارزین هم سرباز های امنیتی و هم موجودات جهش یافته در مناطقی که به ویروس آلوده شده است حضور پیدا خواهند کرد و هر از گاهی به مبارزه با شخصیت های اصلی داستان خواهند پرداخت. در حقیقت به دلیل اینکه محیط نیمه خطرناک شامل بخش های امنیتی و کاملا" خطرناک است خطرناک ترین محیط را هم داراست. به گونه ای که در هر شرایط امکان به مخمصه انداختن گیمر وجود دارد. زمانی که هیچ گیمری احتمال حضور دشمنی قدرتمند را نمی دهد محیط پر از موجودات مختلف می شود و بر عکس زمانی که انتظار حضور دشمنان را می دهیم آنها حضور پیدا نمی کنند. محیط بازی حاوی بالانس های مختلفی است که در هر لحظه گیمر را به چالش می کشد. منطقه قرمز یکی از مهم ترین و پر چالش ترین منطقه بازی است که شورش های مختلفی در خود جا داده است. این محیط که بر اساس میزان آلوده بودن به ویروس یه منطقه قرمز شهرت پیدا کرده است محیطی خواهد بود که هر لحظه و در شرایط مختلف شخصیت های اصلی را به مخاطره می کشاند. محیط بازی از دشمنان مختلف پر شده است و در این محیط ما شاهد شخصیت های اصلی و مهمی که در دو نسخه حضور داشته اند خواهیم بود. می توان گفت منطقه قرمز یکی از مهمترین بخش های بازی است که روایت داستان بازی را در خود دارد. لازم به ذکر است که دشمنان اصلی که می توان گفت به (Boss) های بازی شهرت دارند در منطقه قرمز هستند که هر کدام چالش خود را خواهند داشت. در این منطقه بیشترین کارکرد گیمر معطوف به مبارزه های خونین است که عنصر اصلی بازی را تشکیل می دهد.

07039100170592657560.jpg


(Prototype2)

14 ماه پس از اتفاقات نسخه شماره 1 و تلاش های الکس مرسر در متوقف کردن عملکرد ویروس حوادث جدیدی رخ داده است. اینبار شهر نیویورک به طور کامل به ویروس آلوده شده و افراد بی گناه بسیاری کشته شده اند. در این بین جیمز هلر و خانواده او نیز قربانی این حادثه تلخ شده اند. هلر بعد از ماموریت های خود که مربوط به تنفگداران دریایی بوده و بعد از آنکه با اتفاقات شهر رو به رو می شود هنگام بازگشت به خانه متوجه کشته شدن فرزند و همسرش در اثر آلودگی به ویروس (BL) می شود. از آن پس به دنبال فرد مسئول می گردد تا اینکه به الکس مرسر مسئول انتشار ویروس می رسد. خط داستانی بازی روایت تقابل و تعامل این دو شخصیت مهم را روایت می کند. وی بعد از کشته شدن خانواده برای انجام ماموریت های انتحاری رهسپار منطقه قرمز می شود. در این منطقه درگیری های مختلف مابین هلر و گروهانش با موجودات جهش یافته و الکس مرسر رخ می دهد که در نهایت منجر به زخمی شدن هلر می شود. الکس مرسر بنا به دلایل نامعول به جای کشتن هلر او را به ویروس آلوده می کند. این عمل مرسر باعث می شود موجودی همانند وی پا به دنیای (Prototype) بگذارد. البته هلر از این اتفاق به سود خود استفاده می کند و نقشه از بین بردن مرسر را می کشد که بعد دیگری از داستان بازی را روایت خواهد کرد.

قلمرو فرماندهی

بر اساس اطلاعاتی که در وب سایت رسمی بازی در مورد داستان فاش شده اتفاقاتی ماورای آنچه که در تریلر ها به نمایش گذاشته شده است روایت خواهد شد. بعد از تمام اتفاقاتی که برای مرسر در طول (ProToType 1) افتاد و بعد از اطلاعات جامعی که مرسر در مورد آزمایشات غیر قانونی و خطرناک به دست آورد. حالا در این نسخه یکی از بزرگترین و خطرناک ترین افراد( منفی) داستان بازی خود نمایی خواهد کرد. او که الیزابت گرین نام دارد بعد از اتفاقات مختلف دوباره دست به آزمایشات غیر قانونی زده است و حالا باعث آلودگی مناطق بیشتری از نیویورک شده. یکی از مهمترین مکان های بازی در منطقه قرمز مقعر فرماندهی الیزابت است که حوادث مختلف و چالش های جدیدی را در خود پنهان کرده. کهیر که نام این قلمرو فرماندهی است برای رسیدن به نتایج خطرناک آماده سازی شده است. در همین محل بود که ویروس (BlackLight) خلق شد و از همین جا بود که ویروس به بیرون درز کرده و باعث آلودگی مردمان بسیار شده است. این مقعر که زیر زمین قرار دارد مملوء از موجودات مختلف است که به صورت خیلی شدید تحت نظرات قرار دارند. این مکان به دلیل وجود ویروس ( BL) امنیت زیادی برای موجودات جهش یافته تامین می کند. از این رو محکم تر و با دوام تر شده است. البته این دوام بدین منظور نیست که به هیچ طریق ممکن نمی توان به مبارزه با آن پرداخت. کهیر یا قلمرو ویروس به دلیل حملات نطامی مختلف دچار ضعف هایی شده است که زمینه را برای افراد خاص با توانایی ویژه آماده کرده تا به آنجا نفوذ کنند (افرادی همانند هلر و مرسر).

73815395289930161283.jpg


در یک اقدام بسیار خطرناک الکس مرسر با استفاده از توانایی های کارن پارکر در سعی خنثی کردن ویروس بوده است ولی این ویروس به دلیل ساختار خاص و توانایی بالا در مقابله با حملات بیولوژیکی به جای اینکه نابود شود از حملات به سود خود استفاده کرده و نیرومند تر شده است و حالا مناطق بیشتری را مورد حمله قرار داده به گونه ای که در یکی از آنها ویروس به محل زندگی خانواده هلر حمله می کند و تمام افراد را قتل عام می کند. با این وجود شواهدی وجود دارد که الکس مرسر در گسترده تر شدن این ویروس نقش موثری داشته است.حملات نظامی کاربرد بسیار خوبی در بازی داشته و مهمترین روش برای مبارزه با کهیر و ویروس (BL) بوده. با استفاده از سلاح های خاص قدرت اولیه ویروس کاسته شده است، با این وجود هنوز قدرت ویروس و میزان آلودگی به حدی است که درگیری های زیادی برای نابودی ویروس رخ می دهد. در طول بازی مسائلی به وجود می آید که الکس مجبور می شود با استفاده از موجودات جهش یافته و بر عکس، دشمنان خود را که به گسترده تر شدن ویروس کمک می کنند نابود کند. در این نسخه این عمل بیشتر شده است و گاهی اوقات هلر برای آنکه نطامیان از سلاح های بیولوژیکی برای نابودی ویروس که در حقیقت باعث قدرتمند تر شدن آن می شود جلوگیری کند با استفاده از موجودات جهش یافته و قدرت ماورایی خود به مبارزه با آنها می پردازد.

همان طور که اشاره شد ویروس در این بازی قوی تر شده است و توان نفوذ به افراد را در خود بیشتر کرده. همین عامل( نفوذ در افراد) باعث می شود که هلر برای مبارزه با ویروس گاهی اوقات افراد عادی که در معرض خطر هستند نجات دهد.در این بین الکس مرسر هم دست به کار می شود و تا جایی که توانش را دارد دشمنان مختلف که انسان ها را تهدید می کنند نابود می کند. یکی از اصول اصلی بازی تمرکز بر روی استفاده از استراتژی های مختلف است. استفاده از اصول مختلف و گاها" پیچیده چاشنی بازی برای بهتر و درگیر تر شدن گیمر با تم بازی است. به دلیل اینکه اکثر مواقع مکان های اصلی بازی که بازی در آنها جریان دارد بسیار شلوغ است و موجودات جهش یافته بسیاری را در خود دارد هلر برای رسیدن به دشمن و هدف باید از استراتژی های خاص استفاده کند. شاید تعجب کنید که چگونه می توان از تانک در این بازی به سود خود استفاده کرد. در یکی از تریلر های بازی که بخش مربوط به مبارزات هلر با نیرو های نظامی بوده هلر با استفاده از نیرو مافوق بشری خود قسمتی اصلی تانک که موشک های مختلف را به سمت دشمنان و اهداف پرتاب می کند را از تانک جدا کرده و با استفاده از آنها اقدام به مبارزه با دیگر دشمنان می کند این عمل یکی از جالب ترین بخش های بازی را به خود اختصاص داده است که هیجان بازی را بیشتر می کند . لازم به یادآوری است که تعداد موشک های موجود در این بخش محدود است و هلر برای نابود کردن تانک های دیگر باید با احتیاط بیشتر از آنها استفاده کند.


13574254530192170772.jpg


هلر علاوه بر آنکه می تواند از تانک ها به عنوان سلاح استفاده کند توان استفاده از هلیکوپتر ها را هم دارد. هلر با استفاده از قدرت مافوق بشری می تواند از هلیکوپتر ها به هر نحو که مایل است استفاده کند. به دلیل اینکه هلیکوپتر ها دارای مهمات بسیار از جمله موشک های مختلف ، مسلسل و ... می باشد قدرت تخریب بالایی دارند از این رو استفاده و توان درست استفاده کردن از آنها باعث می شود که هلر قدرت تخریب بیشتر و گسترده تری داشته باشد. از این رو می تواند به راحتی در بازی به شکار دشمنان مختلف ( نیرو های ارتش و موجودات جهش یافته ) بپردازد. مهمات و سلاح های مختلفی برای استفاده در محیط وجود دارد. از سلاح های گرم نیمه خودکار تا موشک انداز های غول پیکر که همگی در راه بهتر و پر چالش تر کردن محیط بازی در اختیار شخصیت های مختلف قرار داده شده است. سلاح های گرم نیمه اتوماتیک برای از بین بردن پیاده نظام و موجودات جهش یافته ضعیف کاربرد بالایی دارد و توان استفاده از آن نیز به مراتب راحت تر از نسخه پیشین است. در این بخش گیمر همانند بازی های شوتر سوم شخص توان هدف گیری دشمنان را دارد. موشک انداز ها یی که از تانک ها جدا شده اند برای نابود کردن هلیکوپتر ها ، تانک ها و موجودات جهش یافته بزرگ و قدرتمند بسیار کارآمد خواهد بود. البته لازم به ذکر است که لانچر ( RPG) هم در بازی وجود دارد که از آن می توان برای نابود کردن هر دشمنی استفاده کرد. امکان شیرجه زدن و نابود کردن دشمنان با پرش های بلند و خطرناک همانند نسخه پیشین وجود دارد. حتا بنا به گفته سازندگان این بخش بسیار مهیج تر و جالب تر از (ProTotype 1) طراحی شده است و هر گاه گیمر از آن استفاده کند به راحتی حس هیجان را تجربه می کند و هرگز کسالت آور نخواهد بود. حملات هوایی بخش دیگری از بازی را تشکیل می دهد که آسیب های زیادی به قلمرو الیزابت می زند و در اکثر مواقع شخصیت های اصلی بازی ( الکس و هلر) از حملات هوایی ارتش یه سود خود استفاده می کنند تا به اهداف خود نزدیک تر شوند.

گیم پلی (ProToType2) از جهان مختلف شباهت زیادی به نسخه پیشین دارد. با این وجود در مواردی تفاوت های بسیاری بین این دو وجود دارد. یکی از تفاوت های بازی تغییر توانایی های شخصیت اصلی بازی است که باعث می شود گیم پلی بازی متنوع و چالش برانگیز تر شود. البته نباید فراموش کرد که تغییر شخصیت اصلی بازی هم یکی از تفاوت های اصلی دو نسخه از هم دیگر است. از توانایی هایی که در این نسخه تغییر کرده اند می توان به ( Musclemass) اشاره کرد که مورد استفاده الکس مرسر بود. این توانایی جای خود را به پیچک ها داده است. در طول مقاله به معرفی پیچک پرداخته شده است و توضیحاتی در مورد این توانایی داده شده. توانایی های دیگری هم در بازی وجود دارد که برای اولین بار وارد بازی شده. از آنها می توان به (BioBomb) اشاره کرد .


60696800924790678091.jpg


سونار

هلر از قابلیت سونار، دشمنان خود را که مخفی شده اند پیدا می کند. سونار یکی از جدیدترین توانایی های جیمز هلر است که در این نسخه به او داده شده. هلر از این قابلیت برای پیدا و نابود کردن دشمنانش استفاده می کند. او با استفاده از این قابلیت می تواند دشمنان خود را که در هر جایی مخفی شده اند ( پشت دیوار، داخل ساختمان، پشت بام ها ) و هر جایی که امکان مخفی شدن وجود دارد) پیدا کرده و از بین ببرد. یکی از قابلیت های سونار( که در ترجمه به دستگاهی اطلاق می شود که اهداف را با استفاده از امواج صوتی مشخص می کند) این است که تنها افرادی که توان ایجاد خطر دارند را به رنگ زرد متمایل به قرمز ( رنگ آتش- طلایی رنگ) مشخص می کند و از نشانه گذاری افراد عادی خود داری می کند. این قابلیت چون بر اساس امواج صوت اهداف را مشخص می کند توان استفاده از آن برای فواصل بسیار دور نیز وجود دارد که این قابلیت را بسیار پرکاربرد کرده است.

• Biobomb

یکی از توانایی های جیمز هلر (BioBomb) یا پیچک ها است که قدرت خاصی به وی می دهد. هلر برای استفاده از این قابلیت بمبی را که مخصوص این کار است در بدن قربانی خود جا سازی می کند. سپس با حرکتی او را به فاصله ای دورتر از خود پرتاب می کند. بعد از مدتی(حدود چند ثانیه) بمب منفجر می شود و ماهیچه هایی که بیشتر به پیچک شباهت دارند از درون قربانی به سمت اطراف پخش می شود و وسایل مختلف را به سمت قربانی می کشند و او را را پا در می آورند.

پیچک

پیچک ها توانایی است که جایگزین ( Musclemass) الکس مرسر شده. پیچک ها که توانایی خاص هلر است زمانی که آزاد می شوند قربانی را از وسط به دو نیم تقسیمی می کنند و سپس او را ما بین زمین و آسمان معلق نگه می دارند. این توانایی قدرت زیادی به هلر داده است و باعث می شود که او توانایی از بین بردن دشمنان بیشتری را داشته باشد. عمل کرد پیچک ها بسیار جالب است و هلر توان استفاده از این پیچک ها را به دو صورت دارد. یکی از روش های مورد استفاده هلر این است که وی زمانی که قربانی را با استفاده از پیچک ها اسیر می کند او را زنده رها می کند تا کم کم توسط فشاری که پیچک ها وارد می کنند کشته شود. روش دیگر قابلیت سیاه چال یا همان جاذبه است که هلر با استفاده از پیچک ها می تواند قربانی را مرکز جذاب قرار دهد سپس با روشی که وجود دارد وسایل موجود در محیط به پیچک های چسبیده و به سمت قربانی کشیده می شود در همین حین قربانی ما بین وسایل موجود قرار می گیرد و با برخورد های بسیار سریع و مخرب کشته و نابود می شود( قربانی می تواند موجود جهش یافته، تانک، هلیکوپتر و یا نیرو های امنیتی باشد). البته راه سومی هم وجود دارد. بهدین شکل که با استفاده از پیچک ها ابتدا یکی از دشمنانش را از وسط دو نیم کند سپس دشمنان دیگر را به صورت سیاه چال از بین برد.

67070766934596108444.jpg


سیاه چاله ها و قدرت آنها:

وقتی هلر با استفاده از پیچک ها اقدام به ایجاد سیاه چاله می کند دو توانایی دیگر را در همین حین به دست می آورد. او می تواند سیاه چاله را به صورت سیاه چاله سبک و سنگین به وجود می آورد که هر کدام تاثیر و آسیب خاصی به دشمنان وارد می کند.پیچک ها امکان مبارزه با هلیکوپتر ها را به هلر می دهد. همچنین هلر با استفاده از پیچک ها توان مبارزه در هوا را نیز دارد. البته عملکرد پیچک ها بسیار گسترده تر و پیچیده است که یادگیری توانایی ها و ویژگی های پیچک ها به تمرین بسیار نیاز دارد. یکی دیگر از توانایی های پیچک ها قابلیت محافظت و به کار گیری دشمنان به عنوان سپر است که در یکی از تریلر ها به خوبی به نمایش گذاشته شد. همچنین پیچک ها امکان استفاده از بدن قربانی برای بهبود سلامتی و توانایی هلر را نیز فراهم می کنند. از این رو می توان نتیجه گرفت که پیچک ها در بازی نقش بسیار مهمی دارند.

Musclemass

یکی از توانایی های الکس مرسر ( Musclemass) بوده که وی با استفاده از توده عظلانی خود به مبارزه با دشمنان و سربازان می پرداخت. در شماره 2 از نمونه اولیه قابلیت پیچک ها جای گزین (MM) شده است. این قابلیت به الکس مرسر قدرت ویژه ای اعطا می کرد و وی را به یکی از بزرگترین و قدرتمند ترین شخصیت های قابل بازی تبدیل می کرد. این توانایی قدرت و آسیب رسانی الکس مرسر را دو برابر می کند و او را در انجام فنون و کشتار های خونین یاری می کند. الکس با حمله به دشمنان آنها را به صورت خیلی وحشیانه نابود می کند . این کشتار ها می توان به صورت های مختلف انجام شود. امکان دارد روی زمین باشد یا در هوا ولی تفاوت زیادی نمی کند نتیجه نابود شدن دشمنان است. اشیاء که به وسیله ( Musclemass) به سمت دشمنان پرتاب می شدند از قدرت و سرعت بیشتری برخوردار بودند که این عامل در بازی اصلی نقش مهمی در سرعت و جذابیت گیم پلی داشته است. البته به دلیل وجود بخش های ارتقاء، الکس امکان ارتقاء توانایی ها را داشته و می توانست خود را به یکی از خطرناک ترین موجودات روی زمین تبدیل کند. (Musclemass) در بازی موثرتر است. به گونه ای که اهداف را با استفاده از این توانایی به راحتی می توان از بین برد. در طول بازی در نمای داخلی زمانی که به دشمنان قدرتمند تر و قوی تر نزدیک می شویم آنها ار سپر دفاعی قدرتمندی برخوردار هستند به همین دلیل استفاده از این توانایی برای بلند کردن وسایل نقلیه و پرتاب کردن آنها به سمت دشمنان در آسیب رسانی به آنها بسیار موثر و کاربردی تر است.همانند پیچک ها الکس با استفاده از این توانایی توان مبارزه با هلیکوپتر ها را دارد. قابلیت های مختلفی درون این توانایی پنهان بوده که باعث می شود یکی از بهترین قدرت های الکس مرسر (MuscleMass) باشد. او می توانست ضربات مستقیم بسیار سنگینی به دشمنان وارد کند که قدرت تخریب بالایی داشته و آنها را به سادگی از پا در می آورد. البته (MuscleMass) به نوبه خود دارای ضعف هایی نیز بوده که از آن می توان به عدم تغییر حملات مرسر اشاره کرد . این توانایی تنها قدرت الکس را بیشتر می کند ولی او را به موجودی خطرناک که همه انتظار دارند تبدیل نمی کند. در این حالت که الکس مرسر به موجودی قدرتمند تبدیل نمی شود خودرو ها بسیار ناکارآمد خواهند بود و توان از بین بردن دشمنان را ندارد. از ضعف های دیگر این توانایی برد کم آن است که باعث می شود گیمر زمان کمتری با آن تعامل داشته باشد همین عامل باعث می شود که جذابیت اولیه و اصلی بازی از بین برود.

محیط بازی بسیار غنی و آکنده از جزئیات است. جزئیات بازی نسبت به نسخه پیشین بسیار شلوغ تر و پر چالش تر است و همین شلوغی باعث می شود که مبارزات بسیار درگیرانه تر و جذاب تر باشد. کیفیت ها بهبود پیدا کرده ، بافت های محیطی به خوبی کار شده و تنوعی بصری در بازی در سطح بالایی قرار دارد. انیمیشن ها طیف وسیعی از بازی را به خود اختصاص می دهند این طیف عظیم همراه به وجود (NPC)ها جذابیت بازی را بیشتر کرده است. سونار ، یکی از توانایی های هلر باعث می شود که وی برخلاف الکس مرسر انسان های بی گناه( افراد عادی) را از بین نبرد. استفاده از سیگنال دشمنان باعث می شود بازی حس جستوجو را در گیمر بیشتر کند. استفاده از سلاح های مختلف بعدی دیگر از گیم پلی بازی را به خود اختصاص می دهد.

92697207173679934865.png


ویروس Blacklight

ویروس (BlackLight) که ویروس آلوده کننده قربانیان است به نام (Virusto Merser) هم شهرت دارد. این ویروس باعث جهش تکاملی در قربانی می شود و آنها را به موجودات مختلف تبدیل می کند. این ویروس اگر از طریق مبدا وارد بدن قربانی شود او را به فردی مافوق بشری تبدیل می کند ولی اگر از طریق هوا یا به طور غیر مستقیم وارد بدن قربانی شود او را به موجودی بی فکر( همانند زامبی) تبدیل می کند. این ویروس توسط (Gentek) استخراج شده است و بهینه شده توسط (Gentek) است. در حقیقت این ویروس نسخه پیشرفته ویروس (Redllight) است که با خون الیزابت گرین ترکیب شده است و نمونه ای قدرتمند تر به وجود آورده. بعد از آزمایشات مختلف بر روی هزار انسان و تغییراتی که در بدن آنها مشاهده شده است هر کدام رویکرد های مختلف و مجزایی از خود نشان می دهند. به گونه ای که (DNA) آنها بر اساس نوع خاصی از ویروس کنش واکنش داشته. به هر حال ویروس در (DNA) قربانیان تغییرات مختلف و ویژه ای می گذارد. به گونه ای که این تغییرات بیولوژیکی ذهن و بدن آنها را به شکل متفاوتی بازسازی می کند و باعث اختلالات روانی در آنها می شود.

این ویروس به خالقش اجازه و امکان تغییرات و کنترل قربانی با استفاده از تغییرات کد های ژنیتیکی را می دهد. ویروس ( BlackLight) بیشتر اوقات باعث می شود که قربانی دچار اختلالات روانی شود. این اختلالات به حدی زیاد می شود که در نهایت باعث مرگ قربانی خواهد شد. گاهی اوقات ویروس ( BL) عملکرد دیگری پیدا می کند و به قربانی خود قدرت مافوق بشری و زیادی می دهد. این ویروس در دو گونه مختلف با عملکرد های ویژه طراحی و کشت شده است. (DX-1118C. /DX-1120C.) دو گونه از ویروس است که عملکرد های ویژه ای دارند. یکی از آنها قربانی را به موجودی جهش یافته تبدیل می کند و دیگری به قربانی قدرت فوق بشری می دهد. ویروس به اشکال مختلف گسترش پیدا می کند. این ویروس از آن جایی که بسیار مسری است و ارگانیسم های بدن را مورد هدف و حمله قرار می دهد به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد بدن قربانی می شود. یکی از روش های آلودگی گازگرفتگی و یا خراشیده شدن قربانی توسط افراد آلوده است که باعث می شود ویروس از طریق افراد آلوده به فرد جدید منتقل شود. البته شاکارچی ها (Hunters) می توانند با تغذیه از بدن فرد سالم بدن او را آلوده کرده و سپس فرد مورد حمله یه یکی از موجودات جهش یافته تبدیل می شود. این ویروس به صورت غیر مستقیم هم منتشر می شود. به طور مثال با استفاده از آب آلوده فردی که به ویروس آلوده نشده است مبطلاء به ویروس خواهد شد.تماس با مایعات و مواد عفونی افراد آلوده هم باعث آلودگی بیشتر می شود.


54636743282577093135.jpg


Amaya Heller

در گفتوگویی بین جیمز هلر و دخترش (Amaya) آن دو اینگونه به یکدیگر ابراز علاقه می کنند: آمایا هلر : بابا دلم برات تنگ شده
جیمز هلر: دخترکم من هم دلم برات تنگ شده، اما دیگه نگران نباش بابا برگشته.
Amaya Alison Heller )) با نام مستعار آمایا دختر جیمز و کولت هلر است. این سه در شهر نیویورک در کنار هم زندگی می کردند تا اینکه پدر برای انجام ماموریت های امنیتی به مناطق آلوده به ویروس فرستاده می شود. در نتیجه شیوع بیماری و ویروس (BL) مناطق مختلفی از شهر نیویورک به ویروس مهاجم آلوده شده است.در این بین تعداد افرادی که در اثر ویروس کشته می شوند روز به روز بیشتر می شود . این ویروس در نهایت آمایا هلر را هم آلوده می کند. در این گیرو دار اقامتگاهی به عنوان محل نگه داری افراد آلبوده به ویروس در نظر گرفته شده است که (Barged) نام دارد. این منطقه یکی از پرخاطره ترین مکان های بازی برای هلر خواهد بود. مادر آمایا کولت هم در این محل قرنطیه شده است

کولت هلر

گفتوگوی هلر و کولت:" کولت آنها گفتند جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، همه در امنیت کامل هستید".
هلر:" بسیار خب، من برای بررسی به منطقه قرنطیه می روم و برای اطمینان از عملکرد آنها در محل قرنطیه خواهم بود".
کولت هلر همسر جیمز و مادر آمایا هلر است. در ماموریتی که جیمز مجبور به انجام آن بوده مادر و دختر تنها می مانند. همین تنهایی باعث می شود که نیرو های امنیتی آنها را به قرنطیه ای منتقل کنند. ولی بعد از مدتی دوباره آنها را به خانه بازمی گردانند. در مسیر بازگشت جیمز با اجساد بی جان همسر و فرزند خود رو به رو می شود.
توسعه دهندگان به ندرت جنبهای انسانی و شیطانی شخصیت های اصلی خود را به نمایش می گذارند. با این وجود رادیکال اینترتینمنت سازنده بازی در این نسخه سعی کرده است تا شخصیت های مختلف (نمونه اولیه) را با ابعاد مختلف در مقابل دیدگان مخاطبین قرار دهد. الکس مرسر یکی از شخصیت های محوری بازی با چالش های مختلف رو به رو شده است و در هر لحظه با مشکلات جدید رو به رو می شود. از یک سوی مشکل ویروس و انتشار آن و از سوی دیگر انتقام گیری جیمز هلر از او باعث شده است که داستان بازی تک بعدی نباشد بلکه ابعاد مختلف و پیچیده ای به خود بگیرد. نمونه اولیه 2 به گونه ای طراحی و ساخته شده است که گیمر از نگاهی دیگر الکس مرسر را رصد کند. اینبار به جای استفاده از مرسر شخصیت جدیدی به نام جیمز هلر وارد داستان غم انگیز الکس شده است. جیمز که اتفاقات متخلفی را تجربه کرده برای گرفتن انتقام و رهایی از بند ویروس تلاش می کند. یکی از نکات مورد تاکید سازنده این است که شما شاهد چیزی خواهید بود که هرگز منتظرش نیستید.


89259854711816695451.png


الکس مرسر

الکس مرسر در رویای خود که در طول پیشنمایش های مختلف بازی به آنها کمترین اشاره ای شده است طلب آزادی می کند. حال اینکه وی از چه کسی یا چه گروهی انتظار بخشش و طلب بخشش می کند مبهم است. او خود را اینگونه معرفی می کند. اسمم الکس مرسر و لقبم قاتل است. عده ای بسیار از جمله جیمز هلر مرا به دلیل آلودگی شهر به ویژه کشته شدن مردمان بی گناه مسئول می دانند ولی من قاتل ، هیولا و یا یک تروریست نیستم منهم همانند بسیاری از انسان ها فردی معمولی با رویکرد های عادی بوده ام که به دلیل آزمایشات مختلف آلوده به ویروس شده و برای رسیدن به هدف اصلی خود که متوقف کردن عاملین انتشار و همه گیر شدن این ویروس است مجبور به کشتن انسان های بیشمار شده ام. الکس مرسر به نام زئوس هم شهرت دارد. در گذشته به (GenTek) وایستگی شدیدی داشته ولی اکنون مستقل است. وی بر سر پروژه خطرناک (Gentek:BlackLight) به ویروس مخرب آلوده شده. وی متولد سال 1979 است. الکس مرسر از جایی که به ویروس آلوده شده ناچار بود برای قوی تر و مقاومت تر شدن از نسخه های پیشرفته ویروس استفاده کند. وی در یکی از اقامتگاه های خود از یک شیشه متوسط ویروس که غنی سازی شده بود استفاده می کند در همین حین ویروس موجود درون شیشه علاوه بر اینکه وارد بدن الکس می شود به بیرون درز می کند و همین عامل باعث می شود که محیط شهر ( Manhattan) آلبوده به ویروس شود . مردمان عادی در اثر آلوده شدن به این ویروس اکثرا" کشته می شدند و به موجودات جهش یافته تبدیل می شدند. بعد از تزریق ویروس وی بدون آگاهی از گذشته تلخ اقدام به فرار از دست نیرو های امنیتی می کند. نیرو های امنیتی به دلیل اینکه وی آلوده به ویروس است وی را مورد تعقیب قرار داده اند. الکس مرسر بعد از اینکه به طور موقت از دست دشمنان( نیرو های ارتش ) فرار می کند با نیرو فوق بشری خود آشنا می شود و بعد از آن سعی می کند نیرو شیطانی را که ناخواسته به او داده شده است کنترل کند. وی به خود می آموزد که چگونه از توانایی های شیطانی استفاده کند.
الکس مرسر دروان کودکی را در فقر مطلق گذرانده است و تا 9 سالگی مادر خود را ندیده. بعد از 9 سال که مادرش در زندان بوده وی تصمیم می گیرد که در کنار مادرش باشد یا اینکه در پرورشگاه باقی بماند. الکس در این بین تنها به یک فرد آنهم خواهرش دانا اعتماد دارد. وی در تمام ماموریت های خود با همکاری و همیاری دانا به اهداف از قبل تعیین شده رسیده است و موفق به نابودی آنها شده. دانا که استعداد خاصی در علوم مختلف بخصوص علم پزشکی برخوردار است و همین عامل کمک شایان به الکس می کند . یکی از دلایلی که الکس معتقد است توان نابود کردن ویروس را دارد همان اعتمادی است که به دانا دارد. البته خود الکس هم توانایی زیادی در علم ژنتیک دارد همین عامل باعث می شود که او وارد پروژه (GenTek) شود. بعد از آنکه الکس در دانشگاه کلمبیا دکترا ژنتیک را کسب می کند توسط (GenTek) استخدام می شود و بر سر پروژه (BlackLight) حاظر می شود. الکس مرسر از ابتدا از اینکه آزمایشات وی مربوط به تولید یک ویروس مخرب است آگاه نبوده ولی بعد از ساخته شدن ویروس و اینکه این ویروس چه عملکردی دارد سعی در نابودی آن داشته است ولی موفق به این کار نشده. البته لازم به ذکر است که در ابتدا الکس از این ماجرا آگاه نبوده ولی در اواخر پروژه وی از اینکه در حال طراحی و ساخت ویروس جدید است آگاهی داشته ولی از اینکه این ویروس کاربرد نظامی دارد اطلاعی نداشته است. همان طور که اشاره شد الکس مرسر در تغییرات ژنتیک به مهارت خاصی دست پیدا کرده از این رو با کمک و همیاری دیگران موفق به تولید ویروسی به نام (BlackLight) می شود که بسیار قدرتمند و بد خیم است که به سرعت محیط را که در آن آزاد شده است آلوده می کند. در پی خلق این ویروس اتفاقات مختلفی در (GenTek) رخ می دهد. این سازمان توسط نخبگان ارتش که وظیفه بازرسی از پایگاه های تولید ویروس را داشته اند مورد بررسی قرار گرفته است و آنها از تولید ویروس خطرناک خبر می دهند. بعد از گذر مدتی الکس متوجه موضوعی بسیار عجیب می شود وی مطلع می شود که کارکنان (Gentek) با (BlackWatch) ارتباط نزدیکی دارند و اطلاعات این سازمان را به (BW) منتقل می کنند. بعد از این ماجرا و اطلاع الکس از اتفاقات مختلف جریان و داستان اولین نسخه از بازی (Prototype) شروع می شود.


نسخه شماره یک از بازی از نظر گرافیک بسیار ناموفق و اغلب خشک بود. با این حال و با گذشت سه سال اینبار رادیکال در نسخه جدید از بازی المان های گرافیکی خوبی را برای طراحی محیط ها و بافت های بازی به کار گرفته است. در نسخه پیشین طراحی ضعیف شخصیت های مختلف بازی باعث می شود که گیمر اغلب اوقات از اینکه این گیمر را انجام می دهد پیشمان شود ولی با تغییراتی که در نسخه جدید به وجود آمده است گرافیک بازی برای عنوانی به این خوبی متناسب است و توان به نمایش گذاشت المان های اصلی یک بازی خوب را دارد.

09491622656310197654.png


جیمز هلر

"آنها ( او ) مرا کشته و من اینبار برای گرفتن انتقام باز گشته ام". اسم من گروهبان جیمز هلر است و هدف اصلی در این دروه زمانی نابود کردن الکس مرسر است. هلر متولد سال 1974 و ساکن نیویورک است. هلر در اثر اتفاقاتی که رخ داده است دچار اختلالات روانی شده. در طول مبارزه وی با موجودات جهش یافته او زخمی می شود ،در همین حین الکس مرسر مهم ترین شخصیت( نسخه شماره1) او را از مرگ حتمی با استفاده از ویروس ( BlackLight) نجات می دهد. هلر که متوجه خطرات احتمالی شده است در ابتدا هدف خود را که نابود کردن مرسر است مخفی می کند و بعد از آنکه با توانایی خود آشنا می شود تنها به فکر نابود کردن مرسر است و بس. جیمز هلر گروهبان ارتش ایالات متحده بوده. او در ماموریتی که برای نابود کردن ویروس (BlackLight) داشته از خانواده خود دور بوده همین عامل باعث می شود که وی خانواده خود را در اثر آلودگی به ویروس از دست دهد.کولت هلر و آمایا هلر همسر و تنها فرزند او هستند که در این نسخه کشته شده اند. هلر هنگام مبارزه با عاملین پخش ویروس در شهر متوجه حضور الکس مرسر می شود . در همین حین همسرش کولت با وی تماس می گیرد و او را از شیوع بیماری و احتمال مبطلاء شدن فرزندشان را به او می دهد. هلر به کولت قول می دهد که روز بعد آنها را در خانه ملاقات کند . ولی وقتی به خانه باز می گردد ویروس تمام ساکنین شهر را آلوده کرده است و کولت هلر( همسر هلر) و آمایا( دخترش) هر دو کشته شده اند. (BlackWatch) اعلام کرده است که دانشمندی به نام الکس مرسر مسئول شیوع بیمار و مسئول انتشار ویروس ( BlackLight) است. این سازمان خبر می دهد که الکس در منطقه قرنطیه( منطقه قرمز که خطرناک ترین بخش بازی است) حضور دارد. هلر داوطلب می شود که در این منطقه به گشت زنی بپردازد تا شاید الکس را پیدا کند. البته هدف وی از این اقدام سعی در گرفتن انتقام از اوست نه چیز دیگر.

هلر بعد از کشته شدن خانواده خود از دستورات (BlackWatch) سرپیچی می کند. عدم انجام ماموریت های مختلف باعث می شود که هلر از سوی نیرو های امنیتی مورد تعقیب قرار گیرد. قبل از تعقیب هلر او و دیگران تفنگداران دریایی در مناطق مختلف منجمله منطقه قرمز به گشت زنی می پرداختند. این گشت ها بیشتر برای انجام ماموریت های انتحاری طراحی شده بود. در یکی از ماموریت ها هلر با علائم خاصی رو به رو می شود که نشانگر حضور مرسر در شهر است. وی با تفنگداران مناطق مختلف شهر را مورد بررسی قرار می دهند تا اینکه مسیر خونین مرسر را پیدا می کنند. آنها مرسر را در پشت بام یکی از ساختمان های آلوده پیدا می کنند. ساختمانی که مرسر برای اولین بار در آنجا با ویروس آشنا شد. هلر که تنها هدف خود را کشتن مرسر می داند سعی می کند با راه و روش های مختلف او را به دام اندازد. با این وجود درگیری مابین تفنگداران و مرسر به وجود می آید. مرسر تمام آنها را بجز هلر از بین می برد. درگیری دیگری بین مرسر و هلر رخ می دهد. هلر با استفاده از چاقو مرسر را زخمی می کند ولی این زخم برای از بین بردن او کافی نیست. این عمل هلر که برابر با خودکشی است باعث می شود که الکس مرسر او را به ویروس (BL) آلوده کند. این آلودگی باعث می شود هلر به موجودی همانند مرسر تبدیل شود.
هلر با گفتوگویی با مرسر از خاطرات او( مرسر) آگاه می شود. مرسر می گوید بعد از اتفاقات مختلف و آلوده شدن به ویروس سعی کرده تا خود را به عنوان فردی مرده به دیگران ثابت کند( از خود نشانه هایی مبنی بر کشته شدن باقی گذاشته است). ولی این عمل کارساز نبوده و (Gentek) برای اطمینان تعدادی را به دنبال مرسر می فرستد. آنها او را پیدا می کنند و از اینجاست که مرسر مجبور می شود از ویروس استفاده کند و آلودگی از همینجا به دیگر نقاط پخش می شود. بعد از به اشتراک گذاری خاطرات دو شخصیت اصلی این دو تصمیم می گیرند که بر علیه (BlackWatch) که عامل اصلی در انتشار ویروس است متحد شوند. آنها باهم عهد می بندند که تا جایی که می توانند تاسیسات (BW) را نابود کنند. این عمل باعث می شود که قدرت سازمان مربوطه کاهش پیدا کند.

89526400058957374044.jpg


هلر از توانایی های خاصی برخودار است که از آنها می توان به (Shapeshifting ) اشاره کرد. این توانایی باعث می شود که هلر قدرت زیادی داشته باشد و تغییر حالت دهد.(Whipfist) توانایی دیگر هلر است که توسط مرسر به او هدیه داده شده است. این توانایی باعث می شود که دستان هلر به تیغه های برنده ای تبدیل شوند که توان نابود کردن هر چیزی را دارند.هلر از سرعت بالایی برخوردار است . علاوه بر مهارت های مختلفی که دارد توان پرواز و سقوط آزاد را هم دارد که باعث می شود وی به یکی از بهترین ها تبدیل شود. هلر با استفاده از قدرت خود توان از بین بردن سلاح های مختلف را دارد. وی می تواند از تانک ها ، سلاح ها گرم اتوماتیک و نیمه اتوماتیک برای نابودی دشمنان خود استفاده کند. هلر به دلیل اینکه با نسخه پیشرفته ویروس (BlackLight) آلوده شده است توانایی هایی دارد که الکس مرسر از داشتن آنها محروم بوده. یکی از توانایی های او (BioBomb) است که در طول مقاله در مورد این توانایی توضیحاتی داده شد.

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر