- چهره,اندام و صدای شخصیت اصلی Star Wars :TFU از بازیگری تلویزیونی به نام ساموئل استیوارت ویتور گرفته شده که از کارهای این فرد میشه به حضور در تعدادی از اپیزودهای سریالBattlestar Galactica و فیلمهای سینمایی The Mist (فرانک دارابونت) و Crank (مارک نولدین و برایان تیلور) اشاره کرد.
- نبردهای مربوط با غولهای بازی در ابعاد وسیع طراحی شده اند(یکی از انها شامل جنگ با یک هیولای Rancor عظیم الجثه میشه که قبلآ هم نشان داده شده ) و در طی مبارزه به سبک GOD OF WAR از تکنیک متداول button-tapping (فشردن صحیح دکمه ها در فواصل زمانی خاص) استفاده شده.
- شخصیت بازی و شمشیر نوری ان در بازی قابل ارتقا هستند و میشه در انها تغییرات خاصی رو اعمال کرد گرچه در The Force Unleashed خبری از حضور شمشیرهای دو سر به سبک شخصیت Darth Maul و همچنین به دست گرفتن دو شمشیر در ان واحد نیست.
- از بین حالت های بیشمار نیرو مثل Force Affliction,Force Fear,Force Resuscitation, Force Destructionو ... چهار قابلیت اصلی که در بازی وجود خواهند داشت push, grip, repulseو lightning هستند که هر چهار تا دارای قابلیت اجرا شدن به صورت ترکیبی و ارتقا یافتن رو در The Force Unleashed خواهند داشت. (گفته میشه که کنترل نیرو ها بیشتر به بازی Psi Ops شباهت داره)
- داستان The Force Unleashed که زیر نظر و با دخالت مستقیم جورج لوکاس تهیه و تدوین شده بین اپیزودهای سوم و چهارم (اپیزود 3.5!!!) و درست هفت سال بعد از روی کار امدن امپراتوری در کهکشان روایت میشه.شخصیت اصلی بازی(که گفته شده نقش کلیدی رو در بین دو تریلوژی سینمایی فیلم ایفا میکنه) یکی از شاگردان مخفی دارث ویدر هست که از طرف او مامور میشه کلیه جدای هایی که از فرمان مخوف 66 جان سالم به در برده اند رو از صحنه گیتی پاک کنه. گفته شده داستان بازی به هیچ وجه سرراست نیست و عملآ به صورت چند شاخه نوشته شده به همین علت در قسمت هایی از The Force Unleashed کاربر بازی باید تصمیمات حیاتی رو اتخاذ کنه که تاثیرات اجتناب ناپذیری بر روی پایان های متفاوت بازی خواهند گذاشت .
- ایستگاهی با تسهیلات ساخت جنگنده های Tie Fighter که تبدیل به مقر فرماندهی یکی از ژنرالهای فراری جدای ها با نام Master Kota به همراه یارانش شده , سیاره Kashyyyk که لرد ویدر شخصآ حمله عظیمی به انجا رو رهبری میکنه , سیاره Felucia با( پوشش گیاهی عجیبش) برای نابودی Shaak Ti و سیاره Raxus Prime در جهت به دام انداختن یک جدای درویدساز ,کشتن Maris Brood یکی از افرادی که کینه عجیبی از دارث ویدر داره ,Juno Eclipse خلبان سفینه Rogue Shadow که وظیفه حمل و نقل کاراموز ویدر رو برعهده داره و Proxy همراه همیشگی شخصیت اصلی ... تعدادی از مراحل و شخصیتهای Star Wars : The Force Unleashed را تشکیل میدن.
از راست به ترتیب:Shaak Ti – Master Kota – Maris Brood – Juno Eclipse – Proxy
- به قدری سازندگان بازی بر روی استفاده از نیرو (Force ) در این شماره تاکید داشته اند که گفته شده بعضی از مراحل بازی رو فقط با استفاده از قابلیت های این ویژگی و بدون هیچگونه استفاده جانبی از شمشیرهای نوری (lightsaber ) میشه به پایان رساند. (در بیان عظمت نیرو البته از نوع Dark-side همین بس که در جایی شخصیت اصلی بازی با ان یک Star Destroyer رو به تنهایی سرنگون میکنه گر چه به نظر نمیرسه که همچین قسمت جالبی در بازی نهایی وجود داشته باشه و باید به همان منهدم کردن Tie Fighter ها قانع باشیم)
- Haden Blackman مدیر سازنده بازی در جایی اظهار کرده که از همین حالا به فکر ساخت دنباله ای برای The Force Unleashed هستند.
- به گفته LucasArts نسخه های PS3 و XBOX 360 بازی هیچگونه تفاوت خاصی با یکدیگر نخواهند داشت.
- نسخه PSP بازی دارای تعدادی صحنه های کلاسیک نسخه های قدیمی فیلمهای Star Wars خواهد بود
- ساخت و بررسی طرح ها و ایده های اولیه بازی از تابستان سال 2004 اغاز شده و اگر مشکلی پیش نیاد Star Wars : The Force Unleashed در نیمه اول سال 2008 عرضه خواهد شد.
- تکنولوژی هایی که درThe Force Unleashed به کار گرفته شده یکی میان افزار Digital Molecular Matter یا به اختصار DMM است که توسط استودیوی Pixelux به منظور تعریف خواص و ویژگیهای فیزیکی مواد و اثراتی که فرایندهایی نظیر فشار و بریدن و تغییر شکل همچون خمیده شدن و... بر روی اجسام میگذاره در بازی استفاده شده, دیگری سیستم اجرای انیمیشنEuphoria است که به وسیله کمپانی تولیدات نرم افزاری NaturalMotion (وابسته به دانشگاه اکسفورد ) بعد از محصول قبلی این کمپانی یعنی سیستم Endorphin (به کار گرفته شده در Tekken 5 ,THE Getaway وMetal Gear Solid ) و مثل همان محصول بر مبنای حرکات ترکیبی اجزا بدن طراحی شده که یکی از فرقهای عمدش با Endorphin در این هست که Euphoria علاوه بر اینکه طیف وسیعتری از نحوه عملکرد اعضای بدن رو در برمیگیره بررسی حرکات اجزا کوچکتر مثل ماهیچه ها رو هم شامل میشه در نتیجه افراد بازی(در واقع حرکت مدلهای AI انها) برعکس اینکه همیشه از یک سری انیمیشنهای بسته و محدود تبعیت کنند هر بار به صورت متفاوتی به وقایع محیط اطرافشون پاسخ خواهند داد درست مثل اینکه دارای سیستم عصبی سماتیک هستند بنابراین هر بار نسبت به وقایع , امکانات و محرکهای موجود در محیط عکس العمل های جداگانه ای نشان میدن ( به عنوان مثال اگر در این سیستم فردی رو به سمت میله ای هل بدید از ان اویزان میشه حالا اگر فردی دیگری رو به سمت همانجا هل بدید ممکنه به صورت ارادی برای اینکه نقش زمین نشه سعی کنه پای فرد قبلی رو بگیره) جدا از PC این سیستم در میان کنسولهای نسل هفتم فقط توسط PS3 , XBOX 360 قابل اجرا هست و فعلآ در بین عناوین محدودی چون Grand Theft Auto IV,Star Wars:TFU, بازی بعدی Indiana Jones و پروژه خود NaturalMotion مورد استفاده قرار گرفته. انجین اصلی بازیبا نام Ronin هم توسط LucasArts و استودیوی Industrial Light & Magic ساخته شده و نهایتآ از نرم افزار معروف کمپانی ایرلندی Havok هم در بازی استفاده شده . نتیجه کار عینییت بخشیدن به هنگامه ای است که حداقل تا به حال در هیچ یک از بازی های STAR WARS به این وسعت سابقه نداشته.
- نسخه کنسول WII بازی دارای قسمتی انحصاری تحت عنوان دوئل دو نفره است
آخرین ویرایش: