تلاش ناموفق مایکروسافت برای همکاری با سونی و نینتندو در ساخت کنسول

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
قبل از آن که مایکروسافت در سال ۲۰۰۱ اولین کنسول «Xbox» را منتشر کند، این کمپانی تلاش کرده‌است تا همکاری‌ با دو شرکت سونی و نینتندو در زمینه‌ بازی‌ها و کنسول داشته‌باشد. با ادامه خبر با سایت بازی‌سنتر همراه باشید.

q5ip_images_(1).jpg

در طول این سال‌ها اخبار، شایعات و داستان‌های زیادی در خصوص تلاش مایکروسافت برای همکاری با دو رقیب دیرینه خود، سونی و نینتندو شنیده‌ایم. اما امروز «Ed Fries» یکی از سازندگان اولین Xbox در مصاحبه خود با سایت «IGN» اطلاعات جدیدی در خصوص این همکاری‌ها بازگو کرده‌است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

«اون زمان که در حال فکر کردن بر روی ایده Xbox بودیم، ملاقاتی با شرکت نینتندو داشتیم. آن زمان «Satoru Iwata» رییس نینتندو بود، بقیه هم در آن ملاقات بودند. ما گفیتم: بخش سخت‌افزار کنسول با شما، بخش نرم‌افزاری و نتورک کنسول هم با ما. این چیزی که ما می‌خوایم. می‌تونیم با هم شریک بشیم و همکاری کنیم؟. و به سادگی آن‌ها گفتند، نه. بعد از اون «Bill Gates» رییس مایکروسافت در آن سال، به سراغ «سونی» رفت و جواب آن‌ها هم «منفی» بود.»

در ادامه مصاحبه، از Fries در خصوص شایعاتی مبنی بر تلاش مایکروسافت برای خرید نینتندو پرسیده‌ شد که او در جواب گفت:
«در حقیقت اگر کسی در مایکروسافت چنین فکری را داشته‌است، من کاملا از آن بی‌خبرم و چیزی در خصوص آن نشنیده‌ام.»

این اولین‌باری نیست که یک کمپانی بزرگ تصمیم به همکاری با رقیب خود می‌گیرد. در گذشته هم چنین همکاری بین سونی و نینتندو برای ساخت کنسولی با نام «Nintendo PlayStation» وجود داشته‌است که البته در نهایت به سرنوشتی مشابه‌ای دچار و همکاری صورت نگرفت.

منبع
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,372
فک کنم از مایکروسافت ترسیدن>:)
بنظرم مایکروسافت خودش خوب تونسته تو این بخش هم موفق بشه گرچه شاید شاید به اندازه سونی موفق نبوده ولی اونقدری کارش خوب بوده ک نیازی دیگ به این همکاری نباشه
 
  • Like
Reactions: g4m3r

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
تلاش مایکروسافت برای همکاری با نینتندو چیز پنهانی نبود و خیلی وقت پیش هم بهش اشاراتی کرده بودن...
خود مایکروسافت از مدتها قبل از ساختن ایکس باکس اوریجینال پروژه Microsoft Talisman رو دنبال میکرد در حقیقت مایکروسافت این شراکتو بعدها با سگا روی کنسول دریم کست به سرانجام رسوند ولی مرگ رییس سگا و اختلافی که هیئت مدیره برای ادامه دادن رقابت تو مارکت به عنوان یه پلتفرم مستقل داشتن باعث متوقف شدن تولید دریم کست شد.

zhjmurzn2m4s2gc93yo2.jpg

در مورد دریم کست چیزهای خیلی جالبی وجود داشت که کم در موردشون صحبت شده و با اینکه عمر کوتاهی داشت شاید یکی از تاثیر گذارترین کنسولهای تاریخ بود، ساختن Daughter die داخل 360 یه جورایی مرتبط به پروژه دریم کست و رابطه ای بود که مایکروسافت با کمپانی نیپون الکترونیک ژاپن (NEC) داشت.
Tile Base Rendering رو بین کنسولها اولین بار روی Dreamcast پیاده کردن که بهره وری از سخت افزار رو بالا میبرد و میشه گفت نتیجه تحقیقات مایکروسافت روی پروژه Microsoft Talisman بود در واقع ایکس باکس 360 فرزند خلف دریم کست و ادامه دهنده فلسفه و نگاه تیم طراحی سگا دریم کست به سخت افزار کنسول بود که تو یه قالب جدید پیاده سازی شده بود.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر