تغییرات در RIM: کناره گیری دو مدیرعامل و جایگزینی Thorsten Heins

hadi sh

کاربر سایت
Oct 1, 2010
660
نام
هادی
rim-ceo-quits.jpeg

ماه ها پس از واکنش های شدید سرمایه گذاران، RIM یا Research In Motion دست به تغییرات مهم و معنی داری زده است. شاید جالب باشد که بدانید این شرکت تا کنون توسط دو مدیرعامل اداره می شده است. آقایان Jim Balsillie و Mike Lazaridis به صورت مشترک به عنوان بنیانگذاران این شرکت، سمت مدیرعاملی را بر عهده داشتند. و حالا با کناره گیری آنها، از امروز Thorsten Heins مدیرعامل این شرکت خواهد بود. آقای هینس قبل از این هم با عنوان مدیر ارشد اجرایی (COO) در ریم مشغول به کار بوده است.

حالا نوبت تورستن هینز است که خودش را در جایگاه جدید نشان داده و به زعم بسیاری، ماموریت غیرممکنش را در پیشرفت شرکت برعهده بگیرد. نشریه گلوب اند میل اظهار کرده که مدیرعامل جدید در اولین قدم به دنبال یک مدیر بازاریابی مطمئن و خبره است تا نام تجاری به سختی آسیب دیده شرکت را دوباره احیا کرده و رنگ و لعابی به آن بدهد. تورستن همچنین احتمال واگذاری اجازه استفاده از سیستم عامل جدید بلک بری 10 به دیگر شرکت ها را غیر محتمل ندانسته است.

وی همچنین در اظهارات غافلگیر کننده ای، اظهار داشته که به خط تولید اسمارت فون های بلک بری و به روز رسانی نرم افزاری پلی بوک خوشبین و دلگرم است. البته وی بسیار عاقل بوده است که به واقعیت روی آورده و گفته تجهیزات فعلی RIM جایی حتی در نزدیکی رقیبان خود در دنیای اسمارت فون ها و تبلت ها ندارند.
rims-jim-balsillie-and-mike-lazaridis-step-down-name-new-ceo.jpeg

خب مایک و جیم قرار است چکار کنند؟ موسسان ریم قرار است تبدیل به نایب رئیسان شرکت شده و وظیفه و کار ویژه آنها، آزمون اختراعات و ابداع عای شرکت خواهد بود. در یک حرکت جالب، مدیرعامل مستعفی، لازاریدیس چنین اظهار نظر می کند: «من فکر می کنم این حرکت به دلیل عدم تمایل ما برای قربانی کردن اهداف بلند مدت در قبال بهره های کوتاه مدت انجام شده است. یکی از چنین تصمیمات هم این بود که ما برای توسعه محصولات مان QNX را انتخاب کرده و به دنبال اندروید نرفتیم.»

خب، اما به نظر می رسد که هم اکنون بهترین زمان برای تصمیمات سودمند و ریسک پذیر است. حالا باید دید که نظر آقای هینسن در خصوص حرکت به سوی اندروید در این بازه زمانی چیست.
منبع
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر