تاریخچه بازی Rayman (ریمن)

doostanehsoft

کاربر سایت
May 19, 2011
1,407
نام
Mojtaba

Rayman_Logo.gif



تاریخچه + معرفی و بررسی نسخه های ریمن

ریمن (به انگلیسی: Rayman)، از سری بازی های ویدئویی پلتفورم است که توسط یوبی سافت (به انگلیسی: Ubisoft) ساخته شده و به وسیله ی میشل انسِل (به انگلیسی: Michel Ancel) توسعه یافته است.
ریمن اصلی یک اسپریت (به انگلیسی: sprite) دو بعدی مبتنی بر پلتفورمر 16 بیت بود. سری Rayman 2: The Great Escape به سری های 3 بعدی نقل مکان کرد و تنوع بیشتری را با اقدامات جدید به گیم پلی بازی افزود؛ مانند: موشک سواری، کشیده شدن از طریق مرداب توسط یک مار و یک قابلیت که موهایش به ریمن اجازه می دهد تا به سادگی به پرواز درآید و شناور شود. Rayman 3: Hoodlum Havoc همانند Rayman 2، هسته ی platforming را حفظ کرده است، اما یو پی اس (به انگلیسی: ups)های قدرتمندی را به بازی افزوده و تاکید بیشتری در مبارزه پیدا کرده است. دشت نوشته هایی در این مجموعه باقی مانده است که شبیه به اسپریت اصلی مبتنی بر گیم پلی است که عمدتا 2 بعدی هستند و در آنها تنها Rayman DS و Rayman 3D استثنا هستند، بطوریکه هر دو از پورت های Rayman 2 می باشند.

Rayman Raving Rabbids که در ابتدا به عنوان یک platformer قدیمی برنامه ریزی شده بود، تبدیل به یک مجموعه مینی-گیم (به انگلیسی: mini-game) شد، که در اواخر توسعه، توسعه دهندگان قادر به پیاده سازی بازی روی Wii Remote و Nunchuck بودند.
اولین تریلرها برای بازی و نمایش اطلاعات اولیه از بازی، یک فضای تیره تر از حد معمول برای یک بازی Rayman را داشت؛ و ریمن را سوار بر حیوانات به همراه یک عنکبوت غول پیکر نشان داد. ریمن می تواند ظاهر خود را تغییر دهد، همینطور سبک رقص خود را؛ و برقصد تا وارد Rabbidها (همان خرگوش ها) شود. در نهایت این ایده متوقف شد، و با موشن مبتنی بر mini-games جایگزین شد و شبیه به بازی WarioWare: Smooth Moves در نینتندو (به انگلیسی: Nintendo) شد.

Rayman Raving Rabbids همچنین بر روی کنسول های Xbox 360 ،PlayStation 2 ،Nintendo DS و PC منتشر شد. با وجود اینکه حول محور کنترلر Wii با سبک موشن سنسینگ (به انگلیسی: motion-sensing) می باشد، به سادگی با دکمه های دسته بازی و Stick Movementها جایگزین شده و عملیات فیزیکی را به خوبی انجام می دهد.
نسخه Rayman M ویزگی های شخصیت ریمن را در مسابقه دو به وسیله سبک پلتفورمر به کار برده است، مانند مراحل و مبارزه در مود (به انگلیسی: mode) جداگانه صحنه ها. همچنین بازی آموزشی ریمن نیز موجود است، نام این بازی آموزشی Rayman Junior می باشد که در آن تمرکز کمتری بر روی گیم پلی شده و بیشتر جنبه آموزشی دارد.

جعبه اطلاعات بازی:

نام بازیRayman - ریمن
توسعه دهند(ها)Ubisoft
Digital Eclipse Aqua Pacific
Gameloft Backbone
Entertainment
منتشرکننده(ها)Ubisoft
Gameloft Feral Interactive
طراح(ها)Michel Ancel
سریریمن
تاریخ انتشاراولین انتشار در 1 سپتامبر 1995 و آخرین انتشار در 20 سمپتامبر 2012
 

paxa

کاربر سایت
Jan 4, 2011
949
نام
پارسا
ممنون از اطلاعاتتون..

کلا من عاشق این سری هستم..منو از فضای اکشن فیلم ها و بازی ها دور میکنه..میبره به دوران دیگه..ای
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر