برنامه نويسي براي Ds.

test84

کاربر سایت
Aug 22, 2006
4,743
سلام!
اين تاپيك رو زدم كه مطالبي كه براي بازي نويسي بدست ميارم يا تجربه اي كسب ميكنم رو ثبت كنم كه به درد بقيه هم بخوره.
البته فكر نميكنم اين سايت برنامه نويس زياد داشته باشه، چه برسه به اينكه DS باز هم باشه!
الي ايهال!
اولين لينك مربوط به نسخه جديد از manual اي است مه براي برنامه نويسي روي DS منتشر شده.
لازمه بگم كه آشنايي با ++C قدم اول براي برنامه نويسي روي DS است.
لينك
به اميد روزي كه Tetris يا يه بازي Platform اي از خودمون رو روي DS بازي كنيم!
(در ضمن، اينجا ميتونه مكاني هم براي سؤال و جواب ++C باشه.)
من از 10بهمن فعاليت خودم رو آغاز ميكنم.
 

MVBDX

کاربر سایت
Jul 4, 2006
167
نام
محمد
من (!) شدیدا ساپورتت (!) میکنم. برو!

این لینک (!) پایینم از هر جایی میتونی برو و نرم افزارشو دانلود کن.
http://www.devkitpro.org/
Dev-Kit که داره کلا 40MB سایزشه که هم واسه PSP ـه هم واسه NDS. (اول یه فایل با حجم کمه که باید بگیریش بعد اون بقیه رو میگیره! (8 تا فایل))

ویرایش: میتونی با شبیه سازها (Emulator) راحت تست (!) کنی, اکثر بازیسازا (از نوع در پیت!) واسه DS همین کارو میکنن. راحتم اجرا میشه.
No$GBA 2.3d (بهترین شبیه ساز)
DeSmuME 0.6.0
iDeaS 1.0.1.1
 
آخرین ویرایش:

test84

کاربر سایت
Aug 22, 2006
4,743
سلام!
مشكل يادگيري برنامه نويسي خاصش نيست
مشكل نداشتن دستگاه مناسب براي تست برنامه هايي كه نوشتي روي DSه.
من G6 دارم كه يكي از بدترين دستگاه هاي موجود براي برنامه نويسيه.
حالا به تازگي يه كتابخونه واسش دادن بيرون كه ميگن ساپورتش رو واسه homebrew زياد ميكنه، من پيش رو نگرفتم.
خوشحالم كه اينجا پستي ديدم.
خوشحالم.
 

test84

کاربر سایت
Aug 22, 2006
4,743
تیم برنامه نویسی بازی Tony Hawk's Downhill Jam یه سری از نکات بازی نویسی 3بعدی رو روی DS فاش کرده, لینک یا زلدا یا Hyrul.

این صحبت ها در کنفرانس GDC برگزار شده و انگار به مزاق یه سری خوش نیومده.
به هر حال, فک کنم برای ماها این قضیه 3بعدی زود باشه ولی گفتم خوندش بی فایده نیست, شایدم پر از ضرر باشه.
فقط اینو بدونین که DS از OpenGL استفاده میکنه, اگه کسی مایل بود, یه سری مثال برای استفاده از OpenGLه DS دارم که میشه اینجا قرار داد.

ولی در کل برای یادگیری, مطالعه برنامه های Homebewای که Open Source هستن و توی Source Forge هم زیاده, کمک خیلی خوبیه تا چرخ رو 2باره اختراع نکنیم (حالا من نگم انگار همه میشینن Framework دوباره مینویسن).
 

test84

کاربر سایت
Aug 22, 2006
4,743
راهنمای کامل DLDI.

این DLDI چیه؟
با این یارو, میشه برای DLL ها Interface درست کرد, یه چیزی شبیه Interface هایی که توابع دارن.
خوب این به چی درد من میخوره؟ هیچی.
به این درد میخوره که خدا نکرده, دور از جون, بلا به دور, وایسا برم اسفند دود کنم ...
.
.
.
.
.
دود کردم, برگشتم, آره, اگه خدا نکرده یه برنامه ای نویشتین (گوش شیطون کر), نمیخواد نگران این باشین که روی کارت های دیگه هک کار میکنه یا نه, چون On The Fly میتونه اونو تبدیل به Native Code اون کارت اجرا کننده بکنه.
مثلا این G6ه کوفتی, یه مشکلش اینه که با Homebrew مشکل زیاد داره, چرا؟ چراشو نمیگم.
یا فلش کارتایی که از کارت حافظه استفاده میکنن, با Homebrew ها مشکل دارن و برای اجرای Homebrew ها شما معمولا باید دنبال نسخه خاصی باید بگردین که برای کارت شما کامپایل شده, با این یارو DLDI دیگه این مشکل تا حد زیادی حل شده. یه مثال میتونه کد اجرایی تحت DOS و Linux باشه در مقایسه کد اجرایی net. که 2بار کامپایل میشه.
مثلا DO0M DS رو که با G6 مشکل داشت رو میشه اینطوری رو G6 یا هر ... دیگه ای اجرا کرد.
 

test84

کاربر سایت
Aug 22, 2006
4,743
من هنوز زندم! سر حرفم هم هستم! ولی بازی نویسی معمولی رو به جایی که دوست دارم برسونم, شروع میکنم Port کردنشون رو DS. الانم چیزایی که مینویسم با این هدف مینویسم که قابلیت Port شدن داشته باشه.
فعلا!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر