برنامه‌نویس درخشان شبیه‌سازها Near (Byuu) درگذشت

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,124
نام
محمد علی
روز ۲۷ ژوئن سال ۲۰۲۱، پیامی در توییتر بسیاری از علاقه‌مندان به شبیه‌سازها (Emulator) را نگران کرد. برنامه‌نویس افسانه‌ای Near که با نام مستعار Byuu هم شناخته می‌شد، رشته توییتی نگران کننده منتشر کرد.
ساعاتی بعد، هکری به نام هکتور مارتین پیامی از جانب یکی از دوستان ناشناس Near‌ منتشر کرد که نگرانی علاقه‌مندان را تایید کرد.

Near‌همان روز در توکیو جان خود را گرفته بود.

او ۲۳ سال خود را وقف توسعه‌ی شبیه‌سازهای مختلف از جمله شبیه‌ساز SNES با نام BSNES و سپس HIGAN کرده بود. دایره‌ی فعالیت او تنها برنامه نویسی نبود. Near در سفری به درازای چند سال تمامی کارتریج‌های بازی‌های SNES در سراسر مناطق جهان را جمع، اسکن و دیجیتالی کرده بود تا میراث SNES در گذر زمان باقی بماند. داستان‌هایی از این ماجراجویی بزرگ در گوشه و کنار اینترنت باقی مانده است.

کار او در شبیه‌سازی SNES‌ برای شیفتگان این عرصه کم‌نظیر بود. او سخت افزار SNES را تا ریزترین ساختارها مهندسی معکوس کرده بود. برش دادن چیپ‌ها و خواندن مدارهای منطقی زیر میکروسکپ بخشی از این
اثر هنری عاشقانه بود که Near از سال ۲۰۰۴ در خلق آن کوشیده بود. خواندن داستان رسیدن به تصویر Pixel Perfect و شبیه‌سازی Cycle Accurate می‌تواند برای همه لذت‌بخش باشد.

کار او در این نیز متوقف نشده بود و چند ترجمه غیررسمی از بازی‌های SNES منتشر کرده بود که هرگز انتشار در غرب نداشته‌اند. Bahamut Lagoon در سالگرد ۲۵ سالگی انتشار آن در ژاپن توسط او برای اولین بار در دسترس دیگران قرار گرفت.

اما زندگی Near‌ تنها این تلاش زیبا برای محقق کردن یک آرزوی شخصی نبود. دنیای واقعی برای Near علاوه بر تلاش برای یک علاقه، پر از آزار و اذیت اینترنتی و سال‌ها حمله به او و اطرافیانش بود.
یک فرد دچار اوتیسم که (احتمالاً) ترنس هم هست، هدف خوبی برای آزارها و توهین‌هاست.
انجمن بدنام Kiwi Farm که رفتارهای زننده‌ی مالکان و کاربران‌ آن ناشناخته نیست، مدت‌ها Near را هدف قرار داده بودند. او که همیشه شخصیتی شکننده داشت، به نقطه‌ای رسیده بود که ادامه‌ای برای خود متصور نبود.
داستان طولانی تغییر محل زندگی، قطع ارتباطات آنلاین، اختفای هویت و ... برای او در نهایت ثمربخش نبود.

آخرین پیام Near‌ این بود:
این منم. نام حقیقی‌ من Dave است. متاسفم، هیچ وقت نتوانسته‌ام بخندم.

1625411466726.jpeg

صادقانه بگویم، در تمام عمرم آزار دیده‌ام، تمسخر شده‌ام و دست انداخته شده‌ام. از اولین خاطرات مدرسه ابتدایی تا همین حالا. همیشه آن‌قدر عمیق مرا آزار داده است که نمی‌توانم با کلمات توصیف کنم. وقتی فقط 4chan بود تنها با افسردگی شدید می‌توانستم با آن کنار بیایم.
اما Kiwi Farms شدت آزارها را چند برابر کرد. دیگر تنها محدود به حمله به من به خاطر اوتیسمی بودنم نبود، آن‌ها به دوستانم هم حمله و توهین می‌کردند. سعی می‌کردند به آن‌ها پیام ترقیب به خودکشی بدهند تا واکنش من را ببینند. یکی از بهترین دوستانم را به همین دلیل از دست دادم و بابت آن احساس مسئولیت می‌کنم.
دیگر توان تحمل این را ندارم. همه‌ی راه‌ها را امتحان کرده‌ام. همه‌ی داروهای موجود را استفاده کرده‌ام. سراغ روانکاو‌های مختلفی رفته‌ام. سعی کردم خودم را از دنیای بیرون جدا کنم. ابداً کمکی نکرد. هر شبم پر از حملات اضطرابی و ترس و نگرانی بود.
سعی کردم هر تغییری که آن‌ها می‌خواهند را در خودم بدهم تا دست از سرم بردارند اما هیچ وقت فایده‌ای نداشت. هر چند ماه داستان جدیدی شروع می‌شد. افشاگری جدید، موضوع جدید و تماس جدید. دیگر از حد تحمل گذشته است.
همیشه تمام تلاشم را کرده‌ام که نسبت به دیگران مهربان و مفید باشم. و جز عجیب بودن در فضای مجازی هیچ کار بدی نکرده‌ام. شاید برخی مواقع زیاد پر شور بوده‌ام. تمامی ادعاهای وحشتناک آن‌ها بی‌پایه است. با این حال اگر کسی را ناراحت کرده‌ام یا به کسی آسیب زده‌ام، واقعاً از این بابت متاسفم.
اینترنت بازی نیست. زندگی واقعی است. من یک آدم واقعی هستم. این اتفاقات واقعاً به من آسیب رسانده‌اند. تمام زندگی‌ام را پای این گذاشته‌ام. هیچ دوستی در دنیای واقعی ندارم، هیچ دلیل دیگری برای بودن ندارم. فقط این است و اکنون این را هم دیگر ندارم.
برای من دیگر خیلی دیر شده است اما دعا می‌کنم یک روزی یک کسی کاری در مورد این وبسایت انجام دهد. افراد خیلی زیادی در حال رنج هستند و به نظر نمی‌آید کسی اهمیتی دهد چون ما نسبتاً آدم‌های گمنامی در اینترنت هستیم و آن‌ها این را می‌دانند. وقتی آدم‌های خوب کاری نکنند، آدم‌های بد رژه‌ی پیروزی می‌روند.
لطفاً مرا با این اتفاق به خاطر نسپرید. مرا برای آن‌چه که انجام داده‌ام به یاد بیاورید. برای کارم و برای آن چه خودم را وقفش کردم. از همه شما برای مهربانی‌تان و حمایتتان در این سال‌ها ممنونم. خیلی متاسفم اما بدانید خیلی شما را دوست دارم. امیدوارم چیز بهتری در انتظارم باشد.
لطفاً به خاطر این کار از من متنفر نباشید. تا این حد می‌دانم که این کار بعضی از شما را رنج خواهد داد اما خواهش می‌کنم درک کنید که من خیلی بیشتر از آن رنج کشیده‌ام. آن‌ها مجبور نبودند با من این کار را بکنند و هر زمانی می‌توانستند دست بردارند اما تصمیم گرفتند ادامه دهند.
اگر جاشوا مون (مدیر Kiwi Farms) تنها ذره‌ای همدردی با من نشان داده بود شاید می‌توانستم ادامه دهم. اما تصمیم گرفت این طور نباشد. تقصیر من نیست، او مقصر است. تقصیر یک یک آن‌هایی است که مرا به اینجا رسانده‌اند و دست برنداشتند. من هرگز سزاوار هیچ یک از اعمالشان نبودم.


از همه‌ی شما برای پیام‌های محبت‌آمیزتان ممنونم. لطفاً مراقب خودتان باشید. همه شما را خیری دوست دارم. از همه شما بابت پشتیبانی‌تان در این سال‌ها ممنونم. افتخار بزرگی بود. دلم برای همه شما خیلی تنگ می‌شود اما حداقل می‌توانم بالاخره در آرامش باشم.


همان‌گونه که او می‌خواست، ما او را با BSNES‌، HIGAN و کارهای بزرگ او در جامعه متن باز شبیه‌سازی و دستاوردهای بزرگش در شبیه‌سازها به خاطر خواهیم سپرد. اما فراموش نمی‌شود که Near در واقعیت به قتل رسید. او شکننده بود و سنگ‌پرانی ترول‌های اینترنتی او را شکست.
آدم‌ها در انترنت یک آواتار و یک نام مستعار نیستند. آدم‌های واقعی هستند که حرف‌های مجازی آزارشان می‌دهد.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,530
نام
مــاکــان
چقدر متاثر کننده بود پیامش.
تا حدی که اصلا قابل درک نیست، چطوری جمعی از احمق های همه چیزدون اونم بطور آنلاین میتونن زندگی یک فرد تحت تاثیر قرار بدن.
اون هم در حد خودکشی!!!
اینها کم هم نیستن، خیلیهاشون تو توییتر و اینستاگرام هرروز میبینیم.
واقعا اتفاق هولناکیه.

یادش گرامی.
 

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,572
خب ایشون نمیتونست تمامی ارتباط هاش رو با اینترنت قطع بکنه یا حداقل اکانتها رو ببنده ؟
مگه این kiwi farms چه کثافتیه ؟
نوشته بود اینکار رو هم کرد اما فایده نداشت
kiwi farms چیه؟ هیچی یه فروم برا یسری احمق بیکار که کارشون کثافت کاری و اذیت کردن کسایی مثل این بنده خدا.
 
آخرین ویرایش:

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
Kiwi farms چیه جدی یکی توضیح بده؟!

اصلا فلسفه وجودیش چیه؟!
یک مستراحی هست که اشخاصی که یکمی اسم در کردن رو توش سوژه خنده می کنن. معمولا هم doxx اشون می کنن (بدین معنی که مشخصات شخصی و آدرس و شماره تلفن و ... اشون رو پیدا می کنن و در اختیار همه می زارن).
معمولا هم اشخاصی رو هدف قرار می دن که آسیب پذیرن و مشکلاتی روانی ای مثل افسردگی دارن.

به لطف قوانین خوشگل آمریکا هم کسی کار به کارشون نداره :)
از این Community ها زیادن. 4chan و 8chan رو نگاه کن که سم خالص ان.

-----
همون روزی که این اتفاق افتاد توی دیسکورد ReSwitched چنل زدن در موردش اما چه فایده.

کسی هم که سایت های Fitgirl دستشه شروع کرد DDoS اش کردن بهش گفتم الان می زنی می خوابه دو روز دیگه دوباره میاد بالا همون کارایی که داشتن می کردن رو می کنن.
که همینطور هم شد.

تا وقتی قوانین فاجعه آمریکا هست روز به روز به تعداد اینا اضافه می شه. این Community ها یک چیزی مثل پلیس آلمان رو می خوان که رد خونه تک تک اعضاشون رو بزنه تو یک روز همشونو بگیره.
 
آخرین ویرایش:

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
یک مسترابی هست که اشخاصی که یکمی اسم در کردن رو توش سوژه خنده می کنن. معمولا هم doxx اشون می کنن (بدین معنی که مشخصات شخصی و آدرس و شماره تلفن و ... اشون رو پیدا می کنن و در اختیار همه می زارن).
معمولا هم اشخاصی رو هدف قرار می دن که آسیب پذیرن و مشکلاتی روانی ای مثل افسردگی دارن.

به لطف قوانین خوشگل آمریکا هم کسی کار به کارشون نداره :)
از اینا Community ها زیادن. 4chan و 8chan رو نگاه کن که سم خالص ان.
واقعا wtf پس،
باز صد رحمت به مستراح.
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,124
نام
محمد علی
واقعا wtf پس،
باز صد رحمت به مستراح.
همه‌ آدم‌ها ممکنه مقداری چیزهای بد توی وجودشون باشه. اما اثر تجمعی یا اثر جامعه می‌تونه اون رفتار بد رو تشدید کنه.
مثل کالت‌ها یا مثل رژیم‌های فاشیستی.
جوامع آنلاین هم همین طورن هستن. مثلا در همین انجمن ما که گاهی افراد به صورت فرقه‌ای به هم حمله می‌کنن، احتمالا اکثرشون به صورت فردی آدم‌های مثبت و خوبی هستن اما اثر جمع باعث بروز اون رفتارها میشه.
این انجمن تباه هم که سال‌هاست گندش دراومده، همین طوره بستر این رفتارهای زشت رو تحت عنوان آزادی بیان و آزادی اطلاعات فراهم می‌کنه.
 

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,246
من اسم قوانین امریکا رو گذاشتم دیکتاتوری مدرن

کسایی که با قوانینش اشنا هستن و سبک و سیاق زندگیشون می دونن می فهمن چی می گم
خیلی قوانین مسخره و عجیب غریبی دارن اصلا اون دموکراسی که ادعا می کنن بینشون نیست
کلا تمدن واقعی دست اروپای غربی هست نه اینکه اونا پرفکت باشن اما خیلی به دموکسراسی از بقیه نزدیک ترن الباقی جهان از دیکتاتوری کلاسیک تا مدرن تغییر می کنه
 

Madridista

کاربر سایت
Feb 2, 2008
2,896
نام
حسين
شک ندارم اگر این بنده خدا اون متن ناراحت کننده آخرش رو توی این فروم می‌نوشت یه عده بودن که با شکلک ? لایکش می‌کردن.

چون موردم دیدم توی آف تاپیک یارو درد دل کرده یه عده اینجوری جوابشو دادن. در ظاهر اصلا چیز مهمی نیست ولی وقتی یه کسی به فروم پناه می‌بره و درد دل می‌کنه یعنی کسی رو پیدا نکرده توی محیط اطراف خودش که اینکارو کنه پس انقدر ساده نباید به تمسخر گرفت و دست انداخت!
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,840
با بگیر و ببند و حذف فیزیکی و پاک کردن صورت مساله هیچ مشکلی نه تا به حال حل شده و نه حل خاهد شد.
این مشکل انجمن kiwi و امثالهم هم از همین دسته مشکلاتن که باید ریشه یابی بشه تا برای مشکلات کاربراش راه حلی موثر پیدا بشه.
"رد خونه تک تک اعضاشون رو زدن" و "دستگیر کردنشون" دقیقن مصداق پاک کردن صورت مساله است. با اینکار نه تفکرشون اصلاح میشه و نه از کردار خودشون پشیمون میشن. در بهترین سناریو نتیجه ای که از این برخورد میشه گرفت اینه که چند وقت بعد اعضای این انجمن دوباره با قوت یه انجمن دیگه درست میکنن به اسم fiwi.
با اینکه علاقه ای ندارم در مورد سناریوهای بدتر که محتمل تر هم هستن صحبتی بکنم فقط یه مثال میزنم که میدونم اکثرن شنیدید.فرقه جیم جونز که مشخصن مثل kiwi برای سوق دادن مردم به خودکشی طراحی شده بود، با فشار دولت آمریکا مجبور به مهاجرت شدند و نهایت هم اون تراژدی به وقوع پیوست. نتیجه ای که میشه گرفت اینه که اگر به جای درمان کامل و ریشه ای، صرفن به غده سرطانی آسیب بزنید، نه تنها شرایط بهتر نمیشه بلکه سرطان کل بدن رو هم فرا میگیره.

همونطور که می دونید آمریکا قوانین سفت و سختی درباره هوموفوبیا و سکسیم و... به اجرا گذاشته و از طرفی هم برای حمایت از این جامعه تقریبن از تمام کشورهای دنیا جلوتر هست. جالب اینجاست همین امر هم باعث شده خیلی از مخاطبین عادی مدیا صداشون دربیاد که دیگه دارید زیاده روی میکنید. ولی خب بعضی ها انقدر بیسوادن که نه معنی "دیکتاتور" رو میدنن چیه و نه "مدرن" به همون کیفیت هم هیچ اطلاعاتی در مورد قوانین آمریکا ندارند. و فقط صرفن اظهار نظرهای عجیب و غریب میکنن.
به هرحال اینو باید پذیرفت که هیچ نظام پرفکتی در تاریخ بشریت وجود نداشته ولی خب این رو هم باید در نظر گرفت که قوانین بعضی کشورها همواره در حال تکامل و اصلاح هستند و بعضی دیگر خیر. به همین جهت امید است که این تراژدی تلنگری باشه برای قانونگذار تا به صورت جدیتر به این فرقه گرایی ها ورود کنه و راه حل موثری رو برای حل کردن این مشکل پیدا کنه.
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,983
فقط یه سال میومد ایران تمام این دردهای خنده دار و اوتیسم بازی رو یادش میرفت و ۹۹ سال زندگی میکرد و به موفقیت هم میرسید



پ.ن: قدیمی ترها میدونن (شاید البته هنوزم باشه) که تو مدارس ریشوشم اذیت میشد روش کم بود چه برسه ترنس. صرفا برای توضیحات بیشتر گذاشتم البته بعید میدونم بعضی دوستان جوگیر رو قانع کنه... به هر حال.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر