بررسی کامل Resident Evil 5 : Lost In Nightmare

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
خوب در این تاپیک قصد داریم تا اولین DLC بازی Resident Evil 5 را بررسی کنیم. این بررسی در 2 بخش خواهد بود.
 
آخرین ویرایش:

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
بنام خدا

در سال 2009 شرکت Capcom یکی از بازی های پرطرفدار خود را منتشر کرد. Resident Evil 5 شاید بهترین Resident Evil در زمان خود نبود اما بدترین آن هم نبود. از دیدگاه اکثر فن های بازی,RE5 یک نسخه ی HD از شماره ی چهارم بازی بود و بجز گرافیک چیز دیگری نداشت. اما در حقیقت بازی علاوه بر گرافیک, یک داستان شیرین و پرمختوا داشت که به سوالات بی پاسخ چندین ساله ی اکثر بازی باز ها پاسخ میداد. به تبع آن دیالوگ های بازی هم نسبت به نسخه ی چهارم بهتر نوشته شده بود و خبری از دیالوگ های بی روح RE4 نبود.اما بازی از فاکتور ترس و معما های معروف RE بی بهره بود و این باعث میشد تا صدای اکثر فن ها در بیاید. علی رغم این محتوای داستانی Resident Evil 5 در کنار جواب هایی که داده بود دوباره سوال هایی ایجاد کرده بود. برای همین هم Capcom بیکار ننشست و چد ماه پیش خبر از انتشار اولین DLC از این بازی را داد.


خلاصه ای از داستان تا Lost In Nightmare

resident-evil-5-alternative-edition-20091005075208829_640w.jpg


بعد از نابودی آمبرلا در سال 2003 , کریس و جیل برای خاتمه دادن به همه ی این حوادث تنها یک نفر را جلوی خودشان میدیدند. این فرد کسی نبود جز آلبرت وسکر. پس در جستجوی علائمی از وسکر بودند تا بتوانند به هر طریقی که شده او را به دام بیندازند.همین مواقع بود که یک منبع آگاه خبر میاورد که وسکر قرار هست در آینده ی نزدیک ملاقاتی با Ozwell E. Spencer, بنیانگذار آمبرلا داشته باشد. برای همین از طرف B.S.A.A جیل و کریس به عمارت جدید اسپنسر که در بالای صخره ای قرار دارد فرستاده میشوند. با ورود به منطقه جیل دست به کار میشود و با Lockpick مشهورش در را باز میکند تا دوباره به یک کابوس جدید وارد شوند.


شما قرار هست آلبرت وسکر را ملاقات کنید. حال این ملاقات از 2 جهت مهم هست.

1-
کریس علت همه ی مشلات پیش آمده را آلبرت وسکر میداند. او به استارز خیانت کرده است و خواهرش کلیر را مورد حمله قرار داده است.
2-
وسکر کریس را علت برملا شدن رازش ( زنده یودنش) میداند و از هیچ کس به اندازه ی کریس متنفر نیست.

پس با این حسابدو دوست قدیمی دشمن هستند و جمله ی Old Friends , New Enemies مفهوم بیشتری به خود میگیرد
.

این بار شما در عمارت اسپنسر هستید. این دفعه شما در یک محیط روشن قرار ندارید. دوباره به زمان گذشته برگشته ایم. باز هم عمارت اسپنسر, این قصر بسیار مجلل و صد البته ترسناک. دوباره شما با ترس آشنا میشوید. این بار به جای دسته های ماجینی تله های عمارت انتظار شما را میکشند. تله هایی که این بار معلوم نیست توسط کدام معمار بخت برگشته طراحی شده است. این بار خبری از Barry نیست و شما لازم نیست دنبال او بگردید. این بار کسی که در عمارت قبلی شما را رهبری میکرد و کاپیتان شما بود دشمن اصلی شماست. این بار عوض اینکه به عمارت پناه ببرید قصد دارید تا پناهنده شونده ها را از بین ببرید و بالاخره اینکه این بار شما میدانید که چه خطراتی پیش رویتان است و مثل دفعه ی قبل در یک کار انجام داده شده قرار ندارید.

در طول داستان اصلی بازی شما با فلش بک هایی طرف بودین که در چندین مرحله شما را به عمارت جدید اسپنسر میبرد. شما در این بازی در زمان همین فلش بک ها هستید. از طرفی جیل و کریس مامور شده اند تا وسکر را نابود کنند و از طرفی وسکر هم قصد دارد تا سری به دوست قدیم و رییس سابقش بزند. همه چیز آماده است تا جیل و کریس به همه ی چیز ها پایان دهند. سرکرده ی تمامی مصوبین این فجایع در کنار هم هستند و تا پیروزی کامل چند دقیقه مانده است.عمارت اسپنسر ترس را دوباره برای شما به ارمغان آورده است. تمامی المان های محبوب کلاسیک بازگشته اند. مثل گذشته موقعی که شما دری را باز میکنید دوربین از زاویه ی سوم شخص خارج میشود و در پشت در قرار میگیرد. با این کار شما باز شدن در را از نزدیکترین فاصله میبینید.

resident-evil-5-alternative-edition-20091005075205829_640w.jpg


دوباره یکی از نقاط مثبت بازی گرافیک آن هست. دیگر از آفتاب سوزان و خسته کننده ی آفریقا و حشرات مزاحمش خبری نیست. با این حال نورپردازی بازی مخصوصا به هنگام رعدوبرق واقعا چشم نواز هست. همانند بازی اصلی جزئیات دیوار ها و شخصیت ها بالاست. بازی دیالوگ آنچنانی ندارد. شاید این یکی از بزرگترین ایرادهای بازی می باشد. هیچ دیالوگ جدید از وسکر هم نمیتوان یافت و تنها جمله ای هم که از زبان او میشنویم همان Let’s Finish This هست. اما موزیک های بازی دوباره یکی از بهترین ها هستند و ترس شما را تثبیت میکنند. بازی یکی از خلا های شماره ی اصلی را پرکرده است. دوباره شاهد حضور معماهای خوب هستیم اما کوتاهی بازی ابن اجازه را به شما نمیدهد تا شاهد تعداد زیادی از این معما ها باشید.. متاسفانه دومین ایراد بازی همین کوتاه بودنش هست.به طوری که اگر خرفه ای باشید میتوانید در کمتر از 40 دقیقه بازی را تمام کنید. با همه ی اینها اگر فکر میکنین هنوز بازی ارزش بازی کردن را ندارد مطالب زبر را هم بخوانید.

خوب شاید یکی از دلایلی که Lost In Nightmare عرضه شد همان سوالات جدید بود. حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از سوال ها چیست. پس به دقت مطالب زیر را بخوانید.

در شماره اصلی بازی بعد از اینکه جیل را از دست وسکر نجات میدهید و P30 را از سینه ی او میکنید با یک فلش یکی به سال 2006 و به عمارت اسپنسر برمیگردید. اینجا Ozwell E. Spencer و آلبرت وسکر را در حالی که در حال حرف زدن هستند میبینید. اینجا بهترین جای Resident Evil 5 هست. در این کات سین , اسپنیر بنیانگذار آمبرلا در صحبت هایش به وسکر میگوید که هدفش از تاسیس آمبرلا ایجاد نسل جدیدی از بشریت بوده تا بر همه ی آنها فرمانرایی کند و به عبارتی خدای تمامی مخلوقاتش باشد. همین جا اسپنسر پرده از یک راز چندین ساله برمیدارد. اسپنسر به وسکر میگوید که در واقع خود وسکر یکی از مخلوقات او هست که تحت عنوان Wesker Childern ساخته شده اند. از گفته های اسپنسر چنین به نتیجه میرسیم کهAlbert تنها بازمانده ی Wesker Childern هست. به این پروژه , پروژه ی W میگفتند. حال این Project W چیست؟

picture.php


Project W : چندین سال پیش, آن زمان که خبری از کریس و جیل نبود, اسپنسر با یافتن چند کودک میخواهد آزمایشاتش را بر روی آنها انجام دهد و برای خود ارتشی ایجاد کند. این کودکان که از خانواده ی خود دزدیده شده بودند نسیت به هم سن هایشان از هوش بالاتری برخوردار بودند. اسپنسر با ایجاد تغییراتی در آنها سعی میکرد تا این ضریب هوشی را بالاتر ببرد. اما اسپنسر در تلاش خود ناکام ماند و همه ی بچه های وسکر یکی پس از دیگری مردند. اما آلبرت زنده ماند. آلبرتی که خودش در آینده خالقش را نابود خواهد کرد. اما این ها تمامی ناگفته ها نبود. اما ناگفته ها به اینجا ختم نمیشوند. پس اگر شما هم مثل من فکر میکنین منتظر قسمت دوم بررسی باشید ;)
 
آخرین ویرایش:

Amino-Danger

کاربر سایت
Mar 15, 2009
1,014
نام
Амин
این نسخه Gold رو من گرفتم اما همون رزیدنت 5 بود نه کارکتر جدید نه مراحل جدید !!!!!!!!!!!!!!!:eek:
خوب مطمئنن طرف بهت انداخته! :d در ضمن كاراكتر زن هم مثله عكس زيره!راستي ميشه مرحله اول رو بگي؟چون من هم گلد بازي كردم هم عادي!
http://media.multiplayer.it/images/2010/01/15/301649.resident-evil-5-gold-edition-per-ps3.img.jpg
 

residentevil

کاربر سایت
May 10, 2009
100
نام
Resident Evil
من گلد رو گرفتم، چون كامل ترين DLC هست، يعني به هيچ وجه دنبال Alter نريد، البته براي ps3 . هشت شخصيت مرسنريز جديد تو Gold Edition به شرح زيره:

q2v3zovlmdtf6g2guqsk.jpg


طي كنفرانس مطبوعاتي Sony در Tokyo Game Show سال 2009، كپ كام خبر انتشار Alternative Edition رو براي پورت Playstation 3 در بهار 2010 در ژاپن رو اعلام كرد. اين بازي كه شامل تغييرات در كنترل و اضافه شدن سناريوي جديد تحت عنوان Lost in Nightmares هست. جايي كه Jill و Chris به خونه Ozwell E Spencer ميرن و... / Capcom اعلام كرد كه اين محتوي در فرمت DLC منتشر خواهد شد.

نسخه ديگري تحت عنوان Gold Edition در ژاپن منتشر خواهد شد كه علاوه بر سناريوي Lost in Nightmares شامل سناريوي جديدي تحت عنوان Desperate Escape هست. تو اين اپيزود شما كنترل Jill و Josh رو بر عهده داريد. با وجود اين سناريو، دو لباس جديد و هشت كاراكتر جديد براي بازي Mercenaries (تحت عنوان Mercenaries Reunion) در اين نسخه قرار داره. اين محتواي براي Playstation 3 تعريف شده، و در ديسك بازي قرار داره، اما در پورت XBox شما اجازه دانلود DLC هارو داريد.

در دهم دسامبر ويديوي از بازي كوتاه مرسنريز منتشر شد كه دو شخصيت اون Warrior Chris و Fairytale Sheva بود.

در 16-م دسامبر 2009 مجله Famitsu magazine اولين تصوير از سناريوي Desperate Escape رو به همراه شش كركتر جديد از بازي مرسنريز رو منتشر كرد، شخصيت اول Heavy Metal Chris و Business Suit Sheva و Josh Stone و Excella Gionne و Rebecca Chambers و Barry Burto. اين DLC ها به ترتيب در 18 فوريه 2010 در ژاپن و در 9 و 12 مارس 2010 در آمريكاي شمالي و اروپا منتشر شد.

منبع:‌ www.residentevil.ir
 

alimami

کاربر سایت
Feb 13, 2008
3,028
نام
علی
آقا این اویل گلد کلا منو و شکلش هم فرق می کنه؟
آخه ما یه اویل گلد گرفتیم ولی هیچ فرقی با اویل5 نمی کنه. احتمال میدم که بهمون قالب کردن!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر