بررسی بازی DISNEY INFINITY

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
iOS_Disney_Infinity_01.jpg

بازی ماجراجویی Disney Infinity یک بازی مجموعه ای از شخصیت های کارتونی Disney،جهانی برای ایجاد پلت فرم و یک پلت فُرمر عامل است.در این بازی Jack Sparrow از دزدان دریایی کارائیب می تواند با Lightning McQueen از Cars در قلعه ی سیندرلا مسابقه دهد.همچنین Sully از Monsters U’s می تواند درحالیکه پشت سر Pride Rock از شیرشاه مخفی شده،این سو و آن سو برود درحالیکه همزمان در یک نبرد پینت پال با گروه Syndrome از The Incredibles است.

1.jpg

در این بازی Tonto از The Lone Ranger می تواند به Aladdin از Palace Guards قبل از پریدن از روی یک آسمان خراش با استفاده از یک لباس مخصوص پرواز (wingsuit) ،تیراندازی کند.

این بازی ادغام عجیب و غریبی از ژانرها و صحنه پردازی ها و جهان ها و جشن کاملی از گذشته،حال و آینده ی Disney است.تنها مشکل این بازی این است که خیلی سرگرم کننده نیست.

شما باید قبل از بازی به پایگاه Disney Infinity متصل شوید و تندیس شخصیت های کارتونی را در جایگاهشان قرار دهید،و آنها را که تقریباً بلافاصله در جهان بازی ظاهر می شوند نظاره کنید.این یک حقه است،اما واقعاً حقه ی خوبی است.

2.jpg

"این یک حقه است،اما واقعاً حقه ی خوبی است ."

در حالی که همه ی شخصیت های بازی بخشی از همان بازی اصلی هستند،هر کدام از آنها بطرز شگفت آوری تجربه ای متفاوت را ارائه می کند.

تعدادی سرگرمی در تکمیل مراحل بازی وجود دارد،اما همه ی این مراحل از نظر محتوا خلاء دارند.هر نبرد چهار ساعته تنها تعداد انگشت شماری بخش هیجان انگیز دارد(برای مثال نبرد در کشتی دزدان دریایی کارائیب،که بسیار جالب است)،در حالی که سه ساعت و نیم دیگر بازی صرف اتمام آن چیزی می شود که به مراحل ابتدایی بازی(fetch quest :مامور کردن گیمر به جمع آوری تعدادی آیتم و بازگرداندن آنها برای تکمیل مرحله)اضافه می شود.این امر در مجموعه بازی The Incredibles بسیار دیده می شود،که برای مثال شما را به یک شهر کسل کننده برای تکمیل وظایف مشابهی می برد.همچنین در این بازی دزدان دریایی کارائیب و Monsters U غرق در ماموریت های تکراری شده اند، اما هر دوی این ها با وجود عدم تنوع ماموریت ها توانسته اند سرگرم کننده نیز باشند.
مسائل دیگر حتی به نسبت خسته کننده تر نیز هستند،برای مثال شما هر دفعه بیش از ده دقیقه در بازی بدون اینکه اشتباهی رخ دهد به مبارزه می پردازید.

در این بازی تعدادی پرش در تصویر،ماموریت های گمراه کننده و تعدادی مشکلات فنی وجود دارند که باعث توقف پیشرفت بازی می شوند.تعجبی ندارد،اگر گاهی به علت نقصی فنی،مجبور به شروع دوباره ی یک ماموریت می شوید و اگر بیش از یک بار این اتفاق پیش آمد،باز هم تعجب نکنید.

3.jpg

"تعجبی ندارد،اگر گاهی به علت نقصی فنی مجبور به شروع دوباره ی یک ماموریت می شوید..."

بازی ها علاوه بر اقدامات پیشبرد محتوای بازی،برای هدفی خاص بکار گرفته می شوند-اگرچه که آنها زمینه های نامناسبی برای اجرای گزینه های خاصی هستند که می توانند در Toy Box،ابزار ساخت جهان Infinity مورد استفاده قرار گیرند.

از آنجایی که شما نمی توانید تم های مجموعه بازی ها را انتخاب و ترکیب کنید،می توانید در Toy Box هر کاری که می خواهید را انجام دهید.آیا می خواهید یک پلت فرمر دو بعدی بسازید تا بتوانید بیگانگان Toy Story را به آن منتقل کنید؟با استفاده از ابزار دوربین دوبعدی به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

بخش آموزشی بازی به خوبی آنچه را که از نظر فنی دست یافتنی است به شما نشان می دهد،اما Disney Infinity با تصمیمات طراحی عجیب و غریب مانع این کار می شود.

به محض اینکه شما ماموریت ها را به انجام می رسانید،به شما رمز عبور هایی برای بازکردن قفل آیتم های تصادفی در Disney Vault داده می شود. برای تغییر مراحل خود در بازی، بیش از 1000 آیتم،از دوربین دو بعدی ذکر شده در بالا گرفته تا صدها گزینه ی دیگر وجود دارند.

اما در این مورد یک مشکل وجود دارد:برای دستیابی به رمز عبورهایی که قفل آیتم ها را باز می کنند،باید ماموریت ها را بطرزی بسیار عالی به انجام برسانید و از آنجایی که ابزارهای مهم با دیگر ابزارهای غیرضروری آمیخته شده اند،گاهی مجبور می شوید ده ها ساعت به بازی بپردازید تا به ابزارهای ضروری و حتی ابتدایی ترین نقشه ها دست یابید.

4.jpg

"..گاهی مجبور می شوید ده ها ساعت به بازی بپردازید تا به ابزارهای ضروری و حتی ابتدایی ترین نقشه ها دست یابید."

به جز جنبه ی ایجاد و ساخت، موارد بیشتری در مورد Toy Box وجود دارد-شما همچنین قادر به دانلود و به اشتراک گذاری مراحل دیگر افراد از طریق آن می باشید.همچنین در Toy Box ماجراجویی هایی نیز وجود دارد-برای مثال مینی گیم(بازی) های کوتاه که با استفاده از هر کاراکتر انتخابی توسط دو تا چهار گیمر به اجرا در می آیند.

تنها تعدادی از این ماجراجویی ها جالب هستند و هر کاراکتر با ماجراجویی مخصوص به خود به میدان می آید.حتی آنهایی که مجموعه بازی مخصوص خود را ندارند،مانند Ralph یا Jack Skellington با مراحلی لذت بخش در دنیای خودشان به بازی می آیند.

شما عاشق بازی Disney Infinity خواهید شد،حتی قبل از اینکه بازی با آن را شروع کنید.حتی ممکن است قبل از شروع بازی اسباب بازی های شخصیت های این بازی را که بسیار عالی ساخته شده اند،در دستان خود بچرخانید و به کاراکترهای آینده ی Disney که می توانند به این بازی افزوده شوند فکر کنید (برای مثال جنگ ستارگان!).اما به محض شروع بازی و برخورد به مشکلات فنی آن،و یافتن موانع در هر نوبت بازی،ناچار به پذیرش این موضوع می شوید که شما عاشق تصور خود از بازی Disney Infinity شده بودید و نه حقیقت آن.ممکن است در آینده با اجرای اصلاحاتی بر روی آن برخی مشکلات فنی آن برطرف شود اما در حال حاضر این بازی سوای تجربه ی جادویی ای که به دنبال آن هستید،تجربه ای همراه با کاستی ها و نقص هاست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر