بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

BROTHER LOUIE

کاربر سایت
Sep 5, 2016
606
نام
بهزاد
همون طور که دوستان گفتن این جوایز فقط برای جو گیر کردن مردمه حالا برای هر بازیی باشه این کار میکنن که پیش خریدش کنن البته بعضیا هم ممکنه ارزشش داشته باشن

نه عزیز جان.این هایی که من گذاشتم جوایز رزیدنت اویل یک ، رزیدنت اویل ریمیک ، 4 و 5 است. ربطی به رزیدنت هفت نداره.میتونی از اینجا ببینی

Golden Joystick Award - Wikipedia
 

BROTHER LOUIE

کاربر سایت
Sep 5, 2016
606
نام
بهزاد
میخواستم یک نکته ای راجع به رزیدنت اویل 3 بگم.متاسفانه یا خوشبختانه رزیدنت اویل 3 نسخه اصلی که نسخه پل استیشن یک میباشد میانگینی در متاکریتیک ندارد.

در عوض نسخه های دریم کست ، گیم کیوب و کامپیوتر دارن که به ترتیب 81 ، 75 و 60 میباشد.

میانگین نمرات بازی همون نسخه اصلی هست که تو گیم رنکینگز براش نمره ثبت شده.یعنی نسخه پلی استیشن

0rls_capture.png


گفتم بعضی ها فکر نکنن رزیدنت 3 شاهکار نیست.شاهکار سبک ترس هست این بازی
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
میخواستم یک نکته ای راجع به رزیدنت اویل 3 بگم.متاسفانه یا خوشبختانه رزیدنت اویل 3 نسخه اصلی که نسخه پل استیشن یک میباشد میانگینی در متاکریتیک ندارد.

در عوض نسخه های دریم کست ، گیم کیوب و کامپیوتر دارن که به ترتیب 81 ، 75 و 60 میباشد.

میانگین نمرات بازی همون نسخه اصلی هست که تو گیم رنکینگز براش نمره ثبت شده.یعنی نسخه پلی استیشن

0rls_capture.png


گفتم بعضی ها فکر نکنن رزیدنت 3 شاهکار نیست.شاهکار سبک ترس هست این بازی
اره منم دیدمش تعجب کردم واقعا بازی خوبی بود یادم میاد یجاش نمسیس اومده بود اعصابم خورد کرد ماشین گان گرفتم روش مرد :D ولی یه سوال چرا لباس جیل تو خود بازی با عکسا فرق داره؟؟؟؟
 
  • Like
Reactions: mario...RE..SH

mario...RE..SH

کاربر سایت
Oct 8, 2014
251
میخواستم یک نکته ای راجع به رزیدنت اویل 3 بگم.متاسفانه یا خوشبختانه رزیدنت اویل 3 نسخه اصلی که نسخه پل استیشن یک میباشد میانگینی در متاکریتیک ندارد.

در عوض نسخه های دریم کست ، گیم کیوب و کامپیوتر دارن که به ترتیب 81 ، 75 و 60 میباشد.

میانگین نمرات بازی همون نسخه اصلی هست که تو گیم رنکینگز براش نمره ثبت شده.یعنی نسخه پلی استیشن

0rls_capture.png


گفتم بعضی ها فکر نکنن رزیدنت 3 شاهکار نیست.شاهکار سبک ترس هست این بازی
هرکسی این تصور رو داشته باشه واقعا در اشتباهه.
بین تمامی نسخه های رزیدنت, هیچکدوم از نظر فضای مرده, حس تنهایی, ترس و ناامیدی که گوشه گوشه ی یک شهر که بوی مرگ ازش میباره, به پای رزیدنت: نمسیس نمیرسن.
در مورد داستان و روایت و مرموز بودن و البته منطق داشتن(تعادل بین غنای داستان و منطقی بودن اتفاقات) این موضوع در مورد رزیدنت دو صادقه و بهترین قسمت از این منظر دو هست.
در حقیقت اگه چهار تا عنصر اصلی رو برای رزیدنت در نظر بگیریم: 1)داستان(محتوای پلات بازی و مرموز بودن و بستر اتفاقات و شخصیت ها)،2) فضای کلی بحرانی مورد نیاز رزیدنت (ترس در این قسمت جا داره, و طراحی تم و فضای کلی بازی)، 3)منطق داستان های زامبی محور (real بودن و مفهومی که رزیدنت بر پایه اون ایجاد شد و باور پذیر بودن اتفاقات و داستان ها و شخصیت ها ) و4) گیمپلی(مکانیزم مبارزات, تعاملات بازی, و میزان معماها رو هم در این قسمت جا بدیم) میتونیم قسمت های مختلف رزیدنت رو باهم مقایسه کنیم.
مثلا نمسیس در مورد عنصر دوم در کل سری بی رقیبه. در عنصرهای سه و چهار هم خیلی خوبه و در مورد عنصر 1 هم در سطح مناسبی هست
قسمت دوم کاملترین قسمت در کل سری هست. در مورد 1کاملا بی رقیبه.و به طور کل در ترکیب این چهار عنصر بسیار متعادله.
ورونیکا در مورد داستان قوی هست, عناصر دو و چهار هم مناسب هستن اما در مورد عنصر منطق داشتن داستانی نسبت به دو ضعیف تره.
رزیدنت چهار در مورد گیمپلی بی رقیبه و میدونیم که کلا استاندارد و بیس شد در این زمینه در صنعت گیم, اما عنصر فضا رو نسبت به دو و سه ضعیف تره.
شاید بشه عنصر پنجمی هم تحت عنوان ارتباط داستانی با قسمت های قبل تعریف کرد که چهار تو این قسمت ضعف هایی داره اما هنوز پتانسیل داره که بتونن ربطش بدن.
قسمت پنجم عنصر یک رو در سطح خوبی قرار داره و داستان جالبی داره اما در بخش دوم و فضا میلنگه و فضاسازی به قدری با عناصر پایه ای ترس و محیطهای رزیدنتی فاصله داره که خیلی جاها یادت میره داری اویل بازی میکنی. گیمپلی هم که مشابه گیمپلی چهار هست و البته به شخصه گیمپلی سری کلاسیک رو بیشتر دوس دارم, در مورد عنصر منطق و باور پذیری اما هم پنج و هم چهار میلنگن و اون عناصر سوپر هرو بودن رو شاهدیم که در مورد پنج شدیدتر هم هست.
با این تفاسیر, من قسمت های 1،2 و نمسیس رو خیلی نرمال تر و متعادل تر میبینمیک و به همین دلیله که همه میگن سری کلاسیک یه چیز دیگه بود (با نظر تعادل عناصر) و قسمت دو رو برترین قسمت میدونم.
نکته اینه که من زیرو رو بازی نکردم و خود دوستان میتونن تو این طبقه بندی جا بدنش.
از منظر تک تک عناصر هم رای من اینه:
عنصر داستان محوری: دو و cv و یک
عنصر فضا و حس ترس: نمسیس و بعدش دو و یک
عنصر گیمپلی: نمسیس در کلاسیک و چهار در جدید
عنصر منطق و باورپذیری:
یک,دو,سه
بهترین از نظر میانگین تمامی عناصر : شماره دو
 
آخرین ویرایش:

BROTHER LOUIE

کاربر سایت
Sep 5, 2016
606
نام
بهزاد
سال 2009 کتاب گینس 50 بازی تاثیرگذار صنعت بازی را لیست کرد که دو نسخه رزیدنت اویل یک و رزیدنت اویل چهار در رده های 7 و 30 این لیست قرار دارند


The top 50 titles have been ranked on their initial impact and lasting legacy.


  1. Super Mario Kart
  2. Tetris
  3. Grand Theft Auto
  4. Super Mario World
  5. Zelda Ocarina of Time
  6. Halo
  7. Resident Evil IV
  8. Final Fantasy XII
  9. Street Fighter II
  10. GoldenEye
  11. Super Mario 64
  12. Tomb Raider
  13. Metal Gear Solid
  14. Call of Duty 4
  15. Sonic the Hedgehog 2
  16. GTA San Andreas
  17. Super Mario Bros
  18. Zelda: A Link to the Past
  19. Gran Turismo
  20. Final Fantasy VII
  21. Pro Evolution Soccer 4
  22. The Orange Box
  23. Lego Star Wars Complete Saga
  24. Tekken 2
  25. Wii Sports
  26. Pokemon Red/Blue
  27. Guitar Hero
  28. Project Gotham Racing 4
  29. Super Mario Galaxy
  30. Resident Evil
  31. Ico
  32. Chrono Trigger
  33. Gunstar Heroes
  34. Soul Calibur
  35. Advance Wars
  36. Ridge Racer
  37. Super Metroid
  38. Castlevania: Symphony of the Night
  39. GTA Vice City
  40. BioShock
  41. Star Wars: Knights of the Old Republic
  42. The Legend of Zelda: Link's Awakening
  43. God of War
  44. Sega Rally Championship
  45. Starfox 64
  46. Elder Scrolls IV: Oblivion
  47. WarioWare Inc
  48. Saturn Bomberman
  49. Crash Bandicoot
  50. Outrun 2

News: Guinness ranks top 50 games of all time - ComputerAndVideoGames.com
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
جدا از مسائل داستانی ، چاشنی اصلی RE تایرنته . دلم برا NEMESIS و T-103 بدجور تنگ شده . نمسیس رو توی ORC خزش کردن رفت ولی T-103 با این گرافیکو هیبتی که داره درو دیوارو بشکنه (مثل تیزر و به شکل مناسبش) بیفته دنبالتون محاله نچسبید به سینه دیوار ، توی انیمیشین Resident Evil: Degeneration هم حضور داشت ، میدونم ایده ی دختره ی لوسو از کجا آوردن فقط تعجب میکنم چرا بیخودو بیجهت دو تا تیزرو (دمو ، تیزر تبلیغاتی) حروم نمایش همین کردن !! ، عجیبتر هم برام اینه تمام چیزی که دارن نمایش میدن گیم پلیو ترسه برا همین بیشتر در مورد داستان خیلیا حساس شدنو حس میکنن مانوری نداره مخصوصا از وقتی که گفتن از کات سین خبری نیست ! .
 

mr.freeman

کاربر سایت
Jun 8, 2016
149
هرکسی این تصور رو داشته باشه واقعا در اشتباهه.
بین تمامی نسخه های رزیدنت, هیچکدوم از نظر فضای مرده, حس تنهایی, ترس و ناامیدی که گوشه گوشه ی یک شهر که بوی مرگ ازش میباره, به پای رزیدنت: نمسیس نمیرسن.
در مورد داستان و روایت و مرموز بودن و البته منطق داشتن(تعادل بین غنای داستان و منطقی بودن اتفاقات) این موضوع در مورد رزیدنت دو صادقه و بهترین قسمت از این منظر دو هست.
در حقیقت اگه چهار تا عنصر اصلی رو برای رزیدنت در نظر بگیریم: 1)داستان(محتوای پلات بازی و مرموز بودن و بستر اتفاقات و شخصیت ها)،2) فضای کلی بحرانی مورد نیاز رزیدنت (ترس در این قسمت جا داره, و طراحی تم و فضای کلی بازی)، 3)منطق داستان های زامبی محور (real بودن و مفهومی که رزیدنت بر پایه اون ایجاد شد و باور پذیر بودن اتفاقات و داستان ها و شخصیت ها ) و4) گیمپلی(مکانیزم مبارزات, تعاملات بازی, و میزان معماها رو هم در این قسمت جا بدیم) میتونیم قسمت های مختلف رزیدنت رو باهم مقایسه کنیم.
مثلا نمسیس در مورد عنصر دوم در کل سری بی رقیبه. در عنصرهای سه و چهار هم خیلی خوبه و در مورد عنصر 1 هم در سطح مناسبی هست
قسمت دوم کاملترین قسمت در کل سری هست. در مورد 1کاملا بی رقیبه.و به طور کل در ترکیب این چهار عنصر بسیار متعادله.
ورونیکا در مورد داستان قوی هست, عناصر دو و چهار هم مناسب هستن اما در مورد عنصر منطق داشتن داستانی نسبت به دو ضعیف تره.
رزیدنت چهار در مورد گیمپلی بی رقیبه و میدونیم که کلا استاندارد و بیس شد در این زمینه در صنعت گیم, اما عنصر فضا رو نسبت به دو و سه ضعیف تره.
شاید بشه عنصر پنجمی هم تحت عنوان ارتباط داستانی با قسمت های قبل تعریف کرد که چهار تو این قسمت ضعف هایی داره اما هنوز پتانسیل داره که بتونن ربطش بدن.
قسمت پنجم عنصر یک رو در سطح خوبی قرار داره و داستان جالبی داره اما در بخش دوم و فضا میلنگه و فضاسازی به قدری با عناصر پایه ای ترس و محیطهای رزیدنتی فاصله داره که خیلی جاها یادت میره داری اویل بازی میکنی. گیمپلی هم که مشابه گیمپلی چهار هست و البته به شخصه گیمپلی سری کلاسیک رو بیشتر دوس دارم, در مورد عنصر منطق و باور پذیری اما هم پنج و هم چهار میلنگن و اون عناصر سوپر هرو بودن رو شاهدیم که در مورد پنج شدیدتر هم هست.
با این تفاسیر, من قسمت های 1،2 و نمسیس رو خیلی نرمال تر و متعادل تر میبینمیک و به همین دلیله که همه میگن سری کلاسیک یه چیز دیگه بود (با نظر تعادل عناصر) و قسمت دو رو برترین قسمت میدونم.
نکته اینه که من زیرو رو بازی نکردم و خود دوستان میتونن تو این طبقه بندی جا بدنش.
از منظر تک تک عناصر هم رای من اینه:
عنصر داستان محوری: دو و cv و یک
عنصر فضا و حس ترس: نمسیس و بعدش دو و یک
عنصر گیمپلی: نمسیس در کلاسیک و چهار در جدید
عنصر منطق و باورپذیری:
یک,دو,سه
بهترین از نظر میانگین تمامی عناصر : شماره دو
نقد و تحلیل بی طرفانه و دقیقی بود آفرین<:-P<:-P<:-P
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mario...RE..SH

BROTHER LOUIE

کاربر سایت
Sep 5, 2016
606
نام
بهزاد
یکی از جذابیت های بزرگ Resident Evil وجود کاتسین ها بود
نمیدونم با نبود کاتسین چه طور میخوان فن ها رو راضی کنن

به طور کلی دو نوع شیوه روایت داستان داریم.

کات سین سینمایی و کات سین های تعاملی

بازی های مثل رزیدنت اویل و متال گیر سالید از کات سین های سینماتیک استفاده میکنند

نوع دوم را بازی هاف لایف اورد. کنترل بازی از دستت خارج نمیشه.گرافیک بازی تغییری نمیکنه و کرکترها شروع میکنن به حرف زدن با هم.

من هم موافقم. کات سین های سینمایی یکی از ارکان سری رزیدنت اویل و تقریبا تو این صنعت بی رقیب هست.

اما اینکه تعاملی به درد رزیدنت میخوره یا نه باید صبر کرد و دید.

یکی از دلایلی که از این شیوه استفاده کردند اول شخص شدن بازی هست.

چون عناوین اول شخص معمولا از این شیوه استفاده میکنند.

کلا رزیدنت اویل هفت خیلی مجهوله
 

gamer1998y

کاربر سایت
May 18, 2014
660
نام
شهاب
الان که بحثش هست یه نکته خیلی جالب رو بگم در مورده زاویه دوربین بازی های کلاسیک.
نگا کنید توی این مثال بهزاد،در نوع دوم کات سین ها هدف اینه که بازی از حالت گیم پلی خارج نشه و همون روند داشته باشه و بازی حالت سینمای به خودش نگیره.حالا خیلی از بازی ها اینجور نیستن و کات سین سینمای یا حتی سی جی دارن درونشون مثل فینال ها.
حالا اویل های کلاسیک سعی داشتند به قیر از کات سین های سینمای خود گیم پلی بازی هم سینمای باشه و پلیر احساس کنه که داره درون یه کات سین بازی میکنه و به همی خاطر او حالت زاویه دوربین و عوض شدن هاش به وجود امد و گیمر ها هم بجز تمام جذابیت های که اویل داشت با یه حالت جدید ولذت بخش در گیم پلی مواجه شدن که باعث شد اون بازی ها تا همیشه توی ذهن گیمرا بمونه .و زاویه دوربین جدید و روی شانه که از اویل 4 به بعد اومد هیچ وقت یک قدم رو به جلو و پیشرفت نبود و فقط یک حالت راحت تر و غیره حرفی بود که با حذف قصمت های فکری و محمات زیاد تبدیل شد به یه بازی عامه پسنت که هر گیمر مبتدی که تا قبل این نمیتونست اول بازی که بشه اویل باز و بازی فروش بالای کنه
 

BROTHER LOUIE

کاربر سایت
Sep 5, 2016
606
نام
بهزاد
کپکام کلیپی کوتاه از رزیدنت ایول 7 منتشر کرده در مورد همون تلفن مشکوکیه که اول تریلر معرفی بازی تو E3 نمایش داه شد آخر این کلیپ هم یک زن تو تلفن میگه "تو نباید به اینجا میومدی!"

به نظر میرسه بانو ایدا ونگ باشه.

اکبر وسکر رفیق خدابیامرز من عاشق شیوا الومار هست. شاید هم ان باشه! هر چند احتمالش زیر صفره!

@akbar.wesker

زنده ای?!
 
آخرین ویرایش:

BROTHER LOUIE

کاربر سایت
Sep 5, 2016
606
نام
بهزاد
کپکام کلبپی کوتاه از رزیدنت ایول 7 منتشر کرده در مورد همون تلفن مشکوکیه که اول تریلر معرفی بازی تو E3 نمایش داه شد آخر این کلیپ هم یک زن تو تلفن میگه "تو نباید به اینجا میومدی!"

به نظر میرسه بانو ایدا ونگ باشه.

اکبر وسکر رفیق خدابیامرز من عاشق شیوا الومار هست. شاید هم ان باشه! هر چند احتمالش زیر صفره!

@akbar.wesker

زنده ای?!
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
کپکام کلپیپی کوتاه از رزیدنت ایول 7 منتشر کرده در مورد همون تلفن مشکوکیه که اول تریلر معرفی بازی تو E3 نمایش داه شد آخر این کلیپ هم یک زن و تلفن میگه "تو نباید به اینجا میومدی!"

به نظر میرسه بانو ایدا ونگ باشه.

اکبر وسکر رفیق خدابیامرز من عاشق شیوا الومار هست. شاید هم ان باشه! هر چند احتمالش زیر صفره!

@akbar.wesker

زنده ای?!
فکر نمیکنم دیگه خبری از وسکر امبرلا باشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر