بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

feroozGT

کاربر سایت
Oct 9, 2013
732
نام
فیروز
من تعجب میکنم که R6 و ORC چجوری اینقدر فروختن! انتظار داشتم خیلی خیلی کمتر فروش کرده باشن:D احتمالا همه گول اون تریلر های فیک رو خوردن که بازیو خریدن. یه لئون و کریس تو بازی بذارن دیگه کسی کاری به مزخرفی نداره همینجوری همه میرن بازیو میخرن. بنظرم باید لیست رو از آخر به اول حساب کنیم
 
  • Like
Reactions: Nima Redfield

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,162
من هنوزم نمیتونم باور کنم RE3 توی لیست هنوز جزء Top 5 هست. واقعا عالیه. این نشون میده بازی با اینکه به اندازه RE2 محبوب نبود هنوز هم یه بازی عالی بود و توی فروش خیلی خوب عمل کرد. کپکام بعد از ریمیک 2 باید حتما بره سراغ ریمیک 3، هر چند که اول بخواد شرایط ریمیک 2 رو بسنجه و ببینه چطور عمل میکنه.

شاید من توی اقلیت باشم، اما من واقعا از RE3 خیلی بیشتر از RE2 لذت بردم. داستان، شخصیت ها، لور، گیم پلی، لول دیزاین و... همه چیز برای من به بهترین وجه ممکن بود. بنظرم RE3 خیلی پتانسیل بیشتری برای ریمیک شدن و بسط داستانی، گرافیکی و بقیه جنبه ها داره.

این همیشه برای من سوال بود، میکامی و تیمش که REmake رو ساختند و اون شاهکار هنری رو تحویل دادند، اگر 2 و 3 رو هم ریمیک میکردند چه کارها که نمیتونستند بکنند و معلوم نبود چه شاهکار دیگه ای خلق میکردند. RE3 خودش بعنوان یه بازی PS1 واقعا پس زمینه های زیبا و با جزئیات باورنکردنی داشت. فقط کافیه به چند تا از این پس زمینه ها نگاه کنید تا اوج هنر و زیبایی سازنده ها رو متوجه بشید.

2.jpg 6.jpg 18.png 5.jpg

حالا به این عکس از REmake دقت کنید.

REMAKEFOREST.gif

حتی تصورش هم سخته، تیمی که همچین بازی با این طراحی هنری و اتمسفری خلق کرده، با اون پس زمینه های RE3 و راکون سیتی چکار میتونست بکنه. ولی حیف که این اتفاق نیوفتاد. در واقع میکامی تو یکی از مصاحبه هاش بعد از منتشر شدن ریمیک گفت که خودش شخصا خیلی دوست داره RE2 و RE3 رو هم ریمیک کنه، اما اونجوری مجبور میشن RE4 رو باز تاخیر بزنند و بازی بجای 2005 احتمالا دو سه سال بعدش منتشر میشد. یعنی عملا یک نسل عقب میوفتاد. بخاطر همین بجاش فقط همون نسخه PS1 بازی ها رو برای گیم کیوب پورت کردند.

امیدورام ریمیک RE2 از نظر ارت دیزاین و اون زیبایی بصری حداقل بتونه به REmake نزدیک بشه و یه کپی پیست مستقیم از نسخه اوریجینال بازی نباشه. وگرنه بعید میدونم چیزی مثل REmake دوباره تکرار بشه.
 

p990_judi

کاربر سایت
Jul 25, 2009
815
من هنوزم نمیتونم باور کنم RE3 توی لیست هنوز جزء Top 5 هست. واقعا عالیه. این نشون میده بازی با اینکه به اندازه RE2 محبوب نبود هنوز هم یه بازی عالی بود و توی فروش خیلی خوب عمل کرد. کپکام بعد از ریمیک 2 باید حتما بره سراغ ریمیک 3، هر چند که اول بخواد شرایط ریمیک 2 رو بسنجه و ببینه چطور عمل میکنه.

شاید من توی اقلیت باشم، اما من واقعا از RE3 خیلی بیشتر از RE2 لذت بردم. داستان، شخصیت ها، لور، گیم پلی، لول دیزاین و... همه چیز برای من به بهترین وجه ممکن بود. بنظرم RE3 خیلی پتانسیل بیشتری برای ریمیک شدن و بسط داستانی، گرافیکی و بقیه جنبه ها داره.

این همیشه برای من سوال بود، میکامی و تیمش که REmake رو ساختند و اون شاهکار هنری رو تحویل دادند، اگر 2 و 3 رو هم ریمیک میکردند چه کارها که نمیتونستند بکنند و معلوم نبود چه شاهکار دیگه ای خلق میکردند. RE3 خودش بعنوان یه بازی PS1 واقعا پس زمینه های زیبا و با جزئیات باورنکردنی داشت. فقط کافیه به چند تا از این پس زمینه ها نگاه کنید تا اوج هنر و زیبایی سازنده ها رو متوجه بشید.

View attachment 63354 View attachment 63355 View attachment 63356 View attachment 63357

حالا به این عکس از REmake دقت کنید.

View attachment 63358

حتی تصورش هم سخته، تیمی که همچین بازی با این طراحی هنری و اتمسفری خلق کرده، با اون پس زمینه های RE3 و راکون سیتی چکار میتونست بکنه. ولی حیف که این اتفاق نیوفتاد. در واقع میکامی تو یکی از مصاحبه هاش بعد از منتشر شدن ریمیک گفت که خودش شخصا خیلی دوست داره RE2 و RE3 رو هم ریمیک کنه، اما اونجوری مجبور میشن RE4 رو باز تاخیر بزنند و بازی بجای 2005 احتمالا دو سه سال بعدش منتشر میشد. یعنی عملا یک نسل عقب میوفتاد. بخاطر همین بجاش فقط همون نسخه PS1 بازی ها رو برای گیم کیوب پورت کردند.

امیدورام ریمیک RE2 از نظر ارت دیزاین و اون زیبایی بصری حداقل بتونه به REmake نزدیک بشه و یه کپی پیست مستقیم از نسخه اوریجینال بازی نباشه. وگرنه بعید میدونم چیزی مثل REmake دوباره تکرار بشه.
دقیقا موافق هستم
اصلا یکی دلایل محبوبیت رزیدنت ایول در سه نسخه اول هم وجود جزییات زیاد بود
صحنه های از پیش رندر شده کمک می کرد گرافیکی رو تجربه کنیم که عملا در اون زمان غیر ممکن بود
امیدوارم تیم ریمیک 2 کاملا آگاه باشن که دارن محبوب ترین شماره سری رو بازسازی می کنن و چون تو آخرین ویدیو هایی که من دیدم صحبت از مدرن سازی زده میشد که همه رو نگران کرده بود که کاملا می تونید صحبت ها رو توی کامنت ها بخونید
اشکالی نداره که کپکام شماره های جدید رو خراب کنه
اما اینکه بخواد خاطراتمون رو به گند بکشه یه بحث دیگست
 

gamer1998y

کاربر سایت
May 18, 2014
660
نام
شهاب
منم امید وارم که ریمیک2 مثل 1با پس زمینه تم مانند اما به روز ساخته بشه تا بتونه به یه بازی ماندگار تبدیل بشه همیشه حسرت اینو خوردم که چرا اونیموشای 3 مثل 1و2 با پس زمینه تم مانند و استفاره از مناظر واقعی درست نشد. واقعا او رودخونه و ساحل اونیموشای 2 با اون دموهای سی جیش هیچ وقت از یادم نمیره
 

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,162
دقیقا موافق هستم
اصلا یکی دلایل محبوبیت رزیدنت ایول در سه نسخه اول هم وجود جزییات زیاد بود
صحنه های از پیش رندر شده کمک می کرد گرافیکی رو تجربه کنیم که عملا در اون زمان غیر ممکن بود
امیدوارم تیم ریمیک 2 کاملا آگاه باشن که دارن محبوب ترین شماره سری رو بازسازی می کنن و چون تو آخرین ویدیو هایی که من دیدم صحبت از مدرن سازی زده میشد که همه رو نگران کرده بود که کاملا می تونید صحبت ها رو توی کامنت ها بخونید
اشکالی نداره که کپکام شماره های جدید رو خراب کنه
اما اینکه بخواد خاطراتمون رو به گند بکشه یه بحث دیگست

کاملا موافقم.

دقیقا، استفاده از پس زمینه های از قبل رندر شده برای REmake و Zero باعث شده گرافیک بازی ها چیزی نزدیک به فوتو رئالیسم باشه و از بقیه بازی های اون زمان یه سر و گردن بالاتر باشه. همونطور که برای بقیه بازی های کلاسیک استفاده از این پس زمینه ها باعث شده بود بازی ها جزئیات بینظیری داشته باشند.

من خودم خیلی دوست دارم کپکام برای ریمیک RE2 هم از پس زمینه ها استفاده کنه و بازی رو با همین استایل REmake بسازه. چون اگر اینکارو کنه با سخت افزار و امکاناتی که امروزه کنسول ها دارند، دیگه تشخیص گرافیک بازی با واقعیت واقعا سخت میشه و اینطوری میتونند جزئیات وحشتناکی رو به محیط اضافه کنند. البته میدونم محیط 3D هم مزیت های خاص خودش رو داره، مثل نورپردازی پویا و بهتر، فیزیک و ... اما اگر قرار باشه بازی فقط از دوربین ثابت استفاده کنه دیگه چه فرقی میکنه استایل گرافیکی چی باشه. اما از اونجا که میدونم این اتفاق نمیوفته و بازی حتما دوربین OTS رو به صورت اپشن در اختیار بازیکن ها قرار میده، متاسفانه احتمال وقوع این قضیه چیزی نزدیک به صفر هست.

علت اینکه من ترجیح میدم کپکام برای ریمیک 2 از پس زمینه های دو بعدی استفاده کنه، اینه که همیشه از این میترسم کپکام یه بازی دست نخورده و بدون هیچ تغییری نسبت به نسخه اصلی طراحی و به اسم ریمیک منتشر کنه. چون توی محیط 3D شاید نتونند به اون سطح از جزئیاتی که میخوان برسند. البته میدونم با سخت افزار کنسول های نسل هشتم( و شاید هم Neo و Scorpio) با محیط 3D هم میشه گرافیک REmake رو تکرار کرد. اما ما داریم اینجا در مورد کپکام صحبت میکنیم. اونها بعد REmake و Zero توی هیچ بازی نتونستند اون زیبایی بصری و جزئیات این بازی ها رو تکرار کنند و اکثر بازی ها دارای محیط های خشک و خالی از اون روح همیشگی سری بودند. شاید تنها بازی که از نظر گرافیکی از بقیه با کیفیت تر بود RE5 باشه، اما اون هم هیچ وقت نتونستند به سطح زیبایی و جزئیات این دو تا نزدیک بشه. کپکام امروزه ناتی داگ نیست که بتونه با محیط 3D اون محیط های پویا با اون جزئیات وحشناک و دیوانه وار رو درست کنه.

بله، کپکام یه زمانی این ویژگی رو داشت. مثل تیمی که در عرض 5 سال از اینجا:

Mansion1.png

به اینجا رسید:

Mansion2.jpg

هنر این نیست که یه بازی کپی بازی اورجینال تحویل فن ها بدی و به خودت افتخار کنی. این خلاقیت نیست. هنر اینه که به این سطح از تغییرات که تو دو تا عکس بالا هست برسی. الان هم دیگه موضوع در مورد 5 سال نیست بلکه درباره 19 یا شاید هم 20 سال باشه و طبیعتا انتظار ها خیلی بالاتر از ریمیک نسخه اول هست. اگر ریمیک RE2 تونست اون خلاقیت و زیبایی REmake رو تکرار کنه، میشه فهمید هنوز هم توی کپکام استعدادهایی هستند که میتونند یه بازی کلاسیک قوی و با اون جوهره همیشگی سری بسازند.
 

gamer1998y

کاربر سایت
May 18, 2014
660
نام
شهاب
یکی از خوبیای سبک دینامیک و از پیش رندر شده اینه که دیگه نمیشه اون دوربین روی شانه اشغالو تو بازی بزارن و باید از دوربین کلاسیک، اما اپگرید شده استفاده کنن
 
آخرین ویرایش:

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,162
یکی از خوبیای سبک دینامیک و از پیش رندر شده اینه که دیگه نمیشه اون دوربین روی شانه اشغالو تو بازی بزارن و باید از دوربین کلاسیک، اما اپگرید شده استفاده کنن
اره. البته اگر بتونند با محیط 3D هم به اون سطح از جزییات و گرافیکی هنری برسند مشکلی ندارم. اما مشکل اینجاست که کپکام تا حالا این موضوع رو ثابت نکرده.
برای دوربین هم بنظرم اگر چیزی مثل دوربین RE 3.5 که یجورایی ترکیب دوربین ثابت و OTS هست و یا چیزی مثل گردش و حرکت ازاد برای اونهایی که با تانک کنترل مشکل دارند که توی ریمستر ریمیک استفاده کردند، باشه خیلی بهتر هست تا اینکه بخوان دو تا دوربین رو بصورت آپشن قرار بدن.

Sent from my SM-T285 using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: gamer1998y

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,162
کپکام اخیرا توی یه مصاحبه گفته توسعه و بهینه سازی RE7 برای VR کم هزینه براشون نداشته.


فکر کنم این ثابت میکنه، اونهایی که فکر میکردند کپکام با این سبک و استایل بازی ساختن میخواد هزینه های ساخت بازی به مقدار زیادی کاهش بده در اشتباهند. شاید در مقایسه با دو تا بازی قبلی RE7 بودجه کمتری داشته باشه، اما دیگه در حد یه بازی indie و یا بازی های کوچکتر سری مثل سری رولیشنز هم نیست. چون به همه اینها باید هزینه ساخت و توسعه انجین اختصاصی بازی یعنی RE Engine هم اضافه کنیم.
 

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,162
در این ویدئو نگاهی سریع شده به روندی که رزیدنت اویل در طول 20 سال طی کرد:


Sent from my iPhone using Tapatalk

ممنون بابت ویدئو. چیز جالبی بود.

امیدوارم هر چه زدوتر یه چیزی در مورد ریمیک RE2 بشنویم. هرچند بعید میدونم تا بعد از انتشار RE7 خبر تازه ای از ریمیک بشه. من چند وقت پش شنیدم ممکنه کارگردان بازی Kazunori Kadoi باشه. در واقع موضوع برمیگشت به یکی از مصاحبه های هیدکی کامیا که گفته بود یه ملاقات خصوصی با کارگردان ریمیک RE2 داشته. ظاهرا Kadoi تا الان تجربه کارگردانی بازی رو نداشته، اما سابقه نسبتا خوبی توی سری داره و لید دیزاینر چند تا بازی مثل RE5 و Outbreak و رولیشنز 2 بوده. فقط امیدوارم هر کاری میکنه بدونه داره کدوم نسخه رو بازسازی میکنه و الگوش رو در تمامی جهات ریمیک نسخه اول قرار بده.
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
خب رزیدنت Code Veronica رو هم تموم کردم. همه چیز تقریبا عالی بود. داستان از همه نظر عالی بود، گرافیک عالی، موسیقی بینظیر. گیم پلی خوب بود ولی میتونست بهتر باشه مثلا میتونست مثل نسخه 3 از پله ها بدون فرشدن کلید بالا و پایین بره ولی در کل خوب بود. صداگذاری خوب بود ولی بهتر میتونست باشه مخصوصا صداپیشگی استیو اصلا دلچسب نبود. در کل همه چیز در حد عالی بودن

mighty-man.png

پ.ن : برام خیلی جالب بود که یه سری استیو رو با لیان مقایسه میکنند :-j

پ.ن 2 : الان هم نسخه 4 رو شروع کردم :D به همراه نسخه Darkside Chronicles :-"
 

gamer1998y

کاربر سایت
May 18, 2014
660
نام
شهاب
اقا نریمان شما که الان بازی کردی وبرات تازه هست متوجه شدی چقدر رابطه کلر و استیو یاد اور تایتانیکه ته چهره استیو هم خیلی به دیکاپریو میاد معمولا کاپکم اون موقه ها از فیلمای هالیودی تو اویل ها یه استفاده های میکرد مثلا اویل 2همیشه منو یاد ترمیناتور 2 مینداخت از سلاه لانچرش بگیر تا سقوط هلیکپترو مواد مذاب اخر بازی و خلی های دیگه
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
اقا نریمان شما که الان بازی کردی وبرات تازه هست متوجه شدی چقدر رابطه کلر و استیو یاد اور تایتانیکه ته چهره استیو هم خیلی به دیکاپریو میاد معمولا کاپکم اون موقه ها از فیلمای هالیودی تو اویل ها یه استفاده های میکرد مثلا اویل 2همیشه منو یاد ترمیناتور 2 مینداخت از سلاه لانچرش بگیر تا سقوط هلیکپترو مواد مذاب اخر بازی و خلی های دیگه
آره یه جورایی یاد دیکاپریو میافته آدم :D دقیقا همون کاری رو اینجا کردن مه توی نسخه 2 با لیان و ایدا انجام دادن ولی اینجا برعکس بود. هم یه شخصیتی شبیه لیان درست کردن هم یه رابطه احساسی مثل همون.
 

rainy girl

کاربر سایت
Jul 15, 2016
34
در این ویدئو نگاهی سریع شده به روندی که رزیدنت اویل در طول 20 سال طی کرد:


Sent from my iPhone using Tapatalk
جای کد ورنیکا ایکس خالی بود.حالا رولیشنز 1و 2 رو بگیم فرعی حساب میکنن ولی اینو لا اقل میذاشتن بهتر بود
 

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,162
جای کد ورنیکا ایکس خالی بود.حالا رولیشنز 1و 2 رو بگیم فرعی حساب میکنن ولی اینو لا اقل میذاشتن بهتر بود

دقیقا. من هم تعجب کردم چرا این سه تا بازی تو ویدئو نبود. این سه تا از نظر داستانی کاملا مهم و جزئی از استوری لاین اصلی هستن و بین نسخه های اصلی و شماره دار قرار میگیرن. اما فکر کنم تو این ویدئو که بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت فقط تمرکز روی نسخه های اصلی شماره دار سری بود و کاری به داستان نداشتند.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر