بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,169
بله کل ریمیک دو تموم شده و حالا رفته سراغ کد ورونیکا. نسخه ای که ابتدا شماره 3 بود و می تونست بهترین باشه.

اره راجع به کد ورونیکا میدونم. همینوطور شنیدم یه بخش کوتاهی از RE3(همون اینترو بازی) بازسازی کرده و نظر سنجی گذاشته بود که اگر با استقبال روبرو بشه کار رو ادامه میده.

اما در مورد کد رونیکا که قرار بود RE3 بشه اشتباه می کنید. این تصور اشتباهی هست که بیشتر بخاطر یکی از مصاحبه های میکامی که گفته بود اعتقاد داره از نظر داستانی کد ورونیکا دنباله واقعی RE2 هست و نه RE3 بوجود اومده.

واقعیت اینه که کد ورنیکا هیچ وقت قرار نبود RE3 باشه و از اول ساختش هم یه پروژه کاملا جدا و اوریجینال بود. این موضوع داستان نسبتا پیچیده ای داره که شاید کمی گیج کننده باشه، اما برای اینکه ماجرا رو کامل بفهمی پشنهاد میکنم ویدئو زیر رو یه بار کامل تماشا کنی تا همه چیز دستگیرت بشه. به صحبت های کارگردان RE3 و کارگردان کد ورنیکا و توضیحاتی که میکامی در رابطه به وجود اومدن کدورنیکا میده گوش کن تا موضوع رو بفهمی.(اما جدا از این موضوع حداقل یک بار هم که شده این ویدئو رو ببینید چون اطلاعات جالبی داخلش هست.)

 

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
اما اینکه همه مونث باشن به نظرم یکم غیر محتمل هست چه پروتگونیست چه انتگونیست جدا از اینکه کپکام برای فروش اینکار رو نمی کنه مطمئنا صدا فمنیست ها سر این قضیه در میاد و دوباره داستان 5 تکرار میشه

این رو با شما موافقم که امکان نداره تمام شخصیت های اصلی و تأثیر گذار مؤنث (یا مذکر) باشن چون شیوه ی کپکام در رزیدنت اویل تا جایی که من دیدم همیشه شخصیت های مذکر و مؤنث مکمل داستان و بازی هستند
اما به فمنیست ها چه ربطی داره این بازی؟ مگه سر 5 چی شده بوده


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: p990_judi

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,169
این رو با شما موافقم که امکان نداره تمام شخصیت های اصلی و تأثیر گذار مؤنث (یا مذکر) باشن چون شیوه ی کپکام در رزیدنت اویل تا جایی که من دیدم همیشه شخصیت های مذکر و مؤنث مکمل داستان و بازی هستند
اما به فمنیست ها چه ربطی داره این بازی؟ مگه سر 5 چی شده بوده


Sent from my iPhone using Tapatalk
فکر کنم منظورشون همون مسایل نژاد پرستانه ای هست که بعد از تریلر سال 2007 نسخه پنجم پیش اومد و یه عده خاصی گفتند چرا سیاه پوست ها توی تریلر وحشی و قاتل نشون داده شدن و کریس اونها رو میکشه.
درست بعد از اون تریلر بازی کو اپ شد و خشونت نسخه نهایی هم در مقایسه با اون تریلر به شدت کاهش یافت. البته یه باقیمانده ای از اون صحنه ها هنوز توی یکی از کات سنس های مخفی مرحله اول بازی بود.

Sent from my SM-T285 using Tapatalk
 

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
فکر کنم منظورشون همون مسایل نژاد پرستانه ای هست که بعد از تریلر سال 2007 نسخه پنجم پیش اومد و یه عده خاصی گفتند چرا سیاه پوست ها توی تریلر وحشی و قاتل نشون داده شدن و کریس اونها رو میکشه.


Sent from my SM-T285 using Tapatalk

من که اون سال ها اصلن دنبال این سری نبودم ولی ایشون گفتن فمنیست ، این حرف هایی هم که در مورد نژاد پرستی و غیره گفتن حرف چرت و مزخرفی بیش نیست، هدف سری رزیدنت اویل کاملن مشخصه ، مگه اتفاقات راکون سیتی و غیره برای توهین به مردم آمریکاست ؟!
خیلی هم دل شون بخواد که لوکیشن بازی رو در آفریقا خواستن {همین الآن داشتم 5 رو بازی می کردن، که در یک قسمت شوا به کریس گفت اون ها (آمبرلا) از مردم من برای نمونه ی آزمایشی استفاده کردن} خب اینجا که داره طعنه میزنه به سیاست های غرب پیرامون جهان سوم کجاش نژاد پرستی هست
از این بگذریم در همین آفریقا گروهی هایی مثل بوکوحرام هستن که از زامبی خطرناک تر هستن :|


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: ChampionOfLight

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,169
من که اون سال ها اصلن دنبال این سری نبودم ولی ایشون گفتن فمنیست ، این حرف هایی هم که در مورد نژاد پرستی و غیره گفتن حرف چرت و مزخرفی بیش نیست، هدف سری رزیدنت اویل کاملن مشخصه ، مگه اتفاقات راکون سیتی و غیره برای توهین به مردم آمریکاست ؟!
خیلی هم دل شون بخواد که لوکیشن بازی رو در آفریقا خواستن {همین الآن داشتم 5 رو بازی می کردن، که در یک قسمت شوا به کریس گفت اون ها (آمبرلا) از مردم من برای نمونه ی آزمایشی استفاده کردن} خب اینجا که داره طعنه میزنه به سیاست های غرب پیرامون جهان سوم کجاش نژاد پرستی هست
از این بگذریم در همین آفریقا گروهی هایی مثل بوکوحرام هستن که از زامبی خطرناک تر هستن :|


Sent from my iPhone using Tapatalk
اره کاملا موافقم. این فقط بحث مسخره ای بود که یکی دو تا جورنالیست متعصب همون زمان راه انداحتن. وگرنه بحث کواپ شدن بازی و ورود شوا به بازی اصلا ربطی به این مسایل نژاد پرستی و فنیستی نداشت. چون شوا از اول هم توی بازی بود اما فقط یه NPC ساده بود. وگرنه RE4 هم توی اسپانیا بود یا RE6 توی چین اما من یاد ندارم کسی اعتراضی کرده باشه.

Sent from my SM-T285 using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Ezio96

p990_judi

کاربر سایت
Jul 25, 2009
815
این رو با شما موافقم که امکان نداره تمام شخصیت های اصلی و تأثیر گذار مؤنث (یا مذکر) باشن چون شیوه ی کپکام در رزیدنت اویل تا جایی که من دیدم همیشه شخصیت های مذکر و مؤنث مکمل داستان و بازی هستند
اما به فمنیست ها چه ربطی داره این بازی؟ مگه سر 5 چی شده بوده


Sent from my iPhone using Tapatalk
همون قضیه که سر ماجینی های سیاه پوست پیش اومده بود
فمنیست ها بدترن آخه :D

یه نکته دیگه فراموش کردم هم این بود که کپکام تو شماره 6 نشون داد که قابلیت هدر دادن کاراکتر ها رو داره و حتما به نسبت پیش زمینه شون براشون داستان نمی نویسه
یکی بهترین شخصیت های سری شری بریکین بود که با شماره ششم نابودش کردن
و تمام بک استوریش رو پودر کردن
کرکتری که می تونست به همراه کلیر داخل یک بازی بگنجه
یا حتی می تونست به جای جیل توی شماره پنج موش آزمایشگاهی وسکر باشه ( وقتی اولین بار تریلر بازی رو نشون دادن همه تقریبا مطمئن بود زن آخر بازی شری هست :| )
به هر حال کپکام همیشه کاری کرده بهش بدبین باشیم

یه نکته دیگه هم این بود شماره 7 ممکنه از دو تا دوربین استفاده کنه و قابل سوییچ باشه نمی دونم چرا فکر می کنم این اول شخص بودن بیشتر به تبلیغ برای Vr هست و در نهایت یه آپشن هست
 

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
چون شوا از اول هم توی بازی بود اما فقط یه NPC ساده بود. وگرنه RE4 هم توی اسپانیا بود یا RE6 توی چین اما من یاد ندارم کسی اعتراضی کرده باشه.

Sent from my SM-T285 using Tapatalk

یعنی در ابتدا قرار بود گیم پلی بازی رو کریس به تنهایی و بدون کمک پیش ببره؟


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: ChampionOfLight

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,169
یعنی در ابتدا قرار بود گیم پلی بازی رو کریس به تنهایی و بدون کمک پیش ببره؟


Sent from my iPhone using Tapatalk
بله. بازی از ابتدای معرفیش توی سال 2005(حدود سه ماه بعد از انتشار RE4) تا اواسط سال 2007 سینگل پلیر بود و بعد از اون کواپ به بازی اضافه شد. شوا اون زمان فقط یه NPC بود که شما اواسط بازی بهش برخورد میکردید. البته اولش قرار بوده بری و جیل هم تو بخش هایی از بازی با کریس همراه باشند که این ایده ها هم حذف شد.
پیشنهاد میکنم تو یوتیوب تریلر مربوط به E3 سال 2007 رو ببینید تا بهتر متوجه بشید.

Sent from my SM-T285 using Tapatalk
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
خیلی خوب بود حضور ربکا به نظر من هم احتمال خیلی بالایی داره
اما اینکه همه مونث باشن به نظرم یکم غیر محتمل هست چه پروتگونیست چه انتگونیست جدا از اینکه کپکام برای فروش اینکار رو نمی کنه مطمئنا صدا فمنیست ها سر این قضیه در میاد و دوباره داستان 5 تکرار میشه

البته هم توی کد ورونیکا ، هم توی 6 و هم توی رولیشنز 2 هم پروتاگونیست اصلی مونث بود و هم آنتاگونیست اصلی.(پروتاگویست اصلی 6 از لحاظ داستانی ایدا بود) هرچند در کنارشون پروتاگونیست ها و آنتاگونیست های مذکری هم بودن ، ولی بازم آنتاگونیست اصلی همشون (الکسیا ، کارلا و الکس) مونث بودن.به علاوه من نگفتم که ربکا تنها پروتاگونیست بازی هست.چند بازی بیش از یک پروتاگونیست اصلی یا حتی یک سناریو داره.بنابراین قطعا حداقل یک پروتاگونیست اصلی (نه پارتنر) مذکر هم در بازی داریم.پس با این توصیفات ، موضوع ربکا و الکس غیر منطقی نیست !

اره راجع به کد ورونیکا میدونم. همینوطور شنیدم یه بخش کوتاهی از RE3(همون اینترو بازی) بازسازی کرده و نظر سنجی گذاشته بود که اگر با استقبال روبرو بشه کار رو ادامه میده.

اما در مورد کد رونیکا که قرار بود RE3 بشه اشتباه می کنید. این تصور اشتباهی هست که بیشتر بخاطر یکی از مصاحبه های میکامی که گفته بود اعتقاد داره از نظر داستانی کد ورونیکا دنباله واقعی RE2 هست و نه RE3 بوجود اومده.

واقعیت اینه که کد ورنیکا هیچ وقت قرار نبود RE3 باشه و از اول ساختش هم یه پروژه کاملا جدا و اوریجینال بود. این موضوع داستان نسبتا پیچیده ای داره که شاید کمی گیج کننده باشه، اما برای اینکه ماجرا رو کامل بفهمی پشنهاد میکنم ویدئو زیر رو یه بار کامل تماشا کنی تا همه چیز دستگیرت بشه. به صحبت های کارگردان RE3 و کارگردان کد ورنیکا و توضیحاتی که میکامی در رابطه به وجود اومدن کدورنیکا میده گوش کن تا موضوع رو بفهمی.(اما جدا از این موضوع حداقل یک بار هم که شده این ویدئو رو ببینید چون اطلاعات جالبی داخلش هست.)

بله.درسته.ولی منظور من و علی از لحاظ داستانی بود.ادامه ی اصلی داستان 2 قطعا کد ورونیکا هست و حتی توسط خود نویسنده ی 2 (سوگیمورا) هم نوشته شده.حالا اسمش هرچی میخواد باشه.برای ما مهم داستان هست.در واقع منظور علی این بود که بعد از ساخت ریمیک 2 ، به جای پرداختن به داستان 3 مستقیما رفتن ادامه ی اصلی داستان 2 و سرگذشت کلیر یعنی کد ورونیکا رو ساختن که اتفاقا کار خیلی خوب و هوشمندانه ای هم بوده ونشان از درک و اطلاعات بالای سازنده ی بازی میده !

همون قضیه که سر ماجینی های سیاه پوست پیش اومده بود
فمنیست ها بدترن آخه :D

یه نکته دیگه فراموش کردم هم این بود که کپکام تو شماره 6 نشون داد که قابلیت هدر دادن کاراکتر ها رو داره و حتما به نسبت پیش زمینه شون براشون داستان نمی نویسه
یکی بهترین شخصیت های سری شری بریکین بود که با شماره ششم نابودش کردن
و تمام بک استوریش رو پودر کردن
کرکتری که می تونست به همراه کلیر داخل یک بازی بگنجه
یا حتی می تونست به جای جیل توی شماره پنج موش آزمایشگاهی وسکر باشه ( وقتی اولین بار تریلر بازی رو نشون دادن همه تقریبا مطمئن بود زن آخر بازی شری هست :| )
به هر حال کپکام همیشه کاری کرده بهش بدبین باشیم

یه نکته دیگه هم این بود شماره 7 ممکنه از دو تا دوربین استفاده کنه و قابل سوییچ باشه نمی دونم چرا فکر می کنم این اول شخص بودن بیشتر به تبلیغ برای Vr هست و در نهایت یه آپشن هست

دقیقا.کپکام کلا با 6 فقط داستان یک نسخه ی شماره دار رو به هدر داد.ایدا و شری کلا نابود شدن.ایدا بود ، ولی هیچ اسمی از شری نیومد و این کاراکتر پر ابهام و پتانسیل دار صرفا در یک داستان فرعی و تجاری قرار گرفت.داستانی که صرفا روابط عاشقانه و هندی اون با لیون رو مورد هدف قرار داد.شری همکه از اون بدتر.کاراکتری با اون اهمیت و پتانسیل بالای داستانی ، باز خودش شد پارتنر یک کاراکتر مزخرف تر و اضافی تر مثل جیک.کاراکتری که در کنار کلیر میتونست یک داستان به شدت مهم و تاثیرگذار رو به سری اضافه که.ولی افسوس.....!

تا این لحظه ، کپکم در نابود کردن سه تا از بزرگترین ابهامات و پتانسیل های داستان سری یعنی سازمان ، شری و استیو به بهترین شکل ممکن عمل کرده.تا ببینیم در ادامه ، شاهد چه دستاوردهای دیگری خواهیم بود !
 
آخرین ویرایش:

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
بله. بازی از ابتدای معرفیش توی سال 2005(حدود سه ماه بعد از انتشار RE4) تا اواسط سال 2007 سینگل پلیر بود و بعد از اون کواپ به بازی اضافه شد. شوا اون زمان فقط یه NPC بود که شما اواسط بازی بهش برخورد میکردید. البته اولش قرار بوده بری و جیل هم تو بخش هایی از بازی با کریس همراه باشند که این ایده ها هم حذف شد.
پیشنهاد میکنم تو یوتیوب تریلر مربوط به E3 سال 2007 رو ببینید تا بهتر متوجه بشید.

Sent from my SM-T285 using Tapatalk

تریلر رو دیدم و جای تأسف داره که این تغییر رو فقط برای یک مشت حرف نادرست و مزخرف انجام دادن، قطعن کپکام میخواسته یک survival horror واقعی تر در حالت اکشن و جدید ارائه بده دوستانی که به کپکام انتقاد می کنن بخاطر وجود پارتنر تأثیر گذار در گیم پلی و دورشدن از استاندارد های رزیدنت اویل باید به این نکته تحت فشار بودن کپکام توجه کنن حتمن !
حالت بری و جیل هم میشد چیز جالبی بشه و چون در راستای ادامه ی حادثه ی عمارت هست این بازی و اگه نویسنده ی خوب عمل می کرد جا برای ایفای نقش بری هم بود

یا حتی می تونست به جای جیل توی شماره پنج موش آزمایشگاهی وسکر باشه ( وقتی اولین بار تریلر بازی رو نشون دادن همه تقریبا مطمئن بود زن آخر بازی شری هست :| )

آره درست می گید اینطوری طبیعی تر هم میشد و نقش جیل هم بگونه ی دیگه میشد ساخته بشه (البته نه با ظاهری متفاوت!)
من فکر کنم همین اضافه کردن اجباری شوا به عنوان پارتنر هم در خراب شدن ایده ها تأثیر زیادی داشته


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
عه داداش علی خیلی خوشحال شدم دوباره شاهد فعالیتت تو این تاپیک هستم
از طرف دیگه هم ز بابت ریبوت نشدن بازی خیالم راحت شد که اگه بازی ریبوت میشد کلا فاتحه نسخه خونده شده بود با این وضع نویسندگان جدید کپکام!
امیدوارم سری بعدی ریمستر کد ورونیکا باشه برای پلتفرم pc عرضه بشه ولا این مبدل‌ها واقعا روی اعصابن! :D
از طرفی داداش نیما مسایل جالبی رو بیان کردی کاملا موفقم :) دمت گرم

مرسی عزیزم؛ خوشحالم هنوز هستی.

دقیقا به نکته خوبی اشاره کردی. اگر قرار باشه دوربین انتخابی بشه باید از اول بازی باشه و در طول بازی تغییر نکنه. ولی در کل این ویدیو و ویدیوهای مشابه نشون میده که دوربین مدرن چقدر میتونه خوب باشه

منم تا قبل از این ویدئوها نظرم به طور قطع روی دوربین ثابت بود!

اره راجع به کد ورونیکا میدونم. همینوطور شنیدم یه بخش کوتاهی از RE3(همون اینترو بازی) بازسازی کرده و نظر سنجی گذاشته بود که اگر با استقبال روبرو بشه کار رو ادامه میده.

اما در مورد کد رونیکا که قرار بود RE3 بشه اشتباه می کنید. این تصور اشتباهی هست که بیشتر بخاطر یکی از مصاحبه های میکامی که گفته بود اعتقاد داره از نظر داستانی کد ورونیکا دنباله واقعی RE2 هست و نه RE3 بوجود اومده.

واقعیت اینه که کد ورنیکا هیچ وقت قرار نبود RE3 باشه و از اول ساختش هم یه پروژه کاملا جدا و اوریجینال بود. این موضوع داستان نسبتا پیچیده ای داره که شاید کمی گیج کننده باشه، اما برای اینکه ماجرا رو کامل بفهمی پشنهاد میکنم ویدئو زیر رو یه بار کامل تماشا کنی تا همه چیز دستگیرت بشه. به صحبت های کارگردان RE3 و کارگردان کد ورنیکا و توضیحاتی که میکامی در رابطه به وجود اومدن کدورنیکا میده گوش کن تا موضوع رو بفهمی.(اما جدا از این موضوع حداقل یک بار هم که شده این ویدئو رو ببینید چون اطلاعات جالبی داخلش هست.)


بله.درسته.ولی منظور من و علی از لحاظ داستانی بود.ادامه ی اصلی داستان 2 قطعا کد ورونیکا هست و حتی توسط خود نویسنده ی 2 (سوگیمورا) هم نوشته شده.حالا اسمش هرچی میخواد باشه.برای ما مهم داستان هست.

نه عزیزم، از مصاحبه ی میکامی نیومده. جریان سر قرارداد انحصاری کپ کام و سونی بود که مجبور شد بازی پلی استیشن رو شماره 3 نام بده.
نه نیما، منظورم از نظر شماره هم بود!
مرسی از گذاشتن این ویدئو، ولی همین ویدئو بزرگترین دلایل رو داره. و همون طور که از جمع بزرگ چند کارگردان برمیاد، اسمی هم از ماجرایی که بالا بردم به طور واضح برده نمی شه.

کاتو برای رزیدنت ایول 3 میگه:
It was called 1.9 and was kind of around the same time as "Veronica"
این بازی اول رزیدنت ایول 1.9 نام داشت و تقریبا همزمان با ورونیکا بود.

کازوهیرو کارگردان 3 در مورد رزیدنت ایول 3 میگه:
We were wondering whether we could come up with a game based on a small episode in 2. That's were it got started and it became kind of a gaiden episode.
ما رو این فکر می کردیم که آیا می تونیم یک بازی رو بر پایه ی یک اپیزود کوتاه در 2 بسازیم؟ اینجوری بود که این بازی شروع شد و از آخرم یه جورایی یک داستان جانبی دراومد.

شینجی میکامی از گفتن سه ایده برای 3 که با شماره گرفتنش اونطور که باید عملی نشد می گه:
Also, if it was going to be listed as "3", we had to make the content so that many people would buy it.
همین طور، اگر قرار بود این بازی به عنوان شماره 3 در سری قرار بگیره، باید محتوا رو طوری می ساختیم که افراد زیادی بازی رو بخرن.

برای کد ورونیکا توضیح میدن که اول بهشون گفته شده شماره 2 رو برای سگا ساترن پورت کنن و اول فقط تلاششون برای پورت کردن این شماره بوده.
شینجی میکامی میگه: می تونستیم با پایین آوردن کیفیت اینکار رو انجام بدیم، اما الکی بهشون گفتیم اینکار غیرممکنه!
و اینطور شد که به ما گفتن چیزی رو برای هوادارای سگا بسازین. و بعد باز گفتن اگر قراره صبر کنیم باید کیفیت رو بالا ببریم!
کاتو می گه:
It was before 3 was released.
کد ورونیکا قبل از 3 به وجود اومد.
I don't think bio2 and 3 are sequels.
فکر نمی کنم بشه روی شماره 2 و 3 اسم ادامه گذاشت.

صحبت جالبی هم در مورد ورونیکا گفته میشه:
You know, usually sequel movies succeed in part 1 and 2, but often fail in part 3, right? That's why before we failed with 3, we thought we should go back to the tropical point of 1.
SM: I didn't mean to make Wesker look foolish. The bioweapon he created was said to be the ultimate weapon, and turned out to be against the laws of nature. It was simply "what goes around comes around" back to Wesker. It was all initial.

کاتو در مورد کد ورونیکا می گه: می دونی، معمولا فیلم های ادامه دار در شماره یک و دو موفق ظاهر می شن اما اغلب در شماره 3 شکست می خورن. این بود که ما قبل از اینکه با شماره سوم مون شکست بخوریم، گفتیم باید بریم سراغ نقطه نظرهای شماره یک.
شینجی میکامی تکمیل می کنه: من هرگز نخواستم وسکر در شماره 1 احمق به نظر بیاد. سلاح ارگانیکی که وسکر خلق کرده بود قرار بود پیشرفته ترین سلاح باشه و برخلاف قوانین طبیعت ظاهر شد. خیلی ساده (در کد ورونیکا)، کاری که وسکر کرده بود، به خودش برمی گرده. همه چیز از اول اینطور بنا شده بود. (با یکی از دوستان بحث بود که داستان ورونیکا بعدا اضافه شده و وسکر در یک قرار بوده بمیره!)

همون طور که می بینیم، در کل صحبت ها، از ورونیکا به عنوان یک ادامه و حتی پروژه شماره 3 نام می برن و از 3 به عنوان یک داستان جانبی که ابتدا اصلا نام 3 نداشته و 1.9 بوده و اینکه بعد از شماره گرفتن مجبور به چه تغییراتی شدن گفته می شه؛ هر چند که به مسائل تغییر نام نمی پردازن. تغییر نام ورونیکا به خاطر قرارداد انحصاری پلی استیشن بود و باید نسخه پلی استیشن هرچند فرعی، شماره می گرفت.
شماره 3 بعد از شماره گرفتنش هم زیرنامش رو از دست نداد و هنوزم تنها شماره داری هست که با یک زیرنام همراهه! تنها شماره داری هست که در منو، شمارش با اون صدای معروف ادا نشد! (بعدها در نسخه GC اضافه شد.)
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
خب یه فرصت کوتاه دست داده نظرم رو راجع به RE3 بنویسم و برم :D

بازی Resident Evil 3 در کل بازی خوبی ولی به نظر من یه DLC برای نسخه 2 بود تا یه بازی جدا و بیشتر هم سعی شده بود از محبوبیت کاراکتر جیل و اون عظمت Nemesis استفاده بشه که خداییش هم خوب کار شده بود. Nemesis واقعا هولناک بود و به جرات میتونم بگم اگر Nemesis نبود این بازی بخش بزرگی از جذابیتش رو از دست میداد. از نظر گیم پلی متوسط رو به خوب بود و از نظر داستان به هیچ وجه با نسخه های قبلی خودش و نسخه 0 قابل مقایسه نیست و داستان به نسبت بقیه ضعیف هست و البته این بیشتر بر میگرده به اینکه یه جورایی بازی DLC هست تا بازی کامل. موسیقی، صداگذاری و گرافیک در حد عالی بودن. طراحی لوکیشن ها بی نظیر بود ولی خلاقیت در بازی بسیار کم شده بود. یعنی خیلی بخشها تکرار همون نسخه 2 بود که اینم بر میگرده به همون بحث DLC بودن بازی. نکته قابل تامل در داستان بازی Epilogue های پایانی هستن که میتونه در روند داستانی شخصیت ها مهم باشه.

fair-man.png
 

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,169
@sog_eros

خب عزیز یجورایی حرف های منو تایید کردی. اما باز هم در مورد دو سه چیز اشتباه میکنید.

نه. هیچ قرار داد انحصاری بین کپکام و سونی وجود نداشت. در واقع در طول تاریخ سری هیچ قرار داد انحصاری بین کپکام و شرکت دیگه ای که بازی از سری 100% و مادام العمر انحصاری پلتفرم اون شرکت کنه وجود نداشته و نخواهد داشت. این سیاست همیشگی سران کپکام در مورد این سری هست. اونها هیچ وقت یه بازی رو 100% انحصاری یه پلتفرم نمیکنند تا منافعشون به خطر نیفته.(این نظر شخصی نیست و یه چیز رسمی هست.) حتی RE4 هم قبل از انتشار نسخه گیم کیوب برای PS2 معرفی شد. بعلاوه RE1 و RE2 که انحصاری پلی استیشن نبودند که RE3 بخواد باشه.

دلیل اصرار کپکام برای انتشار RE3 روی PS1 این بود که Yoshiki Okamoto(یکی از تهیه کننده های اصلی کپکام و تصمیم گیرنده اصلی سری در اون زمان) دلش میخواست سری یه سه گانه روی PS1 داشته باشه. حتی میکامی هم توی ویدئو به این موضوع اشاره میکنه و میگه سر همین موضوع سه روز تمام با Okamoto بحث و جدل داشتند چون BIO 1.9 کوچکتری از اونی بوده بخوان به عنوان یه بازی اصلی و شماره دار منتشرش کنند و مجبورند بودند بازی رو خیلی بسط بدن. اما Okamoto گوشش به این حرف ها بدهکار نبوده و حتی کار به جایی میرسه که میکامی و تیمش میخواستند استعفا بدن. اما بالاخره با دو برابر شدن تیمی که داشتند BIO 1.9 رو میساختند و ملحق شدن تیم نسخه اصلی BIO 3 به اونها پروژه تکمیل میشه و به عنوان BIO 3 منتشر میشه.(این تیکه توی ویدئو نیست) دلیل اینکه خیلی ها خیال میکنند بازی بیشتر شبیه یه DLC برای نسخه دوم هست تا یه دنباله و نسخه کامل چون از اول هم همینطور بوده و تازه وسط پروژه بازی بسط پیدا میکنه و به نسخه شماره دار تبدیل میشه.

کدورنیکا توسط یه استدیو ترد پارتی و خارج از کپکام به اسم Nextech توسعه پیدا کرد و اصلا ربطی به RE3 و تیم اصلی BIO نداشته. از بین تیم سازنده بازی فقط کارگردان بازی کارمند رسمی کپکام بوده. همونطور که میکامی هم توی ویدئو توضیح داد کدورونیکا برای این ساخته شد که کپکام میخواست به بازی جدا و اوریجینال برای طرفدارهای سگا ساخته بشه تا به نوعی بخاطر پورت نشدن RE2 برای سگا سترن دل اونها بدست بیاره. حالا بگذریم کدورنیکا اولش اصلا یه سناریو کاملا متفاوت نسبت به بازی نهایی داشت و اصلا بحث کلیر و وسکر و اینجور چیزها مطرح نبود. اما بخاطر یه سری مسائل مجبور شدند اون ایده اولیه رو حذف یا بهتر بگم سانسور کنند.

اونها هیچ وقت توی ویدئو نگفتند که کدورونیکا قرار بوده شماره سوم باشه و یا همچین چیزی رو القاء کرده باشند. فقط گفتند توسعه دو تا بازی تقریبا همزمان بوده، همین. وگرنه این دو تا هیچ ربطی به هم نداشتند.

اما در مورد نکته ای که توی اون ویدئو نیست و نسخه اصلی و اولیه 3 BIO که اشاره کردم. نسخه اصلی BIO 3 نه کدورنیکا بوده و نه BIO 1.9.

نسخه اولیه RE3 به کارگردانی Masaaki Yamada و Hideki Kamiya به عنوان برنامه ریز و طراح بازی اواخر 1997(یعنی حدودا چند ماه قبل از انتشار RE2) کار ساختش شروع شد. داستان بازی دنباله مستقیم سناریو 4th Survivor نسخه دوم و کرکتر اصلی هم هانک بود که ماموریت داشت ویروس G رو به کمپانی برسونه. بازی توی کشتی متروکه توی اقیانوس اتفاق میوفتاد و حتی Plant Zombie هم داشت. این تنها ارتی هست که از اون نسخه در دسترسه.

LMUlRGs.jpg

وسطای ساخت این نسخه بخاطر دریافت کیت سخت افزاری PS2 کپکام بازی رو PS1 یه PS2 منتقل کرد و بعدها بازی تبدیل به یکی از نسخه های بتای RE4 به کارگردانی کامیا و در نهایت تبدیل به DMC شد. اما همونطور که گفتم تیمی که پشت نسخه اولیه بازی بود به تیم BIO 1.9 پیوست و اون نسخه تیدیل شد به RE3.
 

rainy girl

کاربر سایت
Jul 15, 2016
34
به نظر من بهتر بود کد ورنیکا شماره 4 نامگذاری میشد چون از لحاظ داستان به شدت مهم و غنی هست.و RE3 هم باید شماره 3 باشه چون درسته داستانش زیاد در مقایسه با 1و 2 چنگی بدل نمیزنه ولی وقایع مهم نابودی شهر راکون و از بین رفتنش توسط دولت امریکا و سرگذشت باقیمانده استارز و اون اپیلوگ ها همه مهم بودن .اصلا میشد الودگی شهر راکون به تصویر کشیده نشه؟نسخه 3 اصلا نسخه کم اهمیتی نیست خداییش.
در ضمن نسخه 4 هم بهتر بود با عنوان فرعی عرضه میشد چون داستان مهمی نداشت.شاید اگه نویسنده نسخه 2 زنده میموند میتونس داستان 4 رو خوب ادامه بده و بحث ایدا و سازمانش رو خوب جمع کنه و یا اگه میکامی بازم توی شرکت کپکام میومند بازم میشه گفت داستان 4 هم به یه سرانجامی ختم میشد ولی حالا که این طور نشده واقعیت اینه که 4 اصلا لایق شماره داشتن نیست.
راستی کسی میدونه اون Biohazard4 که توی RE3 روی دیوار اون رستوارنه نوشته شده بود به کدوم اشاره داره؟کد ورنیکاس یا یکی از نسخه های بتای RE4?
 

NERO TURBO

into the Dark city
کاربر سایت
Jun 3, 2011
641
نام
Armin
به نظر من بهتر بود کد ورنیکا شماره 4 نامگذاری میشد چون از لحاظ داستان به شدت مهم و غنی هست.و RE3 هم باید شماره 3 باشه چون درسته داستانش زیاد در مقایسه با 1و 2 چنگی بدل نمیزنه ولی وقایع مهم نابودی شهر راکون و از بین رفتنش توسط دولت امریکا و سرگذشت باقیمانده استارز و اون اپیلوگ ها همه مهم بودن .اصلا میشد الودگی شهر راکون به تصویر کشیده نشه؟نسخه 3 اصلا نسخه کم اهمیتی نیست خداییش.
در ضمن نسخه 4 هم بهتر بود با عنوان فرعی عرضه میشد چون داستان مهمی نداشت.شاید اگه نویسنده نسخه 2 زنده میموند میتونس داستان 4 رو خوب ادامه بده و بحث ایدا و سازمانش رو خوب جمع کنه و یا اگه میکامی بازم توی شرکت کپکام میومند بازم میشه گفت داستان 4 هم به یه سرانجامی ختم میشد ولی حالا که این طور نشده واقعیت اینه که 4 اصلا لایق شماره داشتن نیست.
راستی کسی میدونه اون Biohazard4 که توی RE3 روی دیوار اون رستوارنه نوشته شده بود به کدوم اشاره داره؟کد ورنیکاس یا یکی از نسخه های بتای RE4?
اما از نظر من کد ورونیکا شماره 3 بود و نسخه سوم در عناوین بی شماره بود بهتر بود اینجوری وقایع بدون هیچ حاشیه ای مطرح بود و بدون 4 و 6 نسخه های شماره دار داستانهای اصلی را داشتند یعنی 0 و 1 و 2 و کدورنیکا و 5 اینجوری بی نظیر بود و بعدش rev2 به عنوان نسخه شماره دار بعدی میومد دیگ مشکلی نبود
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر