بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

mr.freeman

کاربر سایت
Jun 8, 2016
149
این چه وضع حرف زدنه ؟؟ شخصیت خودتونو نگه دارین اگه بحث دعوا کردن باشه دهن من از دهن شما بیشتر باز می شه پس لطفا دهنمو باز نکنین
این شما نیستی نوع لحن حرف زدنتو توی فروم نمیدونی؟اگه اول با لحن درست نقل قول میکردی منم محترمانه جوابتو میدادم.کسی مجبورت نکرده با لحن تند حرف یزنی.وگرنه اگرم از کسی لحن تند دریافت کردی نباید تعجب کنی.لطفا این بحث های بچه گانه رو ادامه نده که برای دعوا با تو اینجا نمیام. دهنتم از هر کی بیشتر وا بشه هنر نیست.متاسفانه این اولین بارتم نیست و قبلنم با بچه های دیگه هم با این لحن های تند برخورد کرده ای .
ممنون
 
آخرین ویرایش:

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
کل این مطالب رو من و نیما با روزها و ساعت ها صحبت به نتیجه رسیدیم و همون طور که اشاره کرد اسم فرضیه روشون هست. گرچه من به حضور الکس ایمان دارم.
زمانی که ما بعد از رولیشنز 2 از حضور مجدد الکس صحبت می کردیم، کاملا یقین داشتیم در برگشتش با فضایی دور از سابقه ی سری طرفیم. تمی که بیشتر شبیه سایلنت هیل میشه و یادم میاد که ناراحت هم بودیم!
از لحظه ی اول تماشای تیزر، حضور الکس در ناتالیا، کوچک ترین جای شکی باقی نگذاشت. حداقل برای من!

ناتالیا در پایان بد رولیشنز 2 فرصت برای نشون دادن ماهیتش داره اما در پایان خوب، بهترین حرکت، همون شروع نرم و آهسته هست با اون همه اطلاعات و تجربه. در پایان خوب، ناتالیا رو در حال خوندن کافکا می بینیم. کافکا و کتاب مسخ که الهام بخش کل رولیشنز 2 بود. چیزی که در تیزر رزیدنت ایول 7 می بینیم هم دقیقا یک فضای کافکایی هست!

گفته می شه ناتالیا مسیر داستانی جدید رو سیر میکنه و الکس مرده!
کل بازی پر از نقاشی ها کافکا هست، الهام بازی همین هست، داستان بازی کتاب مسخ هست و اپیزود آخر نام همین کتاب مورد علاقه ی الکس از کافکاست (Metamorphosis) و در پایان ناتالیا داره کافکا می خونه! اگر این همه اتفاقی هست، باز هم کافکا کسی مثل سعدی نیست که هر کسی به خصوص بچه بشینه بخونه. کافکا افکار سرد و تاریکی داره و مورد علاقه بچه که هیچ، حتی شما هم نیست!

حالا در تیزر، اگر دختر بچه ی ما کوچکتر از سن نمود می کنه، به دلیل عدم توجه بعضی دوستان به داستان هست. خانواده ی بیکر و ساکنین عمارت در سال 2014 ناپدید شدن. این ناپدید شدن قطعا حاصل یک آزمایش عجیب روی اون هاست و این رو تصویر هلی کوپتر آمبرلا و نوشته ی: "آیا دارن از اون بالا نگامون میکنن؟" ثابت می کنه. اگر الکس وسکر در این حرکت نقشی داشته، این کار رو بلافاصله بعد از پایان رولیشتز 2 شروع کرده و با گروه، افراد یا شرکتی در تماس بوده (که شاید محدودیت رولیشنز دو فرصت پرداختن بهش پیدا نکرده). خلاصه که ناتالیا در سالی که مقابل عمارت دیده می شه لزوما 16 ساله نبوده!

v8es_resident-evil-7-biohazard2.jpg


eaj_aroosak.jpg


اگر حضور الکس، این زن غریبه، عاشق مانکن و عروسک های تکه پاره و دار زده، با صحبت های مرموز و ظاهر یک کودک رو در یک فضای کافکایی نفی می کنیم، شاید به اصطلاح داریم زیادی تفکر امیدوارانه (wishful thinking) به خرج می دیم!
و اگر هنوز هم روی صندلی نویسنده ها نشستیم و بین شخصیت ناتالیا و الکس درصد می دیم، بخش قابل دانلود Little Mistress رو برای ما گذاشتن! تا بفهمیم ناتالیا از اول بازی محکوم بوده و همین، علت حس ششمش بود.
این رو هم اضافه کنم که مغز، حرکات و صحبت های یک کاراکتر بالغ و پربار و البته منفی، در غالب یک کودک، به خودی خود فضای ترسناکی هم فراهم می کنه: یک نوع جن زدگی مدرن!


برای شخصیت اصلی (پروتاگونیست)، ناکانیشی از واژه ی NEW استفاده نکرده؛ بلکه این تفسیر Eurogamer از گفته های مصاحبه بود!

It’s a normal person protagonist. We’re getting back to basics – in Resident Evil 1 Chris was not a comic book hero, he was a special forces agent but he wasn’t as advanced a fighter as later in the series.
پس منظور کسی در حد کرس ردفیلد، جلودار تیم آلفای استارز می تونه باشه! (در حال حاضر ربکا چمبرز در این مقام قرار داره.)

کپ کام اعلام کرد هیچ المان سوپر نچرالی در بازی وجود نداره؛ اما نگفت در دمو چنین چیزی دیدید! تنها نکته ی گفته شده این هست که این فوتیج در بازی به این شکل وجود نداره.
در دمو بخشی از پیش درآمد قرارداره.

ناپدید شدن خانواده ی بیکر و ظاهر شدن لحظه ای شون در این دو سال چنان خبر ساز شد که یک تیم تحقیقاتی برنامه ساز برای یک قسمت برنامه ی تلویزیونی، از این خونه ی "روح زده" بازدید کردن. پس این ناپدید و ظاهر شدن خیلی بیشتر از روحی هست که در دمو دیده میشه. پس بخش بزرگی از داستان رو شکل داده. این همه شایعه در این دو سال هم توهم تمام مردم نبوده. حالت های علمی ممکن یکی، یک تعریف از جهان های موازی در مکانیک کوانتوم هست که مسائل ثابت شده ای در حد ذرات داره و نیما خیلی جامع نوشت.

و مورد دیگه، شکل بخشیدن به تئوری "جهان جیبی" هست که یک گوشه از مفهوم تورم کیهانی محسوب می شه که از حوصله این نوشته کاملا خارجه! به طور خلاصه، یک دنیای خیلی کوچک و نامرئی، در دل یک گوشه ی کوچک از همین دنیا. شاید ساکنین در یک دنیای جیبی گیر افتادن و به این حال و روز رسیدن!
عجیبه! اما مسئله ی انتقال ذهن برای یک کاراکتر ریشه ای، به همین عجیبی هست!

این نوشته رو برای علاقه ای که به استدلال و هوشمندی نیما دارم، اومدم و اینجا نوشتم. یادمه چند روز بعد از اومدن تیزر مفهومی رولیشنز 2 به من زنگ زد و گفت الکس وسکر رو دیدم. زمانی بود که هنوز روی حضور کلیر بحث بود! اما نیما نام الکس وسکر و جنسیتش رو از قبل اعلام کرده بود و خودش رو هم در همون تیزر مفهومی اول نشونمون داد! اون زمان توی هیچ فروم خارجی هم ازش صحبتی نبود.

با توجه به این فصل سال و مشغله، پاسخ های شما رو به این پست نمی تونم ببینم.
خدا یارتون!
 

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
اگر از دوربین کلاسیک در ریمیک 2 استفاده نکنن، بزرگ ترین اشتباه رو انجام داده کپکام، چون شرایط دوربین جدید طوری هست که مجبورن به اکشن بازی اضافه کنن ، تعداد و نحوه ی مبارزه با زامبی ها رو تغییر بدن و این چیزی هست که نه فن های قدیم و نه افرادی که تجربه اول رو با ریمیک و زیرو داشتن از این نسخه انتظار دارن (بیشترشون)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Frozen Flame

کاربر سایت
Dec 26, 2014
795
نام
دانیال
سلام
با اینکه بحث عوض شده اما من تازه همین دیشب RE 7 Teaser رو دانلود کردم و بازی کردم :D عملاً و رسماً و تحقیقاً و کاملاً چسبیدم به سقف :D چقدر خوب بود، مگه نه؟ منظورم اینه که کلاً همه امیدها از رزیدنت ناامید شده بود اما فکر کنم این کپکامه مارمولک دوباره تونسته ملت رو امیدوار کنه :D و اینکه چقدر شبیه Silent Hill PT بود این دموهه!!!!!! یه چند تایی هم سوال داشتم :-? :
اون خانمه که آخر دمو نشون داده میشه، شبیه لیزا توی Silent Hill PT نبود؟
توی سایت کوتاکو ملت میگفتن که اون خانمه پشت تلفن Ada بود :o:o:o
اون Dummy Finger رو هیچ کاریش نمیشه کرد؟ یا اینکه تبر اصلاً کاریردی داره؟ البته من تبر و فیوز رو توی سری دوم و سوم بازی کردنم پیدا کردم!

در کل خیلی راضیم :D:D:D:D فقط اینکه الان تو برزخم که امیدوار باشم به RE7 یا نه!!!!!!! که دوباره مثل RE6 با مخ سقوط آزاد نکنیم تو در و دیوار :-":-":-":-"
 
  • Like
Reactions: Nima Redfield

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
دوستان ، نقل قول نمیکنم.فقط نظر شخصی خودم رو در رابطه با چند پست اخیر میگم :

اول راجع به کاراکتر اصلی.هیچ جایی تایید نشده که کاراکتر اصلی بازی جدیده.تنها چیزی که گفتن اینه که کاراکتر اصلی بازی سوپر هیرو نیست و یک انسان عادی هست.حتی نگفتن که بی مهارت و بی تجربه هست.دقیقا هم گفتن مثل کریس در 1 هست که یک مامور آموزش دیده و حرفه ای بود ، ولی هنوز مثل الآنش سوپر هیرو نشده بود.کاملا هم با ربکا ، مویرا و کاراکترهایی از این دست مطابقت داره.مگه اینکه بعد از این تایید بشه جدیده.این رو هم حساب کنید که بازی قطعا یک سناریو و یک کاراکتر اصلی نداره.اگه اینجوری باشه ، بازی باید به شدت طولانی باشه که واقعا بعید میدونم.حتی به فرض اینکه کاراکتر (یا کاراکترهای) اصلی بازی هم جدید باشن ، مطمئن باشید که کاراکترهای قدیمی هم در بازی حضور دارند.حداقل به خاطر نفع خودشون هم که شده ، نمیان کل کاراکترهای قدیمی رو حذف کنند.غیر از این باشه ، اصلا توجیه اقتصادی نداره.اونم برای کپکامی که میدونیم قبل از هر چیزی ، به پول فکر میکنه !

و اما باز هم درباره ی الکس.....

در مورد عروسک ها و مانکن های تیزر و گیم پلی 7 (که میدونیم الکس عاشق عروسک و مانکن بوده) ، لحن و جملات زن پشت تلفن ، جمله ی she is back و تاریخ ناپدید شدن خانواده ی بیکر (به فرض اینکه بخشی از داستان بازی اصلی باشن) و مسائل دیگه هم کاملا توضیح دادم.این رو هم اضافه کنم که اولا توی همون سناریوی little miss مشخص شد که الکس کلا پیش از رسیدن بری کارش رو کرده و اون اتفاقی که باید برای ناتالیا میفتاده افتاده و دوما آخر پایان خوب بازی ، ناتالیا رسما داره کافکا میخونه.اینجا دیگه نمیتونیم بگیم فقط بخشی از خباثت الکس به ناتالیا منتقل شده.یک بچه قطعا چیزی از تفکرات کافکا نمیفهمه یا اصلا ناتالیا از کجا بدونه که از همه جا باید بره سراغ نوشته های کافکا.اونم با اون لبخند شیطانی و معنادار که نشون میده کاملا از روی اراده و هدفدار داره اون کتاب ها رو میخونه.پس باید خاطرات و معلومات الکس توی ذهنش باشه.اصلا کل اهداف و اقدامات الکس در رولیشنز 2 ، برای رسیدن به همون صحنه ی آخر بود.علاوه بر اینکه کاملا منطقیه که الکس کاراشو آروم و بی سر و صدا شروع کنه.چون فعلا هیچ قدرتی در جسم ناتالیا نداشته !

جالب اینجاست که تیزر 7 هم کاملا با ذهنیات کافکا همخوانی داره.حتی خیلی بیشتر از رولیشنز 2 .تم غالب تیزر هم کاملا شاعرانه و کودکانه است.من حتی قبل از ریلیز تیزر گفتم.اگه قرار باشه ناتالیا برگرده ، فضای بازی باید کلا تغییر کنه.الآن دقیقا همون اتفاقی که توی ذهن من بود افتاده !


در مورد تیزر هم دوستان ، قطعا تیزر بازی به این بزرگی رو که روی هوا نمیسازن.گفتن اون تیزر خودش (دقیقا به اون شکل) در بازی وجود نداره.ولی دلیل نمیشه که بی ربط به داستان باشه.شاید مقدمه ای برای داستان باشه یا مسئله ای که در یک فایل بهش میرسیم و میفهمیم که چنین وقایعی قبلا رخ داده.دقیقا مثل مقدمه ی 6 که یک تیکه با لیون و هلنا میرفتی.بعد یکدفعه ول میشد و سناریو انتخاب میکردی.تا اینکه در اواخر بازی به اون تیکه میرسیدی.من از اول هم مطمئن بودم که 7 هم چیزی مشابه این داره.ولی نمیدونستم قبل از ریلیز بازی میدن.حتی ممکنه توی بازی اصلی به اون کلبه برسیم و با کاراکتر تیزر که حالا مثل خانواده ی بیکر شده درگیر بشیم و مبارزه کنیم.اونم در حالیکه همون تبرش در دستشه.شاید کمی دور از ذهن باشه..ولی بازم منطقی تر از اینه که بگیم هیچ ربطی نداره !

از طرفی قطعا بدون هیچ دلیلی اون روح رو توی دمو نمیارن.اونم فقط در فلش بک و اون نوار ویدئویی.پس حتما یک دلیلی داره که اینجور دقیق و فقط توی یک مقطع زمانی خاص آوردنش.حتی توی تیزر اصلی هم بعضی از جاهایی که روح ظاهر میشه ، در عرض کمتر از یک صدم ثانیه دیده میشه.وقتی توی تیزر اصلی معرفی بازی میان روح رو چندین بار نشون میدن ، خب لابد یک ربطی به داستان اصلی داره دیگه.کاملا واضحه !

از طرف دیگه خانواده ی بیکر هم دقیقا شرایطشون مثل اون روح هست.یعنی گهگاهی یکدفعه ظاهر و ناپدید میشدن.پس قطعا اون دختر هم روح نیست و شرایطی مشابه بیکرها داره.چون خودشونم گفتن که ما بازی روح و جن نساختیم.پس مطمئن باشید که هم اون روح و ناپدید شدن بیکرها ربطی به داستان اصلی داره و هم دلیل علمی داره.چیزی که تا الآن به ذهن من و علی (sog-eros) رسیده ، بحث فیزیک کوانتوم و جهان های موازی و همچنین مبحث دنیای جیبی هست که کاملا هم جنبه ی علمی دارن و کلا بحثش با دنیاهای موازی در سایلنت هیل فرق میکنن.برخلاف تصور اکثر مردم هم کاملا بدرد این داستان میخوره و تناقضی با این سری نداره !


ولی باز هم تاکید میکنم.اینها همه در حد فرضیست.اصلا به فرض 99 درصد هم که مطمئن باشم ،باز هم 1 درصد احتمال رخ ندادنشون رو هم میدم.چون کپکام در چند سال اخیر ثابت کرده که به هیچ منطق و استدلالی پایبند نیست.بازم ممنون از توجهتون !

کل این مطالب رو من و نیما با روزها و ساعت ها صحبت به نتیجه رسیدیم و همون طور که اشاره کرد اسم فرضیه روشون هست. گرچه من به حضور الکس ایمان دارم.
زمانی که ما بعد از رولیشنز 2 از حضور مجدد الکس صحبت می کردیم، کاملا یقین داشتیم در برگشتش با فضایی دور از سابقه ی سری طرفیم. تمی که بیشتر شبیه سایلنت هیل میشه و یادم میاد که ناراحت هم بودیم!
از لحظه ی اول تماشای تیزر، حضور الکس در ناتالیا، کوچک ترین جای شکی باقی نگذاشت. حداقل برای من!

ناتالیا در پایان بد رولیشنز 2 فرصت برای نشون دادن ماهیتش داره اما در پایان خوب، بهترین حرکت، همون شروع نرم و آهسته هست با اون همه اطلاعات و تجربه. در پایان خوب، ناتالیا رو در حال خوندن کافکا می بینیم. کافکا و کتاب مسخ که الهام بخش کل رولیشنز 2 بود. چیزی که در تیزر رزیدنت ایول 7 می بینیم هم دقیقا یک فضای کافکایی هست!

گفته می شه ناتالیا مسیر داستانی جدید رو سیر میکنه و الکس مرده!
کل بازی پر از نقاشی ها کافکا هست، الهام بازی همین هست، داستان بازی کتاب مسخ هست و اپیزود آخر نام همین کتاب مورد علاقه ی الکس از کافکاست (Metamorphosis) و در پایان ناتالیا داره کافکا می خونه! اگر این همه اتفاقی هست، باز هم کافکا کسی مثل سعدی نیست که هر کسی به خصوص بچه بشینه بخونه. کافکا افکار سرد و تاریکی داره و مورد علاقه بچه که هیچ، حتی شما هم نیست!

حالا در تیزر، اگر دختر بچه ی ما کوچکتر از سن نمود می کنه، به دلیل عدم توجه بعضی دوستان به داستان هست. خانواده ی بیکر و ساکنین عمارت در سال 2014 ناپدید شدن. این ناپدید شدن قطعا حاصل یک آزمایش عجیب روی اون هاست و این رو تصویر هلی کوپتر آمبرلا و نوشته ی: "آیا دارن از اون بالا نگامون میکنن؟" ثابت می کنه. اگر الکس وسکر در این حرکت نقشی داشته، این کار رو بلافاصله بعد از پایان رولیشتز 2 شروع کرده و با گروه، افراد یا شرکتی در تماس بوده (که شاید محدودیت رولیشنز دو فرصت پرداختن بهش پیدا نکرده). خلاصه که ناتالیا در سالی که مقابل عمارت دیده می شه لزوما 16 ساله نبوده!

v8es_resident-evil-7-biohazard2.jpg


eaj_aroosak.jpg


اگر حضور الکس، این زن غریبه، عاشق مانکن و عروسک های تکه پاره و دار زده، با صحبت های مرموز و ظاهر یک کودک رو در یک فضای کافکایی نفی می کنیم، شاید به اصطلاح داریم زیادی تفکر امیدوارانه (wishful thinking) به خرج می دیم!
و اگر هنوز هم روی صندلی نویسنده ها نشستیم و بین شخصیت ناتالیا و الکس درصد می دیم، بخش قابل دانلود Little Mistress رو برای ما گذاشتن! تا بفهمیم ناتالیا از اول بازی محکوم بوده و همین، علت حس ششمش بود.
این رو هم اضافه کنم که مغز، حرکات و صحبت های یک کاراکتر بالغ و پربار و البته منفی، در غالب یک کودک، به خودی خود فضای ترسناکی هم فراهم می کنه: یک نوع جن زدگی مدرن!


برای شخصیت اصلی (پروتاگونیست)، ناکانیشی از واژه ی NEW استفاده نکرده؛ بلکه این تفسیر Eurogamer از گفته های مصاحبه بود!

It’s a normal person protagonist. We’re getting back to basics – in Resident Evil 1 Chris was not a comic book hero, he was a special forces agent but he wasn’t as advanced a fighter as later in the series.
پس منظور کسی در حد کرس ردفیلد، جلودار تیم آلفای استارز می تونه باشه! (در حال حاضر ربکا چمبرز در این مقام قرار داره.)

کپ کام اعلام کرد هیچ المان سوپر نچرالی در بازی وجود نداره؛ اما نگفت در دمو چنین چیزی دیدید! تنها نکته ی گفته شده این هست که این فوتیج در بازی به این شکل وجود نداره.
در دمو بخشی از پیش درآمد قرارداره.

ناپدید شدن خانواده ی بیکر و ظاهر شدن لحظه ای شون در این دو سال چنان خبر ساز شد که یک تیم تحقیقاتی برنامه ساز برای یک قسمت برنامه ی تلویزیونی، از این خونه ی "روح زده" بازدید کردن. پس این ناپدید و ظاهر شدن خیلی بیشتر از روحی هست که در دمو دیده میشه. پس بخش بزرگی از داستان رو شکل داده. این همه شایعه در این دو سال هم توهم تمام مردم نبوده. حالت های علمی ممکن یکی، یک تعریف از جهان های موازی در مکانیک کوانتوم هست که مسائل ثابت شده ای در حد ذرات داره و نیما خیلی جامع نوشت.

و مورد دیگه، شکل بخشیدن به تئوری "جهان جیبی" هست که یک گوشه از مفهوم تورم کیهانی محسوب می شه که از حوصله این نوشته کاملا خارجه! به طور خلاصه، یک دنیای خیلی کوچک و نامرئی، در دل یک گوشه ی کوچک از همین دنیا. شاید ساکنین در یک دنیای جیبی گیر افتادن و به این حال و روز رسیدن!
عجیبه! اما مسئله ی انتقال ذهن برای یک کاراکتر ریشه ای، به همین عجیبی هست!

این نوشته رو برای علاقه ای که به استدلال و هوشمندی نیما دارم، اومدم و اینجا نوشتم. یادمه چند روز بعد از اومدن تیزر مفهومی رولیشنز 2 به من زنگ زد و گفت الکس وسکر رو دیدم. زمانی بود که هنوز روی حضور کلیر بحث بود! اما نیما نام الکس وسکر و جنسیتش رو از قبل اعلام کرده بود و خودش رو هم در همون تیزر مفهومی اول نشونمون داد! اون زمان توی هیچ فروم خارجی هم ازش صحبتی نبود.

با توجه به این فصل سال و مشغله، پاسخ های شما رو به این پست نمی تونم ببینم.
خدا یارتون!

این دو پست من و علی ، کاملا مکمل هم و دربر دارنده ی یک مضمون و پیام واحد هستن.چون همونطور که خود علی عزیز هم اشاره کرد ، با ساعتها و روزها بحث و گفتگوی حضوری و دقیق شکل گرفته.البته من به عنوان یک فرضیه (حتی با احتمال 99 درصد) مطرحش کردم و به طور قطع نمیگم حتما اتفاق میفته.ولی علی 100 درصد به این قضیه ایمان داره که البته جای تحسین داره.از دوستانی که این دو پست رو نخوندند ، خواهش میکنم حتما هر دو رو مطالعه بفرمایند.فکر میکنم مسائل و نکات مطرح شده توشون ، برای اکثریت جالب باشه.چه موافقین ، چه مخالفین.ممنونم !

نظرسنجی تغییر کرد. یه مقدار بحث بره سمت ریمیک 2 چون احتمالش هست که همراه نسخه 7 دموی این نسخه رو هم عرضه کنند :D
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
سلام
با اینکه بحث عوض شده اما من تازه همین دیشب RE 7 Teaser رو دانلود کردم و بازی کردم :D عملاً و رسماً و تحقیقاً و کاملاً چسبیدم به سقف :D چقدر خوب بود، مگه نه؟ منظورم اینه که کلاً همه امیدها از رزیدنت ناامید شده بود اما فکر کنم این کپکامه مارمولک دوباره تونسته ملت رو امیدوار کنه :D و اینکه چقدر شبیه Silent Hill PT بود این دموهه!!!!!! یه چند تایی هم سوال داشتم :-? :
اون خانمه که آخر دمو نشون داده میشه، شبیه لیزا توی Silent Hill PT نبود؟
توی سایت کوتاکو ملت میگفتن که اون خانمه پشت تلفن Ada بود :o:o:o
اون Dummy Finger رو هیچ کاریش نمیشه کرد؟ یا اینکه تبر اصلاً کاریردی داره؟ البته من تبر و فیوز رو توی سری دوم و سوم بازی کردنم پیدا کردم!

در کل خیلی راضیم :D:D:D:D فقط اینکه الان تو برزخم که امیدوار باشم به RE7 یا نه!!!!!!! که دوباره مثل RE6 با مخ سقوط آزاد نکنیم تو در و دیوار :-":-":-":-"

سلام و خیلی خوشحالم که بازیش کردی و خوشت اومده.منم امیدوارم بازی خوبی از آب دربیاد ! ;)

و اما جواب سوال هات :

1-خب ممکنه.چون کلا سبک بازی هم الهام گرفته شده از P.T هست.ولی خب اون زن ، مارگارد بیکر همسر جک بیکر و خانم اون خونه هست ! :D

2-خیر.اینها همه فرضیات خود ملت هست و هیچ چیزی در این باره تایید نشده.بهت پیشنهاد میکنم که حتما حتما ، دو پستی که در بالا نقل قول کردم و همچنین پست 15746 در صفحه ی زیر رو مطالعه کنی.فرضیات بهتری دربارش مطرح کردیم !

بحث و تبادل نظر درمورد Resident Evil [عدم استفاده از تگ اسپویلر در مورد نسخه 7 = قطع دسترسی]

3-خیر.هنوز هیچکس نفهمیده که انگشت و تبر چه کاربردی دارن.ولی کپکام گفته که توی سپتامبر (احتمالا مراسم TGS) راه حل رو اعلام میکنه.البته اگه معماش واقعا سرکاری نباشه و با آپدیت حل نشه !
 
  • Like
Reactions: Frozen Flame

Frozen Flame

کاربر سایت
Dec 26, 2014
795
نام
دانیال
سلام و خیلی خوشحالم که بازیش کردی و خوشت اومده.منم امیدوارم بازی خوبی از آب دربیاد ! ;)

و اما جواب سوال هات :

1-خب ممکنه.چون کلا سبک بازی هم الهام گرفته شده از P.T هست.ولی خب اون زن ، مارگارد بیکر همسر جک بیکر و خانم اون خونه هست ! :D

2-خیر.اینها همه فرضیات خود ملت هست و هیچ چیزی در این باره تایید نشده.بهت پیشنهاد میکنم که حتما حتما ، دو پستی که در بالا نقل قول کردم و همچنین پست 15746 در صفحه ی زیر رومطالعه کنی.فرضیات بهتری براش مطرح میشه !

بحث و تبادل نظر درمورد Resident Evil [عدم استفاده از تگ اسپویلر در مورد نسخه 7 = قطع دسترسی]

3-خیر.هنوز هیچکس نفهمیده که انگشت و تبر چه کاربردی دارن.ولی کپکام گفته که توی سپتامبر (احتمالا مراسم TGS) راه حل رو اعلام میکنه.البته اگه معماش واقعا سرکاری نباشه و با آپدیت حل نشه !
والا من دیشب بازی که تموم شد عین جنازه خوابم برد، صبح هم که پا شدم گفتم یه چرخی بزنم توی اینترنت ببینم ملت چی میگن. بعد اومدم اینجا پست گذاشتم و الان تازه دارم پست های شما رو میخونم. رسماً فَکَم الان پایینه. نظریه های شما و seg eros خیل خوف بود. خداییش از کاربرای خارجی خیلی خفن تره. برید چندتا کامنت بذارید توی فروم های خارجی تا پرچم گیمرهای ایرانی بره بالا خداییش.


فکر نکنم سر کاری باشه. چون اونطور که من فهمیدم ملت هنوز دارن بازی میکنن که به جواب برسن. من توی گوگل، Resident evil 7 teaser walk through رو که سرچ کردم:D:D توی سایت Eurogamer (اگه اشتباه نکنم) یکی از کاربراش نقل قول کرده بوده که مثل اینکه کپکام گفته که راه داره، فقط اینکه هنوز کسی کشف نکرده!

کل این مطالب رو من و نیما با روزها و ساعت ها صحبت به نتیجه رسیدیم و همون طور که اشاره کرد اسم فرضیه روشون هست. گرچه من به حضور الکس ایمان دارم.
زمانی که ما بعد از رولیشنز 2 از حضور مجدد الکس صحبت می کردیم، کاملا یقین داشتیم در برگشتش با فضایی دور از سابقه ی سری طرفیم. تمی که بیشتر شبیه سایلنت هیل میشه و یادم میاد که ناراحت هم بودیم!
از لحظه ی اول تماشای تیزر، حضور الکس در ناتالیا، کوچک ترین جای شکی باقی نگذاشت. حداقل برای من!

ناتالیا در پایان بد رولیشنز 2 فرصت برای نشون دادن ماهیتش داره اما در پایان خوب، بهترین حرکت، همون شروع نرم و آهسته هست با اون همه اطلاعات و تجربه. در پایان خوب، ناتالیا رو در حال خوندن کافکا می بینیم. کافکا و کتاب مسخ که الهام بخش کل رولیشنز 2 بود. چیزی که در تیزر رزیدنت ایول 7 می بینیم هم دقیقا یک فضای کافکایی هست!

گفته می شه ناتالیا مسیر داستانی جدید رو سیر میکنه و الکس مرده!
کل بازی پر از نقاشی ها کافکا هست، الهام بازی همین هست، داستان بازی کتاب مسخ هست و اپیزود آخر نام همین کتاب مورد علاقه ی الکس از کافکاست (Metamorphosis) و در پایان ناتالیا داره کافکا می خونه! اگر این همه اتفاقی هست، باز هم کافکا کسی مثل سعدی نیست که هر کسی به خصوص بچه بشینه بخونه. کافکا افکار سرد و تاریکی داره و مورد علاقه بچه که هیچ، حتی شما هم نیست!

حالا در تیزر، اگر دختر بچه ی ما کوچکتر از سن نمود می کنه، به دلیل عدم توجه بعضی دوستان به داستان هست. خانواده ی بیکر و ساکنین عمارت در سال 2014 ناپدید شدن. این ناپدید شدن قطعا حاصل یک آزمایش عجیب روی اون هاست و این رو تصویر هلی کوپتر آمبرلا و نوشته ی: "آیا دارن از اون بالا نگامون میکنن؟" ثابت می کنه. اگر الکس وسکر در این حرکت نقشی داشته، این کار رو بلافاصله بعد از پایان رولیشتز 2 شروع کرده و با گروه، افراد یا شرکتی در تماس بوده (که شاید محدودیت رولیشنز دو فرصت پرداختن بهش پیدا نکرده). خلاصه که ناتالیا در سالی که مقابل عمارت دیده می شه لزوما 16 ساله نبوده!

v8es_resident-evil-7-biohazard2.jpg


eaj_aroosak.jpg


اگر حضور الکس، این زن غریبه، عاشق مانکن و عروسک های تکه پاره و دار زده، با صحبت های مرموز و ظاهر یک کودک رو در یک فضای کافکایی نفی می کنیم، شاید به اصطلاح داریم زیادی تفکر امیدوارانه (wishful thinking) به خرج می دیم!
و اگر هنوز هم روی صندلی نویسنده ها نشستیم و بین شخصیت ناتالیا و الکس درصد می دیم، بخش قابل دانلود Little Mistress رو برای ما گذاشتن! تا بفهمیم ناتالیا از اول بازی محکوم بوده و همین، علت حس ششمش بود.
این رو هم اضافه کنم که مغز، حرکات و صحبت های یک کاراکتر بالغ و پربار و البته منفی، در غالب یک کودک، به خودی خود فضای ترسناکی هم فراهم می کنه: یک نوع جن زدگی مدرن!


برای شخصیت اصلی (پروتاگونیست)، ناکانیشی از واژه ی NEW استفاده نکرده؛ بلکه این تفسیر Eurogamer از گفته های مصاحبه بود!

It’s a normal person protagonist. We’re getting back to basics – in Resident Evil 1 Chris was not a comic book hero, he was a special forces agent but he wasn’t as advanced a fighter as later in the series.
پس منظور کسی در حد کرس ردفیلد، جلودار تیم آلفای استارز می تونه باشه! (در حال حاضر ربکا چمبرز در این مقام قرار داره.)

کپ کام اعلام کرد هیچ المان سوپر نچرالی در بازی وجود نداره؛ اما نگفت در دمو چنین چیزی دیدید! تنها نکته ی گفته شده این هست که این فوتیج در بازی به این شکل وجود نداره.
در دمو بخشی از پیش درآمد قرارداره.

ناپدید شدن خانواده ی بیکر و ظاهر شدن لحظه ای شون در این دو سال چنان خبر ساز شد که یک تیم تحقیقاتی برنامه ساز برای یک قسمت برنامه ی تلویزیونی، از این خونه ی "روح زده" بازدید کردن. پس این ناپدید و ظاهر شدن خیلی بیشتر از روحی هست که در دمو دیده میشه. پس بخش بزرگی از داستان رو شکل داده. این همه شایعه در این دو سال هم توهم تمام مردم نبوده. حالت های علمی ممکن یکی، یک تعریف از جهان های موازی در مکانیک کوانتوم هست که مسائل ثابت شده ای در حد ذرات داره و نیما خیلی جامع نوشت.

و مورد دیگه، شکل بخشیدن به تئوری "جهان جیبی" هست که یک گوشه از مفهوم تورم کیهانی محسوب می شه که از حوصله این نوشته کاملا خارجه! به طور خلاصه، یک دنیای خیلی کوچک و نامرئی، در دل یک گوشه ی کوچک از همین دنیا. شاید ساکنین در یک دنیای جیبی گیر افتادن و به این حال و روز رسیدن!
عجیبه! اما مسئله ی انتقال ذهن برای یک کاراکتر ریشه ای، به همین عجیبی هست!

این نوشته رو برای علاقه ای که به استدلال و هوشمندی نیما دارم، اومدم و اینجا نوشتم. یادمه چند روز بعد از اومدن تیزر مفهومی رولیشنز 2 به من زنگ زد و گفت الکس وسکر رو دیدم. زمانی بود که هنوز روی حضور کلیر بحث بود! اما نیما نام الکس وسکر و جنسیتش رو از قبل اعلام کرده بود و خودش رو هم در همون تیزر مفهومی اول نشونمون داد! اون زمان توی هیچ فروم خارجی هم ازش صحبتی نبود.

با توجه به این فصل سال و مشغله، پاسخ های شما رو به این پست نمی تونم ببینم.
خدا یارتون!
آخ آخ آخ آخ... کل پُستت یه طرف، اون واژه جهان جیبی (Pocket Universe) که گفتی هم یه طرف. نابودم کرد. نمیدونم اینجا کسی سریال Fringe رو دیده یا نه؟ (کل سریال در مورد نظریه های دنیاهای موازی و جهان جیبی و از اینجور چیزاست)
یه چیز دیگه هم یادم افتاد، در واقع یه سوال دیگه:D:D
توی آهنگ اصلی بازی میگه
go tell aunt Rody that everybody is dead
این عمه رودی کیه؟
آقا اصلاً این تیزر به بازی اصلی ربطی داره؟ اگه ربط داشته باشه خیلی خوفناک میشه :D:D:D
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Nima Redfield

COH master

کاربر سایت
Oct 29, 2011
544
نام
علیرضا
درود.... نظرات همه ی دوستان محترم و سر جای خود....نظر شخصی خودمو میگم اصلا این بازی بشه مرموزترین و ترسناکترین بازی قرن اما من با این اطلاعاتی که از این بازی بدست آوردم نمیتونم بهش بگم یه رزیدنت ایول...رزیدنت ایول یعنی 0 1 2 3 کد ورونیکا و ریمیک....نه حتی 4 و نه حتی 5 ....داستان بازی تموم شده هستش من نمیدونم چرا هی بیخودی دارن کشش میدن و کاراکتر اضافه میکنن....به نظرم رزیدنت ایول تموم شدست پروندش و همون با خاطراتش ادامه بدیم بهتره
 
  • Like
Reactions: Ezio96

Forza 6

کاربر سایت
Apr 15, 2016
322
درود.... نظرات همه ی دوستان محترم و سر جای خود....نظر شخصی خودمو میگم اصلا این بازی بشه مرموزترین و ترسناکترین بازی قرن اما من با این اطلاعاتی که از این بازی بدست آوردم نمیتونم بهش بگم یه رزیدنت ایول...رزیدنت ایول یعنی 0 1 2 3 کد ورونیکا و ریمیک....نه حتی 4 و نه حتی 5 ....داستان بازی تموم شده هستش من نمیدونم چرا هی بیخودی دارن کشش میدن و کاراکتر اضافه میکنن....به نظرم رزیدنت ایول تموم شدست پروندش و همون با خاطراتش ادامه بدیم بهتره
عزیز کلی مسائل ریز و درشت با کلی راز مونده ک هنوز جوابی ازشون نگرفتیم!!
 
  • Like
Reactions: Nima Redfield

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
عزیز کلی مسائل ریز و درشت با کلی راز مونده ک هنوز جوابی ازشون نگرفتیم!!

شما اگه دقت کنید می بینید که این مسائل و رازی که گفتید، در واقع تناقضات ادامه ی داستان پس از 3 هست! [داستان 4 که کاملن فرعی هست، 6 هم که سرتاپا تناقض، داستان رولیشن 2 و 5 هم فقط بهانه ای برای ادامه هستن نه اینکه بده، ولی اگه نبودن هم 0,1,2,3 به مشکل منطقی از نظر داستان نمیخورن]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: COH master

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
والا من دیشب بازی که تموم شد عین جنازه خوابم برد، صبح هم که پا شدم گفتم یه چرخی بزنم توی اینترنت ببینم ملت چی میگن. بعد اومدم اینجا پست گذاشتم و الان تازه دارم پست های شما رو میخونم. رسماً فَکَم الان پایینه. نظریه های شما و seg eros خیل خوف بود. خداییش از کاربرای خارجی خیلی خفن تره. برید چندتا کامنت بذارید توی فروم های خارجی تا پرچم گیمرهای ایرانی بره بالا خداییش.


فکر نکنم سر کاری باشه. چون اونطور که من فهمیدم ملت هنوز دارن بازی میکنن که به جواب برسن. من توی گوگل، Resident evil 7 teaser walk through رو که سرچ کردم:D:D توی سایت Eurogamer (اگه اشتباه نکنم) یکی از کاربراش نقل قول کرده بوده که مثل اینکه کپکام گفته که راه داره، فقط اینکه هنوز کسی کشف نکرده!


آخ آخ آخ آخ... کل پُستت یه طرف، اون واژه جهان جیبی (Pocket Universe) که گفتی هم یه طرف. نابودم کرد. نمیدونم اینجا کسی سریال Fringe رو دیده یا نه؟ (کل سریال در مورد نظریه های دنیاهای موازی و جهان جیبی و از اینجور چیزاست)
یه چیز دیگه هم یادم افتاد، در واقع یه سوال دیگه:D:D
توی آهنگ اصلی بازی میگه
go tell aunt Rody that everybody is dead
این عمه رودی کیه؟
آقا اصلاً این تیزر به بازی اصلی ربطی داره؟ اگه ربط داشته باشه خیلی خوفناک میشه :D:D:D

بسیار ممنون از درک بالات و لطف زیادت دوست عزیزم ! :x

بالاخره یکی اینجا پیدا شد ما رو درک کنه ! :D

اون عمه رودی و اندرو و اینا که توی شعر میگه ، لزوما نباید ربطی به داستان بازی داشته باشه.ممکنه یکجور معنی فلسفی و ربط غیر مستقیم به محتوا و درون مایه ی کلی داستان داشته باشه !

بله.قطعا تیزر به داستان اصلی ربط داره.گفتن اون تیزر خودش (دقیقا به اون شکل) در بازی وجود نداره.ولی دلیل نمیشه که بی ربط به داستان باشه.شاید مقدمه ای برای داستان باشه یا مسئله ای که در یک فایل بهش میرسیم و میفهمیم که چنین وقایعی قبلا رخ داده !

منم امیدوارم سرکاری نباشه.وگرنه رسما فاتحه ی بازیشون خوندست با این معماش !

شما اگه دقت کنید می بینید که این مسائل و رازی که گفتید، در واقع تناقضات ادامه ی داستان پس از 3 هست! [داستان 4 که کاملن فرعی هست، 6 هم که سرتاپا تناقض، داستان رولیشن 2 و 5 هم فقط بهانه ای برای ادامه هستن نه اینکه بده، ولی اگه نبودن هم 0,1,2,3 به مشکل منطقی از نظر داستان نمیخورن]


Sent from my iPhone using Tapatalk

دوست عزیز ، بله.نسبت به داستان 1 و 2 و 3 میشه گفت که 5 لازم نیست و داستان اونها ابهامی نداره.ولی مسئله اینجاست که شما اصلا کد ورونیکا رو حساب نکردی.ادامه ی داستان اصلی بعد از سه نسخه ی اول ، کد ورونیکا بود نه 4 .داستان کد ورونیکا هم بدون 5 هیچ معنایی نداره.چون کاملا مشخصه که خودش سرآغازی هست برای یک داستان بزرگ و نیاز به ادامه داره.در مورد خود کد ورونیکا هم اصلا نمیشه گفت که ادامه ی زورکی بوده و داستان توی 3 تموم شد.چون ادامه ی اصلی داستان 2 کد ورونیکا بوده.این رو دیگه خودشون هم صراحتا گفتن.چون کلا هدف اصلیش که پیدا کردن کریس بود و اصلا داستان 2 (سناریوی کلیر) هم سر همون بود ناتمام مونده بود.حتی سناریوی کد ورونیکا قبل از 3 نوشته شده بوده ، اونم توسط خود نویسنده ی 2 و به عنوان داستانی که در 2 نوشته بوده.پس حتی اگه 5 رو هم فاکتور بگیریم ، بازم کد ورونیکا به خاطر داستان 2 واجب بوده.با اومدن کد ورونیکا هم که داستان 5 واجب شد.پس اینها همه دنباله ی هم هستن و نمیشه از هم جداشون کرد.نسخه های کلاسیک و از بین نسخه های مدرن هم فقط 5 .بقیه یا فقط اومدن موضوعات فرعی و یکبار مصرفی رو مطرح کردن و یا اومدن پتانسیل های جدیدی رو به داستان اضافه کردن.ولی به هر حال ، خط اصلی داستان سری که واجب بوده فقط شامل هموناست.رولیشنز 2 هم جزو خط اصلی داستان محسوب میشه.ولی به قول شما یک ادامه ی زورکی (هرچند خوب).در واقع اگه اسم الکس وسکر توی فایل های 5 مطرح نمیشد ،دیگه هیچ نیازی هم به ساخت رولیشنز 2 نبود.چون متاسفانه استیو هم توش ظاهر نشد که بگیم ادامه ی داستان کد ورونیکا بوده !
 

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
بله بنده به همین خاطر اسم ورونیکا رو نیاوردم چون می دونستم که به داستان 5 مربوط میشه
قبلن گفتم همین که وسکر رو دوباره در ورونیکا آوردن اولین کم آوردن کپکام در ادامه دادن داستان هست - درسته که در مجموع بخاطر پتانسیل بالای وسکر اینکار مؤفق بوده ولی در عین حال نمیشه چشم مون رو هم ببندیم که در داستان ورونیکا نسبت به ورژن اولیه اصلی (1996) کپکام به تناقض میخوره- حالا بماند
اما در مورد کلر در ورژن 2 هم بنظرم سؤال خاصی نبود چون کریس کلن از راکون خارج شده بود (و خب خواهرش فقط این رو خبر نداشت در بدو ورود) توی ورونیکا هم که کریس اسیر نشده بود توی اون جزیره ، تا کلر بخواد بره نجاتش بده بلکه اتفاقی خودش گیر می افته [به عبارت دیگه کریس بعد از خروج از راکون سیتی میره سراغ زندگی معمولی اش و دچار ابهام یا مشکلی نمیشه تا اون اتفاق]
البته این نظرات من دلیل بر این نیست که بد باشن این نسخه ها، من خودم دوست دارم ورونیکا هم بیاد برای ps4 و همه رزیدنت اویل ها رو بازی می کنم ولی از طرفی حق میدم به دوستانی که می گن رزیدنت اویل اصلی با همون نسخه های کلاسیک تموم شده


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
بله بنده به همین خاطر اسم ورونیکا رو نیاوردم چون می دونستم که به داستان 5 مربوط میشه
قبلن گفتم همین که وسکر رو دوباره در ورونیکا آوردن اولین کم آوردن کپکام در ادامه دادن داستان هست - درسته که در مجموع بخاطر پتانسیل بالای وسکر اینکار مؤفق بوده ولی در عین حال نمیشه چشم مون رو هم ببندیم که در داستان ورونیکا نسبت به ورژن اولیه اصلی (1996) کپکام به تناقض میخوره- حالا بماند
اما در مورد کلر در ورژن 2 هم بنظرم سؤال خاصی نبود چون کریس کلن از راکون خارج شده بود (و خب خواهرش فقط این رو خبر نداشت در بدو ورود) توی ورونیکا هم که کریس اسیر نشده بود توی اون جزیره ، تا کلر بخواد بره نجاتش بده بلکه اتفاقی خودش گیر می افته [به عبارت دیگه کریس بعد از خروج از راکون سیتی میره سراغ زندگی معمولی اش و دچار ابهام یا مشکلی نمیشه تا اون اتفاق]
البته این نظرات من دلیل بر این نیست که بد باشن این نسخه ها، من خودم دوست دارم ورونیکا هم بیاد برای ps4 و همه رزیدنت اویل ها رو بازی می کنم ولی از طرفی حق میدم به دوستانی که می گن رزیدنت اویل اصلی با همون نسخه های کلاسیک تموم شده


Sent from my iPhone using Tapatalk

بله.کلیر فقط نمیدونست که کریس توی شهر نیست.وقتی فهمید میتونست ادامه نده.ولی جمله ی آخر 2 ، همه چیز رو عوض کرد.در واقع وقتی کاراکتر اصلی بازی اونم در آخرین صحنه ی بازی ، اونجوری به افق نگاه میکنه و میگه : (کریس ، من باید تو رو پیدا کنم) خب تابلویه که این داستان باید ادامه پیدا کنه.ولی اگه اون صحنه ساخته نمیشد و کلیر فقط خیالش راحت میشد که حال کریس خوبه ، بله. اونجا دیگه ادامه دادن ضروری نبود.البته گفتن اون جمله منطقی هم بود.چون کریس بعد از وقایع 1 ، نرقت دنبال زندگی عادیش.بلکه برای بدست آوردن مدارکی بر علیه آمبرلا ، به شعبه ی مرکزی آمبرلا در پاریس رفت.پس همین که کلیر توی 2 میفهمه که همچین اتفاقاتی برای کریس افتاده و تازه الآن هم رفته به پاریس ، نه تنها خیالش رو راحت نمیکنه ، بلکه نگران ترش میکنه و مصمم تر میشه که اون روپیدا کنه.علاوه بر اینکه در کد ورونیکا ، کلیر خودش وارد شعبه ی مرکزی آمبرلا در پاریس میشه و به عمق اونجا نفوذ میکنه.یعنی همش بهم وصله و اینقدر خوب از پتانسیل های داستان های قبلی استفاده کردن که انگار از اول جزئی از داستان بوده.ولی در کل حرفاتون رو قبول دارم.به نظرم این بحث نیازی به ادامه دادن نداره.چون قبلا هم مفصلا دربارش صحبت شده !
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر