بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
@Nima Redfield
فرضیات جالبی رو مطرح کردی مخصوصا قسمت دوم. البته فعلا وقت و حوصله ندارم بخوام بحث رو بیشتر بازش کنم فقط یه نکته رو بگم
به نظرم اون زن پشت تلفن و اون عکسی که روی تیشرت هست و اون She is back میتونه به ایدا وانگ هم اشاره داشته باشه. نظرت چیه؟

سپاسگذارم !


بله.ایدا هم میتونه به عنوان یک فرضیه مطرح بشه.ولی مسئله اینجاست که ایدا نمیتونه سورپرایز بزرگی باشه یا باعث غافلگیری چندانی بشه.ایدا هم توی نسخه ی شماره دار قبلی و هم توی انیمیشن همزمانش حضور داشت و با این دو داستان فرعی و تجاری ، تبدیل به یک کاراکتر تکراری و خز شد که دیگه حضورش در هر نسخه ای محتمله.البته پتانسیل های داستانی و ارتباطش به سازمان همچنان سر جاشه.ولی کپکام توی 6 و دمنیشن نشون داد که دیگه اهمیتی به این مسائل نمیده و صرفا روابط عاشقانه ی ایدا با لیون براش ملاکه !


علاوه بر اینکه اون جمله ی اول تیزر و اون حرفای پشت تلفن ، قطعا باید مربوط به آنتاگونیست اصلی بازی یا کسی باشه که کلا داستان حول محور خودش میچرخه.ایدا همیشه نقش یک واسطه یا مکمل رو داشته (هرچند مهم) و نوع نقشش طوری نیست که بخوان اینجوری نشونش بدن و بازگشتش اینقدر عجیب باشه.علاوه بر اینکه اون جملات هم بیشتر با طرز فکر و گذشته ی الکس مطابقت داره !

مرسی نظریات جالبی مطرح کردی.
کپکام هم خوب ملت رو با این تریلر و دمو مشغول کرده
فرضیه اول چیزیه که میتونه اتفاق بیفته ولی بعید میدونم توی نسخه 7 که تیم سازنده ربطی به تیم رولیشن ندارن تحقق پیدا کنه.
در ضمن اگه ناتالیا با نقش انتاگونیست بخواد وارد بشه در نسخه 7 سنی 16 -17 ساله داره که برای یه انتاگونیست این سن زیاد جالب نیست.هر چند نباید سن رو چندان مهم دانست.
در مورد فرضیه دوم نظر شخصی من اینه که علاوه بر اینکه باعث مسخره شدن داستان و انحراف اون میشه سری رو به نابودی بیشتر میکشونه.
بحث جهان های موازی و سایر نظریه های پیچیده علم که اخیرا مطرح شدن اصلا مناسب سری RE نیست.چون همه نمیتون از این چیزا درک یکسانی داشته باشن. بنابراین چنین چیزی بیشتر بازی رو ببه نابودی میکشه.حتی اگه بتونن با این ایده داستانی زیباو کم اشکال خلق کنن که اونم فعلا با توجه به سوابق کپکام در این چند نسخه اخیر بعید بنظر میرسه.
به نظر من یکی از بزرگترین موضوعاتی که میتونه داستان رو جالب کنه ایدا ونگ و هانک هستش.چون هر دو زنده ان و سرنوشت کاملا نامشخصی دارن.وجود فلش بک هم با حضور این دو تا کاراکتر میتونه جای خوبی داشته باشه.چون در کل فلش بک موقعی جاش و وقتش هست توی بازی باشه که حضور یه شخصیت مرموز و پیچیده بعد از سالها دم کار باشه.

خواهش !


دلیلی نداره که حتما داستان رولیشنزها ، صرفا در همون سری ادامه پیدا کنه و مستقل از داستان سری شماره دار باشه.اتفاقا از اونجایی که داستان سری رولیشنز قبل آخرین نسخه ی شماره دار اتفاق میفته ، خیلی خوب میتونه نقش مقدمه یا زمینه سازی رو برای داستان نسخه ی شماره دار بعدی ایفا کنه !


بحث فیزیک کوانتوم و جهان های موازی ، اتفاقا ناب ترین و خلاقانه ترین سوژه ای هست که کپکام میتونه ازش استفاده کنه و هیچ تناقضی هم با داستان و درون مایه ی داستان سری RE نداره.اتفاقا همین جدید بودنش و اینکه مردم هنوز آگاهی زیادی ازش ندارن ، میتونه باعث بکر بودن و تاثیرگذارتر بودن داستان بشه !


بله.ایدا و هانک دو کاراکتر به شدت مهم و پتانسیل دار ، با سرنوشت باز و مبهم هستند.ولی متاسفانه هانک تا به حال فراموش شده و ایدا هم کلا به سمت مسائل جانبی و تجاری سوق داده شده.خلق یک داستان مهم و ریشه ای برای این دوکاراکتر ، نیازمند خلاقیت و درک کامل نویسنده ی بازی از داستان سری هست !
 
آخرین ویرایش:

mr.freeman

کاربر سایت
Jun 8, 2016
149
یه سوال از نیما
فرضیه اولت واقعا زیبا بوده و خیلیا هم اینو مطرح کردن چه توی این سایت چه سایت های خارجی
بنظر اگه ناتالیا بشه انتاگونیست چقدر میتونه جذبه داشته باشه؟ الن باید سنش در حده 16 باشه
بنظرت یه زن 16 ساله میتونه انتاگونیست خوبی بشه؟
من خیلی دوست دارم این دختره ترسناک باشه شخصا از انتاگونیست های ترسناک و مرموز بشدت خوشم میاد
 
  • Like
Reactions: Nima Redfield

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
علی منظورت کدوم ایده هاست؟ البته حرفت کاملا درسته
خب ببین خیلی چیزا هست. اول توی حیطه گیم پلی و کارهایی که میشه کرد دستت خیلی بازه. جاخالی دادن، خزیدن، لیز خوردن و کلی چیزهای دیگه. اما بازی وادارت نمیکنه ازشون استفاده کنی و در طول بازی نیازی نمیبینی از این ویژگی ها استفاده کنی و بدون اون ها هم راحت میتونی پیش ببری. یه سری ابزارهای خوب گذاشتن اما کاملا بی استفاده.

مورد بعدی فضا سازی هست. فضا سازی کمپین کریس و جیک خوب و متناسب با اکشن بودنشون ساخته شده و انتظار خاصی نمیره ازشون. ولی کمپین لیون؟ متاسفانه اینطوری نیست و اصلا نمیتونه خودش رو حفظ کنه و به شدت سینوسیه. اوایل به خوبی شروع میشه اما رفته رفته باعث تهوع میشه. یه جا بازی رسما میشه Tomb Raider رسما. کمپینی که انتظار میره تنها کمپینی باشه که ترس رو القا کنه و فضا سازی مناسبی داشته باشه، از نظر من بدترین کمپین بازی بود و به شدت بد!

مورد بعدی داستان هست. 3تا کمپین بزرگ با داستانی بزرگ که انتظارات رو به شدت بالا میبره. تلاقی شدن کمپین ها با هم توی جاهای مختلف بازی و روشن شدن قضایا در نگاه اول خیلی خوب به نظر میاد. ولی پرداخت بسیار بسیار بد یکی از شخصیت های منفی (سیمونز) و داستانی که پشتش هست باعث میشه وقتی داستان رو کامل متوجه میشی، احساس پوچی داشته باشی و چیز خاصی دستگیرت نشده باشه. چرا؟ چون بازی روی یه ویروس فاجعه باری مثل C-Virus ساخته شده که بدترین چیزیه که سازنده میتونسته خلق کنه. باعث شده دشمن های بازی به قدری بد باشن که از بازی زده بشی و طراحی خنده دار و رو اعصابشون باعث بشه به زور تحمل کنی. خود سیمونز هم اینقدر کشش دادن که حالت تهوع به آدم دست میده. یه بار سگ، یه بار خر مگس و یه بار دایناسور! بابا گندتون بزنن یه خرده سر این چیزی که میخواستین بسازین فکر کردین خدایی؟ دیگه یه آدم چقدر میتونه تغییر حالت بده و چجوری میتونه دایناسور و خر مگس ازش بزنه بیرون؟ یه فیلم هندی که حتی با استاندارهای هندی هم فاجعه بار هست.

خیلی موارد دیگه هم هست ولی گفتنشون دیگه فایده نداره. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. انگار تیم سازنده از یه جایی به بعد مطلقا نفهمیده چکار میکنه و کاملا راهشو گم کرده و در نهایت مجبور شده یه جمع بندی رقت انگیز و زورکی انجام بده. قشنگ معلومه ایده های جسورانه و بلند پروازانه ای داشتن اما رهبر درست حسابی نداشتن و کارگردانشون با بی تجربگی مطلق، دست و پا میزد توی اجرا این ایده ها.
 

mr.freeman

کاربر سایت
Jun 8, 2016
149
به نظر من بزرگترین نقطه ضعف 6 نبود انتاگونیست جذاب بود.کارلا و سیمنز بدترین انتاگونیست ها و بدترین باس فایتها بعد از جهش یافتن بودن.یه شخصیت منفی جدیدد بی ریشه هم میتونه محبوب باشه ولی این دو نفر داستان مضحکی رو تویه این نسخه بجود اوردن.عشق سیمنز به ایدا و تلاش برای خلق فردی که از نظر ظاهری و فکری شبیه یادا باشه . و دیالوگ های سمنز در این رابطه خیلی داستان رو بیخود کردن.شاید میتونستن با همین ایده کلون داستانی خیلی بهتر بنوبیسن ولی این طور محقق نشد.همچینی تناقض هایی هم در رابطه با ایدا و وسکر دیده میشه.
اصلا توی هیچکدوم از کمپینه قصد نبود ترسی القا بشه چون کپکام گول فروش بالای رزیدنت 4 و 5 رو خورده و توی 6 قصد داشتن با اکشن بیشتر فروش بیشتری داشته باشن این حرف رو تهیه کننده بازی هیروکویباشی عیننا موقعی که اولین تریلر از بازی منتشر کرد رو زده بود.حالا دقیقا معلومه توی 7 پشیمون شدن و دارن روی عنصر ترس کار میکنن و فعلا مشخص نیست تا چه حد بتونن موفق بشن.
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
یه سوال از نیما
فرضیه اولت واقعا زیبا بوده و خیلیا هم اینو مطرح کردن چه توی این سایت چه سایت های خارجی
بنظر اگه ناتالیا بشه انتاگونیست چقدر میتونه جذبه داشته باشه؟ الن باید سنش در حده 16 باشه
بنظرت یه زن 16 ساله میتونه انتاگونیست خوبی بشه؟
من خیلی دوست دارم این دختره ترسناک باشه شخصا از انتاگونیست های ترسناک و مرموز بشدت خوشم میاد

بله.قطعا.خیلی هم عالی میشه.مهم تفکرات و اهداف یک نفر هست ، نه سن و ظاهرش.اصلا فضای تیزر جوریه که کاملا مشخصه آنتاگونیست یک دختر بچه (یا نوجوان) هست.یک فضای شاعرانه و کودکانه که کاملا از تفکرات کافکا نشات گرفته.خیلی بیشتر از رولیشنز 2 .یعنی اگه ناتالیا آنتاگونیست بازی نباشه ، این فضا کاملا بی معنی میشه و هیچ ربطی به سری رزیدنت اویل نداره.فقط میشه یک تقلید صرف و بی جهت از رولیشنز 2 .در حال حاضر فقط ناتالیاست که میتونه به این سبک و فضا هویت بده و اون رو برای رزیدنت اویل موجه جلوه بده !

خب ببین خیلی چیزا هست. اول توی حیطه گیم پلی و کارهایی که میشه کرد دستت خیلی بازه. جاخالی دادن، خزیدن، لیز خوردن و کلی چیزهای دیگه. اما بازی وادارت نمیکنه ازشون استفاده کنی و در طول بازی نیازی نمیبینی از این ویژگی ها استفاده کنی و بدون اون ها هم راحت میتونی پیش ببری. یه سری ابزارهای خوب گذاشتن اما کاملا بی استفاده.

مورد بعدی فضا سازی هست. فضا سازی کمپین کریس و جیک خوب و متناسب با اکشن بودنشون ساخته شده و انتظار خاصی نمیره ازشون. ولی کمپین لیون؟ متاسفانه اینطوری نیست و اصلا نمیتونه خودش رو حفظ کنه و به شدت سینوسیه. اوایل به خوبی شروع میشه اما رفته رفته باعث تهوع میشه. یه جا بازی رسما میشه Tomb Raider رسما. کمپینی که انتظار میره تنها کمپینی باشه که ترس رو القا کنه و فضا سازی مناسبی داشته باشه، از نظر من بدترین کمپین بازی بود و به شدت بد!

مورد بعدی داستان هست. 3تا کمپین بزرگ با داستانی بزرگ که انتظارات رو به شدت بالا میبره. تلاقی شدن کمپین ها با هم توی جاهای مختلف بازی و روشن شدن قضایا در نگاه اول خیلی خوب به نظر میاد. ولی پرداخت بسیار بسیار بد یکی از شخصیت های منفی (سیمونز) و داستانی که پشتش هست باعث میشه وقتی داستان رو کامل متوجه میشی، احساس پوچی داشته باشی و چیز خاصی دستگیرت نشده باشه. چرا؟ چون بازی روی یه ویروس فاجعه باری مثل C-Virus ساخته شده که بدترین چیزیه که سازنده میتونسته خلق کنه. باعث شده دشمن های بازی به قدری بد باشن که از بازی زده بشی و طراحی خنده دار و رو اعصابشون باعث بشه به زور تحمل کنی. خود سیمونز هم اینقدر کشش دادن که حالت تهوع به آدم دست میده. یه بار سگ، یه بار خر مگس و یه بار دایناسور! بابا گندتون بزنن یه خرده سر این چیزی که میخواستین بسازین فکر کردین خدایی؟ دیگه یه آدم چقدر میتونه تغییر حالت بده و چجوری میتونه دایناسور و خر مگس ازش بزنه بیرون؟ یه فیلم هندی که حتی با استاندارهای هندی هم فاجعه بار هست.

خیلی موارد دیگه هم هست ولی گفتنشون دیگه فایده نداره. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. انگار تیم سازنده از یه جایی به بعد مطلقا نفهمیده چکار میکنه و کاملا راهشو گم کرده و در نهایت مجبور شده یه جمع بندی رقت انگیز و زورکی انجام بده. قشنگ معلومه ایده های جسورانه و بلند پروازانه ای داشتن اما رهبر درست حسابی نداشتن و کارگردانشون با بی تجربگی مطلق، دست و پا میزد توی اجرا این ایده ها.

دقیقا !

این وسط هدر رفتن پتانسیل های داستانی رو هم اضافه کن.با دو تا سناریو برای کلیر و لیون (و فوقش یک سناریوی مکمل برای ایدا) خیلی راحت میتونستن کل ابهامات داستان رو رفع کنند.ولی بازی 4 تا سناریو داشت و عملا هیچی.خب این چیزی جز توهین به شعور هواداران واقعی و اصیل این سری نیست؟به تک تک سناریوها و کاراکترهای این بازی ایرادات اساسی وارده.ایدا بود ، ولی خبری از سازمان نشد و صرفا در یک داستان فرعی و هندی قرار گرفت.کل پتانسیل های شری به هدر رفت و اگه جای اون یک شخصیت جدید هم بود ، هیچ فرقی به حال داستان نمیکرد.چون داستان اصلا سر شری نبود.حضور کریس در یک داستان کاملا فرعی و تجاری (که خط داستانی اصلیش توی 5 تموم شده بود ) و صرفا برای رویارویی با لیون اومد ، به شدت سطح کاراکترش رو پایین آورد و از بزرگترین پروتاگونیست سری، یک کاراکتر خز ساخت.از جیک هم که چیزی نگم بهتره.کلا هرچی توی 5 وسکر رو به عرش رسوندن ، اینجا جیک کلا با خاک یکسانش کرد.اینا با این کاراشون ، حتی به داستان های قبلیشون هم رحم نکردن !

به نظر من بزرگترین نقطه ضعف 6 نبود انتاگونیست جذاب بود.کارلا و سیمنز بدترین انتاگونیست ها و بدترین باس فایتها بعد از جهش یافتن بودن.یه شخصیت منفی جدیدد بی ریشه هم میتونه محبوب باشه ولی این دو نفر داستان مضحکی رو تویه این نسخه بجود اوردن.عشق سیمنز به ایدا و تلاش برای خلق فردی که از نظر ظاهری و فکری شبیه یادا باشه . و دیالوگ های سمنز در این رابطه خیلی داستان رو بیخود کردن.شاید میتونستن با همین ایده کلون داستانی خیلی بهتر بنوبیسن ولی این طور محقق نشد.همچینی تناقض هایی هم در رابطه با ایدا و وسکر دیده میشه.
اصلا توی هیچکدوم از کمپینه قصد نبود ترسی القا بشه چون کپکام گول فروش بالای رزیدنت 4 و 5 رو خورده و توی 6 قصد داشتن با اکشن بیشتر فروش بیشتری داشته باشن این حرف رو تهیه کننده بازی هیروکویباشی عیننا موقعی که اولین تریلر از بازی منتشر کرد رو زده بود.حالا دقیقا معلومه توی 7 پشیمون شدن و دارن روی عنصر ترس کار میکنن و فعلا مشخص نیست تا چه حد بتونن موفق بشن.

دقیقا ، دوست عزیز.اینا به جای یک آنتاگونیست بی ریشه و یکبار مصرفی مثل سیمونز ، باید توی همون 6 الکس رو میاوردن.با اینکار داستان یکنسخه ی شماره دار رو رسما به هد دادن.فقط و فقط هم برای خوشایند فن های جدید که چیزی از گذشته و ابهامات داستان سری نمیدونستند.برای همین هم هست که داستان نسخه ی کوتاه و بی شماره و کوتاه رولیشنز 2 ، به شدت مهمتر و غنی تر از داستان بازی بزرگ و پر هزینه ای مثل RE6 به نظر میرسه که البته واقعا همینطور هم هست.ولی هنوز هم دیر نشده.اگه فرضیاتم (مخصوصا فرضیه ی اول) در مورد داستان RE7 عملی بشه ، به امید خدا با یک داستان ریشه ای و قابل قبول (حالا نمیگم شاهکار) طرف هستیم !
 
آخرین ویرایش:

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
خب دیروز Resident Evil 2 رو تموم کردم. بسیار خوب بود و کلی چسبید. در کل بازی خوبی هست. از نظر داستانی عالی بود. شخصیت های جدید و عالی. طراحی لوکیشن ها مخصوصا RPD عالی بود ولی از نظر گیم پلی تقریبا همه چیز مثل نسخه اول بود. خوب بود ولی به خوبی نسخه اول نبود که اون هم بخاطر کارگردانی کامیا بود :D

strong-man.png

فعلا هم نسخه سوم رو شروع کردم :-"
 
آخرین ویرایش:

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
خب دیروز Resident Evil 2 رو تموم کردم. بسیار خوب بود و کلی چسبید. در کل بازی خوبی هست. از نظر داستانی عالی بود. شخصیت های جدید و عالی. طراحی لوکیشن ها مخصوصا RPD عالی بود ولی از نظر گیم پلی تقریبا همه چیز مثل نسخه اول بود. خوب بود ولی به خوبی نسخه اول نبود که اون هم بخاطر کارگردانی کامیا بود :D

امتیاز کلی : 8.5

فعلا هم نسخه سوم رو شروع کردم :-"

رزیدنت اویل 2 و 3 اصلی منظورتونه یا چیز دیگریست؟مگه 2 و 3 رو تا حالا نرفته بودین؟ :|
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
رزیدنت اویل 2 و 3 اصلی منظورتونه یا چیز دیگریست؟مگه 2 و 3 رو تا حالا نرفته بودین؟ :|

آره دیگه. چرا بابا 100 بار تا حالا رفتم :D ولی الان دارم بعد از چند سال همه نسخه ها رو دوباره پشت سر هم میرم.
 
  • Like
Reactions: Nima Redfield

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
آره دیگه. چرا بابا 100 بار تا حالا رفتم :D ولی الان دارم بعد از چند سال همه نسخه ها رو دوباره پشت سر هم میرم.

آهان.یک صحنه ترسیدم ! :)) :)) :))

کار خیلی خوبی میکنی.لایک ! ;)

منم این روزا به شدت چسبیدم به ریمیک و زیرو.چون از نظرم بهترین نسخه های کل سری هستند ! :D
 
  • Like
Reactions: Democracy

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
آره دیگه. چرا بابا 100 بار تا حالا رفتم :D ولی الان دارم بعد از چند سال همه نسخه ها رو دوباره پشت سر هم میرم.

من هم می خواستم بازی کنم ولی نتونستم تو pc باهاش کنار بیام
البته اگه یه بازی شاهکاری مثل رزیدنت اویل باشه گرافیک رو میشه باهاش سر کرد مشکل گیم پلی هست که اصلن توی PC بهینه نیست (کار با کیبورد )
این شد که ترجیح دادم منتظر بمونم تا ریمیک ها برای ps4 بیان


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Nima Redfield

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
آهان.یک صحنه ترسیدم ! :)) :)) :))

کار خیلی خوبی میکنی.لایک ! ;)

منم این روزا به شدت چسبیدم به ریمیک و زیرو.چون از نظرم بهترین نسخه های کل سری هستند ! :D

حدود یکی دو ماه پیش زیرو و ریمیک رو تموم کردم. به نظر من ریمیک بهترین هست :D ولی 2 از زیرو بهتره :-"
من هم می خواستم بازی کنم ولی نتونستم تو pc باهاش کنار بیام
البته اگه یه بازی شاهکاری مثل رزیدنت اویل باشه گرافیک رو میشه باهاش سر کرد مشکل گیم پلی هست که اصلن توی PC بهینه نیست (کار با دکمه ها )
این شد که ترجیح دادم منتظر بمونم تا ریمیک ها برای ps4 بیان


Sent from my iPhone using Tapatalk

با شبیه ساز PS1 روی PC بازی کن همه مشکلات حل میشه :D
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
حدود یکی دو ماه پیش زیرو و ریمیک رو تموم کردم. به نظر من ریمیک بهترین هست :D ولی 2 از زیرو بهتره :-"

منظورم این نبود که بار اوله دارم ریمیک و زیرو رو میرم.اولین بار 4 سال پیش که یک شبیه ساز دلفین عالی و یس بقص گیرم اومد بازیشون کردم.الآن دیگه فقط جهت رکورد زدن و حال کردن میرم ! :D

خب بحث مقایسه ی بین 2 و زیرو سلیقه ای هست دیگه.من خودم شخصا ریمیک و زیرو رو از 2 بیشتر دوست دارم و در یک سطح میدونم.ولی ریمیک رو بیشتر میرم.چون به سبب تنها بودن کاراکتر راحت تره.البته همون عوض کردن پارتنر توی زیرو ، خودش بزرگترین نقطه ی قوتشه و خیلی هم عالیه.ولی خب برای تفریحی رفتن و رکورد زدن ریمیک مناسب تره ! ;)
 
  • Like
Reactions: Ezio96

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
البته دوستان درست اینه که وقتی ریمیک 2 اومد بعدش با ریمیک 1 و زیرو مقایسه کنیم
به احتمال قوی ریمیک 2 بهتر از 1 باید از آب در بیاد {چون جدید تر هست} اما من اون تم و فضای عمارت رو بیشتر می پسندم ( طبیعی تر بنظر میرسه و به دل میشینه) تا یک شهر ویران شده


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Nima Redfield

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر