بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

mohsen gt5

کاربر سایت
Oct 8, 2010
859
ای کاش فرصت و شور قدیم بود ایمان خان :) شماها بزنید بر بدن زیاید اینجا تعریف کنید واس ما ;)
اگه قبلا نرفتی حتما هر وقت تونستی بزن بر بدن:d بهتر از ریمیک نباشه کمتر نیست. اینو ریمیک جزو آخرین ایول های واقعی بودن
 

mohsen gt5

کاربر سایت
Oct 8, 2010
859
منم با اینکه قبلا روی شبیه ساز رفته بودمش ،الان که روی ps3 گرفتمش غیر از فریم ریت بقیه چیزا به نظرم بهبودی نداشته و یا شاید کاهش هم داره!
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
منم با اینکه قبلا روی شبیه ساز رفته بودمش ،الان که روی ps3 گرفتمش غیر از فریم ریت بقیه چیزا به نظرم بهبودی نداشته و یا شاید کاهش هم داره!

رو نسل هفت همینه دیگه. قرار نیست اتفاقی بیافته که. شما برو رو PC یا نسل 8 اینو تجربه کن.
 

mehran3500

کاربر سایت
Feb 23, 2008
490
نام
master
چرا ورژن کلاسیک و اولیه برا برخی خاطره انگیزتره- روانشناسی-واقعیت -کلیشه و تصور از بازی چیست؟خیلی وقته می خواستم مطلبی درموردکلیت سری گیم بزرگ رزیدنت ایول بنویسم که نقش بزرگی در صنعت گیم داشته است.
واقعا وصف وحس دیدن رزیدنت ایول 2 (خون آشام) را در سال 98 در کلوپ کنار دبیرستان را فقط می شود تو تجربه اولین های هر شخص در زمینه های نیازهای زندگی مقایسه و قرار داد. اما الان بااین همه پیشرفت تکنیکی ایا تکراری شدن و بالارفتن سنه که باعث می شود حتی سراغ نسخه 4000 تومانی رزیدنت 6نرفته باشم. جوابش دستکم برای خود من منفی شد. طوری که هفته پیش اخرین نسخه به اصطلاح کلاسیک سری یعنی رزیدنت زیرو را در کامپیوتر تمام کردم و علی رغم پیش داوری های خودم در ارتباط با برخی نواوریهای غیر کلاسیکش که ازین به بعد وارد اینسری می شود(حذف جعبه-داشتن شخصیت همراه) تجربه بسیار چالش برانگیز وعالی ار اب دراومد (حتی بهتر از رزیدنت 1 ریمیک اورجینال ایکس باکس وان در پارسال چسبید) و باعث شده برا بار چندم رزیدنت 2 و 3 رو اینبار روی موبایل تمام کنم و حتی کد ورونیکا ی دریمکست رو رو شبیه سازگوشی (بسیارسخته نسخه آمریکایی دریمکست) .حالا پس شایدقضاوت درستری درموردکل سری داشته باشم. ابتدا به بررسی اجمالی ویژگی های شاخص هر بازی (سری اصلی)بپردازیم.
رزیدنت ایول صفر 2002-2016:
Resident-Evil-0.jpg

این نسخه واقعا محشره حس درماندگی رو حتی تو سختی نرمال بمن نشان می داد کمبود اسلحه مدیریت وسایل بکارگیری از فکر و قدرت خلاقیت مراحل و دشمنان متنوع. واقعا انتظار همچین کیفیتی رو نداشتم. نقطه ضعف در سری: بدعت گذاری دارد ولی نقطه ضعفش حساب نمی شود فقط از نظرداستانی و شخصیتهای جانبی خیلی غنی نبود. باس اخرش سختترین در کل سری درکنارنمیسیس و الکسیا بشمار می رود.
رزیدنت ایول یک 1996-2015:
Resident-Evil.png
نسخه اولو هیچ وقت بازی نکردم و تجربم با ریمستر ریمیکش هست. فقط میدونستم تو خارج کشور و بین منتقدها خیلی محبوبه واکثرا تو ایران گرافیکش(نسخه پلی استیشن) رو ساده و معماهای درحد جابجایی کلید میدونند. اما باید بعد بازی کردن نسخه جدید از تجربم بگم که فقط در یک کلمه چالش بر انگیز واورجینال (سخت و پر از معما و زامبی هایی که بسختی میمیرند)نقطه ضعف محدودش به معماهای طولانی در گذرزمان می شود اشاره کرد.
رزیدنت ایول دو 1998-2017:
cover.jpg

نسخه جدیدش قراره بیاد باید دید چه آشی کپکام برامون پخته. خبر خوشش اینه که تیم نسخه های 0 و1 روش کار میکند. نظر من براساس نسخه پلی استیشن1 است. تعادل در همه چیز(داستان-شخصیتها-تکتک عناصر بازی) در این شماره برقرار هست. فقط کمی آسان است.
s-l96.jpg

رزیدنت ایول سه 1999:
re3.jpg
یک نسخه محشر و اوج ترس همراه. نقطه ضعف ان به کوتاهیش اشاره می شود و تنها نسخه ایستکه درحالحاضر هیچ بازسازی ندارد
رزیدنت ایول کد ورونیکا 2000-2013:
resident-evil-code-veronica-x-primas-official-strategy-david-hodgson-paperback-cover-art.jpg
نسخه موردعلاقه اینجانب.نمی دانم چرا از همون اول از اسمش خوشم اومدو کاور بازیش بم چسبید بازی ترسناک وطولانی است با گرافیک مناسب و در انواع پلتفرمها منتشر شده.
رزیدنت ایول چهار 2005-2015:
82170.jpg
عجب اسمی داشت اون موقع که تایید شد بازیش.ابهتش. همش عکساشو نگاه میکردم.یادمه بین دوترم دانشگاه بود که تو سایت دانشکده خبرتایید نسخه پلی 2رو گیم اسپات خوندم. یادمهن وشته بود.q4 2015. بازم یادمه بازیشم کردم گرافیکش اون موقع محشر بود و خیلی هم چسبیدولی الانکه فکرمی کنم اوج بدبختی این سری از این نسخه البته قابل احترام شروع شد. بازی دیگه رسما معمای فکری بزرگسال نداشت. بدعت گذاری تغییر دوربین برا سری شاید لازم بوده باشد ولی دیگه اون حس ترس رومنتقل نمی کند نمونش پشت درهای اتاقهای این بازی اون مکث و ابهامی که از ندونستن اتفاق می افتد رو دیگه نداشت.مهمات بازی دیگه ازدرودیوارمی ریزد.سیستم اتو سیو هم که هر چه جلومیرویم باید درهمه بازیها ظاهرا وجودداشته با شدو(حالا بماندکه که در اینده باجدیدتر شدن راحتطلبی و بخاطرفروش بهتر کل بازیهایصنعت گیم حتی سیستم پر شدن اتومات جان رو هم به یک استانداردمضخرف از نظربنده تبدیل کرده اند). ولی اگر زاویه دوربین ثابت اینقدرمهمه پس چرا لست او اس اینقدرخوش ساخته یا دد اسپیس 1 و دوم 3. مشکل درچیست؟ بنظر من کمکاری سازنده ها و جواب گرفتن ازفروش تخیلی عناوین ابکی جدیدشان.
شاید یک چیزا نباید تغییر کند شایدم ماها باید تغییر کنیم. ولی مورتال کمبات سری جدید دوباره به اون حس قدیمش نزدیکتر میشه و یا متالگیر داره راه رزیدنت ایول رو میره و از اصلش دور شده. آینده بازار هم تعیین کننده خواهد بود. سختی بازی میکرو دیگه الان تو بازیها وجود ندارد.
رزیدنت ایول پنج 2009:
logo_1_medium_sq.jpg

هایپ سر این عنوان هم خیلی بالا بود. گرافیکش یک استاندارد جدبد بود بدون تردید برا زمان عرضش. محیط بازی در افریقا نامانوس تر بود. اکشن درجه بازی بیشتر شد و فروش بازی هم البته خوب شد.
رزیدنت ایول شش 2012:
re6_box.jpg
فقط می تونم بگم چیز زیادی برای گفتن ندارم براساس مشاهدات اجمالی ام داستان بازی گسسته قاطی پاتی است واخرین عنصر کلاسیک باقیمانده بازی یعنی وایستادن و تیراندازی کردن هم از سری بسلامتی جدا شده. بازی خیلی شبیه کال او دیوتی بود!
این مقاله یک نظر و تجربه شخصی است. نظر همه عزیران و بخصوص جوانان محترم می باشد. فقط عکسهاگویاست به جزییات و سادگی محیط تجدید توجه کنیم.

2880208-resident_evil_0_screens_01_bmp_jpgcopy.jpg

maxresdefault.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر