بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
البته نیما هنوز تایید نشده بغیر از 2 کدوما ریمیک میشن ولی با توجه به اینکه بعد از 1 قراره 2 ریمیک بشه. میشه احتمال داد کپکام به فکر ریمیک 3 و کد ورونیکا هم میفته.اما باید صبر کرد.
من خیلی دوست دارم کد ورنیکا ریمیک بشه.متاسفانه کد ورونیکا اصلا واسه pc عرضه نشد .مقصر کپکامه که اینو واسه pc عرضه نکرد و خیلیا یا دیر با کد ورونیکا آشنا شدن و یا هنوز اونو بازی نکردن.در حالیکه شماره 2و 3 رو خیلیا میشناسن و بازی کردن.
اچ دی کردن نسخه های کلاسیک هم همون طور که میدونی فایده نداره.چون چیز دندون گیزی بدست نمیاد و فقط رزولوشن بالا میره و عملا پیشرفت چشم گیری دیده نمیشه و بازی انگار هممونه!
اچ دی کردن مثل این میومنه که یه ساختمان رو بخوای از نو رنگ امیزی و تمیزترش کنی و ریمیک کردن مثل این میمونه که یه ساختمان رو دوباره از نو بسازی.پس ریمیک کردن نسخه های قدیمی خیلی بهتره.
بعضی از فنها ریمیک کردنو کار بیهوده میدونن.چون یا میترسن بازی خراب بشه یا اینکه چون نسخه اورجینال بازی رو قبلن انجام دادن دیگه ریمیکش براشون ارزش چندانی نداره. ولی دلیل جالبی نیست.نسخه شماره 1 بهترین مثاله که با وجود لوث شدن داستان واقعا شاهکار از آب در اومد.

راستی نیما زیاد به شماره دار بودن و اینا اهمیت نده.

در مورد HD کردن نسخه های کلاسیک که خب بله.قطعا فایده ای نداره و باید حتما ریمیک بشن!

در مورد شماره دار بودن هم اسماعیل جان،بای من و شما و فن های حرفه ای مهم نیست.چون داستان برامون مهمه و به این درک رسیدیم که داستان اصلی رو از فرعی تشخیص بدیم.ولی مطمئن باش که هم برای اکثریت فن ها و هم برای خود کپکام به شدت مهمه.همیشه کپکام از لحاظ اقتصادی،روی نسخه ی شماره دار حساب باز میکنه و استدیو و هزینه ی اصلی هم برای اونه.به قول خودن اونقدر که مردم عوام 3 رو بازی کردن،یک صدمش هم کد ورونیکا رو بازی نکردن و حتی نمیدونن چنین چیزی ساخته شده.چون کسی به ذهنش نمیرسه که ممکنه بین 3 و 4،یک نسخه ای به اسم کد ورونیکا هم اومده باشه که اتفاقا داستانش از خود 3 و 4 هم مهمتر بوده باشه.فقط فن های حرفه ای و کسانی که توی اینترنت سرچ میکنن میفهمن.یا همین رولیشنز 2 که هم داستانش از 6 مهمتره و هم آتمسفرش بهتر.ولی نه بودجه ی زیادی براش صرف کردن و نه زمان کافی.در عوض استذیو و بودجه ی اصلیشون رو واسه 6 گذاشتن.با وجود اینکه یک داستان فرعی و بیخود داشت.فقط چون شماره داشت و از لحاظ اقتصادی روش حساب باز کرده بودن.حضور مشترک لیون و کریس و همچنین ساخت دو سناریوی متضاد برای طرفداران سبک کلاسیک و اکشن هم خودش گواه این ادعاست!

پس نمیشه گفت که شماره دار بودن یا نبودن مهم نیست یا تاثیری روی اصل ماجرا نمیذاره.به قول علی حتی همین برداشتن اسم 3 از کد ورونیکا،خودش باعث شد که نقش کلیر اونطور که باید به چشم نیاد و از لیست شخصیت های تجاری کپکام خارج بشه.پس طبیعی هم هست که توی هیچ نسخه ی شماره داری حضور پییدا نکنه و بعد از 15 سال بیارنش توی نسخه ی بی شماره ی رولیشنز 2 که چه از لحاظ صرف زمان و هزینه و چه از لحاظ تایم خود بازی،بیشتر به یک مینی گیم شبیه بود (تازه همونم فقط برای بستن دهن فن های قدیمی).در عوض لیون و کریس که توی نسخه های شماره دار (4 و 5) حضورهای موفق و پر فروشی رو تجربه کرده بودن،دوباره و بدون هیچ دلیل داستانی،بلافاصله توی نسخه ی شماره دار بعدی هم حضور پیدا کردن.با اینکه نه از ایدا و سازمان چیزی فهمیدیم و فقط شاهد یک داستان فرعی و صد البته هندی برای لیون و ایدا بودیم و نه حضور کریس پس از اتمام داستان اصلیش در 5 لازم بود و باز برای اون هم یک داستان فرعی و قابل حذف سرهم شد.در مورد جیک هم چیزی نگم بهتره!

- - -ویرایش - - -

کد ورونیکا یه بار واسه نسل هفت ریمستر شد البته:d

ایمان جان،اونجا فقط HD شد نه ریمیک.به قول اسماعیل،فقط رزولیشن بازی رفت بالا!
 
آخرین ویرایش:

esmael

کاربر سایت
May 7, 2013
248
نام
اسماعیل
ریمستر کد ورونیکا بنظر میومد خوب انجام شده ولی چون هیچ چیزی جز رزولوشن بالا نمیره برای من هیجانی نداره.اینکه توی ریمیک کاراکترها لوکیشنها از نو طراحی و ساخته بشن و مواردی به گیم پلی و داستان اضافه بشن واقعا هیجان داره.اینه که ریمیک واسه من خیلی ارزشمنده و ای کاش شماره 2 خیلی زودتر ازینا انجام شده بود.

من فکر کنم دلیلی که کپکام روی رولیشنز 2 هزینه زیادی نکرد بدلیل نبود هزینه کافی بخاطر ضرری که بابت شماره 6 متحمل شد هستش.چون اوایل منتشر شدن نسخه 6 کپکام در وضعیت مالی مناسبی قرار نداشت.

یکی از مزیتهای ریمیک که واسه من ارزش زیادی داره اینه که میتونن در باز طراحی دموهای بازی احاسات کاراکترها رو بخوبی نشون بدن.چیزی که توی نسخه های کلاسیک بدلیل فقر گرافیکی و پایین بودن سطح گرافیک اون زمان دیده نشد.
بعنوان مثل توی نسخه های مدرن بدلیل اینکه بازی با پیشرفت خوبی عرضه شده بود میشد توی دموها احساسات کاراکترها از قبیل عصبانیت نیشخند و به سخره گرفتن و کینه و...رو دید .مثلن توی 4 لیون از ایدا علت حضورشو جویا میشه ولی ایدا جوری نیشخند میزنه که از روی چهره میشه فهمید که این سوال لیون رو بیجا میدونه و جوابی واسش نداره.و یا ترس رو توی چهره اشلی خوب نشون داده بودن.توی نسخه 5 باز حتا بهتر عمل شده بود. و مثلن دیدین که کریس وقتی جیل رو میبینه که با وسکر همکاری میکنه چهرش شوکه شده بود.یا وسکر که نیشخندش واقعا معنی دار بود.
این موارد چیزایی هستن که امیدا داریم توی بازسازی دموهای نسخه های کلاسیک هم شاهد باشیم.
 
آخرین ویرایش:

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
501
نام
Sera
بیشترین لذت این جور خبرها برای فن های خاموش این سری (فن های واقعی سری کلاسیک) هست ؛ اهل دلایی که سالها ست در سایه ها سکنی گزیدن ؛همون کسایی که مدرن هارو محکوم کردن ؛ و آنها را به دیوارهای اتاق هایشان کوبیدند و شکستند ؛و به کپ کام و حماقت شون تبریک گفتند ؛همون کسانی که تصویر جیل ولنتاین بر دیوار اتاق هایشان انگاشتند و با جمله ایی گلایه آمیز بروی آن "جیل اولین روز در راکون سیتی به یادی داری، راکون به یاد بیار!" نگاهشان به گذشته خیره ماند و زمان برای آنها از حرکت ایستاد ؛در محفل های خاموش نشستند و گذشتهاها را یاد کردند ؛ افکاشاران را با ذوق و شور به تصویر کشیدند گذشت زمان از عطش آنها نکاهید ؛و فراموشی بر افکارشان رخنه نکرد، برق چشمهایشان همچون ستاره می درخشید و نگاهشان به سان آتش شعله‌ور و فروزان بود ؛ ولی هنوز این غم برایشان تازه بود ؛به فصل های برگ ریزان گراییدند، زیرا که برایشان یادآور روزهای از دست رفته بود و اندوه گذشته را التیام می داد ؛در شب هایی که مهمان ستارگان بودند برای بازگشت روزهای خوش گذشته آواز می خوانند.

اینا واقعیتن من فقط بهشون رنگ و لعاب دادم که ناشی از تراوشات ذهن مریض منه ؛ممکنه از نظر عده ایی جالب باشه و از نظر بعضی ها مسخره و چرت و پرت، در هر صورت از کنار ش رد شین و مثل چیزی که هرگز وجود نداشته
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
ریمستر کد ورونیکا بنظر میومد خوب انجام شده ولی چون هیچ چیزی جز رزولوشن بالا نمیره برای من هیجانی نداره.اینکه توی ریمیک کاراکترها لوکیشنها از نو طراحی و ساخته بشن و مواردی به گیم پلی و داستان اضافه بشن واقعا هیجان داره.اینه که ریمیک واسه من خیلی ارزشمنده و ای کاش شماره 2 خیلی زودتر ازینا انجام شده بود.

من فکر کنم دلیلی که کپکام روی رولیشنز 2 هزینه زیادی نکرد بدلیل نبود هزینه کافی بخاطر ضرری که بابت شماره 6 متحمل شد هستش.چون اوایل منتشر شدن نسخه 6 کپکام در وضعیت مالی مناسبی قرار نداشت.

یکی از مزیتهای ریمیک که واسه من ارزش زیادی داره اینه که میتونن در باز طراحی دموهای بازی احاسات کاراکترها رو بخوبی نشون بدن.چیزی که توی نسخه های کلاسیک بدلیل فقر گرافیکی و پایین بودن سطح گرافیک اون زمان دیده نشد.
بعنوان مثل توی نسخه های مدرن بدلیل اینکه بازی با پیشرفت خوبی عرضه شده بود میشد توی دموها احساسات کاراکترها از قبیل عصبانیت نیشخند و به سخره گرفتن و کینه و...رو دید .مثلن توی 4 لیون از ایدا علت حضورشو جویا میشه ولی ایدا جوری نیشخند میزنه که از روی چهره میشه فهمید که این سوال لیون رو بیجا میدونه و جوابی واسش نداره.و یا ترس رو توی چهره اشلی خوب نشون داده بودن.توی نسخه 5 باز حتا بهتر عمل شده بود. و مثلن دیدین که کریس وقتی جیل رو میبینه که با وسکر همکاری میکنه چهرش شوکه شده بود.یا وسکر که نیشخندش واقعا معنی دار بود.
این موارد چیزایی هستن که امیدا داریم توی بازسازی دموهای نسخه های کلاسیک هم شاهد باشیم.

همش تایید میشه! :d

بله.HD کردن اصلا با ریمیک کردن قابل مقایسه نیست.این نکته ای هم که درباره ی بیان بهتر احساسات کاراکترها گفتی واقعا درست بود! ;)

- - -ویرایش - - -

بیشترین لذت این جور خبرها برای فن های خاموش این سری (فن های واقعی سری کلاسیک) هست ؛ اهل دلایی که سالها ست در سایه ها سکنی گزیدن ؛همون کسایی که مدرن هارو محکوم کردن ؛ و آنها را به دیوارهای اتاق هایشان کوبیدند و شکستند ؛و به کپ کام و حماقت شون تبریک گفتند ؛همون کسانی که تصویر جیل ولنتاین بر دیوار اتاق هایشان انگاشتند و با جمله ایی گلایه آمیز بروی آن "جیل اولین روز در راکون سیتی به یادی داری، راکون به یاد بیار!" نگاهشان به گذشته خیره ماند و زمان برای آنها از حرکت ایستاد ؛در محفل های خاموش نشستند و گذشتهاها را یاد کردند ؛ افکاشاران را با ذوق و شور به تصویر کشیدند گذشت زمان از عطش آنها نکاهید ؛و فراموشی بر افکارشان رخنه نکرد، برق چشمهایشان همچون ستاره می درخشید و نگاهشان به سان آتش شعله‌ور و فروزان بود ؛ ولی هنوز این غم برایشان تازه بود ؛به فصل های برگ ریزان گراییدند، زیرا که برایشان یادآور روزهای از دست رفته بود و اندوه گذشته را التیام می داد ؛در شب هایی که مهمان ستارگان بودند برای بازگشت روزهای خوش گذشته آواز می خوانند.

اینا واقعیتن من فقط بهشون رنگ و لعاب دادم که ناشی از تراوشات ذهن مریض منه ؛ممکنه از نظر عده ایی جالب باشه و از نظر بعضی ها مسخره و چرت و پرت، در هر صورت از کنار ش رد شین و مثل چیزی که هرگز وجود نداشته

چرا مریض داداش؟اتفاقا کاملا منطقی و تحسین برانگیز بود.من یکی که اشکم دراومد!:d ولی جدای از شوخی کاملا درکت میکنم.من تقریبا عکس تمام کاراکترهای اصلی رو روی دیوار اتاقم دارم.به اضافه ی یک عکس جداگانه و بزرگ از کلیر که میشه در حکم عکس جیل تو.این قسمتش بحث سلیقه است دیگه! :d علاوه بر اینکه من فکر میکنم در سری مدرن،بیشتر در حق کلیر ظلم شده باشه تا جیل.چون جیل هم توی 5 (به اضافه ی دوتا DLC مجزاش) اومد و هم به عنوان شخصیت اصلی رولیشنز 1 ظاهر شد.ولی کلیر رو بعد از 15 سال،فقط آوردنش توی رولیشنز 2 که تازه اونجا هم نه شخصیت اصلی گیم پلی بود و نه شخصیت اصلی داستان.توی گیم پلی که کوتاهترین نقش رو در بین اون 4 نفر داشت.چون توی اپیزود آخر بازی،فقط 10 دقیقه ی اولش بود و بقیش کلا مال بری و ناتالیا بود.مثل مویرا و ناتالیا هم که DLC نداشت.داستان هم که کلا به سرگذشت کلیر و مسائل مربوط به اون (مثل استیو) نپرداخت و فقط با بری و مویرا و ناتالیا به راحتی هم میتونست شکل بگیره و هم پیش بره.فقط همون تیکه ی آخر بازی که با هلیکوپتر میاد نجاتشون میده و الکس رو میکشه مهم بود.علاوه بر همه ی اینها،جیل رو تقریبا مطمئن هستم که توی 7 هست (به همراه جیک).در حالیکه کلیر رو مطمئن نیستم.با اینکه انصافا حقشه.چون دو تا مرد اصلی داستان (لیون و کریس) رو توی 6 آوردن.پس دو تا زن اصلی داستان (کلیر و جیل) رو هم باید توی 7 بیارن.یعنی منطقیش اینه (چیزی که کپکام سالهاست باهش کاری نداره).اما میترسم که همین نقش کوتاهش در رولیشنز 2 رو بهانه کنند و توی 7 نیارنش!
 

esmael

کاربر سایت
May 7, 2013
248
نام
اسماعیل
اوهوم!
کلر فکر کنم دیگه اخرین حضورش همون رولیشنز 2 باشه و همون طور که میگی به بهانه رولیشنز 2 توی 7 نمیاد.ولی میشه گفت احتمال حضور جیل بالاس.
 
آخرین ویرایش:

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
اوهوم!
کلر فکر کنم دیگه اخرین حضورش همون رولیشنز 2 باشه و همون طور که میگی به بهانه رولیشنز 2 توی 7 نمیاد.ولی میشه گفت احتمال حضور جیل بالاس.

اینجوری باشه من کلا این سری رو میبوسم میذارم کنار.کریس و لیون و ایدا رو همینجوری پشت سرهم،توی نسخه های اصلی و شماره دار میارن.بعد وقتی که بعد از 15 سال نوبت کلیر میشه،میان با یک نسخه ی بدون شماره ی کوتاه سر و ته قضیه رو بهم میارن.تازه همونجا هم نه توی گیم پلی و نه توی داستان،نقش اول بهش ندادن.مهمترین و زیباترین بخش داستانش یعنی استیو رو هم کلا حذف کردن.خب اصلا نمیاوردنش که سنگین تر بودیم!

مخصوصا الآن که لیون و کریس رو باهم توی یک نسخه ی اصلی و شماره دار آوردن.بعد وقتی که نوبت کلیر و جیل میشه،بیان فقط جیل رو بیارن.اونم به یک بهانه ی مضحک و غیر منطقی.واقعا امیدوارم شاهد همچین فاجعه ای نباشم.فکر میکنم این اتفاق به قدری سنگین باشه که حتی صدای طرفداران لیون هم دربیاد!
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
نظرتون در مورد رید مود چیه؟ بنظر من که خیلی چرت بودن:-&
یکی از بهترین بخش هایی که ساختن و به قدری برای من جذاب بود که ساعت ها رو توی این رید مود میگذروندم. خیلیا از این بخش خوششون اومده و به نظرشون باید همیشه وجود داشته باشه. در کل پرداختش توی Rev 2 به شدت عالی بود.
=============
بنده دیگه از شنیدن اسامی لیون، کریس، جیل و ایدا و ... کهیر میزنم. امیدوارم شخصیت جدید اضافه کنن. شخصیت جدید درست و حسابی. کسی که هیچ آشنایی با بایوتروریسم نداره و هیچی نمیدونه. نه یه ابلهی مثل جیک. ربکا رو دوست دارم یه بار دیگه ببینم.

در مورد استیو هم ما هیچی نمیدونیم. ممکنه زنده باشه، ممکنه هم مرده باشه. هر کدوم از این 2 حالت رو اصلی در نظر بگیرن به نظر من اشکالی نداره. اگر بگن مرده، که خب موردی نداره. اگر بگن زنده هست، میتونه جلوتر خبرایی ازش بشه. اینکه فکر میکنین حتما زنده هست، درست نیست.
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
یکی از بهترین بخش هایی که ساختن و به قدری برای من جذاب بود که ساعت ها رو توی این رید مود میگذروندم. خیلیا از این بخش خوششون اومده و به نظرشون باید همیشه وجود داشته باشه. در کل پرداختش توی Rev 2 به شدت عالی بود.
=============
بنده دیگه از شنیدن اسامی لیون، کریس، جیل و ایدا و ... کهیر میزنم. امیدوارم شخصیت جدید اضافه کنن. شخصیت جدید درست و حسابی. کسی که هیچ آشنایی با بایوتروریسم نداره و هیچی نمیدونه. نه یه ابلهی مثل جیک. ربکا رو دوست دارم یه بار دیگه ببینم.

در مورد استیو هم ما هیچی نمیدونیم. ممکنه زنده باشه، ممکنه هم مرده باشه. هر کدوم از این 2 حالت رو اصلی در نظر بگیرن به نظر من اشکالی نداره. اگر بگن مرده، که خب موردی نداره. اگر بگن زنده هست، میتونه جلوتر خبرایی ازش بشه. اینکه فکر میکنین حتما زنده هست، درست نیست.

در مورد تکرار کریس و لیون و ایدا که کاملا درسته.خیلی مسخره است اگه باز توی 7 هم همینا باشن.در مورد ربکا هم دقیقا زدی وسط خال! ;)

در مورد استیو هم بله.نمیتونیم بگیم قطعا زنده است.ولی نوع مرگش به قدری پتانسیل داره که از نظر من،با بزرگترین ابهامات سری برابری میکنه.در واقع تا قبل از رولیشنز 2،از نظر من بزرگترین ابهامات سری،این 4 تا بودن:الکس،سازمان،استیو و هانک.ایدا رو هم من اهمیتش رو به خاطر سازمان میدونم.وگرنه توی 6 که بدون سازمان اومد که هیچ ارزشی نداشت.در واقع استیو بیشتر پتانسیل داره تا ابهام.فکرش رو بکنید.موقع مرگ،ویروس تی ورونیکا توی بدنش بوده.مهمتر از اون اینکه جسد افتاد دست مهمترین شخصیت سری و کسی که خوراکش همینجور چیزاست.مخصوصا با اون جمله ی آخری که وسکر میگه:شاید استیو هم مثل من یک روزی به زندگی برگرده و دوباره بتونه خواهرت رو ببینه.همین جمله به تنهایی،پتانسیل کافی برای ساخت یک بازی کامل رو داشت.اونم در شرایطی که کپکام میاد از هیچی جیک رو میسازه.باز جالبتر اینکه اون زمان،وسکر برای سازمان کار میکرده و تازه توی رولیشنز 2 فهمیدیم که با الکس هم در ارتباط بوده.یعنی حتی وقتی که وسکر مرد هم به راحتی میتونستن استیو رو به سازمان یا الکس نسبت بدن و بگن 15 سال در خواب مصنوعی بوده یا هزار تا بهونه ی دیگه....!

دیگه توی رولیشنز 2 که خداییش حقش بود باشه.همه چیز برای حضورش فراهم بود.هم کلیر بود،هم مثل کد ورونیکا یک زندان در جزیره،هم الکس بود،هم رابطه ی آلبرت و الکس هم مطرح شده بود و حتی چشم سبز رنگ لوگوی بازی که دقیقا شبیه به چشم انسان بود و تازه همرنگ چشم استیو هم بود.اصلا انگار بازی برای استیو ساخته شده.به قول علی (sog-eros)،قلب داستان بیرون افتاده بود.به خدا وقتی که همون کانسپت تریلر بازی ریلیز شد و هنوز حضور کلیر در بازی تایید نشده بود،من و علی بیشتر از اینکه به حضور کلیر مطمئن باشیم،به حضور استیو مطمئن بودیم.یعنی تا این حد....منطقی هم بود.چون مهمترین و جالبترین بخش (حالا نمیگم ابهام) سرگذشت کلیر همین استیو بود و من اصلا به خاطر همون منتظر کلیر بودم.دقیقا همونطور که لیون رو همیشه به خاطر ایدا میارن.اونوقت جالبه که همینجوری پشت سر هم،شاهد رویارویی های هندی و اضافی لیون و ایدا هستیم.اونوقت همون یکبار رویارویی کلیر و استیو که تازه از لحاظ داستانی هم میتونست مهم باشه (نه مثل اونا فقط هندی) رو هم نیاوردن!

علی (تونی) جان،اون بخش پستت که قرمز کردم خیلی مهمه.بله.دقیقا اگه بگن.ولی نکته همینجاست که اینا حتی زورشون میاد بگن مرده.من حتما توقع ندارم که استیو زنده باشه و یک نقش آنچنانی رو ایفا کنه.حتی اگه رسما توی بازی (حتی توی یک فایل) میگفتن مرده و مثلا از جسدش فلان استفاده رو کردن هم من راضی بودم.با اینکه اونم خیلی مسخره و آبکی میشد،ولی حداقل ازش رفع ابهام میشد و اینجوری پتانسیل های داستان رو نمیسوزوندن.اصلا انگار به کل فراموشش کردن.اونوقت پای داستان تجاری و هندی لیون و ایدا که میاد وسط.....خب با تمام این توصیفات،الآن من حق دارم ناراحت باشم یا نه؟
 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
در صورت زنده بودن استیو شاید به قدری مهمه و قراره نقش بزرگی رو ایفا کنه که کپکام نخواسته توی Rev 2 بیارتش. شاید توی فاز دوم نقشه الکس پیداش بشه که مثلا میشه RE7.
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
در صورت زنده بودن استیو شاید به قدری مهمه و قراره نقش بزرگی رو ایفا کنه که کپکام نخواسته توی Rev 2 بیارتش. شاید توی فاز دوم نقشه الکس پیداش بشه که مثلا میشه RE7.

من واقعا فکر نمیکنم که کپکام اینقدر عمیق و آینده نگر باشه.من حتی فکر نمیکنم که داستان الکس ادامه پیدا کنه.چون کلا این باز گذاشتن پایان رولیشنزها و بعدش هم ادامه پیدا نکردنشون شده یک قانون.حتی از همین الآن میتونم با اصراحت بگم که باز پایان رولیشنز 3 هم باز میمونه و ادامه پیدا نمیکنه.از طرف دیگه این رولیشنز 2 بود که کلا داستان و محیطش برای استیو مناسب بود.وقتی جایی که باید میاوردنش نیاوردن،توی 7 واقعا فکر نمیکنم باشه.ولی بازم اگه یک درصد اینجوری که تو میگی باشه واقعا عالیه!

واقعا صحنه ی رویارویی کلیر و استیو پتانسیل این رو داشت که تاثیرگذارترین و دراماتیک ترین صحنه ی کل سری باشه.حتی بهتر از صحنه ی رویارویی کریس و جیل.چون اون داستانش توی همون نسخه پیش اومد و کسی منتظرش نبود.ولی این رو 15 سال منتظرش بودیم.واقعا هزاران حیف از این بی سلیقگی کپکام!
 
آخرین ویرایش:

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
501
نام
Sera
Nima
نیما همینطور که هیچ صفری مطلق نیست هیچکس هم نمی تونه بگه من آدم بی تعصبی هستم ؛ولی با این حساب دوس ندارم تو 7 جیل ببینم دوسدارم شخصیت جدید و هیچ دخلی به این جریانات نداشته ؛یه آدم ضعیف باشه، که به مرور تکامل پیدا کنه، و دوس ندارم برای نجات دنیا بجنگه ؛بلکه برای بقا بجنگه و با ترس با همراه باشه ؛این ابهام هارو بیخیال شو کپ کام هیچ ایده ایی در این مورد نداره ؛ اعصابت به هم نریز ؛ریلکس باش،اون ابهام هارو خودت جواب بده از کپ کام انتظار نداشته باش اونا ها برای بقا بازی می سازن و نه برای دل طرفداران، من میگم بیشترین ظلم در حق لویس کردن و بس.
Esmael
خودت جواب سوال رو دادی توقع داری ما چی بگیم!
 

esmael

کاربر سایت
May 7, 2013
248
نام
اسماعیل
Safety & Peace
آره بعضی از گیمرها هستن که اونو ایده جالب میدونن.اگرچه واسه من این طور نبوده.چون با بازی کردن این بخش دیگه بخش استوری مد جذابیت خودشو مخصوصا توی دشمنا و لوکیشنها از دست میده.توی رید مود رولیشنز که دشمنان یا از روی زمین میروئیدن یا با چند تا ازین B.O.W‌هایی که به هم ربطی نداشتن و با همدیگه توی یه لوکیشن بودن و با هم بهت حمله میکردن و این باعث میشه جذابیت استوری مد از بین بره.البته توی رید مود رولیشنز 2 تا حدی ازین جور چیزا خبری نبود .بنظر من مرسنریز چون باید مدام مواظب شمارش معکوس زمان بود باز خالی از هیجان نبود.ولی بنظر من بهترین بخش مینی گیم رو رزیدنت اویل 2 داشت که با جهار شخصیت دنبال پیدا کردن چهار تا بمب ویروسی بودیم یعنی این مینی گیم حد اقل هدف داشت.و مخصوصا موسیقیهای این مینی گیم خیلی مناسب بودن.
در مورد آینده استیو فکر میکنم حرف شما احتمال بیشتری داره ولی اگه رولیشنز ها قراره سه گانه ساخته بشن فکر کنم بجای رزیدنت اویل 7 باید توی رولیشنز 3 منتظر استیو باشیم.البته این احتماله
---------
Nima Redfield
واقعا سری رو میذاری کنار؟ خب بهتره بازم بگم شماره دار بودن اصلن مهم نیست.درسته توی رولیشنز2 کلر خیلی نقش انچنان پرنگی نداشت ولی چرا من این نسخه رو خیلی بهتر از نسخه 6 میدونم؟ چون نسخه 6 یه بازی کاملا تجاری و فرعی بوده.برخلاف شماره دار بودنش.ولی رولیشنز 2 اومد داستان شخصیتهای کلر و بری که مدت مدیدی بود وارد بازی نشده بودن رو ادامه داد و الکس رو که فقط اسمی ازش برده بودن رو وارد بازی کرد.ببین کپکام به این فکر نمیکنه که کی چقدر حضور داشته کی نداشته.بیشتر بنظر میاد به این فکر کنه که کاراکتر ها رو یکدر میان بیاره بازی.لیون و ایدا توی سه نسخه حضور داشتن کلر هم سه نسخه.کاری به انیمیشنها ندارم.الان بعد از رولیشنز 2 و ساخت نسخه 6 که جیل توی هیچکدوم نبود من این احتمال واسه جیل قوی میدونم.اگرچه اومدن جیل دیگه واسم جذابیتی نداره چون نه دیگه پتانسیل حضور داره نه ابهامی داره.ولی حد اقل اگه رک میگفتن استیو زندس باز هنوزم میتونستم به اومدن کلر چشم روشنی داشته باشم.نه بخاطر اینکه طرفدارش باشم بخاطر اینکه حضورش حد اقل کنار استیو هیجان داره.
----------

Sera.
آره .به هر حال نظر دوستان هم محترم و متفاوته
 
آخرین ویرایش:

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
Nima
نیما همینطور که هیچ صفری مطلق نیست هیچکس هم نمی تونه بگه من آدم بی تعصبی هستم ؛ولی با این حساب دوس ندارم تو 7 جیل ببینم دوسدارم شخصیت جدید و هیچ دخلی به این جریانات نداشته ؛یه آدم ضعیف باشه، که به مرور تکامل پیدا کنه، و دوس ندارم برای نجات دنیا بجنگه ؛بلکه برای بقا بجنگه و با ترس با همراه باشه ؛این ابهام هارو بیخیال شو کپ کام هیچ ایده ایی در این مورد نداره ؛ اعصابت به هم نریز ؛ریلکس باش،اون ابهام هارو خودت جواب بده از کپ کام انتظار نداشته باش اونا ها برای بقا بازی می سازن و نه برای دل طرفداران، من میگم بیشترین ظلم در حق لویس کردن و بس.
Esmael
خودت جواب سوال رو دادی توقع داری ما چی بگیم! ������

سرای عزیز،واقعا ممنون از دلداریت.بله.دقیقا.کپکام هیچ اهمیتی به ابهامات داستان و سوالات ما نمیده.نمونه ی بارزش هم ماجرای سازمان و ایدا که توی 6 طبیعیش کردن و ماجرای استیو که توی روی رولیشنز 2 حذفش کردن.به عبارت دیگه سیاست جدید کپکام اینه که به جای پاسخ دادن به ابهامات،اونا رو حذف میکنه که لین ضعف کپکام در داستان پردازی و عدم احترامش به فن های اصیل و حرفه ای رو نشون میده.بازم ممنون از حرفای منطقی و قشنگت!

در مورد اینکه توی 7 باید یک شخصیت جدید و بی تجربه بیاد هم کاملا موافقم.ولی مطمئن باش که همچین چیزی نیست و قطعا دوباره کاراکترهای قدیمی (مخصوصا) جیل رو خواهی دید.کاراکترهای جدید و بی تجربه فقط فقط ممکنه در غالب پارتنر شخصیت های اصلی ظاهر بشن،مثل هلنا و مویرا و.....که اونها هم صد البته گذرا و یکبار مصرف هستند.متاسفانه قهرمان جدید و ثابتی که کپکام به داستان اضافه کرد و 100 درصد هم در 7 حضور خواهد داشت،جیک مضحک و غیر قابل باور هست و بس.میدونم این حرفا گفتنشون تلخه،ولی متاسفانه کاملا حقیقت دارن!

- - -ویرایش - - -

Nima Redfield
واقعا سری رو میذاری کنار؟ خب بهتره بازم بگم شماره دار بودن اصلن مهم نیست.درسته توی رولیشنز2 کلر خیلی نقش انچنان پرنگی نداشت ولی چرا من این نسخه رو خیلی بهتر از نسخه 6 میدونم؟ چون نسخه 6 یه بازی کاملا تجاری و فرعی بوده.برخلاف شماره دار بودنش.ولی رولیشنز 2 اومد داستان شخصیتهای کلر و بری که مدت مدیدی بود وارد بازی نشده بودن رو ادامه داد و الکس رو که فقط اسمی ازش برده بودن رو وارد بازی کرد.ببین کپکام به این فکر نمیکنه که کی چقدر حضور داشته کی نداشته.بیشتر بنظر میاد به این فکر کنه که کاراکتر ها رو یکدر میان بیاره بازی.لیون و ایدا توی سه نسخه حضور داشتن کلر هم سه نسخه.کاری به انیمیشنها ندارم.الان بعد از رولیشنز 2 و ساخت نسخه 6 که جیل توی هیچکدوم نبود من این احتمال واسه جیل قوی میدونم.اگرچه اومدن جیل دیگه واسم جذابیتی نداره چون نه دیگه پتانسیل حضور داره نه ابهامی داره.ولی حد اقل اگه رک میگفتن استیو زندس باز هنوزم میتونستم به اومدن کلر چشم روشنی داشته باشم.نه بخاطر اینکه طرفدارش باشم بخاطر اینکه حضورش حد اقل کنار استیو هیجان داره.

اسماعیل جان،مطمئن باش هدف کپکام آوردن شخصیتها به صورت یکی در میون و منطقی نیست.بلکه فقط به فروش و شرایط استقبال فن ها در اون بازه زمانی نگاه میکنه.وگرنه توی 6 نوبت کلیر بود،نه لیون و کریس.اصلا به این سادگی نیست که کپکام همینجوری نوبتی کاراکترها رو تکرار کنه و بگه چون الآن نوبت فلان کاراکتره پس حتما باید بیاریمش.بلکه هزار و یک عامل ریز و درشت،توی انتخاب کاراکترهای یک نسخه در نظر گرفته میشن که ملاک اکثر اونا،محبوبیت اون کاراکتر و تاثیرش در میزان فروش اون نسخه هست.وگرنه شاهد غیبت 15 ساله ی یک کاراکتر و برعکس،حضور بلافاصله ی یک کاراکتر دیگه در 3 نسخه ی متوالی نبودیم.به عنوان مثال در 6،کپکام لیون و کریس رو فقط و فقط به خاطر خواست فن ها (اونم فن های جدید) آورد و بس.حتی به خاطر داستان هم نبوده.وگرنه حداقل داستان لیون و ایدا رو تموم میکردن یا به ابهامات مربوط به سازمان و ایدا میپرداختن.احمق ها اینقدر سلیقه نداشتن که حداقل اینکارو بکنن.خب شما که لیون و ایدا رو آوردین.حداقل با یک تیر دو نشون بزنین.اینا میخوان تجاری مطلق بسازن.من میتونم همین الآن برات یک صفحه دلیل بیارم که چرا کلیر توی 6 حضور پیدا نکرد.دلایلی که از حذف شماره ی کد ورونیکا شروع میشه تا تحول در سبک 4 و تاثیرش در محبوبیت لیون و کلی دلیل ریز و درشت دیگه.تمام این عوامل در غیبت 15 ساله ی کلیر و برعکس،حضورهای متوالی لیون،ایدا و کریس تاثیر داشتن.پس به این سادگی نیست که بگیم کپکام همینجوری نوبتی کاراکترها رو میاره و منطق و تعادل رو بینشون حفظ میکنه.واقعا کاش اینجوری که میگی بود!

بله.نسخه های بی شماره اکثرا مهمتر هستن.چون شماره دارها دیگه تجاری شدن و توشون شخصیتها و مسائل پولساز رو میارن.برای همین هم میان نسخه های بی شماره ای رو میسازن که توشون خواسته های فن های قدیمی و اصیل (که تعدادشون کمتره) رو عملی کنند.پس نمیشه گفت که شماره دار بودن یا نبودن مهم نیست.اتفاقا هم برای اکثریت فن ها (نه فن های قدیمی و حرفه ای مثل ما) و هم برای خود کپکام خیلی مهمه.چون فن های عوام و ظاهربین که فقط شماره دارها رو بازی میکنن.علت اینکه کد ورونیکا یک هزارم 3 هم دیده نشد (با وجود اینکه داستان خیلی مهمتری داشت) هم همین بود.کپکام هم که گفتم شماره دارها رو برای شخصیتها و مسائل تجاری میذاره.اتفاقی که به وضوح در 6 رخ داد.کپکام هیچوقت نمیاد رزیدنت اویل 6 یا 7 رو با داستان و آتمسفر رولیشنز 1 یا 2 بسازه.بلکه میاد اونا رو با شخصیتهای محبوبتر و تجاری تر مثل لیون و ایدا و آتمسفر اکشن تر میسازه که عده ی بیشتری بپسندن و بخرن!

اما برای فن های قدیمی و حرفه ای مثل ما،قطعا شماره دار بودن یا نبودن مهم نیست.چون داستان برامون مهمه.پس یک نسخه ی بی شماره مثل رولیشنز 2،قطعا برامون جالبتره تا یک نسخه ی بی شماره مثل 6.اینی که تو میگی شماره دار بودن یا نبودن مهم نیست رو من قبول دارم.ولی فقط در مورد فن های قدیمی و حرفه ای،نه در مورد اکثریت فن ها یا خود کپکام.اتفاقا برای اونا خیلی هم مهمه و اصلا یکی از مهمترین ملاکها برای بازی ساختن و بازی کردنه!
 
آخرین ویرایش:

esmael

کاربر سایت
May 7, 2013
248
نام
اسماعیل
نیما ما چیکار به مردم داریم؟بذار هر کی هر جور میخواد فکر کنه.خدا رو شکر که حرفمو قبول داری که شماردار بودن و تعدد تکرار نقش چیز مهمی نیست.اتفاق باید عرض کنم که اگرچه قبول دارم نوبت کلر بود که وارد نسخه 6 بشه ولی اینکه وارد نشد برای من جای خوشحالیه!چون نسخه 6 افتاد دست سازندگانی که واقعا آبروی این سری رو بردن.شما نگاه کن کدوم یکی از این شخصیتهای محبوب کریس و لیونو ایدا شخصیت پردازی و داستان قابل قبولی داشتن؟وقتی هدف فقط فنهای جدید باشه و نخوان به ابهامات و پتانسیلهای کاراکترها بپردازن انتظار داری داستان بهتر ازین باشه؟لیون خودش هم نمیدونه توی نسخه 6 چکاره بود کریس از اون بدتر ایدا هم که فقط شده بوده ناجی و اینکه بی گناهی خودشو در قبل اتهامات کارلا ثابت کنه.شاید در ظاهر این داستان بنظر خوب هم بیاد ولی به چه دردی میخوره؟رولیشنز 2 در قیاس با دو نسخه رولیشنز و 6 خیلی بهتر کارگردانی شد.
البته منظور من از یکی در میان دقیق ن یکی در میان که نیست.ولی بنظر میاد کپکام وقتی یه کاراکتر رو توی یه نسخه بیاره در نسخه بعدی اونو نمیاره.کلر و کریس هم استثنا هستن.کریس پشت سر هم حضور داره ولی کلر برعکس باید ده سال به ده سال منتظر حضورش باشیم!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر