بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
فکر کنم در مورد دوربین اشتباه صحبت میشه. اون دوربین کلاسیک دیگه منسوخ شده و واقعا عذاب آور هست و صد البته هیچ ربطی به القاء حس ترس نداره :| . این دوربین جدید که توی بازیهای امروزی به کار میره خیلی عالی هست و هیچ تناقضی با سبک وحشت و بقا و ایجاد حس ترس نداره و نمونه کاملش رو توی بازیهای Dead Space و The Evil Within و The Last of US میتونیم ببینیم. سازنده باید بتونه بازی رو درست بسازه.

برای انتقال حس ترس هیچ دوربینی بهتر از اول شخص نیست ( برای همین توی بازیهای Pure Horror از این دوربین استفاده میشه ) ولی برای وحشت و بقا همین سوم شخص خیلی مناسب هست ولی اصلا دوربین ثابت بدرد نمیخوره. من یکی که نمیتونم بعد از تجربه این همه بازی عالی در این ژانر یه بازی رو با اون دوربین عذاب آور تحمل کنم
 

gamer1998y

کاربر سایت
May 18, 2014
660
نام
شهاب
از نظر منم خوبه که هر دو دوربینو بذارن اما نبودن دوربین کلاسیک برام قابل درک نیست خوبه که بیان دوربین کلاسیک بازی ارتقا بدن اما نبودنش برام قابل قبول نیست چون فکر میکنم یکی از امضا های اویل همین دوربینش هست یادم او موقع ها هر بازی که این دوربینو داشت مثل پارازیت ایو اونایکه بازی نمیشناختن فکر میکردن یه شماره از اول هست . یه چیزی هم بگم منظورم به کسی نیست یا قصت توحین ندارم تابحال هیچ اول بازی(مال دوران پلی1) ندیدم که از اون دوربین کلاسیک بدش بیاد یا بگه کاش اون دوربین دیگه نباشه تازه برعکسشم میگن اما اون کسای که اون دوره بچه تر بودن و این دوربین براشون سخت بود و نمیتونستن بازیه اخر ببرن از دوربین کلاسیک بیزارن دلیلشم اینکه اونموقه کسای که بازیای مثل اویل تموم میکردن جزعی از بازیکنان هاردکور میشدن
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
از نظر منم خوبه که هر دو دوربینو بذارن اما نبودن دوربین کلاسیک برام قابل درک نیست خوبه که بیان دوربین کلاسیک بازی ارتقا بدن اما نبودنش برام قابل قبول نیست چون فکر میکنم یکی از امضا های اویل همین دوربینش هست یادم او موقع ها هر بازی که این دوربینو داشت مثل پارازیت ایو اونایکه بازی نمیشناختن فکر میکردن یه شماره از اول هست . یه چیزی هم بگم منظورم به کسی نیست یا قصت توحین ندارم تابحال هیچ اول بازی(مال دوران پلی1) ندیدم که از اون دوربین کلاسیک بدش بیاد یا بگه کاش اون دوربین دیگه نباشه تازه برعکسشم میگن اما اون کسای که اون دوره بچه تر بودن و این دوربین براشون سخت بود و نمیتونستن بازیه اخر ببرن از دوربین کلاسیک بیزارن دلیلشم اینکه اونموقه کسای که بازیای مثل اویل تموم میکردن جزعی از بازیکنان هاردکور میشدن


نکته اول : من صحبتم کلی بود و در مورد دوربین ثابت و مدرن و تاثیرش روی سبک وحشت و بقا صحبت کردم. در مورد ریمیک اویل 2 من صد در صد موافق دوربین ثابت هستم چون اگر این دوربین تغییر کنه کلا دیگه حس اون بازی رو نمیده و صد البته نباید اسم ریمیک داشته باشه.

نکته دوم : دوربین کلاسیک الان فقط به درد حس نوستالژیک میخوره ولی واقعا تجربه یه بازی جدید با این دوربین خیلی چرند هست. مثل این میمونه که شما بخوای هنوز بازیهات رو با تلویزیون سیاه و سفید بازی کنی چون نوستالژی داره.

نکته سوم : به نظرم امکان اینکه بخوان دوتا دوربین برای بازی قرار بدن یه جورایی شدنی نیست چون خیلی کار می‌بره و البته حجم زیادی اشغال میشه و صد البته اگر این کار انجام بشه خیلی عالی هست

نکته چهارم : دوربین ثابت امضای اویل نیست. این شیوه پرسپکتیو سوم شخص توی Alone in the Dark هم که قبل از اویل بوده استفاده شده بود که خود این بازی پایه و اساس سبک وحشت و بقا است.

نکته آخر : شما رو که نمیدونم چند سالته ولی من 33 سالم هست و اون زمان که اویل بازی می‌کردم خیلی از اعضای این سایت هنوز متولد نشده بودن

پایدار باشید
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
دوربین کلاسیک الان فقط به درد حس نوستالژیک میخوره ولی واقعا تجربه یه بازی جدید با این دوربین خیلی چرند هست. مثل این میمونه که شما بخوای هنوز بازیهات رو با تلویزیون سیاه و سفید بازی کنی چون نوستالژی داره.
رو چه حساب این حرف رو میزنین؟ کی گفته تجربه یه بازی جدید با این دوربین چرنده؟ کی گفته الان قابل تحمل نیست؟
اتفاقا دوربین کلاسیک و کنترل قدیمی بازی به خاطر سنگین بودنش و محدودیت های حرکتی که ایجاد میکنه اضطراب بیشتری توی مخاطب به وجود میاره.
بنده هیچ مشکلی با دوربین کلاسیک ندارم. اگر فکر میکنین این دوربین و این نوع کنترل منسوخه، پیشنهاد میکنم دوباره یه سر به Dino Crisis 2 بزنین که با داشتن همین نوع دوربین، یکی از بهترین و روون ترین کنترل های بازی ها رو داره و به شدت هم لذت بخشه.
 

gamer1998y

کاربر سایت
May 18, 2014
660
نام
شهاب
منم نمیخوام بازی های جدید اویل با دوربین کلاسیک اولیه درست بشه یه لول آپ شده شو میخوام اما اینکه بگیم این دوربین دیگه کلا مرده قبول ندارم مثلا اگه بازیهای چون انیموشا یا دویل مکرای نبودن و الان منم میگفتم دوست دارم یک بازی شمشیریه اکشن با ایندوربین بسازن همه میگفتن که یه نوب احمق هستم چون همچین چیزی امکان نداره بسازن اگه هم ساختن حتما شکست می خوره
 

mohsen gt5

کاربر سایت
Oct 8, 2010
859
فکر کنم در مورد دوربین اشتباه صحبت میشه. اون دوربین کلاسیک دیگه منسوخ شده و واقعا عذاب آور هست و صد البته هیچ ربطی به القاء حس ترس نداره :| . این دوربین جدید که توی بازیهای امروزی به کار میره خیلی عالی هست و هیچ تناقضی با سبک وحشت و بقا و ایجاد حس ترس نداره و نمونه کاملش رو توی بازیهای Dead Space و The Evil Within و The Last of US میتونیم ببینیم. سازنده باید بتونه بازی رو درست بسازه.

برای انتقال حس ترس هیچ دوربینی بهتر از اول شخص نیست ( برای همین توی بازیهای Pure Horror از این دوربین استفاده میشه ) ولی برای وحشت و بقا همین سوم شخص خیلی مناسب هست ولی اصلا دوربین ثابت بدرد نمیخوره. من یکی که نمیتونم بعد از تجربه این همه بازی عالی در این ژانر یه بازی رو با اون دوربین عذاب آور تحمل کنم
جالبه شما سه تا از بازیایی رو مثال زدی که من با تمام وجود عاشقه دوتاش هستم و جالب تر اینکه همیشه موقع بازی کردنشون با خودم میگفتم چه خوب اگر لذت تجربه اویل ازم گرفته شده هنوز سازنده هایی هستن که میتونن حسی مشابهش اگر چه کم، رو با بازیشون منتقل کنن. ولی این فکر که دوربین و سبک گیمپلی چنین شاهکارهایی میتونه توی برند رزیدنت اویل هم جوابگو باشه، همون تفکری هست که سرنوشت رزیدنت رو به جایی که الان توش قرار داره کشونده.
بعضی از تولیدات دنیای سرگرمی های ویدیویی اونقدر بکر و ناب ساخته میشن که دیگه جایی برای ترکیب شدن خوبی هاشون با نقاط قوت آثار دیگه برا خودشون نمیزارن. البته شاید این مساله رو نشه به راحتی حس کرد و متوجه شد. ولی موقعی خودشو نشون میده که وقتی یه بازیکن میاد رزیدنت اویل 6 یا سایلنت هیل 5 رو بازی میکنه (با وجود اینکه ممکنه بسیار هزینه مالی و زمانی بیشتری از شماره های اولیه این دو سری برای ساختشون شده باشه) ولی به صورتی ناخودآگاهانه با خودش فکر میکنه اون حس و لذتی که موقع انجام شماره های اولیه داشته رو الان نداره؛ که دلیلش هم بر میگرده به اون ایده ها و تفکرات خلاقانه و نابی که موقع تولد همچین آیپی هایی وجود داشته ،ولی با گذشت زمان به دلیل طمع برای رسیدن به فروش و کسب سود بیشتر اومدن با مشخصه ها و ایده های عناوین پر فروش دیگه ترکیب شدن و اون اصالت و ریشه های قدیمی خودشون رو از دست دادن، طوری که حتی دوباره برگشتن به اون موقعیت شاید دیگه براشون غیر ممکن باشه . . .
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
رو چه حساب این حرف رو میزنین؟ کی گفته تجربه یه بازی جدید با این دوربین چرنده؟ کی گفته الان قابل تحمل نیست؟
اتفاقا دوربین کلاسیک و کنترل قدیمی بازی به خاطر سنگین بودنش و محدودیت های حرکتی که ایجاد میکنه اضطراب بیشتری توی مخاطب به وجود میاره.
بنده هیچ مشکلی با دوربین کلاسیک ندارم. اگر فکر میکنین این دوربین و این نوع کنترل منسوخه، پیشنهاد میکنم دوباره یه سر به Dino Crisis 2 بزنین که با داشتن همین نوع دوربین، یکی از بهترین و روون ترین کنترل های بازی ها رو داره و به شدت هم لذت بخشه.

مثالش همون تلویزیون سیاهی و سفید بود که آوردم. من منکر این نیستم که اضطراب بیشتری ایجاد میکنه چون وسعت دید کم میشه ولی من دوربین ثابت رو توی بازیهای جدید نمی پسندم. به نظرم اون حس ترسی که ایجاد میکنه مصنوعی هست. دوربین مدرن بیشتر به اول شخص نزدیکه و در حقیقت بیشتر به دید خود گیمر و در نتیجه حس طبیعی تری داره ولی دوربین کلاسیک مثل این هست که دارید بازی رو از توی تلویزیون های مدار بسته نگاه می‌کنید. به نظرم حس واقعیتش گرفته میشه و جذاب نیست

- - -ویرایش - - -
[MENTION=52613]mohsen gt5[/MENTION]

دیگه این مشکل کپکام هست که نمیتونه درست بازی رو بسازه ولی ربطی به دوربین نداره. همانطور که دیدیم توی Rev و Rev2 اوضاع با همین دوربین مدرن خیلی بهتر شد. یا میکامی با همین دوربین TEW رو ساخت که واقعا یک وحشت و بقا ناب بود. مطمئن باش اگر یه گروه درست حسابی رزیدنت رو بسازه چیزی خیلی عالی از آب در میاد و این موضوع هیچ ربطی به دوربین بازی نداره
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
مثالش همون تلویزیون سیاهی و سفید بود که آوردم. من منکر این نیستم که اضطراب بیشتری ایجاد میکنه چون وسعت دید کم میشه ولی من دوربین ثابت رو توی بازیهای جدید نمی پسندم. به نظرم اون حس ترسی که ایجاد میکنه مصنوعی هست. دوربین مدرن بیشتر به اول شخص نزدیکه و در حقیقت بیشتر به دید خود گیمر و در نتیجه حس طبیعی تری داره ولی دوربین کلاسیک مثل این هست که دارید بازی رو از توی تلویزیون های مدار بسته نگاه می‌کنید. به نظرم حس واقعیتش گرفته میشه و جذاب نیست
موافق نیستم و مثالی هم که زدین اصلا درست نیست. حس ترس مصنوعی و اینا اینجا درست نیست. در واقع این بحث دوربین یکی از چندین عوامل تاثیر گذار برای القای ترس هست. حالا یکی از دوربین کلاسیک استفاده میکنه و یکی سوم شخص و یکی اول شخص که بر میگرده به کارگردانی درست و که بتونه ابزار درست رو برای القای ترس به کار بگیره. اتفاقا من فکر میکنم سوم شخص خلق شده که تجربه اکشن به واسطه کنترل بهتر و دید وسیع تر از اطرافش و داشتن جای مانور بیشتری ارائه بده.

دوربین کلاسیک مزیتش اینه که شما در هر صحنه خبری از صحنه بعدی نداری و حس سورپرایز و ترس و اضطراب و ... از بین نمیره. در واقع این دوربین بازیکن رو در معرض ناشناخته ها قرار میده. اینکه توی هر صحنه از خودت بپرسی برم صحنه بعد یا نرم؟ چی اون جلو هست؟ و ... که در نتیجه توی فضا سازی خیلی موفق تر از سوم شخص و اول شخص عمل میکنه که باعث میشن بازیکن مستقیما جلوی خودش رو ببینه.
در واقع مشکل از دوربین کلاسیک نیست. این چیزی که من برداشت میکنم اینه که اینجا بیشتر با کنترل سفت و سنگین بازی مشکل وجود داره که خب موافقم. به نظرم Alone In The Dark A New Nightmare میتونه به عنوان یه کنترل خوب پیشنهاد بشه.
البته سوم شخص و اول شخص هم با ایجاد نقطه کور پشت شخصیت اصلی میتونه از این نظر خوب عمل کنه ولی چون بیشتر اوقات ما مسیری رو که توی یه بازی طی میکنیم رو میبینیم و به زوایای دیده شده تسلط پیدا میکنیم، خیلی کم پیش میاد که از پشت مورد حمله قرار واقع بشیم.
به نظرم اینکه ما و شخصیت اصلی توی موضع ضعف باشیم کلید اصلی القای ترسه. حالا برای ایجاد موضع ضعف میتونیم یه شخصیت شعیف خلق کنیم که به بازیکن القا بشه که واقعا ضعیفه، میتونیم از جای گذاری درست دوربین در نقطه های موثر استفاده کنیم، میتونیم از نور پردازی استفاده کنیم، میتونیم از عنصر صدا (که به نظرم یکی از موفق ترین عوامل ترس RE های کلاسیک بود) و حذف موسیقی های تند و استفاده از موسیقی های با تم ملایم و مرموز استفاده کنیم. به واسطه اینا ما حتی میتونیم دشمن توی بازی نذاریم و بازیکن هم ندونه این موضوع رو و همین باعث ایجاد ترس بشه:d
نتیجه ای که میخوام بگیرم اینه که دوربین یکی از چندین آیتم دخیل توی ایجاد ترس هست و باید یه شبکه ارتباطی منظم و هماهنگ بین آیتم های مختلف ایجاد بشه تا بتونه ایجاد ترس کنه.
 

REBORN LAURA

کاربر سایت
Dec 9, 2015
24
نام
بهزاد
نکته اول : من صحبتم کلی بود و در مورد دوربین ثابت و مدرن و تاثیرش روی سبک وحشت و بقا صحبت کردم. در مورد ریمیک اویل 2 من صد در صد موافق دوربین ثابت هستم چون اگر این دوربین تغییر کنه کلا دیگه حس اون بازی رو نمیده و صد البته نباید اسم ریمیک داشته باشه.

نکته دوم : دوربین کلاسیک الان فقط به درد حس نوستالژیک میخوره ولی واقعا تجربه یه بازی جدید با این دوربین خیلی چرند هست. مثل این میمونه که شما بخوای هنوز بازیهات رو با تلویزیون سیاه و سفید بازی کنی چون نوستالژی داره.

نکته سوم : به نظرم امکان اینکه بخوان دوتا دوربین برای بازی قرار بدن یه جورایی شدنی نیست چون خیلی کار می‌بره و البته حجم زیادی اشغال میشه و صد البته اگر این کار انجام بشه خیلی عالی هست

نکته چهارم : دوربین ثابت امضای اویل نیست. این شیوه پرسپکتیو سوم شخص توی Alone in the Dark هم که قبل از اویل بوده استفاده شده بود که خود این بازی پایه و اساس سبک وحشت و بقا است.

نکته آخر : شما رو که نمیدونم چند سالته ولی من 33 سالم هست و اون زمان که اویل بازی می‌کردم خیلی از اعضای این سایت هنوز متولد نشده بودن

پایدار باشید

پاسخ به جواباتت نریمان

1- با هر دوربینی بسازن نتیجه گند از اب در میاد!:d

2-موافقم

3- بله. ان هم به دست سازنده ای چون کپکام! چون همچنان الفبای ترس را نمیدونه!

4- موافقم. نخیر سبک وحشت و بقا را رزیدنت تعریف کرد نه تنها در تاریکی! درست هست که قبل از رزیدنت چند تا بازی ترسناک ریلیز شده بودند اما این رزیدنت بود که واژه ی SURVIVAL HORROR را تعریف کرد

با صحبت هات در رابطه با اویل ویتین هم موافقم! منتظر قسمت دوم باش که با موتور انریل انجین 4 و قدرت پلی استیشن 4 شاهد یک انقلاب درست حسابی تو ترس روانشناختی خواهیم بود!

به نظرم اویل ویتین ترکیبی از سبک اسلشر و سایکو بود. هر دو تا را داشت.
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,302
به نظر من که بهترین دوربینی که میتونن در بیارن همون دوربینیه که توو اولین دموهای RE4 نشون دادن :D ( فک کنم برا TGS بود ) . ترکیبی از دوربین کد ورونیکا و دوربین مدرن روی شونه که بعدا در RE4 استفاده شد . البته کارشون هم خیلی پیچیده تر میشه . و اینکه این ترکیب در محیط های بسته خیلی جوابه ولی برای محیط های بزرگتر و شلوغ تر احتمالا اونقدر مناسب نباشه و همون دوربین رو شونه بهتر باشه .
کلا من نمیفهمم اینا چرا به همون کانسپت ابتدایی RE4 برنمیگردن . واقعا کانسپت زیبایی بود و به خوبی حس ترس سری کلاسیک رو با یه تم مدرن در خودش داشت . البته به شرطی که ارواح و ماوراطبیعه رو ازش حذف کنن :D
 

REBORN LAURA

کاربر سایت
Dec 9, 2015
24
نام
بهزاد
خانم Lucy O'Brien یکی از منتقدان به نام IGN لیست 9 بازی برتر تمام دوران خود را به اشتراک گذاشته. ایشون همون منقد بازی اویل ویتین اخرین شاهکار استاد میکامی هم بودند

بهترین عنوان این منتقد ابرشاهکار قبلی یعنی RESIDENT EVIL 4 است

88466570326956062547.jpg


These are encounters I will never forget. Creator Shinji Mikami borrowed from the masters to create something new, elegant, and terrifying. While I wish I had a more personal story to share with you considering this is my number one game of all time; I don't. It simply is. Resident Evil 4 is a masterpiece

Lucy O'Brien's Favourite Games of All Time - IGN
 

REBORN LAURA

کاربر سایت
Dec 9, 2015
24
نام
بهزاد
مشکل همین نگاه کردن به عدد هست! همه ی نقدها فریاد میزدند که بازی یک ترسناک بقا ناب هست. متاسفانه مشکلات تکنیکی و روایت داستان کار دستش داد. مشکلات تکنیکی هم هیچ ربطی به میکامی نداره! باید از جناب جان کارمک سوال کرد با ان موتور مذخرفش!

در رابطه با بن هم بزرگ میشیم یادمون میره! ان شا الله در اینده جبران میکنم. یک بارش را با ندانم کاری همین اقا ایمان بر باد رفتیم. متوجه هستی که ایمان جان؟:-/ مقاله ده بازیساز! قبل از اینکه بدونی بین من و رضا حسینی چی گذشته اومدی خودشیرین شدی!:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر