مثالش همون تلویزیون سیاهی و سفید بود که آوردم. من منکر این نیستم که اضطراب بیشتری ایجاد میکنه چون وسعت دید کم میشه ولی من دوربین ثابت رو توی بازیهای جدید نمی پسندم. به نظرم اون حس ترسی که ایجاد میکنه مصنوعی هست. دوربین مدرن بیشتر به اول شخص نزدیکه و در حقیقت بیشتر به دید خود گیمر و در نتیجه حس طبیعی تری داره ولی دوربین کلاسیک مثل این هست که دارید بازی رو از توی تلویزیون های مدار بسته نگاه میکنید. به نظرم حس واقعیتش گرفته میشه و جذاب نیست
موافق نیستم و مثالی هم که زدین اصلا درست نیست. حس ترس مصنوعی و اینا اینجا درست نیست. در واقع این بحث دوربین یکی از چندین عوامل تاثیر گذار برای القای ترس هست. حالا یکی از دوربین کلاسیک استفاده میکنه و یکی سوم شخص و یکی اول شخص که بر میگرده به کارگردانی درست و که بتونه ابزار درست رو برای القای ترس به کار بگیره. اتفاقا من فکر میکنم سوم شخص خلق شده که تجربه اکشن به واسطه کنترل بهتر و دید وسیع تر از اطرافش و داشتن جای مانور بیشتری ارائه بده.
دوربین کلاسیک مزیتش اینه که شما در هر صحنه خبری از صحنه بعدی نداری و حس سورپرایز و ترس و اضطراب و ... از بین نمیره. در واقع این دوربین بازیکن رو در معرض ناشناخته ها قرار میده. اینکه توی هر صحنه از خودت بپرسی برم صحنه بعد یا نرم؟ چی اون جلو هست؟ و ... که در نتیجه توی فضا سازی خیلی موفق تر از سوم شخص و اول شخص عمل میکنه که باعث میشن بازیکن مستقیما جلوی خودش رو ببینه.
در واقع مشکل از دوربین کلاسیک نیست. این چیزی که من برداشت میکنم اینه که اینجا بیشتر با کنترل سفت و سنگین بازی مشکل وجود داره که خب موافقم. به نظرم Alone In The Dark A New Nightmare میتونه به عنوان یه کنترل خوب پیشنهاد بشه.
البته سوم شخص و اول شخص هم با ایجاد نقطه کور پشت شخصیت اصلی میتونه از این نظر خوب عمل کنه ولی چون بیشتر اوقات ما مسیری رو که توی یه بازی طی میکنیم رو میبینیم و به زوایای دیده شده تسلط پیدا میکنیم، خیلی کم پیش میاد که از پشت مورد حمله قرار واقع بشیم.
به نظرم اینکه ما و شخصیت اصلی توی موضع ضعف باشیم کلید اصلی القای ترسه. حالا برای ایجاد موضع ضعف میتونیم یه شخصیت شعیف خلق کنیم که به بازیکن القا بشه که واقعا ضعیفه، میتونیم از جای گذاری درست دوربین در نقطه های موثر استفاده کنیم، میتونیم از نور پردازی استفاده کنیم، میتونیم از عنصر صدا (که به نظرم یکی از موفق ترین عوامل ترس RE های کلاسیک بود) و حذف موسیقی های تند و استفاده از موسیقی های با تم ملایم و مرموز استفاده کنیم. به واسطه اینا ما حتی میتونیم دشمن توی بازی
نذاریم و بازیکن هم
ندونه این موضوع رو و همین باعث ایجاد ترس بشه:d
نتیجه ای که میخوام بگیرم اینه که دوربین یکی از چندین آیتم دخیل توی ایجاد ترس هست و باید یه شبکه ارتباطی منظم و هماهنگ بین آیتم های مختلف ایجاد بشه تا بتونه ایجاد ترس کنه.