داشتم Developer Diary رو برای RE 0 HD میدیدم. خیلی چزای جالبی توش مطرح کرده بودن. میگفت چون دوربین بازی از پیش رندر شده و ثابت هست، ما ازش بهترین استفاده رو بردیم تا لول جزئیات رو بالا ببریم. میگفت که خیلی روی فضا سازی کار کردیم. یکیشون کلا روی صدای پاها کار کرده بود تا هر چه بیشتر واقع گرا تر بشه. توی پس زمینه دوربین، یه سری چیزها متحرک هستن مثل آتش و بارون و ... . به خاطر همین اینا رو به جای 2D بودن، 3D ساختن تا واقعی تر بشن و حس بهتری نسبت به جزئیات به بازیکن دست بده. افکت بارون بازی به شدت چشم نواز و فوق العاده هست. یعنی ممکنه وقتی ببینیدش، از خودتون بپرسین که این واقعا یه بازی 2 نسل پیشه؟
میگه که قبلا صدای بازی Streo بوده و الان 5.1 شده. یعنی اینکه وقتی یه زامبی از پشت سر بهتون حمله میکنه، صدای غر غرش رو واقعا از پشت سر میشنوین. همچنین میتونین صدای افکت های محیطی مثل بارون رو هم از پشت سر بشنوین.
حالت وسکر مود هم که قبلا حرفش بود خیلی باحاله. ایده-ش از یکی از رمان های بازی گرفته شده که وسکر توش قدرت های T ویروس رو دست کاری میکنه. به خاطر همین توی بازی وسکر قدرتی داره که بدون اینکه مهماتی مصرف کنه، یه ضربه خیلی قوی رو به دشمن وارد کنه.
میگه که بیرون از قطار اول بازی چراغ های گذاشته شدن که وقتی قطار از کنارشون میگذره، نورشون توی قطار رو روشن میکنه و خیلی بازی رو رئال تر میکنه (فکر کنم توی نسخه اصلی این موضوع نبوده). فضا سازی و نور پردازی که اجرا شده برای این بوده که حس حرکت توی بازی رو خیلی واقعی تر جلوه بده. حتی سرعت حرکت قطار رو توی پیاده سازی چراغ های بیرون از قطار اعمال کردن که هر چند ثانیه یک بار این انعکاس نور دیده بشه. صدای زالوها رو گفت وقتی توی خونه داشته همبرگر سرخ میکرده، ضبط کرده:d
گفت یه چیزی اضافه کردیم به وسکر ولی کسی متوجهش نمیشه چون عینک آفتابی گذاشته. ولی دوربین رو جوری گذاشتن که معلوم شد وسکر هر چند لحظه یه بار پلک میزنه!:d
موقعی که یه آیتم بر میدارین، برای یه لحظه کوتاه انگار نامرئی میشین و ضربه روتون اثر نمیذاره. پس وقتی دارین با یه دشمن سر سخت یا یه باس میجنگین، کافیه که یه آیتم رو روی زمین بندازین و هر وقت میبینین قراره ضربه سنگین بخورین، سریعا روی اون آیتم کلیک کنین. لول:d
افکت آتش که از گلوله تفنگ بیرون میاد بی نظیر و به شدت واقعیه. گفته تمام سلاح های بازی از مدل های واقعی برگرفته شدن و بیش از حد واقعی ساختنشون:d
آخرین چیزی هم که جالب تر از همه هست اینه که زامبی ها تا حدودی بیشتر شدن و اینکه در یه لحظه، 2 تا زامبی میتونین هم زمان شما رو گاز بگیرن و این موضوع رو نشون دادن که یه زامبی داشت ربکا رو گاز میگرفت و دومی از پشت سر بهش نزدیک میشه و شونه-ش رو گاز میگیره:d
میگه که قبلا صدای بازی Streo بوده و الان 5.1 شده. یعنی اینکه وقتی یه زامبی از پشت سر بهتون حمله میکنه، صدای غر غرش رو واقعا از پشت سر میشنوین. همچنین میتونین صدای افکت های محیطی مثل بارون رو هم از پشت سر بشنوین.
حالت وسکر مود هم که قبلا حرفش بود خیلی باحاله. ایده-ش از یکی از رمان های بازی گرفته شده که وسکر توش قدرت های T ویروس رو دست کاری میکنه. به خاطر همین توی بازی وسکر قدرتی داره که بدون اینکه مهماتی مصرف کنه، یه ضربه خیلی قوی رو به دشمن وارد کنه.
میگه که بیرون از قطار اول بازی چراغ های گذاشته شدن که وقتی قطار از کنارشون میگذره، نورشون توی قطار رو روشن میکنه و خیلی بازی رو رئال تر میکنه (فکر کنم توی نسخه اصلی این موضوع نبوده). فضا سازی و نور پردازی که اجرا شده برای این بوده که حس حرکت توی بازی رو خیلی واقعی تر جلوه بده. حتی سرعت حرکت قطار رو توی پیاده سازی چراغ های بیرون از قطار اعمال کردن که هر چند ثانیه یک بار این انعکاس نور دیده بشه. صدای زالوها رو گفت وقتی توی خونه داشته همبرگر سرخ میکرده، ضبط کرده:d
گفت یه چیزی اضافه کردیم به وسکر ولی کسی متوجهش نمیشه چون عینک آفتابی گذاشته. ولی دوربین رو جوری گذاشتن که معلوم شد وسکر هر چند لحظه یه بار پلک میزنه!:d
موقعی که یه آیتم بر میدارین، برای یه لحظه کوتاه انگار نامرئی میشین و ضربه روتون اثر نمیذاره. پس وقتی دارین با یه دشمن سر سخت یا یه باس میجنگین، کافیه که یه آیتم رو روی زمین بندازین و هر وقت میبینین قراره ضربه سنگین بخورین، سریعا روی اون آیتم کلیک کنین. لول:d
افکت آتش که از گلوله تفنگ بیرون میاد بی نظیر و به شدت واقعیه. گفته تمام سلاح های بازی از مدل های واقعی برگرفته شدن و بیش از حد واقعی ساختنشون:d
آخرین چیزی هم که جالب تر از همه هست اینه که زامبی ها تا حدودی بیشتر شدن و اینکه در یه لحظه، 2 تا زامبی میتونین هم زمان شما رو گاز بگیرن و این موضوع رو نشون دادن که یه زامبی داشت ربکا رو گاز میگرفت و دومی از پشت سر بهش نزدیک میشه و شونه-ش رو گاز میگیره:d