بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

esmael

کاربر سایت
May 7, 2013
248
نام
اسماعیل
کاملا حرفت تایید میشه!
باید به گیم پلی و محیط و ترس و اتمسفر هم اهمیت داد.این واسه یه فرنچایز رزیدنت اویل خیلی مهمه که بازی این ویژگی ها رو هم داشته باشه.
وگرنه اگه فقط فاکتور مهم داستان بود که میشد داستان رزیدنت اویل رو توی کتاب رمان هم در اورد و این طوری جزئیات داستان رو بهتر هم میشد درک کرد.
ولی وقتی داستان رو در قالب گیم دنبال کنی میتونی خودتو جای کارکتر بذاری و از داستان بیشتر لذت ببری.بنابراین چقدر خوبه که داستان بازی در قالب گیم پلی و کات سنس های زیبا به نمایش در بیارون.
از نظر گیم پلی و ویژگی RE بودن من در بین نسخه های مدرن از رولیشنز 2 خیلی خوشم اومد.نمیگم بازی هیچ عیبی نداشت ولی با توجه به بودجه کم و زمان کمی که به ساخت بازی اختصاص داده بودند بازی به نسبت خوب و راضی کننده حاصل شد.من هم از گیم پلی و هم از داستان بازی راضی شدم.در کل امیدم به کپکام از بین نرفت
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
کاملا حرفت تایید میشه!
باید به گیم پلی و محیط و ترس و اتمسفر هم اهمیت داد.این واسه یه فرنچایز رزیدنت اویل خیلی مهمه که بازی این ویژگی ها رو هم داشته باشه.
وگرنه اگه فقط فاکتور مهم داستان بود که میشد داستان رزیدنت اویل رو توی کتاب رمان هم در اورد و این طوری جزئیات داستان رو بهتر هم میشد درک کرد.
ولی وقتی داستان رو در قالب گیم دنبال کنی میتونی خودتو جای کارکتر بذاری و از داستان بیشتر لذت ببری.بنابراین چقدر خوبه که داستان بازی در قالب گیم پلی و کات سنس های زیبا به نمایش در بیارون.
از نظر گیم پلی و ویژگی RE بودن من در بین نسخه های مدرن از رولیشنز 2 خیلی خوشم اومد.نمیگم بازی هیچ عیبی نداشت ولی با توجه به بودجه کم و زمان کمی که به ساخت بازی اختصاص داده بودند بازی به نسبت خوب و راضی کننده حاصل شد.من هم از گیم پلی و هم از داستان بازی راضی شدم.در کل امیدم به کپکام از بین نرفت

[FONT=&amp]کاملا درسته.داستان و گیم پلی هر دو باید خوب کار بشن.درسته که من شخصا 99 درصد به داستان اهمیت میدم.ولی یک گیک پلی ضعیف باعث میشه که یک داستان خوب هم دیده نشه.مخصوصا در شرایط کنونی که متاسفانه اکثر مردم،بیشتر به ظاهر و گیم پلی یک بازی نگاه میکنن و ضعیف بودن گیم پلی رو به حساب داستان میذارن.نمونش رو هم توی سایت خودمون به وفور شاهد بودیم.پس یک داستان خوب،با یک گیم پلی در حد خودش کامل میشه![/FONT]

[FONT=&amp]در مورد رولیشنز 2 هم بله.واقعا [/FONT]base[FONT=&amp] داستان عالی بود و از سوژه های ناب و قابل تحسینی استفاده کرده بودن.مثل بازگشت کلیر و بری پس از 15 سال،ظهور الکس وسکر،کشیدن مویرا از فایلهای نخستین نسخه ی سری،استفاده ی مجدد از اوروبوروس اونم توسط شخصی که خودش به ریشه های داستان برمیگشت،ماجرای تست ترس و تغییر رنگ دستبندها،جریان انتقال ذهن الکس به ناتالیا،قضیه ی خودکشی الکس و زنده شدنش در اون هیبت و.....اما متاسفانه بودجه ی کم و هول هولکی ساختن بازی باعث شد که روی داستان به این مهمی،واقعا کم کار بشه.داستانی میتونست مهمترین داستان سری بعد از 5 بشه و از لحاظ غنی بودن،حتی از اون هم سبقت بگیره!
[/FONT]
[FONT=&amp]ولی واقعا حیف که روی این داستان وقت گذاشته نشد و باعث شد که کلی ابهام و سوتی از توش در بیاد.استیو هم که خودش به تنهایی میتونست اهمیت،جذابیت و حتی رمانتیک شدن داستان رو 100 برابر بکنه.مخصوصا وقتی که داستان بازی هم مثل کد ورونیکا بود و در یک زندان و اونم در یک جزیره رخ میداد و باز مخصوصا وقتی که رابطه ی آلبرت و الکس هم در بازی صراحتا مطرح شده بود و استیو خیلی راحت میتونست دست الکس باشه.حتی من کلا به خاطر استیو و روبرو شدنش با کلیر،منتظر خود کلیر بودم.ولی متاسفانه کپکام این پتانسیل عظیم رو هم به هدر داد.در عوض چسبید به لیون و ایدا و تا تونست از محبوبیت اونا استفاده کرد و داستان های کاملا تجاری و قابل حذف براشون سرهم کرد.واقعا برای خودم به عنوان یک فن رزیدنت اویل متاسفم.ولی اگه منظورمون کلیت و [/FONT]base[FONT=&amp] داستان باشه،بله.واقعا زیبا و قابل تقدیر بود![/FONT]
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
[FONT=&amp]کاملا درسته.داستان و گیم پلی هر دو باید خوب کار بشن.درسته که من شخصا 99 درصد به داستان اهمیت میدم.ولی یک گیک پلی ضعیف باعث میشه که یک داستان خوب هم دیده نشه.مخصوصا در شرایط کنونی که متاسفانه اکثر مردم،بیشتر به ظاهر و گیم پلی یک بازی نگاه میکنن و ضعیف بودن گیم پلی رو به حساب داستان میذارن.نمونش رو هم توی سایت خودمون به وفور شاهد بودیم.پس یک داستان خوب،با یک گیم پلی در حد خودش کامل میشه![/FONT]

در مورد رولیشنز 2 هم بله.واقعا base داستان عالی بود و از سوژه های ناب و قابل تحسینی استفاده کرده بودن.مثل بازگشت کلیر و بری پس از 15 سال،ظهور الکس وسکر،کشیدن مویرا از فایلهای نخستین نسخه ی سری،استفاده ی مجدد از اوروبوروس اونم توسط شخصی که خودش به ریشه های داستان برمیگشت،ماجرای تست ترس و تغییر رنگ دستبندها،جریان انتقال ذهن الکس به ناتالیا،قضیه ی خودکشی الکس و زنده شدنش در اون هیبت و.....اما متاسفانه بودجه ی کم و هول هولکی ساختن بازی باعث شد که روی داستان به این مهمی،واقعا کم کار بشه.داستانی میتونست مهمترین داستان سری بعد از 5 بشه و از لحاظ غنی بودن،حتی از اون هم سبقت بگیره!


ولی واقعا حیف که روی این داستان وقت گذاشته نشد و باعث شد که کلی ابهام و سوتی از توش در بیاد.استیو هم که خودش به تنهایی میتونست اهمیت،جذابیت و حتی رمانتیک شدن داستان رو 100 برابر بکنه.مخصوصا وقتی که داستان بازی هم مثل کد ورونیکا بود و در یک زندان و اونم در یک جزیره رخ میداد و باز مخصوصا وقتی که رابطه ی آلبرت و الکس هم در بازی صراحتا مطرح شده بود و استیو خیلی راحت میتونست دست الکس باشه.حتی من کلا به خاطر استیو و روبرو شدنش با کلیر،منتظر خود کلیر بودم.ولی متاسفانه کپکام این پتانسیل عظیم رو هم به هدر داد.در عوض چسبید به لیون و ایدا و تا تونست از محبوبیت اونا استفاده کرد و داستان های کاملا تجاری و قابل حذف براشون سرهم کرد.واقعا برای خودم به عنوان یک فن رزیدنت اویل متاسفم.ولی اگه منظورمون کلیت و base داستان باشه،بله.واقعا زیبا و قابل تقدیر بود!


آقا نیما یک نکته و یک خواهش

اول خواهش :-"

آقا خواهش میکنم ، استدعا دارم، لطف کن هرچیزی که مربوط به داستان سری و هر نسخه اصلی و فرعی و ... هست رو بذار توی اسپویلر. خیلی‌ها ممکن هست بازی رو انجام نداده باشن اینجوری دارن کامنت تو رو میخونند یهو وسطش گند میزنه به یه بخش مهم داستانی و پایان بازی. خواهش میکنم این نکته رو رعایت.

دوم نکته :

نکته در مورد این بخش کامنتت هست

مخصوصا در شرایط کنونی که متاسفانه اکثر مردم،بیشتر به ظاهر و گیم پلی یک بازی نگاه میکنن​

شرایط کنونی و گذشته دیگه چه صیغیه‌ای هست؟ مگه از گیم پلی یک بازی چه چیزی مهمتر هست که میگی متاسفانه مردم به گیم‌پلی نگاه می‌کنند؟ تمام گیمرها و منتقدین اولین چیزی که از یک بازی انتظار دارن گیم‌پلی خوب هست. این نه تنها جای تاسف نداره بلکه جای خوشحالی هم دارم. گیم‌پلی مهمترین بخش یک بازی هست و این نه نظر من بلکه فکت هست بی برو و برگرد. من خودم شدیدا داستان محور هستم و به داستان در یک بازی خیلی خیلی اهمیت میدم ولی داستان دربرابر گیم‌پلی از اهمیت خیلی خیلی کمتری برخوردار هست مگر در یک بازی داستان محور.
 

gamer1998y

کاربر سایت
May 18, 2014
660
نام
شهاب
آقا نیما یک نکته و یک خواهش

اول خواهش :-"

آقا خواهش میکنم ، استدعا دارم، لطف کن هرچیزی که مربوط به داستان سری و هر نسخه اصلی و فرعی و ... هست رو بذار توی اسپویلر. خیلی‌ها ممکن هست بازی رو انجام نداده باشن اینجوری دارن کامنت تو رو میخونند یهو وسطش گند میزنه به یه بخش مهم داستانی و پایان بازی. خواهش میکنم این نکته رو رعایت.

دوم نکته :

نکته در مورد این بخش کامنتت هست



شرایط کنونی و گذشته دیگه چه صیغیه‌ای هست؟ مگه از گیم پلی یک بازی چه چیزی مهمتر هست که میگی متاسفانه مردم به گیم‌پلی نگاه می‌کنند؟ تمام گیمرها و منتقدین اولین چیزی که از یک بازی انتظار دارن گیم‌پلی خوب هست. این نه تنها جای تاسف نداره بلکه جای خوشحالی هم دارم. گیم‌پلی مهمترین بخش یک بازی هست و این نه نظر من بلکه فکت هست بی برو و برگرد. من خودم شدیدا داستان محور هستم و به داستان در یک بازی خیلی خیلی اهمیت میدم ولی داستان دربرابر گیم‌پلی از اهمیت خیلی خیلی کمتری برخوردار هست مگر در یک بازی داستان محور.
نخیر کی میگه اینجوریه اتفاقا این شما هستی که داری فکت صادر میکنی اینجوری باشه که باید دیوید کیجو اعدام کنن بخاطر گیمپلی بازی هاش یا مثلا متال گیر 4 که گیم پلیش. بیشتر بخش زمان بازی فدای داستان شد. پس باید بگیم کوجیما یه احمق که نمیدونه گیم پلی مهمترین بخش یک بازی هست و بازی افسانه سه برادر بهترین بازی دنیاست چون با یه داستان 8شماره بازی درست کرده از پلی2 تا حالا ولی با گیم پلی های متفاوت . از این نمونها زیاد داداش خودت که اهل فنی گفته های داش نیما رو نبر زیر سوال الان میاد 5صفحه جوابتو میده >:)b-)
 
آخرین ویرایش:

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
يه داستان قوي به راحتي مي تونه جاي گيم پلي و گرافيك رو بگيره، از وقتي با داستان رزيدنت اويل آشنا شدم فقط با اين بازي حال مي كنم، بطوري كه تو ps4 تنها بازي كه واقعاً ازش لذّت مي برم و از تكرارش خسته نمي شم رزيدنت اويل ريمستر هست بخاطر داستان و طرز روايت و شخصيت پردازي
به بازي هاي جديد حتي اساسين هم ديگه مثل سابق علاقه ندارم از وقتي فهميدم همچين شاهكاري وجود داره


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
نخیر کی میگه اینجوریه اتفاقا این شما هستی که داری فکت صادر میکنی اینجوری باشه که باید دیوید کیجو اعدام کنن بخاطر گیمپلی بازی هاش یا مثلا متال گیر 4 که گیم پلیش. بیشتر بخش زمان بازی فدای داستان شد. پس باید بگیم کوجیما یه احمق که نمیدونه گیم پلی مهمترین بخش یک بازی هست و بازی افسانه سه برادر بهترین بازی دنیاست چون با یه داستان 8شماره بازی درست کرده از پلی2 تا حالا ولی با گیم پلی های متفاوت . از این نمونها زیاد داداش خودت که اهل فنی گفته های داش نیما رو نبر زیر سوال الان میاد 5صفحه جوابتو میده >:)b-)

خوب مثالهایی زدی. MGS4 یک گیم‌پلی مخف کاری ناب و استثنایی داشت و بازیهای دیوید کیج هم فوق العاده در زمینه گیم‌پلی نوآورانه و عالی هستند. هر دو این بازیها بهترین گیم‌پلی رو دارن ارائه میدن علاوه بر اینکه داستان بی‌نظیری هم دارن.

همیشه در بازی حرف اول رو گیم‌پلی میزنه و در بازیهای داستان محور اهمیت داستان افزایش پیدا میکنه و مهم میشه و اگر بد کار شده باشه میشه یه بازی بد.
 

NERO TURBO

into the Dark city
کاربر سایت
Jun 3, 2011
641
نام
Armin
آقا نیما یک نکته و یک خواهش

اول خواهش :-"

آقا خواهش میکنم ، استدعا دارم، لطف کن هرچیزی که مربوط به داستان سری و هر نسخه اصلی و فرعی و ... هست رو بذار توی اسپویلر. خیلی‌ها ممکن هست بازی رو انجام نداده باشن اینجوری دارن کامنت تو رو میخونند یهو وسطش گند میزنه به یه بخش مهم داستانی و پایان بازی. خواهش میکنم این نکته رو رعایت.

دوم نکته :

نکته در مورد این بخش کامنتت هست



شرایط کنونی و گذشته دیگه چه صیغیه‌ای هست؟ مگه از گیم پلی یک بازی چه چیزی مهمتر هست که میگی متاسفانه مردم به گیم‌پلی نگاه می‌کنند؟ تمام گیمرها و منتقدین اولین چیزی که از یک بازی انتظار دارن گیم‌پلی خوب هست. این نه تنها جای تاسف نداره بلکه جای خوشحالی هم دارم. گیم‌پلی مهمترین بخش یک بازی هست و این نه نظر من بلکه فکت هست بی برو و برگرد. من خودم شدیدا داستان محور هستم و به داستان در یک بازی خیلی خیلی اهمیت میدم ولی داستان دربرابر گیم‌پلی از اهمیت خیلی خیلی کمتری برخوردار هست مگر در یک بازی داستان محور.


ببنید آقا نریمان 2 نکته هست که باید بگم
1-الان بیشتر از 6 ماه میگذره و هرکی خواسته rev2 رو رفته ...اگه یه ماه از عرضه گذشته بود میشد گفت داستان رو تو اسپویلر بذارید نه حالا ...الان وقتشه دیگه تمام قسمتهای بازی رو زیرو رو کرد و بررسی. اون کسی که بازی رو تا حالا نرفته خب خودش باید بدونه اینجا در مورد تک تک جزئیات بحث میشه مدت زیادی از عرضه میگذره پس بهتره پستهارو نخونه
2-گیم پلی واقعا مبحث مهمیه قبول دارم اما نه اینقدر مهم که بخوای بگی اول گیم پلی بعد داستان مخصوصا تو عناوین اصیل مثه اویل...درسته اگه بخوای بری اولین بار به یه عنوان نگاه کنی شاید اول گیمپلی بنظرت بیاد و ممکنه یه نسخه رو بخاطر گیم پلی بدور بندازی اما تو عناوین قدیمی تر اونچه خود نمایی بیشتری نشون میده داستانه تا گیم پلی! در واقع گیم پلی جایگاه دوم داره الان نسخه rev2 با اینکه افت فریم شدیدی در گیم پلی داشت اما بازم خیلی از طرفدارا هارو راضی کرد و اون برای چی بود :داستان! شاید در نگاه اول گیم پلی به نظرت بیاد اما بیشترین عامل که جذبت میکنه داستانه شما برای کشتن زامبی ها و گیم پلی انگیزه پیدا نمیکنی ادامه بازی رو بری بلکه به خاطر داستانه که میخوای ببینی چی میشه ادامه میدی لب کلام: گیم پلی خیلی مهمه اما اولویت اول داستانه! در ضمن بگم منتقدین که اول گیم پلی رو در نظر میگیرن چون شاید بنظر اونا اول گیم پلی نظر ادمو جلب میکنه درستش هم همینه اما با ادامه اونچه بخاطرش بازی رو میری داستانه نه گیم پلی!
امیدوارم منظورمو تو این متن خوب گفته باشم
 

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
اصولا یک بازی بر اساس 4 تا المان نقد میشه

1- گرافیک

2- گیم پلی

3- موزیک و صدا

4- جذابیت که شامل داستان ، ارزش تکرار بازی ، شخصیت پردازی ، روایت داستان بازی و.... میشه. البته گاهی مواقع هم این مولفه به داستان تغییر نام میده و منتقد مستقیما از لغت داستان استفاده میکنه

مهم ترین المان یک بازی گیم پلی هست. شما هر چقدر هم که بازیت از نظر داستان قوی باشه وقتی گیم پلی ضعیفی داشته باشه همه چی را خراب میکنه. شما وقتی بازیت طراحی مراحل مذخرف داشته باشه هر قدر هم که داستان خوب داشته باشه باز هم نمیتونه نجاتش بده.

مثال های زیادی میشه زد. اویل ویتین داستان فوق العاده ای داشت. گیم پلی خیلی خوبی هم داشت. اما بعضی ها از مبهم بودن داستان شاکی بودند. ولی چرا انقدر تجربه لذت بخشی براشون بوده و حتی ان را بهترین تجربه چند سال اخیر سبک ترسناک میدونند؟.

چون گیم پلی و طراحی مراحل به قدری خوب کار شده که میشه معدود اشکلات داستان نظیر پایان مبهم یا مبهم بودن برخی از بخش های داستان را فراموش کرد.( که البته بعدا با DLC ها جبران شد)

اما در یک طرف قضیه بازی مثل رزیدنت اویل 5 وجود داره. بازی که داستان نسبتا خوبی داره و از شخصیت هایی مثل البرت وسکر بهره میبره اما به قدری طراحی مراحل و گیم پلی خشکی داره که هر قدر هم شوک داستانی و کات سین های باکیفیت را به شما نشون میده باز هم نمیتونه تو دل تکثر هواداران رزیدنت و سبک ترسناک قرار بگیره

جون گیم پلی دلچسبی نداره ، چون طراحی مراحلش مذخرف و ساده هست. حرکت از نقطه الف به ب ، کشتن ده ها زامبی ، رسیدن به نقطه پ و تکرار این روند مذخرف!

مهم ترین المان یک بازی گیم پلی است. ان چه که باعث میشه بازیباز از حالت انفعالی دربیاد و در واقع انچه هنر هشتم یعنی بازی را از هنر هفتم سینما جدا میکنه همین گیم پلی هست . وگرنه این همه فیلم هست داستان خوبی هم دارند شما هم میشینی تماشا میکنی!
 
آخرین ویرایش:

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
ببنید آقا نریمان 2 نکته هست که باید بگم
1-الان بیشتر از 6 ماه میگذره و هرکی خواسته rev2 رو رفته ...اگه یه ماه از عرضه گذشته بود میشد گفت داستان رو تو اسپویلر بذارید نه حالا ...الان وقتشه دیگه تمام قسمتهای بازی رو زیرو رو کرد و بررسی. اون کسی که بازی رو تا حالا نرفته خب خودش باید بدونه اینجا در مورد تک تک جزئیات بحث میشه مدت زیادی از عرضه میگذره پس بهتره پستهارو نخونه
2-گیم پلی واقعا مبحث مهمیه قبول دارم اما نه اینقدر مهم که بخوای بگی اول گیم پلی بعد داستان مخصوصا تو عناوین اصیل مثه اویل...درسته اگه بخوای بری اولین بار به یه عنوان نگاه کنی شاید اول گیمپلی بنظرت بیاد و ممکنه یه نسخه رو بخاطر گیم پلی بدور بندازی اما تو عناوین قدیمی تر اونچه خود نمایی بیشتری نشون میده داستانه تا گیم پلی! در واقع گیم پلی جایگاه دوم داره الان نسخه rev2 با اینکه افت فریم شدیدی در گیم پلی داشت اما بازم خیلی از طرفدارا هارو راضی کرد و اون برای چی بود :داستان! شاید در نگاه اول گیم پلی به نظرت بیاد اما بیشترین عامل که جذبت میکنه داستانه شما برای کشتن زامبی ها و گیم پلی انگیزه پیدا نمیکنی ادامه بازی رو بری بلکه به خاطر داستانه که میخوای ببینی چی میشه ادامه میدی لب کلام: گیم پلی خیلی مهمه اما اولویت اول داستانه! در ضمن بگم منتقدین که اول گیم پلی رو در نظر میگیرن چون شاید بنظر اونا اول گیم پلی نظر ادمو جلب میکنه درستش هم همینه اما با ادامه اونچه بخاطرش بازی رو میری داستانه نه گیم پلی!
امیدوارم منظورمو تو این متن خوب گفته باشم

سلام آرمین

1- در مورد نکته اولت از جهاتی داری درست میگی ولی خب فکرش رو هم بکن کسی تازه بخواد این سری رو تجربه کنه. این تاپیک که فقط مال فن‌های قدیمی نیست. اونوقت اون بنده خدا توی یک صفحه یک باره تمام بخشهای مهم داستان چندتا شماره بازی براش لو میره. فکر نکنم استفاده از تگ اسپویلر خیلی کار سختی باشه. استفاده از اون احترام به کسایی هست که دارن این صفحات رو مرور می‌کنند. من مخالف بررسی زیر و بم داستان نیستم ولی توی تگ اسپویلر هرکی هرچی خواست در مورد داستان بگه. گناه اونایی که تازه داره به خانواده این سری می‌پیوندند چی هست؟

2- کاملا با نکته دومت مخالفم. برای یک بازی مهمترین چیز گیم‌پلی بازی هست. در مورد بازیهای داستان محور اهمیت داستان به اندازه گیم‌پلی میشه یعنی هر دو از یک ضریب اهمیت برخوردار میشن. شما فرض کن RE:ROC یک داستان خیلی غنی و زیبا داشت. با اون گیم پلی مسخره باز هم یک بازی چرت به حساب می‌آمد. یا فرض کن رزیدنت 4 یا 5 داستان خیلی ضعیفی داشتند. خب معلوم هست که کم کم آدم خسته میشه و باز هم این بازیها بازیهای ضعیفی می‌بودن. در یک بازی داستان محور، داستان و گیم‌پلی مکمل همدیگه هستند و ضعف هر کدوم به کل بدنه بازی صدمه میزنه. به این موضوع در همون کامنت قبلی هم اشاره کرده بودم

داستان دربرابر گیم‌پلی از اهمیت خیلی خیلی کمتری برخوردار هست مگر در یک بازی داستان محور.

پس یکبار نظرم رو به طور خلاصه میگم

در یک بازی مهمترین عنصر بازی گیم‌پلی است

تبصره : در یک بازی داستان محور، داستان از اهمیت یکسانی با گیم‌پلی برخوردار است به طوری که ضعف هر کدوم به کل بدنه بازی صدمه میزنه.

حرف من به طور کلی با نیما این بود که اتفاقا باید خوشحال باشیم که کپکام به گیم‌پلی اهمیت داده و بعد از ROC و 6 نسخه Rev2 رو به اون شکل ساخت و باید امیدوارم باشیم همین کار رو برای داستان بازی هم انجام بده.

======================================================

نظر برخی منتقدین درباره Rev2 رو هم با هم بخونینم بد نیست
PSNstores
This is a big step in the right direction for the franchise and I can only hope that things continue that way in the future.

Polygon
While it has obvious areas for improvement — its level design, its online functionality, its visuals — Resident Evil Revelations 2 has a strange sort of confidence in what it's trying to do that the series has needed for some time now.


IGN italia
Revelations 2 is a low-budget and accordingly priced game that does nothing really new, but it proves to be an enjoyable and classic styled entry in the series.




- - -ویرایش - - -


بهتر هست به صورت تفکیک شده یک سری نکات رو بگم. البته اینهایی که مینویسم تنها پاسخ به تو نیست و کلیت داره.

اصولا یک بازی بر اساس 4 تا المان نقد میشه

1- گرافیک

2- گیم پلی

3- موزیک و صدا

4- جذابیت که شامل داستان ، ارزش تکرار بازی ، شخصیت پردازی ، روایت داستان بازی و.... میشه. البته گاهی مواقع هم این مولفه به داستان تغییر نام میده و منتقد مستقیما از لغت داستان استفاده میکنه

امیدوارم منظورت از این دسته‌بندی اهمیت نباشه چرا که گرافیک در درجه آخر اهمیت قرار داره. در یک بازی داستان محور مثل رزیدنت عناصر بازی به ترتیب (با در نظر گرفتن اولویت) به شکل زیر دسته بندی می‌شوند

1- گیم‌پلی (شامل طراحی مراحل، دشمنان، سیستم مبارزات، سلاح، مهمات، حرکات کاراکترها، هوش مصنوعی، سیستم سلامتی، و ...) که البته هر ژانری برای خودش عناصر خاص خودش رو داره.

2- داستان (شامل روایت، اوج و فرود، بزنگاه، شخصیت پردازی و ...) این بخش در یک بازی داستان محور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هست و به جرات میتونم بگم که اهمیتش با گیم‌پلی در یک سطح هست

3- صداگذاری (شامل جلوه‌های صوتی، موسیقی، صدای کاراکترها و ...) که از اهمیت بالایی برخوردار هست

4- گرافیک (شامل جلوه‌های تصویری و طراحی محیط و کارکترها و .... است) هرچند به نظرم از اهمیت خیلی بالایی برخوردار نیست ولی میتونه تجربه یک بازی رو لذت بخش‌تر کنه

با این اوصاف و مخصوصا در یک بازی ژانر وحشت و بقا همه عناصر باید در خدمت همدیگه باشند تا یه تجربه ناب رو ارائه بدن ولی گیم‌پلی و داستان از اهمیت بسیار بالاتری نسبت به دوتای دیگه برخوردار هستند

مثال های زیادی میشه زد. اویل ویتین داستان فوق العاده ای داشت. گیم پلی خیلی خوبی هم داشت. اما بعضی ها از مبهم بودن داستان شاکی بودند. ولی چرا انقدر تجربه لذت بخشی براشون بوده و حتی ان را بهترین تجربه چند سال اخیر سبک ترسناک میدونند؟.

چون گیم پلی و طراحی مراحل به قدری خوب کار شده که میشه معدود اشکلات داستان نظیر پایان مبهم یا مبهم بودن برخی از بخش های داستان را فراموش کرد.( که البته بعدا با DLC ها جبران شد)

کاملا مثال بجایی زدی. TEW شاهکاری بود که واقعا گیمر رو میخکوب می‌کرد. البته داستان بازی قوی و خوب کار شده بود و چون DLC هم در راه بود می‌شد از نکات مبهمش کمی چشم پوشی کرد ولی خب در آخر نکات مبهمی هم باقی موند که امیدوارم در شماره بعدی برطرف بشه ولی همونطور که اشاره کردی نکته ای که باعث میشه کمتر از مبهم بودن داستان شاکی بشیم همین گیم‌پلی زیبای بازی هست.

اما در یک طرف قضیه بازی مثل رزیدنت اویل 5 وجود داره. بازی که داستان نسبتا خوبی داره و از شخصیت هایی مثل البرت وسکر بهره میبره اما به قدری طراحی مراحل و گیم پلی خشکی داره که هر قدر هم شوک داستانی و کات سین های باکیفیت را به شما نشون میده باز هم نمیتونه تو دل تکثر هواداران رزیدنت و سبک ترسناک قرار بگیره

جون گیم پلی دلچسبی نداره ، چون طراحی مراحلش مذخرف و ساده هست. حرکت از نقطه الف به ب ، کشتن ده ها زامبی ، رسیدن به نقطه پ و تکرار این روند مذخرف!

کاملا با این بخش حرفت مخالفم. طراحی گیم‌پلی بازی بسیار خوب کار شده بود. از طراحی مراحل بگیر تا سیستم مبارزات و ... ولی بزرگترین مشکلی که وجود داشت این بود که چیز جدیدی نداشت و همه ایرادات هم به همین بر می‌گشت. نسخه 5 در گیم‌پلی همون مسیری رو رفت که 4 شروع کرده بود و بدون هیچ نوآوری همون مسیر رو تکرار کرد و همین باعث شد که به گیم‌پلی بازی ایراد وارد بشه ولی به هیچ وجه گیم‌پلی بازی بد نبود و اتفاقا خوب هم کار شده بود.

انچه هنر هشتم یعنی بازی را از هنر هفتم سینما جدا میکنه همین گیم پلی هست

:bighug::x
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
آقا نیما یک نکته و یک خواهش

اول خواهش :-"

آقا خواهش میکنم ، استدعا دارم، لطف کن هرچیزی که مربوط به داستان سری و هر نسخه اصلی و فرعی و ... هست رو بذار توی اسپویلر. خیلی‌ها ممکن هست بازی رو انجام نداده باشن اینجوری دارن کامنت تو رو میخونند یهو وسطش گند میزنه به یه بخش مهم داستانی و پایان بازی. خواهش میکنم این نکته رو رعایت.

دوم نکته :

نکته در مورد این بخش کامنتت هست



شرایط کنونی و گذشته دیگه چه صیغیه‌ای هست؟ مگه از گیم پلی یک بازی چه چیزی مهمتر هست که میگی متاسفانه مردم به گیم‌پلی نگاه می‌کنند؟ تمام گیمرها و منتقدین اولین چیزی که از یک بازی انتظار دارن گیم‌پلی خوب هست. این نه تنها جای تاسف نداره بلکه جای خوشحالی هم دارم. گیم‌پلی مهمترین بخش یک بازی هست و این نه نظر من بلکه فکت هست بی برو و برگرد. من خودم شدیدا داستان محور هستم و به داستان در یک بازی خیلی خیلی اهمیت میدم ولی داستان دربرابر گیم‌پلی از اهمیت خیلی خیلی کمتری برخوردار هست مگر در یک بازی داستان محور.

[FONT=&amp]
در مورد اسپویلر که باید بگم بعد از ریلیز یک بازی یک مدت کوتاه لازمه تا اکثریت بازی رو تموم کنند.بله.توی این مدت باید از اسپویلر استفاده کرد.ولی به قول آرمین،الآن دیگه حتی از ریلیز آخرین نسخه ی سری یعنی رولیشنز 2 هم مدتها گذشته و اکثر کسانی که واقعا پیگیر این سری هستن بازی کردن.شاید به قول شما یک عده باشن که تازه میخوان این سری رو تجربه کنن.ولی اگه قرار باشه اینجوری حساب کنیم،پس حتی داستان نسخه ی اول رو هم باید توی اسپویلر بذاریم.اونا باید خودشون عقلشون برسه که این تاپیک مخصوص رزیدنت اویله و قطعا مواردی که مال نسخه های قدیمی تر هست،بدون اسپویلر نمایش داده میشن.بله.الآن اگه مثلا [/FONT]RE7[FONT=&amp] ریلیز بشه،تا یکی دو ماهی باید از اسپویلر استفاده کرد.اینو قبول دارم.ولی دیگه نه تا قیامت!
[/FONT]
[FONT=&amp]در مورد بحث داستان و گیم پلی هم این بحث رو الکی شروع کردین.منظور من اصلا این نبود که کدوم در اولویته یا جای تاسف داره که کپکام به گیم پلی بازی اهمیت بیشتری میده.حتی شاید به نظرم داستان نسبت به گیم پلی از اهمیت خیلی بیشتری برخوردار باشه،ولی توی اون پست به هیچ عنوان قصدم مطرح کردن این موضوع نبود.منظور من این بود متاسفانه کسانی هستن که فقط به ظاهر و گیم پلی یک بازی نگاه میکنن و اصلا فرق داستان و گیم پلی رو متوجه نمیشن.یعنی مثلا برای کوبیدن داستان عالی یک بازی،از گیم پلی ضعیف اون مایه میذارن و یا برعکس برای اینکه داستان یک بازی دیگه رو بزرگ کنند،از گیم پلی خوب اون تعریف میکنن.این دیگه واقعا جای تاسف داره.چون هنوز فرق داستان با گیم پلی رو نمیدونن.اتفاقا من از حرف شما طرفداری کردم که گفتید گیم پلی باید خوب باشه.گفتم با اینکه خودم 99 درصد،سری [/FONT]RE[FONT=&amp] رو به خاطر داستانش دنبال میکنم،ولی کاملا قبول دارم که اگه گیم پلی ضعیف کار بشه،باعث میشه که داستان خوب بازی هم به چشم نیاد و این عده،بد بودن گیم پلی رو به حساب داستان بذارن.نمونش رو هم به وفور دیدم!
[/FONT]
[FONT=&amp]وگرنه اینکه کپکام در رولیشنز 2 از چنین گیم پلی خوبی استفاده کرد و آتمسفر بازی رو تا حدودی به قبل برگرده خیلی هم عالیه و واقعا امیدوارم که این روند رو حتی بهتر از قبل ادامه بده![/FONT]
 
آخرین ویرایش:

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957

آقا نیما کامت شما رو هم به تفکیک پاسخ میدم

در مورد اسپویلر که باید بگم بعد از ریلیز یک بازی یک مدت کوتاه لازمه تا اکثریت بازی رو تموم کنند.بله.توی این مدت باید از اسپویلر استفاده کرد.ولی به قول اسماعیل،الآن دیگه حتی از ریلیز آخرین نسخه ی سری یعنی رولیشنز 2 هم مدتها گذشته و اکثر کسانی که واقعا پیگیر این سری هستن بازی کردن.شاید به قول شما یک عده باشن که تازه میخوان این سری رو تجربه کنن.ولی اگه قرار باشه اینجوری حساب کنیم،پس حتی داستان نسخه ی اول رو هم باید توی اسپویلر بذاریم.اونا باید خودشون عقلشون برسه که این تاپیک مخصوص رزیدنت اویله و قطعا مواردی که مال نسخه های قدیمی تر هست،بدون اسپویلر نمایش داده میشن.بله.الآن اگه مثلا RE7 ریلیز بشه،تا یکی دو ماهی باید از اسپویلر استفاده کرد.اینو قبول دارم.ولی دیگه نه تا قیامت!

میتونی رجوع کنی به پاسخی که به آرمین دادم. تا حدودی موافقم و تا حدودی محالف

در مورد بحث داستان و گیم پلی هم این بحث رو الکی شروع کردین

اتفاقا خب شد اون جمله رو گفتی چون بحث خوبی پیش اومد و یکم در مورد گیم‌پلی و داستان بحث شد. همچین الکی هم نبود نیما

منظور من اصلا این نبود که کدوم در اولویته یا جای تاسف داره که کپکام به گیم پلی بازی اهمیت بیشتری میده.من گفتم متاسفانه
کسانی
هستن که فقط به ظاهر و گیم پلی یک بازی نگاه میکنن و اصلا فرق داستان و گیم پلی رو متوجه نمیشن

جمله‌ای که گفتی اینه

مخصوصا در شرایط کنونی که متاسفانه
اکثر مردم
،بیشتر به ظاهر و گیم پلی یک بازی نگاه میکنن و ضعیف بودن گیم پلی رو به حساب داستان میذارن

خب منظورت از اکثر مردم چیه؟ غیر از اکثریت گیمرها هست؟ اینکه بگی منظورم کسانی بوده (یعنی برخی افراد) با اینکه تعمیمش بدی به اکثریت خیلی خیلی فرق داره. در ضمن ظاهر یک بازی میشه گرافیک و اگر واقعا هم جای تاسف داره برای کسانی که به این ظاهر زیاد اهمیت بدن.
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
ببنید آقا نریمان 2 نکته هست که باید بگم
1-الان بیشتر از 6 ماه میگذره و هرکی خواسته rev2 رو رفته ...اگه یه ماه از عرضه گذشته بود میشد گفت داستان رو تو اسپویلر بذارید نه حالا ...الان وقتشه دیگه تمام قسمتهای بازی رو زیرو رو کرد و بررسی. اون کسی که بازی رو تا حالا نرفته خب خودش باید بدونه اینجا در مورد تک تک جزئیات بحث میشه مدت زیادی از عرضه میگذره پس بهتره پستهارو نخونه
2-گیم پلی واقعا مبحث مهمیه قبول دارم اما نه اینقدر مهم که بخوای بگی اول گیم پلی بعد داستان مخصوصا تو عناوین اصیل مثه اویل...درسته اگه بخوای بری اولین بار به یه عنوان نگاه کنی شاید اول گیمپلی بنظرت بیاد و ممکنه یه نسخه رو بخاطر گیم پلی بدور بندازی اما تو عناوین قدیمی تر اونچه خود نمایی بیشتری نشون میده داستانه تا گیم پلی! در واقع گیم پلی جایگاه دوم داره الان نسخه rev2 با اینکه افت فریم شدیدی در گیم پلی داشت اما بازم خیلی از طرفدارا هارو راضی کرد و اون برای چی بود :داستان! شاید در نگاه اول گیم پلی به نظرت بیاد اما بیشترین عامل که جذبت میکنه داستانه شما برای کشتن زامبی ها و گیم پلی انگیزه پیدا نمیکنی ادامه بازی رو بری بلکه به خاطر داستانه که میخوای ببینی چی میشه ادامه میدی لب کلام: گیم پلی خیلی مهمه اما اولویت اول داستانه! در ضمن بگم منتقدین که اول گیم پلی رو در نظر میگیرن چون شاید بنظر اونا اول گیم پلی نظر ادمو جلب میکنه درستش هم همینه اما با ادامه اونچه بخاطرش بازی رو میری داستانه نه گیم پلی!
امیدوارم منظورمو تو این متن خوب گفته باشم

[FONT=&quot]بله،آرمین جان.هر دو مورد رو کاملا قبول دارم.همونطور که یک گیم پلی خوب میتونه یک داستان ضعیف رو بپوشونه،یک داستان خوب هم میتونه یک گیم پلی ضعیف رو قابل تحمل تر کنه.البته باز بستگی به این داره که برای یک فرد،داستان در اولویت باشه یا گیم پلی.یعنی کاملا سلیقه ای هست.مثلا من شخصا [/FONT]RE4[FONT=&quot] رو 2 بار بیشتر تموم نکردم.چون داستانش حداقل برای من یکی،چیزی برای عرضه نداشت و هیچکدوم از سوالات ذهنیم برطرف نشدند و هیچ اطلاعاتی هم از اصل داستان بهم اضافه نشد.همه چیز کاملا جدید بود و اگر هم ساخته نمیشد منتظرشون نبودم.در واقع گیم پلی و طراحی مراحل بی نظیر بازی هم نتونست روی این قضیه تاثیری بذاره.ولی خب کسی که بازی و گیم پلی براش در اولویته،قطعا [/FONT]RE4[FONT=&quot] براش میشه بهترین بازی کل زندگیش!
[/FONT]
[FONT=&quot]برعکس [/FONT]RE5[FONT=&quot] رو من 12 بار تموم کردم.چون هیچوقت از تکرار دوباره ی داستانش خسته نمیشدم و میدونستم که دارم اصل داستان سری رو بازی میکنم.نسخه ای که در واقع،فشرده شده ی داستان کل سری هست و تمام چیزی که از داستان سری [/FONT]RE[FONT=&quot] دنبالش بودم رو توش پیدا میکنم.ولی خب کسی که بازی و گیم پلی براش در اولویته و مسائل داستانی براش اهمیت چندانی نداره،قطعا همون یکبار هم به زور بازی رو تموم میکنه.چون اون چیزی که میخواد رو توش پیدا نمیکنه.چون قبلا بهترش رو توی [/FONT]RE4[FONT=&quot] تجربه کرده و [/FONT]RE5[FONT=&quot] براش فقط یک تجربه ی تکراری و تازه ضعیف تر هست.طبیعی هم هست![/FONT]​

- - -ویرایش - - -

آقا نیما کامت شما رو هم به تفکیک پاسخ میدم



میتونی رجوع کنی به پاسخی که به آرمین دادم. تا حدودی موافقم و تا حدودی محالف



اتفاقا خب شد اون جمله رو گفتی چون بحث خوبی پیش اومد و یکم در مورد گیم‌پلی و داستان بحث شد. همچین الکی هم نبود نیما



جمله‌ای که گفتی اینه



خب منظورت از اکثر مردم چیه؟ غیر از اکثریت گیمرها هست؟ اینکه بگی منظورم کسانی بوده (یعنی برخی افراد) با اینکه تعمیمش بدی به اکثریت خیلی خیلی فرق داره. در ضمن ظاهر یک بازی میشه گرافیک و اگر واقعا هم جای تاسف داره برای کسانی که به این ظاهر زیاد اهمیت بدن.

[FONT=&quot]بله.از جهاتی خوب شد که این بحث راه افتاد!
[/FONT]
[FONT=&quot]نه.اتفاقا منظورم همون گیم پلی بود و منظورم هم همون اکثریت مردم بود.نمونه ی بارزش هم نظرسنجی های سایت های مختلف از جمله همینجا و سایت فارسی شیطان مقیم.توی تمام نظرسنجی ها بلا استثناء،بهترین داستان [/FONT]RE4[FONT=&quot] انتخاب شده و مهمترین شخصیت هم لیون.دیگه از این واضح تر؟اگه اسم این سطحی نگری و ظاهربینی نیست پس چیه؟حالا اگه توی نظرسنجی بهترین بازی [/FONT]RE4[FONT=&quot] انتخاب بشه یک چیزی.چون تمام ملاکهای یک بازی محاسبه میشه.ولی وقتی توی نظرسنجی بهترین داستان [/FONT]RE4[FONT=&quot] انتخاب میشه و تازه لیون هم میشه مهمترین شخصیت کل سری (اونم از جانب اکثریت مردم)،یعنی اینکه متاسفانه فرق گیم پلی و داستان رو نمیدونن و جذابیت های گیم پلی [/FONT]RE4[FONT=&quot] رو به حساب داستانش میذارن.یعنی چون گیم پلی و روند بازی قشنگتر بوده،پس داستانش هم بهتره و شخصیتش هم مهمتره![/FONT]

[FONT=&quot]حتی زیر یکی از همون نظرسنجی ها،عده ی زیادی ها کامنت گذاشته بودن که [/FONT]RE4[FONT=&quot] داستانش بی نظیر بوده.چون مبارزات خیلی سخت بودن و طراحی محیط خیلی زیبا بوده و روند بازی خیلی لذت بخش بوده.خب اینجا سطحی نگری و ظاهر بینی دقیقا به گیم پلی و روند بازی اتلاق میشه نه گرافیک و اونم دقیقا در مورد اکثریت مردم![/FONT]
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
[FONT=&amp]نه.اتفاقا منظورم همون گیم پلی بود و منظورم هم همون اکثریت مردم بود.نمونه ی بارزش هم نظرسنجی های سایت های مختلف از جمله همینجا و سایت فارسی شیطان مقیم.توی تمام نظرسنجی ها بلا استثناء،بهترین داستان [/FONT]RE4[FONT=&amp] انتخاب شده و مهمترین شخصیت هم لیون.دیگه از این واضح تر؟اگه اسم این سطحی نگری و ظاهربینی نیست پس چیه؟حالا اگه توی نظرسنجی بهترین بازی [/FONT]RE4[FONT=&amp] انتخاب بشه یک چیزی.چون تمام ملاکهای یک بازی محاسبه میشه.ولی وقتی توی نظرسنجی بهترین داستان [/FONT]RE4[FONT=&amp] انتخاب میشه و تازه لیون هم میشه مهمترین شخصیت کل سری (اونم از جانب اکثریت مردم)،یعنی اینکه متاسفانه فرق گیم پلی و داستان رو نمیدونن و جذابیت های گیم پلی [/FONT]RE4[FONT=&amp] رو به حساب داستانش میذارن.یعنی چون گیم پلی و روند بازی قشنگتر بوده،پس داستانش هم بهتره و شخصیتش هم مهمتره![/FONT]

[FONT=&amp]حتی زیر یکی از همون نظرسنجی ها،عده ی زیادی ها کامنت گذاشته بودن که [/FONT]RE4[FONT=&amp] داستانش بی نظیر بوده.چون مبارزات خیلی سخت بودن و طراحی محیط خیلی زیبا بوده و روند بازی خیلی لذت بخش بوده.خب اینجا سطحی نگری و ظاهر بینی دقیقا به گیم پلی و روند بازی اتلاق میشه نه گرافیک و اونم دقیقا در مورد اکثریت مردم![/FONT]

آقا نیما دیگه فکر کنم داره زیادی تند میری. از نظر شما RE4 داستان ضعیفی داره خوب قابل احترام هست ولی اینکه تمام کسانی رو که بر خلاف عقیده شما هستند رو سطحی نگر خطاب کنی دیگه نهایت بی‌احترامی هست. یکم روی نوشتار و صحبتهایی که میکنی دقت کن.

یکم هم به این موضوع فکر کن که اون اکثریت اشتباه نمی‌کنند و این شمایی که داری اشتباه می‌کنی.

در مورد نسخه 4 یکی از سطحی‌نگرترین منتقدین سایتها (IGN) نوشته
You'll see dilapidated farming towns, towering castles, lava-filled sub-terrain, rundown factories, frozen warehouses, and so much more. From one place to the next, your jaw drops. Combined with the surprisingly serious story that Capcom has crafted, it's hard to convince yourself to put down the controller. This, too, is a new precedent for the series, which has often been backed by less than spectacular stories with out of context puzzles. Unpolished dialogue like, "I am the master of unlocking," is not something you'll hear in Resident Evil 4. There are also serious twists in the story. If you haven't spoiled what it's all about yet, you'll be in for some shocking
realizations when the plot first reveals itself.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر