بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
همیشه با خودم فکر میکنم چرا طرفدارا اصرار دارن یه بازی باید به ریشش برگرده؟مگه الان 20 سال قبله؟
اکثر بازی ها به نسخه های اولیشون شبیه نیستن(متال گیر بحثش جداست)
وقتی تیم بازی سازی اون زمان وجود نداره چطور برگشت به ریشه ها ممکن میشه؟مگه همین سری رولیشنز بازی های بدی بودن؟
من هیچوقت انتظار ندارم شاهد یه رزیدنت ایول کلاسیک باشیم.چون شیره داستانی بازی کشیده شده و بقیه نسخه ها صرفا برای زنده نگه داشتن اسم بازی هستش:d
پس بهتر نیست از همین نسخه جدیدی که میاد لذت کافی رو ببریم؟روولیشنز رو نباید با رزیدنت های 15 سال پیش مقایسه کرد.باید با بازی های زمان خودش مقایسه بشه که به نظرم خط داستانی هر دو نسخه نسبت به اکثر بازی های امروزی خیلی هم خوبه.کپکم هم دیگه بودجه کلانی رو شاید نداشته باشه بده به اینا تا یه چیز عالی بسازن.دیگه سلطنت کپکم چند سالی هست تموم شده.حتی بازی هاش دیگه تو گرافیک نو آوری ندارن:(.حتی تو گیم پلی که هر نسل یه چیز کاملا جدید و متفاوت ارائه میداد هم دیگه مثل سابق نیست
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
من سر همین قضیه 2-3 سال پیش با حامد بحث میکردم (کجایی حامد:(().
اونجا گفتم این تغییر رویه منطقی بود. ما نمیتونیم انتظار داشته باشیم همش با زامبی ها روبرو بشیم و ویروس همیشه T باشه. در این صورت یه جایی هم زامبی ها ارزششونو از دست میدن و هم خیلی آبکی میشه.
به خاطر همین اگر روند پیشروی داستان رو نگاه کنیم، میبینیم که ویروس چطوری پیشرفت کرد و کامل تر شد تا رسیدیم به شماره 5. اونجا اوروبوروس به وجود اومده بود. ویروسی که آدم ها رو زامبی نمیکرد و عقلشون دست خودشون بود. و به طرز زیبایی رسیدیم به جایی که ویروس مادر متولد شده بود = آفریقا. آفریقا هم یعنی آفتاب سوزان و روزهای روشن. من دلیلی برای وجود ترس توی بازی نمیبینم (ایرادی که خیلیا به شماره 5 گرفتن). برخورد دوباره شخصیت هایی که کامل همدیگه رو میشناختن. شخصیت هایی که با بایوتروریسم بارها روبرو شده بودن و در آمادگی کامل قرار داشتن. اینا هیچ کدوم ترس به وجود نمیارن. یه داستان زیبا به وجود میارن که گیم پلی شماره 5 بر اساس اون شکل گرفت.

اما دیدیم به خاطر همین ریشه ها، کپکام اومد شماره 6 رو ساخت. بازی فاجعه ای بیش نبود. بازی به چیزی غیر از تاریکی و زامبی برای ترسوندن نیاز داره چون این چیزا قدیمی شدن.

در کل کپکام بر اساس منطق داستانی تا شماره 5 خوب پیش رفت جلو ولی توی 6 خراب کرد و بود و نبودش هم فایده ای نداره. ولی باز با Rev 2 تا حد زیادی جبرانش کرده.
 

NERO TURBO

into the Dark city
کاربر سایت
Jun 3, 2011
641
نام
Armin
Safety & Peace وIman_0013

میدونید بازگشت به ریشه ها یه سمبله که خیلیا ازش استفاده میکنیم (مثل خودم:d) اما در اصل حرف باید یه چیز دیگه باشه...ما احتیاج به یه داستان غنی و اتمسفر عالی داریم...دیگه واقعا اوردن اسم ویروس T و آمبرلا واقعا روی مخه چون دیگه واقعا اینها تموم شدن...آمبرلا که سال2003 بطور کامل نابود شد و برای ویروس T واکسن اومد... (البته منظورم t عادی بود)دیگه باید بیخیال این 2 فاکتور تا حدودی بشن
3 مورد هست که میتونن بهش خوب بپردازن
1- الکس وسکر که الان تو قالب ناتالیا جای داره و میتونه کلی داستان داشته باشه
2-سازمان که اصلا معلوم نشد ماجراهاش زیاد (لاس پلاگا اصلی هم پیش سازمانه!)
3-ویروس T veronica که تو بدن استیو بود و متاسفانه بهش پرداخته نشد
رو همین 3 مورد میتونن کلی مانور بدن و دیگه نیازی به شخصیتهای جدیدی مثه جیک و... نیازی نیست
اتمسفر ترسناک هم نیازی نیست حتما تاریک یا زامبی ویروس T باشه...بلکه با جو سازی مناسب میتونن یه تیپ اتمسفری بسازن که فقط تو شوک باشی
راجب 5 هم باید گفت داستان عالی و گیم پلی توپی داشت سبک افسانه ای- اسطوره ای هم لازمش بو نه ترسناک
 

esmael

کاربر سایت
May 7, 2013
248
نام
اسماعیل
5 که داستان سری کلاسیک رو تموم کرد.کاری به گیم پلی نداشتن.از نظر داستان 5 کاملا به ریشه وفادار بود.
مشکل 5 گیم پلی بود که مجبور بود شبیه 4 باشه.ولی با ای حال جذابیت گیم پلی 4 رو نداشت چون فرصت پرداختن به گیم پلی جذابتر نبود.
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
اگر رزیدنت ایول به ریشه ها برگرده فروش بازی خیلی کمتر میشه. متاسفانه سری اصلی از خطش خارج شده و نمیشه به ریشه بَرش گردوند.

در کل کپکام بر اساس منطق داستانی تا شماره 5 خوب پیش رفت جلو ولی توی 6 خراب کرد و بود و نبودش هم فایده ای نداره. ولی باز با Rev 2 تا حد زیادی جبرانش کرده.
کاش شماره 4 این مدلی میساختن :D اون موقع کارمون به اینجا نمیکشید :D همه چی برمیگرده به استاد بزرگ صنعت بازی, نجات دهنده ویدئو گیمینگ، تنها بازمانده سوروایور هارور, protector of light, root guardian, , deference minister, warden of the east یعنی جناب آقای میکامی!
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
ما که کلا فاز یه عده رو نفهمیدم !

از یه طرف شاکی هستن چرا رزیدنت از ریشه‌ها فاصله گرفته !

از طرفی می‌گن با بازگشت به ریشه‌ها بازی بدتر و افتضاح‌تر و ... میشه

آدم نمیدونه قسم روباه رو باور کنه یا دم خروس رو :d
 

esmael

کاربر سایت
May 7, 2013
248
نام
اسماعیل
از طرفی می‌گن با بازگشت به ریشه‌ها بازی بدتر و افتضاح‌تر و ... میشه
لابد منظور دوستان اینه که ساخت یه رزیدنت اویلی که دقیقا همه المانهای نسخه های کلاسیک مثل نسخه سوم رو داشته باشه دیگه امکان پذیر نیست.ولی حد اقل دو نسخه رولیشنز در حدی که هم با بازیهای زمان حاضر وفق داشته باشند و هم تا حدی به نسخه های کلاسیک شبیه باشن امکان پذیره
برای همین که میگن کپکام سعی کرده توی رولیشنز یه تعادلی بین کلاسیک و مدرن برقرار کنه.
 

« Lions Gate »

کاربر سایت
Aug 9, 2014
444
نام
سام
پیج رسمی RE.یعنی میشه ؟؟:((

319hzvvakfwzkwvfuyzz.png
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
ما که کلا فاز یه عده رو نفهمیدم !

از یه طرف شاکی هستن چرا رزیدنت از ریشه‌ها فاصله گرفته !

از طرفی می‌گن با بازگشت به ریشه‌ها بازی بدتر و افتضاح‌تر و ... میشه

آدم نمیدونه قسم روباه رو باور کنه یا دم خروس رو :d


کی شاکی شد؟:dفقط گفتیم دیگه نباید انتظار یه اویل کلاسیک با متای 93 داشته باشیم چون غیر ممکنه
از طرفی می‌گن با بازگشت به ریشه‌ها بازی بدتر و افتضاح‌تر و ... میشه
نه علی گفت که شعار ایول 6 بازگشت به ریشه ها بود ولی زیاده روی کردن از ریشه رد شدن:d

- - -ویرایش - - -

پیج رسمی RE.یعنی میشه ؟؟:((

319hzvvakfwzkwvfuyzz.png


فعلا نظر مردم رو میپرسن:d.به خودشون اعتماد ندارن:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر