بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
خیلی وقت بود اینجا نمیومدم :D یه چند سالی میشه :D
ملت چرا اینقدر از جیک بدتون میاد؟ من عاشقش نیستم اما به نظرم اونقدرام بد نیست :D

دوست عزیز،اولا که خیلی خوش اومدیدثانیا شما فقط به ظاهر جیک نگاه می کنید.بله.از نظر جذابیت و آرتیستی و.....شاید خوب باشه.ولی ما داریم از لحاظ داستانی میگیم.جیک مزخرف ترین چیزی بود که میتونستن به داستان اضافه کنن.کلا فاتحه ی نسخه های شماره دار رو خوند.داستان رو از مسیر اصلیش منحرف کرد و باعث شد که نسخه های شماره دار،به جای پرداختن به مسائل مهم و سرنوشت ساز،به داستان های فرعی و تجاری بپردازن.اتفاقی که در RE6 رخ داد و قطعا در RE7 هم تکرار میشه.علاوه بر این به شخصیت وسکر کبیر هم گند زد رفت.چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ شخصیت پردازی،هیچ شباهتی به وسکر نداره.فقط اسم اون رو یدک میکشه.کلا جیک و شری از روی ربکا و بیلی کپی شدن.الآن جیک کاری کرده که از لحاظ داستانی،فقط و فقط باید دلمون به سری رولیشنز خوش باشه و بس!
 

asi_1447

کاربر سایت
Oct 27, 2010
1,395
نام
احسان
دوست عزیز،اولا که خیلی خوش اومدیدثانیا شما فقط به ظاهر جیک نگاه می کنید.بله.از نظر جذابیت و آرتیستی و.....شاید خوب باشه.ولی ما داریم از لحاظ داستانی میگیم.جیک مزخرف ترین چیزی بود که میتونستن به داستان اضافه کنن.کلا فاتحه ی نسخه های شماره دار رو خوند.داستان رو از مسیر اصلیش منحرف کرد و باعث شد که نسخه های شماره دار،به جای پرداختن به مسائل مهم و سرنوشت ساز،به داستان های فرعی و تجاری بپردازن.اتفاقی که در RE6 رخ داد و قطعا در RE7 هم تکرار میشه.علاوه بر این به شخصیت وسکر کبیر هم گند زد رفت.چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ شخصیت پردازی،هیچ شباهتی به وسکر نداره.فقط اسم اون رو یدک میکشه.کلا جیک و شری از روی ربکا و بیلی کپی شدن.الآن جیک کاری کرده که از لحاظ داستانی،فقط و فقط باید دلمون به سری رولیشنز خوش باشه و بس!
به نظرم اینکه شبیه به پدرش نیست (چه از نظر ظاهری و چه از نظر شخصیت پردازی) لزوما بد نیست! اینکه تو اویل 6 گند زدن بحثش جداست. مثلا بقیه ی شخصیت ها که حتی قدیمی هم بودن تو 6 خیلی خوب ظاهر شدن که یه شخصیت جدید بخواد خوب ظاهر شه؟ اما میشه رو شخصیت جیک کار کرد. کپکام با این بازی آخری نشون داده هنوز هم میتونه داستان و شخصیت پردازی خوب داشته باشه. من خیلی به 7 بدبین نیستم. گرچه نمیگم صد در صد بازی خوبی از آب در میاد یا نه! کلا از پیش بینی خوشم نمیاد. اما به آینده ی سری خوشبینم.
 

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
عزیزمی داداش.لطف داری.من فقط انجام وظیفه میکنم اینجا!:)

بله.کلیر الآن دیگه واقعا مهمترین شخصیت مونث داستان هست.البته اگه ملاکمون خط اصلی داستان باشه.ایدا درسته که خودش داستان سازه،ولی عمده ی نقشش در داستان های فرعی و کم اهمیت هست و دخالتی در داستان اصلی نداشته.علاوه بر اینکه در نهایت،طومار سازمان و الکس توسط کلیر بسته شد.بدون اینکه پای ایدا وسط کشیده بشه.بعد از این هم ایدا فقط میتونه در داستان های فرعی و تجاری قرار بگیره که فقط روی روابط هندیش با لیون متمرکز میشن.دقیقا مشابه اتفاقی که در RE6 رخ داد!

الآن دیگه قطعا کلیر بعد از کریس،قهرمان اصلی داستان سری محسوب میشه!;)


تو فقط یک وظیفه داری اونم اینه که اون کتاب نفرین شده رو هر چه زودتر آمادش کنی :d
 

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
دقیقا دوست من.گل گفتی.حتی اگه شخصیت های دیگری مثل جیل یا شری هم در 7 باشن (که احتمالش هم زیاده)،بازم داستان اصلی روی جیک متمرکزه.البته منظورم این نیست که نقش الکس باید ادامه پیدا کنه.اتفاقا اینکه الکس بره توی 7 و بچسبه به جیک،خودش یک اشتباه بزرگتره.چون این اتفاق یعنی منحرف شدن کامل الکس از داستان اصلی و قرار گرفتنش در یک داستان فرعی و تجاری دیگه مثل 6.دیگه با وجود جیک باید فاتحه ی سری شماره دار رو خوند.من که به شخصه واقعا امیدوارم الکس توی همین رولیشنز 2 کشته بشه تا حداقل در طی یک داستان مهم و اصولی بمیره و اصالتش حفظ بشه!
مرگ الکس که دیگه قطعیه! الکس در صورتی احتمال زنده بودن داشت که ابتدای بازی روی یک ضد قهرمان دوم تمرکز داشتیم. یا حداقل به هر بهانه دیرتر رو نمایی می‌شد.
حالا هم که شمایل تغییر یافتش رو توی سناریویی بری دیدیم!! پروندش بسته شدس از همین الان!
 
آخرین ویرایش:

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
[MENTION=93665]Nima Redfield[/MENTION]
آره خب یه چند سالی میشه توی این تاپیک نیومدم. البته الان 6-7 صفحه قبل رو که میخوندم واقعا افسوس میخوردم که اون جو قدیمی و دوستانه تاپیک از بین رفته و جاش رو به بحث و کل کل های بی مورد داده.

در مورد Rev2 خوشبختانه من کلا اخبار بازی رو دنبال نکردم و برای همین از این جریانات بی خبر بودم :D اتفاقا خدا رو شکر میکنم که دنبال اخبار بازی نرفتم و همچین سورپرایزی برام مشخص نشده بود. خداییش داشتن اطلاعات زیادی هم بعضی وقتا خودش یه مشکل حساب میشه :D

والا من تا الان فکر میکردم الکس مرد باشه و خب تقریبا مطمئن بودم که کپکام فراموشش کرده و هیچوقت قرار نیست توی یه نسخه از Resident Evil به صورت درست و حسابی ببینیمش ولی خب خوشبختانه اینجوری نشد و آخر نشونش دادن.

پستای قبلیت رو در مورد اینکه اگر پای Alex به نسخه بعدی کشیده بشه اون رو به جیک ربط میدن، خوندم و خب واقعا امیدوارم همچین اتفاقی نیوفته ولی در کنارش اصلا دلم نمیاد شخصیتی که پتانسیل تبدیل شدن به یه آلبرت وسکر دیگه رو داره توی همین اولین حضورش بکشن و دوباره سری بدون Villain بشه.

امیدوارم Alex توی این نسخه کارش تموم نشه و در ادامه بازم ببینیمش، به نظرم زنده موندن آلکس و کشیده شدن اون به جریانات نسخه های بعدی میتونه مقدمه ای برای حضور بیشتر شخصیت کلیر هم باشه که به شخصه امیدوارم بعد از REV2 دوباره لازم نباشه 10-15 سال برای دیدن دوباره اش صبر کنیم. با وجود اینکه با حرفات در مورد اینکه کپکام با RE6 میخواست یه جوری جیک رو توی داستان بچپونه موافقم، ولی خب این به این معنی نیست که RE7 هم حتما دوباره تمرکز داستان روی جیکه. قبلا هم سر RE5 کپکام به زور سعی کرد Shiva رو به داستان اضافه کنه. اینقدر روی اضافه کردن شیوا به داستان اصرار داشتن که حتی اون شلیک آخر به آلبرت که همه میدونند از لحاظ داستانی باید توسط کریس و جیل اتفاق میوفتاد، رو با شیوا و کریس جایگزین کردن.

ولی خب الان شیوا کجاست؟ کپکام وقتی دید هوادارا از شیوا خوششون نمیاد خیلی راحت اون رو کنار گذاشت و برگشت سروقت شخصیت های آشنایی مثل لیان، کریس، Ada و .... . البته درسته که جیک بخاطر اینکه پسر آلبرته به مراتب شخصیت مهمتری نسبت به شیوا حساب میشه ولی خب اگه کپکام بخواد میتونه اون رو هم خیلی راحت مثل Shiva ناپدید کنه. در کل منظورم اینه که درسته اگر Alex زنده بمونه کپکام ممکنه اون رو به جیک ربط بده و شخصیتش رو خراب کنه، ولی خب در عین حال به همون اندازه هم این احتمال وجود داره که کپکام جیک رو فراموش کنه و در صورت زنده موندن آلکس اون رو مرکز توجه خودش قرار بده و شاهد ظهور یه Villain خفن دیگه مثل Albert Wesker برای سری Resident Evil باشیم.

بگذریم، بهرحال این حرفا همه اش حدس و گمانه و تا معرفی رسمی RE7 نمیشه درست در مورد آینده سری حرف زد. ولی خب تا اینجا که خیلی از طرز فکر سازنده ها خوشم اومده:
کریس ------ آلبرت
کلیر ------- آلکس

مثل اینکه خانواده ردفیلد و وسکر بدجوری سرنوشتشون به هم گره خورده :D

کلا من بعد از جریانات RE5 و پایان جریانات مثلث کریس-آلبرت-جیل زیاد داستان سری رو دنبال نکردم و اکثرش از یادم رفته. ولی خب خوشبختانه اینقدر داستان REV2 خوبه که دوباره من رو به داستان سری علاقه مند کرده و بدم نمیاد از این به بعد بیشتر پیگیر داستان باشم. (البته اگر کپکام دوباره با RE7 جریان RE6 رو تکرار نکنه و گند نزنه به داستان)

ماشالله اینقدر هم نکات ریز و درشت از توی این نوشته های REV2 میشه در آورد که حد نداره :D خیلی خوب میشد اگر از بچه ها کسی میتونست از چندتا از این Note هایی که توی اپیزود اول و دوم بودن عکس بزاره تا در موردشون بحث کنیم.

فقط یه خواهشی که از دوستان دارم اینه که تمام بحث های داستانی و صحبت در مورد شخصیت ها رو توی اسپویلر بزارن تا یه وقت خدایی نکرده داستان برای کسایی که هنوز نتونستن بازی رو انجام بدن اسپویل نشه ;) اگزم چیزی لیک شد خواهشا سر در اسپویلر بنویسید که اینا لیک هستند و ممکنه اسپویل داستانی از اپیزود های بعدی داشته باشند، چون بشخصه خود من دوست دارم چیزی برام اسپویل نشه و توی خود بازی متوجه بخش های داستانیش بشم.

ممنون.
 

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
امروز حسرتم رو در قالب یک تصویر این‌جا پیاده می‌کنم. رولیشنز 2، به طور کامل ادامه‌ای بر داستان کد ورونیکاس؛ با رعایت کلیه اصول. حتی شخصیت منفی مونث. قوانین انحصاری سونی، Resident Evil 3 که مختص DreamCast طراحی شده بود رو کنار زد. مجبور به دادن شماره به نسخه‌ی فرعی Nemesis شدن و Resident Evil 3 تبدیل شد به Code: Veronica! هرچند پیش عوام این شماره شاید فرعی جلوه کنه؛ اما هوادارها همیشه از اهمیت فوق‌العاده بالای این شماره در سری RE آگاه بودن.
اردیبهشت امسال، تصویری از شماره‌ی بعدی RE لیک شد. همه منتظر معرفیش در E3 بودیم و شاید براش لحظه شماری کردیم! اسمش رو همه می‌دونیم: Enhanced Veronica!
می‌گفتیم قطعا ویروس انهنسد ورونیکا با بدن استیو تهیه شده. منتظر کلیر بودیم!
ولی خب؛ نام بازی تغییر کرد.
ابتدا امضاء تیم رولیشنز توی طراحی لوگو نهفته بود؛ ولی بعد طی تصمیماتی، اسم عوض شد و از اون‌جا که دیگه نیاز امضاء نهفته نبود، طرح جدیدی برای لوگو زده شد:

اما...؛ علاوه بر تغییر نام که شاید باعث بشه مردم متوجه دلیل پایان کل سری در رولیشنز 2 نشن، از طرح لوگوی جدیدم زیاد راضی نیستم. خیلی سعی کردم خودمو قانع کنم و بدون وسواس نگاه کنم... ولی نشد!
توی این بازی همه جا تم نارنجیه، چرا قرمز و سفید؟
اگر تصمیمات جدید نبود، ابتدای بازی با این تصویر مواجه می‌شدیم:

پ.ن: این چشم سبز، مربوط به استیو برن‌ساید هست.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
بعید میدونم اون چشم مربوط به استیو باشه. خصوصا بعد از اینکه الکس رو با ظاهر هیولا مانندش دیدم، تقریبا میتونم بگم این چشم متعلق به الکس هست. خصوصا اینکه یه ماسک هم روی صورتش هست و اینجا هم میتونی بخشی از اون ماسک رو ببینی
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
[MENTION=43438]sog_eros[/MENTION]
این تغییر اسم بازی بیشتر یه حرکت ماکتینگ و بازاریابیه تا چیز دیگه ای. سری Revelations توی دید عموم نسخه ایه که تونسته به گذشته ها و ریشه های سری برگرده و خیلی ها از اون به نیکی یاد میکنند، بخاطر همین قرار دادن پسوند Revelations 2 در کنار اسم بازی باعث افزایش توجه هوادارای نسخه اول و کسایی که دنبال دیدن یه نسخه اتمسفریک ولی مدرن بودن به بازی میشه که در ادامه میتونه نقشی توی فروش بیشتر بازی داشته باشه.

علاوه بر اون Structure، ساختار اپیزودیک و همینطور ساختار گیم پلی بازی هم بی شباهت به نسخه اول Revelations نیست بخاطر همین این نام گذاری میتونه به نحوه دسته بندی بازی ها بر اساس Structure ـشون هم ربط داشته باشه. ناگفته نماند که توی بازی اشارات ضعیفی به اتفاقات نسخه اول هم میشه و ممکنه داستان توی اپیزود های بعدی بیشتر هم به نسخه قبلی ارتباط پیدا کنه (که مطمئنا همینطور هم میشه) و نمیشه الان به درستی در این مورد نظر داد.

حالا بگذریم از اینکه خود Veronica در زبان اتگلیسی اسم مونثه و Enhanced Veronica از لحاظ لفظی اصلا معنای جالبی نمیده. همون موقع لیک شدن تصویر هم خیلیا توی فروم های خارجی داشتن اسمش رو مسخره میکردن و تصاویر و جوک های نه چندان جالبی براش درست کرده بودن.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
@sog_eros
این تغییر اسم بازی بیشتر یه حرکت ماکتینگ و بازاریابیه تا چیز دیگه ای. سری Revelations توی دید عموم نسخه ایه که تونسته به گذشته ها و ریشه های سری برگرده و خیلی ها از اون به نیکی یاد میکنند، بخاطر همین قرار دادن پسوند Revelations 2 در کنار اسم بازی باعث افزایش توجه هوادارای نسخه اول و کسایی که دنبال دیدن یه نسخه اتمسفریک ولی مدرن بودن به بازی میشه که در ادامه میتونه نقشی توی فروش بیشتر بازی داشته باشه.

علاوه بر اون Structure، ساختار اپیزودیک و همینطور ساختار گیم پلی بازی هم بی شباهت به نسخه اول Revelations نیست بخاطر همین این نام گذاری میتونه به نحوه دسته بندی بازی ها بر اساس Structure ـشون هم ربط داشته باشه. ناگفته نماند که توی بازی اشارات ضعیفی به اتفاقات نسخه اول هم میشه و ممکنه داستان توی اپیزود های بعدی بیشتر هم به نسخه قبلی ارتباط پیدا کنه (که مطمئنا همینطور هم میشه) و نمیشه الان به درستی در این مورد نظر داد.

حالا بگذریم از اینکه خود Veronica در زبان اتگلیسی اسم مونثه و Enhanced Veronica از لحاظ لفظی اصلا معنای جالبی نمیده. همون موقع لیک شدن تصویر هم خیلیا توی فروم های خارجی داشتن اسمش رو مسخره میکردن و تصاویر و جوک های نه چندان جالبی براش درست کرده بودن.
علی منظور از Enhanced Veronica، یه شخص مونث ارتقا یافته نبوده:d منظور ویروسِ T-Veronica هست که توی Code Veronica بود و گویا با یه نوع پیشرفته-ش سر و کار داشتیم.

سـ‌علی، فک کنم حرفت درست بوده در مورد استیو. یا اینطور بگم که به نظر میاد یه خبری ازش بشه.
مثلا به این دقت کردین که وقتی کلیر برای اولین بار تفنگ رو از جسد بر میداره، چی میگه؟:
It's more reliable than any person.
و کسی میدونست که این جمله رو استیو توی کد ورونیکا به کلیر میگه؟:d

الان عکس ها رو هم نگاه کردم و بله! رنگ چشم های استیو هم سبز بوده:d
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
Dante Never Cry

در مورد اون کل کل ها،خدا وکیلی شما خودتون قضاوت کنید که مقصر کیه.اون بحث رو شروع کرد.من فقط یکبار (اونم فقط یکبار) جوابشو دادم.تازه چه زمانی بحث رو شروع کرد؟دقیقا از لحظه ای که من خداحافظی کردم.این یعنی اوج حقارت و فرو مایگی یک انسان!

بگذریم....!

کاملا مشخصه که شما از فن های حرفه ای و منطقی این سری هستین.از آشنایی باهتون واقعا خوشحالم.بله.قطعا اگه توی 7 جیک نباشه و الکس بدون جیک بیاد که عالیه.هم واسه ی الکس که میتونه شخصیت منفی ثابت داستان بشه و هم برای کلیر که میتونیم شاهد بازگشت مجددش باشیم.یعنی همونطور که آلبرت و کریس باهم یک داستان طولانی داشتن،الکس و کلیر هم میتونن همچین حالتی داشته باشن.ولی اگه قرار باشه جیک در 7 حضور داشته باشه (که حتما داره)،بهتره که الکس توی همین رولیشنز 2 بدست کلیر کشته بشه.چون کلا ماهیت نقش جیک با شوا فرق داره.شوا فقط به خاطر یک سری مسائل سیاسی و همچنین ایجاد تنوع در گیم پلی طراحی شد.ولی هدف از طراحی جیک،ورود یک قهرمان جدید به داستان سری بود.اونم قهرمانی که نام وسکر کبیر رو یدک میکشه.واقعا متاسفم!

در مورد اسم سابق بازی یعنی Enhanced Veronica هم به نظر من واقعا بهترین و مناسب ترین اسم ممکن بوده.اونایی که مسخره میکردن،درک و اطلاعاتشون از داستان دقیقا مثل همون کسی هست که با من کل کل داشت.Enhanced Veronica یعنی ادامه ی کد ورونیکا.رولیشنز 2 هم یعنی ادامه ی رولیشنز 1.بعد به نظر شما،این بازی ادامه ی کدومه؟این بازی ادامه ی کد ورونیکاست،ولی داره اسم رولیشنز رو یدک میکشه.واقعا مضحکه.همونطور که خودتون هم اشاره کردید،اسم رولیشنز 2 مربوط میشه به سبک گیم پلی و تیم سازنده ی بازی و اسم Enhanced Veronica هم اسم داستانی بازی هست.ولی از اونجایی که فروش همیشه برای کپکام حرف اول رو زده و میزنه،اومدن سبک و گیم پلی رو بر داستان ترجیح دادن.تازه در اون صورت،کلیر هم صاحب یک سری مختص خودش میشد که اسم هر دوشون ورونیکا بود.همونطور که مثلا لیون و ایدا همیشه در نسخه های زوج حضور دارن.جالب نمیشد؟ولی حالا کلیر یکی توی RE2 بوده،یکی توی کد ورونیکا و یکی توی رولیشنز 2.اصلا یک وضعی!:dحتی به قول س.علی،همین اسم رولیشنز 2 باعث میشه که متاسفانه اکثر مردم،داستانش رو فرعی فرض کنند و متوجه نشن که این نسخه،در واقع پایان خط اصلی داستان سری هست.اسم سابقش حتی از اسم RE7 هم براش مناسب تر بود.واقعا حیف!:(

Safety & Peace

علی جان،دقیقا اون چشم مال استیوه.اون جمله هم کاملا درسته.من و س.علی هم قبلا توی تاپیک دربارش بحث کرده بودیم.مدارکش هم کاملا موجود و قابل ارائه هست!:dاصلا از همون لحظه ی اولی که لوگوی Enhanced Veronica لو رفت،من به حضور استیو در بازی مطمئن شدم.اصلا فلسفه ی اصلی ساخت بازی همین بوده.حتی قبل از پرداختن به سازمان و الکس و....شک نکن که استیو توی بازی هست!;)

 
آخرین ویرایش:

mapmehr

کاربر سایت
Nov 23, 2006
69
نام
محمد علی
سلام
من از فن هاي قديمي هستم ولي زياد پست نميذارم
اولا كه تبريك ميگم به نيماي عزيز يعني خوده ميكامي و كاميا هم شايد حدس نميزدن الكس زن باشه...
دوما علي هم دمش گرم واسه اسم و اينا
سوما نا مردا بسه ديگه
يعني اگه استيو تو بازي باشه من با زن و بچه بايد كارو زندگي رو ول كنم برم سراغ اين بازي
يعني بگم كد ورونيكا بهترين بازي عمرم بود
به خاطرش دريم كست خريدم انقدرديوونه ي رزيدنت اويل بودم
اون موقع كنكور داشتم ولي اين بازي منو كشت
كريس عزيز
آلبرت كبير
كلير گرامي و...

تراژدي عظيم استيو
حالا اگه استيو تو بازي باشه من با اين سن و سال مجبورم برگردم به ده دوازده سال پيش
...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر