والا توی رولیشنز هم که داستانش ابکی تر از نسخه 4 بود خیلی به مسائل داخل بازی پرداخته بودن و اومده بودن از خود ویروس و کشتی و اینکه چطور اون منطقه و توسط کیا الوده شد اطلاعات داده بودن
اما اگرم توی 4 اینا رو نگفتن بازم نباید فکر کنیم به خاطر ابکی بودن داستان بوده
به خاطر این بوده که خودشون عقلشون رو بکار نبردن که اینا رو توضیح بدن لا اقل توی فایلها
این فرقه چه مهم باشه چه نباشه بایستی از گذشتش یه چیزایی میگفتن .توی 6 هم در مورد سیمنز خیلی چیزا گفتن در حالیکه سیمنز عددی نیست.
کلا در مورد 4 کپکام یه سری کوتاهی در مورد گذشته سدلر و فرقه و اینا داشته ولی دلیلش به خاطر ابکی بودن داستان نبوده
چیزای ابکی توی 6 بودن ولی بهشون خوب پرداخته بودن.
داداش،خب آبکی یعنی همین دیگه!:dوقتی عقلشون رو به کار نبرن و توی بازی اطلاعات نذارن،داستان میشه آبکی و ماست مالی شده!
گرچه اگر هم اطلاعات کاملی توی بازی بود،باز هم داستانش سطحی و آبکی بود.چون این مسائل (حتی اگه کامل بودن)،هیچ ربطی به ریشه های سری ندارن و کلا فازشون از داستان رزیدنت اویل جداست.قبلا هم اشاره کردم.همش مسائل اعتقادی و تسخیر ذهن و....آزمایشگاه ها جای خودشون رو به کلیساها و یک قصر شیطانی داده بودن.دانشمندان جای خودشون رو به کشیش ها و راهب ها داده بودن،آزمایشات علمی و ژنتیکی جای خودشون رو به مراسم و مناسک مذهبی و قربانی کردن داده بودن.شرکت های دارویی و تحقیقاتی جای خودشون رو به یک فرقه ی مذهبی و باستانی داده بودن.اینا هرچی بودن،مسلما رزیدنت اویل نبودن.به علاوه همین که ما نه چیزی از گذشته ی سدلر فهمیدیم،نه از ماهیت و تاریخچه ی لوس آیلومینادوس و نه حتی از تاریخچه و چگونگی و زمان کشف لاس پلاگا،خودش آبکی تر شدن و بی ربط تر شدن داستان 4 رو افزایش داد.یعنی حتی روی همون مسائل فرعی و بی ربط هم کار نشده بود.د صورتی که اگه اطلاعات کاملی از مسائل مختلف داستان داشتیم و روی داستانش کار میشد،حداقل یک داستان فرعی و بی ریشه داشتیم که در چهار چوب خودش کامل بود و به عنوان یک نسخه ی مستقل قابل قبول بود.در حالی که الآن 4 حتی به عنوان یک نسخه ی مستقل هم کامل و قابل قبول نیست!
درست برخلاف 6 که داستانش کاملا فرعی و اضافی بود،ولی حداقل روی تکتک مسائلش وقت گذاشته شده بود و ما اطلاعات کاملی درباره ی تک تک شخصیت ها و مسائل داستان داشتیم.به عبارت دیگه داستان در چهار چوب خودش کامل و جامع بود.ولی فقط در چهار چوب خودش،نه به عنوان ادامه ای بر داستان رزیدنت اویل!
رولیشنز هم داستانش اصلا سطحی و آبکی نبود.فقط اضافی و بی اهمیت بود.اینا باهم فرق درن.یعنی مثل داستان 6 بود که گرچه بود و نبودش فرقی نمیکرد،ولی حداقل در چهار چوب خودش کامل بود و انصافا روی جزئیات داستانش کار شده بود.داستانش اصلا با 4 و 6 قابل مقایسه نبود.یک داستان پیچیده و پر از استئاره با یک برداشت زیبا و اصولی از کمدی-الهی دانته!
کلا تیم سازنده ی رولیشنز چه از لحاظ داستان و چه از لحاظ آتمسفر موفق هستن.خیلی بیشتر از سازندگان 6.بنابراین باید منتظر رولیشنز 2 با یک داستان فوق العاده و یک آتمسفر کم نقص (نمیگم بی نقص) رو داشت.علاوه بر اینکه اینبار داستان فقط زیبا و پیچیده نیست.بلکه قراره که مهم و ریشه ای هم باشه و بزرگترین ابهامات داستان سری رو مطرح کنه.من که واقعا امیدوارم!