بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

mohsen gt5

کاربر سایت
Oct 8, 2010
859
واقعا نمیدونم چقدر میشه به اون لیست از نمرات برای شناختن بهترین RE تکیه کرد. عجیب ترین قسسمتش برای من اینه که نسخه سوم پایین تر از رولیشنز و نسخه پنجم قرار گرفته!
اگر فقط رو داستان تمرکز نکنیم RE NEMESIS بهترین شرایط رو از نظر المان های تشکیل دهنده اتمسفر رزیدنت داشت. سکوت ،دلهره، آرامش، ترس،تنهایی، دقت در طراحی لوکیشن.
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
واقعا نمیدونم چقدر میشه به اون لیست از نمرات برای شناختن بهترین RE تکیه کرد. عجیب ترین قسسمتش برای من اینه که نسخه سوم پایین تر از رولیشنز و نسخه پنجم قرار گرفته!
اگر فقط رو داستان تمرکز نکنیم RE NEMESIS بهترین شرایط رو از نظر المان های تشکیل دهنده اتمسفر رزیدنت داشت. سکوت ،دلهره، آرامش، ترس،تنهایی، دقت در طراحی لوکیشن.

حرفتو کاملا قبول دارم.ولی واسه ی دادن متا به یک بازی،فقط این چیزا ملاک نیست.شرایط زمانی و مقایسه با سایر بازیهایی که روی اون کنسول عرضه شدن رو هم ملاک قرار میدن.اگه همه ی نسخه ها در یک زمان و برای یک کنسول عرضه میشدن،RE3 قطعا در جایگاه بهتری قرار می گرفت.البته این رو اضافه کنم که 3 یک نسخه ی کاملا فرعی بود که اصلا قرار نبود به مسائل مهم داستانی بپردازه.در واقع ادامه ی داستان بعد از 2،نسخه ی کد ورونیکا بود. ولی چون راکون سیتی توی 2 نابود نشده بود و پروندش هنوز باز بود،مجبور شدن که اول یک نسخه ی حاشیه ای بسازن تا ازشر اون ماجرا خلاص بشن و با خیال راحت برن سراغ داستان اصلی.حتی اول اسم کد ورونیکا RE3 بود و اسم 3 فقط نمسیس.ولی به دلیل انحصاری شدن کد ورونیکا برای دریم کست و مسائل دیگری که هیچ ربطی به داستان نداشتن،شماره ی کد ورونیکا حذف شد و نسخه ی فرعی شماره گرفت.ولی اگه داستان رو کنار بذاریم،قطعا حرف تو درسته!
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
بازی Resident Evil: Zero


cover_large.jpg




نقد و بررسی بازی Resident Evil: Zero

لینک
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
واقعا نمیدونم چقدر میشه به اون لیست از نمرات برای شناختن بهترین RE تکیه کرد. عجیب ترین قسسمتش برای من اینه که نسخه سوم پایین تر از رولیشنز و نسخه پنجم قرار گرفته!
اگر فقط رو داستان تمرکز نکنیم RE NEMESIS بهترین شرایط رو از نظر المان های تشکیل دهنده اتمسفر رزیدنت داشت. سکوت ،دلهره، آرامش، ترس،تنهایی، دقت در طراحی لوکیشن.

داداش واسه نسخه سه تو سایت game rankings نمره اصلیش رو نوشته
 

NERO TURBO

into the Dark city
کاربر سایت
Jun 3, 2011
641
نام
Armin
بچه ها میگم این 6 امتیازش زیادی نیست؟
انصافا 5 و ریمیک امتیازاتی رو دریافت کردن که حقشون بوده
امتیاز 4 هم طبق معمول بالاست:|
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
بچه ها میگم این 6 امتیازش زیادی نیست؟
انصافا 5 و ریمیک امتیازاتی رو دریافت کردن که حقشون بوده
امتیاز 4 هم طبق معمول بالاست:|

قطعا حقشون بوده.شک نکن!;)

درباره ی 4 هم که دیگه عادت کردیم.باید باهش کنار بیایم!:d
 

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
498
نام
Sera
آقا نیما من گفتم Evil 4 رزیدنت نیست!؛نخیر هست ,خود میکامی هم نمی تونه همچین حرفی بزنه ,این عنوان به اصول اولیه ی بازی خیانت کرد و المان های اصلی سری کلاسیک به فراموشی سپرد.برای همین گفتم سری کلاسیک در نظر نگیریم و بازی کنیم نه به هوای Survival Horror از جنس کلاسیک ,بلکه یه رزیدنت اویل جدید با المان های نو و تغیراتی بنیادین .
 

Leon-c

کاربر سایت
Aug 19, 2013
226
نام
معین
من خودم شماره 4 رو RE حساب میکنم ولی از نظر گیم پلی و SHبودنش RE حساب نمیکنم..چون از نظر من از لحاظ گیم پلی فرق زیادی با نسخه 5 نداره.فرقش اینه که گیم پلی 4 مثل 5 خطی نیست و کلا مراحل طراحیش خیلی بهتر از 5 بوده.ا کلا از نظر بازی بودن خیلی قشنگتر از 5 هست .ولی نسخه 5 رو بیشتر از یه بار بازی کردن دیگه حال بازی کردن دوباره بهت دست نمیده. من بیشتر دموهای 5 رو میبینم چون ارزش دموهای RE5 خیلی از خود بازی بیشتره.نسخه های کلاسیک هم از هر نظر خوب بودن چه گیم پلی چه اتمسفر چه داستان و سایر فاکتور ها
 
آخرین ویرایش:

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
سرا جان،من نمیتونم با عنوان (رزیدنت اویل مدرن) کنار بیام.یا رزیدنت اویل هست یا نیست دیگه.پس توی 7 هم بیان موجودات فضایی رو بیارن و بگن یک رزیدنت اویل با معیارهای جدید و تحولی در این سری؟نمیشه که.اگه میکامی هم نتونه بگه،من صراحتا میگم 4 رزیدنت اویل نیست!

نسخه ی 4 یک شاهکار به تمام معنا بود.ولی فقط اسم رزیدنت اویل رو یدک میکشید.کاری به اکشن شدن و دوربینش و اینا ندارم.کلا ماهیتش با رزیدنت اویل فرق داشت.اصلا فازش یک چیزی دیگه بود.همش مسائل اعتقادی و تسخیر ذهن و....آزمایشگاه ها جای خودشون رو به کلیساها و یک قصر شیطانی داده بودن.دانشمندان جای خودشون رو به کشیش ها و راهب ها داده بودن،آزمایشات علمی و ژنتیکی جای خودشون رو به مراسم و مناسک مذهبی و قربانی کردن داده بودن.شرکت های دارویی و تحقیقاتی جای خودشون رو به یک فرقه ی مذهبی و باستانی داده بودن.علاوه بر اینکه ما همیشه در فایلهای بازی،اطلاعات کاملی از تمام مسائل بازی داشتیم.در حالی که در 4 نه چیزی از گذشته ی سدلر فهمیدیم،نه از ماهیت و تاریخچه ی لوس آیلومینادوس و نه حتی از تاریخچه و چگونگی و زمان کشف لاس پلاگا.یک داستان کاملا سطحی و ماست مالی شده.به نظر شما این رزیدنت اویله؟در واقع 4 اصلا قرار نبود رزیدنت اویل باشه.بلکه یک نسخه ی مستقل بود که میکامی میخواست طرز فکر جدید و ایده های تازه اش رو در اون امتحان کنه.ولی اومد از اسم رزیدنت اویل و یکی دو تا از شخصیت هاش استفاده کرد تا از محبوبیت اونا بی بهره نمونه.وگرنه 4 قشنگ میتونست یک IP جداگانه رو شروع کنه.انگل لاس پلاگا رو هم آوردن تا مثلا ما خودمون رو گول بزنیم که آره،چون توی این بازی بحث جهش یافتگی و اینها هست پس رزیدنت اویله.چون اگه این انگل هم نبود،دیگه حتی ناشی ترین افراد هم میفهمیدن که با چیزی غیر از رزیدنت اویل طرف هستند!

از لحاظ تحول در دوربین و گیم پلی کاملا درست میگید.این تغییرات لازم بود.5 هم همینطوری بود و هیچ اشکالی هم بهش وارد نیست.ولی از لحاظ ماهیت بازی و داستان و مسائلی که اشاره کردم،قطعا با چیزی به جز رزیدنت اویل طرف بودیم.در حالی که 5 دوباره به حالت اصلی سری برگشت.آزمایشگاه ها و مسائل علمی،یک شخصیت منفی ریشه ای و مهم،یک شرکت دارویی،ویروسی که به وسیله ی ویروس پروجنیتور ساخته شده بود و کاملا به ریشه های سری وابسته بود،داستانی که از نخستین نسخه ی سری آغاز شده بود و همچنین اطلاعات جامعی از تاریخچه ی ترایسل،چگونگی ساخت اوروبوروس،بیوگرافی کامل اکسلا و رابطه ی خویشاوندی اون با هنری تراویس (کسی که اسپنسر تمام تفکراتش رو از اون داشت) و....یک داستان کاملا اصولی و ریشه ای و در عین حال کامل و منطقی.نسخه ی 5 یک رزیدنت اویل به تمام معنا بود.با اینکه نه ترسناک بود و نه گیم پلی و دوربینش شبیه نسخه های کلاسیک بود.در واقع 4 یک بازی بزرگ بود،ولی قطعا رزیدنت اویل نبود و برعکس 5 با اینکه بازی بزرگی نبود،ولی حداقل رزیدنت اویل بود!
 
آخرین ویرایش:

esmael

کاربر سایت
May 7, 2013
248
نام
اسماعیل
سرا جان،من نمیتونم با عنوان (رزیدنت اویل مدرن) کنار بیام.یا رزیدنت اویل هست یا نیست دیگه.پس توی 7 هم بیان موجودات فضایی رو بیارن و بگن یک رزیدنت اویل با معیارهای جدید و تحولی در این سری؟نمیشه که.اگه میکامی هم نتونه بگه،من صراحتا میگم 4 رزیدنت اویل نیست!

4 نسخه ی یک شاهکار بود که فقط اسم رزیدنت اویل رو یدک میکشید.کاری به اکشن شدن و دوربینش و اینا ندارم.کلا ماهیتش با رزیدنت اویل فرق داشت.اصلا فازش یک چیزی دیگه بود.همش مسائل اعتقادی و تسخیر ذهن و....آزمایشگاه ها جای خودشون رو به کلیساها و یک قصر شیطانی داده بودن.دانشمندان جای خودشون رو به کشیش ها و راهب ها داده بودن،آزمایشات علمی و ژنتیکی جای خودشون رو به مراسم و مناسک مذهبی و قربانی کردن داده بودن.شرکت های دارویی و تحقیقاتی جای خودشون رو به یک فرقه ی مذهبی و باستانی داده بودن.علاوه بر اینکه ما همیشه در فایلهای بازی،اطلاعات کاملی از تمام مسائل بازی داشتیم.در حالی که در 4 نه چیزی از گذشته ی سدلر فهمیدیم،نه از ماهیت و تاریخچه ی لوس آیلومینادوس و نه حتی از تاریخچه و چگونگی و زمان کشف لاس پلاگا.یک داستان کاملا سطحی و ماست مالی شده.به نظر شما این رزیدنت اویله؟

از لحاظ تحول در دوربین و گیم پلی کاملا درست میگید.این تغییرات لازم بود.5 هم همینطوری بود و هیچ اشکالی هم بهش وارد نیست.ولی از لحاظ ماهیت بازی و داستان و مسائلی که اشاره کردم،قطعا با چیزی به جز رزیدنت اویل طرف بودیم.در حالی که 5 دوباره به حالت اصلی سری برگشت.آزمایشگاه ها و مسائل علمی،یک شخصیت منفی ریشه ای و مهم،یک شرکت دارویی،ویروسی که به وسیله ی ویروس پروجنیتور ساخته شده بود و کاملا به ریشه های سری وابسته بود،داستانی که از نخستین نسخه ی سری آغاز شده بود و همچنین اطلاعات جامعی از تاریخچه ی ترایسل،چگونگی ساخت اوروبوروس،بیوگرافی کامل اکسلا و رابطه ی خویشاوندی اون با هنری تراویس (کسی که اسپنسر تمام تفکراتش رو از اون داشت) و....یک داستان کاملا اصولی و ریشه ای و در عین حال کامل و منطقی.نسخه ی 5 یک رزیدنت اویل به تمام معنا بود.با اینکه نه ترسناک بود و نه گیم پلی و دوربینش شبیه نسخه های کلاسیک بود.در واقع 4 یک بازی بزرگ بود،ولی قطعا رزیدنت اویل نبود و برعکس 5 با اینکه بازی بزرگی نبود،ولی حداقل رزیدنت اویل بود!
نیما قربانی هم میکردن؟من اصلا یادم نمیاد:d
کجا دقیقا همچین چیزی بود؟
اونوقت این فرقه از کی فعالیت میکرد؟کسی میدونه؟چطور تا حالا کسی اونجا متوجه فعالیت اونا نشده بوده؟
البته محیط جزیره یه بخشهایی بود که آزمایشگاه بودن درسته؟همون جاها که رجنوراتور ها بودن رو میگم.
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
نیما قربانی هم میکردن؟من اصلا یادم نمیاد:d
کجا دقیقا همچین چیزی بود؟
اونوقت این فرقه از کی فعالیت میکرد؟کسی میدونه؟چطور تا حالا کسی اونجا متوجه فعالیت اونا نشده بوده؟
البته محیط جزیره یه بخشهایی بود که آزمایشگاه بودن درسته؟همون جاها که رجنوراتور ها بودن رو میگم.

آره بابا.کجای کاری؟:d

یک قسمتی بود میخواستن ایدا رو قربانی کنن که فرار میکنه!

یک جایی توی قصر سالازار هم یک جسدی بود که وقتی روش کلیک میکردیم،مینوشت در مراسم قربانی شده!

آره.اونجا آزمایشگاه بود.ولی من منظورم کلیت داستان بود.اگه توی 4 فقط در یک قسمت خاص بحث آزمایشگاه و مباحث علمی مطرح بود (که تازه اونم به صورت خیلی گنگ و بدون اطلاعات لازم)،توی 5 کل داستان اینجوری بود و تازه به صورت بسیار منطقی و ریشه ای.تازه همون آزمایشات اندک توی 4 هم در جهت احیای فرقه و همون مسائل اعتقادی و بی ریشه بود!

از فرقه ی لوس آیلومینادوس هم همونطور که گفتم هیچ اطلاعاتی نداریم.فقط میدونیم که سدلر میخواسته با استفاده از انگل لاس پلاگا،مردم رو تحت کنترل بگیره و این فرقه رو احیا کنه.نباید هم اطلاعاتی داشته باشیم.چون اصلا قرار نبود داستان 4 مهم باشه یا به مسائل ریشه ای و ابهامات داستان سری بپردازه.هدف اصلی 4 تحول در دوربین و گیم پلی و همچنین تغییر حال و هوای تکراری سری بود و داستان فرعی و آبکیش هم دلیلی بر این ادعاست.در واقع داستانش فقط بهانه ای بود برای پوشش دادن گیم پلی.برای همین هم خیلی نباید روی داستانش حساب کرد یا به دنبال مسائل مهم یا اطلاعات کامل در داستانش بود.درست برعکس 5 که هدف اصلیشون،مطرح کردن مسائل مهم داستان و پایان دادن به خط اصلی داستان سری بود و داستان فوق العاده مهم و کاملش هم دلیلی بر این ادعاست.طبیعی هم هست که گیم پلی و طراحی مراحل ضعیف تری،نسبت به 4 داشته باشه.چون همونقدر که توی 4 روی خود بازی و گیم پلی تمرکز شده بود،توی 5 روی داستان و جزئیات اون تمرکز شده بود!
 
آخرین ویرایش:

esmael

کاربر سایت
May 7, 2013
248
نام
اسماعیل
والا توی رولیشنز هم که داستانش ابکی تر از نسخه 4 بود خیلی به مسائل داخل بازی پرداخته بودن و اومده بودن از خود ویروس و کشتی و اینکه چطور اون منطقه و توسط کیا الوده شد اطلاعات داده بودن
اما اگرم توی 4 اینا رو نگفتن بازم نباید فکر کنیم به خاطر ابکی بودن داستان بوده
به خاطر این بوده که خودشون عقلشون رو بکار نبردن که اینا رو توضیح بدن لا اقل توی فایلها
این فرقه چه مهم باشه چه نباشه بایستی از گذشتش یه چیزایی میگفتن .توی 6 هم در مورد سیمنز خیلی چیزا گفتن در حالیکه سیمنز عددی نیست.
کلا در مورد 4 کپکام یه سری کوتاهی در مورد گذشته سدلر و فرقه و اینا داشته ولی دلیلش به خاطر ابکی بودن داستان نبوده
چیزای ابکی توی 6 بودن ولی بهشون خوب پرداخته بودن.
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
والا توی رولیشنز هم که داستانش ابکی تر از نسخه 4 بود خیلی به مسائل داخل بازی پرداخته بودن و اومده بودن از خود ویروس و کشتی و اینکه چطور اون منطقه و توسط کیا الوده شد اطلاعات داده بودن
اما اگرم توی 4 اینا رو نگفتن بازم نباید فکر کنیم به خاطر ابکی بودن داستان بوده
به خاطر این بوده که خودشون عقلشون رو بکار نبردن که اینا رو توضیح بدن لا اقل توی فایلها
این فرقه چه مهم باشه چه نباشه بایستی از گذشتش یه چیزایی میگفتن .توی 6 هم در مورد سیمنز خیلی چیزا گفتن در حالیکه سیمنز عددی نیست.
کلا در مورد 4 کپکام یه سری کوتاهی در مورد گذشته سدلر و فرقه و اینا داشته ولی دلیلش به خاطر ابکی بودن داستان نبوده
چیزای ابکی توی 6 بودن ولی بهشون خوب پرداخته بودن.

داداش،خب آبکی یعنی همین دیگه!:dوقتی عقلشون رو به کار نبرن و توی بازی اطلاعات نذارن،داستان میشه آبکی و ماست مالی شده!

گرچه اگر هم اطلاعات کاملی توی بازی بود،باز هم داستانش سطحی و آبکی بود.چون این مسائل (حتی اگه کامل بودن)،هیچ ربطی به ریشه های سری ندارن و کلا فازشون از داستان رزیدنت اویل جداست.قبلا هم اشاره کردم.همش مسائل اعتقادی و تسخیر ذهن و....آزمایشگاه ها جای خودشون رو به کلیساها و یک قصر شیطانی داده بودن.دانشمندان جای خودشون رو به کشیش ها و راهب ها داده بودن،آزمایشات علمی و ژنتیکی جای خودشون رو به مراسم و مناسک مذهبی و قربانی کردن داده بودن.شرکت های دارویی و تحقیقاتی جای خودشون رو به یک فرقه ی مذهبی و باستانی داده بودن.اینا هرچی بودن،مسلما رزیدنت اویل نبودن.به علاوه همین که ما نه چیزی از گذشته ی سدلر فهمیدیم،نه از ماهیت و تاریخچه ی لوس آیلومینادوس و نه حتی از تاریخچه و چگونگی و زمان کشف لاس پلاگا،خودش آبکی تر شدن و بی ربط تر شدن داستان 4 رو افزایش داد.یعنی حتی روی همون مسائل فرعی و بی ربط هم کار نشده بود.د صورتی که اگه اطلاعات کاملی از مسائل مختلف داستان داشتیم و روی داستانش کار میشد،حداقل یک داستان فرعی و بی ریشه داشتیم که در چهار چوب خودش کامل بود و به عنوان یک نسخه ی مستقل قابل قبول بود.در حالی که الآن 4 حتی به عنوان یک نسخه ی مستقل هم کامل و قابل قبول نیست!

درست برخلاف 6 که داستانش کاملا فرعی و اضافی بود،ولی حداقل روی تکتک مسائلش وقت گذاشته شده بود و ما اطلاعات کاملی درباره ی تک تک شخصیت ها و مسائل داستان داشتیم.به عبارت دیگه داستان در چهار چوب خودش کامل و جامع بود.ولی فقط در چهار چوب خودش،نه به عنوان ادامه ای بر داستان رزیدنت اویل!

رولیشنز هم داستانش اصلا سطحی و آبکی نبود.فقط اضافی و بی اهمیت بود.اینا باهم فرق درن.یعنی مثل داستان 6 بود که گرچه بود و نبودش فرقی نمیکرد،ولی حداقل در چهار چوب خودش کامل بود و انصافا روی جزئیات داستانش کار شده بود.داستانش اصلا با 4 و 6 قابل مقایسه نبود.یک داستان پیچیده و پر از استئاره با یک برداشت زیبا و اصولی از کمدی-الهی دانته!


کلا تیم سازنده ی رولیشنز چه از لحاظ داستان و چه از لحاظ آتمسفر موفق هستن.خیلی بیشتر از سازندگان 6.بنابراین باید منتظر رولیشنز 2 با یک داستان فوق العاده و یک آتمسفر کم نقص (نمیگم بی نقص) رو داشت.علاوه بر اینکه اینبار داستان فقط زیبا و پیچیده نیست.بلکه قراره که مهم و ریشه ای هم باشه و بزرگترین ابهامات داستان سری رو مطرح کنه.من که واقعا امیدوارم!;)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر