خب پس شما هم فقط همین یک جمله ی من رو خوندی.من توی پست قبلیم نوشته بودم که مبارزه با بیوتروریسم همیشه فقط یک بهونه بوده که کریس به وسکر برسه.توی 1 و کد ورونیکا که مبارزه با بیوتروریسم مطرح نبود.ت
چرا دیگه بیوتروریسم تو 1و کد ورونیکا هم بوده .هر جا که بایستی با یه bow مبارزه کنی و عامل اونو کشف کنی به نحوی میشه مبارزه با بیوتروریسم.یعنی تو نسخه1 تیم الفا نیومده بودن تو جنگلهای ارکلی گردش و تفریح کنن بلکه اومده بودن علت قتلهای مشکوک رو کشف کنن و ببینن چرا تیم براوو نا پدید شدن.بعد که داخل عمارت شدن میخواستن ببینن عامل این وقایع چیه.ویروس چیه زامبی چیه کی باعث شده این حوادث بوجود میاد و اگه اینا میتونستن کشف کنن مسلما اون طرف رو هم مجازات میکردن اونوقت شما میگی تو شماره 1 مبارزه با بیوتروریسم نبود؟شماره 1 تازه شروع اویله حتما نبایستی مثل 6 مبارزه جهانی با بیوتروریسم داشته باشه تا شما اسمشو مبارزه با بیوتروریسم بذاری که.اونجا فقط یه عمارت کوچیک الوده شده حتی هنوز شهر راکون هم الوده نبوده ولی چیزیکه مسلمه گروه الفا دلیلی بجز بررسی قتلهای مشکوک نداشتن که رفتن اونجا و بالاخره همین ماموریت نه چندان پیچیده هم یه جوری بمبارزه محسوب میشه.کد ورنیکا هم که دیگه واقعا نمیدونم چی بگم.کل جزیره الوده بوده و کریس حالا به بهونه پیدا کردن خواهرش میره اونجا ولی کلا ایا نخواست الکسیا رو نابود کنه؟ایا اونجا بخشی از امبرلا نابود نشد؟خب اینم بجور دیگس!! حتما نباید مبارزه با بیوتروریسم حمله جهانی مثل نسخه 6 داشته باشه که
در ضمن اینطور که نیست که وسکر همیشه راهی برای آوردن کریس به داستان باشه.اتفاقا برعکسه.اینو دیگه همه میدونن.کسی که بازی رو شروع میکنه راهی برای آوردن شخصیت دیگه است.همیشه کریس راهی بوده که ما به وسکر برسیم.وگرنه کریس که داستان ناتمومی نداره.این وسکره که باعث میشه کریس داستان ادامه دار و مهمی داشته باشه
بفرمایید کجا من گفتم وسکر رو اوردن تو بازی تا کریس رو هم به بازی بیارن؟کریس داستان نا تمومی نداره؟مگه کریس حتما باید داستان خاصی داشته باشه؟مشکل شما و بعضی از طرفدارای تعصبی وسکر اینه که داستان رو منحصر به شخصیت میدونین .یعنی همونطور که خودت میگی این وسکر هست که داستان رو میسازه و کریس هم فقط میره چند تا زامبی و باس رو میکشه و نهایتش هم خود وسکر..داستان یعنی مجموع همه اتفاقات و کارها یی که همه قهرمانا چه مهم و کم اهمیت و چه منفی و مثبت بوجود میارن.ولی اینطور که شما از پستهات داری میگی فقط وسکره که داستان بازی رو شکل میده و کریس هم فقط به قول خودت روایتگره.ولی این تصور کاملا اشتباس.در اصل نقش دو کاراکتر مثبت و منفی میشه مکمل هم نه اینی که شما میگی.پس اون حرفت که میگی کریس و .. نقش روایتگری دارن درست نیست.حتی کاراکترای کم اهمیت هم در ساختن قسمتی از داستان هر بازی سهم دارن.مثلا تو همین نسخه 5 هر کدوم از شخصیتهای اکسلا ایروینگ جیل جاش و شوا هم نقشی داشتن که با حذف هر کدومشون داستان ناقص میشه یا ازهم فرو میپاشه.منتها بعضی از کاراکترا مثل شوا نقش کمتر و بعضی مثل جیل یا کریس نقش بیشتری داشتن.مثلا اگه جیل کریس رو نجات نمیداد چی میشد؟اگه کریس شی رو از جیل برنمیداشت چی میشد؟اگه جاش و جیل فقط یه ثانیه دیر میرسیدن چی میشد؟همه اینا به نوعی داستان رو شکل میدن.نقش روایتگری اصلا کلمه مناسبی نیست جناب.
مثلا همین 6 و رولیشنز که خودت گفتی وسکر نبود و هدف کریس مبارزه با بیوتروریسم بود داستان بهتر و مهمتری داشتند یا نسخه های که کریس با وسکر بود؟کدوم جزو داستان های اصلی محسوب میشن و کدوم فرعی؟کاملا مشخصه جاهایی که وسکر بوده جزو خط اصلی داستان هستند و جاهایی که کریس بدون وسکر و فقط برای مبارزه با بیوتروریسم بوده داستان های اضافی و فرعی بودن.شما داری اینو انکار میکنی!
هر جور هم که در نظر بگیریم بیوتروریسم به نوعی تو هر نسخه بوده حالا وسکر یکی از عاملان بیوتروریسم بوده و بعدم جای خودشو به افراد دیگه میده نظیر سیمنز.حالا اینکه کدوما مهم بستگی داره به اینکه از چه لحاظ در نظر بگیرم.شماره 5 رو من انکار نمیکنم موارد مهمی داشت اگرچه داستان بیخودی واسش نوشته بودن ولی موارد مهم جدای از یه داستان خوب و مناسب رزیدنت اویل حساب میشن یعنی یه بازی میتونه مهم باشه ولی داستانی داره مناسبه اون بازی نباشه نظیر نسخه 5 که مهم هست ولی داستان در خور شایسته رزیدنت اویل نداشت بر عکس نسخه های کلاسیک که تا حد زیاد داستان مناسبی داشتن. شما داری میگی5 فقط به خاطر این مهمه که وسکر توش بوده.در حالیکه موارد دیگه هم مهم بودن.مثل همین bsaa
در ضمن وسکر خان دیگه مرده پسر نازنینش هم که ناخلف از اب در اومده.میگه من راه پدرمو نمیرم.این یعنی اینکه پرونده داستانی وسکر بسته شده. حلا رو این حساب دیگه باید بگیم چون وسکر مرده پس سریهای بعدی میشن داستان فرعی و قابل حذف؟کپکام هیچوقت قصد نداشته چنین داستانهایی بسازه.هیچکدوم از نسخه ها چه اونایی که با وسکر بودن چه بی وسکر داستانهایی فرعی و اضافی ندارن این فقط نظر شخصی شماس. شماها همتون نظرتون اینه که هر نسخه ای وسکر توش نباشه میشه داستان ضعیف و اضافی .ولی باید توجه کنین که داستان فقط شخصیت پردازی نیست و فقط نمیتونه رو یک شخصیت مانور بده.اشکال این طرز فکر شما همینه همین نسخه 2 گویای همه حرفای منه. حالا از نظر کیفیت داستانی نسخه6 خوب از اب در نیومد که این تقصیر نویسنده و کارگردان بازی بود وگرنه کپ کام سعی داشت نسخه 6 رو خوب طراحی کنه ولی شانس نیورد ویه نویسنده ای رو نشوند سر جا که تسلط خوبی به داستان کلی رزیدنت اویل نداشت .کلا از نظر روانی این نویسنده مشکل داشت.