بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
دوستان نظرتون محترم ولی این آخرین روزای من تو سایت واقعا نمی‌دونم چی بگم بازی با متای خوب زیر سوال می‌ره اون وقت RE6 یک بازی بد میشه king of games؟
اتفاقا چند نکته مثل رولوشن داستان بازی جو بازی بود. داستانش از چیز مسخره‌ای به اسم 6 بهتر بود که هر کپچر فلش بک می‌زد می‌رفت زمان انسان‌های اولیه 5 تا کپچر اونجاها بودیم فکر کنم Re 7 فلش بک بزنه زمان تولد وسکر. رولوشن با اینکه تنوع کمی داشت ولی از بتل کد Re 6 بهتر بود مراحل کریس واقعا بتل کد بودند دیگه. مراحل جیک که Tekken بودند. مراحل لیون کمی کلاسیک بودند ولی دیگه من نمی‌دونم کجای دنیا زامبی می‌میره فش فشه میشه یا دود میشه مراحل لیون که زامبی تا لیون رو رویت می‌کرد از 20 کیلومتری چطور می‌پرید روی لیون واقعا جای تعجب داره.
درباره اینکه چرا پارکر نامرئی باید بگم این طور نیست من تو بازی بارها دیدم قبل از حمله به من به همکارم حمله میشه.
 

esmael

کاربر سایت
May 7, 2013
248
نام
اسماعیل
ببینید در کل رولیشنز یه چیز مسخره که دیدم همون اوزها پارکر رو رها میکردن هجوم میوردن به طرف جیل فقط.البته همیشه شاید اینطور نبوده باشه ولی اکثر مواقع که با پارکر بودم این رو تحقیق کردم که اوزها اصلا با پارکر کاری ندارن .این از باگهای بازی حساب میشه.منظور من این نیست که پارکر نا مرئیه.چون اگه واقعا پارکر نامرئیه که دیگه بازی خیلی مسخره میشه.
منم از اوزها بدم نمیاد اما خیلی خوشم نمیاد.اوزها از نظر من از جاووها بهتر بودن.جاووها مبتلا به ویروس سی هستن ولی مثل نظامیا رفتار میکنن!!
درسته داستان رزیدنت اویل 6 یکم مسخره هست ولی از رولیشنز مهمتره
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
پست مال چند روز پیشه ولی لازم دونستم نظرم رو بگم ...
رولیشنز نشون داد رزیدنت ایول این قدرتو داره که بدون وسکر و آمبرلا هم می‌تونه بتازونه.
اتفاقا من برخلاف شما فکر میکنم این بازی نشون داد که بازی در خلا و فقدان یک آنتاگونیست و Villian پر ابهت، زجر میکشه. اشخاصی مثل ریموند و جسیکا اصلا در حد و اندازه وسکر نبودند.
 

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
قدرت این بازی در داستانش نهفته ست. ریموند و جسیکا کسی نبودن، همه کاره Morgan Lansdale هست که نه تبدیل به یک غول عجیب و غریب می‌شه نه مبارزه‌ای رو باش داریم! در عوض قربانی این حوادث که رئیس کل ولترو هست برای انتقام از مرگان به خودش ویروسو تزریق می‌کنه! طنز خشک داستان این‌جاست که با این‌کار ممکن بود مرگان رو برای همیشه نجات بده!
 

tezar6872

کاربر سایت
May 25, 2012
77
نام
پوریا
[FONT=&amp]آقا پوریا،شما در جواب پست قبلي من گفته بودي كه همه ي حرف هام چرت هستن و در آخرش هم اين شكلك رو گذاشته بودي:[/FONT]:-$[FONT=&amp]اين يعني چي؟يعني خفه شم؟من با اين همه سابقه اي كه توي اين تاپيك دارم،هيچوقت به خودم اجازه ندادم كه با كسي اينجوري حرف بزنم.حتي اگه نظر كسي،برخلاف نظر من بوده باشه.ولي شما هنوز از راه نرسيدي،اينجوري با من حرف ميزني.فقط به خاطر اينكه نظرم،برخلاف نظر تو بوده.حتي اگه حق با تو باشه و حرف هاي من درست نباشند،بازم حق نداري با اين لحن باهم صحبت كني.واقعا براي خودم متاسفم![/FONT]
[/SPOILER=
[FONT=&amp][FONT=&amp]من هنوزم درباره ي روليشنز سر حرفم هستم و [/FONT]RE6[FONT=&amp] رو به روليشنز ترجيح ميدم!دليل نميشه چون روليشنز چند تا از آلمان هاي سري كلاسيك رو داشته بهتر باشه.روليشنز واقعا خسته كننده و فاقد تنوع داشت.الآن ديگه نبايد توقع داشت كه مثل سري كلاسيك،فقط يك گوشه وايستيم و با شات گان يا مگنام به تايرنت شليك كنيم.مبارزات بايد تنوع داشته باشه و اين همون ضعفي بود كه در روليشنز وجود داشت.بعضي از مبارزات [/FONT]RE6[FONT=&amp] مثل مبارزه ي ايدا با اره برقي يا مبارزه ي كريس و پيرز با مار نامرئي به كل روليشنر مي ارزيد.چون تنوع داشت و وسط مبارزه،صحنه هاي غير منتظره و هيجان انگيزي رخ مي داد.بخش هايي مثل تعقيب و گريز با اتومبيل و بخش هاي داخل هواپيما (كه به نظر من،در يك بازي امروزي ضروري هستند) هم باعث تنوع بيشتر بازي مي شد كه متاسفانه باز هم روليشنز فاقد اونا بود و از اول تا آخر فقط بايد توي سه تا كشتي شبيه به هم راه مي رفتيم!علاوه بر اينكه سبك بازي،تا حدودی بچه گانه و مسخره بود.از چهره ی بچه گانه و صداي نازک جيل که اصلا با نسخه های قبلی قایل مقایسه نبود گرفته تا قيافه ي موجودات بازي مثل هانترها كه فوق العاده مسخره و خنده دار بودند.[/FONT][/FONT]
[FONT=&amp]
[/FONT]
[FONT=&amp]ما عادت كرديم وقتي از يك چيزي خوشمون مياد،از همه چيزش تعريف كنيم و برعكس وقتي هم كه با يك چيزي سر لج بيفتيم،كلا همه چيزش رو تخريب كنيم.اصلا قبول.سبك و گيم پلي روليشنز خوب بود.ولي در مورد داستانش واقعا نمي تونم اينو قبول كنم.درسته.داستان [/FONT]RE6[FONT=&amp] كاملا فرعي بود و با وجود اينكه طراحي پيچيده و جالبي داشت،اما هيچ ابهامي رو از داستان هاي قبلي رفع نمي كرد.ولي آيا داستان روليشنز غير از اين بود؟يكي از دوستان اشاره كرده بود كه داستان روليشنز،شبيه به يك فيلم سطح بالا بود.درسته.داستان روليشنز پلكاني و جذاب بود.اما در شرايط فعلي و با وجود ابهامات مهمي مثل:سازمان،ايدا،استيو،هانك،نيكلاي و الكس وسكر،واقعا ساختن يك بازي با يك داستان فرعي چه لزومي داشت؟الآن واقعا بود و نبود داستان روليشنز چه فرقي مي كنه؟[/FONT][FONT=&amp]اون دوستمون به اين نكته هم اشاره كرد كه روليشنز ابهامات مربوط به تاسيس سازمان [/FONT]B.S.A.A[FONT=&amp] رو رفع كرد.دوست عزيز،توي [/FONT]RE5[FONT=&amp] يك فايل مختص [/FONT]B.S.A.A[FONT=&amp] وجود داشت كه در اون،تمام جزئيات مربوط به مراحل قانوني تاسيس [/FONT]B.S.A.A[FONT=&amp] و همچنين اختيارات اون در كشورهاي مختلف،به طور مفصل بيان شده بود و واقعا نسبت به روليشنز،اطلاعات بيشتري رو در اختيار ما ميذاشت.من خودم شخصا اگه بخوام در مورد [/FONT]B.S.A.A[FONT=&amp] اطلاعات بدست بيارم،ميرم سراغ اون فايل نه روليشنز!يعني واقعا ساختن يك بازي به بهانه ي نشون دادن چگونگي تاسيس [/FONT]B.S.A.A[FONT=&amp] واقعا مسخره است.اون هم وقتي كه اين همه ابهام بزرگ توي داستان وجود داره.[/FONT]


[FONT=&amp]پوریا توي حرف هاش به اين نكته اشاره كرده بود كه با اومدن نمسيس،مو به تن همه سيخ ميشد.ولي با ورود يوستاناك،آدم خنده اش مي گرفت!خب اولا بايد بگم كه بخشي از دلايل ترسناك نبودن يوستاناك مربوط ميشد به سبك و محيط مسخره ي سناريوي جيك كه واقعا در خور يوستاناك نبود و اگه يوستاناك مثلا در سناريوي ليون ظاهر مي شد،به مراتب ترسناك تر از اين جلوه پيدا مي كرد یا برعکس اگه نمسیس توی RE6 میومد،شاید اینقدر ترسناک و تاثیرگذار نمیشد.[/FONT][FONT=&amp]دوما كار جيك و شري در مبارزه با يوستاناك،به مراتب سخت تر از كار جيل در مبارزه با نمسيس بود!چون يوستاناك هوش فوق العاده بالاتري داشت و مي تونست از تمام ابزارهايي كه در پيرامونش بودند استفاده كنه.علاوه بر اينكه به تمام انواع سلاح ها و ابزارآلات مورد نيازش هم مجهز بود.نمسيس فقط ترسناك تر بود كه اونم توي مبارزه تاثيري نداره.توي مبارزه فقط هوش و امكانات دشمن مهمه كه در اين زمينه،مسلما يوستاناك برتري داشت.البته طبيعي هم بود.چون نمسيس مربوط به سال 1998 بود.ولي يوستاناك مربوط به سال 2012 بود.علاوه بر اينكه مراحل مبارزه با يوستاناك،به مراتب متنوع تر از مبارزات نمسيس بودند.تنها برتري نمسيس اين بود كه اولا ظاهر ترسناك تري داشت و دوما تعداد دفعات مبارزه با اون بيشتر بود.متاسفانه حضور يوستاناك توي بازي كم رنگ بود كه اين بي سليقگي كپكام رو مي رسونه![/FONT]



دوسته عزیز قبله این که بیای علیه حرفام جبهه بگیری چند بار پستو بخوت ببین چی گفتم بعد نتیجه گیری کن من گفتم حرفات نامربوطه یعنی به نظر من اصلا نتیجه گیری درستی نکردی بعدشم اون شکلکی که گذاشتم کجا معنی خفه شو میده؟ اون یعنی به نظر من اینقد این نتیجه گیریت نادرست بود که من فقط سکوت میکنم و اصلا وارد بحث نمیشم بعدشم اگه از اکانت قبلی من و سابقم تو residentevil.ir خبر داشتی نمیومدی بهم بگی تازه کار
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
قدرت این بازی در داستانش نهفته ست. ریموند و جسیکا کسی نبودن، همه کاره Morgan Lansdale هست که نه تبدیل به یک غول عجیب و غریب می‌شه نه مبارزه‌ای رو باش داریم! در عوض قربانی این حوادث که رئیس کل ولترو هست برای انتقام از مرگان به خودش ویروسو تزریق می‌کنه! طنز خشک داستان این‌جاست که با این‌کار ممکن بود مرگان رو برای همیشه نجات بده!

اگر منظور شما همین داستان اقتباسی هست خب که من هم موافقم. هر چند بهره گیری از کمدی الهی به یک عادت تبدیل شده، ولی باز به عنوان یک داستان مستقل، خوب بود. حتی نحوه روایتش جالب بود، هر چند حضور چند شخصیت واقعا به جو بازی صدمه میزد. مثلا جسیکا اصلا در حد و اندازه یک شخصیتی نبود که این مدلی بفهمیم چقدر سیاس بوده ... یعنی به عبارتی شخصیتش با هویتش همخوانی نداشت.
چنین بازی‌ای برای تداومش نیازمند یک شخصیت منفی پرمحتوا داره و همین شخصیت باعث میشه تا داستان انگیزه‌ای برای ادامه داشته باشه. الان از بین شخصیت‌های مرموز این بازی، 2 نفر هستن که میتونن در شماره‌های بعدی حضور داشته باشن؛ یکیش جسیکا و اون یکی ریموند. سوالی که پیش میاد این هست که آیا اینها در حد و اندازه وسکر هستن؟ یقینا نیستن ... وجه تمایز وسکر با سایر شخصیت‌های همرده‌اش این هست که اون یک ایدولوژی خاص و مختص به خودش داره، چیزی که مثلا من توی جسیکا ندیدم ...
من تمرکزم روی شخصیت بود نه داستان ا ... خط داستان بازی یک چیزه و شخصیت پردازی چیز دیگه ...
 

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
دوست من، وسکر تنها توی دو شماره یه باسه! در کل باید رئیس FBC رو هم‌رده‌ی اون بدونی نه جسیکا!
داستان اقتباسی و یادآور شماره اول بازی هست.
در اون هم وسکر مثل مرگان فقط از دور کاریو انجام می‌ده.
ریموند هم قابل قبوله.
 

Little John

کاربر سایت
Apr 13, 2009
4,621
کسی در حد و رده وسکر نیست
وسکر تو سالیان دراز شده وسکر و تو RE5 به اوجش رسید ( از RE1 تا RE5 )
حالا مگه میشه یه کاراکتر تو 1 باری با 20 21 خط دیالوگ بیاد هم رده اون بشه !!! به فرض که طرف رئیس یه سازمان مخوف هم باشه !!
حضور فیزیکی حتما برای وسکر لازم نیست
 

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
وسکر اگر حد و اندازه داشت که تا الان باید می‌دیدیمش ولی کو؟ولی با این حال درست نیست جسیکا و ریموند رو فعلا Villian بدونیم. در هر صورت رولوشون Villian نداشت بگیم بهتره
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
دوست من، وسکر تنها توی دو شماره یه باسه! در کل باید رئیس FBC رو هم‌رده‌ی اون بدونی نه جسیکا!
داستان اقتباسی و یادآور شماره اول بازی هست.
در اون هم وسکر مثل مرگان فقط از دور کاریو انجام می‌ده.
ریموند هم قابل قبوله.
شخصی مثل مورگن باید با امثال سدلر مقایسه بشه که یکبار اومدن و همون شماره پروندشون بسته شد. وسکر در طول داستان، شخصیتش کامل شده و قطعا باید با افرادی مقایسه بشه که داستانشون به یک شماره محدود نمیشه و در کنار اینها در شماره‌های بعدی، تاثیر بسزایی داشته باشن.
در کنار اینها، ایدولوژی وسکر چیزی نیست که هر کسی داشته باشه و همین وجه تمایز وسکر با اشخاصی مثل جسیکا و ریموند و حتی سایر شخصیت‌های منفی بزرگ بازی‌های دیگست.
کسی در حد و رده وسکر نیست
وسکر تو سالیان دراز شده وسکر و تو RE5 به اوجش رسید ( از RE1 تا RE5 )
حالا مگه میشه یه کاراکتر تو 1 باری با 20 21 خط دیالوگ بیاد هم رده اون بشه !!! به فرض که طرف رئیس یه سازمان مخوف هم باشه !!
حضور فیزیکی حتما برای وسکر لازم نیست
ببین وسکر چقدر مهم هست که توی RE6 هم که کلا وجود خارجی نداره، باز اون خونش حائز اهمیت هست :D
 

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
RE5 با شکننده کردن این غول رزیدنت ایول که به قول شما با سری رشد کرد، گند زد به ابهتش. مخصوصا آخر کار که کاملا B.O.W می‌شه!
نه رولیشنز اونقدر بلند نبود که بخواد چنین چیزی خلق کنه. اما وسکر رو با جسیکا یا ریموند این سری مقایسه نکنیم!!!
 

Little John

کاربر سایت
Apr 13, 2009
4,621
RE5 با شکننده کردن این غول رزیدنت ایول که به قول شما با سری رشد کرد، گند زد به ابهتش. مخصوصا آخر کار که کاملا B.O.W می‌شه!
نه بابا !!
RE5 پایان سری بود , باید داستان یجوری ختم میشد ! اتفاقا خیلی خوب هم داستان رو تموم کردن ( کار هر نویسنده ای نیست )
نه رولیشنز اونقدر بلند نبود که بخواد چنین چیزی خلق کنه. اما وسکر رو با جسیکا یا ریموند این سری مقایسه نکنیم!!!
نه خیر مقایسه نکنیم ! جون اون 2 تا در حد وسکر نیستن
 
آخرین ویرایش:

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
وسکر نمی‌بایست به اون شکل نابود می‌شد. آخر کار دیگه کاملا بچه بازی بود. حرفه‌ای؟!
پایان سری؟! شماره 6 و افتضاح همراهشو ندیدی؟

باز که گفتی در حد! ببین، جسیکا فقط یه جاسوسه، وسکر ریشه‌ی رزیدنت ایول! نمی‌دونم به چه دلیل اسم‌شون رو کنار هم میاری!
بله وسکر یکی از ریشه‌های رزیدنت ایول بود که در یکی از بدترین شماره‌ها کشته شد - تنها دلیلشم سنگین کردن کفه‌ی این بازی بی‌محتوا و کپی شده بود.
وسکر انسجام رزیدنت ایولی بود که از شماره 4 با یه تحول عظیم رو به رو شد. میکامی هیچ‌وقت این انسجام رو به این زودی‌ها از بین نمی‌برد. یا با از بین بردن یه جایگزین می‌خواست.
آلبرت وسکر و ویلیام بریکین دو باسی هستن که کنار داستان بزرگ بازی رشد کردن.
رولیشنز به عنوان یک تک شماره جایی برای رشد دادن کسی نداشت، و اگر می‌خواست این حرکتو انجام بده، به کل سری ضربه زده بود.
نباید داستان پیچیده‌تر از این می‌شد. نباید در یک شماره اصلی شاهد باسی می‌شدیم که در این شماره متولد شده.
به عنوان تک شماره به مهم‌ترین‌های خودش اشاره داشت.
 

Little John

کاربر سایت
Apr 13, 2009
4,621
آره پایان بازی ! RE5 تموم کننده خط اصلی بازی بود
RE6 به بعد خط جدیدی از بازی رو شروع کرده
منم نمیدونم تو چرا کنار هم میاریوشن !!
RE5 یکی از بهترین و ا کیفیت ترین RE ها بود ( ترسناک نبود ) . فاکتور اصلیش هم همون محتوای غنیش بود
RE5 دست میکامی نبود !! میکامی رفته بود از کپکام . دستیارش تاکوچی ساختش که خیلی بهتر از شاهکار کوبایاشی و ساساکی بود
ویلیام که کارش تو RE2 تموم میشه ! حتی ویروس G هم ادامه پیدا نمیکنه !
این رولیشنز هم چیز زیاد دندون گیری نداشت ( نسبت به 1 2 تا آخری خوب بود ولی ... )
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر