بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
42659701148368991918.jpg
79864021520475778861.jpg
38251439999276047202.jpg
92915963805336981753.jpg
49640551573320253010.jpg
38188944463919749646.jpg


تمام تصاویر آبجکت‌هایی هستن که ماهیت گرد دارن اما برای موتور ضعیف بازی مجبور به استفاده از استپ‌های کم و در نتیجه دایره‌های شکسته شدن. تصاویر با قرار گرفتن تمام تنظیمات گرافیک روی آخرین درجه گرفته شده.
تصویر دوم طاق پنجره‌هاست که می‌بایست گرد باشه.
در تصویر چهارم به پنجره‌های هواپیما و لبه میز نگاه کنید.
سایر تصاویر هم کاملا واضح هستن.

اینو ابتدا هم گفتم، در بازی‌های حتی سال پیش این مسئله طبیعی بود و این عکس‌ها رو به این خاطر گذاشتم که دوستانی متوجه نشدن و حتی مورد تمسخر قرار دادن!
هنوز هم یه سری آبجکت‌های غیر ضروری باید به این شکل طراحی بشن اما در مورد چیزایی که نمایانن امروز دیگه این داستان سنگینه.
 
آخرین ویرایش:

tezar6872

کاربر سایت
May 25, 2012
77
نام
پوریا
به نظرم بهتره بحث رو همینجا ببندیم و بریم دنبال یه موضوع دیگه شما هم دیگه با هم کاری نداشته باشین در مورد چند ضلعی هم لطفا بحث نکنین تازه امتحان هندسه دادم دلم خیلی از این چند ضلعی ها پره :d
 

Navid

?Can I Play Daddy
کاربر سایت
Feb 5, 2006
3,836
نام
نوید
فکر نمکیردم مجبور شم توی این تاپیک تذکر بدم
ولی گویا یکسری را باید به آرامش دعوت کنم
و از یکسری دیگه خواهش کنم به احترام بقیه از اسپویلر استفاده کنن، چون هنوز یکسری هست که به هر دلیلی بازی را تموم نکرده باشن
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
سلام دوستان
باز هم من توی بازی اویل 1 گیر کردم
اونجا هستم که توی راه رو که توش تابلو هست که یکی از دوستان گفت باید به نوبت سنی به نوبت روی تابلوها بزنی تا ردش کنی این کار رو کردم و ایتم رو گذاشتم سر جاش
بعد حالا چیکار کنم کجا برم کشتم همه جا رو ولی باز هم این درهای لعنتی قفل هستن و این شاتگان هم که نمیشه ورش داشت و پیش اون گیاها هم که نمیتوانم برم چون هی میزنن اونجا هم یه ایتم میخوام تا نابودشون کنم تا رد بشم
حالا دوستان چه کنم مرسی
 

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
سناریو ایدا واقعا قشنگه ولی معماهاش آسون بودن! مبارزه با اون یارو اره برقی داره محشر بود! تو رزیدنت اویل های قبلی باید میرفتی یه گوشه مسلسل و شاتگان رو میگرفتی رو تایرانت ها تا بمیرن مبارزه واقعی یعنی این! حتی مبارزه با یوستاناک هم خیلی باحال بود ولی این چیز دیگه ای بود خدایی کیف کردم دمت گرم کپکام!
 

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
حمید جان اکشن کردنش تا این حد کار درستی نبود بنظرم. اوستاناک برای کل بازی کافی بود. این همه غول و موجودات عجیب با این گیم پلی سوپر اکشن دیگه بویی از رزیدنت ایول نمی‌داد.
ولی آره، غیر از مرحله کشتی، سناریوی ایدا اصالت داشت.
من از کسانی بودم که در مقابل هر حرفی برای این بازی حتی تو فروم‌های خارجی وامیسادم. بعد از تموم شدن سناریوی لیان گفتم جای کار داشت بخصوص گرافیک و انیمیشنش. بعد از تموم شدن سناریوی کریس با پایانی که در خورش بود گفتم این بالانس بازی بود، گرچه آپگریدها افتضاحن. اما بعد از تموم شدن سناریوی جیک، فهمیدم اومدن آشی درست کنن به مذاق همه خوش بیاد و کمپین لیان فقط شمه‌ای از گذشته داشت. دیگه بالانسی وجود نداشت!
این یه بازی اکشن خوبیه اما به هیچ وجه رزیدنت ایول نیست. این فرنچایز یه داستان فوق‌العاده پشت سر داره با یه ترس بی‌نظیر، هیچ‌کدوم در این شماره نیست.
 

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
حمید جان اکشن کردنش تا این حد کار درستی نبود بنظرم. اوستاناک برای کل بازی کافی بود. این همه غول و موجودات عجیب با این گیم پلی سوپر اکشن دیگه بویی از رزیدنت ایول نمی‌داد.
ولی آره، غیر از مرحله کشتی، سناریوی ایدا اصالت داشت.
من از کسانی بودم که در مقابل هر حرفی برای این بازی حتی تو فروم‌های خارجی وامیسادم. بعد از تموم شدن سناریوی لیان گفتم جای کار داشت بخصوص گرافیک و انیمیشنش. بعد از تموم شدن سناریوی کریس با پایانی که در خورش بود گفتم این بالانس بازی بود، گرچه آپگریدها افتضاحن. اما بعد از تموم شدن سناریوی جیک، فهمیدم اومدن آشی درست کنن به مذاق همه خوش بیاد و کمپین لیان فقط شمه‌ای از گذشته داشت. دیگه بالانسی وجود نداشت!
این یه بازی اکشن خوبیه اما به هیچ وجه رزیدنت ایول نیست. این فرنچایز یه داستان فوق‌العاده پشت سر داره با یه ترس بی‌نظیر، هیچ‌کدوم در این شماره نیست.

من اصلا از صحنه های اکشن بازی با هواپیما و هلکوپتر و ماشین و کشتی ناراضی نیستم فقط تنها مشکلم با جاوو های اسلحه دار و سرباز و لشگر و تانک و تو پ و مسلسله! به نظر من این صحن ههای اکشن بازی غیر از یناییی که گفتم خیلی بازی رو جذاب کرده بود بازی رو از یکنوختی و خشکی در اورده بود سناریو ایدا معرکه بود شاید بشه گفت بهترین سناریو همین بود در کل رزیدنت اویل 6 اگه ساخته میشد فقط تو یه امارت و پر از زامبی و چند تا هانتر و تایرانت بود بدون هیچ کدوم از این صحنه های اکشن به درد نمیخورد ریمیک زمان خودش عالی بود الان جواب نمیده دیگه! بازی زامبی داره زیاد میشه و رزیدنت اویل همیشه باید با بقیه بازی های زامبی یه فرقی داشته باشه! اما سرباز وتانک و لشگر و گردان اینا بازی رو خراب کرده بود منظور ماز صحنه های اکشن صحنه های تعقیب و گریز و صحنه هایی که تبدیل به کات سنس میشه باز دوباره In game برمیگرده و کوییک تایم ایونت ها هست مثل همون مبارزه با اون اره برقی داره یا کوسه یا هاوس و .... مثل لگد زدن به زامبی ها حرکات اکشنی که برای دفاع و جنگیدن استفاده میشه به نظر من هیچ مشکلی نداشت اوردنش تو رزیدنت اویل من فکر میکنم که رزیدنت اویل اگه امتیازات پایی گرفت به خاطر این نبود که اکشن شد الان The Last Of Us هم اکشنه ولی همه امتیازاتش بالای 9 بوده تا الان فقط تو رزیدنت اویل 6 اکشننش بیش از حد بوده و یکی دیگه هوش مصنوعی پایین و مشکلات و باگ های زیاد بازی خلاصه اینکه اصلا فکر نمیکردم از رزیدنت اویل 6 خیلی خوشم بیاد ولی اومد!

ین همه غول و موجودات عجیب با این گیم پلی سوپر اکشن دیگه بویی از رزیدنت ایول نمی‌داد.

رزیدنت اویل همیشه نباید اینوری باشه که بری بری بری آخرشم یه غول رو بکشی و تموم شه بازی که اتفاقا یکی از دلایلی که من از بازی خوشم میاد تنوع دشمنای بازی بود که هیچ وقت کسل کننده نمیشد بازی!
 
آخرین ویرایش:

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
من فن این فرنچایزم و خوشحال می‌شم که یکی خوشش بیاد. اما ریمیک رو مثال نزن، الان یه نمونه بی‌نظیر مقابلمون هست. چرا نباید از ابتدا Revelations برای کنسول‌های قوی می‌اومد تا به گرافیک و ساختار بازی این‌طور لطمه نخوره؟ Resident Evil Revelations منو کاملا امیدوار کرد. همه چیزش بی‌نظیره، چیزی که اصلا از کپکام انتظار نداشتم! تا قبل از تجربه این بازی می‌گفتم بدون می‌کامی باید درشونو تخته کنن اما الآن نظر دیگه‌ای دارم.
کتابش هم که تا کمتر از یه ماه دیگه عرضه می‌شه. دوباره معتاد این فرنچایز شدم!
 

mohamadr6

کاربر سایت
Sep 26, 2012
98
نام
mohamad
سلام دوستان
باز هم من توی بازی اویل 1 گیر کردم
اونجا هستم که توی راه رو که توش تابلو هست که یکی از دوستان گفت باید به نوبت سنی به نوبت روی تابلوها بزنی تا ردش کنی این کار رو کردم و ایتم رو گذاشتم سر جاش
بعد حالا چیکار کنم کجا برم کشتم همه جا رو ولی باز هم این درهای لعنتی قفل هستن و این شاتگان هم که نمیشه ورش داشت و پیش اون گیاها هم که نمیتوانم برم چون هی میزنن اونجا هم یه ایتم میخوام تا نابودشون کنم تا رد بشم
حالا دوستان چه کنم مرسی
سلام تابلو هارو به ترتیب گذاشتی اون چیزی که پشت تابلو اخری بود گیرت اومد؟(الان دقیق یادم نیست چی بود)
شاتگان رو در صورتی میتونی بگیری که بری بیاد درو بشکونه و نجاتت بده. من همیشه اول بازی میرفتم میگرفتمش هیچیم هم نمیشد
الان دقیقا کدوم درا قفلن؟
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
سلام تابلو هارو به ترتیب گذاشتی اون چیزی که پشت تابلو اخری بود گیرت اومد؟(الان دقیق یادم نیست چی بود)
شاتگان رو در صورتی میتونی بگیری که بری بیاد درو بشکونه و نجاتت بده. من همیشه اول بازی میرفتم میگرفتمش هیچیم هم نمیشد
الان دقیقا کدوم درا قفلن؟

بله دوست من تابلوها رو درست زدم و اون ایتم چهار ضلعی هم گرفتم و گذاشتم سر جاش
اهان پس باید صبر کنم تا بری بیاد در رو بشکنه نمیتوانستم مرسی از گفتنش میرم شاتگان رو میگریم
الان کلیدهای من فقط شمشیر هست و با شیلد همین دو تا ممنون بابته راهنمایت
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
آره حمید جان.رزیدنت اویل 6 از لحاظ گیم پلی مشکلی نداشت.امکانات بازی زیاد بود.اونقدر که آدم نمی دونست باید از کدومشون استفاده کنه!مثل جا خالی دادن به دو طرف،خم شدن سریع،شلیک سریع،غلت خوردن به جلو و اطراف،لیز خوردن،شلیک سریع و حالت دوم اسلحه ها مثل استفاده از خمپاره انداز و دوربین دید در شب!
از لحاظ سبکش هم خداییش کپکام تمام تلاشش رو کرده تا بتونه همه رو راضی نگه داره.سناریو لیون اکثر عناصر سری کلاسیک رو داشت.مثل زامبی،سگ،تاریکی،غارها و تونل های تنگ و تاریک و ....علاوه بر اینکه تونسته بود یک شهر به طغیان کشیده شده رو خیلی خوب به تصویر بکشه!سناریوی کریس هم به معنی واقعی کلمه اکشن بود و آدم رو دقیقا به یاد کال آف دیوتی می انداخت.البته باید هم همینطور باشه.چون کلا هدف این سناریو،ساخت این سناریوی اکشن بود.جیک هم به خاطر یوستاناک جالب بود که شاید به ترسناکی نمسیس نبود،ولی باعث ایجاد تنوع در بازی می شد.ایدا هم تلفیقی از سناریوهای دیگه بود و همه چیز داشت.در ضمن وجود قسمت هایی مثل هلیکوپتر و اتومبیل سواری و....در یک بازی امروزی ضروریه.چون در غیر این صورت،ممکنه که تعدادی از فن های قدیمی راضی بشن،ولی مسلما بازی نمیتونه با عناوین جدید رقابت کنه.البته این بخش ها نباید در حدی باشن که اصالت بازی رو زیر سوال ببرن.بلکه فقط باید در حد ایجاد تنوع باشن.به نظر من تنها مشکل 6 این بود که داستانش هیچ ابهامی رو از قسمت های قبلی رفع نمی کرد.تازه همون داستانش هم به عنوان یک داستان مستقل،واقعا خوب و قابل قبول بود.داستان اصلی وقتی دستتون میاد که تمام فایل عهای بازی رو بخونید!
رولیشنز هم با وجود اینکه عناصر کلاسیک رو داشت،ولی به نظرم متنوع نبود و همه جاش خیلی شبیه به هم بود.گیم پلیش هم امکانات خوبی نداشت و اصلا با 6 قابل مقایسه نبود.داستانش هم که کلا هیچی.حتی به عنوان یک داستان مستقل هم قابل قبول نبود.من موندم این همه ابهام توی داستان هست،اینا مسائل جدید و بی ربط چیه که کپکام وارد داستان میکنه؟من شخصا با 6 خیلی بیشتر حال کردم!
 

tezar6872

کاربر سایت
May 25, 2012
77
نام
پوریا
آره حمید جان.رزیدنت اویل 6 از لحاظ گیم پلی مشکلی نداشت.امکانات بازی زیاد بود.اونقدر که آدم نمی دونست باید از کدومشون استفاده کنه!مثل جا خالی دادن به دو طرف،خم شدن سریع،شلیک سریع،غلت خوردن به جلو و اطراف،لیز خوردن،شلیک سریع و حالت دوم اسلحه ها مثل استفاده از خمپاره انداز و دوربین دید در شب!
از لحاظ سبکش هم خداییش کپکام تمام تلاشش رو کرده تا بتونه همه رو راضی نگه داره.سناریو لیون اکثر عناصر سری کلاسیک رو داشت.مثل زامبی،سگ،تاریکی،غارها و تونل های تنگ و تاریک و ....علاوه بر اینکه تونسته بود یک شهر به طغیان کشیده شده رو خیلی خوب به تصویر بکشه!سناریوی کریس هم به معنی واقعی کلمه اکشن بود و آدم رو دقیقا به یاد کال آف دیوتی می انداخت.البته باید هم همینطور باشه.چون کلا هدف این سناریو،ساخت این سناریوی اکشن بود.جیک هم به خاطر یوستاناک جالب بود که شاید به ترسناکی نمسیس نبود،ولی باعث ایجاد تنوع در بازی می شد.ایدا هم تلفیقی از سناریوهای دیگه بود و همه چیز داشت.در ضمن وجود قسمت هایی مثل هلیکوپتر و اتومبیل سواری و....در یک بازی امروزی ضروریه.چون در غیر این صورت،ممکنه که تعدادی از فن های قدیمی راضی بشن،ولی مسلما بازی نمیتونه با عناوین جدید رقابت کنه.البته این بخش ها نباید در حدی باشن که اصالت بازی رو زیر سوال ببرن.بلکه فقط باید در حد ایجاد تنوع باشن.به نظر من تنها مشکل 6 این بود که داستانش هیچ ابهامی رو از قسمت های قبلی رفع نمی کرد.تازه همون داستانش هم به عنوان یک داستان مستقل،واقعا خوب و قابل قبول بود.داستان اصلی وقتی دستتون میاد که تمام فایل عهای بازی رو بخونید!
رولیشنز هم با وجود اینکه عناصر کلاسیک رو داشت،ولی به نظرم متنوع نبود و همه جاش خیلی شبیه به هم بود.گیم پلیش هم امکانات خوبی نداشت و اصلا با 6 قابل مقایسه نبود.داستانش هم که کلا هیچی.حتی به عنوان یک داستان مستقل هم قابل قبول نبود.من موندم این همه ابهام توی داستان هست،اینا مسائل جدید و بی ربط چیه که کپکام وارد داستان میکنه؟من شخصا با 6 خیلی بیشتر حال کردم!
کلا تمام چیزایی که گفتی غیر از موارده معدودی حرف های نامربوطی بود یعنی چه چون بازی امروزیه jaavo ها بیان هلکوپتر سواری کنن یا کلاش در بیارنو تکبیر گویان عملیات الفجر انجام بدن؟؟؟ اگه اون جوریه بریم بگیم بازی بعدی زامبیا لباس iron man بپوشن چون دیگه اون موقع بازی خیلی امروزی تر میشه و برای طرفدار های جدید باید امکانات بزاریم من مشکلی نمیبینم که قسمته کریس اکشن شده چون بالاخره همه طرفدار ها که طرفدارای ایول کلاسیک نیستن و کپکام باید همه طرفدار هارو راضی نگه داره قسمت لیان هم برای طرفدار های کلاسیک بد نبود ولی بهتر بود چند تا معما میزاشتن تا تقریبا مثله همون ایول کلاسیک شه ولی قسمته جیک یه چیز بیخود بود و معلوم نبود واسه چه قشر طرفدار گذاشتن فکر کنم واسه دوستداران دانته گذاشتن یوستاناک هم باس جالبی نبود و اصلا قابل مقایسه با نمسیس نیست نمسیس وقتی میومد ادم مو به تنش سیخ میشد ولی یوستاناک وقتی میاد بیشتر ادم خندش میگیره قسمت ایدا جالب بود مشکل خاصی نداشت اینم باید بدونی داستان ایول همیشه به خاطر همین ابهاماش هست که اینقدر پرطرفدار بوده.
در مورد نظرت درباره رولیشنز هم هیچی نمیتونم بگم فقط میتونم بگم:‌ :-$
 

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
رولیشنز بی‌نقص بود. داستانش بیشتر به داستان یه فیلم رده بالا شباهت داشت تا یه بازی. قبل از این بازی از سازمان BSAA بدم میومد و بنظرم خیلی بی‌خود جلوه می‌کرد. داستان این شماره به BSAA معنا داد.
منم در مورد چنین نظری راجع به این شاهکار فقط عکس‌العمل تو رو دارم!
 

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
رزیدنت اویل رولیشنز رو تا چپتر 3 فعلا رفتم پس در موردش زیاد نظر نمیتونم بدم فط میتونم بگم گیم پلی به شدت سادست!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر